Τό μέγα ἁμάρτημα τῆς ὑποκρισίας, Κυριακή Ι΄Λουκᾶ, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 10-12-2017 (Κήρυγμα)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://www.HristosPanagia.gr
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017
Ὀρθοδοξία καί Οἰκουμενισμός, Ἀρχ. Γεώργιος Καψάνης
ΟΡΘΟ∆ΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
Αρχιμ. Γεωργίου
Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής του Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους
Aι ψυχές μας γεμίζουν ευγνωμοσύνη προς τον εν Τριάδι προσκυνούμενο
Θεο μας, διότι μας αξίωσε να παραλάβουμε και να διακρατούμε τον ατίμητο
θησαυρό της Ορθοδόξου Πιστεως «εν οστρακίνοις σκεύεσι» (Β Κορ. δ 7),
στις ταπεινές και αμαρτωλές μας υπάρξεις.
Κοιτάζουμε τον εαυτό μας και λυπούμεθα, διότι με τις αμαρτίες μας φερουμε κατάστικτο τον χιτώνα της ψυχής. Αλλά κοιτάζουμε και τον θησαυρό
της Ορθοδόξου Πιστεως που μας ενεπιστεύθη ο Κυριος και χαιρόμεθα.
Αυτός ο θησαυρός δεν είναι κάποιο ιδεολόγημα. Είναι αυτός ο Θεάνθρωπος Χριστός. Η κεφαλή και το Σώμα Του, η Αγία μας Ορθόδοξος Εκκλησία.
Είναι ο αληθής Θεάνθρωπος των Προφητών, των Αποστόλων, των Πατέρων.
Ο Θεάνθρωπος ο ακαινοτόμητος. Ο «αεί ων» και ο «ωσαύτως ων». Ο «χθες
και σήμερον ο Αυτός και εις τους αιώνας» (Εβρ. ιγ 8).
«Οι Προφήται ως είδον, οι Απόστολοι ως εδίδαξαν, η Εκκλησία ως παρέλαβεν, οι ∆ιδάσκαλοι ως εδογμάτισαν, η Οικουμένη ως συμπεφρόνηκεν, η
χάρις ως έλαμψεν• η αλήθεια ως αποδέδεικται, το ψεύδος ως απελήλαται, η
σοφία ως επαρρησιάσατο, ο Χριστός ως εβράβευσεν• ούτω φρονούμεν, ούτω
λαλούμεν, ούτω κηρύσσομεν, Χριστόν τον αληθινόν Θεόν ημών».
- ΓΕΡΟΝΤΑ, πῶς νά προσευχόμαστε γιά αὐτούς, πού ἔχουν ταξιδέψει γιά τήν ἄλλη ζωή;
- ΓΕΡΟΝΤΑ, πώς να προσευχόμαστε για αυτούς, που έχουν ταξιδέψει για τήν άλλη ζωή;
- "Εμείς, παιδάκι μου, κοιτάμε μονάχα τον εαυτούλη μας. Να περνάμε εμείς ήσυχα και καλά... Και έτσι αποξεχνούμε τον πόνο και τήν αγωνία, πού κατατρέχει τούς αδελφούς μας δίπλα μας, πόσο μάλλον όσους έχουν αποθάνει. Πώς μπορούμε, ωστόσο, να κοιμόμαστε ως αναίσθητοι, όταν υπάρχει τόση οδύνη και θλίψη στους ζωντανούς μα και στους κοιμηθέντες αδελφούς μας; Καθημερινά, λοιπόν, ας προσευχόμαστε με αυτόν τον τρόπο στον Θεό:
Μνήσθητι, Κύριε ημών Ιησού Χριστέ, διά πρεσβειών της παναχράντου Σου μητρός, δεσποινής ημών Θεοτόκου και άειπαρθένου Μαρίας, των δούλων σου, πάντων των εν παντί καιρώ και τόπω της δεσποτείας σου κοιμηθέντων τέκνων Σου και συγχώρησον. ανάπαυσον και ανάστησον αυτούς ψυχή και σώματι, εις άνάστασιν ζωής εν τη εσχάτη Σου ήμερα.
Έτι δε μνήσθητι των δούλων Σου πάντων:
Πορίσματα ΚΘ' Πανορθόδοξης Συνδιάσκεψης Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα Αἱρέσεων καί Παραθρησκείας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΓΕΝΝΑΔΙΟΥ 14 (115 21)
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΙΩΑΝΝΟΥ ΓΕΝΝΑΔΙΟΥ 14 (115 21)
ΚΘ’ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ
Ἡ ΚΘ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας, πού πραγματοποιήθηκε, ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, στή Λεπτοκαρυά Πιερίας, ἀπό 30 Ὀκτωβρίου ἕως 1 Νοεμβρίου 2017, μέ τή φιλόξενη φροντίδα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κίτρους, Κατερίνης καί Πλαταμῶνος κ. Γεωργίου καί ὑπό τήν προεδρία τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης καί Τυρνάβου κ. Ἰγνατίου, Προέδρου τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τῶν Αἱρέσεων, μέ θέμα: «Ψευδοπροφῆτες – Ψευδομεσσίες καί ἔσχατα», μετά ἀπό ἐκτενῆ συζήτηση ἐπί τῶν εἰσηγήσεων, ἐνέκρινε ὁμοφώνως τά ἀκόλουθα Πορίσματα:
Ὁ καθορισμός ἡμερομηνιῶν τῆς Δευτέρας Παρουσίας τοῦ Κυρίου, σέ συνδυασμό μέ τήν ἐπίκληση διαφόρων πολιτικῶν, κοινωνικῶν καί φυσικῶν φαινομένων, ἀποτελεῖ μόνιμο πειρασμό στό γίγνεσθαι τῆς ἱστορίας, στόν ὁποῖο ὑπέκυψαν οὐκ ὀλίγες αἱρετικές κινήσεις καί πρόσωπα μεμονωμένα, μέ συνέπεια νά προβάλλουν πλῆθος συγκεχυμένων γνωμῶν καί θεωριῶν ἐσχατολογικῆς φύσεως.
