Ἡ ἀγάπη γιά τίς ἐντολές καί ἡ δημιουργία τῶν ἀρετῶν. Ἁγίου Νικοδήμου, Χρηστοήθεια.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 13-1-2013 (Σύναξη Κυριακῆς) http://HristosPanagia3.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube:
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2017/12/youtube.html
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018
Ἁμαρτία, ἡ ἀρρώστια τῆς ψυχῆς
Από το βιβλίο
Απόσταγμα
Πατερικής σοφίας
Βασισμένο σε
κείμενο του
Οσίου Συμεών
του Νέου Θεολόγου
Όπως είναι η αρρώστια
στο κορμί, έτσι είναι και η αμαρτία στην
ψυχή. Γι αυτό η ιατρική των ψυχών δεν
καταγίνεται με τίποτ άλλο, παρά μόνο με
την καταπολέμηση της αμαρτίας και των
αιτιών της, των παθών.
Και αυτό είναι το πιο
σημαντικό. Γιατί στη φοβερή ώρα της
Κρίσεως τι απολογία θα δώσουμε;
Επιμεληθήκαμε άραγε την υγεία της ψυχής
μας ή μήπως αγωνιστήκαμε σ όλη μας τη
ζωή για την πολύμορφη μάταιη απόλαυση;
Αν δεν γνωρίζουμε την
αρρώστια της ψυχής μας και δεν αισθανόμαστε
τους πόνους και το κακό που προξενεί
στη ζωή μας, βρισκόμαστε σε πλάνη.
Κάθε άνθρωπος είναι
λίγο ή πολύ άρρωστος ψυχικά. Συνήθως
όμως, μολυσμένος από το μικρόβιο της
υπερηφάνειας, δεν αισθάνεται το κακό
που του προξενεί η αμαρτία. Και όσο δεν
το αισθάνεται, τόσο περισσότερο
υπερηφανεύεται, όπως λέει και ο προφήτης
Δαβίδ: «Η υπερηφάνεια των μισούντων σε
ανέβη διά παντός».Γιατί ο ψυχικά άρρωστος
είναι κατά κανόνα και αναίσθητος, και
δεν νοιάζεται για την υγεία της ψυχής
του. Έτσι, χωρίς να το καταλαβαίνει ίσως,
μισεί την ψυχή του. Και μισώντας την
ψυχή του, μισεί και τον γιατρό των ψυχών.
Κάθε χριστιανός,
αντίθετα, που συναισθάνεται την ψυχική
του ασθένεια, ταπεινώνεται βαθιά και
φροντίζει να καλέσει το γιατρό που θα
τον θεραπεύσει.
Ἐκείνοι οἱ ὁποίοι κάνουν τά πάντα γιά ἐμᾶς, ἀνάλογα μέ τό θέλημά μας, δέν εἶναι οὔτε καλοί δάσκαλοί μας, οὔτε καλοί φίλοι μας. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΧΡΙΔΟΣ.
Εκείνοι
οι οποίοι κάνουν τα πάντα για εμάς, ανάλογα με το θέλημά μας, δεν είναι ούτε
καλοί δάσκαλοί μας, ούτε καλοί φίλοι μας. Ο άγιος Ιωάννης ο Μόσχος γράφει για
μια επιφανή γυναίκα, σύζυγο συγκλητικού, η οποία επισκέφτηκε τους Αγίους
Τόπους. Όταν η γυναίκα έφτασε στην Καισάρεια, αποφάσισε να παραμείνει εκεί και απευθύνθηκε
στον επίσκοπο με ένα αίτημα: «Δώστε μου μια θεραπαινίδα να με διδάξει το φόβο
του Θεού», τού είπε. Ο επίσκοπος τη σύστησε σε μια ταπεινή παρθένο.
Ύστερα από
καιρό ο επίσκοπος συνάντησε ξανά τη. γυναίκα και ρώτησε: «Πώς είναι η παρθένος
πού σου σύστησα;».
Ἅγιος Γέροντας Παΐσιος: «Μήν ἀνησυχεῖτε. Πολλά διατάγματα δέν θά προλάβουν κἄν νά δακτυλογραφηθοῦν»
Εἶπε ὁ γέροντας Παΐσιος: Θά κανονίσει ὁ Χριστός τίς ὑποθέσεις τοῦ
Ἔθνους. Ἄν ἔμενε σ’ ἐμᾶς αὐτή ἡ δουλειά, τό τινάζαμε στόν ἀέρα τό Ἔθνος.
-Τί θά γίνει μέ τή σημερινή κατάσταση;
Μήν ἀνησυχεῖτε. Πολλά διατάγματα δέ θά προλάβουν καν νά δακτυλογραφηθοῦν.
Τό Γένος μας θά μεγαλώσει, ἄν καί οἱ ὑποτιθέμενοι φίλοι μας θά ἤθελαν νά
τό τσαλακώσουν καί θά τούς ἦταν πολύ εὐχάριστο. Ἀλλά ὁ Θεός δέ θά
ἐπιτρέψει. Ἡ Τουρκία θά καταστραφεῖ. Ἔρχεται μεγάλη μπόρα σύντομα. Θά
μᾶς ἀγγίξει, ἀλλά δέ θά μᾶς καταστρέψει.
