ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018
Οἱ βιοτικές μέριμνες, Ἁγίου Θεοφάνους τοῦ ἐγκλείστου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ὅσιος Βασιλισκος τῆς Σιβηρίας. Ἡ χάρη καί τά δῶρα τῆς καρδιακῆς προσευχῆς. Ἐπιλογή ἀπό τίς σημειώσεις πού κρατοῦσε ὁ μαθητής του Ὅσιος Ζωσιμᾶς
Ο μοναχός της Σιβηρίας και άγιος γέροντας, γεννήθηκε περίπου. 1740. Πέθανε στην πόλη Τουρινσκ στις 29 Δεκεμβρίου 1824 και θάφτηκε στο μοναστήρι του Αγίου Νικολάου Τορίνο
Το περιστατικό πού σάς διηγούμαι τώρα τού συνέβη μια φορά. Όπως καθόταν έχοντας τη συνήθη προσοχή του στήν προσευχή, στη συνέχεια κατάλαβε ο ίδιος πώς κάτι αλλάζει, και ως εκ τούτου ήταν ακόμα πιο προσεχτικός. Προσπάθησε πολύ ν’ αναγκάσει τον εαυτό του ν’ αγωνιστεί κι ο νους του διευρύνθηκε, ένιωθε να φλέγεται από μια θεϊκή επιθυμία γιά τον Κύριο. Και τότε βρέθηκε σε αμηχανία, γιατί δεν ήξερε πώς να ονομάσει αυτή τήν ενέργεια της αγάπης πού ένιωθε γιά τον Κύριο στήν καρδιά του, μέσα του, καθώς και σ’ όλο του το σώμα, λόγω της αγαλλίασης, της γλυκύτητας και της παραμυθίας πού ένιωθε, καθώς και της ανείπωτης αγάπης του γιά το Θεό. Κι από μια τέτοια αίσθηση πού τον είχε κυριεύσει, ήταν προσηλωμένος στον Κύριο κι αισθάνθηκε τον εαυτό του εντελώς αλλοιωμένο, φωτεινό, γιατί τον είχε αγκαλιάσει το φως πού φαινόταν ότι προερχόταν από το σώμα Του. Καθώς όμως έβγαινε από το σώμα δεν μπορούσε να το περιγράφει, γιατί από τη μεγάλη χαρά του γιά το Θεό, πού τον περιέβαλε, έβλεπε τον εαυτό του να υψώνεται στον αέρα, και ο ίδιος να τον παρακολουθεί έξω από το σώμα με συγκεντρωμένο το νου του και με εγρήγορση. Εκείνη τη στιγμή ήταν τόσο νηφάλιος, ώστε αναρωτήθηκε πώς μπορούσε να παρακολουθεί το σώμα του από τον αέρα. Σίγουρα έβλεπε το σώμα του νεκρό, χωρίς τήν ψυχή του πού βρισκόταν σε απόσταση. Έβλεπε γιά αρκετό χρονικό διάστημα τον εαυτό του στον αέρα και μέσα του κυριαρχούσαν ζωηρά αισθήματα γιά το Θεό - Αγάπη, ευγνωμοσύνη και ελπίδα στήν καλοσύνη Του.
~Ήταν τόσο θαυμαστά αυτά πού έβλεπε, ώστε δεν μπορούσε να μού τα εξηγήσει, μού είπε μόνο: “Τα αισθήματα αυτά παράγονται μόνα τους και το ένα νικά το άλλο, γι’ αυτό ήμουν καθηλωμένος και φλεγόμενος από Αγάπη γιά το Χριστό, καθώς κι από ευγνωμοσύνη πρός το Θεό και ένιωθα ανέκφραστη και ακατάληπτη γλυκύτητα”. Με τήν επίδραση των ισχυρών αυτών αισθημάτων έπεσε σε λήθη και όταν συνήλθε κάπως άρχισε να προβληματίζεται γιά το πώς είχε αφήσει το σώμα του.
Θαυματουργική ἐπέμβαση τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου σέ βρέφος
Μαρτυρία κυρίας Ελένης Μακρυγιάννη
«Ένα τροχαίο ατύχημα με έφερε εκτάκτως στο Νοσοκομείο περιμένοντας να μου βγάλουν ακτινογραφίες στην λεκάνη. Μου ήρθε μία σκέψη, μήπως είμαι έγκυος και αμέσως έκανα το σχετικό τέστ όπου διαπιστώθηκε η εγκυμοσύνη μου ενάμιση μηνών.
Ήμουν έγκυος στο τρίτο μου παιδί. Ήταν μία εγκυμοσύνη με πολλά προβλήματα και κινδύνους, αλλά και με πολλές θείες επεμβάσεις. Θα ήταν πάρα πολύ επικίνδυνο και καθοριστικό για την υγεία του παιδιού να έβγαζα τις ακτινογραφίες που μου είχαν υποδείξει οι γιατροί.
»Ένα μήνα αργότερα και ενώ εργαζόμουν, έπαθα αποκόλληση πλακούντα πάρα πολύ σοβαρή. Θυμάμαι τα πόδια μου να γλυστράνε μέσα στις μπότες από το πολύ αίμα που έτρεχε. Πήγα στο νοσοκομείο και περίμενα τον γιατρό μου. Όταν ο σύζυγός μου εξήγησε την όλη κατάσταση στον γιατρό, εκείνος του είπε να περάσω απ’ ευθείας στο χειρουργείο. Βγαίνοντας όμως οι δυό τους από το γραφείο του και αντικρύζοντάς με, ο γιατρός ανεφώνησε απογοητευμένος, γιατί με είδε να πίνω πορτοκαλάδα. Αυτή ήταν η θεία επέμβαση τότε. Όταν τον ρώτησε ο σύζυγός μου «τι σχέση έχει η πορτοκαλάδα με την αιμορραγία;”, ο γιατρός αυθόρμητα απάντησε ότι «τώρα πώς θα την βάλω στο χειρουργείο για να κάνω την απόξεση;”. Εμείς παγώσαμε και οι δύο. Θα έκανε έκτρωση το έμβρυο, χωρίς να ξέρουμε τίποτα. Μας είπε ότι ήταν απόλυτα βέβαιος ότι με τέτοια αιμορραγία το παιδί δεν θα ήταν ζωντανό.
»Εγώ αυτό το παιδί το ήθελα πάρα πολύ και μέσα μου δεν πίστεψα ότι ήταν ήδη νεκρό. Ζήτησα αμέσως να γίνη υπέρηχος, όπου διαπιστώθηκε μία τεράστια αποκόλληση, αλλά το παιδί ήταν ζωντανό. Η καρδιά του χτυπούσε ζωηρά. Δεν θα ξεχάσω ποτέ μου την χαρά που λάβαμε εκείνη την στιγμή. Αμέσως νοσηλεύτηκα, ήταν η ημέρα των Εισοδίων της Θεοτόκου. Η αιμορραγία δεν σταματούσε και το παιδί κινδύνευε σοβαρά.
Τά ψέματα τοῦ Zeitgeist γιά τόν Μωϋσή. ZEITGEIST , ΑΝΑΙΡΕΣΗ.
ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ZEITGEIST ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΩΥΣΗ
Ο Μωυσής και το νομοθετικό του έργο δεν ξέφυγε της προσοχής των Zeitgeist-ών. Μέσα από την ταινία διακρίνονται τρία θέματα σε σχέση με αυτόν.
Μωυσής και Σαργών.
Για τους οπαδούς του Zeitgeist η ιστορία του Μωυσή, κυρίως τα όσα αφορούν την γέννησή του, έχουν ως πηγή προέλευσής τους τον μύθο του Σαργών. Ο Peter Joseph αφηγείται στην ταινία:
«Έπειτα έχει γίνει λογοκλοπή στην ιστορία του Μωυσή. Όταν γεννήθηκε ο Μωυσής, λέγεται πως τον έβαλαν σε καλάθι από πάπυρο και τον άφησαν έρμαιο στο ποτάμι, για ν’ αποφύγει την παιδοκτονία. Ανακαλύφθηκε αργότερα από κόρη της βασιλικής οικογένειας, η οποία τον μεγάλωσε σαν πρίγκιπα. Η ιστορία με το μωρό στο καλάθι είναι αντιγραφή από τον μύθο του Σουμέριου Σαργών της Ακκάδ, γύρω στο 2250 π.Χ. Ο Σαργών τοποθετήθηκε σε καλάθι από πάπυρο, για ν’ αποφύγει την παιδοκτονία και αφέθηκε έρμαιο στο ποτάμι. Και αυτός σώθηκε και μεγάλωσε από την Άκκι, μια βασιλική μαία».
Η άποψη αυτή εντοπίζεται πολύ εύκολα στο έργο της θεοσοφίστριας H. P. Blavatsky. Στο βιβλίο της Isis Unveiled, επικαλείται την εργασία του ασσυριολόγου George Smith. Αυτός ήταν ο μεταφραστής του τελευταίου κεφαλαίου του Έπους του Gilgamesh, του τμήματος που αφορά τον κατακλυσμό. Το 1873 ανακάλυψε στην αρχαία Νινευή θραύσματα από πήλινες πινακίδες, μία εκ των οποίων αφορούσε τον μύθο του Σαργών. Η δική του μετάφραση δημοσιεύθηκε Transactions of the Society of Biblical Archaeology[i], ενώ πλήρη καταγραφή των πεπραγμένων της αποστολής έκανε στο Assyrian Discoveries[ii]. Λέει η Blavatsky:
«Κάθε ίντσα (σ. σ. εννοεί κάθε εδάφιο της Αγίας Γραφής) έχει υποκύψει, και κάθε προσωπικότητα έχει αποδειχθεί μυθική και παγανιστική. Αλλά τώρα, ύστερα από την πρόσφατη ανακάλυψη του George Smith, του πολύ μετανοημένου Ασσυριολόγου, ένα από τα πιο ασφαλή υποστυλώματα της Βίβλου έχει κατατριφθεί. Ο Σαργών και οι πινακίδες του φαίνονται να είναι παλαιότερες της Βίβλου. Το εδάφιο της Εξόδου, η γέννηση και η ιστορία του νομοθέτη φαίνεται ότι είναι δάνεια από τους Ασσύριους, όπως τα «χρυσά και ασημένια νομίσματα» (σ. σ. εννοεί τους νόμους) έχει ειπωθεί ότι είναι από τους Αιγύπτιους[iii]».
Ο Σαργών ήταν βασιλιάς της Ακκάδ κατά την περίοδο μεταξύ 2270-2215, ιδρυτής δυναστείας. Το όνομά του μεταφράζεται ως «αληθινός» ή «νόμιμος βασιλιάς» (Sarru-kinu). Υπήρξε κατακτητής της Σουμέριας, δημιουργός μιας μεγάλης αυτοκρατορίας. Η πινακίδα με τον μύθο της γέννησής του (Κ.3401 στο Βρετανικό Μουσείο), γραμμένη σε νέο-ασσυριακή γλώσσα, μεταφράσθηκε επίσης και εκδόθηκε από τον L. W. King. Από την μετάφρασή του μεταφέρουμε το τμήμα που ενδιαφέρει:
Ἀρχιμ. Σωφρόνιος Σαχάρωφ:Ἡ Παναγία μας , πόνεσε πιό πολύ ἀπ΄ ὅλες τίς γυναῖκες
Η
Παναγία μας , πόνεσε πιο πολύ απ΄ όλες τις γυναίκες , πιο πολύ απ΄ όλες
τις μανάδες του κόσμου, γιατί κανένα δεν έβλαψε , σε κανένα δεν έκανε
κακό κι΄ όμως Της έκαναν το μεγαλύτερο κακό όλης της οικουμένης.
Σταύρωσαν Τον Υιό Της .
Και αντικρύζοντάς Τον πάνω Στο Σταυρό , πόνεσε τόσο η καρδιά της…
Γι΄ αυτό μπόρει να καταλάβει την
κάθε πονεμένη ύπαρξη , και συμπάσχει με τον κάθε άνθρωπο που πονά,
γιατί ακριβώς , ξέρει τι πάει να πει ” πόνος “.
Όταν η ψυχή κατέχεται από την
αγάπη του Θεού, τότε, ω, πως είναι όλα ευχάριστα, αγαπημένα και
χαρμόσυνα! Η αγάπη, όμως, αυτή συνεπάγεται θλίψη· και όσο βαθύτερη είναι
η αγάπη, τόσο μεγαλύτερη είναι και η θλίψη.
Η Θεοτόκος δεν αμάρτησε ποτέ,
ούτε καν με το λογισμό, και δεν έχασε ποτέ τη χάρη, αλλά και Αυτή είχε
μεγάλες θλίψεις. Όταν στεκόταν δίπλα στο Σταυρό, τότε ήταν η θλίψη Της
απέραντη σαν τον ωκεανό, και οι πόνοι της ψυχής Της ήταν ασύγκριτα
μεγαλύτεροι από τον πόνο του Αδάμ μετά την έξωση από τον Παράδεισο,
γιατί και η αγάπη Της ήταν ασύγκριτα μεγαλύτερη από την αγάπη του Αδάμ
στον Παράδεισο.
Ὁ Θεός τῶν ἐκλεκτῶν. Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΕΚΛΕΚΤΩΝ. ΆΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ.
