Σελίδες

Τρίτη 23 Αυγούστου 2016

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Τετάρτης 24-08-2016

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. ιστ΄ 4 - 12

ιστ΄ 4 - 12  



Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Κα΄ 28 - 32 

Κα΄ 28 - 32  



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Σε περίπτωση αδυναμίας ανάγνωσης των αναγνωσμάτων ακολουθήστε
τα επόμενα δύο βήματα:
1. πατήστε ΔΕΞΙ ΚΛΙΚ στην κάθε εικόνα

2. επιλέξτε ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΕ ΝΕΑ ΚΑΡΤΕΛΑ

Ἡ μορφή τοῦ Γέροντα 3. Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης. Π. Σωφρονίου. 8ο Μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἡ μορφή τοῦ Γέροντα 3. Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης.
Π. Σωφρονίου. 8ο Μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης.
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 21-03-2015 (Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι
στόν Ἱ.Ν. Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλάτανου Γιαννιτσῶν).

http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Γ.Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης -Περί Πνευματικοῦ Ζήλου‏


Ὁ σκύλος ὅταν ἀντιληφθῆ, ὅτι κάτι ἔρχεται νὰ κάνη κακὸ στὰ πρόβατα, φωνάζει, γαυγίζει ἔντονα, ἀπειλητικά, νιώθοντας ὅτι ἔχει κάποια εὐθύνη πάνω στὰ πρόβατα, στὸ ἀφεντικὸ ποὺ τὸν ἔχει, ποὺ τὸν ταΐζει. Εἶναι φυσικό του νὰ τὸ κάνει αὐτό. Καὶ ὅσο γαυγίζει καὶ φωνάζει, ὁ κλέφτης, ὁ λύκος, τὸ ἀγρίμι, δὲν πλησιάζει τὸ κοπάδι. Ἐὰν στὸ σκυλὶ αὐτὸ ἔρθει ὁ λογισμός, ὅτι δὲν ὑπάρχει φόβος, δὲν ὑπάρχει λύκος, δὲν κρύβεται κάποιος κλέφτης καὶ ἀρχίζει νὰ σπάζει ἡ προσοχή του, τὸ ἄγρυπνο γιὰ τὸ κοπάδι, τὸν πλησιάζει ὁ νυσταγμός, κάθεται καὶ τὸν παίρνει ὁ ὕπνος. Καὶ ἔτσι ἡσυχάζει ὁ τόπος, τὸ κοπάδι ἀπὸ τὰ γαυγίσματα, αὐτὸ γίνεται ἀντιληπτὸ ἀπὸ τὸν κλέφτη, ἀπὸ τὸν λύκο, ποὺ παραμονεύουν. Ὅταν, λοιπόν, σταματήσει ὁ λύκος νὰ ἀγρυπνεῖ καὶ νὰ φωνάζει. Ὅταν δοῦνε τὴν περίπτωση αὐτή, σιγὰ-σιγὰ προχωροῦν, πλησιάζουν, προσβάλλουν τὸ κοπάδι καὶ ἀρχίζουν ἕνα - ἕνα νὰ ρημάζουν τὰ πρόβατα.

Ἄν δέν βοηθήσουν ἡ Παναγία καί οἱ Ἅγιοι, ὑπάρχει κίνδυνος μεγάλος. Κάποια τιμωρία μεγάλη θά γίνει…» (Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος)

…Πάντοτε πρέπει να είμεθα έτοιμοι, αλλ’ όσον όμως και να είμεθα δεν μπορούμε, γιατί ο άνθρωπος έχει πολλές αδυναμίες.
Είναι και ο εχθρός ο παμπόνηρος και δεν τον αφήνει, αλλά τον πολεμά και πολλές φορές τον πηγαίνει από τα δεξιά και τον ανεβάζει στα υψηλά και από εκεί τον κρημνίζει, όπως εκρημνίσθει και ο εαυτός του. Δι’ αυτό προσοχή μεγάλη χρειάζεται, και προσευχή αδιάλειπτος και ταπείνωση· διότι όπου υπάρχει ταπείνωση εκεί δεν μπορεί ο Σατανάς, όσας τέχνας και να μεταχειρισθεί. Τας συντρίβει η ταπείνωση…
Η ζωή παρέρχεται. Έχω 97 χρόνια και πως πέρασαν ούτε το κατάλαβα καθόλου. Σαν μια ώρα. Έτσι και όλα τα χρόνια περνούν. Η αιώνιος ζωή είναι αιώνιος. Εκεί ούτε πόνος, ούτε ασθένεια, ούτε πειρασμός, ούτε θλίψη, ούτε νύχτα, ούτε χειμών, ούτε καύση ηλίου, ούτε κανένα κακό. Όλα είναι χαροποιά, όλα ουράνια, όλα αιώνια.

