Σελίδες

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Κυριακής 05-03-2017

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανo. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2016. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. ια΄ 24 - 26 & 32 - 40

ια΄ 24 - 26 & 32 - 40



Ευαγγέλιον: Κατά Ιωάννην κεφ. Α΄ 44 - 52

Α΄ 44 - 52



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Τά ἀναθέματα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, Ἁγίου Θεοφάνους τοῦ Ἐγκλείστου καί Ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Τά ἀναθέματα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, Ἁγίου Θεοφάνους τοῦ Ἐγκλείστου καί Ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 4-3-2017 (Σύναξη στό Ἀρχονταρίκι)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://www.hristospanagia.gr

Ἡ Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας († Μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης)

  ΟΠΩΣ ἠμπορεῖ ὁ Ὀρθόδοξος νὰ εἴπῃ: «ἐμνήσθην τοῦ Θεοῦ καὶ ηὐφράνθην», «ἐμνήσθην τῆς Θεοτόκου καὶ ἐσώθη ἡ ψυχή μου», ἔτσι δύναται νὰ εἴπῃ «ἐμνήσθην τῆς Κυριακῆς της Ὀρθοδοξίας καὶ ἠγαλλιάσατο τὸ πνεῦμα μου»… Διότι ἡ μνήμη της εἶναι γλυκεῖα, πάμφωτος, ζωογόνος, θεία… Καὶ μᾶς στερεώνει εἰς τὴν πίστιν καὶ μᾶς ἁγιάζει τὴν καρδίαν, καὶ μᾶς ὑψώνει τοὺς διαλογισμοὺς καὶ μᾶς ἀνανεώνει «ὡς ἀετοῦ τὴν νεότητα» τῆς ψυχῆς μας… Καὶ «βεβαιώνει ἐν χάριτι τὰς καρδίας»… Τί εἶναι ἡ «Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας»; Ἑορτασμὸς εἶναι καὶ θρίαμβος τῆς ἀληθείας. Μία ἑορτή, τὰ ἐπινίκια τῆς Ἐκκλησίας, κατὰ τὰ ὁποῖα ἀνακεφαλαιώνει, ἐν ἀναμνήσει, τοὺς ἀγῶνας, τοὺς κατὰ τοῦ σατᾶν καὶ κατὰ τῶν «κεκαυτηριασμένων τὴν συνείδησιν». Ἀκτινοβολία εἶναι ὑπερκοσμίου κάλλους, ἀκτίστου φωτός, θείων ἀληθειῶν… Παρεμβολὴ Κυρίου Παντοκράτορος…

Ἡ «Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας» ἀποτελεῖ μίαν ὑπόμνησιν θαρραλέαν, νευρώδη, νεανικὴν τῶν ἀγώνων καὶ τῶν νικῶν τῆς Ἐκκλησίας… Διότι ἡ Ἐκκλησία μόνον νίκας γνωρίζει. Οὐδέποτε ἡττᾶται. Πάντοτε θριαμβεύει. Πάντοτε ζῆ. Πάντοτε στρατεύεται.

Τα αναθέματα στην Ορθόδοξη Εκκλησία_mp3



Π. Σάββας 2017-03-04_Τα αναθέματα στην Ορθόδοξη Εκκλησία_mp3

http://www.hristospanagia.gr/?p=62370


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 04-03-2017 (Σύναξη στὴν Ι. Μ. Ἁγίας Τριάδας Ἔδεσσας).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος «ἡ ἁγιωσύνη τῆς ψυχῆς του»

Του Σεβ. Μητροπολίτου Νικοπόλεως κ. Μελετίου
Είχε περάσει ένα εξάμηνο από την κοίμησή του και την ταφή του. Και ετέθη το ζήτημα: Να του φτιάξουν τον τάφο «όπως έπρεπε». Με μάρμαρα.
Αλλά η ηγουμένη του μοναστηριού, η Γερόντισσα Ξένη, δεν δεχόταν. Έκανε την σκέψη:
— Έξι μήνες μετά την ταφή; Όχι. Θα βρωμάει! Και είχε δίκιο.
Αυτό ήταν φυσικό. Και γ ι’ αυτό επέμενε. Χωρίς να λέγει το «γιατί».
Και να, εμφανίζεται ο άγιος Νεκτάριος σε μία μοναχή, αδελφή της Μονής, και αρχίζει η συζήτηση:
— Τί κάνεις, τέκνον;
— Δι’ εύχων Σας, καλά, πάτερ!

