Σελίδες

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

'Ερμηνεία Ψαλμῶν« Ἐξηρεύξατο ἡ καρδία μου λόγον ἀγαθόν».Ψαλμός 44, στίχος 2. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


'Ερμηνεία Ψαλμῶν« Ἐξηρεύξατο ἡ καρδία μου λόγον ἀγαθόν».Ψαλμός 44, στίχος 2. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 7-12-2016
(Κήρυγμα στήν ἀγρυπνία)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης.

http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Τοῦ καθενός τὰ κρυφὰ τὰ γνωρίζει ὁ Θεὸς καὶ ἡ συνείδησή του. Κάνε ὅ,τι σοῦ λέει καί θά δεῖς μεγάλη ὠφέλεια.

 ΜΕΛΕΤΗΜΑ 30ον

  Την ψυχν μας ξαγνζουν τ παρακτω:
Α)  συχν νγνωση τν Θεων Γραφν κα τν κατανυκτικν λγων τν γων Πατρων,
Β) συνεχς νθμηση τς φοβερς κρσεως το Θεο. Πρπει ν θυμμαστε τι μετ τν χωρισμ τς ψυχς π τ σμα θ συναντσουμε τς τρομερς δυνμεις, πο θ μς λγξουν γι σα κακ πρξαμε σ᾿ ατ τ ζω
Γ) Μ βγζεις ποτ π τ νο σου τν πφαση πο μλλει ν λβει φοβερς κα δκαιος Κριτς γι κενους πο θ βλει ριστερ Του κα
Δ) Καλ εναι ν θυμσαι κα τ μεγλα βσανα τν νθρπων γρω μας κα ν τος συμπονες, γιατ τσι μαλακνει σκληρ ψυχ κα γνωρζει τν κακ της κατσταση.

«Ἐγώ εἶμαι ἡ Παναγία ἡ Ὁδηγήτρια, βρίσκομαι στήν Πορταριά, ὅπου εἶναι τά κορίτσια ἐκεῖνα πού γνώριζες (καί τῆς εἶπε τά ὀνόματα) καί τώρα λιβανίζω τά κελλάκια τους καί τά προστατεύω». ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΜΑΚΡΙΝΑ ΒΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ.

Θα σας πω κάτι που είδε μια κυρία. Ήταν μία αγιασμένη ψυχή, που την έλεγαν κα Σεβαστή. Ήταν χήρα καί είχε μία κόρη πού τήν έλεγαν Νίκη. ’Έπιασε τό παιδί της εργασία στις Σέρρες καί τήν κάλεσε νά πάη, νά καθήσουν εκεί. Χωρίς να γνωρίζει ότι κάναμε Μοναστήρι, είδε ότι βρέθηκε σε μια Μονή όπου ήταν μία πολύ ωραία, στά ολόμαυρα ντυμένη γυναίκα, μέ σχήμα μοναχής, πού κρατούσε ένα θυμιατό ολόχρυσο και γύριζε γύρω-γύρω και λιβάνιζε μέ πολλή προσοχή καί ευλάβεια το κάθε παράθυρο. 
Καί είπε στη μαυροφόρα: «Ποιά είσαι εσύ πού λιβανίζεις;». «Εγώ είμαι η Παναγία η Οδηγήτρια, βρίσκομαι στην Πορταριά, όπου είναι τα κορίτσια εκείνα πού γνώριζες (και της είπε τα ονόματα) καί τώρα λιβανίζω τα κελλάκια τους καί τα προστατεύω». Καί είπε: «'Ένα όνειρο πού είδα, τί όνειρο ήταν αυτό! Γιά να ρωτήσω, πού είναι τά κορίτσια; Πού είναι η Μαρία; Τί γίνανε;».