Ὅταν ἡ γερόντισσα Εὐπραξία συνάντησε τόν Ἅγιο Πορφύριο


Κάποτε η κα Βασιλική πού είχε Ι.Χ. της είπε:
–    Γερόντισσα θέλεις να σε πάω να δούμε τον π. Πορφύριο; Εγώ θα πάω για το παιδί μου. Είπανε και σε μένα να πάω. Βεβαίως να πάμε. Ορίστηκε η ημέρα πού μας βόλευε όλες. Φθάσαμε στον Γέροντα Πορφύριο στον Ωρωπό και με δυσκολία ανεβάσαμε τη Γερόντισσα στο κελί του.
Μόλις μας είδε είπε:
–    Καλώς την Ευπραξία μου. Έλα Γερόντισσα, έλα (Σημειωτέον ο Γέροντας πρώτη φορά έβλεπε τη Γερόντισσα).
–    Που με ξέρεις πάτερ;
–    Σε ξέρω βρέ Ευπραξία μου, σε ξέρω πολύ καλά είπε και έδειξε κατά το Χαλάνδρι. Τί κλαις βρέ Ευπραξία μου; Τί αμαρτίες έχεις και κλαις βρέ Γερόντισσα. Να χαίρεσαι βρέ να χαίρεσαι. Εμείς μαζί πήγαμε στο μοναστήρι. Τί αμαρτίες έκανες; Τίποτα, τα εξομολογήθηκες κιόλας.
Τότε ή Γερόντισσα του λέει..

Ἐντολή δίωξης κατά τοῦ Μητροπολίτη Χίου... γιά ρατσισμό


Eντολή δίωξης κατά του Μητροπολίτη Χίου

Για τη δήλωση: «Δεν υπάρχουν πρόσφυγες, είναι λαθρομετανάστες»
 
Eντολή δίωξης κατά του Μητροπολίτη Χίου... για ρατσισμό
 
Για απίστευτη πρόκληση η οποία ποινικοποιεί την άποψη και ανοίγει δρόμο και για άλλες παραπομπές στη Δικαιοσύνη όσων εκφέρουν αντίθετη άποψη για το προσφυγικό ζήτημα κάνουν λόγο κύκλοι της Ελλαδικής Εκκλησίας, μετά και την παραπομπή εκ μέρους του γ.γ. Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κωστής Παπαϊωάννου στην Εισαγγελέα κατά του ρατσισμού και στην Εισαγγελία Χίου του Μητροπολίτη Χίου Μάρκου. Αφορμή για αυτή την εξέλιξη στάθηκαν δημοσιεύματα που έφεραν τον Μητροπολίτη να χρησιμοποιεί τη λέξη «λαθρομετανάστες» σε ομιλία του.

Νικόλαος Σωτηρόπουλος, Ἀπάντησις στούς μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ περί τοῦ προσώπου τῆς Παναγίας


Απάντησις στους μάρτυρες του Ιεχωβά περί του προσώπου της Παναγίας
 
Tοῦ μακαριστού N. Ἰ. Σωτηροπούλου, θεολόγου καὶ φιλολόγου
 
Οι Χιλιασταί δεν παραδέχονται την μητέρα του Κυρίου ως Θεοτόκον και αειπάρθενον, ισχυρίζονται ότι μετά τον Χριστόν απέκτησε και άλλα τέκνα εκ σαρκικής μίξεως μετά του Ιωσήφ, και δεν αποδίδουν εις αυτήν ιδιαιτέραν τιμήν.
Ουδέποτε χρησιμοποιούν περί αυτής ονόματα δεικνύοντα τρυφεράν αγάπην, θαυμασμόν και σεβασμόν, ως π.χ. το όνομα Παναγία, αλλά πάντοτε ομιλούν περί αυτής ως ομιλεί τις περί συνήθους γυναικός. Η Μαρία και η Μαρία, λέγουν συνεχώς, ως εάν επρόκειτο περί εξαδέλφης των! Αλλ' η Γραφή ελέγχει την ασέβειάν των.
Θεοτόκος
«Καί πόθεν μοι τοῦτο ἵνα ἔλθῃ ἡ μήτηρ τοῦ Κυρίου μου πρός με;» (Λουκ. α' 43).

Πρόσκληση Συνάξεως Ὀρθοδόξων Κρητῶν σέ ὁμιλία-ἐνημέρωση ἀπό τόν Ἁγιορείτη Γέροντα Σάββα Λαυριώτη μέ θέμα «Σύνοδος Κολυμπαρίου: ὀρθόδοξος ἤ αἱρετική;»


Πρόσκληση

Η Σύναξις Ορθοδόξων Κρητών
διοργανώνει ομιλία –ενημέρωση
με θέμα «Σύνοδος Κολυμπαρίου: ορθόδοξος ή αιρετική;»
με επίσημο προσκεκλημένο τον Αγιορείτη Γέροντα Σάββα Λαυριώτη.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24-8-16 και ώρα 19:30
στο Mega Place, Βλητές Σούδας, αίθουσα 2.
Μετά το πέρας της ομιλίας, θα απαντηθούν ερωτήσεις.


