Σελίδες

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

ΚΕΦ. 16 Γεροντικό.Περί προσευχῆς. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


ΚΕΦ. 16 Γεροντικό.Περί προσευχῆς. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης. Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 17-12-2016 (Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι)
Ἱερά Μονή Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

http://hristospanagia3.blogspot.gr

«Ἔξω οἱ κύνες», Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


«Ἔξω οἱ κύνες» (Ἀποκ. 22,15). Ἔτσι λέει στό 22ο Κεφάλαιο τῆς Ἀποκαλύψεως στόν 15ο στίχο. Τί θά πεῖ ἡ φράση: «Ἔξω οἱ κύνες»; Ἔξω οἱ σκύλοι δηλαδή. Ἔξω καί μακριά ἀπό τόν παμπόθητο Παράδεισο μέ τά αἰώνια ἀγαθά του... Ποιοί; «οἱ κύνες καί οἱ φαρμακοί καί οἱ πόρνοι καί οἱ φονεῖς καί οἱ εἰδωλολάτραι καί πᾶς ὁ φιλῶν καί ποιῶν ψεῦδος». Καί ἡ ἑρμηνεία: ἔξω οἰ ἀδιάντροποι σάν τά σκυλιά, οἱ μάγοι -αὐτοί εἶναι οἱ φαρμακοί - οἱ πόρνοι καί οἱ εἰδωλολάτρες καί καθένας πού ἀγαπάει καί διαπράττει τήν ἀπάτη καί τήν πλάνη τῆς ἁμαρτίας. Γιατί τό λέμε τώρα αὐτό; Γιατί οἱ κύνες, ὅπως ἑρμηνεύουν οἰ Ἅγιοι Πατέρες, εἶναι οἱ κίναιδοι. Καί οἱ κίναιδοι εἶναι αὐτοί πού κινοῦν τήν αἰδῶ.
- Ποιοί εἶναι αὐτοί πού κινοῦν τήν αἰδῶ;
Εἶναι οἱ ὁμοφυλόφιλοι. Ἔτσι ἑρμηνεύει τήν λέξη «οἱ κύνες» ὀ ἑρμηνευτής Ἀρέθας. Τό λέω αὐτό ὡς ἀπάντηση σέ κάποιους πού ἰσχυρίζονται πώς ἡ Ἁγία Γραφή δέν λέει πουθενά ἐναντίον τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Τό λέει ξεκάθαρα καί δέν εἶναι τό μόνο χωρίο.

Τελικά ὁ ἐγωισμός εἶναι σκέτη κουταμάρα!

Ο ταπεινός έχει συνείδηση της εσωτερικής του καταστάσεως και, όσο κι αν είναι άσχημη, δεν χάνει την προσωπικότητά του. Δεν χάνει την ισορροπία του. 
Το αντίθετο συμβαίνει με τον εγωιστή, τον έχοντα αισθήματα κατωτερότητος. Στην αρχή μοιάζει με τον ταπεινό. Λίγο, όμως, αν τον πειράξει κανείς, αμέσως χάνει την ειρήνη του, εκνευρίζεται, ταράζεται.
Ο κενόδοξος την ψυχή του την αποξενώνει απ' την αιώνια ζωή. Τελικά ο εγωισμός είναι σκέτη κουταμάρα! Η κενοδοξία μας κάνει κούφιους. Όταν κάνομε κάτι για να επιδειχθούμε, καταντούμε άδειοι ψυχικά. 
Ό,τι κάνομε, να το κάνομε για να ευχαριστήσομε τον Θεό· ανιδιοτελώς, χωρίς κενοδοξία, χωρίς υπηρηφάνεια, χωρίς εγωισμό, χωρίς, χωρίς ...

Μήν τρῶς ψάρι Τετάρτη καί Παρασκευή καί μή λείψης ποτέ ἀπό τήν Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου». Ο ΣΤΑΡΕΤΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΤΩΝ ΣΠΗΛΑΙΩΝ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ.

Ένας μικροαστός από τό Κίεβο, ο Θεράπων Ντομπροβόλσκυ, είχε μεγάλη επιθυμία νά γίνη δόκιμος στήν Λαύρα. Γιά τρεις συνεχόμενες ημέρες πήγαινε μαζί με την μητέρα του να δη τον Στάρετς καί νά πάρη την ευχή του, αλλά ο Θεόφιλος συνεχώς τον απέφευγε στέλνοντάς τον, πότε στόν ξενώνα καί πότε στήν εκκλησία. Την τρίτη ημέρα, όταν ο Θεράπων καί η μητέρα του πείνασαν πάρα πολύ καί φαινόταν ότι η επίσκεψή τους θά παρατεινόταν κι άλλο, ο νεαρός κατέφυγε στόν υποτακτικό του Στάρετς, Ιβάν, γιά νά τόν βοηθήση. Εκείνος τούς λυπήθηκε κι έστειλε τόν Θεράποντα στο κελί του Στάρετς.
«Γιατί τριγυρνάς εδώ πέρα; Είμαι κανένας άγιος;» ρώτησε άγρια ο Στάρετς τον νέο.

Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος: Ὁ ὅρος «Ἐκκλησίες» ὡς «τεχνικός ὅρος»


Τό ἐρώτηµα εἶναι καίριο: Ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης εἶναι Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος ἤ ὄχι; Ἄν εἶναι Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος, συνέχεια τῶν Οἰκουµενικῶν Συνόδων, τότε δέν µπορεῖ στίς ἀποφάσεις της νά χρησιµοποιῆ τίς λέξεις ὡς ὑποτιθέµενους «τεχνικούς ὅρους». ∆έν µπορῶ νά διανοηθῶ ὅτι οἱ Πατέρες τῶν Α΄ καί Β΄ Οἰκουµενικῶν Συνόδων πού ἀποφάσισαν τό «Σύµβολο τῆς Πίστεως» θά µποροῦσαν νά χρησιµοποιήσουν «τεχνικούς ὅρους», ἤ οἱ µετέπειτα Πατέρες τῶν ἄλλων Οἰκουµενικῶν Συνόδων πού ἀποφάσισαν γιά χριστολογικά θέµατα θά µποροῦσαν νά χρησιµοποιήσουν «τεχνικούς ὅρους». Τέτοιες ἀπόψεις εἶναι ἀπαράδεκτες ἀπό κάθε πλευρᾶς.

Οἱ μοναχοί τῆς Μονῆς Σολοφκί διασώζουν μίαν ἀπάντηση τοῦ Ὁσίου Ζωσιμᾶ ('17 Απριλίου 1478) στούς μαθητές του, πού τόν ρώτησαν πῶς θ’ ἀναγνωρίσουν τόν Ἀντίχριστο, ὅταν αὐτός ἔρθει:

H γενική διαφθορά μαζί με την υλική πρόοδο πού τη γεννά, θα είναι τό προαγγελτικό σημάδι τού τέλους τού κόσμου καί της φοβερής Κρίσεως τών ανθρώπων από τον Χριστό. Τότε δεν θα κυριαρχεί η διαφθορά με τή στενή μόνο έννοια της λέξεως, δηλαδή αυτή της φιληδονίας καί της ακολασίας. Ή διαφθορά θα είναι πλατιά, θα απλώνεται σ’ όλα τά πεδία καί σ’ όλες τίς εκφάνσεις της ζωής της ανθρωπότητας κατά τά τελευταία χρόνια της παρουσίας της πάνω στη γή. Τότε «οι άνθρωποι», λέει ό απόστολος Παύλος, «θα είναι φίλαυτοι, φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς στούς γονείς τους, αχάριστοι, ασεβείς, άστοργοι, αδιάλλακτοι, συκοφάντες, άσωτοι, άγριοι, εχθροί τού καλού, προδότες, αυθάδεις, φουσκωμένοι από εγωισμό. Θ’ αγαπούν πιο πολύ τίς ηδονές παρά τόν Θεό. Θα δείχνουν ότι έχουν ευσέβεια, αλλά θα έχουν αρνηθεί τή δύναμή της μέ τίς πράξεις τους».
Ή αμαρτία θα φτάσει στο αποκορύφωμα της. Καί μολονότι θα είναι φοβερή, μολονότι θα κυριαρχεί ολοκληρωτικά, θα έχει τό προσωπείο της ευσέβειας. Αλλά ποιος θα μπορεί τότε να αντιληφτεί  ότι εκείνη ή ευσέβεια θα έχει χάσει όλη την ουσία της, όλη τή δύναμή της;

