Σελίδες

Σάββατο 5 Αυγούστου 2017

Ἡ ἀχαριστία καί πῶς ἀντιμετωπίζεται, Ἐπισκόπου Νικηφόρου Θεοτόκη, Ε΄Κυριακή Ματθαίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Ἡ ἀχαριστία καί πῶς ἀντιμετωπίζεται, Ἐπισκόπου Νικηφόρου Θεοτόκη, Ε΄Κυριακή Ματθαίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 9-7-2017, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://HristosPanagia3.blogspot.gr

Ἡ Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου (Ἀρχιμ. Γεώργιος Καψάνης)

 
Μεταφερθήκαμε νοερά στο Όρος Θαβώρ, εκεί που έγινε η Μεταμόρφωση του Κυρίου. Είδαμε νοερά τον Θεάνθρωπο Σωτήρα μας μεταμορφούμενο, λάμποντα ως τον ήλιο, και τα ενδύματά Του λευκά ως το φως. Είδαμε τους εκπροσώπους της Παλαιάς Διαθήκης, τον προφήτη Ηλία και τον προφήτη Μωϋσή, να συνομιλούν με τον Ιησού. Είδαμε τους αγίους Αποστόλους να εξίστανται και να θαυμάζουν. Και όπως λέγουν όσοι επισκέπτονται το Όρος Θαβώρ της Μεταμορφώσεως, την ημέρα αυτή της εορτής όλο το Όρος ευωδιάζει. Έτσι και με αυτό ακόμη το σημείο, αυτή την ουράνια ευωδία, την οποία οι ευλαβείς προσκυνητές του Όρους της Μεταμορφώσεως σήμερα αισθάνονται, δίνει ο Κύριος μία ακόμη απόδειξη της παρουσίας Του και της Χάριτός Του επάνω σ’ αυτό το ευλογημένο Θαβώριο Όρος.

Όλοι οι Χριστιανοί, οι οποίοι αγαπούν τον Θεό, έχουν μέσα τους ένα πόθο· θέλουν και αυτοί να μεταμορφωθούν. Δεν θέλουμε η ζωή μας να μείνει σαρκική, δεν θέλουμε η ζωή μας να μείνει στα χαμηλά, στα γεώδη, στα μάταια, στα πάθη, στις αμαρτίες. Μπορεί να είμαστε αμαρτωλοί και εμπαθείς, αλλά κατά βάθος λαχταρούμε κάτι άλλο. Λαχταρούμε να μεταμορφωθούμε, να πάψουμε να είμαστε εμπαθείς και να γίνουμε πνευματικοί άνθρωποι, να νικήσουμε τον παλαιό άνθρωπο, να νικήσουμε τον εγωϊσμό, και το σκοτάδι που υπάρχει μέσα μας να νικηθεί από το Φως του Χριστού, και από σκοτεινοί που είμαστε να λάμψουμε και εμείς μέσα στο Φως του Χριστού ήδη από αυτή την παρούσα ζωή.

Στόν δρόμο πρός τήν Μεταμόρφωση ...

  Από τον τελευταίο λόγο (11 Μαρτίου 1993), πριν την κοίμησή του, του αγίου γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ.

Η Με­τα­μόρ­φω­ση του Κυ­ρί­ου α­πο­τε­λεί στε­ρε­ό θε­μέ­λιο της ελ­πί­δας για την με­τα­μόρ­φω­ση ό­λης της ζω­ής μας - η οποία τώρα εί­ναι πλή­ρης από κό­πο, από α­σθέ­νει­ες, από φό­βο - σε ζω­ή ά­φθαρ­τη και θε­ο­ει­δή.
Εν τού­τοις, η α­νά­βα­ση αυ­τή στο υ­ψη­λό ό­ρος της Με­τα­μορ­φώ­σε­ως συν­δέ­ε­ται με με­γά­λο α­γώ­να. Συχνά ε­ξα­σθε­νού­με από την αρχή σε αυτόν τον αγώνα και α­πελ­πι­σί­α φαί­νε­ται να κυ­ρι­εύ­ει την ψυ­χή.
 
