Σελίδες

Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018

32. Περί Παχωμίου καί τῶν Ταβεννησιωτῶν Β΄, Λαυσαϊκόν-Ἁγίου Παλλαδίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

32. Περί Παχωμίου καί τῶν Ταβεννησιωτῶν Β΄, Λαυσαϊκόν-Ἁγίου Παλλαδίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 28-6-2018 (κήρυγμα στήν ἀγρυπνία), ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr,ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Οἱ πρωτοκορυφαῖοι Ἀπόστολοι Πέτρος καί Παῦλος (Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος)

  Απορώ και εξίσταμαι, πώς οι άγιοι Απόστολοι που εορτάζουμε σήμερα, κατόρθωσαν τέτοια μεγάλα και εξαίσια θαύματα! Και πώς κανείς να μη θαυμάσει και να μην απορήσει;

Αναλογισθείτε, αδελφοί μου· τι ήταν πριν ο Απόστολος Πέτρος; Ένας ψαράς. Τίποτε άλλο δεν ήξερε από το να ψαρεύει, να πιάνει ψάρια με το δίχτυ στη λίμνη Γενησαρέτ. Και ξαφνικά τον βλέπετε κήρυκα όλης της οικουμένης. Τόση χάρη και γλυκύτητα είχαν τα λόγια του, ώστε σε μια ομιλία του πίστεψαν τρεις χιλιάδες και άλλοτε πέντε χιλιάδες, τους οποίους και βάπτισε.
Άφοβος και άτρομος στέκεται μπροστά σε βασιλείς και τυράννους, διδάσκοντας και ελέγχοντας και μένοντας απτόητος στις απειλές και τους κινδύνους. Πρόθυμος και ακούραστος, αν και ήταν γέροντας, αρχίζει το κήρυγμα από την Ιερουσαλήμ, τρέχει στην Ιουδαία, Αντιόχεια, Πόντο και Γαλατία, Βιθυνία και Καππαδοκία, Ευρώπη και Ασία. Στη Ρώμη μαρτύρησε για τον Χριστό με το να σταυρωθεί από τον Νέρωνα έχοντας κάτω το κεφάλι.
Τι ήταν και ο Απόστολος Παύλος; Σκηνοποιός, δηλαδή κατασκεύαζε αντίσκηνα. Προηγουμένως ήταν διώκτης του Χριστιανισμού. Όταν πήγαινε στη Δαμασκό με εξουσία κατά των Χριστιανών, άστραψε ξαφνικά επάνω του φως που τύφλωσε τα σωματικά μάτια, και άκουσε φωνή να του λέει: «Σαούλ, Σαούλ, τι με διώκεις;» Με πολύ φόβο και έκθαμβος ο Παύλος είπε: «Τις ει συ, Κύριε;» και άκουσε: «Εγώ ειμι Ιησούς, ον συ διώκεις». Τότε ο Κύριος τον πρόσταξε να πάει στη Δαμασκό να βρει τον απόστολο Ανανία. Και αφού βαπτίστηκε, ανοίχθηκαν τα μάτια της ψυχής και του σώματός του, και ο πρώην διώκτης παρουσιάστηκε μέγας υπερασπιστής του Χριστιανισμού.

- Γέροντα, τό παιδί μου ἔχει πεῖσμα, ἔχει ἐγωϊσμό, τί νά κάνω;

 Απόσπασμα από ομιλία του π. Σάββα Αγιορείτη.

Ἔχει τό παιδί πεῖσμα, ἔχει ἐγωισμό, ἔχει φιλαυτία δηλαδή, ἔχει ἀγάπη γιά τόν ἑαυτό του. Αὐτό εἶναι μιά δύναμη. Ὅσο πιό μεγάλη ἀγάπη ἔχει στόν ἑαυτό του, σημαίνει τόσο πιό δυνατή εἶναι ἡ ψυχή του. 
Ἀλλά αὐτή τή δύναμη τῆς ψυχῆς του τήν ἔχει βάλει σέ λάθος δρόμο, σέ ἕνα λάθος ρυάκι, ἄς τό ποῦμε, τό ὁποῖο ἀντί νά τόν ζωογονεῖ, τόν πνίγει. Θά πρέπει λοιπόν νά ἀλλάξουμε τήν κατεύθυνση. Νά πᾶμε ἀντίθετα.
Νά βοηθήσουμε τό παιδί νά στρέψει τήν ἀγάπη αὐτή πού ἔχει στόν ἑαυτό του πρός τόν Θεό καί νά μάθει ὄχι νά λατρεύει τόν ἑαυτό του καί τό θέλημά του, ἀλλά νά ζητάει τό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Αὐτό σημαίνει νά γίνεις ταπεινός: νά ζητᾶς καί νά ἐφαρμόζεις κάθε στιγμή τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί νά εἶσαι ἀναπαυμένος μέ αὐτά πού σοῦ δίνει ὁ Θεός κάθε στιγμή καί ὄχι νά ἔχεις στημένο τό δικό σου θέλημα καί νά ἀπαιτεῖς νά γίνεται αὐτό.