π. Σαράντης Σαράντος - Διαζύγιο: ἐλευθερία ἤ φθορά;

Ο αιδεσιμολογιώτατος π. Σταύρος, ο αγαπητός αδελφός και συλλειτουργός, πριν από δύο μήνες περίπου, μου έδωσε το θέμα.
Το θέμα, όπως διατυπώνεται, είναι διαζευκτικό. Ή διάζευξη όμως αυτή
δεν δηλώνει υποχρεωτικά μια αντίθεση, γιατί, όπως έχει δοθεί, και μάλιστα πάρα πολύ σωστά, δηλώνει ότι, όταν ζητήσεις την ελευθερία σου, προφανώς προτίθεσαι νά διαλύσεις κάποια αλλά πράγματα γύρω σου. 
Αυτήν την βασική νομοτελειακή αρχή θα πρέπει νά τοποθετήσουμε στην σημερινή μας συνάντηση και στην σημερινή μας εισήγηση, γιατί είναι ολοφάνερο ακριβώς το γεγονός, γιατί, όταν βρίσκεσαι μέσα στον χώρο τον ευλογημένο της οικογενείας και ζητήσεις την ελευθερία σου -όπως εννοείται κοσμικά-, τότε ασφαλώς ή ελευθερία αυτή είναι συνδυασμένη με την φθορά και με την διάλυση πολλών πραγμάτων και ειδικά πολλών προσωπικοτήτων γύρω σου. Από την 'Ορθόδοξη 'Εκκλησία μας το θέμα δεν τίθεται διαζευκτικά, γιατί κάθε φορά πού ευλογείται εν ας γάμος, ευλογείται με μία υπερχρονική κατάφαση και ποτέ με διάζευξη.
'Επιτρέψτε μου νά τοποθετήσω πιο φυσικά τα πράγματα και με μία φυσιοκρατική αντίληψη και σκέψη θα μπορούσα νά πω κάτι πού είναι εντελώς αυτονόητο. Μπορούμε νά αλλάξουμε την κυκλοφορία του αίματος μας;

Ἐπιστολή διαμαρτυρίας μαθητῶν Γυμνασίου-Λυκείου Λεχαίου πρός τόν Ὑπουργό Παιδείας

Επιστολή διαμαρτυρίας μαθητών Γυμνασίου-Λυκείου Λεχαίου προς τον Υπουργό Παιδείας

Διαβάστε παρακάτω την επιστολή διαμαρτυρίας
που έστειλαν στον υπουργό μαθητές του Γυμνασίου - Λυκείου Λεχαίου.

«Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Με ιδιαίτερη οδύνη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων το περιεχόμενο της εγκυκλίου σας με θέμα: «Υλοποίηση στο Γυμνάσιο Θεματικής Εβδομάδας Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα Διατροφής, Εθισμού – Εξαρτήσεων και Έμφυλων Ταυτοτήτων κατά το Σχολικό Έτος 2016- 2017».
Λαμβάνοντας, λοιπόν, θάρρος και ζητώντας την επιείκεια σας, θα επιθυμούσαμε να σας εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας και την έντονη δυσαρέσκεια μας για την παραπάνω εγκύκλιο σας.
Φυσικά, δεν διαφωνούμε και με τους τρεις άξονες αυτού του προγράμματος, αλλά μόνο με τον τελευταίο και συγκεκριμένα αυτόν, που αφορά τις έμφυλες ταυτότητες.
Ως προς τους δύο άλλους άξονες θα επιθυμούσαμε να σας συγχαρούμε και να εκφράσουμε τις θερμές ευχαριστίες μας για την μέριμνα σας για την νεολαία. Σχετικά, όμως, με τις «έμφυλες ταυτότητες» θα θέλαμε εξίσου να σας εκφράσουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια!

«..... γιατί Αὐτός μόνο εἶναι Ἀγάπη»

Ἀγίου Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης

Ἡ ζωή σου πάνω στή γῆ εἶναι ὁλοῦθε στενεμένη. Ὅλα σέ προδίδουν: οἱ συγγενεῖς, οἱ φίλοι, οἱ γνωστοί, τά πλούτη, οἱ ἀπολαύσεις τῶν αἰσθήσεων, τό ἴδιο τό σῶμα σου κάποια στιγμή θά σέ ἐγκαταλείψουν.