Μοναχός Σεραφείμ (Ζήσης), Τήν Ὀρθοδοξία ἤ τά Προσκυνήματα ; Μία μικρή τρήση στόν ἑλληνικό ἐθνοφυλετισμό
Τήν Ὀρθοδοξία ἤ τά Προσκυνήματα ;
Μία μικρή τρήση στόν ἑλληνικό ἐθνοφυλετισμό
τοῦ
Μοναχοῦ Σεραφείμ γιά τόν «Στῦλο Ὀρθοδοξίας»
Εἰσαγωγή: ὁ σλαβικός ἐθνοφυλετισμός
Πολύ
συχνά ἀκούεται στίς μέρες μας ἡ μομφή κατά τοῦ ἐθνοφυλετισμοῦ, δηλαδή τῆς
πλάνης ἐκείνης ἡ ὁποία ἐπιμένει νά θέτει ἐθνικές, δῆθεν ἀπό Θεοῦ, φυλετικές
προτεραιότητες ἐντός τῆς Ὀρθοδοξίας, τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας, ὅπου ὅμως «οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος,
οὐδέ Ἕλλην» (Γαλ. 3, 28), διότι «οὐκ ἔστι προσωπολήπτης ὁ
Θεός» (Πράξ. 10, 34). Ὁ κατά τοῦ ἐθνοφυλετισμοῦ «Ὅρος» τῆς Ἁγίας καί
Μεγάλης ἐν ΚΠόλει Συνόδου τοῦ 1872, διελάμβανε ὅτι «ἀποκηρύττομεν
κατακρίνοντες καί καταδικάζοντες τόν φυλετισμόν, τοὐτέστι τάς φυλετικάς
διακρίσεις καί τάς ἐθνικάς ἔρεις καί ζήλους καί διχοστασίας ἐν τῇ τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίᾳ»
[1].
Ἡ «δόξα» (δοξασία) τοῦ ἐθνοφυλετισμοῦ
καταδικάστηκε ἀπό τήν Σύνοδο αὐτή μέ ἀφορμή τόν ὑποκινούμενο ἀπό τούς Ρώσσους
βουλγαρικό ἐθνικισμό, ὁ ὁποῖος ἐκκλησιαστικῶς μέν ὁδήγησε στό σχίσμα (1872-1945)
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Βουλγαρίας ἀπό τήν Μητέρα Ἐκκλησία, τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο
ΚΠόλεως, πολιτικῶς δέ ὑποδαύλισε τίς ἐθνικές διαμάχες πού προκάλεσαν τόν ἔνδοξο
Μακεδονικό Ἀγῶνα (1904-1908) καί τούς Βαλκανικούς Πολέμους τῶν ἀρχῶν τοῦ 20οῦ
αἰ. [2]. Ὁ μακαριστός π. Ἰωάννης
Ρωμανίδης ἔχει ἀνατάμει τίς θεολογικές παραμέτρους τοῦ ρωσσικοῦ καί γενικότερα σλαβικοῦ
ἐθνοφυλετισμοῦ καί τίς ἀποδίδει στήν θεωρία τοῦ Ρώσσου φιλοσόφου Χομιακώφ (1804-1860),
ὅτι «οἱ “Γραικοί” καί “Λατῖνοι” ὡς Κουσῖται δέν κατενόησαν ἐπαρκῶς καί εἰς
βάθος τόν Χριστιανισμόν ὡς κατενόησαν αὐτόν οἱ Ἰρανικοί Σλαῦοι» [3].
Ὁ
γράφων, ὡς πρώην Ἁγιοταφίτης, εἶναι σέ θέση νά γνωρίζει καλῶς τήν παλαιά ὑπονομευτική
τῆς ἑλληνικῆς παρουσίας δραστηριότητα τῆς ρωσσικῆς διπλωματίας στήν Ἐγγύς καί
τήν Μέση Ἀνατολή, ὅπως φαίνεται ἰδιαιτέρως στίς περιπτώσεις τῆς τελείας ἐκδιώξεως
τῶν Ἑλλήνων Κληρικῶν ἀπό τό Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας [4]
(τό ὁποῖο «ἀραβοποιήθηκε» τό 1899), ἀλλά καί τῆς κινητικότητος καί ἐπιρροῆς τοῦ
γνωστοῦ Ρώσσου Κόμητος Ν. Ἰγνάτιεφ (Πρέσβεως τῆς Ρωσσίας στήν ΚΠολη) στήν αὐλή
τοῦ παλαιφάτου Πατριαρχείου τῶν Ἱεροσολύμων
ἀπό τοῦ 1863 καί ἑξῆς, καθώς καί τῆς προηγηθείσης δράσεως τοῦ ἀρχιμανδρίτου Πορφυρίου
Οὐσπένσκι. Ἐξ αἰτίας τῆς ἐπιρροῆς αὐτῆς, ὁ κατά τἆλλα ἔνδοξος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων
Κύριλλος Β΄ (1845-1872) ἀπέσχε ἀπό τήν δικαία καταδίκη τοῦ ἐθνοφυλετισμοῦ στή ὡς
ἄνω Σύνοδο τοῦ 1872 [5]. Βεβαίως, καί ἐντός
τῆς Ὀρθοδόξου Ρωσσίας ὑπῆρξαν ἤδη ἀπό τότε φωνές συνετές, ἐπικριτικές αὐτῆς τῆς
παρεμβατικῆς πολιτικῆς καί τῆς παραγνωρίσεως τῶν ἑλληνικῶν ἱστορικῶν «δικαίων».