Κυριακή Στ΄Λουκᾶ (Λουκ. η΄26-39),Ἀποσπάσματα ἀπό τήν ὁμιλία ΚΗ΄ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου σχετικά μέ τή θεραπεία τοῦ δαιμονιζομένου τῶν Γεργεσηνῶν
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ
ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ από
Ιω. Κολιτσάρα
«Έπειτα
από αυτά έπλευσαν και αγκυροβόλησαν
στην χώρα των Γαδαρηνών, η οποία είναι
αντίπερα από την Γαλιλαία. Όταν δε ο
Ιησούς βγήκε στην ξηρά, τον συνάντησε
ένας άνθρωπος της πόλεως εκείνης, ο
οποίος είχε μέσα του δαιμόνια από πολλά
χρόνια και δεν φορούσε ένδυμα και δεν
έμενε σε σπίτι, αλλά μέσα εις τα μνήματα.
Όταν όμως είδε τον Ιησού κραύγασε δυνατά,
έπεσε στα πόδια Του και με φωνή μεγάλη
είπε· “ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα σε
εμένα και εσένα, Ιησού, Υιέ του Θεού του
Υψίστου; Σε παρακαλώ, μη με βασανίσεις
και μη με κλείσεις από τώρα στον φρικτό
Άδη”.
Είπε
δε αυτά ο δαιμονιζόμενος, διότι ο Χριστός
διέταξε το ακάθαρτο πνεύμα να βγει και
να φύγει από τον άνθρωπο, επειδή από
πολλά χρόνια τον είχε αρπάξει και
κυριεύσει. Οι δε άλλοι άνθρωποι, εξαιτίας
της αγριότητας του, τον έδεναν με αλυσίδες
και με ισχυρά δεσμά στα πόδια, για να
τον φυλάσσουν, ώστε να μην επιτίθεται
και κακοποιεί τους άλλους. Αλλά αυτός
έσπαζε τα δεσμά και οδηγείτο βιαίως από
τον δαίμονα σε ερημικούς τόπους. Τον
ερώτησε δε ο Ιησούς, λέγοντας· “ποιο
είναι το όνομά σου;” Εκείνος δε απάντησε·
“λεγεώνα”·
διότι πολλά δαιμόνια είχαν εισέλθει
στον άνθρωπο αυτόν.
Τό παράλογον τῆς ἀστρολογίας
Το παράλογον της αστρολογίας
Μιχαήλ Χούλης, Θεολόγος
Τόσο φιλοσοφικά όσο και επιστημονικά η αστρολογία καταρρίπτεται. Ακόμη, χριστιανική ζωή και αστρολογία δεν συμβιβάζονται μεταξύ τους.
Αυτό επισημαίνουν τόσο η Παράδοση της Εκκλησίας, όσο και η Αγία Γραφή.
Από την στιγμή που ορίζουμε το Θεό ως οδηγό μας, παύει πλέον να ισχύει
κάθε άλλη απόλυτη εξάρτηση από είδωλα, δεισιδαιμονίες και πεπρωμένο. Όλα
αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Επρόκειτο για θρησκοληψίες και πνιγηρή ζωή
επί ειδωλολατρικού εδάφους. Ο Θεός μάς θέλει ελεύθερους και ρωμαλέους,
όχι υποταγμένους σε αδιέξοδους και ψεύτικους ντετερμινισμούς. Οι πιστοί
εμπιστεύονται στο θέλημα του παντοδύναμου Θεού και όχι στη μαγεία και
δουλεία αστρολογικών υπολογισμών και αστερισμών, των οποίων άλλωστε οι
ενδείξεις και οι θέσεις έχουν αλλάξει κατά πολύ από το παρελθόν, σύμφωνα
και με τα πορίσματα της αστρονομίας. Εξάλλου, οι εσωτερικοί αστρολόγοι
αντιμετωπίζουν την αστρολογία σαν πίστη, όχι σαν επιστήμη, και μάλιστα
αποκρυφιστική, ΣΑΝ “ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ”. Στο ίδιο
πλαίσιο, ο χριστιανός που έχει ουσιαστική σχέση με την αστρολογία,
οφείλει να γνωρίζει ότι άγεται και φέρεται από μια προχριστιανική πλάνη,
της οποίας το θρησκευτικό κοσμοείδωλο δεν ισχύει πλέον.
Ὅποιος συνηθίζει να δίνει λόγο για την ζωή του κατά την ἐξομολόγηση...
«Ὅποιος συνηθίζει νὰ δίνει λόγο γιὰ τὴν ζωή του κατὰ τὴν ἐξομολόγηση ἐδῶ στὸν κόσμο δὲν θὰ τοῦ εἶναι φοβερὸ νὰ δώσει λόγο γιὰ τὴν ζωή του ἐνώπιον τοῦ φοβεροῦ Κριτηρίου τοῦ Χριστοῦ».
Ἅγίου Ἰωάννου τῆς Κρονστάνδης
https://proskynitis.blogspot.gr/2017/12/blog-post_92.html?m=1