Κήρυγμα στήν ἀγρυπνία,«Ὤ θείας, ὤ φίλης», Τροπάριον Θ' ὠδῆς Κανόνος Κυριακῆς τοῦ Πάσχα , Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 24-4-2018,ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://www.hristospanagia.gr/, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Δευτέρα 30 Απριλίου 2018
Ἅγιος Ἀναστάσιος Σιναΐτης - Ἀπό πού γεννιέται ἡ βλασφημία καί πῶς θεραπεύεται
Πού οφείλεται το ότι η ψυχή του ανθρώπου λέει πολλές φορές μέσα της κάποιους λογισμούς και λόγους αισχρούς και ακάθαρτους και βρωμερούς, χωρίς να το θέλει και χωρίς να έχει πρόθεση; Συχνά μάλιστα λέει και κάποια λόγια άθεα και βλάσφημα εναντίον του Θεού του ίδιου, αλλά και των αγίων μυστηρίων, στη διάρκεια των ακολουθιών και των προσευχών και της θείας κοινωνίας, σε σημείο που πολλές φορές μερικοί, από την αθυμία και την απόγνωση που τους προξενούν αυτά τα άθεα και βλάσφημα λόγια, δεν θεωρούν πλέον τον εαυτό τους χριστιανό. Άλλοι πάλι σκέφτηκαν ακόμη και να σκοτωθούν, πιστεύοντας ότι δεν έχουν ελπίδα σωτηρίας, σύμφωνα με τον λόγο του Κυρίου που λέει ότι, όποιος βλασφημεί το άγιο Πνεύμα, δεν θα συγχωρηθεί ούτε σε αυτή τη ζωή ούτε στη μέλλουσα (Ματθ. 12:31-32).
Στους πολλούς ο λογισμός αυτού του είδους παρουσιάζεται εξαιτίας της υπερηφάνειάς τους, καθώς ο Θεός επιτρέπει στον σατανά να τους πειράζει, για να ταπεινωθούν και να έρθουν σε μετάνοια αποβάλλοντας την υψηλοφροσύνη. Σε άλλους όμως, που είναι ευλαβείς και αγαπούν τον Θεό, οφείλεται στον φθόνο των δαιμόνων. Γι’ αυτό και μερικοί όσιοι και ενάρετοι ασκητές που ζουν στην έρημο πέφτουν σε αυτόν τον λογισμό. Το χειρότερο μάλιστα σε τούτο τον πόλεμο είναι το ότι κανένας από όσους πειράζονται από αυτόν δεν τολμά να πει φανερά τον λογισμό σε ανθρώπινη ακοή, νομίζοντας ότι κανείς άλλος άνθρωπος στον κόσμο δεν έχει τέτοιους σιχαμερούς και βλάσφημους λογισμούς.
Όποια άλλη δηλαδή αμαρτία και να έχει κάνει κάποιος, παίρνει θάρρος και την εξομολογείται στον συνάνθρωπό του, αυτόν όμως τον λογισμό ποτέ. Αντίθετα, μόλις τον σκεφτεί ο άνθρωπος, νομίζει ότι αμέσως ή θα ανοίξει από κάτω του η γη να τον καταπιεί ή θα πέσει φωτιά από τον ουρανό να τον κάψει. Γι’ αυτό και εξαιτίας του μερικοί λιώνουν και μαραζώνουν από την υπερβολική λύπη και απόγνωση.
30 Ἀπριλίου. Ἅγιος Ἀπόστολος Ἰάκωβος
Ο άγιος Απόστολος Ιάκωβος
Ο Ιάκωβος ήταν γιος του Ζεβεδαίου, αδελφός του Ιωάννη, και ένας εκ των Δώδεκα Αποστόλων. Στο κάλεσμα του Ιησού Χριστού, ό Ιάκωβος εγκατέλειψε τα δίχτυα του ψαρά και τον πατέρα του και μαζί με τον Ιωάννη ακολούθησαν αμέσως τον Κύριο. Ανήκε στην τριάδα εκείνη των Αποστόλων στην οποία ό Κύριος αποκάλυψε τα τρισμέγιστα μυστήρια• ενώπιον τής οποίας μεταμορφώθηκε στο ορος Θαβώρ και ενώπιον της όποιας προσευχήθηκε με αγωνία στον κήπο της Γεσθημανή, πριν το Πάθος Του.
Μετά την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος ο Ιάκωβος κήρυξε το Ευαγγέλιο σε πολλά μέρη και ταξίδεψε ως την Ισπανία. Όταν επέστρεψε, οι Ιουδαίοι άρχισαν να φιλονικούν μαζί του σχετικά με την Αγία Γραφή, αλλά κανείς
δεν ήταν ικανός να τον αντιμετωπίσει, ούτε καν ό μάγος Ερμογένης.
Ό Ερμογένης και ό μαθητής του Φίλιππος νικήθηκαν από τη δύναμη της αλήθειας πού κήρυττε ό Ιάκωβος και κατόπιν αμφότεροι βαπτίσθηκαν.
«Ἀπό τήν ἀρχή τοῦ πνευματικοῦ ἀγώνα πρέπει νά βιάζουμε τή θέλησή μας στήν ἐργασία τῶν ἁγίων ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ»
ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟΣ
Από πού ν΄αρχίζουμε την άσκηση. Οι αρχάριοι έχουν ανάγκη από υπομονή και επιμονή, γιατί η αρετή στην αρχή φαίνεται δύσκολη, ύστερα όμως αποδεικνύεται εύκολη.
Του αγίου Διαδόχου
Ο δρόμος της αρετής, σ΄εκείνους πού αρχίζουν ν΄αγαπούν την ευσέβεια, φαίνεται πολύ σκληρός και σκοτεινός, όχι γιατί είναι πράγματι τέτοιος, αλλά γιατί η φύση του ανθρώπου, από τη γέννησή του κιόλας, έρχεται σε επαφή με την άνεση των ηδονών.
Σ΄εκείνους όμως πού μπόρεσαν να φτάσουν ως τη μέση του δρόμου, φαίνεται ευχάριστη και πολύ ξεκούραστη, γιατί, με τη συνέργεια του αγαθού, έχει υποταχθεί η κακία στη συνήθεια της αρετής και χάνεται μαζί με την ανάμνηση των παράλογων ηδονών.
Γι΄αυτό η ψυχή βαδίζει στο εξής με ευχαρίστηση το δρόμο των αρετών. Να γιατί ο Κύριος, προτρέποντάς μας στην οδό της σωτηρίας, λέει: «Τι στενή και τεθλιμμένη η οδός η απάγουσα είς την βασιλείαν, και ολίγοι δι΄αυτής εισπορεύονται» (πρβλ. Ματθ. 7:14). Σ΄εκείνους όμως πού με θερμή διάθεση αποφασίζουν την τήρηση των αγίων εντολών Του, λέει: «Ο ζυγός μου χρηστός και το φορτίον μου ελαφρόν εστί» (Ματθ. 11:30).
Ἅγιος Γέρων Παΐσιος: Πῶς νικιέται ὁ διάβολος;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 - Στις μέρες μας ο διάβολος αλωνίζει
“Ο διάβολος δεν πλησιάζει στο καθαρό πλάσμα του Θεού”
- “Γέροντα, πώς γίνεται και κυριεύομαι από τα πάθη;”
- “Ο άνθρωπος, αν δώση δικαιώματα στον πειρασμό, κυριεύεται από τα πάθη. Αυτό που θέλει ο Θεός, που είναι και συμφέρον σου, είναι να πετάξης στα μούρα του διαβόλου όλα τα πάθη. Δηλαδή να στρέψης εναντίον του τον θυμό, το πείσμα κ.λ.π. Ή καλύτερα, πούλησε τα πάθη στο ταγκαλάκι και, με όσα χρήματα πάρης, αγόρασε πέτρες, να έχης και να το πετροβολάς, για να μη σε πλησιάζη! Συνήθως εμείς οι άνθρωποι με τις αφορμές που δίνουμε, είτε με απροσεξίες είτε με υπερήφανους λογισμούς, επιτρέπουμε στον εχθρό να μας κάνει κακό. Ακόμη και έναν λογισμό ή έναν λόγο μπορεί να τα εκμεταλλευθεί το ταγκαλάκι.
Θυμάμαι, ήταν μια οικογένεια πολύ αγαπημένη. Κάποτε άρχισε ο άνδρας και έλεγε στην γυναίκα: “Θα σε χωρίσω”.
Και η γυναίκα έλεγε στον άνδρα: “Θα σε χωρίσω”. Έτσι το έλεγαν, στ΄αστεία.
Αλλά το εκμεταλλεύθηκε ο πειρασμός και δημιούργησε μια μικρή δυσκολία και ήταν έτοιμοι να χωρίσουν, ούτε τα παιδιά τους σκέφτονταν ούτε τίποτε. Ευτυχώς βρέθηκε ένας Πνευματικός και τους μίλησε. “Γι΄αυτήν την χαζομάρα θα χωρίσετε;” τους είπε. Και έτσι συνήλθαν.
Αν ένας άνθρωπος λοξοδρομήσει από τις εντολές του Θεού, τον πολεμούν μετά τα πάθη. Και αν αφήση κανείς τα πάθη να τον πολεμούν, δεν χρειάζεται διάβολος να τον πολεμήση. Και τα δαιμόνια έχουν “ειδικότητα”.
Ρουμάνοι Γέροντες ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ (βίντεο).
Πατήρ Δημήριος Στανιλοάε (1903 – 1993)
Δεν είμαι υπέρ του Οικουμενισμού. Ο Ιουστίνος Πόποβιτς, ένας Σέρβος, είχε δίκιο ονομάζοντάς τον παναίρεση της εποχής μας. Θεωρώ τον οικουμενισμό προϊόν της Μασονίας. Σχετικοποιεί την Αλήθεια και την αληθινή Πίστη. Γιατί να μείνω μαζί με εκείνους που έκαναν τις γυναίκες ιέρειες, με εκείνους που δεν νυμφεύονται (αγαμία κλήρου), με τους ομοφυλόφιλους στην Αμερική και την Αγγλία;
Γέρων Γεώργιος Κάλτσιου (1925 – 2006)
Η Οικουμενική Κίνησις ξεκίνησε από δυνάμεις που αποσκοπούν στην ισοπέδωση των θρησκειών και των εθνών. Είναι μία προσπάθεια που προωθεί η Μασονία εδώ και καιρό. Είμαι εναντίον του Οικουμενισμού και τον θεωρώ την μεγαλύτερη αίρεση του αιώνα μας. Δεν είμαι σίγουρος εάν το γνωρίζετε, η Εκκλησία της Σερβίας έκανε αίτημα αποχώρησης από την Οικουμενική Κίνηση (ΠΣΕ) και έως τώρα οι εξής Εκκλησίες έχουν ήδη αποχωρήσει: η Εκκλησία της Σερβίας, η Εκκλησία της Γεωργίας και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων.* Πιστεύω ότι καλά θα κάνουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τον Οικουμενισμό που προσπαθεί να ισοπεδώσει τις θρησκείες στο χαμηλότερο πνευματικό επίπεδο και ειδικά να καταστρέψει την Ορθοδοξία.
Αὐτά πρέπει νά κάνουμε γιά νά διατηρήσουμε ἀδιάπτωτες τίς φιλίες μας
ΑΒΒΑΣ ΙΩΣΗΦ· Δέν εἶπα καθόλου ὅτι ἡ ἀρετή ἤ ὅτι ἡ ὑπομονή τοῦ πνευματικά δυνατοῦ πρέπει νά ξεπεράσει τά ὅρια.
Επεσήμανα, ἀντίθετα, ὅτι οἱ ἄσχημες διαθέσεις τοῦ ἀδύνατου αὐξάνονται καί χειροτερεύουν ἀπό τήν ὑπομονή τοῦ ἄλλου. Καί μάλιστα μέχρι τοῦ σημείου πού νά μήν μπορεῖ πιά κανείς νά τόν ἀντέξει. Γιατί τελικά, ἕνας τέτοιος ἄνθρωπος, ἑρμηνεύοντας τήν ὑπομονή τοῦ ἀδελφοῦ του ὡς σημάδι προσβολῆς καί ἀτίμωσης –ἡ ὁποία προκαλεῖται βέβαια, ἀπό τή δική του ἀνυπομονησία καί μόνο– θά προτιμήσει νά ἀπομακρυνθεῖ. Κι αὐτό, γιατί ὁ ἀδύνατος δέν θά ἀντέξει τελικά νά βλέπει τόν ἄλλο, νά τοῦ συμπεριφέρεται μέ τήν ἴδια πάντα ἀνοχή καί ὑπομονή.
῞Οσοι λοιπόν θέλουν νά διατηρήσουν ἀδιάπτωτη τή φιλία τους, ὀφείλουν, καθώς νομίζω, νά ἑδραιώσουν τή σχέση τους στίς ἑξῆς βασικές ἀρχές· Πρῶτα – πρῶτα, ὅποιες κι ἄν εἶναι οἱ προσβολές πού δέχεται κανείς, θά πρέπει ὁπωσδήποτε νά διαφυλάξει τήν εἰρήνη του, ὄχι μόνο ἐξωτερικά, ἀλλά στό βάθος τῆς καρδιᾶς του. Θά πρέπει νά συγκρατεῖται κανείς καί νά τηρεῖ ἀπόλυτη σιωπή, ἀκόμα καί ἄν νιώθει τήν ἐλάχιστη ταραχή, ἐφαρμόζοντας αὐτό πού λέει ὁ Ψαλμωδός· «Ταράχθηκα κι ἔμεινα σιωπηλός» (Ψαλμ. 76, 5)· «εἶπα καί ἀπεφάσισα νά προσέχω τή συμπεριφορά μου, ὥστε νά μήν ἁμαρτάνω μέ τή γλώσσα μου.
Ἐνημέρωση τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γλυφάδας περί τῆς Οὐνέσκο
Η Ουνέσκο είναι ένας διεθνής οργανισμός του ΟΗΕ, ο οποίος ιδρύθηκε το 1945 και έχει πολυποίκιλη δράση σε πολλές χώρες του κόσμου.
Παρότι συχνά παρουσιάζουν ένα χριστιανικό ή φιλοχριστιανικό προφίλ, η αλήθεια είναι ότι συνδέονται με οργανώσεις ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή, όπως το Ρόταρυ και η Μασονία.
Συγκεκριμένα, ο πρώτος αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον νεοϊδρυθέντα οργανισμό Ουνέσκο, το 1948, ήταν ταυτόχρονα αντιπρόεδρος της Ουνέσκο και μέλος της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος[1]. Αλλά και άλλα μέλη της Ελληνικής Ουνέσκο υπήρξαν τέκτονες, σύμφωνα με στοιχεία επίσημων ιστοσελίδων.
Επίσης: «Ἡ συνεργασία μεταξὺ τοῦ Διεθνοῦς Ρόταρυ καὶ τῆς Unesco… ξεκινᾶ ἀπὸ τὸ 1943, εἰς τὸ Συνέδριον τοῦ Λονδίνου, ὅπου προωθήθηκαν οἱ διεθνεῖς πολιτιστικὲς καὶ ἐκπαιδευτικὲς ἀνταλλαγές. Ἡ συνδιάσκεψις αὐτή, τὴν ὁποίαν παρηκολούθησαν ὑπουργοὶ παιδείας καὶ παρατηρητὲς ἀπὸ ὁλόκληρον τὸν κόσμον προεδρεύοντος τοῦ τότε Προέδρου τοῦ Δ.Ρ., ἀπετέλεσε τὸν προπομπὸ διὰ τὴν ἵδρυσιν τῆς Unesco τὸ 1946»[2].
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τοΝ Μάρτιο του 2018, η Ουνέσκο Νοτίων Προαστίων συμμετείχε σε εκδήλωση του Ρόταρυ Βουλιαγμένης.
Ὁ Ἅγιος Ἀννιανός, Δεύτερος Ἐπίσκοπος Ἀλεξάνδρειας
Όταν ο άγιος Μάρκος αποβιβαζόταν από το πλοιάριο πού τον μετέφερε και πάτησε το πόδι του στην ξηρά, στη γη της Αλεξάνδρειας, σχίστηκε το ένα σανδάλι του. Τότε είδε έναν υποδηματοποιό και τού έδωσε το σανδάλι να το επισκευάσει. Ενώ μάνταρε το σανδάλι, ο τσαγκάρης τρυπήθηκε βαθιά με τη βελόνα στο αριστερό του χέρι. Το αίμα ανέβλυζε και ο άνθρωπος ούρλιαζε απ' τον πόνο. Τότε ο Απόστολος του Χριστού πήρε λίγο χώμα, το ανέμειξε με το σάλιο του και άλειψε με αυτό το πληγωμένο χέρι• αίφνης, το χέρι αποκαταστάθηκε πλήρως. Έκθαμβος από το θαύμα ο τσαγκάρης προσκάλεσε στην οικία του τον Μάρκο.
Γέρων Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης: «Δέν εἶναι κρίμα γιά πέντε λεπτά νά χάσεις τήν αἰωνιότητα»
«Πόσο διαρκεῖ μία ἐξομολόγηση;», λέει ὁ π. Ἐφραίμ ὁ Φιλοθεΐτης, πέντε λεπτά. Μιά σωστή ἐξομολόγηση σέ πέντε λεπτά τήν κάνεις. Δέν εἶναι κρίμα γιά πέντε λεπτά νά χάσεις τήν αἰωνιότητα, νά χάσεις αὐτό πού δέν τελειώνει ποτέ;
30 Ἀπριλίου. Ἰακώβου ἀποστόλου, ἀδελφοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Σαβ. δ΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ιβ΄ 1 - 11).
Πραξ. 12,1 Κατ᾿ ἐκεῖνον
δὲ τὸν καιρὸν ἐπέβαλεν Ἡρῴδης ὁ
βασιλεὺς τὰς χεῖρας κακῶσαί τινας τῶν ἀπὸ
τῆς ἐκκλησίας.
Πραξ. 12,1 Κατά τον καιρόν εκείνον, ο βασιλεύς Ηρώδης Αγρίππας,
άπλωσε τα χέρια και επιασε μερικούς από τους πιστούς της Εκκλησίας, δια να τους
κακοποιήση.