Ὁ Στάρετς Θεόφιλος, ὁ διά Χριστόν Σαλός, Ἀσκητής τῆς Λαύρας τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου. Ἡ χήρα


Η Μαρία Ματθέγιεβνα Γκένζο, χήρα πλουσίου γαιοκτήμονα από την Χέρσωνα, είχε μπλεχτή σε μιά Δικαστική υπόθεση, γιά αρκετά χρόνια με τους κουνιάδους της, που αφορούσε τα κτήματα. Εξ αιτίας της έλλειψης πονηριάς εκ μέρους της, έχασε τήν δίκη καί τώρα ήταν ολοκληρωτικά κατεστραμμένη. Στήν απόγνωση της έκανε έφεση στο Ανώτατο Δικαστήριο γιά επανεξέταση της Δικαστικής απόφασης. Έχοντας ακούσει γιά τόν Στάρετς από ευλαβείς γνωστούς της, η Γκένζο ταξίδεψε στο Κίεβο να ζητήση την συμβουλή του μακαρίου διορατικού.
Ο Στάρετς τότε ζούσε στο ερημητήριο Κιταγιέφσκαγια και συναντώντας την επισκέπτρια τής έφερε ένα πελώριο καυτό καρβέλι άσπρο ψωμί, χωρισμένο σέ δύο μέρη. Στο κάτω μισό υπήρχε μιά λακκούβα στην ψίχα που την γέμισε μέ τόσο πολύ λάδι, ώστε να ξεχειλίση καί νά τρέχη στο πάτωμα.

Μητρόπολη Αἰτωλίας: Ψήφισμα πρός τόν Ὑπουργό Παιδείας γιά τίς ἔμφυλες ταυτότητες

Μητρόπολη Αιτωλίας: Ψήφισμα προς τον Υπουργό Παιδείας για τις έμφυλες ταυτότητες

Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας
 
Την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017, πραγματοποιήθηκε η γενική ιερατική σύναξη των κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας για τον μήνα Φεβρουάριο, στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Αγρινίου.
Ομιλητής ήταν ο αγιορείτης ιερομόναχος, πανοσιολογιώτατος π. Λουκάς Γρηγοριάτης, ο οποίος, στο πλαίσιο των φετινών λειτουργικών θεμάτων των ιερατικών συνάξεων, εισηγήθηκε το θέμα: «Η συμμόρφωσή μας στην Ιερά Παράδοση και στη χρήση του Τυπικού κατά τη Θεία Λατρεία».
Ο π. Λουκάς, με λόγο βιωματικό, αγιορείτικο και πατερικό, κατέθεσε την αξία και τη σημασία της εφαρμογής του Τυπικού στη Θεία Λατρεία και ειδικότερα στη Θεία Λειτουργία. Ο λόγος του κινήθηκε σε δύο άξονες: τον πρακτικό (την προετοιμασία) και τον μυστηριακό (την θεολογία), μεταφέροντας την αγιορείτικη εμπειρία και την τάξη, τόσο του Αγίου Όρους γενικά, όσο και του μακαριστού καθηγουμένου και Γέροντός του, αρχιμ. κυρού Γεωργίου Καψάνη.

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος καί ἡ ἐποχή μας


Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος: Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος καί ἡ ἐποχή μας

Ἀπομαγνητοφωνημένο κήρυγμα στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου Ἰωαννίνων, 18 Ἰανουαρίου 2017.
 