Θαύματα Παναγίας Ἐλεούσας, Ξυνιάδος Δομοκοῦ

 Θεραπεία δαιμονισμένης

Η Λεμονιά Κοκκίνη, από το χωριό Αγραπιδιά Δομοκού, το έτος 1963 μ.Χ., στην ώρα του φαγητού δαιμονίστηκε. Το δαιμόνιο συνεχώς την ενοχλούσε και δεν μπορούσε να ηρεμήσει. Οι γονείς της απελπισμένοι, αφού τρέξανε σε πολλούς γιατρούς, την έταξαν στην Παναγία Ελεούσα. 
Η κοπέλα δε μιλούσε παρά μόνο έβγαζε άναρθρες κραυγές. Κατά την Ολονυχτία διαπιστώθηκε αλλαγή στη συμπεριφορά της και η κοπέλα σε λίγες ημέρες απέκτησε απόλυτη ηρεμία. Το γεγονός έγινε γνωστό σε όλη την περιοχή, και οι πιστοί προσέτρεξαν στη θαυματουργό εικόνα για
να ευχαριστήσουν τη Θεοτόκο. (Εφημερ. Εθνικός Αγών της Λαμίας, 3 Ιανουαρίου 1963 μ.Χ.).
 

Θεραπεία τυφλού

Από το χωριό Ξυνιάδα Δομοκού ο γιος του Βάιου Πολύμερου, ονόματι Σταύρος, στην ώρα του δείπνου τυφλώθηκε. Οι γονείς του άφωνοι από αυτό που του συνέβη εναπόθεσαν τις ελπίδες τους στο Θεό. Άρπαξαν τον τυφλό γιο τους και τον πήγαν στη Μεγαλόχαρη Παναγία μας. Έγινε Παράκληση και προς το τέλος της Παρακλήσεως το φως επανήλθε στο παιδί. Οι γονείς, θέλοντας να ευχαριστήσουν την Παναγία, αφιέρωσαν στο Μοναστήρι την αυλόπορτα του Περίβολου.
 

Το μεγαλύτερο δώρο του Ουρανού

Δύο άτεκνα αντρόγυνα από την Καρδίτσα, οι κ.κ. Γιαννάκος και Καφετζής, παρακάλεσαν την Παναγία μας να τους χαρίσει παιδιά. Ζήτησαν από τον Ηγούμενο της Μονής να κάνει Παράκληση στην Παναγία. Ο Ηγούμενος ευλογώντας τους, τους είπε ότι η Μεγαλόχαρη θα κάνει το θαύμα Της. Τον επόμενο χρόνο τα δυο ζευγάρια, κρατώντας στις αγκαλιές τους τα παιδάκια τους, ήρθαν στην Παναγία να Την ευχαριστήσουν και να τα βαφτίσουν. Από τότε μέχρι και σήμερα περισσότερα από χίλια πεντακόσια ζευγάρια έχουν ζητήσει τη βοήθειά Της, τεκνοποίησαν και βάφτισαν τα παιδιά τους στο Μοναστήρι.
 

Κοσμᾶς Αἰτωλίας: «…λένε ἡ Ἑλλάδα δέν πεθαίνει ἀλλά τήν πεθάναμε τήν Ἑλλάδα…» (βίντεο)

Κοσμάς Αιτωλίας: «…λένε η Ελλάδα δεν πεθαίνει αλλά την πεθάναμε την Ελλάδα…» (βίντεο)