Ἡ θέα τοῦ Χριστοῦ
«Η
ΘΕΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»
Ἀπό
τό βιβλίο «ΑΣΚΗΤΙΚΕΣ
ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ»
Ἁγίου
Ἰγνατίου Μπριαντσανίνωφ
ΤΟΜΟΣ
ΠΡΩΤΟΣ
Ὁ
Κύριος
ὑποσχέθηκε
στούς
μαθητές
Του
ὅτι
θά
εἶναι
μαζί
τους
παντοτινά
«ὡς
τή
συντέλεια
τοῦ
κόσμου»2.
Καί,
πραγματικά,
εἶναι
μαζί
τους
μέσα στό
ἅγιο
Εὐαγγέλιο
καί
στά
Μυστήρια
τῆς
Ἐκκλησίας3.
Τόν
Χριστό
δέν
Τόν
βλέπουν
ὅσοι
δέν
πιστεύουν
στό
Εὐαγγέλιο.
Αὐτοί
δέν
Τόν
βλέπουν,
γιατί
εἶναι
τυφλωμένοι
ἀπό
τήν
ἀπιστία.
Θέλεις
ν᾿
ἀκούσεις
τόν
Χριστό;
Σοῦ
μιλάει
μέ
τό
Εύαγγέλιο.
Μήν
περιφρονεῖς
τή
σωτήρια
φωνή
Του.
Φύγε
μακριά
ἀπό
τήν
ἁμαρτωλή
ζωή
καί
ἄκου
μέ
προσοχή
τή
διδασκαλία
τοῦ
Χριστοῦ,
πού
εἶναι
ἡ
αἰώνια
ζωή.
Θέλεις
νά
σοῦ
φανερωθεῖ
ὁ
Χριστός;
Ὁ
Ἴδιος
σέ
διδάσκει
πῶς
θά
τό
πετύχεις:
«Ὅποιος
κρατᾶ
τίς
ἐντολές
μου
καί
τίς
ἐκτελεῖ,
αὐτός
μέ
ἀγαπᾶ·
κι
αὐτός
πού
μέ
ἀγαπᾶ,
θά
ἀγαπηθεῖ
ἀπό
τόν
Πατέρα
μου,
κι
ἐγώ
θά
τόν
ἀγαπήσω
καί
θά
τοῦ
φανερώσω
τόν
ἑαυτό
μου»4.
Φυλάξου
ἀπο
τή
φαντασία
σου,
πού
μπορεῖ
νά
σοῦ
δημιουργήσει
τήν
ἐντύπωση
ὅτι
βλέπεις
τόν
Ἰησοῦ
Χριστό,
ὅτι
Τόν
ἀγγίζεις,
ὅτι
Τόν
ἀγκαλιάζεις.
Δέν
πρόκειται
παρά
γιά
μιάν
ὀλέθρια
αὐταπάτη,
ἕνα
μάταιο
παιχνίδι
ὑπερηφάνειας,
ἐπάρσεως,
ἀλαζονείας,
οἰήσεως5
Ὑπαρξιακά ἐρωτήματα καί ἡ θεολογική ἀπάντησή τους
Τοῦ Δημητρίου Τσελεγγίδη, Καθηγητή
Δογματικῆς Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ
Γιατί νά ἐπιτρέπει ὁ Θεός νά
πεθαίνουν νέοι καί μικρά παιδιά;
Θά ὑπάρξει Ἀνάσταση τῶν νεκρῶν;
Ὁ Θεός εἶναι ὁ μόνος Κύριος τῆς
ζωῆς καί τοῦ θανάτου. Ὁ Θεός, δηλαδή, παρέχει τή ζωή, ἀλλά καί θέτει τά ὅριά
της. Μόνος αυτός γνωρίζει ὅλα τά δεδομένα, ἀλλά καί ὅλες τίς προθέσεις τῶν
λογικῶν ὄντων, πρίν κἄν αὐτά ἔρθουν στήν ὕπαρξη. Ταυτόχρονα, ὁ Θεός ἀγαπᾶ σέ ἀσύλληπτο
βαθμό ὅλους τούς ἀνθρώπους. Μάλιστα, ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος θεωρεῖ τόν
Χριστό ὡς τόν μανιωδέστερο τῶν ἐραστῶν τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων. Κατά τήν Ἁγία
Γραφή, ἄλλωστε, ὁ Θεός θέλει ὅλοι οἱ ἄνθρωποι νά σωθοῦν καί νά τόν γνωρίσουν ὡς
τήν ὐποστατική Ἀλήθεια («πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καί εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας
ἐλθεῖν»). Μέ τίς παραπάνω προϋποθέσεις, κατανοεῖται εὔκολα, ὅτι ὁ Θεός, ὡς ὁ
κατεξοχήν καί κατά κυριολεξία...
