Ἡ κενοδοξία, A΄ μέρος, ('Αόρατος Πόλεμος, Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 27-1-2018 (ὁμιλία στήν Κατερίνη)www.HristosPanagia.gr, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σε mp3:http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018
Ἡ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν μας. Κυριακή τοῦ Ἀσώτου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης 12-2-2017
Ἡ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν μας. Κυριακή τοῦ Ἀσώτου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 12-2-2017 (Κήρυγμα) Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://HristosPanagia3.blogspot.gr
Στήν Παραβολή τοῦ Ἀσώτου, Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου- Πνευματικά Γυμνάσματα
Αγίου
Νικοδήμου του Αγιορείτου, Πνευματικά
Γυμνάσματα
Μελέτη
ΙΕ΄: Στην
παραβολή του Ασώτου
Α΄:
Αυτός αναχώρησε από τον οίκο του πατέρα
του
Β΄:
Ποια ζωή έζησε μετά την αναχώρηση
Γ’:
Ποια επιστροφή έδειξε.
Α΄
Σκέψου,
αδελφέ, την αναχώρηση, που έκανε εκείνος
ο άσωτος υιός από τον οίκο του πατέρα
του, όπως διηγείται ο ιερός Λουκάς(
15,11), με την οποία αναχώρηση
φάνηκε
στ’ αλήθεια σαν ένας νέος χωρίς μυαλό
και νου, διότι τι του έλειπε, όταν ήταν
στο πατρικό σπίτι και βρισκόταν κάτω
από την προστασία του γλυκύτατου πατέρα
του; Αυτός βρισκόταν κάθε ημέρα μέσα
στην πατρική αγκάλη, είχε ό,τι χρειαζόταν,
τον υπηρετούσαν όλοι οι δούλοι, είχε τα
χάδια και τις τιμές ως κληρονόμος της
πατρικής περιουσίας και σχεδόν
αναγνωριζόταν ως κύριος και εξουσιαστής
κάθε πράγματος, ώστε μπορούσε να έχει
κάθε λόγο να λέει εκείνο το ψαλμικό:
«πλησθησόμεθα
ἐν
τοῖς
ἀγαθοῖς
τοῦ
οἴκου
σου(:Θα
μας χορτάσουν τα πλούσια αγαθά του οίκου
σου)»[Ψαλμ.
64,5].Αλλά
η
επιθυμία της πλανεμένης ελευθερίας,
από εκεί που ήταν τέκνο και κληρονόμος,
τον έκανε να επιθυμεί να γίνει δούλος
και μισθωτός.
Άρχισε,
λοιπόν, να ενοχλείται από τη βασιλική
και ελεύθερη ζωή, που είχε κάτω από την
υπακοή του πατέρα του·
άρχισε
να επιθυμεί να ζει σύμφωνα με το θέλημά
του και να ικανοποιεί τη διάθεσή του,
όπως την ικανοποιούν οι άλλοι, και αυτή
η ενόχληση και επιθυμία, τον παρακίνησαν
να ζητήσει συγκατάθεση από τον Πατέρα
του, για να φύγει από τον πατρικό οίκο
και τον συμβούλευσαν να ζητήσει το
μερίδιο από εκείνη την κληρονομιά που
αναλογούσε ολόκληρη σ’αυτόν: «πάτερ,
δός μοι τὸ
ἐπιβάλλον
μέρος τῆς
οὐσίας(:
Πατέρα,
δώσε μου το μερίδιο της περιουσίας, που
μου αναλογεί)[Λουκ.
15,12]. Ο πατέρας δε θέλησε να τον εμποδίσει
από αυτήν την κίνηση, αλλά τον άφησε να
αναχωρήσει, για
να μάθει με τη δοκιμή και τη στέρηση,
ποια αγαθά απολάμβανε, όταν ήταν στον
οίκο του πατέρα του και τα καταφρόνησε,
όπως ερμηνεύει ο θείος Χρυσόστομος:
«Γι΄αυτό
τον άφησε ο Πατέρας και δεν τον εμπόδισε
να μεταβεί στην ξένη χώρα, για να μάθει
με
την πείρα
καλά, πόσες
ευεργεσίες είχε
μένοντας στο πατρικό του σπίτι»(Λόγ.
Α΄περί Μετανοίας).
Ἀποφθέγματα Ρώσων Ἁγίων καί Γερόντων: ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΙΛΑΡΙΩΝ (ὑποτακτικός τοῦ Ἀββά Ναζαρίου)
- Ἐλπίζω νὰ προοδεύσετε σὲ ἀρετές. Κι αὐτὸ θὰ συμβεῖ ἂν ζήσετε μὲ προσοχὴ καὶ δὲν ἀμελεῖτε τὴν προσευχὴ τοῦ Ἰησοῦ. Γιατὶ εἶναι τὸ κεφάλαιο καὶ ἡ ἀρχὴ ὅλων τῶν ἀρετῶν. Τίποτα δὲν μπορεῖ νὰ προφυλάξει τόσο τὴν ψυχὴ ἀπὸ τὴν εἴσοδο τοῦ πονηροῦ δαίμονα ὅσο ἡ νοερὰ προσευχὴ τοῦ Ἰησοῦ καὶ ἡ θερμὴ ἱκεσία.
- Ἂν ἀρχίσεις νὰ φροντίζεις μὲ ἐπιμέλεια ν᾿ ἀποκτήσεις ταπείνωση πρόσεξε, γιατὶ ὁ φθονερὸς δαίμονας δὲ θὰ τὸ ἀνεχτεῖ καὶ εἴτε θὰ ἐγείρει ἐναντίον σου πειρασμοὺς γιὰ νὰ δοκιμάσει τὴν ταπείνωση καὶ τὴ σταθερότητά σου εἴτε θὰ ξεσηκώσει ἐναντίον σου τοὺς ὑποκριτὲς καὶ τοὺς ἀμελεῖς... Πρέπει μὲ ὅλη σου τὴν καρδιὰ νὰ ὁμολογήσεις ὅτι σου ἀξίζει νὰ ὑποφέρεις πολὺ περισσότερα.
- Φρόντισε νὰ ἔχεις καλὴ διάθεση καὶ ζεστὴ ἀγάπη πρὸς τοὺς ἀδελφούς. Ἡ καρδιά, τὰ μάτια καὶ τὸ πρόσωπό σου πρέπει νὰ εἶναι χαρούμενα καὶ γεμάτα σεβασμό.
- Νὰ ἐργάζεσαι προσευχόμενος, μὲ ἀγάπη, μὲ ζῆλο καὶ μὲ μεγάλη προσοχή. Νὰ ἐργάζεσαι ὄχι σὰ νὰ βρίσκεσαι μπροστὰ σὲ ἀνθρώπους ἀλλὰ στὸν ἴδιο τὸ Θεό. Νὰ ἔχεις στὸ νοῦ σου ὅτι εἶναι «ἐπικατάρατος ὁ ποιῶν τὰ ἔργα Κυρίου ἀμελῶς» (Ἱερ. λα´ 10). Φυλάξου ὅσο μπορεῖς ἀπ᾿ τὴν ἀμέλεια καὶ τὴν ἀνθρωπαρέσκεια.
ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΟΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΝΑΥΠΛΙΕΩΣ -1655- -Ἀφηγηματική Βιογραφία-
Κατά
το έτος 1630 περίπου, στ’Ανάπλι, ήρθε στον κόσμο κι’είδε το φως του
Χριστού ο Άγιος Αναστάσιος.Λέγεται πως γεννήθηκε την μέρα τη Λαμπρής
γι’αυτό κι’όταν τον Βαπτίσανε του δώσανε αυτό το καλό όνομα.
Είχε
γονείς απλούς και αγαθούς .Φτωχικούς μέν από τα αγαθά του κόσμου
τούτου μα πλούσιους από την αγάπη του Χριστού και της Βασιλείας Του.
Τούτη
την άγια κληρονομιά δώσανε στον γιό τους τον Αναστάση και σαν
μεγάλωνε και έπαιζε με τ’άλλα παιδιά του μαχαλά , έκοφτε συχνά το
παιχνίδι και πήγαινε στις Εκκλησίες και στα ‘ξωκκλήσια ν’αποθαυμάζει
τις Αγιογραφίες και τα ‘κονίσματα που’χαν ιστορήσει ευλαβείς
ζωγράφοι.Τον γοήτευε περίσσια η τέχνη της Θεογραφίας, γιαυτό κι’όταν
ενηλικιώθη έβαλε σκοπό να μάθει τούτη την άγια τέχνη και να ιστορεί και
κείνος τον Χριστό και τα θαυμάσιά Του.
Αφού
λοιπόν εξεπεδεύθη ικανώς και επί καιρόν στους αδελφούς Αγιογράφους
Γεώργιον και Δημήτριον Μόσχον, δείχνοντας αξιοθαύμαστο ζήλο, έγινε
κατόπιν ένας άξιος και ικανότατος Αγιογράφος όχι μόνο στα εικονίσματά
που έφτιαχνε αλλά και στην ζωή του, αποδείχνοντας την ψυχή του άξια
ζωγραφιά των αρετών του Χριστού.
Φθάνοντας το 25ον έτος
της ηλικίας του λοιπόν και έχοντας ψυχήν αισθαντικήν και
καλλιτεχνικήν, αγάπησε και ερωτεύθηκε με όλην του την καρδιά μία κοπέλα
απ’τ’Ανάπλι και αφού συνεφώνησαν να νυμφευθούν εβάλανε το λοιπόν τον
αρραβώνα
Μα ο μεγαλαδελφός της κοπέλας δεν συμπαθούσε ποσώς τον Αναστάση .
Τούτος
ήταν τρανός Σαράφης στ’Ανάπλι , αρπατονύχης στ’αλήθεια, που με διάφορα
νιτερέσια και δώσε -πάρε με την Τουρκιά και τους Αγάδες είχε καταφέρει
να κάμει γρήγορα πολύ παρά και να μαυρίσει την ψυχή του σαν του κοράκου
απ’την απληστία και την αχορταγιά του.
Γιαυτό
και ποτές δεν είδενεν με καλό μάτι την αγνή αγάπη τ’Αναστάση με της
αδελφής του . Ο Αναστάσης είχε όνομα καλού και πιστού χριστιανού και
θρήσκου καθ’όλην την εντέλειαν.
Ἡ Ἱερά Συνόδος γιά τόν ἑορτασμό τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας
της Ελλάδος, διά της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής
Ταυτότητος, απέστειλε προς τις Ιερές Μητροπόλεις επίκαιρο Μήνυμα για την
προσεχή εορτή των Αγίων Τριών Ιεραρχών, απευθυνόμενο προς τους μαθητές
και τις μαθήτριες των σχολείων της χώρας μας που υπάγονται πνευματικά
στη δικαιοδοσία Της.
Με αυτόν τον τρόπο η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος προβάλλει
το υπόδειγμα της παιδείας και της αγωγής των νέων κατά τους τρεις
επιφανείς αγίους διδασκάλους της Εκκλησίας και συμπαρίσταται πνευματικά
στον υψηλό σκοπό ευθύνης των διδασκόντων και των διδασκομένων.
Μήνυμα του Αρχιεπισκόπου για την εορτή των Τριών Ιεραρχών
24/1/2018
Αγαπητά μας παιδιά,
Ίσως ο εορτασμός των Τριών Ιεραρχών
να φαίνεται πως αποτελεί ακόμη μια εορτή ρουτίνας στον ετήσιο κύκλο των
σχολικών εορτών. Αυτά όμως που οι τρείς Ιεράρχες προσέφεραν και
προτείνουν στον σύγχρονο κόσμο είναι πιο επίκαιρα από ποτέ.
Είναι αλήθεια πως από την περίοδο που έζησαν, μας χωρίζουν σχεδόν 17 αιώνες. Ο τρόπος της ζωής τους όμως αποτελεί απάντηση στην σύγχρονη πραγματικότητα και ιδιαίτερα στο σύγχρονο σχολείο.
Όπως κι εσείς, έτσι και εκείνοι έθεσαν στους εαυτούς τους υψηλούς
στόχους. Αξιοποιώντας τα χαρίσματα που τους έδωσε ο Θεός επέτυχαν
κορυφαίες επιδόσεις, κατακτώντας την κορυφή, όχι σε μία αλλά σε όλες
σχεδόν τις επιστήμες της εποχής τους. Αναγνωρίστηκαν από φίλους και
αντιπάλους, κέρδισαν την εκτίμηση και τον θαυμασμό του κόσμου, τους
προτάθηκαν οι πιο περιζήτητες κοινωνικές θέσεις.
Τά Ὀρθόδοξα – Πατριωτικά Σωματεῖα τοῦ ν. Τρικάλων Δηλώνουν "ΠΑΡΩΝ" στό συλλαλητήριο τῆς 4ης Φεβρουαρίου!
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τά Ὀρθόδοξα – Πατριωτικά Σωματεῖα τοῦ ν. Τρικάλων
Δηλώνουν "ΠΑΡΩΝ"
στό συλλαλητήριο τῆς 4ης Φεβρουαρίου!
Τά
παρακάτω Ὀρθόδοξα - Πατριωτικά Σωματεῖα τοῦ ν. Τρικάλων ἀποφασίσαμε ἀπό κοινοῦ
τήν ἐνεργή στήριξη καί συμμετοχή στό παλλαϊκό συλλαλητήριο τῶν Παμμακεδονικῶν Ἑνώσεων
Ὑφηλίου κατά τῆς χρήσης τοῦ ὅρου "Μακεδονία" στήν ὀνομασία τῶν
Σκοπίων, τό ὁποῖο θά λάβει χώρα στήν πλατεία Συντάγματος τήν Κυριακή 4
Φεβρουαρίου 2018 καί ὥρα 2 μ.μ.
Ἀπευθύνουμε
κάλεσμα σέ ὅλους τούς συμπολίτες μας νά συρρεύσουν στό συμβολικό χῶρο τοῦ Ἄγνωστου
Στρατιώτη καί νά διατρανώσουμε ὅλοι μαζί πρός κάθε κατεύθυνση:
* Τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας μας εἶναι
ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ!
* Ἡ Ἱστορία τοῦ Γένους μας ΔΕΝ
ΕΚΧΩΡΕΙΤΑΙ!
* Ἡ Μακεδονία εἶναι ΕΛΛΑΔΑ!
Μπορεῖτε
νά ἐπικοινωνεῖτε μέ τά παρακάτω Σωματεῖα γιά τήν συμμετοχή σας στήν, κατά τό
δυνατόν, συντονισμένη μεταφορά μας μέ λεωφορεῖα ἀπό τά Τρίκαλα καί τήν
Καλαμπάκα, τό πρωί τῆς Κυριακῆς:
Ἑνωμένη
Ρωμιοσύνη (Ε.ΡΩ.)
Κυριακή τοῦ Ἀσώτου (Κατά Λουκάν, ιε 11-32), Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
ΚΥΡΙΑΚΗ
ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ (Κατά Λουκάν, ιε´ 11 – 32)
Ομιλία
αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου
Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου,
εις την παραβολήν
του Ασώτου Υιού
Πάντοτε
μεν, αδελφοί, οφείλουμε να διακηρύττουμε
τη φιλανθρωπία του Θεού (δι’ αυτής,
λοιπόν,
«ζώμεν και κινούμεθα και εσμέν»)
μάλιστα σ’ αυτόν τον καιρό των Νηστειών
οφείλουμε να το κάνουμε αυτό, χάριν της
κοινής ωφελείας και της ευεργεσίας
αυτών των αστέρων που πρόκειται να
ανατείλουν από την κολυμβήθρα. Καθώς
και αυτοί μέσω αυτής θα λάμψουν και
εμείς μέσω αυτής σωθήκαμε και σωζόμαστε·
αυτή δόθηκε από τον Δημιουργό Θεό και
Πατέρα μας σε μας αντί κληρονομίας.
Ας
πούμε, λοιπόν, περί της μετανοίας, αυτά
ακριβώς που είπε ο Χριστός, ο Δεσπότης
και φιλάνθρωπος Υιός του φιλανθρώπου
Πατρός, ο μόνος γνήσιος ερμηνευτής της
πατρικής Ουσίας. Ας αναπτύξουμε όλη την
Παραβολή για τον Άσωτο, για να μάθουμε
από αυτήν πώς πρέπει να προσεγγίζουμε
τον Απροσπέλαστο και πώς να ζητούμε
συγχώρηση των αμαρτιών μας.
«Ἄνθρωπός
τις», λέγει
,
«εἶχε δύο υἱούς».: Ο
Σωτήρας εδώ ομιλεί όχι με δογματικό
τρόπο, αλλά με παραβολές. Γι’ αυτό και
για τον Πατέρα Του ομιλεί σαν για κάποιον
άνθρωπο, όπως και για τους δούλους,
ομιλεί σαν να είναι τέκνα, για να δείξει
την στοργή του Θεού προς τους ανθρώπους.
«Κάποιος
άνθρωπος,
λέγει, είχε
δύο υιούς».
Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος; Είναι
ο Πατήρ των οικτιρμών και Θεός κάθε
παρηγοριάς.
Ποιοι ήταν αυτοί οι δύο υιοί; Ήσαν
οι δίκαιοι και οι αμαρτωλοί.
Ήσαν αυτοί που τηρούσαν τα θεία Του
προστάγματα και αυτοί που παρέβαιναν
τις δεσποτικές εντολές.
«Ἡ λαβίς ἡ μυστική ἡ τον ἄνθρακα Χριστόν,συλλαβοῦσα ἐν γαστρί
Υπαπαντή του Χριστού
Ιεροθέου μητρ.Ναυπάκτου,Εισαγωγή στην ορθόδοξη Χριστολογία
Ιεροθέου μητρ.Ναυπάκτου,Εισαγωγή στην ορθόδοξη Χριστολογία
Ἡ σκηνὴ αὐτὴ μας ὑπενθυμίζει τὸ ὅραμα τοῦ Προφήτου Ἡσαΐου.
Ἀφοῦ ὁ Προφήτης εἶδε «τὸν καθήμενον ἐπὶ θρόνου ὑψηλοῦ καὶ ἐπηρμένου» καὶ τὰ Σεραφεὶμ νὰ εὑρίσκωνται γύρω ἀπὸ Αὐτόν, καὶ ὁμολόγησε τὴν ἀκαθαρσία τῶν χειλέων του, συνέβη τὸ ἑξῆς καταπληκτικό. «Καὶ ἀπεστάλη πρός με ἓν τῶν Σεραφεὶμ καὶ ἐν τῇ χειρὶ εἶχεν ἄνθρακα, ὃν τῇ λαβίδι ἔλαβεν ἀπὸ τοῦ θυσιαστηρίου καὶ ἥψατο τοῦ στόματός μου καὶ εἶπεν· ἰδοὺ ἥψατο τοῦτο τῶν χειλέων σου καὶ ἀφελεῖ τὰς ἀνομίας σου καὶ τὰς ἁμαρτίας σου περικαθαριεῖ» (Ἡσ. στ´ 6-7). Ἡ ὅραση αὕτη ἀναφέρεται στὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ, ἀφοῦ, ἄλλωστε, ὁ Προφήτης Ἡσαΐας ἐκλήθη νὰ κηρύξῃ στὸν Ἰσραηλιτικὸ λαὸ τὴν ἔλευση τῆς παρακλήσεως, δηλαδὴ τὴν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ, γι᾿ αὐτὸ καὶ θεωρεῖται ὡς ὁ μεγαλοφωνότατος τῶν Προφητῶν καὶ πέμπτος Εὐαγγελιστής. Μὲ μεγάλη καθαρότητα καὶ ἀκρίβεια περιέγραψε σκηνὲς τῆς θείας ἐνανθρωπήσεως.
Προσευχητάρι τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου
Κάντεκλικ στην εικόνα.
- Προοιμιακή Προσευχή
- Ακολουθία του ΄Ορθρου
- Ακολουθία της Ενάτης ΄Ωρας
- Ακολουθία του Eσπερινού
Ἔχω λάβει διαβεβαιώσεις ὅτι ...
Έχω
λάβει διαβεβαιώσεις ότι ο Θεός είναι αγάπη, ότι είναι ακόρεστη δίψα για την αναζήτηση κάθε έναν από
εμάς ότι μας λείπει η αγάπη Του για μας, Αυτός δεν αλλάζει, έχει σημασία να αλλάξουμε
εμείς… ...
Αρχιμανδρίτης Σωφρόνιος Σαχάρωφ
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2018/01/blog-post_996.html
Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 03 Φεβρουαρίου
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 03 Φεβρουαρίου
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
3 Φεβρουαρίου. Ἁγίου Συμεών τοῦ θεοδόχου καί ἁγίας Ἄννης τῆς προφήτιδος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας, Σάβ. λδ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Τιμ. ς΄ 11-16).
Α Τιμ. 6,11 Σὺ δέ, ὦ ἄνθρωπε
τοῦ Θεοῦ, ταῦτα φεῦγε· δίωκε δὲ δικαιοσύνην,
εὐσέβειαν, πίστιν, ἀγάπην, ὑπομονήν, πρᾳότητα.
Α Τιμ. 6,11 Συ δε, ω άνθρωπε του Θεού, απόφευγε όλα αυτά τα
αμαρτήματα και πάθη. Επιδίωκε δε να αποκτήσης την δικαιοσύνην, την ευσέβειαν,
την πίστιν, την αγάπη, την υπομονήν, την πραότητα.