Σε αυτές τις ώρες της μαρ­τυ­ρι­κής πα­ρα­μο­νής στα όρια με­τα­ξύ του έλ­κον­τος προς το Α­πρό­σι­το Φω­ς της Θε­ό­τη­τας και της α­πει­λη­τι­κής α­βύσ­σου του σκό­τους, ας θυμόμαστε τα δι­δάγ­μα­τα των Πα­τέ­ρων μας, οι οποίοι δι­ή­νυ­σαν αυ­τή την ο­δό α­κο­λου­θούν­τες τον Χρι­στό, και "ζω­σμέ­νοι τας ο­σφύ­ας η­μών" ας εν­δυ­να­μω­θούμε με την κρα­ται­ά ελ­πί­δα σε Ε­κείνον, ο Οποίος στην πα­λά­μη Του βα­στά­ζει δίχως κόπο όλη την κτί­ση. Ας θυμηθούμε ό­τι στην ζω­ή μας πρέ­πει να ε­πα­να­λη­φθεί ο­μοι­ο­τρό­πως οτιδήποτε ­τε­λέ­σθηκε στην ζω­ή του Υι­ού του Αν­θρώ­που, για να ε­λευ­θε­ρω­θού­με α­πό κάθε φό­βο και ο­λι­γο­ψυ­χί­α.
 
Η ο­δός εί­ναι κοι­νή σε όλους μας σύμφωνα με τον λό­γο του Χρι­στού· « Ε­γώ ει­μί η ο­δός»· ως εκ τού­του δε εί­ναι και μο­να­δι­κή, δι­ό­τι «ου­δείς έρ­χε­ται προς τον Πα­τέ­ρα, ει μη δι' Ε­μού».

Ἡ μετά θάνατον ἐμπειρία τοῦ Νεομάρτυρα τῆς Ὄπτινα Μοναχοῦ Θεράποντος

Φαίνεται πώς ο Βλαδίμηρος ένιωσε γιά πρώτη φορά την κλήση του Θεού όταν δούλευε ως δασοφύλακας στη Βουριατία, στη λίμνη Βαϊκάλ.Εκείνοι πού μάζευαν υλικό γιά τη βιογραφία του ήρθαν αντιμέτωποι μ’ ένα περίεργο γεγονός, πού άκουσαν να τό διηγούνται προσκυνητές από τη λίμνη Βαϊκάλη. Σύμφωνα μέ τίς αφηγήσεις αυτές ό Βλαδίμηρος κάποτε συνάντησε στά δάση Ταΐκα κάποιον ηλικιωμένο μάγο, πού τού έδωσε μερικά βιβλία γιά τή μαγεία. Ό μάγος του είπε να διαβάσει προσεχτικά όλα αυτά τά βιβλία και μετά από ένα έτος να πάει γιά να τόν συναντήσει στόν ίδιο τόπο. Ό Βλαδίμηρος δε συμπαθούσε τούς μάγους καί δέν πήγε γιά τή συνάντηση. 

Είχε όμως διαβάσει τά βιβλία. Επειδή δέν έπαιρνε στά σοβαρά τή μαγεία, χρησιμοποίησε μερικά από τα μαγικά κόλπα πού διάβασε, γιά να διασκεδάσει τίς κοπέλες του χωριού. Τίς έστελνε γιά παράδειγμα σ’ ένα γειτονικό εξοχικό σπίτι καί τίς συμβούλευε να γράψουν σημειώματα, πού αργότερα ό ίδιος τα διάβαζε χωρίς να τά βλέπει. Ό Βλαδίμηρος ήταν χαρισματικός από μικρός άλλά δε γνώριζε τίποτα γιά τό Θεό, δέν είχε ιδέα γιά τίς επικίνδυνες δυνάμεις μέ τίς όποιες τώρα έπαιζε.

Ἱερά Μητρόπολις Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου 26 Ἰουλίου Ἡ Ἁγία Παρασκευή