..Εδώ είναι Ελλάδα, Χριστός. Εδώ είναι ιδανικά, αξίες. Δεν περνάτε. Θα πέσουμε εμείς αλλά τα ιδανικά δεν θα τα αρνηθούμε..
Ομιλεί ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ.Κοσμάς. 
Δεν έχουμε κρίση οικονομική. Πάντα το λέμε και θα το λέμε. Υπάρχει κρίση πνευματική, γιατί αυτοί που θέλησαν τάχα να κρατούν το πηδάλιο της χώρας -οι πάσης φύσεως, ποτέ δεν κομματίσαμε και δεν κομματίζουμε- έχουν άλλους προσανατολισμούς. Να με συγχωρέσει ο Θεός, παρουσιάζονται ως άδειοι άνθρωποι. Και αφού είναι άδειοι και έχουν το νου τους όχι σε αξίες, γι’ αυτό και οδήγησαν και οδηγούν την Ελλάδα στη φθορά και τον θάνατο. Και όπως είπα και σήμερα το πρωί στη Θεία Λειτουργία και αλλού, λένε η Ελλάδα δεν πεθαίνει αλλά την πεθάναμε την Ελλάδαγιατί δεν έχουμε δυστυχώς ιδανικά και αξίες, και φροντίζαμε και φροντίζουμε να ξεριζώσουμε ό,τι απόμεινε απ’ τις καρδιές των παιδιών μας, των σπλάχνων μας, των μπουμπουκιών της Ελλάδας.
Και αγωνίζονται πολλοί βλέπετε με τα άθεα γράμματα και όλους αυτούς τους νόμους τους επαίσχυντους, που θα διαλύσουν πραγματικά την νεότητα της Ελλάδος. Γιατί έτσι το θέλουν αυτοί που τάχα είναι οι σωτήρ της Ελλάδος. Αυτοί λοιπόν οι νόμοι διώχνουν όλα τα ιδανικά, τις αξίες.
Απόψε ζήσαμε μία εκδήλωση και ακούσαμε τόσα τραγούδια. Νομίζω πως μέσα στα τραγούδια αυτά υπάρχει αυτή η φωνή. Υπάρχει Χριστός και Ορθοδοξία. Υπάρχουν αξίες ηθικές, καθαρές, ιδανικά. Υπάρχει Πατρίδα, Ελλάδα, υπάρχουν σκλαβωμένες Πατρίδες, δέσμιες. Υπάρχουν άνθρωποι που πονούν και υποφέρουν. Και είναι ανάγκη όλοι μας να φέρουμε τον εαυτό μας εκεί στα πόδια του Εσταυρωμένου και όχι απλώς συναισθηματικά και συγκινησιακά αλλά καρδιακά, με πίστη πολλή, με αφοσίωση, με πνεύμα θυσίας.
Και είναι ανάγκη τα παιδιά μας να τα οδηγήσουμε στον Χριστό και να κάνουμε ό,τι μπορούμε σήμεραΠροσφέρουν τα άθεα γράμματα δια των λεγομένων τάχα «φακέλλων θρησκευτικών». Να προλάβουμε να φυλάξουμε τα παιδιά μας. Να μην γίνουν οικουμενισταί, να μην γίνουν αλλόθρησκοι, να μην γίνουν συγκρητισταί, να μην γίνουν πραγματικά αρνηταί της Αληθείας.
Απόψε μας μίλησαν τα παιδιά μας και μας είπαν, Χριστός, αξίες, ιδανικά, αλήθειες, ψυχή, σωτηρία, πατρίδα και ανάγκη της ελευθερίας της πραγματικής της πατρίδος μας.

Ἔχει ἡ Ἐκκλησία τὴν ἀποκλειστικότητα τῆς σωτηρίας;

 Τοῦ Ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντου, ἐφημερίου Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἁμαρουσίου 