καλός καί ἀγαθός, δέν εἶναι δυνατόν νά θέλει τόν
πρόωρο θάνατο κανενός ἀνθρώπου. Καί τοῦτο, ἐπειδή τό κύριο γνώρισμα τοῦ Θεοῦ εἶναι
ἡ ἀγάπη.
Ἔτσι ὁ Θεός ἀποφασίζει τόν θάνατο τοῦ κάθε ἀνθρώπου μέ βάση τήν
παγγνωσία καί τήν ἀγάπη του. Τοῦτο, πρακτικῶς, σημαίνει ὅτι ὁ κάθε ἄνθρωπος
πεθαίνει στήν καλύτερη χρονική στιγμή γι’ αὐτόν. Κατά συνέπεια, μία ἐνδεχόμενη
παράταση τῆς ζωῆς μας, πέρα ἀπό τό ὅριο, πού ἔθεσε ἠ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιά τόν
καθένα μας, θά εἶχε ἀρνητικό ἀποτέλεσμα στήν ποιότητα τῆς αἰωνίου ζωῆς μας. Γι’
αὐτό, θά πρέπει νά δεχόμαστε τήν ἀπόφαση τοῦ Θεοῦ, γιά τήν ὁριοθέτηση τῆς ζωῆς ὄλων
τῶν ἀνθρώπων, μέ εὐγνώμονα καί εὐχαριστιακή διάθεση.
Ὕμνος στόν Ἅγιο Ἀπόστολο Ὀνήσιμο. Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Ο πανένδοξος Ονήσιμος άρχισε τη ζωή
του ως δούλος και τήν ολοκλήρωσε ως Απόστολος και μάρτυς
Χριστού.
Ο ασεβής Τέρτυλος τον ρώτησε τ’ όνομά
του.
«Το όνομά μου είναι χριστιανός και Ονήσιμος
το επίθετό μου».
«Είσαι ελεύθερος ή σκλάβος κάποιου;»
«Ήμουν δούλος τού Φιλήμονα
και τώρα είμαι δούλος Χριστού του Θεού».
«Για ποιά τιμή σε πούλησε στον Χριστό ο Φιλήμων;».
«Ο Δεσπότης Χριστός έδωσε το αίμα Του
γιά μένα».
3ήμερη προσκυνηματική ἐκδρομή στήν Ἱερά Μονή Προυσού - Ἅγιο Ἰωάννη Ρῶσο καί Ἅγιο Ἰάκωβο Τσαλίκη ἀπό 12/04/2018 ἕως 14/04/2018
1η ημ. 12/04/2018 Πέμπτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
–ΕΔΕΣΣΑ – ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ (600 χιλ.)
Αναχώρηση στις 06:00
το πρωί από το Άγαλμα του Βενιζέλου. Θεία λειτουργία στην Ιερά Μονή
Αγίας Τριάδος Εδέσσης. Αναχώρηση με προορισμό το Καρπενήσι. Άφιξη
τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και βραδινό γεύμα.
1η διανυκτέρευση στο Καρπενήσι
2η ημ. 13/04/2018 Παρασκευή: ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΡΟΥΣΟΥ - ΠΡΟΚΟΠΙ ΕΥΒΟΙΑΣ (350 χιλ.)
Θεία
λειτουργία και προσκύνημα στην Ιερά Μονή Προυσού. Από εκεί φεύγουμε για
το ξενοδοχείο για να πάρουμε το πρωινό μας. Επιβίβαση στο λεωφορείο και
αναχώρηση με προορισμό το Προκόπι Ευβοίας στον Άγιο Ιωάννη το Ρώσο. Από
Αρκίτσα θα πάρουμε το πλοίο για Αιδηψό. Άφιξη στο Προκόπι τακτοποίηση
στους ξενώνες και ελεύθερος χρόνος.
2η διανυκτέρευση στο Προκόπι στους ξενώνες
3η ημ. 14/04/2018 Σάββατο: ΠΡΟΚΟΠΙ - ΟΣΙΟ ΔΑΥΙΔ – ΕΔΕΣΣΑ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗ(400 χιλ)
Θεία
λειτουργία στον ναό όπου βρίσκεται το ολόσωμο λείψανο του Αγίου Ιωάννου
Ρώσου. Στην συνεχεία αναχωρούμε για Ιερά Μονή Οσίου Δαυίδ όπου μόνασε ο
Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης. Θα προσκυνήσουμε και μετά θα κατευθυνθούμε για
Γλύφα όπου θα πάρουμε το καραβάκι για Αγιόκαμπο. Μέσω Εδέσσης άφιξη στην
Θεσσαλονίκη.