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ

26 Ἰουλίου
Ἡ Ἁγία Μεγαλοµάρτυς Παρασκευή
Ἡ ἁγία Μεγαλοµάρτυς Παρασκευή εἶναι µιά µεγάλη ἁγία τῆς Ἐκκλησίας 
µας, ἡ ὁποία τιµᾶται τόν Ἰούλιο µήνα καί µπορῶ νά προσθέσω ὅτι εἶναι µιά ἁγία 
πού τιµᾶται ἰδιαιτέρως στήν Μητρόπολή µας. Πολλοί ἐνοριακοί Ναοί καί 
Παρεκκλήσια φέρουν τό ὄνοµά της καί οἱ εὐλογηµένοι Χριστιανοί τιµοῦν τήν 
µνήµη της. Γεµίζουν οἱ Ἱεροί Ναοί τήν ἡµέρα αὐτή, ἀσπάζονται τήν ἱερά εἰκόνα 
της, τελοῦν ἀρτοκλασίες καί προετοιµάζονται κατάλληλα γιά νά κοινωνήσουν τό 
Σῶµα καί τό Αἷµα τοῦ Χριστοῦ. Αὐτό εἶναι σηµαντικό, διότι µέ τήν θεία 
Λειτουργία καί µέ τήν θεία Κοινωνία ἁγιαζόµαστε καί µιµούµαστε στήν πράξη 
τόν βίο τῶν Ἁγίων.
Τά µαρτύρια τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς ἦταν φοβερά καί ἀσύλληπτα στήν 
διάνοια τῶν ἀνθρώπων. Κανείς δέν µποροῦσε νά τήν κάνη νά ἀρνηθῆ τόν Χριστό, διότι εἶχε προσωπική γνώση τῆς Χάριτός Του καί τῆς παρουσίας Του. Προτίµησε νά πεθάνη, παρά νά ἀρνηθῆ τόν Χριστό.
Τό ἐρώτηµα εἶναι, ποῦ ὀφείλεται αὐτή ἡ µεγάλη της πίστη, ἡ ὁποία δέν 
ὑπελόγισε οὔτε ἀπειλές οὔτε µαρτύρια καί παρέµεινε πιστή στόν Χριστό. 

Mετενσάρκωση. Tό «βαρύ πυροβολικό» τῆς Nέας Ἐποχῆς


Mετενσάρκωση
Tο «βαρύ πυροβολικό» της Nέας Eποχής


Tης ομάδας Mυσταγωγία
 
1. Mετενσάρκωση και Aγία Γραφή
2. H μετενσάρκωση και οι Πατέρες της Eκκλησίας
3. Άλλες διαφορές στο ψυχολογικό πεδίο (πλην της μετάνοιας) και σύγκριση με τη χριστιανική νοοτροπία
4. Άλλες διαφορές, συγκρούσεις και συγκρίσεις με την Oρθόδοξη διδασκαλία (πέραν του ψυχολογικού πεδίου)
5. Σύγχρονες “αποδείξεις” για την ύπαρξη της μετενσάρκωσης
6. Tελευταίες επισημάνσεις

Eνδεικτική βιβλιογραφία



Eδώ και κάποιες δεκαετίες κάποιες νέες θεωρίες έχουν εισβάλλει στη χώρα μας, μέσα στα πλαίσια της νεοεποχίτικης προπαγάνδας. H «Nέα Eποχή» είναι ένα σύστημα ιδεολογιών, που βασίζεται στον συγκρητισμό και στην αναβίωση αρχαίων (παγανιστών – ειδωλολατρικών) λατρειών. Tο “βαρύ πυροβολικό” λοιπόν της «Nέας Eποχής» για τα τελευταία χρόνια είναι η θεωρία της μετενσάρκωσης.

Πολλοί είναι αυτοί που θα σκεφτούν ότι η θεωρία αυτή χρονολογείται από την προ Xριστού εποχή· και θα έχουν δίκιο, αλλά εν μέρει. H θεωρία της μετενσάρκωσης αναπτύχθηκε από τους αρχαίους Aιγυπτίους και από τους Bαβυλώνιους στη Mεσοποταμία. Έπειτα, την αποδέχτηκαν και οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, όπως ο Πυθαγόρας και ο Πλάτωνας. Παρόμοια την εννοούσαν και άλλες θρησκείες όπως ο Bουδισμός και ο Iνδουισμός. Πίστευαν ότι η ψυχή του ανθρώπου προέρχεται από φυτά, ψάρια, ζώα κ.λπ. ή ότι η ψυχή μπορεί να μετενσαρκωθεί σε αντίστοιχα είδη π.χ. σε κάμπια. Mέχρι την εμφάνιση των «νεοεποχίτικων» διδασκαλιών πριν από λίγες δεκαετίες, η θεωρία της μετενσάρκωσης ήταν συνυφασμένη με την παραπάνω αρχή.

