Διδάγματα ἀπό τό Συναξάρι τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 1-11-2018 στό Ἱ.Ν. Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλατάνου Γιαννιτσών, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://www.hristospanagia.gr/ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.com/2...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018
ΚΥΡΙΑΚΗ E΄ΛΟΥΚΑ: Ἁγίου Κυρίλλου, ἀρχιεπισκόπου Ἀλεξανδρείας, Ἐξήγησις ὑπομνηματική εἰς τό κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιον, κεφ.ιστ΄[Λουκά 16,19-31: ἡ παραβολή τοῦ πλουσίου καί τοῦ Λαζάρου]
«Ἄνθρωπος δέ τις ἦν πλούσιος, καὶ ἐνεδιδύσκετο πορφύραν καὶ βύσσον εὐφραινόμενος καθ᾿ ἡμέραν λαμπρῶς(:Υπήρχε κάποιος πλούσιος άνθρωπος, ο οποίος φορούσε βασιλικά ενδύματα. Απέξω φορούσε ένα μάλλινο κόκκινο και πανάκριβο ρούχο και από μέσα φορούσε λευκό χιτώνα πολυτελή από λεπτό αιγυπτιακό λινάρι. Και διασκέδαζε σε πλούσια συμπόσια κάθε μέρα με μεγαλοπρέπεια)» [Λουκ. 16,19].
Θα ρωτούσε ίσως κάποιος : «Άραγε, σύμφωνα με την ευαγγελική ιστορία, η οποία λέγει ότι ο φτωχός πήγε στον τόπο της ανάπαυσης, ενώ ο πλούσιος στην κόλαση, έχουν ήδη γίνει αυτά, και κληρώθηκε ανταπόδοση αντάξια στον καθένα, ή με αυτά που λέγει ο Κύριος παριστάνει την εικόνα της μελλοντικής κρίσεως; Αλλά βέβαια», θα συνέχιζε τον συλλογισμό του, «επειδή αναφέρει τον Λάζαρο, πραγματικά έγινε και πραγματοποιήθηκε. Και γιατί δεν είπε ‘’κάποιος φτωχός άνθρωπος’’, αλλά είπε ‘’Λάζαρος’’; Μήπως για να δείξει με την ονομασία ότι αυτά έγιναν πραγματικά και αληθινά και δεν είναι παραβολή;».
Σε αυτόν όμως που έτσι συλλογίζεται, θα πούμε: Η κρίση, λέγει παντού η αγία Γραφή, θα γίνει μετά την ανάσταση των νεκρών, και η ανάσταση δε θα γίνει, αν δεν έρθει και πάλι ο Χριστός, σε εμάς από τον ουρανό με τη δόξα του Πατέρα μαζί με τους αγίους αγγέλους. Έτσι και ο πάνσοφος Παύλος λέγει ότι «αὐτὸς ὁ Κύριος ἐν κελεύσματι, ἐν φωνῇ ἀρχαγγέλου καὶ ἐν σάλπιγγι Θεοῦ καταβήσεται ἀπ᾿ οὐρανοῦ, καὶ οἱ νεκροὶ ἐν Χριστῷ ἀναστήσονται πρῶτον(:ο ίδιος ο Κύριος με πρόσταγμα, με φωνή αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού θα κατεβεί από τον ουρανό, και οι νεκροί που είχαν πεθάνει πιστοί στον Χριστό θα αναστηθούν πρώτοι)»[Α΄Θεσ.4,16]. Χωρίς λοιπόν να κατεβεί από τους ουρανούς ο Κριτής όλων, ούτε και η ανάσταση των νεκρών θα γίνει. Και πώς τότε δεν είναι απίθανο να σκεφτούμε ότι έγινε ήδη σε κάποιους η ανταπόδοση ή των πονηρών ή των αγαθών έργων; Αυτά λοιπόν που λέγονται από τον Χριστό και για τον πλούσιο και για τον Λάζαρο είναι τρόπος παραβολής διατυπωμένος με ευφυΐα. Η διήγηση, όπως διασώζει η παράδοση των Εβραίων, αναφέρει ότι εκείνο τον καιρό υπήρχε κάποιος Λάζαρος στα Ιεροσόλυμα, που ζούσε σε έσχατη φτώχεια και ασθένεια, τον οποίο και ανάφερε ο Κύριος, παίρνοντάς τον ως παράδειγμα προς φανερότερη απόδειξη των όσων έλεγε. Γιατί, αφού δεν είχε έρθει ακόμα από τους ουρανούς ο Χριστός, ούτε ανάσταση είχε γίνει, ούτε ακολούθησε σε κάποιους ανταπόδοση των πράξεών τους.
Προφητεία Γέροντα τοῦ Ἁγίου Ὄρους: Ποιός θά σώσει τήν Ἑλλάδα;
«Η Ελλάδα κατάντησε σκισμένο πουκάμισο, αλλά θα σωθεί! Όχι όμως από πολιτικούς…».