ΠΑΤΗΡ ΣΕΡΑΦΕΙΜ BARADEL-POKROVSKY. Σέ ὅλους μας σέ κάποιο βαθμό ἄγγιξε μιά φορά ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ
Σε
όλους μας σε κάποιο βαθμό άγγιξε μια φορά η χάρη του Θεού, η χάρη του Αγίου
Πνεύματος, και έπειτα από αυτό ξεκίνησε
η αναζήτηση του Προσώπου του Θεού. Ζητήστε πρώτα τη Βασιλεία του Θεού και τη
δικαιοσύνη του ... Και όλα τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν ...
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2018/02/blog-post_261.html?m=1
Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 28 Φεβρουαρίου
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 28 Φεβρουαρίου
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
28 Φεβρουαρίου Συναξαριστής. Βασιλείου Ὁμολογητοῦ, Κασσιανὸς ὁ Ρωμαῖος, Νέστορος Μάρτυρος, τῶν Ἁγίων Ἕξι Μαρτύρων ἐξ Αἰγύπτου, Ἀβιρκίου Μάρτυρος, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Μακαρίου, Ρουφίνου, Ἰούστου καὶ Θεοφίλου, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Καιραλίου, Πουπουλίου, Γαΐου καὶ Σεραπίωνος, Προτερίου Ἱερομάρτυρος, Κύρας καὶ Μαράνας, Βάρσου Ὁσίου, Νυμφᾶ καὶ Εὐβούλου Ἀποστόλων, Μνήμη Μεγάλου Σεισμοῦ, Ἰαροσλάβος ὁ Σοφός, τῶν Ἁγίων Τεσσαράκοντα Χιλιάδων Μαρτύρων, Κυράννας Νεομάρτυρος, Νικολάου τοῦ Πσκὼφ.
Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητὴς
Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητὴς ἔζησε καὶ ἔδρασε ἐπὶ τοῦ εἰκονομάχου αὐτοκράτορα Λέοντος Γ’ τοῦ Ἰσαύρου (717-741 μ.Χ.). Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία ὁ Ὅσιος ἀφιερώθηκε στὸν ἀσκητικὸ βίο καὶ ἐκάρη μοναχός. Ἔγινε μαθητὴς καὶ ὑποτακτικὸς τοῦ Ὁσίου Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου (τιμᾶται 27 Φεβρουαρίου).
Ἀρχικὰ ζοῦσε σὲ κάποιο ἐρημητήριο καὶ ἀφοῦ προηγουμένως καλλιέργησε μὲ ἐπιμέλεια τὴν ἀσκητικὴ ζωή, ἀργότερα, ὅταν ἀνέκυψε ἡ αἵρεση κατὰ τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ἀντιστάθηκε μὲ πνευματικὴ ἀνδρεία στοὺς εἰκονομάχους. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ συνελήφθη, τιμωρήθηκε καὶ ὑπέστη πολλὰ βασανιστήρια.
Ὅταν δέ, πέθανε ὁ αὐτοκράτορας, ἀπελευθερώθηκε καὶ ἀφοῦ βγῆκε ἀπὸ τὴ φυλακή, φρόντιζε γιὰ τὴν καλλιέργεια τῆς ἀρχαίας ὑγείας τῆς εὐσέβειας, παρακινώντας πολλοὺς πρὸς τὴν ἀρετὴ καὶ ἐπαναφέροντάς τους πρὸς τὴν ὀρθόδοξη πίστη.
Ἔτσι ἀφοῦ ἀγωνίσθηκε ὁ Ὅσιος Βασίλειος, κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη.
Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητὴς ἔζησε καὶ ἔδρασε ἐπὶ τοῦ εἰκονομάχου αὐτοκράτορα Λέοντος Γ’ τοῦ Ἰσαύρου (717-741 μ.Χ.). Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία ὁ Ὅσιος ἀφιερώθηκε στὸν ἀσκητικὸ βίο καὶ ἐκάρη μοναχός. Ἔγινε μαθητὴς καὶ ὑποτακτικὸς τοῦ Ὁσίου Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου (τιμᾶται 27 Φεβρουαρίου).
Ἀρχικὰ ζοῦσε σὲ κάποιο ἐρημητήριο καὶ ἀφοῦ προηγουμένως καλλιέργησε μὲ ἐπιμέλεια τὴν ἀσκητικὴ ζωή, ἀργότερα, ὅταν ἀνέκυψε ἡ αἵρεση κατὰ τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ἀντιστάθηκε μὲ πνευματικὴ ἀνδρεία στοὺς εἰκονομάχους. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ συνελήφθη, τιμωρήθηκε καὶ ὑπέστη πολλὰ βασανιστήρια.
