Πῶς θά κυριαρχήσουμε στά πάθη μας, Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, Κυρ. τῆς Πεντηκοστῆς, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 27-5-2018 (κήρυγμα στή Θεία Λειτουργία), ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης,http://hristospanagia3.blogspot.gr,ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τρίτη 31 Ιουλίου 2018
Holy sayings
It is the light
The continuous study of the Holy Scriptures is the light of our soul and it protect us from the passions.
St. Isaak the Syrian
The enemy’s achievement
The devil achieved to hide himself and to make people to use other names for him. They are not willing to accept that is the devil who incites and stimulates egoism in all human beings.
«Γέροντα Πορφύριε, πέστε μου, σᾶς παρακαλῶ: Ὁ μοναχός πρέπει νά εἶναι ἔξυπνος ἤ κουτός; »
Ἔξυπνος ἢ κουτός; Ἄρχισα ἁπλὰ καὶ αὐθόρμητα νὰ τοῦ ἀνοίγω τὴν καρδιά μου καὶ νὰ τὸν ρωτῶ ὅσα μὲ πίεζαν.
— Γέροντα, ἐγὼ θέλω νὰ γίνω μοναχός. Ἀγαπῶ τὴ μοναχικὴ ζωή. Ἐπιθυμῶ νὰ ζήσω γιὰ τὸν Χριστό. Πηγαίνω σ’ ἕνα μοναστήρι. Ἀλλὰ ὅλα ἔχουν μπερδευτεῖ μέσα μου καὶ ἔχω πολλὲς ἀπορίες. Πέστε μου, σᾶς
παρακαλῶ: Ὁ μοναχὸς πρέπει νὰ εἶναι ἔξυπνος ἢ κουτός;
Διότι γιὰ ὅ,τι πάω νὰ κάνω ὅλο μὲ μαλώνουν καὶ μοῦ λένε: «Ὁ μοναχὸς δὲν ἔχει προσωπικότητα. Ἐδῶ, ὄχι ὅπως ἤξερες, ἀλλὰ ὅπως τὰ βρίσκεις, καὶ ὅπως σοῦ λένε. Ὁ μοναχὸς δὲν σηκώνει κεφάλι οὔτε ἀντιλέγει».
Ἀντίθετα, ἄλλους ποὺ πετυχαίνουν κάτι, ἄκουσα νὰ τοὺς ἐπαινοῦν, ὅτι τὰ κατάφεραν, γιατὶ εἶναι ἔξυπνοι καὶ τὰ καταφέρνουν ὅλα. Αὐτουνοῦ, λέει, τοῦ κόβει. Λοιπόν, ἐγὼ τὰ ἔχω μέσα μου μπερδέψει.
— Ὁ ἄνθρωπος, παιδί μου, ποὺ δίνει τὴν καρδιά του στὸ Χριστό, ὅπως ὁ μοναχός, αὐτὸς γίνεται ἄλλος ἄνθρωπος. Ἀνοίγει ὁ νοῦς του, γεμίζει μὲ τὸν Χριστό. Ἀκούεις; Μὲ καταλαβαίνεις; Μὲ τὸν Χριστό. Καὶ ὅταν ὁ νοῦς καὶ ἡ καρδιὰ εἶναι γεμάτη ἀπὸ τὸν Χριστό, τότε αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος εἶναι σοφός, εἶναι ἔξυπνος, τοῦ τὰ διδάσκει ὅλα τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ.
Ἡ λέξη ἔξυπνος, ὄχι μὲ τὸ νόημα ποὺ τὴν ἐννοεῖ ὁ κόσμος, δηλαδὴ νὰ ἀπαντᾶ καθηλώνοντας τοὺς ἄλλους ἢ νὰ κάνει μιὰ δουλειὰ καλύτερα ἀπὸ τοὺς ἄλλους, ἀλλά, νά! Πῶς νὰ σοῦ τὸ πῶ;
Τό Δεσποτικό Αἷμα
ΚΑΤΑ τη διάρκεια της θείας λειτουργίας στο χωριό Ζάρκα της 'Ιορδανίας, στις 21
'Απριλίου1991, μετά τη μεγάλη είσοδο, ο ορθόδοξος ιερέας τοποθέτησε τα τίμια
Δώρα στην άγία τράπεζα. Ξαφνικά είδε το δισκάριο γεμάτο αίμα.
'Από τον άγιο " Άρτο ξεχυνόταν επίσης αίμα ζεστό. Ό ιερέας έβαλε τις
φωνές, και οι πιστοί έτρεξαν στο ιερό να δουν τι συμβαίνει.
Βλέποντας το θαυμαστό γεγονός, έμειναν άφωνοι.
Ὅλα τά προβλήματα ἀρχίζουν ἀπό τούσ «στραβούς» λογισμούς
Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος
Στο παρόν απόσπασμα ο Σεβασμιώτατος αναφέρεται στην επιστήμη περί διακρίσεως και αντιμετωπίσεως των λογισμών.
Οι λογισμοί είναι το «αποτέλεσμα» που γεννά η καρδιά μας. Είναι αυτοί που κρύβονται στη βαθιά καρδιά του ανθρώπου, στον κρυπτό της καρδιάς άνθρωπο και είναι αυτοί που δείχνουν τα πάθη που κρύβονται μέσα μας. Οι λογισμοί δείχνουν την πνευματική κατάσταση κάθε ανθρώπου.
Γιατί ἔχει ὁ σατανάς τόση δύναμη νά πολεμᾶ τόν ἄνθρωπο καί γιατί παραχωρεῖ ὁ Θεός νά πειράζεται καί νά ἐξαπατᾶται ἀπό τήν ἁμαρτία τό πλάσμα του;
Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα.
~ Ό σατανάς δεν έχει την δύναμη καί την άδεια να κυριεύει, να ξεγελά ή να εξαναγκάζει την θέληση του ανθρώπου για την αμαρτία. Αυτός μόνο τον πειράζει με κάθε είδους τεχνάσματα, φαντασίες, ενθυμήσεις, με τίς αισθήσεις, με τίς φυσικές αδυναμίες, με την ηδονή του κόσμου, με τους λογισμούς κ.λ.π.
Ο σατανάς ουδέποτε φανερώνει στον άνθρωπο το πρόσωπο του, δεν αποκαλύπτεται κατευθείαν σαν εχθρός στον άνθρωπο. Άλλα τον πολεμά κρυφά ή φανερά ή με τους κακούς ανθρώπους, χρησιμοποιώντας κάθε είδους τεχνάσματα πονηρά, ώστε να μην αποκαλυφθεί ό ίδιος, διότι ό σκοπός του είναι ή πτώσης μας στην αμαρτία καί ή απώλεια μας. Αυτός ονομάζεται πειρασμός καί πατήρ του ψεύδους διότι με τους πειρασμούς καί τίς ψεύτικες παγίδες του θέλει να μας οδήγηση στην αμαρτία.
Ό σατανάς ακόμη εξαναγκάζει την θέληση μας, υποδαυλίζει τα πάθη καί τίς σαρκικές ορέξεις της ψυχής καί του σώματος, δημιουργεί αφορμές για την εκτέλεση αμαρτιών, μας στριφογυρίζει πάντοτε τον νου στις πτώσεις μας, αλλά δεν έχει την θέληση καί άδεια από τον Θεό να μας πιέση για την διάπραξη της αμαρτίας, διότι τότε δεν θα είχαμε καμιά ενοχή, ούτε τιμωρία καί κανείς δεν θα λυτρωνόταν από τίς παγίδες του. Όμως, εάν ό άνθρωπος εξασθενεί κατά την θέληση του καί την προσευχή, εάν γλυκαίνεται από τα δελεάσματα του διαβόλου καί συγκατατίθεται στην αμαρτία, τότε δεν είναι γι’ αυτό ένοχος ό διάβολος, αλλά ό άνθρωπος.
«Αὐτό τό μάθημα μᾶς ἔδινε ὁ Ἅγιος Παΐσιος, γιά τήν πνευματική θεραπεία τοῦ συγχρόνου ἀνθρώπου»
Ιερομονάχου Γρηγορίου
...«Μετά την χειροτονία μου, με τα έργα του και με τους λόγους του, με δίδαξε πως να φέρωμαι ως εξομολόγος Πνευματικός στους εν Χριστώ αδελφούς, που χτυπημένοι από τα πεπυρωμένα βέλη του πονηρού, έρχονται στο εξομολογητήριο ζητώντας την παρηγοριά του θείου ελέους.
Ο γέροντας έλεγε χαρακτηριστικά: «Οι Άγιοι μας βοηθούν να καταλάβουμε ποιά πρέπει να είναι η στάση μας σ' αυτούς που έπεσαν στην αμαρτία. Πρέπει να είναι πόνος αγάπης. Ας γευθούν την γλύκα του θείου ελέους.»
Ο ίδιος πονούσε μαζί με κάθε πονεμένο άνθρωπο και τον βοηθούσε με την αγάπη του να ελπίζη στον Χριστό.
Ἡ προσευχή τοῦ συκοφαντημένου
Ο υπεράγαν συκοφαντηθείς και μη ταραχθείς
Συ, Χριστέ Βασιλεύ, γνωρίζεις τα πάντα και δεν σου ξεφεύγουν, Θεέ μου, τα έργα μου .
Ούτε είναι δυνατόν να κρυφτή κανένα πράγμα, είτε λόγος, είτε έργον από την μεγαλοδυναμία σου, πού επιβλέπει τα πάντα και τα ξέρει ακόμη προτού γίνουν .
Συ, Κύριε, γνωρίζεις τα βάθη της καρδίας του καθενός και κρίνεις άσφαλτα τα διανοήματα και τούς λογισμούς των ανθρώπων .
Τίς βροντές καί τή βροχή τίς ἀκολουθοῦν ἡ καλοκαιρία καί ἡ γαλήνη
Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ
"Τις βροντές και τη βροχή τις ακολουθούν η καλοκαιρία και η γαλήνη.
Η ψυχή που ανακουφίστηκε από τη θλίψη με το θρήνο και δροσίστηκε με τα δάκρυα, γεύεται μια ξεχωριστή ηρεμία και ειρήνη, από τις οποίες, σαν οσμή αρωμάτων, αναδύεται και ενεργείται η καθαρή προσευχή."
31 Ιουλίου Συναξαριστής. Εὐδοκίμου Δικαίου, Ἰωσήφ ἐξ Ἀριμαθαίας, τῶν Ἁγίων 12 Ρωμαίων Μαρτύρων, Ἀνωνύμου Κρητικοῦ Νεομάρτυρα, Ἀνακομιδή Λειψάνων Ἀποστόλου Φιλίππου, Ἐγκαίνια Ναοῦ Θεοτόκου ἐν Βλαχέρναις καί προεόρτια Ἐξόδου Τιμίου Σταυροῦ
Ὁ Ἅγιος Εὐδόκιμος
Ὁ Ἅγιος Εὐδόκιμος γεννήθηκε στὴ Καππαδοκία καὶ ἔδρασε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Θεόφιλου (829 – 842).
Οἱ γονεῖς του Βασίλειος καὶ Εὐδοκία ἦταν ἄνθρωποι πλούσιοι καὶ εὐσεβεῖς. Ἡ ὀρθόδοξη οἰκογένειά του τὸν ἀνέθρεψε σύμφωνα μὲ τὶς ἐπιταγὲς τοῦ Εὐαγγελίου καὶ γρήγορα ὁ Εὐδόκιμος διακρίθηκε γιὰ τὸ ἦθος καὶ τὶς ἀρετές του.
Ὁ ἠθικὸς βίος του καὶ ἡ φιλάνθρωπη δράση του ἐκτιμήθηκαν ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Θεόφιλο, ὁ ὁποῖος τὸν διόρισε στρατοπεδάρχη τῆς Καππαδοκίας ἀρχικὰ καὶ ἀργότερα ὅλης της αὐτοκρατορίας. Κατὰ τὴν τέλεση τῶν καθηκόντων του ὁ Εὐδόκιμος ἦταν πάντα δίκαιος καὶ ταπεινόφρων, ἐνῷ δὲν σταμάτησε στιγμὴ νὰ ἐπιδίδεται στὸ φιλάνθρωπο ἔργο του.
Ἐνῷ βρισκόταν στὸ 33ο ἔτος τῆς ἡλικίας του ὁ Εὐδόκιμος προσβλήθηκε ἀπὸ βαριὰ σωματικὴ ἀσθένεια. Ὅταν παρέδωσε τὸ πνεῦμα του στὸν Κύριο, ἡ χριστιανικὴ κοινότητα βυθίστηκε σὲ θλίψη καὶ ἐνταφίασε τὸ τίμιο σῶμα του εὐλαβῶς.
Ὁ Ἅγιος Εὐδόκιμος γεννήθηκε στὴ Καππαδοκία καὶ ἔδρασε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορα Θεόφιλου (829 – 842).
Οἱ γονεῖς του Βασίλειος καὶ Εὐδοκία ἦταν ἄνθρωποι πλούσιοι καὶ εὐσεβεῖς. Ἡ ὀρθόδοξη οἰκογένειά του τὸν ἀνέθρεψε σύμφωνα μὲ τὶς ἐπιταγὲς τοῦ Εὐαγγελίου καὶ γρήγορα ὁ Εὐδόκιμος διακρίθηκε γιὰ τὸ ἦθος καὶ τὶς ἀρετές του.
Ὁ ἠθικὸς βίος του καὶ ἡ φιλάνθρωπη δράση του ἐκτιμήθηκαν ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Θεόφιλο, ὁ ὁποῖος τὸν διόρισε στρατοπεδάρχη τῆς Καππαδοκίας ἀρχικὰ καὶ ἀργότερα ὅλης της αὐτοκρατορίας. Κατὰ τὴν τέλεση τῶν καθηκόντων του ὁ Εὐδόκιμος ἦταν πάντα δίκαιος καὶ ταπεινόφρων, ἐνῷ δὲν σταμάτησε στιγμὴ νὰ ἐπιδίδεται στὸ φιλάνθρωπο ἔργο του.
Ἐνῷ βρισκόταν στὸ 33ο ἔτος τῆς ἡλικίας του ὁ Εὐδόκιμος προσβλήθηκε ἀπὸ βαριὰ σωματικὴ ἀσθένεια. Ὅταν παρέδωσε τὸ πνεῦμα του στὸν Κύριο, ἡ χριστιανικὴ κοινότητα βυθίστηκε σὲ θλίψη καὶ ἐνταφίασε τὸ τίμιο σῶμα του εὐλαβῶς.
31 Ἰουλίου. Εὐδοκίμου δικαίου, προεόρτια τῆς προόδου τοῦ τιμίου Σταυροῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Τρ. ι΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ιε΄ 29-38).
Α Κορ. 15,29 Ἐπεὶ τί
ποιήσουσιν οἱ βαπτιζόμενοι ὑπὲρ τῶν νεκρῶν, εἰ
ὅλως νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται; τί καὶ βαπτίζονται ὑπὲρ
τῶν νεκρῶν;
Α Κορ. 15,29 Εάν άλλως συνέβαινε και οι νεκροί δεν ανασταίνονται, τι
θα κάμουν και τι έχουν να κερδήσουν όσοι βαπτίζονται με την πίστιν και την
προσδοκίαν να ενωθούν με τους άλλους αποθανόντας πιστούς, τους οποίους
πιστεύουν ζώντας εις την εν ουρανοίς Εκκλησίαν, εάν κατά κανένα τρόπον δεν
ανασταίνωνται οι νεκροί; (Δια ποίον λόγον και βαπτίζονται, αφού δεν πρόκειται
να εισέλθουν εις καμμίαν κοινωνίαν αποθαμμένων, αφού αυτοί δεν ζουν πλέον, όχι
μόνον εις την γην, αλλ' ούτε και στους ουρανούς;)