Αυτό προφήτευσε ο Αγιορείτης Γέροντας Παΐσιος ο Κρητικός.
«Ο ηγέτης που θα λυτρώσει τους Έλληνες και την χώρα υπάρχει… Είναι ευλογημένος από τον Θεό, καθαρός στην ψυχή, Χριστιανός Ορθόδοξος και δεν είναι πολιτικός…» λέει ο Γέρων Παΐσιος.
Όποιος έχει την ευλογία να τον συναντήσει, θα καταλάβει πως πρόκειται για έναν πεφωτισμένο Γέροντα. Μέσα από 24ωρες παρακλήσεις για κοσμικούς αλλά κυρίως για την Ελλάδα προσφέρει ύψιστο πνευματικό έργο και μιλά για πρώτη φορά για την κατάσταση στη Χώρα και για το τι πρέπει να κάνει ο Έλληνας για να λυτρωθεί.
«Η Ελλάδα κυβερνάται από τον διάβολο. Είμαστε ένας όχλος πια …..πρόβατα δίχως ποιμένα ….δεν ξέρουμε που να πάμε. Δεν γνωρίζουμε πού είναι το φως και πού το σκοτάδι. Ζούμε τους έσχατους καιρούς, την εποχή του αντιχρίστου όπου η εμφάνισή του θα γίνει αμέσως μετά το τελικό χάραγμα που έρχεται σύντομα. Οι υπηρέτες του διαβόλου δεν είναι μόνον οι Έλληνες και Ευρωπαίοι πολιτικοί που με τα έργα τους εξαθλίωσαν τους Έλληνες, αλλά και άνθρωποι καθημερινοί που δεν μετανοούν και δεν έχουν μέσα τους Θεό. Οι Έλληνες έπεσαν θύματα του καταναλωτισμού αγαπώντας την σάρκα, τα χρήματα, το σεξ και την μάταιη χωρίς νόημα ζωή.
Ἡ συγκλονιστική ἱστορία τοῦ ἄφθαρτου σκηνώματος καί τῆς μυρόβλυσης τοῦ Μεγαλομάρτυρος Ἁγίου Δημητρίου
1) Το άφθαρτο σκήνωμα του Μυροβλύτη Αγίου Δημητρίου κλάπηκε κρυφά από τους Σταυροφόρους στις αρχές του 13ου αιώνα ή από τους Νορμανδούς λίγο νωρίτερα (γεγονός που επιβεβαιώθηκε από τους
Έλληνες αρχαιολόγους μόλις στις αναστηλωτικές ανασκαφές του 1926-1949, όταν βρέθηκε κενός ο τάφος του) και μεταφέρθηκε τελικά, όπως αποδείχθηκε αργότερα, στο Αββαείο του Σαν Λορέτζο στο Κάμπο της Ιταλίας, όπου το Λείψανο φυλάχτηκε από το 1236 μέχρι και το 1978 – 1980 μ.Χ. ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΜΥΡΟΒΛΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ.
2) Το άφθαρτο σκήνωμα του Μυροβλύτη Αγίου Δημητρίου μεταφέρθηκε στη Ρώμη τον 17ο αιώνα για αναγνώριση και ΓΥΡΙΣΕ "ΜΕΡΙΚΩΣ ΕΛΑΤΤΩΜΕΝΟ", ενώ το 1968 το Βατικανό σε δεύτερη διαδικασία αναγνώρισης βρήκε ΜΟΝΟ ΟΣΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΙΑ ΑΦΘΑΡΤΟ ΣΚΗΝΩΜΑ, χωρίς να προσδιορίζεται επακριβώς ο χρόνος της φθοράς.
3) Στον 20ο αιώνα, η αγαπημένη πατρίδα του Αγίου Δημητρίου, η Θεσσαλονίκη, απελευθερώθηκε από τους Τούρκους, μετά από πέντε περίπου αιώνες σκλαβιάς, την ημέρα της εορτής του, την 26η Οκτωβρίου 1912.
4) Τα ιερά λείψανα του Αγίου Δημητρίου εντοπίστηκαν τελικά από την αείμνηστη αρχαιολόγο – βυζαντινολόγο Μαρία Θεοχάρη στην Ιταλία και η κάρα του Αγίου ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΑ μετά από οκτώ περίπου αιώνες στην Θεσσαλονίκη την παραμονή της εορτής του 25η Οκτωβρίου 1978, λίγους μήνες μετά το μεγάλο σεισμό της 20-6-1978 στη Θεσσαλονίκη (τα υπόλοιπο λείψανο επέστρεψε το 1980).
Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου Ἱεροθέου - Ὑπάρχει «Τρίτη Ρώμη»;
Στήν ἱστορία ἐμφανίσθηκε ἀπό πολλούς ἡ θεωρία ὅτι ἡ Μόσχα εἶναι ἡ Τρίτη Ρώμη, ἀφοῦ ἡ Πρώτη Ρώμη εἶναι ἡ ἀρχαία Ρώμη, πού ἦταν πρωτεύουσα τοῦ Ρωμαϊκοῦ Κράτους, ἡ Δεύτερη Ρώμη εἶναι ἡ Κωνσταντινούπολη, τήν ὁποία ἵδρυσε ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος, καί ἡ Τρίτη Ρώμη εἶναι ἡ Μόσχα τῆς Ρωσίας.
Ἡ ἰδέα περί τῆς Τρίτης Ρώμης γεννήθηκε μετά τήν Σύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας (1438-39) καί ἐπισημοποιήθηκε μέ τήν πτώση τῆς Κωνσταντινουπόλεως τό 1453, ὅταν ἡ Βασιλεύουσα κυριεύθηκε ἀπό τούς Ὀθωμανούς, ὁπότε ἀρχίζει, κατά τήν θεωρία αὐτή, ἡ Τρίτη Ρώμη
μέ τήν Χριστιανική Αὐτοκρατορία τῶν Ρώσων, ἀφοῦ ὁ νέος Ρῶσος Αὐτοκράτορας προστατεύει τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς πού βρίσκονται κάτω ἀπό τήν Ὀθωμανική Αὐτοκτρατορία.
Ἔτσι, κατά τήν θεωρία αὐτή ἡ Πρώτη, Δεύτερη καί Τρίτη Ρώμη εἶναι συνδεδεμένες μέ τήν πολιτική καί τήν δημιουργία τῆς Πρωτεύουσας τῶν Αὐτοκρατοριῶν, ἡ ὁποία ἐπηρεάζει καί τούς ἐκκλησιαστικούς θρόνους πού βρίσκονται στίς Πρωτεύουσες αὐτές.
Γιά τό θέμα τῆς θεωρίας περί τῆς Τρίτης Ρώμης θά παρουσιάσω μερικά στοιχεῖα τά ὁποῖα παραθέτει ὁ διάσημος βυζαντινολόγος Στῆβεν Ράνσιμαν.
Κατά τόν μεγάλο αὐτόν βυζαντινολόγο «τό πιό περήφανο κατόρθωμα τῆς Βυζαντινῆς Ἐκκλησίας ὑπῆρξε ὁ ἐκχριστιανισμός τῶν Ρώσων». Παρά τό ὅτι διάφοροι ἱστορικοί λόγοι συνετέλεσαν στό νά ἀλλάξουν οἱ σχέσεις μεταξύ Βυζαντίου καί Ρωσίας στήν πορεία τοῦ χρόνου, ἐν τούτοις «τό Βυζάντιο ἐξακολουθοῦσε νά διατηρεῖ ἄμεσο ἔλεγχο ἐπί τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας», ἀφοῦ ὁ Μητροπολίτης Ρωσίας ἐκλεγόταν ἀπό τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως.
Ὁ ἔρωτας κυριεύει τίς ψυχές πού εἶναι ἄδειες ἀπό τόν ἔρωτα τοῦ Θεοῦ
''Ο έρωτας είναι πάθος μιας ψυχής που είναι απερίσκεπτη, και γεννιέται από τα μάτια που βλέπουν, με περιέργεια και επιμονή. Ο έρωτας φανερώνεται σαν μια υπερβολική και αλόγιστη επιθυμία, που γεννιέται γρήγορα μέσα στην ψυχή, σβήνει όμως πολύ αργά και με μεγάλη δυσκολία.
Ο έρωτας, μια κι' ανάψει σαν φλόγα μέσα στην καρδιά, την πυρώνει και την κατακαίει και δεν σβήνει εύκολα. Γιατί ζωντανεύει κι αναρριπίζεται απο την φαντασία, που φέρνει πάντα ολοζώντανο μπροστά του το είδωλο του αγαπημένου του προσώπου.
Ο έρωτας άμα βρει μια ψυχή αφρούρητη και τρυπώσει μέσα της την αιχμαλωτίζει και την καταδουλώνει. Και την κάνει να καταφρονά τα πάντα και μόνο γι αυτό να γνοιάζεται. Και πολλές αλόγιαστες ψυχές πέφτουν σε αληθινή τρέλα και μανία, επειδή η αχαλίνωτη φαντασία τους όλο και τροφοδοτεί την φλόγα του, και κάνει τον νου τους να παραλογιάζει. Σαν τύχει όμως να συναπαντήσει μια ψυχή λογική και καλοσυγκρατημένη, σβήνει η φλόγα του, προτού να κάνει ζημιά στο μυαλό. Γιατί μια τέτοια ψυχή αυτοκυριαρχείται. και δεν παραδίνεται στη φαντασία για να την σέρνει όπου θέλει.
