Ἡ ἐκζήτηση ἀνταπόδοσης ἀπό τούς εὐεργετημένους, Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 1-7-2018, (Κυριακή Ε΄ Ματθαίου), ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr,ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018
Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσανίνωφ - Ἀπαλλαγή ἀπό τήν τυφλότητα τοῦ πνεύματος
Πριν από την προπατορική πτώση, η σωματική και η πνευματική όραση του ανθρώπου ήταν υπερβολικά δυνατές. Μετά την πτώση και εξαιτίας της, τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη περιορίστηκαν σε τέτοιο βαθμό, που θα μπορούσαμε να πούμε πως ο μεταπτωτικός άνθρωπος, σε σύγκριση με τον προπτωτικό, είναι τυφλός σωματικά και πολύ περισσότερο πνευματικά.
Ο νους και η καρδιά μας έχουν τυφλωθεί. Εξαιτίας αυτής της τυφλότητας, ο νους δεν μπορεί να ξεχωρίσει τους ορθούς λογισμούς από τους πλανεμένους και η καρδιά δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα πνευματικά αισθήματα από τα εμπαθή, ιδιαίτερα όταν τα τελευταία δεν είναι προφανή.
Λόγω, λοιπόν, της νοητικής και καρδιακής τυφλότητάς μας, όλες οι ενέργειές μας καταντούν λίγο ή πολύ λαθεμένες. Γι’ αυτό ο Κύριος αποκάλεσε τους γραμματείς και τους Φαρισαίους, αν και μορφωμένους, «μωρούς και τυφλούς» (Ματθ. 23:17,19) και «τυφλούς οδηγούς τυφλών» (Ματθ. 15:14), που ούτε οι ίδιοι μπαίνουν στη βασιλεία των ουρανών, ούτε τους άλλους αφήνουν να μπουν (Ματθ. 23:14).
Στη γνήσια χριστιανική άσκηση, η χάρη του Θεού, την οποία έχουμε λάβει με το άγιο Βάπτισμα, αρχίζει να μας θεραπεύει λίγο-λίγο από την πνευματική τυφλότητα μέσω της μετάνοιας και της κατανύξεως. Έτσι, σταδιακά, από την κατάσταση της τυφλότητας μπαίνουμε στην κατάσταση της θεωρίας. Στην κατάσταση αυτή, εκείνος που βλέπει είναι ο νους, γι’ αυτό και οι πατέρες την ονομάζουν νοητή, αλλά και πνευματική, καθώς είναι δώρο και καρπός του Αγίου Πνεύματος.
Ἡ «συνταγή» σωτηρίας τοῦ Γέροντα πρός ὅλους τούς κοπιώντας καί πεφορτισμένους, ἦταν ἁπλή καί σαφής:
-Αναζητήστε σανίδα σωτηρίας κοντά στο Θεό.
-Περιορίστε τις υλικές ανάγκες σας, γιατί δημιουργούν τεράστια βάρη και άγχη.
-Μη ζηλεύετε ανθρώπους που έχουν χρήματα, ανέσεις, δόξα και ισχύ, αλλά εκείνους που ζουν με αρετή, λογική και ευσέβεια.
-Μη ζητάτε από τον Θεό πράγματα που στηρίζουν μόνο το σώμα σας, αλλά, κυρίως, ό,τι είναι καλό και ωφέλιμο για τη ψυχή σας.
-Αλλάξτε ζωή, ανακαλύψτε το νόημα της ζωής, κερδίστε τον χρόνο που χάσατε στη μέχρι τώρα πορεία σας στη γη.
-Μη εμπιστεύεστε το φρόνημα κοσμικών ανθρώπων.
-Θεραπευτείτε από αρρώστιες που κυριαρχούν στη ζωή ανθρώπων που δεν έμαθαν να νηστεύουν, να εγκρατεύονται, να προσεύχονται, να ελπίζουν.
-Μην απελπίζεστε. Ο Θεός είναι πανταχού παρών και αγαπάει τον άνθρωπο.
Μόλις τό σταύρωσε, τό ἔκανε καλά καί τό ἔδωσαν στόν πατέρα του ὑγιές
Ο όσιος Ποιμήν
Πήγαν κάποτε πολλοί γέροντες στον αββά Ποιμένα· με την ευκαιρία, ήρθε και κάποιος συγγενής του αββά έχοντας και το παιδί του, του οποίου το κεφάλι, από ενέργεια του σατανά, ήταν γυρισμένο προς τα πίσω. Κάθισε λοιπόν μαζί με το παιδί έξω από το μοναστήρι και έκλαιγε.
Κάποιος γέροντας έτυχε να βγει, και βλέποντάς τον να κλαίει, του είπε: «Άνθρωπε, γιατί κλαις;» «Είμαι συγγενής του αββά Ποιμένος», απάντησε εκείνος, «και να, συνέβη στο παιδί μου αυτός ο πειρασμός.
Και αν τώρα μάθει ότι είμαι εδώ, θα στείλει να με διώξουν. Βλέποντας όμως που ήρθατε εσείς, τόλμησα να έρθω και εγώ. Αν θέλεις λοιπόν, αββά, λυπήσου με, πάρε το παιδί μέσα και προσευχηθείτε γι’ αυτό».
Δέν ὑπάρχει ἀκίνδυνη κάνναβη! (Κώστας Κάππας, Καθηγητής Ἰατρικῆς Φυσικῆς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καί μέλος τοῦ Ἐθνικοῦ Συμβουλίου κατά τῶν Ναρκωτικῶν (ΕΣΥΝ))
Το φυτό ‘κάνναβη’. Δεν υπάρχουν πολλά και διαφορετικά είδη. Είναι ένα και μοναδικό, με τη βασική ψυχοτρόπο ουσία “Τετραϋδροκανναβινόλη (THC)” να ποικίλει σε περιεκτικότητα. Η ουσία THC είναι ναρκωτικό, προκαλεί εξάρτηση και πραγματικές, ρεαλιστικές βλάβες όχι μόνο στον ψυχικό κόσμο του ατόμου αλλά και στον εγκέφαλο, στο αναπνευστικό, στο ανοσοποιητικό και στο αναπαραγωγικό σύστημα.
Το φυτό, εκτός από τη βασική ουσία THC, περιέχει πολλές άλλες δραστικές ουσίες με γνωστές αλλά και άγνωστες παρενέργειες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς επεξεργασία αυτούσιο ως θεραπευτική ουσία.
Για να θεωρηθεί η βασική δραστική ουσία ως ασφαλές φάρμακο απαιτείται α) η εξαγωγή από το φυτό, β) κλινικές μελέτες (φαρμακοκινητική συμπεριφορά, ενδείξεις, αντενδείξεις, αλληλεπίδραση με άλλα φάρμακα, αποτελεσματικότητα, ασφάλεια), γ) αυστηρός έλεγχος από το Κράτος (της παραγωγής, της επεξεργασίας, της διάθεσης και της χορήγησης) και δ) ιατρική παρακολούθηση των ασθενών.
Στατιστική της εξάρτησης. Στην Ευρώπη αυξήθηκαν οι εισαγωγές σε κέντρα απεξάρτησης για θεραπεία με πρώτη ουσία την κάνναβη και όχι “τα σκληρά ναρκωτικά” (π.χ. Δανία, Γαλλία, Ολλανδία, Κύπρος, Ουγγαρία, Ελβετία).
Ἅγιος Δημήτριος τοῦ Ροστώφ: «Τό γέλιο εἶναι γνώρισμα φιλήδονης καρδιᾶς, φανέρωση ψυχῆς δειλῆς καί ἀπόδειξη πνευματικῆς ἀνανδρίας»
Μην παρασύρεσαι σε άκαιρο και αδιάκριτο γέλιο και σε αργολογία, για να μη σκορπίσεις ό,τι μάζεψες με κόπο και δάκρυ. Το αδιάκριτο γέλιο διασκορπίζει όλα τα καλά που μαζεύτηκαν στην ψυχή.
Απομακρύνει τη χάρη του Κυρίου, φονεύει τη μνήμη του θανάτου, φέρνει τη λησμοσύνη της φοβερής κρίσεως, ψυχραίνει τον αγωνιστικό ζήλο, σκοτίζει τη συνείδηση, θλίβει τους αγγέλους, χαροποιεί τους δαίμονες. Το γέλιο είναι αίτιο της αυθάδειας, παραγωγός της αμαρτίας, χειραγωγός στην ασωτία, πρόδρομος κάθε πτώσεως. Το γέλιο είναι γνώρισμα φιλήδονης καρδιάς, φανέρωση ψυχής δειλής και απόδειξη πνευματικής ανανδρίας.
Φυλάξου από το άκαιρο γέλιο, για να μη σου κλέψει τα δάκρυα, που προξενούν κάθε πνευματικό καλό. Φυλάξου από το γέλιο, για να μην αδειάσει η ψυχή σου από την αρετή, για να μη σε κυριεύσει πνευματική αδιαφορία, για να μην πέσεις στα δίχτυα του διαβόλου. Ο Χριστός μακαρίζει όχι αυτούς που γελούν, αλλά αυτούς που με επίγνωση κλαίνε και πενθούν: «Μακάριοι οι πενθούντες, ότι αυτοί παρακληθήσονται» (Ματθ. 5:4). «Μακάριοι οι κλαίοντες νυν, ότι γελάσετε» (Λουκ. 6:21). Μακάριοι είναι όσοι κλαίνε σ’ αυτή τη ζωή για τις αμαρτίες τους και τις παιδαγωγικές δοκιμασίες του Θεού, που με ευγνωμοσύνη και υπομονή αποδέχονται. Αυτοί θα γελάσουν και θα χαρούν στη μέλλουσα ζωή.
Φυλάξου όμως και από την πολυλογία και αργολογία. Αν δεν είναι ανάγκη να μιλήσεις, μη λες τίποτα, έστω κι αν θες να πεις κάτι καλό. Γιατί από τα περίσσια λόγια συνήθως προέρχονται πολλά κακά. «Το περισσόν εκ του πονηρού». Συχνά αρχίζοντας από θεάρεστους λόγους καταλήγουμε σε αισχρολογίες, όρκους, συκοφαντίες, ψεύδη και κάθε πονηρό.
Ὅσιος Ἀμβρόσιος τῆς Ὄπτινα: «Ὅταν ξεκίνησα τήν πνευματική μου διακονία, ἤμουν αὐστηρός. Τώρα, ὅμως, δέν ἀντέχω νά δείχνω αὐστηρότητα. Οἱ ἄνθρωποι ἔχουν τόσο πόνο, τόσο πόνο!»
Η απέραντη αγάπη του οσίου Αμβροσίου της Όπτινα αγκάλιαζε με ξεχωριστό ενδιαφέρον τα πρόσωπα εκείνα που τα ταλαιπωρούσε η αμαρτία και τα βάραινε ο στιγματισμός της κοι νωνίας.
Κάποια άγαμη κοπέλα που έμεινε έγκυος και γι’ αυτό διώχθηκε από την οικογένειά της, ζήτησε καταφύγιο κοντά του. Εκείνος με προθυμία και καλοσύνη ανέλαβε την προστασία της.
Την έστειλε σε κάποιους γνωστούς του, σε μια γειτονική πόλη, για να τη φιλοξενήσουν, και φρόντιζε συνεχώς τόσο γι’ αυτήν όσο και για το παιδί που απέκτησε, ώσπου τελικά οι δικοί της μαλάκωσαν και τη δέχτηκαν πάλι στο σπίτι τους.
Ὅσιος Ἀντώνιος τοῦ Ντύμσκ (24 Ἰουνίου)
Ὁ Ὅσιος Ἀντώνιος τοῦ Ντύμσκ, ἐγεννήθηκε στὸ Νόβγκοροντ, περὶ τὸ 1157. και ήταν μαθητής του Αγίου Βαρλαάμ του Χουτύν(6 Νοεμβρίου).Στάλθηκε στην Κωνσταντινούπολη για τις ανάγκες του μοναστηριού και πραγματοποίησε προσκύνημα στους Αγίος Τόπους.Επιστρέφοντας βρήκε τον Άγιο Βαρλαάμ ετοιμοθάνατο.Εκείνος τον περίμενε για να τον ορίσει διάδοχό του
2 Ιουλίου Συναξαριστής. Κατάθεσις Τιμίας Έσθητος Θεοτόκου, Ιουβεναλίου Πατριάρχου, Κοΐντου, Λάμπρου Νεομ., Ανθίμου Γέροντος και των συν αυτώ, Ευτυχιανού Μάρτυρα.
Κατάθεσις Τιμίας Ἐσθῆτος τῆς Θεοτόκου
Δυὸ πατρίκιοι, οἱ αὐτάδελφοι Γάλβιος καὶ Κάνδιδος, πηγαίνοντας στὰ Ἱεροσόλυμα νὰ προσκυνήσουν, ἔφτασαν στὴν Παλαιστίνη. Κατὰ τὴν ἐπίσκεψή τους στοὺς Ἁγίους Τόπους, συνάντησαν μία Ἑβραία, ἡ ὁποία εἶχε στὴν κατοχή της καὶ φύλαγε μὲ πάρα πολὺ μεγάλη εὐσέβεια, μέσα σὲ εἰδικὸ κιβώτιο τὴν τίμια Ἐσθῆτα (φόρεμα) τῆς Παναγίας. Τότε οἱ Γάλβιος καὶ Κάνδιδος, ἀφοῦ προσκύνησαν τὸ ἱερὸ ἔνδυμα, ἔβαλαν σκοπὸ νὰ τὸ μεταφέρουν στὴν Κωνσταντινούπολη.
Ἀφοῦ ἔφτασαν στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ προσκύνησαν, στὴν συνέχεια κατασκεύασαν ἕνα εἰδικὸ κιβώτιο, ὅμοιο μὲ αὐτὸ ποὺ εἶχε ἡ Ἑβραία γυναῖκα καὶ φύλαγε τὸ φόρεμα τῆς Θεοτόκου. Τὸ κιβώτιο αὐτό, χωρὶς νὰ τοὺς πάρει εἴδηση ἡ γυναῖκα, τὸ ἄλλαξαν μὲ αὐτὸ ποὺ περιεῖχε τὴν τιμία Ἐσθῆτα, χωρὶς νὰ τοὺς πάρει εἴδηση.
Ἔτσι λοιπὸν πῆραν τὸ κιβώτιο μὲ τὸ ἱερὸ ἔνδυμα καὶ ξεκίνησαν γιὰ τὴν Κωνσταντινούπολη. Ὅταν ἔφθασαν στὴν Πόλη, προσπάθησαν νὰ κρύψουν αὐτὸν τὸν πολύτιμο θησαυρὸ στὶς Βλαχέρνες.
Ἐπειδὴ ὅμως δὲν μποροῦσαν νὰ τὸ κρύψουν, γνωστοποίησαν αὐτὸ τὸ γεγονὸς στὸν αὐτοκράτορα τῆς Πόλης.
Δυὸ πατρίκιοι, οἱ αὐτάδελφοι Γάλβιος καὶ Κάνδιδος, πηγαίνοντας στὰ Ἱεροσόλυμα νὰ προσκυνήσουν, ἔφτασαν στὴν Παλαιστίνη. Κατὰ τὴν ἐπίσκεψή τους στοὺς Ἁγίους Τόπους, συνάντησαν μία Ἑβραία, ἡ ὁποία εἶχε στὴν κατοχή της καὶ φύλαγε μὲ πάρα πολὺ μεγάλη εὐσέβεια, μέσα σὲ εἰδικὸ κιβώτιο τὴν τίμια Ἐσθῆτα (φόρεμα) τῆς Παναγίας. Τότε οἱ Γάλβιος καὶ Κάνδιδος, ἀφοῦ προσκύνησαν τὸ ἱερὸ ἔνδυμα, ἔβαλαν σκοπὸ νὰ τὸ μεταφέρουν στὴν Κωνσταντινούπολη.
Ἀφοῦ ἔφτασαν στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ προσκύνησαν, στὴν συνέχεια κατασκεύασαν ἕνα εἰδικὸ κιβώτιο, ὅμοιο μὲ αὐτὸ ποὺ εἶχε ἡ Ἑβραία γυναῖκα καὶ φύλαγε τὸ φόρεμα τῆς Θεοτόκου. Τὸ κιβώτιο αὐτό, χωρὶς νὰ τοὺς πάρει εἴδηση ἡ γυναῖκα, τὸ ἄλλαξαν μὲ αὐτὸ ποὺ περιεῖχε τὴν τιμία Ἐσθῆτα, χωρὶς νὰ τοὺς πάρει εἴδηση.
Ἔτσι λοιπὸν πῆραν τὸ κιβώτιο μὲ τὸ ἱερὸ ἔνδυμα καὶ ξεκίνησαν γιὰ τὴν Κωνσταντινούπολη. Ὅταν ἔφθασαν στὴν Πόλη, προσπάθησαν νὰ κρύψουν αὐτὸν τὸν πολύτιμο θησαυρὸ στὶς Βλαχέρνες.
Ἐπειδὴ ὅμως δὲν μποροῦσαν νὰ τὸ κρύψουν, γνωστοποίησαν αὐτὸ τὸ γεγονὸς στὸν αὐτοκράτορα τῆς Πόλης.
2 Ἰουλίου. ♰ Κατάθεσις τῆς τιμίας ἐσθῆτος τῆς Θεοτόκου ἐν Βλαχέρναις. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Τῆς Θεοτόκου. 21 Νοεμ. (Ἑβρ. θ΄ 1-7).
Εβρ. 9,1 Εἶχε μὲν οὖν
καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε Ἅγιον
κοσμικόν·
Εβρ. 9,1 Λοιπόν η πρώτη διαθήκη, που εσυμβολίζετο από την
σκηνήν του μαρτυρίου, είχε λατρευτικάς διατάξεις, όπως επίσης και το επίγειον
θυσιαστήριον.