Έτσι λοιπόν, ενώ όλοι σχεδόν οι αρχαίοι υποστηρικτές της θεωρίας της μετενσάρκωσης (Aιγύπτιοι, Bαβυλώνιοι, Έλληνες, Iνδοί, Kινέζοι κ.ά.) δέχονταν ότι η ανθρώπινη ψυχή πρωτοεμφανίζεται ως ή μετανσαρκώνεται σε ζώο, έντομο, φυτό κ.λπ., ξαφνικά παρουσιάστηκε από κάποιους η “νεο-εποχίτικη” άποψη ότι ο άνθρωπος μόνο σε άνθρωπο μπορεί να μετενσωματωθεί και ότι ακόμα και ο Xριστός και οι πρώτοι Πατέρες της Eκκλησίας πρέσβευαν το ίδιο.

Βίος καί πολιτεία τῶν Ὁσίων Πατέρων Παρθενίου καί Εὐμενίου!

ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΟΣΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΠΑΡΘΕΝΙΟΥ ΚΑΙ ΕΥΜΕΝΙΟΥ!

Οἱ Ὅσιοι Παρθένιος καὶ Εὐμένιος κατάγονταν ἀπὸ τὰ Πιτσίδια Πυργιωτίσσης καὶ ἦταν τέκνα τῆς εὐλογημένης συζυγίας τοῦ Χαρίτωνος καὶ τῆς Μαρίας Χαριτάκη. Ἀπὸ τὴ μικρή τους ἡλικία ἀποκαλύφθηκε ἡ μοναχική τους κλίση μὲ διάφορα θαυμαστὰ γεγονότα ποὺ βίωσαν.
Ὁ Παρθένιος γεννήθηκε τὸ 1829 καὶ ἔλαβε τὸ κοσμικὸ ὄνομα Νικόλαος, ἐνῶ μερικὰ χρόνια ἀργότερα, τὸ 1846 γεννήθηκε καὶ ὁ Εὐμένιος, κατὰ κόσμον Ἐμμανουήλ. Ὁ Νικόλαος ἀγαποῦσε τὴν ἡσυχία ἀπὸ μικρὸς καὶ ἀποστρεφόταν τὰ παιχνίδια, ἐνῶ τηροῦσε ὅλες τὶς καθορισμένες ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, ἡμέρες νηστείας.
  Δὲν ἐντρύφησε στὰ γράμματα σὲ ἀντίθεση μὲ τὸν μικρὸ ἀδελφό του, ὁ ὁποῖος διδάχθηκε ἀπὸ κάποιον δάσκαλο τοῦ χωριοῦ του.
Τὸ 1856 ἔφυγε ἀπὸ τὴ ζωὴ ὁ πατέρας τους καὶ τότε ἄρχιζαν νὰ ἑτοιμάζονται γιὰ νὰ ἀναχωρήσουν καὶ ἐκεῖνοι νὰ ἀκολουθήσουν τὸ μοναχικὸ βίο. Μέχρι τὴν ἀναχώρησή τους μεσολάβησαν ἀρκετὰ θαύματα· ἄλλωστε ἀπὸ τὴ μικρή του ἡλικία ὁ μικρός Νικόλαος, εἶχε γευθεῖ τὴν παρουσία καὶ τὴ χάρη τοῦ Κυρίου πολὺ ἔντονα στὴ ζωή του. Τὸ πρῶτο θαῦμα συνέβη ὅταν μικρὸ παιδί, ἔπεσε σὲ ἕνα βαθὺ πηγάδι. Ἔτρεξαν τότε οἱ κάτοικοι νὰ τὸν βγάλουν ἀπὸ ἐκεῖ πιστεύοντας ὅτι θὰ βγάλουν τὸ παιδὶ νεκρό. Ὁ Νικόλας ὅμως δὲν εἶχε πάθει ἀπολύτως τίποτα καὶ ὅλοι θαύμασαν τὸ γεγονός.
            Τὸ δεύτερο θαῦμα ἦταν ἡ πληροφορία ποὺ ἔλαβε ἀπὸ τὸ Θεὸ ὅτι τὸ καράβι ποὺ ἐπρόκειτο νὰ ταξιδέψει θὰ βυθιζόταν. Ὁ ἀνάδοχός του ἤθελε νὰ πάρει μαζὶ τὸν Νικόλαο γιὰ νὰ τὸν κάνει ναυτικό. Ὁ Νικόλας ὅμως ἐπιθυμοῦσε τὸν μονήρη βίο καὶ γι' αὐτὸ βρῆκε μία δικαιολογία γιὰ νὰ μὴν ταξιδέψει καὶ ἐξαφανίστηκε.

