Σελίδες

Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Ἡ χριστιανική ζωή στερεῖ τήν χαρά ἀπό τόν ἄνθρωπο; Ἐπισκ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, Κυρ. Α΄ Λουκᾶ_Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης,23-9-2018

Ἡ χριστιανική ζωή στερεῖ τήν χαρά ἀπό τόν ἄνθρωπο; Ἐπισκ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, Κυρ. Α΄ Λουκᾶ_Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης,23-9-2018 ζωντανή μετάδοση_ Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης_http://hristospanagia3.blogspot.gr_ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΛΟΥΚΑ : Κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιο, κεφ. στ΄, χωρία 31 ἔως 36 Ἐπιλεγμένα ἀποσπάσματα ἀπό τήν ὁμιλία ΙΗ΄ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου σχετικά μέ τήν εὐαγγελική περικοπή γιά τήν ἀγάπη πρός τόν πλησίον, Μέρος δεύτερο


Αποτέλεσμα εικόνας για Κυριακή Β Λουκά

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΛΟΥΚΑ : Κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιο, κεφ. στ΄, χωρία 31 ἔως 36

Ἐπιλεγμένα ἀποσπάσματα ἀπό τήν ὁμιλία ΙΗ΄ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου σχετικά μέ τήν εὐαγγελική περικοπή γιά τήν ἀγάπη πρός τόν πλησίον

Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός των χωρίων Ματθ. 5,42-48

«κούσατε τι ἐῤῥέθη, γαπήσεις τν πλησίον σου κα μισήσεις τν χθρόν σου. γ δ λέγω μν, γαπτε τος χθρος μν, ελογετε τος καταρωμένους μς, καλς ποιετε τος μισοσιν μς κα προσεύχεσθε πρ τν πηρεαζόντων μς κα διωκόντων μς. πως γένησθε υο το πατρς μν το ν ορανος, τι τν λιον ατο νατέλλει π πονηρος κα γαθος κα βρέχει π δικαίους κα δίκους. (:Ακούσατε ότι σας ελέχθη· Θα αγαπήσεις τον πλησίον σου και θα μισήσεις τον εχθρό σου. Εγώ όμως σας λέγω: Αγαπάτε τους εχθρούς σας και προσεύχεσθε γι’ αυτούς που σας αδικούν· να ευλογείτε όσους σας καταρώνται και να ευεργετείτε όσους σας μισούν. Έτσι θα γίνετε όμοιοι με τον Πατέρα σας στον ουρανό· διότι ανατέλλει τον ήλιο Του για πονηρούς και αγαθούς και στέλνει τη βροχή Του σε δίκαιους και αδίκους)»(Ματθ. 5,45).
Πρόσεξε ότι την κορωνίδα των αγαθών την άφησε τελευταία. Γι’ αυτό και μας διδάσκει όχι μόνο να συγκρατείται κανείς όταν ραπίζεται, αλλά να δίνει και τη δεξιά του σιαγόνα· κι όχι μόνο να δίνουμε μαζί με τον χιτώνα και το ιμάτιο, αλλά και να ακολουθούμε δύο μίλια όποιον μας αγγαρεύει για ένα, για να δεχτούμε με κάθε ευκολία την εντολή που είναι ανώτερη από αυτές. «Και τι είναι ανώτερο απ’ αυτές;», θα μπορούσε να ρωτήσει κάποιος. Το να μη θεωρείς ούτε εχθρό σου όποιον κάνει όλα αυτά εις βάρος σου· ή μάλλον και κάτι άλλο ανώτερο από αυτό: διότι δεν είπε: «Να μη μισήσεις», αλλά «Να αγαπήσεις». Δεν είπε: «Να μην αδικήσεις», αλλά «Να ευεργετήσεις».
Εάν όμως εξετάσει κανένας με προσοχή αυτά που ειπώθηκαν παραπάνω, θα βρει και σ’ αυτά τα ίδια να υπάρχει μια προσθήκη πολύ ανώτερή τους· γιατί δεν έδωσε εντολή απλά να αγαπούμε, αλλά και να προσευχόμαστε για τους εχθρούς μας. Είδατε πόσα σκαλοπάτια ανέβηκε και πώς μας έστησε στην ίδια την κορυφή της αρετής;

Οἱ ἀπολαύσεις πού σκοτώνουν, Ἀρχ. Σεραφείμ Δημόπουλος

Πρός τά Νειάτα – Ἀρχιμ. Σεραφείμ Δημόπουλος

«ΟΙ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ»

Ὁ Ἐσκιμῶος διά νά σκοτώσει τόν λύκο πού τοῦ κατασπαράσσει τά πρόβατα, χρησιμοποιεῖ τό ἑξῆς τέχνασμα.
Πέρνει ἕνα μαχαίρι καλοακονισμένο δίστομο, τό ἀλείφει μέ αἷμα καί τό ἀφήνει νά ξηρανθῆ. Ἔπειτα τό ἀλείφει ξανά μέ αἷμα καί τό ἀφήνει πάλι νά ξηρανθεῖ. Ὅταν ξηρανθεῖ, τό ἀλείφει ξανά μέ αἷμα, τό ξηραίνει καί τό κρύβει εἰς τό χιόνι. Ὁ λύκος ἀγαπάει πολύ τό αἷμα. Μυρίζει τό αἷμα, γιατί ἔχει ὀξεῖα ὄσφρησι, καί ἀρχίζει νά γλείφει τό αἷμα, λίγο – λίγο κόπτεται ἡ γλῶσσα του. Ὅμως ὁ λύκος δέν σταματάει. Συνεχίζει νά γλείφει, νά γλείφει τό αἷμα, ἕως ὅτου τοῦ ἀποκοπεῖ ἡ γλῶσσα, ὁπότε καί ψοφάει.
Ἀκριβῶς τό ἴδιο κάμουν καί οἱ ἡδονές εἰς τήν ζωή τοῦ νέου. Τόν ἑλκύουν, τόν αἰχμαλωτίζουν, τόν ὑποδουλώνουν, ἀλλά ὀλίγον κατ᾿ ὀλίγον τόν φθείρουν. Οἱ σωματικές του δυνάμεις ἐξασθενοῦν. Οἱ πνευματικές του ἱκανότητες ἐλαττώνονται. Τό συναίσθημα σκληραίνει.

"Παναγία μου, πήγαινε νά ἐπισκεφτεῖς τό παιδί μου…"

Αποτέλεσμα εικόνας για ΥΠεραγία Θεοτόκος

  Ένας πατέρας διηγείται τα εξής για το παιδί του, που κάποτε είχε αρρωστήσει:

Το παιδί μου ο Πέτρος προσβλήθηκε από ελονοσία. Το πήγαμε εκείνη την νύκτα αμέσως στο νοσοκομείο. 
Εγώ έμεινα στο σπίτι, ενώ η σύζυγός μου παρέμεινε κοντά στο παιδί μας στο νοσοκομείο. Στάθηκα μπροστά στις εικόνες των Αγίων μας.
Έστρεψα τα μάτια μου στην Θεοτόκο και της είπα:
«Οι αιρετικοί, Παναγία μου, μέρα-νύκτα σε κακολογούν, εγώ όμως σε πιστεύω, σε προσκυνώ και σε δοξολογώ. Θέλω αύριο να ευδοκήσης να δοξασθή το όνομά σου και εγώ να διηγούμαι τα θαυμάσιά σου.

Μητροπολίτης Ἁγίας Πετρουπόλεως Βαρσανούφιος: Τόν Πάπα τῆς Ἀνατολῆς, δέν τόν θέλουμε. Ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες κατά τόπους Ἐκκλησίες εἶναι ἰσότιμες, ὅπως ἰσότιμοι εἶναι κατά τήν ἐξουσία τους ὅλοι οἱ Πατριάρχες



Συνάντηση του Πρωτοσυγκελλεύοντος του Πατριαρχείου Μόσχας με τον Προκαθήμενο της Ορθοδόξου Εκκλησίας Ιερουσολύμων

Με τον Μητροπολίτη Ἑλενουπόλεως κ. Ἰωακείμ συλλειτούργησε στις 17 Σεπτεμβρίου 2018 στη Βασιλική Γεννήσεως του Χριστού Βηθλεέμ ο Πρωτοσυγκελλεύων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Αγίας Πετρουπόλεως και Λάντογκας Βαρσανούφιος, ο οποίος πραγματοποιεί προσκύνημα στου Αγίους Τόπους.
Η Θεία Μυσταγωγία ετελέσθη στην κρύπτη στον τόπο γεννήσεως του Σωτήρα. Από Ιερού τη λειτουργία παρακολούθησε προσευχόμενος ο Αρχιεπίσκοπος Ιορδάνου Θεοφύλακτος, Επίτροπος του Πατριάρχου Ιερουσαλήμ στη Βηθλεέμ (το διάστημα 1979-1984 σπούδασε στη Θεολογική Ακαδημία Λένινγκραντ). Το Ευαγγέλιο ανεγνώσθη στην Ελληνική, την Αραβική και την Εκκλησιαστική Σλαβονική, όπως και οι ψαλμωδίες.
Στο αρχονταρίκι ο Μητροπολίτης Βαρσανούφιος και οι προσκυνητές που τον συνοδέυουν είχαν επικοινωνία με Ιεράρχες της  Εκλησίας Ιεροσολύμων. Ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε θερμώς τον Αρχιεπίσκοπος Θεοφύλακτο για τη φιλοξενία και του ευχήθηκε να τον ενδυναμώνει ο Θεός στην Αρχιερατεία του.
Αυθημερόν στην Μικρά Αίθουσα Θρόνου, παρουσίᾳ του Αριχεπισκόπου Κωνσταντίνης Αριστάρχου, Αρχιγραμματέως της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου, του Μητροπολίτη Ελενουπόλεως Ιωακείμ, του Αρχηγού Ρωσικής Εκκλησιαστικής Αποστολής Αρχιμανδρίτη Αλεξάνδρου και προσκυνητών, ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Θεόφιλος Γ’ απένεμε στον Μητροπολίτη Βαρσανούφιο  την ανώτατη τμητική διάκριση της Εκκλησίας του  χρυσό σταυρό μετά στέμματος του Σταυροφόρου του Τάγματος του Παναγίου Τάφου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων Α’ Τάξεως.

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΛΟΥΚΑ : Κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιο, κεφ. στ΄, χωρία 31 ἔως 36 Ἐπιλεγμένα ἀποσπάσματα ἀπό τήν ὁμιλία ΙΗ΄ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου σχετικά μέ τήν εὐαγγελική περικοπή γιά τήν ἀγάπη πρός τόν πλησίον


Αποτέλεσμα εικόνας για Κυριακή Β Λουκά

Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των χωρίων Ματθ. 5,38-42
«κούσατε τι ἐῤῥέθη, φθαλμν ντ φθαλμο κα δόντα ντ δόντος·γ δ λέγω μν μ ντιστναι τ πονηρ· λλ᾿ στις σε απίσει π τν δεξιν σιαγόνα, στρέψον ατ κα τν λλην·κα τ θέλοντί σοι κριθναι κα τν χιτνά σου λαβεν, φες ατ κα τ μάτιον(:Ακούσατε ότι ελέχθη: ‘’οφθαλμόν αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος’’ (δηλαδή να ανταποδίδεις ίσο κακό προς το κακό, που σου έκανε ο άλλος). Εγώ όμως σας λέγω να μην καταληφτείτε από οργή και εχθρότητα και να μην αντισταθείτε στον πονηρό άνθρωπο αποδίδοντας κακό αντί κακού, αλλά αν κανείς σε ραπίσει στο δεξιό μέρος του προσώπου σου, γύρισε με πραότητα και υποχωρητικότητα και το άλλο μέρος του προσώπου (πρόθυμος να δεχθείς και δεύτερο ράπισμα). Και σε εκείνον που θέλει να σε οδηγήσει στα δικαστήρια, για να σου πάρει το πουκάμισο, άφησέ του και το επανωφόρι σου)».
Βλέπεις ότι δεν εννοούσε τον ίδιο τον οφθαλμό μας προηγουμένως, όταν νομοθετούσε να βγάζουμε τον οφθαλμό που μας σκανδαλίζει[Ματθ. 5,29: «ε δ φθαλμός σου δεξις σκανδαλίζει σε, ξελε ατν κα βάλε π σο· συμφέρει γάρ σοι να πόληται ν τν μελν σου κα μ λον τ σμα σου βληθ ες γέενναν(:Εάν όμως ο δεξιός σου οφθαλμός νοσεί και σε ενοχλεί και υπάρχει φόβος να βλάψει όλο το σώμα, βγάλε τον και πέταξέ τον μακριά από εσένα. Διότι σε συμφέρει να χαθεί ένα μέλος του σώματος, παρά να ριφθείς μαζί με όλο το σώμα στη γέεννα του πυρός(δηλαδή εάν ένα πρόσωπο πολύτιμο και αγαπητό, όπως ο δεξιός οφθαλμός, σε εξερεθίζει προς αμαρτία, χωρίσου οριστικώς απ' αυτό και κόψε την επικοινωνία μαζί του, διότι σε συμφέρει να το στερηθείς το πρόσωπο αυτό, παρά να ριφθείς μαζί του στο άσβεστο πυρ της κολάσεως], αλλά έκανε λόγο για εκείνους που μας βλάπτουν με τη φιλία τους και μας ρίπτουν στο βάραθρο της απώλειας. Πραγματικά, Αυτός που τονίζει εδώ με τόση έμφαση και δεν επιτρέπει να αφαιρεί ως ανταπόδοση κάποιος τον οφθαλμό ακόμα και εκείνου που του βγάζει τον δικό του, πώς είναι δυνατόν να νομοθέτησε να βγάζουμε το δικό μας οφθαλμό;

7ήμερο προσκύνημα στούς Ἁγίους Τόπους ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ἀπό 17/01/2019 ἔως 23/01/2019 Τιμή συμμετοχής:880€


Αποτέλεσμα εικόνας για αγιοι τόπο


7ήμερο προσκύνημα στους Αγίους Τόπους

1η  ημ. 17/01/2019 Πέμπτη: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΑΘΗΝΑ - ΤΕΛ ΑΒΙΒ
Συνάντηση  το πρωί στο  Αεροδρόμιο Μακεδονία  στις 10:30 και απευθείας πτήση  με την   Aegean air για Τελ Αβίβ.  Άφιξη στις 14:10 και επιβίβαση στο πούλμαν και προσκύνημα στον Άγιο Γεώργιο στη Λύδα. Μεταφορά στο ξενοδοχείο, τακτοποίηση και ξεκούραση.
1η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
2η  ημ. 18/01/2019 Παρασκευή: ΙΕΡΙΧΩ - ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΠΟΤΑΜΟΣ– ΧΟΤΖΕΒΑ
Προσκύνημα στην Ιεριχώ στο Σαραντάριο όρος και στην Ιερά Μονή του Προφήτη Ελισσαίου. Μετάβαση στον τόπο όπου έγινε η Βάπτιση του Κυρίου. Θα τελεστεί ο Μέγας Αγιασμός. Στη συνέχεια προσκύνημα στην Ιερά Μονή του Αγ. Γεωργίου του Χοτζεβίτου. Συνεχίζουμε  για  προσκύνημα στην Ιερά Μονή της Αγίας Μάρθας και Μαρίας στη Βηθανία και το Όρος των Ελαιών απ’ όπου ανελήφθη ο Κύριος.  Επιστροφή στο ξενοδοχείο.
2η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ
3η  ημ. 19/01/2019 Σάββατο:  ΒΗΘΛΕΕΜ – ΚΑΤΑΜΟΝΑΣ – ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Αναχώρηση για τη  Βηθλεέμ όπου  θα προσκυνήσουμε το Σπήλαιο της  Γεννήσεως, το χωριό των Ποιμένων, την  Μονή του Αγ. Θεοδοσίου  και  τη Μονή του Αγ. Σάββα. Επιστρέφοντας στην Ιερουσαλήμ  προσκύνημα στη  Μονή του Τιμίου Σταυρού, Καταμόνας (Μονή Αγ. Συμεών του Θεοδόχου) και στην Ορεινή(σπίτι του Αγ. Ιωάννου του Προδρόμου). Τέλος προσκύνημα στην Ιερά Μονή Οσίου Ονουφρίου (αγρός του Κεραμέως). Το βράδυ Αγρυπνία στον Ναό της Αναστάσεως.
3η διανυκτέρευση στην Ιερουσαλήμ

Ἀναίρεση βασικῶν δογματικῶν θέσεων τῶν Προτεσταντῶν


Αποτέλεσμα εικόνας για Προτεστάντες
1. Μόνον η Αγία Γραφή. (Όχι η Ιερή Παράδοση). 
Γιατί λάθος: α) Μέχρι το 50 μ. Χ. δεν υπήρχαν κείμενα της Καινής Διαθήκης. Η Εκκλησία στηριζόταν στην Ιερή Παράδοση. β) Ο Χριστός δεν έγραψε τίποτε. Είπε στους μαθητές: «σας αφήνω το Άγιο Πνεύμα, που θα σας υπενθυμίσει τα λόγια μου και θα τους οδηγήσει σ’ όλη την αλήθεια». Στις Συνόδους φώτιζε τους συνοδικούς το Άγιο Πνεύμα. γ) Το Άγιο Πνεύμα στην Αποστολική Σύνοδο φώτισε εκτός των αποστόλων κι άλλους συνοδικούς. Επομένως κι αργότερα στις Οικουμενικές Συνόδους φώτιζε και τους εκεί συνοδικούς. δ) Είναι δυνατόν ο Χριστός να άφηνε την Εκκλησία Του να πλανηθεί; Είπε ότι θα είναι κοντά της έως τη συντέλεια των αιώνων (Ματθ. 28,20) και ότι η Εκκλησία Του δεν θα πεθάνει ποτέ (Ματθ. 16,18). Είναι δυνατόν το πονηρό πνεύμα, ο διάβολος να νίκησε το Άγιο Πνεύμα, που στήριζε την Εκκλησία; ε) Πώς δέχονται οι προτεστάντες την Ορθόδοξη Εκκλησία του Δ΄ αιώνα (Μέγας Αθανάσιος) στον καθορισμό του κανόνα της Καινής Διαθήκης (ποια είναι τα γνήσια βιβλία) και αρνούνται την υπόλοιπη διδασκαλία αυτής της Εκκλησίας; Αν ήταν η Ορθόδοξη Εκκλησία μέχρι τον Δ΄ αιώνα σωστή, γιατί να μην ήταν και μετά; στ) Οι προτεστάντες ερμηνεύουν αυθαίρετα την Αγία Γραφή και γι’ αυτό διασπώνται συνέχεια. Ο καθένας τους ισχυρίζεται ότι φωτίζεται από το Άγιο Πνεύμα. Υπάρχει το ερώτημα: πώς ενώ όλοι ισχυρίζονται ότι εμπνέονται από το Άγιο Πνεύμα, δεν ερμηνεύουν όλοι με τον ίδιο τρόπο ή έστω με παρόμοιο τρόπο τα κείμενα της Αγίας Γραφής; Υπάρχει ποικιλία εμπνεύσεων από το Άγιο Πνεύμα; Αυτοί ‘φωτίζονται’ από το Άγιο Πνεύμα, οι Πατέρες των Οικουμενικών Συνόδων δεν φωτίζονταν;

Γνήσιες σταυροφόρες ψυχές..

 Γνήσιες σταυροφόρες ψυχές... «Ασπάζομαι τον σταυρό αυτό, ο όποιος θα είναι το στήριγμά μου στις δύσκολες στιγμές. Να μείνει σαν ιερό κειμήλιο, μαρτυ­ρία της αγάπης, της αδελφοσύνης και της φιλίας, των πιο ιερών αισθημάτων στη γη!..». ~ Άγιος Ιερομάρτυς Ιωάννης Κοτσούρωφ

«Εάν κάποιος μπει στο μονοπάτι της ιεραποστολής, δεν υπάρχει επιστροφή. Ο Θεός θα ζητήσει από τους ανθρώπους το τάλαντο που τους έδωσε και το έθαψαν»...

Ὁ κάθε ἄνθρωπος θά πληρωθεῖ ἀπό τό ἀφεντικό πού ἐργάστηκε...

Ο κάθε άνθρωπος θα πληρωθεί από το αφεντικό που εργάστηκε. Όσοι εργάζονται στον Χριστό, θα λάβουν ''εκατονταπλάσια και Ζωήν Αιώνιον'', και όσοι εργάζονται στο μαύρο αφεντικό, τους κάνει την ζωή μαύρη από εδώ. Όσιος Παΐσιος Αγιορείτης.

 
 

30 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής. Γρηγορίου Ἱερομάρτυρα, τῶν Ἁγίων Ριψιμίας, Γαϊανῆς καί ἄλλων 32 Παρθενομαρτύρων, τῶν Ἁγίων 70 Μαρτύρων, τῶν δύο Ὁσιομαρτύρων γυναικών, Στρατονίκου, Μαρδονίου, τῶν Ἁγίων χιλίων Μαρτύρων, Γρηγορίου Ὁσίου, Honorius.

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος

Ἔζησε καὶ μαρτύρησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας Διοκλητιανοῦ.
Ἦταν γιὸς τοῦ Ἀνάκ, ὁ ὁποῖος ἦταν συγγενὴς τοῦ βασιλιὰ τῆς Ἀρμενίας Κουσαρῶ. Ὁ πατέρας τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς ὑπεύθυνους γιὰ τὴ δολοφονία τοῦ βασιλιὰ τῆς Ἀρμενίας.
Οἱ Ἀρμένιοι γιὰ νὰ ἐκδικηθοῦν σκότωσαν τὸν Ἀνὰκ καὶ τὴν οἰκογένειά του, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Γρηγόριο καὶ ἕναν ἀδελφό του. Μετὰ ἀπὸ χρόνια ὁ γιὸς τοῦ Κουσαρῶ, ὁ Τηριδάτης, συνέλαβε τὸν Γρηγόριο ἐπειδὴ ἦταν χριστιανὸς καὶ τὸν βασάνισε σκληρά.
 Ὅταν δὲ ἔμαθε ὅτι πρόκειται γιὰ τὸ γιὸ τοῦ Ἀνάκ, ὁ ὁποῖος εὐθυνόταν γιὰ τὴ δολοφονία τοῦ πατέρα του, διέταξε νὰ τὸν ρίξουν σὲ λάκκο μὲ φίδια καὶ ἄλλα ἑρπετά.
 Ὁ Γρηγόριος ὄχι μόνο δὲν ἔπαθε τίποτα ἀλλὰ ἐπέζησε γιὰ 15 χρόνια τρεφόμενος μὲ τὸ ψωμὶ ποὺ τοῦ πήγαινε κρυφὰ μιὰ χήρα.
Κάποια στιγμὴ ὁ Τηριδάτης παραφρόνησε. Ἡ ἀδελφή τοῦ βασιλιὰ ἄκουσε μία μέρα φωνή, ἡ ὁποία τῆς ἔλεγε πὼς ἂν ἤθελε νὰ θεραπευτεῖ ὁ ἀδελφός της θὰ ἔπρεπε νὰ ἐλευθερώσουν τὸν Γρηγόριο. Πράγματι ὅταν βγῆκε ἀπὸ τὸν λάκκο ὁ Ἅγιος θεράπευσε τὸν βασιλιά.
Ἐξεδήμησε εἰς Κύριον ἐν εἰρήνῃ.

We must change - Become people of God.


Αποτέλεσμα εικόνας για θΕΡΑΠΕΥΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

ΤΗΕ ROLE OF THE ORTHODOX CHURCH


I would like to remind you that in Orthodoxy man should change, we have to change, we have to repent, to be healed in Christ. Our nous has to be changed, our heart has to be purified, to be emptied completely and be filled with our Lord Jesus Christ. We have to change.
Do not bother when people say to you "You have changed."
"Yes, I have changed, indeed, but to what direction? That is the question."
Some will say: "Oh, you have changed because you got in Church and got influenced by those priests... bla, bla, bla"

You see? Yes. As a matter of fact, we do have to change.

30 Σεπτεμβρίου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΗ΄ (Β΄ ΛΟΥΚΑ). Γρηγορίου ἱερομάρτυρος, ἐπισκόπου τῆς Μεγάλης Ἀρμενίας, τοῦ φωτιστοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Κυρ. ιη΄ ἐπιστ. (Β΄ Κορ. θ΄ 6-11).
Β Κορ. 9,6          Τοῦτο δέ, ὁ σπείρων φειδομένως φειδομένως καὶ θερίσει, καὶ ὁ σπείρων ἐπ᾿ εὐλογίαις ἐπ᾿ εὐλογίαις καὶ θερίσει.
Β Κορ. 9,6                Ας γνωρίζετε δε τούτο· ότι εκείνος που στο χωράφι του σπέρνει με τσιγκουνιά λιγοστό σπόρο, θα θερίση και λίγο σιτάρι. Και εκείνος που σπέρνει απλόχερα, θα θερίση πολύν καρπόν. (Ο καθένας δηλαδή θα αμειφθή από τον Θεόν ανάλογα με όσα δίνει, κατά την δύναμίν του πάντοτε).

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Ποἶον εἶναι τό κέρδος τῆς αὐτομεμψίας, (Εὐεργετινός τόμ. Α΄- ὑπόθ. ΜΣτ΄), 21-9-2018, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

Ποἶον εἶναι τό κέρδος τῆς αὐτομεμψίας, (Εὐεργετινός τόμ. Α΄- ὑπόθ. ΜΣτ΄), 21-9-2018, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου, http://hristospanagia3.blogspot.gr/ , http://www.hristospanagia.gr/ , http://agiapsychanalysi.blogspot.gr , Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube: http://hristospanagia3.blogspot.gr/2017/12/youtube.html

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΛΟΥΚΑ: ἀποστολική περικοπή Β΄ Προς Κορινθίους ,κεφ.9, χωρία 6-15 Ἑρμηνεία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου, ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως τοῦ Χρυσοστόμου στήν ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Β΄Λουκᾶ


Αποτέλεσμα εικόνας για ἀποστολική περικοπή

(Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός στα χωρία Β΄Κορ.9, 10-15)

« δ πιχορηγν σπέρμα τ σπείροντι κα ρτον ες βρσιν χορηγήσαι κα πληθύναι τν σπόρον μν κα αξήσαι τ γενήματα τς δικαιοσύνης μν(: Και ο Θεός, ο οποίος παρέχει σε αφθονία σπόρο στον γεωργό που σπέρνει, και ψωμί για τροφή όλων μας, είθε να χορηγήσει, να ευλογήσει και να πληθύνει την σπορά των χωραφιών σας και τα άλλα υλικά αγαθά σας και να αυξήσει έτσι τους καρπούς της αγάπης, της καλοσύνης και της αγαθοεργίας σας προς τους άλλους)»[Β΄Κορ.9,10].
Προπάντων απ’ αυτό θα μπορούσε να θαυμάσει κανείς τη σύνεση του Παύλου, επειδή αφού προέτρεψε με τα πνευματικά και με τα υλικά αγαθά, κάνει το ίδιο και με την ανταπόδοση, μιλώντας για την αμοιβή της καθεμιάς. Η φράση δηλαδή «σκόρπισεν, δωκε τος πένησιν. δικαιοσύνη ατο μένει ες τν αἰῶνα(:σκόρπισε, έδωσε στους φτωχούς, η φιλανθρωπία του μένει αιώνια)» αναφέρεται στην πνευματική αμοιβή. Αντίστοιχα, η φράση «πληθύναι τν σπόρον μν (:είθε να πληθύνει τον σπόρο σας)» δείχνει την υλική ανταπόδοση. Δεν σταματάει όμως εδώ, αλλά ξαναγυρίζει στα πνευματικά και το παραλληλίζει συνέχεια· γιατί η φράση «αξήσαι τ γενήματα τς δικαιοσύνης μν (:είθε να αυξήσει τους καρπούς της φιλανθρωπίας σας)» είναι η πνευματική αμοιβή. Κάνοντας αυτά, διανθίζει τον λόγο, ξεριζώνει τη δειλή και ανόητη εκείνη σκέψη και διαλύει με πολλούς τρόπους τον φόβο της φτώχειας και μάλιστα και με παράδειγμα τωρινό. Γιατί, αφού ο Θεός δίνει σε εκείνους που σπέρνουν τη γη, αφού παρέχει άφθονα εκείνα που τρέφουν το σώμα, πολύ περισσότερα δίνει σε εκείνους που καλλιεργούν τον ουρανό, σε εκείνους που μεριμνούν για την ψυχή· γιατί γι' αυτά θέλει να φροντίζουμε περισσότερο. Αυτό δεν το εκφράζει ούτε με συλλογισμό, ούτε με τον τρόπο που το είπα εγώ, αλλά με μορφή ευχής και έτσι γίνεται φανερός ο συλλογισμός και τους κάνει να ελπίζουν περισσότερο όχι μόνο με όσα διαπιστώνει ότι γίνονται, αλλά και με όσα εύχεται. «Είθε να χορηγήσει», λέει, «και να πληθύνει το σπόρο σας και να αυξήσει τους καρπούς της φιλανθρωπίας σας».

Ἡ ἀκτή τῆς Κορνουάλης, Ἀρχ. Σεραφείμ Δημόπουλος

«Η ΑΚΤΗ ΤΗΣ ΚΟΡΝΟΥΑΛΗΣ»

Στήν Ἀγγλία ὑπάρχει μία ἀκτή πού πάντα εἶναι φουρτουνιασμένη. Εἶναι ἡ ἀκτή τῆς Κορνουάλης. Τά ὠκεάνεια κύματα τοῦ Ἀτλαντικοῦ ὁρμοῦν μέ ἀκατάσχετη μανία στούς μαυριδερούς της βράχους καί ἀπειλοῦν νά θρυμματίσουν κάθε σκάφος πού παραπλέει τήν ἀκτή αὐτή.
Ἀποφάσισαν λοιπόν, εἰς τό ὑψηλότερο σημεῖο της νά ὑψώσουν ἕναν φάρο, διά νά τόν βλέπουν οἱ θαλασσινοί καί νά ἀποφεύγουν τήν καταστροφή.
Τήν ἄνοιξη λοιπόν, ἐπιδέξιοι τεχνίτες ὕψωσαν ἕνα φάρο, στήν κορυφή τοῦ ὁποῖου ἄναβε καί ἔσβηνε ἕνα κόκκινο φῶς.
Ἔφθασε καί ὁ χειμώνας! Ὁ Ἀτλαντικός μέ ὅλη του τήν ὁρμή βάλθηκε νά σωριάση σέ ἐρείπια τόν φάρο. Καί τό πέτυχε. Τήν ἑπόμενη ἄνοιξη ἀνέθεσαν σέ ἄλλους τεχνίτες νά οἰκοδομήσουν ἕνα νέο φάρο. Ἀλλά καί αὐτός εἶχε τήν ἴδια τύχη. Τήν τρίτη ἄνοιξη ἀνέθεσαν σ᾿ ἕναν εὐλαβῆ μηχανικό νά ἀνεγείρει τόν φάρο. Αὐτός ἔσκαψε βαθιά στόν βράχο. Σχημάτισε μιά στερεή βάση ἀπό τσιμέντο στά πλευρά τῆς ὁποίας ἔγραψε: «Ἐάν μή Κύριος οἰκοδομήσῃ οἶκον μάτην ἐκοπίασαν οἱ οἰκοδομοῦντες» Ψαλμ. 126 : 1.

ΑΓΙΟΡΕΙΤΑΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ: Ὁ Γερο-Ἐφραίμ «ὁ τάλας»

 Απέναντι από το Κελλί του Γερο-Υπάτιου (τα Βλάχικα Κελλιά), πάνω από τα Κατουνάκια, φαίνεται μια σπηλιά, η οποία, όπως διηγούνται οι Γεροντάδες, επί Τουρκοκρατίας ήταν σπηλιά ληστών. 

Αυτή λοιπόν την σπηλιά ο Γερο-Εφραίμ την μετέτρεψε σε θείο Σπήλαιο της Βηθλεέμ, διότι την αγίασε με την αγία του ζωή.
Ο Γερο-Εφραίμ καταγόταν από την Θεσσαλία. Είχε ψυχή ευαίσθητη και ταπεινή και πνεύμα ανδρείο και αγωνιστικό.
 Έλεγε ο Παπα-Ιερόθεος και ο Παπα-Μακάριος από την Κερασιά ότι ο Γερο-Εφραίμ ήταν σαν τους Αββάδες της παλαιάς εποχής της Νιτρίας και Θηβαΐδος. Τα ίδια έλεγαν και οι ευλαβείς Γεροντάδες από τον Άγιο Βασίλειο, όπως επίσης και οι γείτονες του Συνασκητές. Όλοι τον παραδέχονταν για τις αρετές του και κυρίως για την μεγάλη του ταπείνωση και αφάνεια, ενώ αυτός αποκαλούσε τον εαυτό του ταλαίπωρο. Από ένα-δύο περιστατικά, που θα αναφέρω, πολλά θα καταλάβουν οι καλοπροαίρετοι, που αγωνίζονται στην αφάνεια.
 
Επειδή οι Πατέρες κατέβαιναν και αγόραζαν κάτι (τρόφιμα κ.λπ.) ή έπαιρναν ευλογία από Μοναστήρια (παξιμάδι ή κηπουρικά), κατέβαινε και ο Γερο-Εφραίμ την νύχτα κρυφά και γέμιζε τον τουρβά του με άδεια κονσερβοκούτια από τους λάκκους και την ημέρα ανέβαινε και αυτός φορτωμένος για το Ασκηταριό του, και έτσι έδινε την εντύπωση στους άλλους ότι κουβαλάει τρόφιμα. Όταν έφθανε στην σπηλιά του, άδειαζε τα αδειανά κονσερβοκούτια, που είχε στον τουρβά του, μπροστά στην πόρτα της σπηλιάς, για να τα βλέπουν οι επισκέπτες και να σχηματίζουν την εντύπωση ότι είναι γαστρίμαργος, ενώ αυτός έκανε μεγάλες νηστείες. Μάλιστα, από την [//90] πολλή άσκηση και την πολλή υγρασία που είχε η σπηλιά, είχε προσβληθή αργότερα από φυματίωση. Γι’ αυτό και αναγκάστηκε να κτίση μόνος του, λίγο πιο πέρα από την σπηλιά σε προσήλιο τόπο, ένα μικρό καλυβάκι με ξερολιθιά, που μόλις τον χωρούσε.

Δηλώσεις Μητροπολίτου Κυθήρων γιά τήν αὐτοκεφαλίαν τῆς οὐκρανικῆς ἐκκλησίας


εἰς τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας 
ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο



Εἶμαι βαθύτατα λυπημένος, ἀγαπητέ κ.Ἀλεξάνδρε Στεφανόπουλε, διά τήν διακοπή τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας τοῦ Πατριαρχείου τῆς Ρωσίας μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Εἰς αὐτό τό θλιβερό καί ἀξιοθρήνητο ἀποτέλεσμα ὡδήγησε ἡ ἐμμονή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου νά ἐκχωρήσει τήν Αὐτοκεφαλία εἰς τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, οἱ ὁποῖοι εἶναι ἀποκεκομμένοι ἀπό τήν Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, δηλ. ἀπό ὅλα τά Ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα καί τάς κατά τόπους Αὐτοκεφάλους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας καί ἀποτελοῦν τήν συντριπτική μειοψηφία τοῦ Οὐκρανικοῦ λαοῦ. 
Μέχρι πρότινος τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἀνεγνώριζε μόνον τήν ὑπό τόν Ἀρχιεπίσκοπον Ὀνούφριον Κανονικήν Οὐκρανικήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν καί τώρα διά τούς ἰδικούς του λόγους ἀποδίδει τήν Αὐτοκεφαλίαν εἰς τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας καί παραθεωρεῖ τήν κανονικήν Ὀρθόδοξον Ἀρχιεπισκοπήν τῆς Οὐκρανίας, τήν ὁποίαν καί μόνον ἀναγνωρίζουν, μαζί μέ τό Πατριαρχεῖον τῆς Ρωσίας, καί οἱ λοιπές κατά τόπους Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες.


Οἱ σχισματικοί, ὡς γνωστόν, δέν εἶναι Ἐκκλησία καί ἡ κοινωνία μετ' αὐτῶν προσκρούει εἰς τούς ἀπαγορεύοντας αὐτήν Θείους καί Ἱερούς Κανόνας (Ἀποστολικούς καί τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων). 
Πρός τί, λοιπόν, ἡ ἐμμονή καί ἐπιμονή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου διά τήν ἀναγνώρισιν τῶν σχισματικῶν ὡς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας καί τήν οὕτω πως πρόκλησιν σχισμάτων καί διαιρέσεων ἐν τῇ Μιᾷ, Ἁγίᾳ, Καθολικῇ καί Ἀποστολικῇ τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίᾳ;

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ΛΟΥΚΑ: ἀποστολική περικοπή Πρός Κορινθίους β, κεφ.9, χωρία 6-15 Ἑρμηνεία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου, ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως τοῦ Χρυσοστόμου στήν ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς Β΄Λουκᾶ


Αποτέλεσμα εικόνας για ἀποστολική περικοπή Πρός Κορινθίους β, κεφ.9,

(Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός στα χωρία Β΄Προς Κορ. 9, 6-9)

«Τοτο δέ, σπείρων φειδομένως φειδομένως κα θερίσει, κα σπείρων π᾿ ελογίαις π᾿ ελογίαις κα θερίσει (:Και πρέπει να γνωρίζετε και αυτό, ότι εκείνος που στο χωράφι του σπέρνει με τσιγκουνιά λιγοστό σπόρο, θα θερίσει και λίγο σιτάρι, ενώ εκείνος που σπέρνει άφθονο σπόρο, άφθονα και θα θερίσει)».
[…] Ο απόστολος Παύλος, μιλώντας στο σημείο αυτό για τους καρπούς της ελεημοσύνης δεν χρησιμοποίησε για εκείνον που διστάζει να δώσει απλόχερα σε όσους έχουν ανάγκη, τη φράση «εκείνος που με μικροπρέπεια σπέρνει στο χωράφι του λιγοστό σπόρο», αλλά χρησιμοποίησε εντονότερη και ηχηρότερη έκφραση, αναφέροντας τη φράση «εκείνος που με τσιγκουνιά σπέρνει στο χωράφι του λιγοστό σπόρο». Και ονόμασε «σπόρο» την πράξη της ελεημοσύνης, για να πάει αμέσως ο νους σου στην ανταπόδοση και αφού κατανοήσεις το ποια είναι η συγκομιδή, θα μάθεις ότι παίρνεις περισσότερα από όσα δίνεις. Γι’ αυτό δεν είπε «εκείνος που δίνει», αλλά «εκείνος που σπέρνει» και δεν είπε «εσείς αν σπείρετε», αλλά χρησιμοποιεί λόγο που αναφέρεται σε όλους γενικά που «σπέρνουν» με αυτόν τον τρόπο. Και δεν είπε ότι θα λάβει «με αφθονία», αλλά «σαν ευλογία» που είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό.
Και πάλι στο προηγούμενο που είχε πει καταφεύγει, στο να δίνεται ως ελεημοσύνη στους φτωχούς ό,τι ευχαριστεί τον καθένα, λέγοντας «καστος καθς προαιρεται τ καρδία(:ο καθένας ας δίνει ελεύθερα ό,τι έχει διάθεση η καρδιά του να δώσει». Γιατί καθένας κάνει κάτι πολύ περισσότερο όταν είναι ελεύθερος, παρά όταν αναγκάζεται. Γι' αυτό ασχολείται αρκετά με αυτό· γιατί, αφού είπε «ας δίνει ελεύθερα ό,τι έχει διάθεση η καρδιά του», πρόσθεσε: «μ κ λύπης ξ νάγκης (:χωρίς να στενοχωριέται ή να εξαναγκάζεται)». Και δεν αρκέστηκε σε αυτό, αλλά παρουσιάζει και μαρτυρία από τη Γραφή, λέγοντας: «λαρν γρ δότην γαπ Θεός(:γιατί ο Θεός αγαπά εκείνον που δίνει με προθυμία και με χαρούμενο πρόσωπο»[Πρμ.22,8].

29 Σεπτεμβρίου. Κυριακοῦ ὁσίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Σαβ. ιη΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ιε΄ 39-45).
Α Κορ. 15,39      οὐ πᾶσα σὰρξ ἡ αὐτὴ σάρξ, ἀλλὰ ἄλλη μὲν ἀνθρώπων, ἄλλη δὲ σὰρξ κτηνῶν, ἄλλη δὲ ἰχθύων, ἄλλη δὲ πετεινῶν.
Α Κορ. 15,39            Ολαι αι σάρκες δεν είναι η ίδια σάρκα, άλλη μεν είναι η σάρκα των ανθρώπων, άλλη δε η σάρκα των κτηνών, άλλη η σάρκα των ιχθύων και άλλη των πτηνών.

Ὁ δεύτερος γάμος τῶν κληρικῶν. Φιλανθρωπία ἥ κακία; Οἰκονομία ἤ ἀσυδοσία;


Αποτέλεσμα εικόνας για ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΑΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ


Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΑΜΟΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ
ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ Ή ΚΑΚΙΑ; ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ή ΑΣΥΔΟΣΙΑ;

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Ὁ ἄνθρωπος ἐπλάσθη ἀπό τόν Πλάστη Τριαδικό Θεό,κατ’εἰκόνα Θεοῦ,μέ προοπτική τό καθ’ ὁμοίωσιν.Ἔλαβε φιλανθρώπως πνευματική προίκα τήν ψυχή,τά δῶρα τῆς ἀρχεγόνου δικαιοσύνης καί τήν δυνατότητα,καθώς καί τήν ἔφεση, νά ἐργαστεῖ ψυχῇ τε καί σώματι μέσα στόν παράδεισο,ὥστε καί τόν παράδεισο νά φυλάττει καί νά ἁγιάζει, ὅπως καί ὁ ἴδιος νά φτάσει ἐργαζόμενος,σέ πνευματική ὡριμότητα καί ἁγιότητα τῇ θείᾳ βοηθείᾳ.
Θά ἠδύνατο δηλαδή ὁ κατ’εἰκόνα Θεοῦ πλασθείς ἄνθρωπος-ἄρσεν καί θῆλυ-μέ ἅγιο τρόπο νά καταστεῖ συνδημιουργός τοῦ Θεοῦ,ἀποκτώντας ἁγίους ἀπογόνους,ἀπό ἁγίους γονεῖς,δυνάμει τοῦ Θεοῦ Πατρός, τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἐν τούτοις,οἱ πρωτόπλαστοι,τῆ συνεργείᾳ καί κακίᾳ τοῦ διαβόλου,ἐξέπεσαν τῆς ἐντολῆς καί τῆς θείας προοπτικῆς.Παρά ταῦτα ὁ φιλάνθρωπος καί ἐλεήμων Θεός ἐν τῇ ἀγάπῃ Του,οἰκονόμησε τήν παλιγγενεσία τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ ἀνθρωπίνου γένους,ἐν τῷ θεανδρικῷ προσώπῳ τοῦ Μεσσίου Ἰησοῦ,ἀφοῦ ηὗρε τήν γυναίκα ἐκείνη,κατά τήν καρδία Του,πού εὐηρέστησε κατά πάντα μέ τήν ἀκακία,τήν ἀπλότητα καί ἐργατικότητά της,στά Ἅγια τῶν Ἁγίων,τήν ἀγαθοσύνη Του.Ἡ ἀειπάρθενος Θεοτόκος Μαρία,σύμφωνα μέ τούς δογματικούς πατέρες, εἶναι ἡ μόνη μεταξύ ὅλων τῶν ἀνθρώπων,πού οἰκειοποιήθηκε τήν δυναμική πού ἐδόθη στούς πρωτοπλάστους δωρεάν ἀπό τόν Θεό μέ ἀπλότητα,ὑπακοή καί ταπείνωση.

Ἐπιστολή ὑπερπολύτεκνου πατέρα πρός τόν Ὑπουργό Παιδείας μέ τήν ὁποία ἐπιστρέφει τούς Φακέλους Μαθήματος Θρησκευτικῶν

Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας, για τα απαράδεκτα βιβλία (φακέλους) θρησκευτικών που διδάσκονται και φέτος τα παιδιά μας.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥ ΠΑΤ... by on Scribd

«...κακῶν ἁπάντων ἐσμέν ἐργαστήριον…»

Αποτέλεσμα εικόνας για Αγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

«Αισχρόν μεν ειπείν ως έχει, φράσσω δ’ όμως.
Ταχθέντες είναι του καλού διδάσκαλοι,
κακών απάντων εσμέν εργαστήριον…».

29 Σεπτεμβρίου Συναξαριστής. Κυριακοῦ Ἀναχωρητοῦ, τῶν Ἁγίων 150 Μαρτύρων, τῶν Ἁγίων Τρύφωνος, Τροφίμου καί Δορυμέδοντος, Πετρωνίας, Γουδελίας, τῶν Ἁγίων Γοβδελαᾶ, Δάδα, Κασδόου καί Κασδόας, Μαλαχία τοῦ Νέου, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων ἐν Στροφάσιν ἀναιρεθέντων, τῶν Ἁγίων τριῶν Νεομαρτύρων, Ἀντωνίου τοῦ Ζαντόσκ.

Ὁ Ὅσιος Κυριακὸς ὁ Ἀναχωρητὴς

Ἦταν ἄνθρωπος ποὺ καλλιεργοῦσε ὑπομονήν καὶ πραότητα. Γι' αὐτὸ καὶ πέτυχε στὴν ἀσκητική του ζωή.
Γεννήθηκε στὴν Κόρινθο τὸ 5ο αἰῶνα, ἀπὸ ἱερέα πατέρα, τὸν Ἰωάννη. Τὴν μητέρα του τὴν ἔλεγαν Εὐδοξία καὶ εἶχε ἀδελφὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Κορίνθου Πέτρο.
Ἀπὸ ἱερατικό, λοιπόν, γένος ὁ Κυριακός, σὲ νεαρὴ ἡλικία πῆγε στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ ἀπὸ ἐκεῖ στὴ Λαύρα τοῦ Μεγάλου Εὐθυμίου. Ἐκεῖ, ὁ Μέγας Εὐθύμιος, τὸν ἔκανε μοναχὸ καὶ τὸν ἔστειλε στὸν ἀσκητὴ Γεράσιμο. Ὅταν πέθανε ὁ Γεράσιμος, ὁ Κυριακὸς ἐπέστρεψε στὴν Λαύρα τοῦ Εὐθυμίου, ὅπου μὲ ζῆλο καλλιεργοῦσε τὶς ἀρετές του, ὥσπου κάποια στάση ποὺ ἔγινε στὴ Λαύρα τοῦ Εὐθυμίου τὸν ἀνάγκασε νὰ πάει στὴ Λαύρα τοῦ Σουκᾶ.
Ἐκεῖ 40 χρονῶν χειροτονήθηκε πρεσβύτερος καὶ ἀνέλαβε τὴν ἐπιστασία τοῦ Σκευοφυλακίου. Ἐκεῖνο ποὺ τὸν διέκρινε ἀπέναντι στοὺς συμμοναστές του, ἦταν ὁ γαλήνιος τρόπος μὲ τὸν ὁποῖο τοὺς ἀντιμετώπιζε, γι’ αὐτὸ καὶ ἦταν παράδειγμα πρὸς μίμηση ἀπὸ ὅλους.

Why did the West lose the therapeutic tradition?


Σχετική εικόνα



ΤΗΕ ROLE OF THE ORTHODOX CHURCH


Why has this tradition been totally erased from the papist (so-called Catholics or Roman-Catholic) and the protestant religion? Why are they being surprised, every time we talk to them about a therapeutic "medical" treatment? The answer is "Because they lost the need for purification and illumination, the need for an internal change, from the moment they lost Orthodoxy (orthí dóxa = Greek ὀρθή δόξα =right faith/opinion about God), and left the Church. They changed the Dogmas, the theology, and this is the reason why, right after this, they also lost the therapeutic recipe for their entire existence and life.
The Dogmas are safeguarding the Truth, but also Life! When we spoil or alter the Dogmas, we do not have a protective "fence" anymore, to safeguard our right way of living. Hence, since there is no proper barrier, no proper fortress, it is very easy for lies and delusions to invade our life.

Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018

94. Τά χαρακτηριστικά τοῦ ταπεινοῦ ἀνθρώπου Στ΄, (Εὐεργετινός τόμ. Α΄- ὑπόθ. ΜΕ΄), 21-9-2018, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

94. Τά χαρακτηριστικά τοῦ ταπεινοῦ ἀνθρώπου Στ΄, (Εὐεργετινός τόμ. Α΄- ὑπόθ. ΜΕ΄), 21-9-2018, Αρχιμ. Σάββα Αγιορείτου, http://hristospanagia3.blogspot.gr/ , http://www.hristospanagia.gr/ , http://agiapsychanalysi.blogspot.gr , Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube: http://hristospanagia3.blogspot.gr/2017/12/youtube.html

Πατρικαί Νουθεσίαι Γέροντος Ἐφραίμ Φιλοθεΐτου - «Περί Ὑπερηφανείας, Αὐτομεμψίας καί Ταπεινώσεως» [Ἐπιστολή 1η - 26η]

 1η.Επιστολή

 
Προσέχετε τους λογισμούς σας. Η προσοχή σας κυρίως να στραφή εις το να συνάξη ταπεινούς λογισμούς. Διότι η ταπείνωσις σώζει τον άνθρωπον και αυτή είναι κυρίως ο στόχος όλων των πνευματικών επιδιώξεων. 
Εάν θέλετε να ίδητε, εάν έχετε κάνει πνευματικήν προκοπήν εις την μοναχικήν πολιτείαν, ερευνήσατε τους εαυτούς σας και εάν διαπιστώσετε ταπείνωσιν μέσα σας, ανάλογα με την ποσότητα αυτής, έχετε κάνει πνευματικήν πρόοδον. 
 
Αν αντί ταπεινώσεως ίδωμεν μάλλον υπερηφάνειαν και εγωϊσμόν με τα παρεπόμενα τούτων, τότε μας χρειάζεται πένθος και δάκρυα και να θρηνώμεν την αθλίαν μας κατάστασιν, ίνα ο Κύριος μας ευσπλαχνισθή. Φύγωμεν μακράν του εγωϊσμού, δυσωδίαν ανείκαστον εκπέμπει ούτος και δυστυχής όστις έχει τούτον ως πλούτον του. 
 
Ο τοιούτος ουδέποτε θα εύρη ειρήνην, τόσον εκ των ενοχλήσεων των εμφωλευόντων εν αυτώ παθών, όσον και εκ της μακράν απεχούσης αληθούς ταπεινώσεως. 
 
Ανάπαυσις ψυχική μόνον εκ της ταπεινώσεως και της πραότητος παρέχεται εις τον άνθρωπον και τούτο μας το λέγει ο Κύριος: «Μάθετε απ’ εμού ότι πράός ειμι και ταπεινός τη καρδία και ευρήσετε ανάπαυσιν ταις ψυχαίς υμών» (Ματθ. 11,29 ). 
 
Δια τούτο, τέκνα μου, υπερπόθητα, ας αγαπήσωμεν με όλην μας την ψυχήν την ταπείνωσιν του Χριστού μας, ομού και την πραότητά Του και όντως θα εύρωμεν, καθώς είπεν, και των ψυχών ημών την ποικίλην ανάπαυσιν. Η ταπείνωσις δια να αποκτηθή δεν είναι εύκολον πράγμα, χρειάζεται πολύς κόπος και χρόνος. Ο εγωϊσμός δια να θανατωθή απαιτεί θυσίαν του εαυτού μας. Να ποδοπατήσωμεν το εγώ μας και να εναγκαλισθώμεν την τελείαν αυταπάρνησιν του εαυτού μας. Να αγαπήσωμεν ερωτικώς την υπακοήν και με αιματηρούς αγώνας, τη βοηθεία του Θεού, θα κατορθωθή η θανάτωσις αυτού. Εμπρός λοιπόν, τέκνα μου, ωσάν αθληταί ας τρέξωμεν εις το στάδιον του ενδόξου αγώνος, όπου ο νικών θα στεφθή με τον αμαράντινον στέφανον της αιωνίου δόξης, ενώπιον του υπερτάτου θρόνου του γλυκυτάτου μας Θεού. 
 
Παρακαλώ, μη δειλιάσετε εις την μάχην, διότι ο Κύριος κρυφαία χειρί θα μας ενισχύη, ώστε να νικήσωμεν τον διάβολον του εγωϊσμού και θα μας ενδύση τον θεοϋφαντον χιτώνα της θεϊκής ταπεινώσεως. Ταύτα σας γράφω και εύχομαι τα ελάχιστα λόγια της σποράς ταύτης να πέσουν εις την γην την καλήν της ψυχής σας και να φέρουν εκατονταπλασίονα καρπόν ζωής αιωνίου! Αμήν, γένοιτο. 

Ὁ Μοναχός Προκόπιος ἀπό τήν Καλύβα «Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου» εἶχε μεγάλη ἐπιθυμία νά μάθει μουσικά, γιά νά δοξολογεῖ καί αὐτός τό Θεό, ὅπως καί οἱ ἄλλοι ἀδερφοί.

 Ο Μοναχός Προκόπιος από την Καλύβα «Εισόδια της Θεοτόκου» είχε μεγάλη επιθυμία να μάθει μουσικά, για να δοξολογεί και αυτός το Θεό, όπως και οι άλλοι αδερφοί.

Επειδή όμως ήταν λίγο παράφωνος αποφεύγανε οι Πατέρες να τον μάθουν μουσικά.

Ο αδερφός Προκόπιος είχε χάρισμα από το Θεό λάβει να λέει ακατάπαυστα την ευχή το «Κύριε Ιησού Χριστέ υιέ του Θεού ελέησόν με τον αμαρτωλό» και στο αριστερό χέρι κρατούσε πάντα το κομβοσχοίνι, το οποίο δεν αποχωριζόταν ποτέ.

Μια μέρα, ήταν πολύ λυπημένος, που δεν μπορούσε να βρεί κανένα για να τον μάθει μουσική και συλλογιζόμενος αυτό το πράγμα, από την πολύ του λύπη, είχε σταματήσει να λέει την ευχή.

Ξαφνικά παρουσιάζεται μπροστά του ένας σεβάσμιος, αλλά άγνωστος σ’αυτόν γέροντας ο οποίος του είπε: «Αδερφέ Προκόπιε, τι έχεις κι είσαι τόσο λυπημένος; Τι σε απασχολεί; Ο Προκόπιος του απάντησε: «Τι να έχω γέροντα, να, θέλω κι εγώ να μάθω μουσικά και δε βρίσκεται κανένας να με μάθει, γιατί μου λένε πως είμαι λίγο φάλτσος». Ο ασπρογένης γέροντας τότε του είπε: «Γι’αυτό κάθεσαι και στεναχωριέσαι καϋμένε, εγώ θα σε μάθω μουσικά και θα σε κάνω να γίνεις ο καλύτερος ψάλτης του Αγίου Όρους, θα κελαϊδάς σαν το καλύτερο αηδόνι, αλλά θέλω κι εσύ να μου κάνεις μια χάρι.»

Ὁ Ἅγιος Νικόλαος Πλανᾶς μέ θαυμαστό τρόπο μαθαίνει γιά τήν τύχη τοῦ χαμένου τους παιδιοῦ

 Άγιος Νικόλαος Πλανάς (1851 – 1932).

 Μια οικογένεια από την Αθήνα είχε ένα παιδί που για τρία χρόνια ήταν χαμένο κατά την περιπέτεια της αποστολής ελληνικού στρατού στην Ρωσία (1919).


Παρ’ όλες τις προσπάθειες και ενέργειες που έκαναν, δεν έμαθαν αν ήταν ζωντανός ή είχε πεθάνει. Όταν τους είπαν ότι ο Άγιος Νικόλαος Πλανάς μπορεί να τους δώσει πληροφορία για το θέμα που τους απασχολούσε, πήγαν στην εκκλησία και του είπαν τον πόνο τους.
 
Και τότε Άγιος Νικόλαος τους είπε:
– Ελάτε αύριο και θα σας πω.
Ο Άγιος Νικόλαος όταν είχε τέτοια θέματα έκανε εκτεταμένη προσευχή σχεδόν για ολόκληρο το βράδυ.