«Ἡ Αἰκατερίνη»

Ἅγιος Σεραφείμ τῆς Βίριτσα

Ἕνα πνευματικό παιδί τοῦ Γέροντα ἡ Αἰκατερίνα, ὅταν ἦταν τριάντα πέντε χρονῶν, ἀρρώστησε βαριά. Ἡ ἀσθένειά της ἦταν θανάσιμη ἀλλά οἱ γιατροί ἐπειδή δέν ἤθελαν νά τήν ἀπογοητεύσουν δέν τῆς τό ἔλεγαν. Ἁπλῶς εἶπαν νά βάλει τά παιδιά της σέ κάποιο ἵδρυμα γιατί ἡ θεραπεία θά διαρκέσει πολύ χρόνο. Τήν ἔστειλαν σέ ἕνα σανατόριο καί τῆς ἔδωσαν νά πίνει κάποια φάρμακα. Πρίν βάλει τά παιδιά της στό ἵδρυμα καί πρίν πάει στό σανατόριο ἡ Αἰκατερίνη πῆγε στόν Γέροντα Σεραφείμ γιά νά πάρει τήν εὐλογία του. Αὐτός τῆς ἔδωσε ἁγιασμό καί ἕνα πρόσφορο καί τῆς εἶπε:
  • Πήγαινε στό σπίτι σου, κόψε τό πρόσφορο σέ μικρά κομματάκια καί κάθε πρωί πρίν πάρεις τό πρωινό σου νά τρῶς ἀπό ἕνα κομμάτι καί νά πίνεις λίγο ἁγιασμό. Τά φάρμακα πού σοῦ ἔδωσαν οἱ γιατροί μήν τά πίνεις καί μήν πᾶς στό σανατόριο.

Πρωτ. π. Ἰωάννη Ρωμανίδη: Σχῖσμα - Βατικανό

Αποτέλεσμα εικόνας για ρωμανιδης ιωαννης

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ
Το αποκαλούμενο “σχίσμα” μεταξύ Ανατολής και Δύσεως ήταν, στην πραγματικότητα, η εισαγωγή στην Παλαιά Ρώμη του σχίσματος, που προκλήθηκε από τον Καρλομάγνο και μεταφέρθηκε εκεί από τους Φράγκους και Γερμανούς, που κατέλαβαν τον παπικό θρόνο.
Η εκκλησιαστική διοίκηση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας εξαφανίσθηκε σταδιακά από την Δυτικοευρωπαϊκή Ρωμανία... αλλά επέζησε μέχρι σήμερα στα Ρωμαίικα Ορθόδοξα Πατριαρχεία Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων. Ο λόγος είναι ότι οι κατακτητές των Δυτικών Ρωμαίων χρησιμοποίησαν την Εκκλησία για να καθυποτάξουν το Ρωμαϊκό Έθνος, ενώ υπό το Ισλάμ το Έθνος των Ρωμαίων επέζησε μέσω της Εκκλησίας...

«Θέλετε νὰ γευθεῖτε μιὰ χαρὰ ἀπ᾿ τὸν Θεό; Ποιὸ εἶναι τὸ μυστικό;»

Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης
 
Ἡ πνευματικὴ ἐργασία, ποὺ κάνετε στὰ βάθη τῆς ψυχῆς σας, νὰ γίνεται μυστικά, νὰ μὴ γίνεται ἀντιληπτὴ ὄχι μόνο ἀπ᾿ τοὺς ἄλλους, ἀλλὰ οὔτε κι ἀπὸ σᾶς τοὺς ἴδιους. Ὅ,τι κάνει ὁ καλὸς ἑαυτός σας, νὰ μὴν τὸ παίρνει εἴδηση ὁ κακός. 
«Μὴ γνώτω ἡ ἀριστερά σου τί ποιεῖ ἡ δεξιά σου». Ἀριστερὰ εἶναι ὁ ἀντίθετος ἑαυτός μας, ποὺ, ὅταν τὸ πάρει εἴδηση, θὰ τὰ χαλάσει ὅλα. Ὁ ἀντίθετος εἶναι ὁ κακὸς ἑαυτός μας – τὸ λέμε ἔτσι πιὸ ἐξευγενισμένα. Νέος εἶναι ὁ ἐν Χριστῷ ἑαυτός μας, ἐνῶ ὁ ἄλλος εἶναι ὁ παλαιός. Χρειάζεται τέχνη, γιὰ νὰ μὴν παίρνει εἴδηση ὁ παλαιός. Χρειάζεται τέχνη καὶ κυρίως ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ. 
Ὑπάρχουν μερικὰ μυστικά. Τὸ Εὐαγγέλιο καὶ ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς μᾶς προτρέπει πῶς πρέπει νὰ προλαμβάνομε ὁρισμένα πράγματα, ποὺ θὰ μᾶς δυσκολεύσουν στὸν ἀγώνα μας. Γι᾿αὐτὸ λέγει αὐτὸ τό: «Μὴ γνώτω ἡ ἀριστερά σου…». Γιὰ παράδειγμα, θέλετε νὰ γευθεῖτε μιὰ χαρὰ ἀπ᾿ τὸν Θεό; 
Ποιὸ εἶναι ἐδῶ τὸ μυστικό; 