Ὅταν δέ, πέθανε ὁ αὐτοκράτορας, ἀπελευθερώθηκε καὶ ἀφοῦ βγῆκε ἀπὸ τὴ φυλακή, φρόντιζε γιὰ τὴν καλλιέργεια τῆς ἀρχαίας ὑγείας τῆς εὐσέβειας, παρακινώντας πολλοὺς πρὸς τὴν ἀρετὴ καὶ ἐπαναφέροντάς τους πρὸς τὴν ὀρθόδοξη πίστη.
Ἔτσι ἀφοῦ ἀγωνίσθηκε ὁ Ὅσιος Βασίλειος, κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη.
Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018
Ἠ ἀντιμετώπιση τῆς κενοδοξίας κατά τήν ὥρα τοῦ θανάτου, Γ΄ μέρος, (Ἁγίου Νικοδήμου-Ἀόρατος πόλεμος), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ἠ ἀντιμετώπιση τῆς κενοδοξίας κατά τήν ὥρα τοῦ θανάτου, Γ΄ μέρος, (Ἁγίου Νικοδήμου-Ἀόρατος πόλεμος), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 24-2-2018 (σύναξη στήν Κατερίνη), http://hristospanagia3.blogspot.gr/, http://www.HristosPanagia.gr, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σε mp3:http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...,
Διάλογος γιά τόν σκληρό μοναχικό βίο μεταξύ τοῦ Φιλοκτήμονα καί τοῦ Ἀκτήμονα
Άγιος Μάξιμος ο Γραικός
ΛΟΓΟΣ Γ
Διάλογος για τον σκληρό μοναχικό βίο
μεταξύ του Φιλοκτήμονα και του Ακτήμονα,
δηλαδή του Φιλαργύρου και του Αναργύρου.
Φιλάργυρος:
Εσύ επαινείς την αναργυρία και ταυτόχρονα δεν παύεις να γυρίζεις από
πόλη σε πόλη και από χώρα σε χώρα, ζητώντας ελεημοσύνη από άρχοντες και
ηγεμόνες.
Αλλά πες μου, τι είναι καλύτερο από τα δύο· να έχεις αρκετό εισόδημα και
να ζεις πάντοτε μέσα στο μοναστήρι σου και να εξασκείσαι στην ψαλμωδία,
την λιτανεία και την προσευχή ή, για να έχεις το αναγκαίο εισόδημα, να
περιπλανιέσαι πάντοτε έξω από το μοναστήρι σου, να επισκέπτεσαι όλες
τις πόλεις και όλες τις χώρες και, αφού σου δώσουν
ελεημοσύνη, να χαίρεσαι και να ευχαριστείς αυτόν που σε ελέησε, και αν
δεν σου δώσουν ελεημοσύνη, να παραπονιέσαι, να στενοχωριέσαι και να
μαλώνεις όσους δεν σου έδωσαν, κατηγορώντας τους ως σκληρούς και
άκαρδους;
Ανάργυρος:
Μη βιάζεσαι, αγαπητέ μου, να κακολογήσεις την αρετή της αναργυρίας, που
αποτελεί εντολή του ευαγγελίου και των Πατέρων, επειδή ποτέ δεν θα
μπορέσεις με καμμία θεόπνευστη Γραφή να αποδείξεις ότι η φιλαργυρία ήταν
χρήσιμη για όσους αφιέρωσαν τον εαυτό τους στον μοναχικό βίο.
Αντιθέτως, θα βρεις παντού ότι η θεόπνευστη Γραφή την απαγορεύει ως
αιτία αμετρήτων κακών για τους μοναχούς, αν βέβαια θέλεις να διαβάζεις
την θεόπνευστη Γραφή χωρίς πάθος και εγωισμό. Η φιλαργυρία μας
απομακρύνει από τον μοναχικό κανόνα, μας κάνει να παραβαίνουμε τους
όρκους μας και, σύμφωνα με τους λόγους του αποστόλου, μας κάνει να
δημιουργούμε πάλι ο,τι καταστρέψαμε
-Γέροντα, πῶς θά μπορέσω τήν Σαρακοστή νά ἀγωνισθῶ περισσότερο στήν ἐγκράτεια;
Αγιος Γέροντας Παΐσιος: Ο αγώνας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
-Γέροντα, πώς θά μπορέσω τήν Σαρακοστή νά αγωνισθώ περισσότερο στήν εγκράτεια;
-Οι κοσμικοί τώρα τήν Σαρακοστή προσέχουν κατά κάποιον τρόπο τήν εγκράτεια, ενώ εμείς οι μοναχοί πάντα πρέπει νά προσέχουμε. Τό κυριώτερο όμως πού πρέπει νά προσέξει κανείς είναι τά ψυχικά πάθη καί μετά τά σωματικά. Γιατί, αν δώσει προτεραιότητα στή σωματική άσκηση καί δέν κάνει αγώνα, γιά νά ξεριζωθούν τά ψυχικά πάθη, τίποτε δέν κάνει.
Πήγε μία φορά σέ ένα μοναστήρι ένας λαϊκός στήν αρχή τής Σαρακοστής καί κάποιος μοναχός τού φέρθηκε απότομα, σκληρά.
Εκείνος όμως ο καημένος είχε καλό λογισμό καί τόν δικαιολόγησε. Ήρθε μετά καί μού είπε:
«Δέν τόν παρεξηγώ, Πάτερ. Ήταν βλέπεις από τό τριημέρι!». Άν τό τριημέρι πού έκανε ήταν πνευματικό θά είχε μία γλυκύτητα πνευματική καί θά μιλούσε στόν άλλο μέ λίγη καλοσύνη. Αλλά αυτός ζόριζε εγωϊστικά τόν εαυτό του νά κάνει Τριήμερο, καί γι’ αυτό όλα τού έφταιγαν.
-Γέροντα, τί νά σκέφτομαι τήν Σαρακοστή;
«Ἰλαρίωνα μου, ἐμεῖς οἱ δύο θά πεθάνουμε μαζί, τό κατάλαβες, μαζί θά φύγουμε..!»
Στις
8/2/18 έφυγε ο μεγάλος Γέροντας Νεκτάριος Βιτάλης αλλά δεν έφυγε μόνος
του, πήρε παρέα την ίδια ημέρα και ένα άλλο μεγάλο Γέροντα τον
π.Ιλαρίωνα Γκαβέα ο οποίος ήταν
εφημέριος στον Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Χαλανδρίου, Μετόχι της Ι. Μ.
Πεντέλης όπου διακόνησε από το 1958 έως και την τελευτή του.
Μόλις ο Γέροντας Νεκτάριος είδε τον Γέροντα Ιλαρίωνα ανασηκώθηκε και του λέει :
Ἡ ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Ἀποδείπνου
Ἱερεὺς Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν, πάντοτε, νῦν, καὶ ἀεί, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.
Ἀναγνώστης Ἀμήν.
Ἱερεὺς Δόξα σοι ὁ Θεός, δόξα σοι.
Βασιλεῦ Οὐράνιε, Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα
τῆς Ἀληθείας, ὁ Πανταχοῦ Παρὼν καὶ τὰ Πάντα Πληρῶν, ὁ Θησαυρός τῶν
Ἀγαθῶν καὶ Ζωῆς Χορηγός, ἐλθὲ καὶ σκήνωσον ἐν ἡμῖν καὶ καθάρισον ἡμᾶς
ἀπὸ πάσης κηλῖδος καὶ σῶσον, Ἀγαθὲ τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Ἀναγνώστης Ἀμήν. Ἅγιος ὁ Θεός, Ἅγιος Ἰσχυρός, Ἅγιος Ἀθάνατος, ἐλέησον ἡμᾶς (ἐκ γ')
Δόξα... Καὶ νῦν...
Παναγία
Τριάς, ἐλέησον ἡμᾶς. Κύριε, ἱλάσθητι ταῖς ἁμαρτίαις ἡμῶν, Δέσποτα,
συγχώρησον τὰς ἀνομίας ἡμῖν. Ἅγιε, ἐπίσκεψαι καὶ ἴασαι τὰς ἀσθενείας
ἡμῶν, ἕνεκεν τοῦ ὀνόματός σου.
Κύριε, ἐλέησον, Κύριε, ἐλέησον, Κύριε, ἐλέησον.
Δόξα... Καὶ νῦν...
Πάτερ ἡμῶν ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς...
ἁγιασθήτω
τὸ ὄνομά σου, ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου, γενηθήτω τὸ θέλημά σου, ὡς ἐν
οὐρανῷ, καὶ ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον,
καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις
ἡμῶν, καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ
πονηροῦ.
Ἱερεὺς Ὅτι σοῦ ἐστιν ἡ βασιλεία...
Ἀναγνώστης Ἀμήν. Κύριε ἐλέησον ιβ'
Δόξα... Καὶ νῦν...
Δεῦτε προσκυνήσωμεν καὶ προσπέσωμεν τῷ βασιλεῖ ἡμῶν Θεῷ.
Δεῦτε προσκυνήσωμεν καὶ προσπέσωμεν Χριστῷ τῷ βασιλεῖ ἡμῶν Θεῷ.
Ἡ μεγαλύτερη ἀμάθεια εἶναι νά μή γνωρίζουμε τόν Θεό (Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)
Αμάθεια, θλίψη,
στεναχώρια, αυτά είναι σαν τριπλό μαστίγιο πάνω από το κεφάλι του
καθενός που ξεχνάει και αρνιέται το Θεό και δημιουργό Του.
Όσο περισσότερο ο άνθρωπος συγκεντρώνει ασήμαντες γνώσεις, τόσο λιγότερο αισθάνεται πως ξέρει.
Και όσο περισσότερο μαζεύει πλούτη, τόσο πιο φτωχός αισθάνεται. Όσο
περισσότερο ο τέτοιου είδους άνθρωπος κυνηγά την τύχη, τόσο πιο βαθιά
βυθίζεται στο σκοτάδι της απελπισίας.