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 05 Αὐγούστου


Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 05 Αὐγούστου


Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

Ἱερά Μονή Ἁγίας Παρασκευῆς στή χαράδρα τοῦ Βίκου (φωτογραφίες)

 Η Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής στη χαράδρα του Βίκου είναι από τις όμορφες εκκλησίες της Ηπείρου,η ομορφιά του τοπίου σε συνδυασμό με την λιτή πετρόχτιστη και ιστορική Ιερά Μονή αποτελούν ένα από τα πιο εντυπωσιακά μέρη στην περιοχή!

5 Αυγούστου Συναξαριστής Προεόρτιο της Μεταμόρφωσις του Σωτήρος Χριστού, Ευσιγνίου, Καττιδίου και Καττιδιανού, Νόννας, Σόλεβ Αιγυπτίου, Φαβίου Ιερομάρτυρα, Θερισσού Επισκόπου, Ευθυμίου Πατριάρχη, Χρήστου εκ Πρεβέζης, Ευγενίου Αιτωλού

Προεόρτια τῆς Μεταμορφώσεως Σωτῆρος Χριστοῦ
Ὁ Κύριος εἶχε προειπεῖ στοὺς μαθητές του γιὰ τοὺς κινδύνους, γιὰ τὰ πάθη του καὶ τὴν θανάτωσή του καὶ ἐπίσης γιὰ τὸ τί θὰ τραβοῦσαν στὴν συνέχεια ἀπὸ τοὺς εἰδωλολάτρες καὶ τοὺς ἐχθροὺς τοῦ Εὐαγγελίου, λέγοντάς τους πὼς αὐτὰ ἀνήκουν στὴν παροῦσα ζωή. Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ ἔχει οὐσιαστικὴ σημασία εἶναι ἡ αἰώνια ζωή.
Ἔτσι λοιπὸν ὁ Χριστὸς θέλοντας νὰ δείξει στοὺς μαθητές του μία πρόγευση τῆς αἰώνιας ζωῆς, παρέλαβε τρεῖς ἀπὸ τοὺς μαθητές του, τὸν Πέτρο, τὸν Ἰάκωβο καὶ τὸν Ἰωάννη καὶ τοὺς ἀνέβασε σὲ ἕνα βουνό. Ἐκεῖ μεταμορφώθηκε καὶ ἔλαμψε τὸ πρόσωπό Του σὰν τὸ φῶς. Καὶ τότε ἐμφανίστηκαν ὁ Μωϋσῆς καὶ ὁ Ἠλίας οἱ ὁποῖοι συνομίλησαν μαζὶ μὲ τὸν Ἰησοῦ.
Ὁ Κύριος πῆρε μόνο αὐτοὺς τοὺς μαθητές, διότι εἶχαν κάποια ὑπεροχὴ ἔναντι τῶν ἄλλων. Συγκεκριμένα ὁ Πέτρος γιατί ἀγαποῦσε πολὺ τὸν Χριστό, ὁ Ἰωάννης γιατί τὸν ἀγαποῦσε πολὺ ὁ Χριστὸς καὶ ὁ Ἰάκωβος ἐπειδὴ εἶχε τὴν δύναμη νὰ πιεῖ τὸ ποτῆρι ποὺ ἤπιε ὁ Χριστός.
Τοὺς Μωϋσῆ καὶ Ἠλία τοὺς ἔφερε γιὰ νὰ διορθώσει τὶς ἐντυπώσεις ποὺ ὑπῆρχαν μέχρι τότε γιὰ τὸ ποιός ἦταν, ἂν ἦταν δηλαδὴ ὁ Ἰωάννης ὁ Βαπτιστὴς ἡ κάποιος μεγάλος προφήτης.
Αὐτὰ λοιπὸν συνέβησαν στὴν Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, στὸ ὄρος Θαβώρ.

Γονεῖς καί ἐλεύθερες σχέσεις-Ἁγνότητα: τί εἶναι καί πῶς θά τήν κατορθώσουμε (Νέο Βιβλίο)

Συν Θεῶ κυκλοφορεῖ: ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ-ΑΓΝΟΤΗΤΑ: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΡΘΩΣΟΥΜΕ (Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου)

Παραγγελίες καθημερινά στό 6979338328 11.00-15.00 ἐκτός Σαββάτου Κυριακῆς καί μεγάλων ἑορτῶν
ἤ στο ἠλ. ταχυδρομεῖο: hristospanagia@yahoo.gr
Τιμή 7 εὐρώ.