«Ποιό εἶναι τό σημεῖο μέ τό ὁποῖο ἀναγνωρίζουμε πώς ἕνας χριστιανός βρίσκεται κοντά στό Χριστό; »

Ἀγίου Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης

Ποιό εἶναι τό σημεῖο μέ τό ὁποῖο ἀναγνωρίζουμε πώς ἕνας χριστιανός βρίσκεται κοντά στό Χριστό;
Ἐκεῖνος πού βρίσκεται κοντά στό Χριστό στρέφεται συχνά πρός Ἐκεῖνον μέ ἀγάπη καί πίστη.
Προφέρει συχνά τό γλυκύτατο ὄνομά Του, Τόν καλεῖ σέ βοήθεια.
Τά μάτια του, οἱ σκέψεις του κι ἡ καρδιά του εἶναι συνέχεια στραμμένα πάνω Του.
Ὁ Χριστός ἀποκαλύπτεται στά χείλη του, στή ματιά του.
Χωρίς τό Χριστό εἶναι ἀδύναμος, δέν ἔχει χαρά μέσα του.
Ὁ ἄνθρωπος πού ζεῖ μακριά ἀπό τό Χριστό σπάνια, πολύ σπάνια στρέφει τή σκέψη του στό Θεό. Καί τότε ὅμως δέν τό κάνει μέ καρδιακή πίστη κι ἀγάπη, ἀλλά μᾶλλον ἀπό ἀνάγκη, σά ν᾿ ἀπευθύνεται σέ κάποιο πρόσωπο πού δέν τό γνωρίζει καλά, πού δέν τοῦ δίνει χαρά, πού δέν τόν τραβάει. Γι᾿ αὐτό βλέπουμε πώς ἐκεῖνοι πού ζοῦ κοντά στό Χριστό δέν Τόν ἀφήνουν στιγμή ἀπό τή σκέψη καί τήν καρδιά τους. Ζοῦν «ἐν Χριστῷ».

Γέροντας Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης: «Πότε θά ξυπνήσωμεν; Ὅταν ἔλθη ὁ Ἀρχάγγελος νά πάρη τήν ψυχήν μας;»

Προσέχετε την υπακοήν σας, εάν καλώς την εργασθήτε, δι’ αυτής θα κερδίσετε την αιώνιον ζωήν, εάν κακώς, η κόλασις θα είναι το τέλος.
Λοιπόν ξυπνάτε από την λήθην και την ραθυμίαν, καιρός εξ ύπνου αμελείας να εγερθώμεν, διότι το τέλος της ζωής μας άδηλον και πότε θα ξυπνήσωμεν;
Όταν έλθη ο Αρχάγγελος να πάρη την ψυχήν μας; Τότε το ξύπνημα εκείνο δεν ωφελεί. Καιρός στεφάνων ο μέλλων αιών, ο νυν, αγώνος, κόπου και πάλης.

«οὗτος ὁ λαός τοῖς χείλεσί με τιμᾷ,....» Μάρκ. Ζ΄ : 6-7

«Οὗτος ὁ λαός τοῖς χείλεσί με τιμᾷ, ἡ δέ καρδία αὐτῶν πόρρω ἀπέχει ἀπ᾿ ἐμοῦ·
μάτην δέ σέβονταί με, διδάσκοντες διδασκαλίας ἐντάλματα ἀνθρώπων.»
Αὐτός ὁ λαός μέ τά χείλη μέ τιμᾷ ἡ καρδιά τους ὅμως ἀπέχει μακρυά ἀπό ἐμέ.