πηγή:ἠλεκτρονικό ταχυδρομεῖο

Ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιά τίς προγαμιαῑες σχέσεις

Ενσωματωμένη εικόνα 4  Ήρθαν δύο-τρεις φοιτήτριες σήμερα και μου είπαν:
«Γέροντα, κάντε προσευχή να περάσουμε στις εξετάσεις».
Και εγώ τις είπα: «Θα προσευχηθώ να περάσετε τις εξετάσεις της αγνότητας. Αυτό είναι το πιο βασικό. Όλα τα άλλα βολεύονται μετά». Καλά δεν τις είπα; Ναι, είναι μεγάλο πράγμα να βλέπεις στα πρόσωπα των νέων σήμερα τη σεμνότητα, την αγνότητα! Πολύ μεγάλο πράγμα!
Έρχονται μερικές κοπέλες οι καημένες τραυματισμένες. Ζουν άτακτα με νέους, δεν καταλαβαίνουν πως ο σκοπός τους δεν είναι καθαρός και σακατεύονται. «Τι να κάνω, πάτερ;» με ρωτούν. «Ο ταβερνιάρης, τις λέω, έχει φίλο τον μπεκρή, αλλά γαμπρό δεν τον κάνει
στην κόρη του». Να σταματήσετε τις σχέσεις. Αν σας αγαπούν πραγματικά, θα το εκτιμήσουν. Αν σας αφήσουν, σημαίνει ότι δεν σας αγαπούν και θα κερδίσετε χρόνο».
Ο πονηρός εκμεταλλεύεται τη νεανική ηλικία, που έχει επιπλέον και τη σαρκική επανάσταση και προσπαθεί να καταστρέψει τα παιδιά στη δύσκολη αυτή περίοδο που περνούν.

Μήν χτυπᾶς "ξύλο"!

Διάφορες κακές συνήθειες στη ζωή των ανθρώπων, παρουσιάζονται λαθεμένα ως λαϊκές παραδόσεις, ενώ πρόκειται για πλάνες και παραλογισμούς που όπως όλα τα «ανθρωποκαμώματα» διαδόθηκαν στο πέρασμα των αιώνων. Επί παραδείγματι, όταν κάποια άτομα συνομιλούν και αναφέρονται σε κάτι κακό, όπως θάνατο, αρρώστια, ή συμφορά, τότε κτυπούν ξύλο νομίζοντας ότι τα κακά αυτά που σημαίνουν οι λέξεις που ανέφεραν, θα μεταφερθούν στο ξύλο(;) και όχι σ’ εκείνους, ή ότι δεν θα ακούσουν οι δαίμονες λόγω του θορύβου που προκαλεί το κτύπημα του ξύλου, και έτσι δεν θα πειράξουν τους συνομιλούντες(;).

Εἰς τήν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου († Ἀρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ἱ. Μ. Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους)

Ομιλία του μακαριστού π. Γεωργίου Καψάνη, στην τράπεζα της Ιεράς Μονής Γρηγορίου Αγίου Όρους, το 2004. Ακούστε την ομιλία πατώντας εδώ (Διάρκεια: 8’25″ , Μέγεθος: 7,90 ΜΒ) http://www.alopsis.gr/alopsis/audio.gif


http://alopsis.gr/%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%ba%ce%bf%ce%af%ce%bc%ce%b7%cf%83%ce%b9%ce%bd-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b8%ce%b5%ce%bf%cf%84%cf%8c%ce%ba%ce%bf%cf%85-%e2%80%a0-%ce%b1%cf%81%cf%87-%ce%b3%ce%b5/

Εὐγνωμοσύνη γιὰ τὰ δῶρα τοῦ Θεοῦ

Κάποτε ἤσουν ἀσήμαντος, δὲν εἶχες τίποτε καὶ δὲ γνώριζες τίποτε. Μετὰ ἔγινες γνωστός, μορφωμένος καὶ ἀπέκτησες κάποια περιουσία. Δοξάζεις καὶ εὐχαριστεῖς τὸ Θεό, ὁ ὁποῖος σοῦ ἔδωσε ὅλα αὐτά, μόνο γιὰ νὰ δείξει ἐπάνω σου τὴ δύναμη καὶ τὸ ἔλεός Του; Μόνο μὲ τοὺς δικούς σου κόπους δὲ θὰ μποροῦσες νὰ προχωρήσεις, ἀλλὰ θὰ ἔμενες ἐκεῖ ὅπου ἤσουν. Μπορεῖ νὰ κατέβαινες καὶ πιὸ χαμηλά.

Σάν κερί πού λιώνει


Ο άνθρωπος με τη σάρκα του ομοιάζει με αναμμένο κερί. Το κερί είναι προορισμένο να λιώσει και ο άνθρωπος να πεθάνει. 
Η ψυχή του όμως είναι αθάνατη, γι’ αυτό και η μέριμνά μας πρέπει να στρέφεται περισσότερο για την ψυχή παρά για το σώμα: