Σελίδες

Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Ἡ εὔκολη κακία καί ἡ δύσκολη ἀρετή, Α΄μέρος, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἡ εὔκολη κακία καί ἡ δύσκολη ἀρετή, Α΄μέρος, (Εὐεργετινός τόμ. Α΄- ὑπόθ. ΚΕ΄), Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 6-3-2018 (ὁμιλία στόν Ἱ.Ν. Τιμίου Σταυροῦ Καλῆς Σκύδρας), http://www.hristospanagia.gr/, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Ὁ Ὅσιος Παΐσιος γιά τόν Μακρυγιάννη


 Φωτογραφία του Dionysios Pylarinos.


  Μα γιατί να μας φαίνεται παράξενο το να βλέπει θεϊκά οράματα ένας τόσο καλός άνθρωπος όπως ο Μακρυγιάννης με ψυχική καθαρότητα, ειλικρίνεια, θεϊκή δικαιοσύνη, αρχοντιά πνευματική, φιλότιμο, θυσία κ.α; 

  Από μικρό παιδάκι έκανε εδαφιαίες μετάνοιες αντί γυμναστική, προσκυνούσε τον Θεό με ευλάβεια, μέχρι τα γεράματα του μετάνοιες με τις ώρες, παρόλο που είχε και τραύματα, που άνοιγαν οι πληγές του προσκυνώντας τον Θεό και ζητώντας την βοήθεια για την σωτηρία του για την σωτηρία του κόσμου και την σωτηρία του Έθνους, με πολύ ταπείνωση έβρεχε το πάτωμα με τα πολλά του δάκρυα.
  Επόμενον ήταν να αναπαυθεί το Πνεύμα τού Θεού στον Στρατηγό Μακρυγιάννη και να τον χρησιμοποιήσει ο Θεός σαν νέο μωυσή να οδηγήσει τον νέο Ισραήλ (τον ελληνικό λαό) στην ορθόδοξη πάλι πορεία του μετά την τουρκική σκλαβιά.
  Επέτρεψε δε ο καλός Θεός να δει πολλά οράματα: τον Χριστό, την Παναγία και πολλούς Αγίους για να καταλάβουμε εμείς οι μεταγενέστεροι τον μεγάλο κίνδυνο που διέτρεχε το Έθνος μας, και την μεγάλη προστασία τού Χριστού, της Παναγίας και των αγίων σαν να έκαναν «παγκοινιά» για να μη μας φραγκέψουν.

Ὁ γενναῖος 12χρονος μάρτυρας ἅγιος Βασίλειος τῆς Μανγκαζέας (23 Μαρτίου) καταγγέλει τούς ὑπηρέτες τοῦ διαβόλου καί τήν σημερινή κατάντια τοῦ κόσμου

 Αποτέλεσμα εικόνας για ПРАВЕДНЫЙ ВАСИЛИЙ МАНГАЗЕЙСКИЙ





  Ο άγιος Βασίλειος γεννήθηκε το 1587 στην πολύ παλιά πόλη του Yaroslavl. Το Yaroslavl ήταν ένα σημαντικό λιμάνι στο Βόλγα ποταμό. Ο πατέρας του Βασίλειου, Θεόδωρος, ήταν ένας φτωχός έμπορος και η οικογένειά του συχνά είχε πολύ λίγο φαγητό.
Ακόμα και όταν ήταν πολύ μικρό παιδί, ο άγιος Βασίλειος συνήθιζε να πηγαίνει στην εκκλησία κάθε φορά που μπορούσε. Αγαπούσε το σπίτι του Θεού και ήθελε να είναι εκεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέρος.
Εκείνες τις ημέρες, όταν ένα αγόρι ήταν δώδεκα χρονών, μπορούσε να γίνει παραγιός. Ένας παραγιός είναι κάποιος που εργάζεται για μια επιχείρηση, χωρίς πληρωμή, μόνο για να μάθει την τέχνη. Το αφεντικό πληρώνει τον πατέρα του παιδιού ένα ορισμένο ποσό και στη συνέχεια παρέχει στο παιδί φαγητό και ένα μέρος για να ζει.
Επειδή η οικογένεια του Βασίλειου ήταν πολύ φτωχή, συμφώνησε να γίνει κι αυτός παραγιός. Ο άγιος έγινε παραγιός ενός εμπόρου στην πόλη Mangazeya της Σιβηρίας.

ECUMENISM IS DOMINATED BY UNCLEAN SPIRITS

ECUMENISM IS DOMINATED BY UNCLEAN SPIRITS

From the book “Holy and Great Synod of the Orthodox Church - A Synod Licking in Synodicity and Orthodox self-awareness, ” a publication by “Synaxis of Orthodox Romaics ‘Fotis Kontoglou,”, Trikala, March 2016. This book is the transcript of the 3-hour program of the conversation between the manager of the Piraeus Church Radio Station, Mr. Lykourgos Markoudis and professor Demetrios Tseleggides— professor Tseleggides details Elder Ephraim’s of Katounakia attestation to him relative to the topic of ecumenism.
In what follows, I will say something that pertains to a personal deposition. I was associated for several decades with Elder Ephraim of Katounakia, of renowned ethos and conscience. Also renowned was the fact that he possessed a “spiritual television.” As for me, I had gone to him on many occasions, always with the intention of posing certain very specific questions, in a specific sequence, and using my own vocabulary. When I would visit him, and without ever stipulating or presenting to him my questions, he would give me the replies that I sought, in the sequence and even using the vocabulary to which I was accustomed. I am mentioning this as a de facto personal experience; such experience is not an unprecedented phenomenon—it has been experienced by many others as well.

Ὁμιλία γιά τήν ἀδυναμία τοῦ ἀνθρώπου ἐνώπιον τοῦ μεγαλείου τοῦ Θεοῦ. Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

 ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ.

Και οτε ειδον αυτόν επεσα προς τους ποδας αυτού ως νεκρός. ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΙΩΑΝΝΗ 1,17


Ό άγιος Ιωάννης έπεσε ώσει νεκρός, μόλις αντίκρισε τον Κύριο Ιησού και τη, δόξα Του! 'Ο άγιος Ιωάννης -ό αγαπημένος μαθητής του Ιησού, ό Ευαγγελιστής, ό παρθένος, ό αγαπημένος τού Κυρίου, ό ζηλωτής της αγιότητας- δεν μπορούσε ούτε να σταθεί στα πόδια του, ούτε να διατηρήσει την αυτοκυριαρχία του, όταν είδε τον Διδάσκαλό του μέσα στην ουράνια δόξα και δύναμή Του! ’Έπεσε σαν νεκρός στα πόδια Του.

Πώς λοιπόν θά αντέξουν τη φοβερή Παρουσία του Κυρίου και τα όμοια με πύρινες φλόγες μάτια Του αυτοί, οι οποίοι ασύστολα αμαρτάνουν ενώπιον Του, εξεγείρονται εναντίον Του και χλευάζουν το όνομά Του, καταφρονούν τήν Αγάπη και τη θυσία Του, λοιδορούν τον σταυρό Του, ποδοπατούν τις εντολές Του, διώκουν τήν Εκκλησία Του, ντροπιάζουν τούς ιερείς Του, θανατώνουν τούς πιστούς Του;
Άν ό άγιος Ιωάννης έπεσε σαν νεκρός μόλις Τον αντίκρισε, τότε αυτοί τί θά πάθουν, όταν βρεθούν προ προσώπου τού Κυρίου; Τί θά συμβεί στους μορφωμένους και επιστήμονες οι όποιοι διαφθείρουν άλλους ανθρώπους; Τί θά συμβεί στους δασκάλους, οι οποίοι σκοτώνουν τη φλόγα της Πίστεως στις νεαρές ψυχές; Τί θά συμβεί στους απίστους σκεπτικιστές, οι όποιοι δηλητηριάζουν τα μυαλά των ανθρώπων με τις αμφιβολίες πού σπέρνουν; Τί θά συμβεί στους ληστές και άρπαγες, στους διεστραμμένους και στους φονιάδες των παιδιών; Τί θά συμβεί στους εχθρούς του Χριστού, εάν ο ίδιος αυτός ο αγαπημένος φίλος Του πέφτει σαν νεκρός, εκθαμβούμενος από την απερίγραπτη και ασύγκριτη δόξα Του;
Τέτοια είναι ή δύναμις, ή εξουσία, ή δόξα, το κάλλος, ή δεσποτεία, το φως και το μεγαλείο τού Κυρίου Ιησού Χριστού, τού αναστάντος και αναληφθέντος, ώστε και οι στενότεροι σύντροφοί Του -αυτοί πού επί τρία χρόνια έβλεπαν στη, γη το πρόσωπό Του χωρίς φόβο- τώρα πέφτουν στα πόδια Του σαν νεκροί, θεωρώντες το άρρητο κάλλος τού προσώπου Του στους ουρανούς μετά από το Πάθος, τον θάνατο και την ζωηφόρο νίκη Του επί του θανάτου!
Ω πανένδοξε και παντοδύναμε Κύριε, έλλαμψον εν ήμίν το φως τού προσώπου Σου, αναζωογόνησε μας με τη, δύναμη και τη, χάρη Σου.
Σοι πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τούς αιώνας των αιώνων! Αμήν.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ. ΜΑΡΤΙΟΣ

Ὁ Εὐαγγελισμός τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί Ἀειπάρθενου Μαρίας. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ

Ό Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπάρθενου Μαρίας
Όταν ή Παρθένος Μαρία έκλεισε τα δεκατέσσερα χρόνια της και αφού είχε ζήσει ένδεκα χρόνια στο ιερό του Ναού των Ιεροσολύμων, διακονώντας, οι ιερείς της είπαν ότι σύμφωνα με τον Νόμο δεν μπορούσε να παραμείνει στον Ναό, άλλα έπρεπε να μνηστευθεί και να έλθει σε γάμου κοινωνία. Προς μεγάλη έκπληξη των Ιερέων, ή Παναγία Παρθένος απάντησε ότι είχε αφιερώσει όλη τη, ζωή της στον Θεό και επιθυμούσε να παραμείνει παρθένος μέχρι τον θάνατό της και να μην παντρευτεί κανέναν! Τότε, κατά Θεία Οικονομία, ό αρχιερέας Ζαχαρίας και πατέρας τού άγιου Προδρόμου, σε συμφωνία με τούς άλλους ιερείς, συγκέντρωσε δώδεκα άγαμους άνδρες από τη, φυλή τού Δαυίδ με σκοπό να εμπιστευτούν την Παρθένο Μαρία σ’ έναν άπ’ αυτούς, ό οποίος θά την φρόντιζε και θά διαφύλασσε την παρθενία της. Την εμπιστεύτηκαν στον Ιωσήφ από τη, Ναζαρέτ, ό οποίος ήταν συγγενής της.
Στην κατοικία του Ιωσήφ, του μνήστορος, ή Παναγία συνέχισε να ζει όπως πριν στον Ναό του Σολομώντος, αφιερώνοντας τον χρόνο της στην ανάγνωση των ιερών Γραφών, την προσευχή, τη μελέτη του Θεού, τη νηστεία και το εργόχειρο. Σπανίως πήγαινε οπουδήποτε εκτός του σπιτιού και δεν ενδιαφερόταν για τα κοσμικά θέματα και τις εκδηλώσεις του κόσμου.
 Εάν μιλούσε, μιλούσε ελάχιστα και ποτέ χωρίς ιδιαίτερη ανάγκη. Συναναστρεφόταν κυρίως τις δυο θυγατέρες του Ιωσήφ.
Όταν, όπως είχε προφητεύσει ό Δανιήλ ό Προφήτης, έφθασε το πλήρωμα του χρόνου και ό Θεός ευδόκησε να εκπληρώσει την επαγγελία Του προς τον εξόριστο απ’ τον Παράδεισο Άδάμ και τους προφήτες, ό μέγας Αρχάγγελος Γαβριήλ εμφανίστηκε στήν κατοικία της Παναγίας Παρθένου (σ.τ.μ. για να της μεταφέρει το χαρμόσυνο άγγελμα της Ενανθρωπήσεως του Θεού).

Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης - Τά 3 πράγματα πού λυποῦν τήν Παναγία πιό πολύ


Τα 3 πράγματα που λυπούν την Παναγία πιο πολύ στους σύγχρονους Έλληνες, όπως τα ανέφερε η ιδια οταν εμφανιστηκε στον γέροντα Αναστασιο Κουδουμιανο († 2013)

Ἐξυπηρέτηση καί ἔπαινος

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΙΝΟΣ.

Όταν οι γέροντες κάθονταν σε ένα γεύμα, ο  αββάς  έστεκε μπροστά τους και σερβίριζε.
Οι πρεσβύτεροι τον επαίνεσαν γι 'αυτό. Δεν τους απάντησε.
Ένας από αυτούς των ρώτησε :

27 Μαρτίου Συναξαριστής. Ματρώνης Ὁμολογήτριας, Ἀνανὶα Προφήτη, τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Φιλητοῦ, Λυδίας, Θεοπρεπίου, Μακεδόνος, Ἀμφιλοχίου καὶ Κρονίδου, Βαρουχίου καὶ Ἰωάννου Μαρτύρων, Εὐτυχίου Ὁσίου, Κηρύκου Ὁσίου, Παύλου Σημειοφόρου, Ἐφραὶμ Ἀρχιεπισκόπου, Ἀμβροσίου Πατριάρχου.

Ἡ Ὁσία Ματρώνα ἡ Ὁμολογήτρια ἡ ἐν Θεσσαλονίκῃ

Ἡ Ὁσία Ματρώνα ἔζησε στὴ Θεσσαλονίκη καὶ συγκαταλέγεται μεταξὺ τῶν Μαρτύρων τῶν πρώτων αἰώνων τῆς Ἐκκλησίας μας, κατὰ τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν. Ὑπῆρξε ἀκόλουθος μιᾶς πλούσιας καὶ εὐγενοῦς Ἰουδαίας, μὲ τὸ ὄνομα Παντίλλα ἢ Παυτίλλα, ἡ ὁποία ἦταν σύζυγος τοῦ στρατοπεδάρχη τῆς Θεσσαλονίκης. Καθημερινὰ συνόδευε τὴν κυρία της στὴ συναγωγὴ τῆς πόλεως, ὅπου ὡστόσο δὲν πήγαινε ἡ ἴδια, διότι κρυφὰ κατέφευγε σὲ χριστιανικὸ ναό, γιὰ νὰ προσευχηθεῖ.
Μοιραία, ὅμως, ἐπειδὴ γιὰ πολὺ καιρὸ ἡ Ματρώνα ξεγελοῦσε τὴν κυρία της, μία λάθος κίνηση στάθηκε ἀφορμὴ γιὰ νὰ ἀποκαλυφθεῖ ἡ ταυτότητά της. Σὲ μία ἑορτὴ τῶν Ἰουδαίων, κατὰ τὴν ὁποία συνήθιζαν νὰ τρῶνε πικρὰ χόρτα καὶ ἄζυμα, ἡ Ματρώνα ἄργησε νὰ ἐπιστρέψει ἀπὸ τὸ ναὸ καὶ ὅταν ἔφθασε στὴν συναγωγὴ γινόταν ἡ τελετὴ τῶν Ἐπιτιμίων.
Ἕνας ἀπὸ τοὺς δούλους τῆς Παντίλλας κατήγγειλε ὅτι ἡ Ματρώνα ἦταν Χριστιανὴ καὶ ὅτι ἐξαπατᾷ τὴν κυρία της, φροντίζοντας κάθε φορὰ ποὺ αὐτὴ προσερχόταν στὴν συναγωγή, ἐκείνη νὰ πηγαίνει στὴν Ἐκκλησία.
Αὐτὸ προκάλεσε τὴν ὀργὴ τῆς Παντίλλας, ποὺ δὲν δίστασε, ξεσπώντας σὲ κραυγές, νὰ τὴν κατηγορήσει ὅτι εἶναι ἐχθρικὴ πρὸς αὐτήν. Διέταξε ἀμέσως τὴν σύλληψή της καί, ἀφοῦ τὴν συνέλαβαν καὶ τὴν ἔδεσαν, ἄρχισαν νὰ τὴν μαστιγώνουν. Ἡ Ματρώνα, ὅμως, μὲ παρρησία δήλωσε ὅτι εἶναι Χριστιανὴ καὶ ὅτι, ἂν καὶ ἡ κυρία της ἐξουσίαζε τὸ σῶμα της καὶ τὴν ἴδια της τὴν ζωή, ὡστόσο δὲν μποροῦσε νὰ τὴν μεταπείσει σὲ ὅσα πίστευε.