Σελίδες

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Ὁ Ἅγιος Πορφύριος καί οἱ νεοεποχίτικες «θεραπεῖες»

Ὁ Ἅγιος Πορφύριος καί οἱ νεοεποχίτικες «θεραπεῖες»


Ὁ Ἅγιος Γέροντας, ὅπως ἤδη ἐγράψαμε, ἦταν τελείως ἀντίθετος στήν αἵρεση τῆς Νέας Ἐποχῆς1. Ὡς ἐκ τούτου ἦταν κάθετα ἀρνητικός καί σέ ὅλα τά ὑπο προϊόντα της, ὅπως εἶναι οἱ διάφορες νεοεποχίτικες «θεραπεῖες». Σ’ αὐτές ἐντάσσονται οἱ κάθε εἴδους ὀνομαζόμενες ἐναλλακτικές θεραπεῖες, ὅπως ἡ ὁμοιοπαθητική, ὁ βελονισμός, τό ρέϊκι, τό τάϊ τσί, ἡ ἀγιουρβέδα κ.λ.π. Ὅλα τά ἀνωτέρω, ὡς εἰσαγωγή στόν ἀποκρυφισμό καί τίς παγανιστικές ἀνατολικές θρησκεῖες2, εἶναι ἀπαράδεκτα γιά τόν ὀρθόδοξο Χριστιανό καί ἀπολύτως φευκτέα. Αὐτό διακήρυξε μέ τόν πιό κατηγορηματικό τρόπο προσφάτως ἡ ΚΕ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας3. Πιό συγκεκριμένα, διακηρύσσεται μεταξύ ἄλλων ὅτι: «Οἱ λεγόμενες ἐναλλακτικές θεραπεῖες δέν ἔχουν ἁπλῶς ἀποκρυφιστικές προεκτάσεις, ἀλλά τά ἴδια τά θεμέλιά τους εὑρίσκονται στόν ἐξωχριστιανικό καί μάλιστα στόν ἀποκρυφιστικό χῶρο. Οἱ περισσότερες ἀποτελοῦν, ὄχι μόνο μία πρόταση θεραπείας τοῦ σώματος, ἀλλά ἐπαγγέλλονται τήν μετάβαση, μέσῳ τοῦ ἀποκαλούμενου «κβαντικοῦ ἅλματος», κ.ἄ. στή «Νέα Ἐποχή» καί τή δημιουργία ἑνός νέου τύπου ἀνθρώπου.
Ἡ Συνδιάσκεψη διεπίστωσε ὅτι οἱ «θεραπεῖες» αὐτές (Ἀγγελοθεραπεία, Ἀγιουρβέδα, Ἀνθοϊάματα Μπάχ, Aura Soma, Ἀρωματοθεραπεία, Βελονισμός, Βιοενεργειακές Θεραπεῖες, Ἐσωτέρα Θεραπευτική, Κρανιοϊερή Θεραπεία, Κρυσταλλοθεραπεία, Ὁμοιοπαθητική, Ρέϊκι, Ρεφλεξολογία, Σιάτσου, ψευδοεπιστημονικές ψυχοθεραπεῖες κ.ἄ.) θεμελιώνονται σέ κοσμοθεωριακό ὑπόβαθρο, τό ὁποῖο εἶναι ἀντίθετο καί ἀσυμβίβαστο μέ τήν Ὀρθόδοξη πίστη»4.

Ἀπόσπασμα ἀπό τό Βιβλίο:Ἐν Χριστῷ ἀγάπη ἤ Μεταπατερική θεολογία (Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου) – Νέο βιβλίο   

1 Συμπληρωματικά στά ὅσα μέχρι τώρα ἔχουμε ἀναφέρει γιά τή Ν. Ἐποχή παραθέτουμε καί τά ἑξῆς ἀπό τό ἄρθρο τῆς Ἑλένης Ἀνδρουλάκη: Ἡ Νέα Ἐποχή στήν ἐκπαίδευση (Εἰσήγηση τῆς κ. Ἑλένης Ἀνδρουλάκη στὸ Ἀντιαιρετικὸ Σεμινάριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γλυφάδας, τὸν Μάιο 2011,
http://koukfamily.blogspot.gr/2016/09/1_22.html): «Ἡ «Νέα Ἐποχή» εἶναι μία ἀντιχριστιανική κίνηση, ἡ ὁποία ἔχει τίς ρίζες της στή Θεοσοφία, τόν Βουδισμό, τόν Ἰνδουισμό, τόν Ταοϊσμό καί τόν Ἀποκρυφισμό. Σύμφωνα μέ τά πιστεύω τῆς «Νέας Ἐποχῆς», ὅλα τά πράγματα εἶναι ἀλληλοσυνδεόμενα, ἀλληλοεξαρτώμενα καί πρέπει νά θεωροῦνται ὁλιστικά. Ὁ Θεός δέν εἶναι προσωπικός, ἀλλά εἶναι μία «Ἐνέργεια», ἕνα «Παγκόσμιο Πνεῦμα», ὅλα εἶναι ἕνα (μονισμός), ὅλα εἶναι Θεός, κάθε πέτρα, κάθε φυτό (πανθεϊσμός), ἡ φύση εἶναι Θεός, ὁ ἄνθρωπος εἶναι Θεός καί μπορεῖ νά αὐτοπραγματωθεῖ, νά πετύχει τά πάντα μέ τίς ὑποτιθέμενες ἀνεξάντλητες δυνάμεις του μέσα του καί νά αὐτοσωθεῖ· ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ἕνα καί τό αὐτό, διαφορετικοί δρόμοι πρός τό ἴδιο ἀποτέλεσμα, ὁπότε μποροῦμε νά διαλέξουμε ὅποιον δρόμο καί ὅποιον «θεό» θέλουμε καί ἑπομένως πρέπει νά γίνουμε ἀνεκτικοί μέ τούς ἑτερόθρησκους, πρέπει νά ἀλλάξουμε τή συνειδητότητά μας καί νά αὐτοβελτιωθοῦμε, χρησιμοποιώντας γιόγκα, διαλογισμό, ἀποκρυφιστικές πρακτικές, ὁλιστική θεραπευτική, νά πιστέψουμε στή μετενσάρκωση, νά ἀποκτήσουμε «πλανητική συνείδηση». Ἡ «Νέα Ἐποχή», εἶναι μία κατεξοχήν ὕπουλη κίνηση, διότι κινεῖται μέ τρόπο δυσδιάκριτο, συχνά χρησιμοποιώντας χριστιανικούς ὅρους μέ τρόπο ἐντελῶς διαστρεβλωτικό, ὥστε νά παραπλανηθοῦν καί οἱ πιστοί χριστιανοί.
Ν.Ε. ἔχει διεισδύσει σέ ὅλους τούς τομεῖς τῆς ζωῆς καί τῆς κοινωνίας μας: τήν ὑγεία (ἐναλλακτικές θεραπεῖες), τίς τέχνες (μουσικοθεραπεία, χοροθεραπεία, δραματοθεραπεία κ.λπ.), τήν πολιτική (μία παγκόσμια διακυβέρνηση), τήν οἰκονομία (μία παγκόσμια οἰκονομική διακυβέρνηση), τή θρησκεία (μία παγκόσμια θρησκεία, τό ἀποτέλεσμα τῆς ἑνοποίησης τῶν θρησκειῶν, γιατί δῆθεν ὅλες οἱ θρησκεῖες ὁδηγοῦν στόν Θεό), τή διατροφή (διατροφή τῆς Ν.Ε., ὁλιστική διατροφολογία, νηστειοθεραπεία), τή γεωργία (φυσικές καλλιέργειες Φουκουόκα πού ἀποτελοῦν βουδιστική μέθοδο, βιοδυναμικές καλλιέργειες, permaculture μόνιμη καλλιέργεια), τήν ἄσκηση (γιόγκα, πιλάτες, πολεμικές τέχνες τῆς Ἀνατολῆς), τήν ψυχαγωγία (ἀποκρυφισμός στήν ψυχαγωγία) καί τήν παιδεία καί ἐκπαίδευση». Ἀπόσπασμα ἀπό Εἰσήγηση τῆς κ. Ἑλένης Ἀνδρουλάκη στό Ἀντιαιρετικό Σεμινάριο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γλυφάδας, τόν Μάιο 2011,
http://koukfamily.blogspot.gr/2016/09/1_22.html
καθώς καί: http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro=%.
2 Θ΄Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν γιά θέματα αἱρέσεων καὶ παραθρησκείας, Εὔβοια, Ὀκτώβριος 1997: Ἡ ἐν λόγῳ διάσκεψη διεπίστωσε ὅτι οἱ λεγόμενες ἐναλλακτικές θεραπεῖες, ὅπως ἡ ὁμοιοπαθητική, ὁ βελονισμός, ἡ ρεφλεξολογία κ.α., γίνονται γέφυρα γιά νά διαδοθον μεταξύ τοῦ Ὀρθοδόξου ποιμνίου θεωρίες, ἀντιλήψεις, πρακτικές καί μέθοδοι ἀνατολικῶν θρησκειῶν. Εἶναι ὑπάρκτος ὁ κίνδυνος νά δράσει ἡ ὁμοιοπαθητική, ὅπως καί οἱ ὑπολοιπες «ἐναλλακτικές θεραπεῖες τῆς Νέας Ἐποχῆς», ἀποπροσανατολιστικά, ὁδηγώντας τούς ἀνυπόπτους Χριστιανούς στόν Ἀποκρυφισμό καί τίς ἀνατολικές θρησκεῖες. Ἔχει κυκλοφορήσει ἕνα ἐνημερωτικό φυλλάδιο μέ τίτλο: «Ἡ Ὁμοιοπαθητική ἀσυμβίβαστη μέ τήν Ὀρθοδόξῃ πίστη», ὅπου ὁ συγγραφέας, εἰδικός ἐπί θεμάτων αἱρέσεων μοναχός π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης ἀναλύει τό ζήτημα τῆς ὁμοιοπαθητικῆς καί τῶν ἄλλων ἐναλλακτικῶν ἰατρικῶν μεθόδων τῆς Νέας Ἐποχῆς, http://www.i-m-patron.gr/email/omoiopath.html.
3 ΚΕ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας, Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας Μελισσιάτικα Βόλου), 4 ἕως 6.11.2013, Πορίσματα,
http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/heresies/ke_porismata1.pdf. σύνοδος πραγματοποιήθηκε ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, ὑπό τήν προεδρίαν τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ἀνθίμου, Προέδρου τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τῶν Αἱρέσεων, μέ θέμα: «Τό πρόβλημα τῆς ἀσθενείας, αἱρετικές καί ἀποκρυφιστικές προσεγγίσεις».
4 ΚΕ' Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας, Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας (Μελισσιάτικα Βόλου), 4 ἕως 6.11.2013, Πορίσματα,
http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/heresies/ke_porismata1.pdf.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου