Σελίδες

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2018

Θαβώρ-Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Θαβώρ-Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 19-7-2018 (Ὁμιλία σέ προσκυνητές , Θαβώρ, Ἰσραήλ) http://HristosPanagia3.blogspot.gr, ,http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Ἐγωϊσμός, ἴσως ἡ πιό φονική ἀρρώστια (Γέροντας Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης)


 Αποτέλεσμα εικόνας για γέρων Εφραίμ Φιλοθεϊτης


 Συνήθως φοβόμαστε αυτά που φοβούνται και οι άλλοι γύρω μας ή αυτά που μας λένε κάποιοι ειδικοί ότι πρέπει να φοβόμαστε: τους σεισμούς, τις πυρκαγιές, την ανεργία, τον καρκίνο, το AIDS, τη νόσο των τρελών αγελάδων, και ό,τι άλλο καινούριο μπορεί να προκύψει στις μέρες μας. Φυλαγόμαστε και καλά κάνουμε.
Όμως δεν είναι σίγουρο ότι ξέρουμε καλά ποιος είναι ο πραγματικός κίνδυνος, η πραγματική απειλή γύρω μας και μέσα μας, τι είναι αυτό που χρειάζεται να στρέψουμε την προσοχή μας, γιατί η απειλή είναι άμεση, καθημερινή και η κατάληξη πραγματικά οδυνηρή.
Tον μεγάλο κίνδυνο τον κουβαλάμε επάνω μας, ο μεγάλος μας εχθρός βρίσκεται μέσα μας και λέγεται εγωισμός. Εγωισμός με όλα του τα παρακλάδια: φιλαυτία, υπερηφάνεια, έπαρση, προβολή κλπ.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος για τον άνθρωπο και την ψυχή του, δεν υπάρχει χειρότερη ασθένεια, αφού οι συνέπειές της δεν είναι μόνον ισόβιες, καταστροφικές για τον ίδιο «φορέα» του εγωισμού, αλλά και αιώνιες.
«Αυτός δίδει εις πάντας ζωήν και πνοήν και τα πάντα…. εν Αυτώ ζώμεν και κινούμεθα και υπάρχομεν» (Πράξεις Αποστόλων ιζ΄ 25, 28)
Αφού χαρούμε, απολαύσουμε και ξοδέψουμε τα μοναδικά δώρα της αγάπης Του, μετά Τον προσπερνάμε, Τον αγνοούμε, Του γυρίζουμε την πλάτη και στήνουμε θεωρίες ότι δεν υπάρχει… ότι δεν υπήρξε ποτέ…
Την ίδια ώρα που πίνουμε το δροσερό νεράκι Του και εισπνέουμε τον αέρα που μας χαρίζει, εμείς ταΐζουμε τον εγωισμό μας: «Εγώ… εμένα… και μένα… σε μένα… από μένα… δικό μου, εγώ….» Είμαστε πιο ανόητοι και φτωχοί κι από τα ίδια μας τα πιτσιρίκια στο σπίτι…
Σκέψου το παιδάκι που ταΐζεις και ντύνεις και χαϊδεύεις όλη μέρα, να γυρίσει να σου πει «εγώ… εμένα… δικό μου… και μόνος μου…» Θα γελάσεις, θα πονέσεις, θα συγχωρέσεις, θα μακροθυμήσεις για να του δώσεις την ευκαιρία να μετανοήσει, να ταπεινωθεί, να αναγνωρίσει, να επιστρέψει…
Γιατί αυτά που λέει και κάνει ο εγωιστής άνθρωπος είναι προκλητικά μα καιπαράλογα, και το μόνο που μπορεί να περιμένει κανείς με υπομονή και έλεος είναι να τον δει να επιστρέφει στα λογικά του. Να παραδέχεται, να ταπεινώνεται….

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἁμαρτία φέρνει τὶς συμφορὲς


Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ


Ἀπὸ τὸ βιβλίο Λόγοι Α΄: Μὲ Πόνο καὶ Ἀγάπη, Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Κεφἀλαιο 6 : Ἡ ἁμαρτία φέρνει τὶς συμφορὲς

– Ἔρριξες φάρμακο γιὰ τὶς κάμπιες;
– Ἔρριξα, Γέροντα.
– Τόσες καλόγριες οὔτε μία κάμπια δὲν μπορεῖτε νὰ σκοτώσετε! Στὴν Κατοχή, ὅταν εἶχε πέσει ἀκρίδα, εἶχαν βγάλει ἐδῶ στὴν Χαλκιδική τὴν Ἁγία Ζώνη ἀπὸ τὴν Μονή Βατοπεδίου καὶ ἡ ἀκρίδα ἔπεφτε σύννεφα-σύννεφα στὴν θάλασσα. Στὴν Ἤπειρο,  θυμᾶμαι,  ἦταν  σάν  τὸ  χιόνι.  Κάναμε  ὅλοι  προσωπική  ἐργασία,  μὲ  τὰ σεντόνια τὴν μαζεύαμε καὶ μετά τὴν πετούσαμε. Ἦταν καὶ ἡ πείνα..., μήν τὰ ρωτᾶς! Τί σιτάρια εἶχαν ξαναδώσει, ἀλλὰ εἶχαν σακατευθῆ.
 Οἱ ἀκρίδες, οἱ πόλεμοι, ἡ ἀνομβρία, οἱ ἀρρώστιες εἶναι μάστιγα. Ὄχι ὅτι ὁ Θεὸς θέλει νὰ παιδαγωγήση ἔτσι τὸν ἄνθρωπο, ἀλλὰ εἶναι συνέπεια τῆς ἀπομακρύνσεως τοῦ ἀνθρώπου ἀπὸ τὸν Θεό. Ὅλα αὐτὰ  συμβαίνουν, γιατί ξεφεύγει ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὸν Θεό. Ἔρχεται ἡ ὀργή τοῦ Θεοῦ, γιὰ νὰ θυμηθῆ ὁ ἄνθρωπος τὸν Θεό καὶ νὰ ζητήση βοήθεια..  δὲν εἶναι  ὅτι  ὁ  Θεὸς τὰ κανονίζει  ἔτσι  καὶ  βγάζει  μία  διαταγή νὰ ἔρθη κάποια συμφορά στὸν ἄνθρωπο, ἀλλὰ ὁ Θεὸς βλέπει μέχρι ποὺ θὰ φθάση ἡ κακία τῶν  ἀνθρώπων  καὶ  ὅτι  δὲν  θὰ  ἀλλάξουν,  καὶ  γι'  αὐτὸ  ἐπιτρέπει  νὰ  συμβῆ  μία συμφορά, γιὰ νὰ συνετισθοῦν. Ὄχι ὅτι τὰ κανόνισε ἔτσι ὁ Θεός.
Στὸν Ἰησοῦ τοῦ Ναυῆ54   εἶχε πεῖ ὁ Θεὸς νὰ μήν ἐξαφανίσουν μία φυλή, τούς Φιλισταίους, γιατί αὐτή θὰ ἦταν μάστιγα γιὰ τούς Ἑβραίους, ὅταν θὰ ξεχνοῦσαν τὸν Θεό. Ὅταν λοιπόν οἱ Ἑβραῖοι ἀπομακρύνονταν ἀπὸ τὸν Θεό, εἶχε δικαιώματα ὁ διάβολος καὶ ἔβαζε τὰ «ξαδέρφιά» του, τούς Φιλισταίους, καὶ ὁρμοῦσαν στούς Ἑβραίους. Ἔπαιρναν  τὰ παιδιά τῶν  Ἑβραίων καὶ  τὰ χτυποῦσαν  πάνω στὴν  πέτρα,  γιὰ νὰ τὰ σκοτώσουν. Κάποτε ὅμως ποὺ οἱ ἐχθροί ἦρθαν, χωρίς νὰ φταῖνε οἱ Ἰσραηλίτες, πολέμησε γι' αὐτούς ὁ Θεός. Ἔρριξε χαλάζι σάν πέτρες55 καὶ τούς ἐξόντωσε, γιατί τότε οἱ Ἰσραηλίτες δικαιοῦνταν τὴν θεία ἐπέμβαση.
Πόσες ὑποσχέσεις εἶχε δώσει ὁ Θεὸς γιὰ τὸν Ναό τοῦ Σολομῶντος, καὶ ὅμως πόσες φορές κάηκε, ρήμαξε. Ὅταν ξέφευγε ὁ λαός τοῦ Ἰσραήλ, οἱ Προφῆτες φώναζαν- φώναζαν, οἱ Ἰσραηλίτες τίποτε! Ἀνέπαυαν τὸν λογισμό τους: «Ἀφοῦ, ὅταν ἔκτισε ὁ Σολομῶν τὸν Ναό, ἔδωσε τόσες εὐλογίες ὁ Θεὸς καὶ εἶπε ὅτι ἀπὸ ἐδῶ θὰ εὐλογοῦνται καὶ θὰ ἁγιάζωνται ὅλοι οἱ ἄνθρωποι56, ἄρα θὰ μείνουν ὅλα αὐτά, καὶ τὰ τείχη μας καὶ ὁ Ναός μας. Τέτοια ὑπόσχεση ἔδωσε ὁ Θεός»!

Δέν θά σέ ἀφήσω νά φύγεις ἄν δέν ἀναστήσεις τόν γιό μου!

  Όσιος Ονωράτος.

Ο Λιβερτίνος, ο μαθητής του οσίου Ονωράτου πήγαινε κάποτε σε κάποια δουλειά του μοναστηριού με εντολή του ηγουμένου, του διαδόχου του Ονωράτου.

Ο Λιβερτίνος, από την αγάπη που είχε στον άγιο Ονωράτο, συνήθιζε να έχει στον κόρφο του το σανδάλι του δασκάλου του, οπουδήποτε και να πήγαινε. Κάποτε που πήγαινε στη Ραβέννα, κάποια γυναίκα που κρατούσε το σώμα του νεκρού γιού της τον είδε και πίστεψε ότι είναι δούλος του Θεού. Και καθώς την έκαιγε η αγάπη για το νεκρό παιδί της, κράτησε το άλογό του από το χαλινάρι και του ορκίστηκε ότι δεν πρόκειται να τον αφήσει να φύγει, αν δεν αναστήσει τον γιό της.
Ο Λιβερτίνος, επειδή ποτέ δεν είχε κάνει τέτοιο θαύμα, τρόμαξε από τον όρκο και το αίτημά της. Έτσι ήθελε, από την πολλή του μετριοφροσύνη, να ξεφύγει από τη γυναίκα.

Ἄρνηση παραλαβῆς ἠλεκτρονικῆς ταυτότητος (Ἀνοικτή ἐπιστολή πρός τόν ὑπουργό Προστασίας τοῦ Πολίτη κ. Τόσκα)




Άγιον Όρος Καρυές 21.7.2018 


(Ανοικτή επιστολή προς τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκα.)

ΑΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΟΣ

Κυριε υπουργέ,
Μετά από τις ανακοινώσεις του υπουργείου σας περί αμέσου εκδόσεως ηλεκτρονικής ταυτότητας με βιομετρικά στοιχεία, η οποία θα είναι μάλιστα και υποχρεωτική για όλους τους Έλληνες, θα θέλαμε να ενημερώσουμε εσάς και όλον τον κόσμο για τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις μας ώστε νομικά και διοικητικά να μην αιφνιδιαστείτε από την άρνηση παραλαβής της εκ μέρους μας και των προβλημάτων που θα προκύψουν.
Ως μοναχοί του Αγίου Όρους, εδώ και δύο δεκαετίες από τα χρόνια του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, παρακολουθούμε με προσοχή τα βήματα που γίνονται για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην ζωή μας. Με ανακοινώσεις, ομιλίες, δημοσιεύσεις ενημερώνουμε για την επερχόμενη σκοτεινή δικτατορία της Νέας Εποχής που καταπίνει τον κόσμο και την πατρίδα μας. Διαμαρτυρηθήκαμε για τους κινδύνους της άνευ όρων, Ευρωπαϊκής ενοποιήσεως, την συνθήκη Σέγγεν που μας γέμισε μετανάστες (ημερίδα του τοτε Δημητριάδος Χριστοδουλου εις Βόλο το 1997), για τις ετικέτες που καθιερώθηκαν αρχικά σε όλα σχεδόν τα προϊόντα με δαιμονικά σύμβολα «barcode και 666 (Επισν. έτους 2001), για το ψηφιακό σύστημα «Η.ΔΙ.ΚΑ.» που διασυνδέει όλη την δημόσια διοίκηση και εμπεριέχει τον 666 (Επισν. έτους 2010), για τις ηλεκτρονικές κάρτες πολιτών και προς τον τότε υπ. οικ. κ. Βαρουφάκη (Επισν. έτους 2015). Όλα εις ώτα μη ακουόντων.

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος – Περί καταπατήσεως τῶν ὀρίων τοῦ δόγματος καί τοῦ χριστιανικοῦ ἤθους καί τῶν συνεπειῶν αὐτῆς.



Μακαριστός Γέροντας π. Αθανάσιος Μυτιληναίος (1927 – 2006)

Απόσπασμα ομιλίας που εκφωνήθηκε την 15 Φεβρ. του 1982

ΣΧΟΛΙΑ Π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ, ΙΘ, 14

«Ταχεία η καταστροφή, ταχεία η αποστασία. Μα, ταχεία θα είναι και η επέμβασις του Θεού

…Αυτά που λέει ο νόμος δεν αναφέρονται μόνο στο να μην πάρεις το χωράφι του αλλουνού, αλλά κατά μεταφορικόν τρόπον και εις το θέμα της διατηρήσεως των αρχαίων ηθών. Είναι δε γνωστό ότι αυτή η φράσις από το Δευτερονόμιο είναι και σαν στοιχείο που συνθέτει αποφάσεις Συνόδων που είναι μια παραγγελία από τους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Δεν θα μετακινήσεις τα όρια που οι Πατέρες σου έχουν στήσει. Πού; Ποιά είναι αυτά τα όρια;
Πρώτα-πρώτα αγαπητοί μου είναι τα όρια του δόγματος. Γιατί μ’ αυτήν την έννοια λέγεται από τους Πατέρες της Εκκλησίας μας .. αναφέρεται στα όρια του δόγματος. Το δόγμα έχει όρια. Δεν μπορεί να μπει καμμία πρωτοβουλία μέσα στο δόγμα, ούτε καμμία επέκταση από εκείνες που θα ‘θελε η δική μας εξυπνάδα ή η δική μας πρωτοτυπία, για να κάνουμε κάποτε τον έξυπνο και τον πρωτότυπο για να πούμε και να διδάξουμε στους ανθρώπους. Το δόγμα έχει όρια. Χωρίς να εμποδιστεί κανείς να είναι πρωτότυπος και να είναι και βαθύς, δεν έχει παρά να δουλέψει όπως δούλεψαν και οι Πατέρες. Οι Πατέρες δούλεψαν μέσα σε αυτά τα όρια αλλά έσκαψαν βαθειά και παρουσίασαν αυτά που θαυμάζουμε. Και οι Πατέρες είναι μεγάλες προσωπικότητες επειδή ακριβώς διαφύλαξαν τα όρια, που είναι ένας πειρασμός να τα υπερβεί κανείς, ιδίως για τον σκεπτόμενον άνθρωποπο. Για τον σκεπτόμενον άνθρωπο η μη υπερβασις των ορίων είναι ένας πειρασμός και μάλιστα πολύ μεγάλος. Και το δεύτερον, ότι έσκαψαν το περιεχόμενο του δόγματος και το παρουσίασαν πάρα πολύ ωραίο, πάρα πολύ βαθύ. Κι εκεί βλέπει κανείς όλη την αξία τους, όλο το βάθος τους και το μεγαλείο της προσωπικότητός των.
Είναι λοιπόν τα όρια του δόγματος. Δεν θα κηρύξουμε πράγματα τα οποία δεν λέει η Αγία Γραφή. Η Αγία Γραφή είναι ένα μάντρωμα, είναι περιγεγραμμένη … και λέει, ό,τι υπάρχει εδώ αυτό .. παραπέρα δεν θα βγεις. Ξέρετε πόσοι πέρασαν στον πειρασμόν αυτόν; Θα αναφέρω μόνο ένα πρόσωπο από την ιστορια. Είναι ο Ωριγένης. Ο Ωριγένης βγήκε πιο έξω. Βέβαια συμπαθής μορφή αλλά .. νικήθηκε από τον πειρασμό της φιλοσοφίας. Ξεπέρασε τα όρια και τα ‘κανε θάλασσα. Έτσι, ό,τι αίρεσις υπάρχει μπορεί να βρεθεί αποταμιευμένη στα έργα του Ωριγένους.

Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης: «Κάνετε προσευχή νά βγοῦν νέοι Μακκαβαῖοι στόν τόπο μας»

 Ο πατήρ Παΐσιος, ένας σύγχρονος μας (1924-1994) προφήτης του Θεού, ενεργούσε παντοιοτρόπως και πολλαπλώς για όσους του εξέθεταν τον πόνο τους, ακόμα και χωρίς να τον εκθέτουν, όταν «έβλεπε» πολλές φορές και από μακριά ότι υπάρχει πρόβλημα και ανάγκη.

Εκτός από σκεύος αγάπης, ήταν και θερμός πατριώτης, με ευαισθησία στα εθνικά θέματα και γνήσιο πόνο.
Χαρακτηριστική ήταν η συχνή προτροπή του: Κάνετε προσευχή να βγουν νέοι Μακκαβαίοι* στον τόπο μας.
 
Πολλές φορές με το αναμφισβήτητο προορατικό του χάρισμα, προέβλεπε γεγονότα, όχι μόνο προσωπικά αλλά και ευρύτερου γεωπολιτικού ενδιαφέροντος.
 
Ειδικά ήταν απόλυτα πεπεισμένος , ότι θα μας παραδοθεί η Κωνσταντινούπολη , ότι θα καταστραφεί η Τουρκία , όπως την ξέρουμε σήμερα και μάλιστα υπεισέρχονταν και σε λεπτομέρειες . 

Πατερικά καί Θεολογικά κείμενα γιά τήν ἑορτή τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος

 Ἀπολυτίκιον 

Ἦχος βαρύς.
Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει Χριστὲ ὁ Θεός, δείξας τοῖς Μαθηταῖς σου τὴν δόξαν σου, καθὼς ἠδυναντο. Λάμψον καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς, τὸ φῶς σου τὸ ἀΐδιον, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, φωτοδότα δόξα σοι.
 

Ἡ ἁγία Σαλώμη ἡ Μυροφόρος. ΤΡΕΙΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.

Αποτέλεσμα εικόνας για Σαλώμη μυροφόρος

Η αγία Σαλώμη η Μυροφόρος
Η Σαλώμη ήταν μητέρα των αγίων Αποστόλων Ιακώβου και Ιωάννου, σύζυγος Ζεβεδδαίου και θυγατέρα του Ιωσήφ, του Μνήστορος της Υπεραγίας Θεοτόκου.

6 Αυγούστου Συναξαριστής. Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ, Αββακούμ Νεομάρτυρα.

Ἡ Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ

Κατὰ τὴν διήγηση τῶν Εὐαγγελιστῶν, ὁ Κύριος μας Ἰησοῦς Χριστὸς πῆρε ἀπὸ τοὺς μαθητὲς τὸν Πέτρο, τὸν Ἰωάννη καὶ τὸν Ἰάκωβο καὶ ἀνέβηκε στὸ ὄρος Θαβὼρ γιὰ νὰ προσευχηθεῖ.
Οἱ τρεῖς μαθητές Του, ὅπως ἦταν κουρασμένοι ἀπὸ τὴ δύσκολη ἀνάβαση στὸ Θαβὼρ καὶ ἐνῷ κάθισαν νὰ ξεκουραστοῦν, ἔπεσαν σὲ βαθὺ ὕπνο.
Ὅταν, ὅμως, ξύπνησαν, ἀντίκρισαν ἀπροσδόκητο καὶ ἐξαίσιο θέαμα. Τὸ πρόσωπο τοῦ Κυρίου ἄστραφτε σὰν τὸν ἥλιο, καὶ τὰ φορέματά Του ἦταν λευκὰ σὰν τὸ φῶς. Τὸν περιστοίχιζαν δὲ καὶ συνομιλοῦσαν μαζί Του δύο ἄνδρες, ὁ Μωϋσῆς καὶ ὁ Ἠλίας.
Ἀφοῦ οἱ μαθητὲς συνῆλθαν κάπως ἀπὸ τὴν ἔκπληξη, ὁ πάντα ἐνθουσιώδης, Πέτρος, θέλοντας νὰ διατηρηθεῖ αὐτὴ ἡ ἁγία μέθη ποὺ προκαλοῦσε ἡ ἀκτινοβολία τοῦ Κυρίου, ἱκετευτικὰ εἶπε νὰ στήσουν τρεῖς σκηνές.

6 Αὐγούστου. ♰ Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἑορτῆς. (Β΄ Πέτρου α΄ 10-19). 
Β Πε. 1,10          διὸ μᾶλλον, ἀδελφοί, σπουδάσατε βεβαίαν ὑμῶν τὴν κλῆσιν καὶ ἐκλογὴν ποιεῖσθαι· ταῦτα γὰρ ποιοῦντες οὐ μὴ πταίσητέ ποτε.
Β Πε. 1,10                 Δια τούτο, αδελφοί, αναπτύξατε ακόμη μεγαλυτέραν δραστηριότητα και επιμέλειαν και εργασθήτε περισσότερον, δια να κάμετε σταθεράν και ακλόνητον πραγματικότητα την κλήσιν και την εκλογήν σας με τας αρετάς, που σας είπα. Διότι, όταν εφαρμόζετε αυτά, τότε δεν θα προσκόψετε ποτέ εις τίποτε και δεν θα πέσετε.