Γνωρίζετε ποια είναι η μεγαλύτερη αμάθεια; Αμαθείς είναι οι άνθρωποι, που δεν γνωρίζουν τον Θεό και τη δύναμή Του.
Είπε ο Κύριος στους Σαδδουκαίους: «Πλανάσθε επειδή δεν γνωρίζετε ούτε την Αγία Γραφή, ούτε τη δύναμη του Θεού!»
(Ματθ. 22:29). Οι Σαδδουκαίοι ήταν άνθρωποι που γνώριζαν τα πάντα, αλλά
δεν πίστευαν στον Θεό και στην ανάσταση του Κυρίου. Γνώριζαν τα πάντα,
εκτός από τον Θεό και τη δύναμή Του.
Η γνώση του Θεού είναι σαν το αλάτι που αλατίζει κάθε φαγητό και του δίνει γεύση.
Σαδδουκαίοι στα χρόνια μας είναι οι Ευρωπαίοι, οι βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού! Οι
Ευρωπαίοι, επειδή αρνήθηκαν τη βάπτισή τους και ντράπηκαν για το
Χριστό, κατέχουν γνώσεις που είναι κατώτερες και από τις γνώσεις των
απλών χωρικών. Μάταια περηφανεύτηκαν για τις γνώσεις τους και μάταια τις θεώρησαν σαν μέτρο της αξίας του ανθρώπου.
«Αλλά ό,τι είναι υψηλό στους ανθρώπους, είναι ένα τίποτε μπροστά στο Θεό» (Λουκ. 16:15).
Το δεύτερο κακό που στα χρόνια μας πιέζει τους ανθρώπους είναι οι στεναχώριες.
Στεναχώριες, μόνο στεναχώριες… Κοιτάξτε τους ανθρώπους και γρήγορα θα
καταλάβετε από πού προέρχονται τόσες στεναχώριες. Οι άνθρωποι που
πιστεύουν είναι άνθρωποι με λίγες στεναχώριες.
Τό σῶμα εἶναι ἐργαλεῖο καί μοιάζει μέ στολή τῆς ψυχῆς. Μή μολύνεις τήν ὄμορφη αὐτή στολή σου !
Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων
''Μή λές ὅτι τό
σῶμα εἶναι αἰτία τῆς ἁμαρτίας. Γιατί, ἄν τό σῶμα εἶναι αἰτία τῆς
ἁμαρτίας, τότε γιατί ὁ νεκρός δέν ἁμαρτάνει; Βάλε στό δεξί χέρι κάποιου
νεκροῦ, πού μόλις πέθανε, ἕνα ξίφος. Φόνος δέν θά γίνει. Ἄς περάσουν
πλάι ἀπό νεκρό νεό, μόλις πεθάνει, χίλιες καλλονές. Δέν πρόκειται νά τοῦ
δημιουργηθεῖ καμιά ἐπιθυμία πορνείας. Γιατί; Ἐπειδή τό σῶμα δέν
ἁμαρτάνει ἀπό μόνο του, ἀλλά ἁμαρτάνει ἡ ψυχή, ἐνεργώντας μέ τό σῶμα. Τό
σῶμα εἶναι ἐργαλεῖο καί μοιάζει μέ ροῦχο καί στολή τῆς ψυχῆς. Κι ἄν
παραδοθεῖ ἀπό αὐτή στήν πορνεία, γίνεται ἀκάθαρτο. Ἄν ὅμως συζήσει μέ
ἅγια ψυχή, γίνεται ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δέν τά λέω ἐγώ αὐτά, ἀλλά
τά ἔχει πεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος:
Ὁ πρωθιερεύς τοῦ Ρωσικοῦ πατριαρχείου π. Νικολάι Ραγκόζιν (6 Δεκ. 1898 - 16 Δεκ. 1981) ἀποκαλύπτει ὅτι θά γίνει μαζική πτώση τοῦ κλήρου (ἀποστασία) πού θά ὁδηγήσει στόν Ἀντίχριστο.
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2018/02/6-1898-16-1981.html?m=1
ΣΤΑΡΕΤΣ ΗΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ. Ὁ θάνατος ἔρχεται καί δέν μᾶς βρίσκει ἕτοιμους γιά τή μετάβαση σέ ἕναν ἄλλο κόσμο, γιατί δέν ἐκτιμήσαμε τόν χρόνο καί τόν ξοδέψαμε μάταια.
Για
τον άνθρωπο δεν υπάρχει τίποτα πιο πολύτιμο από τον χρόνο, γιατί δίνεται για
σωτηρία.
Τι
έχει καταφέρει να κάνει καλό σε αυτή τη ζωή, όσο μεγαλώνει ο ανθρωπος από την τάφρο των
παθών, έτσι θα είναι το μέλλον σου;
Τι είδους τρέλα είναι αυτή όταν δεν γνωρίζουμε
πώς να "σκοτώνουμε" τον χρόνο και να το χάνουμε με αδράνεια, και κενές σκέψεις.
Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 27 Φεβρουαρίου
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 27 Φεβρουαρίου
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)