Ἕνα πολὺ βασικὸ ἐρώτημα τίθεται ἀπὸ τὴν ἐπιτροπὴ ἐπὶ τῶν αἱρέσεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς, ἀπὸ τὴν ἀπάντηση τοῦ ὁποίου ἀναδεικνύεται ἡ χαρισματικότητα καὶ ἡ μοναδικότητα τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας. 
Προκαταβολικὰ ἐπιτρέψτε μου νὰ παραθέσω τὸν πρόλογο ἀπὸ τὸν Α Θεολογικὸ Λόγο τοῦ Ἁγίου Συμεὼν τοῦ Νέου Θεολόγου (τόμος 19Β ἐκδόσεις ΕΠΕ σὲλ 24-26). 
«Τὸ περὶ Θεοῦ λέγειν ἡ φθέγγεσθαι καὶ τὰ κατ αὐτὸν ἐρευνᾶν καὶ τὰ ἀνέκφορα ποιεῖν ἔκφορα καὶ τὰ πάσιν ἀκατάληπτα ὡς καταληπτὰ ὑπεμφαίνειν, τολμηρᾶς ἂν εἴη καὶ αὐθαδοῦς ψυχῆς ἔνδειγμα. Καὶ τοῦτο πάσχουσιν οὒχ ὅσοι ἀφ ἑαυτῶν τί λέγειν τολμῶσι μόνον περὶ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ ὅσοι τὰ πρὸς αἱρετικοὺς πάλαι λαληθέντα παρὰ τῶν θεσπεσίων θεολόγων καὶ γραφὴ παραδοθέντα ἀποστηθίζουσι τὲ καὶ πολυπραγμονούσιν, οὒχ ἴνα πνευματικὴν τινὰ...
ὠφέλειαν καρπώσωνται, ἀλλ ἴνα θαυμάζωνται παρὰ τῶν ἀκουόντων ἐν πότοις καὶ συνεδρίοις καὶ θεολόγοι ἐπιφημίζωνται• ὁ καὶ μᾶλλον λυπεῖ μὲ καὶ ἐν ἀδημονία ποιεῖ, ἐννοοῦντα τὸ φρικτόν τοῦ ἐγχειρήματος καὶ τὸ τοῖς τολμητίαις ἀποκείμενον κρίμα. Οἴα δὲ φάσι τῶν θείων κατατολμῶντες! Κατὰ τοῦτο, φησί, μόνον μείζων ὁ Πατὴρ τοῦ Υἱοῦ, καθ ὃ αἴτιός ἐστι τῆς ὑπάρξεως τοῦ Υἱοῦ. Καὶ ἡ ἀνθυποφορὰ• μείζονά του Υἱοῦ τὸν Πατέρα πῶς (14) φής; Ὅτι δή, φησί, μείζων ὁ Πατὴρ τοῦ Υἱοῦ – λέγω δὲ ἀντὶ τοῦ πρῶτος -• ἐκ τοῦ Πατρὸς γάρ. Ταῦτα τῆς καινῆς κενοφωνίας αὐτῶν καὶ ἀσυνέτου θεολογίας, τὴν αἰτίαν δὶ ἢν ταῦτα πρὸς τῶν θεολόγων ἐλέχθησαν πρὸς αἱρετικοὺς ἁγνοούντων• τὴν γὰρ δύναμιν τῶν γεγραμμένων νοῆσαι μὴ ἱκανῶς ἔχοντες, κενεμβατούσιν καὶ ἃ λέγουσιν ὡς βέβαια καὶ ἀληθῆ καὶ οὕτως ἔχοντα διαβεβαιοῦνται. Πρὸς οὖς εἰκότως οὐκ ἀφ ἑαυτῶν, ἀλλ ἐκ τοῦ διδάσκοντος ἄνθρωπον γνῶσιν μυσταγωγούμενοι, τῷ ὑπηχούντι ἄνωθεν πειθόμενοι Πνεύματι, εἴπωμεν ὧδε…». 
 
Θεωρῶ τὸν ἑαυτό μου ἀνάξιο νὰ ἀσχολοῦμαι μὲ τόσο σοβαρὰ θεολογικὰ θέματα, σὰν τὸ παραπάνω. Βασιζόμενος ὅμως στὶς εὐχές του ὡς ἄνω ἀναφερθέντος ἁγίου, τολμῶ μετὰ φόβου Θεοῦ νὰ ἐγγίζω τὸ παρὸν θέμα. 
 
Στοὺς πρώτους χριστιανικοὺς χρόνους δὲν ἐτίθετο καθόλου ἕνα τέτοιο ἐρώτημα, οὔτε καν ρητορικά. Οἱ πρῶτοι χριστιανοὶ πεπληρωμένοι μὲ τὴν ἄκτιστη χάρη τῶν μυστηρίων, Βαπτίσματος, Χρίσματος καὶ Θείας Εὐχαριστίας ζοῦσαν ἀρχετυπικὰ τὴ χριστιανικὴ πίστη.