Γιατί ο Κύριός μας, στο όρος Θαβώρ, δεν εκδήλωσε την Θεία δόξα Του ενώπιον όλων των μαθητών, παρά μόνον ενώπιον τριών εξ' αυτών; Πρώτον, διότι Αυτός ο ίδιος έδωσε τόν Νόμο διά στόματος του Μωυσή: επί στόματος δύο μαρτύρων και επί στόματος τριών μαρτύρων στήσεται παν ρήμα- (Δευτερονόμιον 19,15). Επομένως, τρεις μάρτυρες ήταν αρκετοί. Αυτοί οι τρείς μάρτυρες αντιπροσωπεύουν τις τρεις μεγάλες αρετές. Ο Πέτρος - την Πίστη, διότι αυτός ήταν ο πρώτος πού ομολόγησε την πίστη του στον Χριστό, ως Υιό του Θεού• ο Ιάκωβος - την Ελπίδα, διότι αυτός ήταν ο πρώτος ο οποίος, με πίστη στην επαγγελία του Χριστού, έδωσε τη, ζωή του για τον Κύριο και ο πρώτος πού δολοφονήθηκε από τούς Ιουδαίους• ο Ιωάννης - την Αγάπη, διότι άνέπεσε επί τό στήθος του Κυρίου και παρέμεινε μέχρι τέλους κάτω άπ’ τον Σταυρό Του.
Ο Θεός δεν επονομάζεται Θεός των πολλών, αλλα Θεός των εκλεκτών: εγώ είμι ο Θεός του Πατρός σου, Θεός Αβραάμ και Θεός Ισαάκ και Θεός Ιακώβ. (’Έξοδος 3, 6).
Μεγαλυνάρια ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ (τοῦ ὁμωνύμου Ἱεροῦ Ναοῦ Νέας Ἡρακλείτσης Καβάλας)
Πάντες προσφοιτῶμεν εἰλικρινῶς, τῶ σεπτῶ τεμένει Γεωργίου καί ἐν σπουδῆ, σπεύδομεν κυκλοῦντες τήν θείαν Σου Εἰκόνα ἐν Ἡρακλείτσῃ, ἵνα ἐλέους τύχωμεν.
Ὅλην τήν κακόνοιαν τοῦ ἐχθροῦ στρέψον, Θεοτόκε, ἐναντίων δαιμονικῶν πράξεων λυτροῦσα τόν Σέ παρακαλοῦντα, ἐξ ὅλης τῆς καρδίας, ψυχῆ καί πνεύματι.
Ῥεύματα ὑδάτων φθοροποιῶν καί μεμολυσμένων ἀποκάθαρον συμφοράς, ἵνα μετατρέψῃς ταχύ εἰς εὐλογίαν, ὑπέρ ἡμαρτηκότος λαοῦ Σου, Πάναγνε.
Φεύγει πᾶσα πλάνη δαιμονική, τῆ Σῆ ἐπικλήσει, οὐ γάρ δύναται ὁ ἐχθρός ἀκούειν, Παρθένε, τήν Σήν ἁγίαν κλῆσιν, Ἥν ἀνυμνοῦσι κύκλῳ Ἀγγέλων τάγματα.
Ἡ πρώτη βαθμίδα τῆς χάριτος:Ἡ ἀναγνώριση τῶν ἁμαρτιῶν.
Σᾶς παρακαλῶ ξανὰ καὶ σᾶς νουθετῶ. Νὰ φοβᾶσθε πάρα πολὺ μήπως πέσετε στὴν ἁμαρτία. Μὴ σταυρώνετε τὸν Σωτῆρα πάλι καὶ πάλι μὲ τὶς ἁμαρτίες.
Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 23 Αὐγούστου
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 23 Αὐγούστου
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
23 Αὐγούστου. Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῆς κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Τῆς ἑορτῆς. (Φιλιπ. β΄ 5-11).
Φιλιπ. 2,5 τοῦτο γὰρ
φρονείσθω ἐν ὑμῖν ὃ καὶ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ,
Φιλιπ. 2,5 Διότι πρέπει στούτον να μιμηθήτε τον Κυριον· να
καλλιεργήσετε δηλαδή το φρόνημα της ταπεινοφροσύνης απέναντι των άλλων και της
αγάπης προς τους άλλους, το οποίον υπήρχε και στον Ιησούν Χριστόν.
Δεν υπάρχει περίπτωση να αδιαφορήσει για μας η Παναγία
«Όταν είναι να προσευχηθείς στην Υπεραγία Θεοτόκο, έχε πρίν την ακράδαντο βεβαιότητα, ότι δεν πρόκειται να φύγεις από μπροστά της χωρίς να βρείς έλεος.
«Ουδείς προστρέχων επί σοι κατησχυμμένος από σου εκπορεύεται»,ψάλλει η Εκκλησία με πίστη στη Θεομήτορα.
Το να έχουμε αυτή τη βεβαιότητα, αυτήν την ανεπιφύλακτη εμπιστοσύνη, είναι σωστό και δίκαιο.Είναι άπειρο το έλεος της Μητέρας του Ελεήμονος Θεού.Το έλεος της το μαρτυρεί η Εκκλησία όλων των εποχών και όλων των τόπων.Δεν υπάρχει περίπτωση να αδιαφορήσει για μας η Παναγία».
Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης
https://proskynitis.blogspot.com/2018/08/blog-post_86.html