Δύο μεγάλους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, Σεβασμιώτατε Μητροπολίτα Ἰωαννίνων καί ἀγάπητε ἀδελφέ Μάξιμε, καί ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἑορτάζουμε σήμερα, καί μάλιστα σέ αὐτόν τόν Μητροπολιτικό Ναό τῶν Ἰωαννίνων, πού φέρει τό ὄνομα τοῦ ἑνός ἐκ τῶν δύο αὐτῶν μεγάλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας καί Οἰκουμενικῶν διδασκάλων, δηλαδή τοῦ ἁγίου Ἀθανασίου. Βεβαίως ἑορτάζουμε καί τήν μνήμη τοῦ ἁγίου Κυρίλλου. Καί οἱ δύο ἦταν Πατριάρχες τῆς Ἀλεξανδρείας.
Μεγάλοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας καί μεγάλοι ὁμολογητές τῆς πίστεως, μεγάλοι θεολόγοι καί συγχρόνως μεγάλοι Πατέρες. Γιατί ξέρουμε ὅτι στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία συνδέεται πολύ στενά ἡ θεολογία μέ τήν ποιμαντική καί τήν πατερική παράδοση. Δηλαδή, ἐκεῖνος πού εἶναι θεολόγος, μέ τήν πατερική ἔννοια, εἶναι καί πνευματικός πατέρας, πού σημαίνει ὅτι καθοδηγεῖ τά πνευματικά του παιδιά στήν ὁδό τῆς σωτηρίας. Καί ἐκεῖνος πού εἶναι πνευματικός πατέρας, προκειμένου νά καθοδηγήση τά πνευματικά του παιδιά πρέπει νά εἶναι καί θεολόγος. Ἔτσι συνδέεται πολύ στενά ἡ θεολογία μέ τήν πνευματική πατρότητα.
Χθές ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης σας, Μητροπολίτης Ἰωαννίνων Μάξιμος, ἀνέλυσε κατά τρόπο ἄριστο τό ἱστορικό καί δογματικό περιεχόμενο μέσα στό ὁποῖο κινήθηκαν οἱ δύο μεγάλοι αὐτοί φωστῆρες καί Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ Μέγας Ἀθανάσιος καί ὁ ἅγιος Κύριλλος, καί οἱ δύο Ἀρχιεπίσκοποι καί Πατριάρχες Ἀλεξανδρείας.
Θά ἤθελα νά μοῦ ἐπιτρέψη ἡ ἀγάπη σας, κάνοντας ὑπακοή στόν ἀγαπητό ποιμενάρχη σας, νά σταθῶ περισσότερο στόν μεγάλο Πατέρα μας, τόν ἅγιο Ἀθανάσιο, τοῦ ὁποίου τήν μνήμη ἑορτάζει ἡ Ἐκκλησία σήμερα καί πανηγυρίζει αὐτός ὁ ὑπέροχος καί κατανυκτικός Μητροπολιτικός Ναός τῶν Ἰωαννίνων.
Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος ἦταν μία μεγάλη πατερική φυσιογνωμία.

Παλαιότερη γνωμοδότηση τοῦ κ. Γεώργιου Κρίππα ἀναφορικά μέ τή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στά σχολεῖα