Ὁμοιοπαθητική: Σύστημα σωτηρίας καὶ αὐτοεξέλιξης τοῦ ἀνθρώπου, τὸ ὁποῖο ἀκυρώνει τὸ εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ

 

π. Ἀντωνίου Ἀλεβιζόπουλου

Ἡ ὁμοιοπαθητικὴ δημιουργήθηκε καὶ θεμελιώθηκε ἀπὸ τὸ γερμανὸ γιατρό Emmanuel Hahnemann (1755-1843) καὶ βασίζεται στὸν «αἰώνιο, ἀλάθητο, φυσικὸ νόμο». Σύμφωνα μ' αὐτὸ τὸ νόμο, ὑπάρχει μόνο μία πραγματικότητα (μονισμός), ἡ ἐνέργεια, ἡ ὁποία ταυτίζεται μὲ την συμπαντικὴ οὐσία. Η πρωταρχικὴ μορφὴ ἐνεργείας (ἁπλὴ οὐσία, θεὸς) ἐκφράζεται μὲ ποικίλες μορφὲς ποὺ ἀπορρέουν ἀπ' αὐτὴν καὶ συνιστοῦν συνεχη εισροή της «ἁπλῆς οὐσίας». 

Ἔτσι δὲν ὑπάρχει διάκριση ἀνάμεσα στὴν οὐσία καὶ στὴν ἐνέργεια, στὸ Θεὸ καὶ στὸν κόσμο. 
Αὐτὸ ποὺ πρέπει νὰ κάνει ὁ ἄνθρωπος, εἶναι νὰ γνωρίσει τὴν ἀληθινή του φύση (αὐτογνωσία). Ἔτσι θὰ δεῖ μέσα τοῦ ὅλα τὰ πράγματα ποὺ περιλαμβάνει ὁ φυσικὸς κόσμος καὶ ταυτόχρονα τὴν...
ἀπόλυτη ἀλήθεια. 
 
Ο Hahnemann μπήκε «στὸ ρεῦμα τῆς θείας πρόνοιας» καὶ ἔτσι μπόρεσε νὰ διατυπώσει τὸν ἀπόλυτο νόμο, δηλαδὴ τὸ δόγμα αὐτῆς τῆς κίνησης. 
 
Σύμφωνα μ' αὐτὸ τὸ δόγμα, τὰ πάντα ἀποτελοῦν μία μοναδικὴ καὶ ἑνιαία πραγματικότητα καὶ γι’ αὐτὸ τὸ λόγο τὰ ὅμοια ἐπηρεάζονται μόνο ἀπὸ τὰ ὅμοια. 
 
Κάθε τί ποὺ συμφωνεῖ μ' αὐτὴ τὴν φιλοσοφία, ἡ ὁποία ἂς σημειωθεῖ ὄτι ακυρωνει τὴν χριστιανικὴ θεολογία, κοσμολογία, ἀνθρωπολογία καὶ σωτηριολογία, λογίζεται σωστὸ καὶ ἀληθινό. Ἀντίθετα ὅ,τι δὲν συμφωνεῖ, ἀποτελεῖ πλάνη. Μὲ τὸ ἴδιο κριτήριο προσδιορίζεται φυσικὰ καὶ ἡ ἔννοια τοῦ καλοῦ καὶ τοῦ κακοῦ. Συνεπῶς ἡ μὴ ἀναγνώριση τῆς ὁμοιοπαθητικῆς συνιστᾶ τουλάχιστον πνευματικὴ ἀνωριμότητα τῆς ἀνθρωπότητας. 

" Ὅσ. Παΐσιος ὁ Μέγας: Θεέ μου δῶσε μου τή σημερινή ἡμέρα ἀγαθή ἀναμάρτητη, καθαρή. Κύριε μή μ΄ἐγκαταλείπεις..."

              Όσ. Παΐσιος ο Μέγας και θεοφόρος

Θεόπνευστη Πρωινή Προσευχή
Κύριε Ιησού Χριστέ, Θεέ μου, δός μου τη σημερινή μέρα αγαθή, αναμάρτητη και καθαρή. 
Κύριε, μή μ΄εγκαταλείπεις.
Μή φεύγεις μακρυά μου.
Άπλωσε το χέρι Σου και βοήθησέ με. Κύριε, στήριξέ με και φύτεψε στην καρδιά μου την αγάπη και τον μεγάλο σεβασμό για Σένα. 

Κύριε, δίδαξέ με να ζω κατά το Άγιο θέλημά Σου. 
Κάμε, Κύριε, να συναισθάνομαι τις αμαρτίες μου και να λυπάμαι γι΄αυτές. 

Μακαριστός γέρων Εὐσέβιος Γιαννακάκης καί ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ

 

Ξημέρωνε η 19η Ιουνίου 1995, ημέρα Δευτέρα. Η Θεία Λειτουργία τελείωσε γύρω στις 2 το πρωί. Ο Γέροντας, αν και ήταν τόσο βαριά, κατέβασε τα πόδια του από την κλίνη και κοινώνησε καθιστός για τελευταία φορά. Από σεβασμό, ούτε μία φορά δεν κοινώνησε ξαπλωμένος. Ήταν πανέτοιμος. Η ώρα που θα έφευγε πλησίαζε. Βαθιά σιγή επικρατούσε στο κελλί του.
Στις έξι το πρωί ο Γέροντας είπε με φωνή μισοσβησμένη:

Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Ιουνίου


Ακούστε το βίο των Αγίων της Ορθοδοξίας που εορτάζουν σήμερα 29 Ιουνίου


Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

29 Ιουνίου Συναξαριστής. Πρωταποστόλων Πέτρου και Παύλου, Μνήμη Πάντων των εν Λέσβω Αγίων, Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ὁσίου Νικάνδρου ἐν Πσκὼφ Ρωσίας,Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τοῦ Κασπερώφ,Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου τῆς Γλυκοφιλούσης.

Ὁ Ἅγιος Παῦλος ὁ Ἀπόστολος

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἡ ἡρωικότερη ἀποστολικὴ μορφὴ τῆς πρώτης Χριστιανικῆς περιόδου, ὑπῆρξε ὁ κατ’ ἐξοχὴν Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν, ὁ μοναδικὸς διδάσκαλος καὶ ὁ σπουδαιότερος παιδαγωγὸς τῆς Οἰκουμένης, ὁ ἐκκλησιαστικὸς ἀγωνιστὴς καὺ φυτουργὸς τῆς Ἐκκλησίας.
Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ἐκφράζονται μὲ τὸ μεγαλύτερο θαυμασμὸ καὶ ἐξυμνοῦν μὲ τὰ καλύτερα λόγια τὴν προσωπικότητά του, τὸ καταπληκτικὸ ἱεραποστολικὸ ἔργο του καὶ τὴ μοναδικὴ διδασκαλία του.
Μάλιστα ὁ κυριότερος ἑρμηνευτής του, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἐκ τῶν κορυφαίων πατέρων τῆς Ἐκκλησίας, εὔστοχα τὸν χαρακτηρίζει ὡς «τὸν πρῶτον μετὰ τὸν Ἕνα» καὶ συνιστᾶ «μὴ θαυμάζειν μόνον ἀλλὰ καὶ μιμεῖσθαι τὸ ἀρχέτυπον τοῦτο τῆς ἀρετῆς».
Ἄριστος γνώστης τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας καὶ παιδείας, ἔφερε τὸ ἀληθινὸ φῶς τῆς θεογνωσίας, τὸ φῶς τοῦ Εὐαγγελίου ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ στὴ Δύση.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἐγεννήθηκε στὴν Ταρσὸ τῆς Κιλικίας, μεταξὺ τῶν ἐτῶν 5 – 15 μ.Χ., ἀπὸ Ἰουδαίους γονεῖς τῆς φυλῆς Βενιαμίν, ἡ ὁποία μαζὶ μὲ τὴ φυλὴ τοῦ Ἰούδα θεωροῦνται οἱ μόνες καθαρὲς φυλές.

29 Ἰουνίου. ♰ Πέτρου καί Παύλου τῶν πρωτοκορυφαίων ἀποστόλων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Τοῦ ἀποστόλου Παύλου, Ἰουν. 29. (Β΄ Κορ. ια΄ 21 - ιβ΄ 9).
Β Κορ. 11,21      κατὰ ἀτιμίαν λέγω, ὡς ὅτι ἡμεῖς ἠσθενήσαμεν. ἐν ᾧ δ᾿ ἄν τις τολμᾷ, ἐν ἀφροσύνῃ λέγω, τολμῶ κἀγώ.
Β Κορ. 11,21             Προς εντροπήν και ταπείνωσίν μου το λέγω, σαν να υπήρξαμεν ημείς ασθενείς και αδύνατοι μεταξύ σας, και δεν μπορούσαμε τάχα να κάμωμεν όσα οι ψευδαπόστολοι σας έκαμαν. Σας λέγω όμως τούτο· εις οτιδήποτε τολμά να καυχηθή κανείς τολμώ και εγώ-με αφροσύνην το λέγω αυτό.