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ
Ρέθυμνο, 22  Φεβρουαρίου 2017
Παλαιότερη γνωμοδότηση του Διδάκτορος Συνταγματικού Δικαίου κ. Γεώργιου Κρίππα αναφορικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, με βάση καταδικαστική απόφαση του Ομοσπονδιακού Ακυρωτικού Διοικητικού Δικαστηρίου της Γερμανίας
του Χρήστου Μπονατάκη
O έγκριτος διδάκτωρ Συνταγματικού Δικαίου κ. Γεώργιος Κρίππας γνωστός από ετών για την προθυμία του να προσφέρει ανιδιοτελώς τις υπηρεσίες του ευθύς όπου παραστεί χρεία, είχε παλαιότερα (1978) μεταφράσει και δημοσιεύσει στο «ΝΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ» (26ο Έτος, σελ. 121-122)  απόφαση του ομοσπονδιακού ακυρωτικού διοικητικού δικαστηρίου  (το αντίστοιχο ΣτΕ) της Γερμανίας,αναφορικά με την εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής σε σχολεία και η οποία απόφαση, κατόπιν προσβολής με αίτηση ακυρώσεως υπό γονέων, ακυρώνει την ενέργεια αυτή στα σχολεία ως αντισυνταγματική, καθ’ ότι θεωρήθηκε ότι «θίγει τα συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματά τους, ως γονέων».
Μεταφέρω τα κύρια σημεία της απόφασης, καθώς επίσης και τις σημαντικές (μάλιστα επίκαιρες) επί της αποφάσεως αυτής επισημάνσεις του.
............................................
«ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΟΥ ΑΚΥΡΩΤΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ  ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ  (15.11.1974)
Εκπαίδευση – εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγήςστα σχολεία με σχολικό συνταγματικό νόμο. –προσβολή της ως άνω πράξεως υπό των γονέων με αίτηση ακυρώσεως πράξεως αυτής από τους γονείς για το λόγο ότι εξεδόθη «καθ’ υπέρβασιν» νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως και γιατί θίγει τα συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματά τους, ως γονέων. –ακύρωση της πράξεως ως αντισυνταγματικής».
«... η επιδίωξις αγωγής και εκπαιδεύσεως, ήτις εφ’ όσον εκτείνεται εις αμφισβητούμενη περιοχήν, ως η σεξουαλική αγωγή, θίγει το κατ’ αρθρ. 6 & 2 εδαφ. 1 του Συντάγματος προστατευόμενον δικαίωμα εκπαιδεύσεως»....................................................................................«Κατά την γνώμην του προσωρινού Τμήματος (ενν. του δικ/ρίου) αι επικαλούμεναι διατάξεις δεν αποτελούν επαρκή νομικήνβάσιν δια την εισαγωγήν της σεξουαλικής αγωγής δι αποφάσεως της αρμοδίας σχολικής Αρχής του εναγομένου».
Η απόφαση  καταλήγει:

Πῶς ἀκριβῶς νηστεύουμε τή Μεγάλη Σαρακοστή καί γιατί. Τί κάνουμε ἄν δέν μποροῦμε νά κρατήσουμε τή νηστεία;

Αποτέλεσμα εικόνας για Ce sa gatesti in fiecare zi din Postul Pastelui muntele athos
Μεταξύ των μακρών νηστειών του έτους η νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η αρχαιότερη και αυστηρότερη περίοδος νηστείας. Ξεκινά από την Καθαρά Δευτέρα και τελειώνει με το Μεγάλο Σάββατο.
Από την πρώτη εβδομάδα (Καθαρά Εβδομάδα) και σε όλο το διάστημα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, νηστεύουμε με ιδιαίτερη αυστηρότητα. Γενικός κανόνας της νηστείας, είναι ότι απαγορεύεται η κατανάλωση τροφών που έχουν αίμα, δηλαδή κρέας και ψάρι, ενώ παράλληλα απαγορεύονται τα γαλακτοκομικά (γάλα-γιαούρτι-τυρί-βούτυρο), τα αβγά και το λάδι (αν και όχι η ελιά) και το κρασί. 
Για την ακρίβεια, από λάδι και οίνο απέχουμε όχι μόνο Τετάρτες και Παρασκευές αλλά από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή. Το λάδι και ο οίνος επιτρέπεται μόνο τα Σάββατα και τις Κυριακές. Αν ορισμένοι πρέπει να τρώνε λάδι και άλλες ήμερες (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη), αυτό θα πρέπει νά γίνεται μό­νο για συγκεκριμένους λόγους («δι” άσθένειαν σωματικήν») και ύστερα από έγκριση του Πνευματι­κού τους.
Νηστίσιμες τροφές είναι :

Τό Ψαλτήρι τοῦ Ἁγίου Κολούμπα.

Παρακάτω παραθέτω φωτογραφίες από το Ψαλτήρι του αγίου Κολούμπα. Το Ψαλτήρι του αγίου Κολούμπα είναι γραμμένο στα Λατινικά και είναι το αρχαιότερο σωζόμενο Ιρλανδικό χειρόγραφο και το δεύτερο αρχαιότερο Ψαλτήρι γραμμένο στα Λατινικά.