Θέλεις νά βοηθήσεις τήν Ἐκκλησία; Διόρθωσε τόν ἑαυτό σου ...
Αποσπάσματα από το βιβλίο: ''Τέσσερις ώρες με τον π. Παΐσιο'', του Τάσου Μιχαλά.
* Να ελέγχετε τις σκέψεις σας, να συγκρατείτε τα λόγια σας, να κυριαρχείτε στα πάθη σας, να κάνετε έργα που αντέχουν στο φως της ημέρας.
* Εάν θέλεις να βοηθήσεις την Εκκλησία διόρθωσε τον εαυτό σου, και αμέσως διορθώνεται ένα κομματάκι της Εκκλησίας. 'Εάν φυσικά αυτό το έκαναν όλοι, η Εκκλησία θα ήταν διορθωμένη.
* Όποιος σκύβει ταπεινά και δέχεται τα χτυπήματα από τους άλλους, διώχνει τα δικά του εξογκώματα, ομορφαίνει πνευματικά σαν Άγγελος και έτσι χωράει από την στενή πύλη του Παραδείσου... Στον ουρανό δεν ανεβαίνει κανείς με το κοσμικό ανέβασμα αλλά με το πνευματικό κατέβασμα. Όποιος βαδίζει χαμηλά βαδίζει πάντα με σιγουριά και ποτέ δεν πέφτει...
* Όταν ο άνθρωπος αναγνωρίζει τα σφάλματά του και πέφτει ξανά, χωρίς να θέλει, σημαίνει ότι υπάρχει υπερηφάνεια ή προδιάθεση για υπερηφάνεια και γι' αυτό δεν τον βοηθάει ο Θεός να προκόψει.
Σ.Φ.Ε.Β.Α.: Δελτίο Τύπου γιά τήν ἐκτέλεση τοῦ Κωνσταντίνου Κατσίφα
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ανήμερα 28ης Οκτωβρίου, μιας επετείου που είναι άρρηκτα συνυφασμένη με τη ματωμένη ελληνική γη της Βορείου Ηπείρου, ένας νέος Έλληνας εκτελείται από τις αλβανικές δυνάμεις ασφαλείας, υπό συνθήκες απόλυτης βαναυσότητας.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα κίνητρα της εκτελέσεως του Κωνσταντίνου Κατσίφα ήταν εθνοτικά.
Αιτία η στοχοποίησή του για τις θέσεις του πάνω στο Βορειοηπειρωτικό, αφορμή ο σημαιοστολισμός στους Βουλιαράτες για την εθνική επέτειο.
Για μια ακόμη φορά καταδεικνύεται ότι ο ανθελληνισμός συνιστά ιδεολογία στην Αλβανία. Η ελληνική κυβέρνηση έχει χρέος να προβεί στις δέουσες ενέργειες, που απορρέουν από το δημοκρατικό μας πολίτευμα:
Ἅγιος Γέροντας Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης: «Ὅ,τι μέ στενοχωρεῖ, τό κάνω προσευχή ...»
... Κι εγώ σκέπτομαι ότι αμαρτάνω. Δεν βαδίζω καλά. Ό,τι όμως με στενοχωρεί, το κάνω προσευχή, δεν το κλείνω μέσα μου, πάω στον πνευματικό, το εξομολογούμαι, τελείωσε. Να μη γυρίζουμε πίσω και να λέμε τι δεν κάναμε.
2 Νοεμβρίου Συναξαριστής. Τῶν Ἁγίων Ἀκινδύνου, Ἀφθονίου, Πηγασίου, Ἐλπιδοφόρου καὶ Ἀνεμποδίστου, τῶν Ἁγίων Συγκλητικῶν, τῶν Ἁγίων Εὐδοξίου, Ἀγαπίου καὶ τῶν ὀκτὼ σὺν αὐτῶ Μαρτύρων, τῶν Ἁγίων Κυριακῆς, Δομνίνης καὶ Δόμνας, Μαρκιανοὺ Ὁσίου, Ἰακώβου Ὁσίου.
Οἱ Ἅγιοι Ἀκίνδυνος, Ἀφθόνιος, Πηγάσιος, Ἐλπιδοφόρος (ἢ Ἐλπιδηφόρος) καὶ Ἀνεμπόδιστος
Ἦταν ἀξιωματοῦχοι τοῦ Πέρσου βασιλιὰ Σαπὼρ τοῦ Β’. Ἐπειδή, ὅμως, ὁμολόγησαν ὅτι εἶναι χριστιανοί, συνελήφθησαν καὶ μαστιγώθηκαν σκληρά. Ἔπειτα, τοὺς ἔριξαν στὶς φλόγες μιᾶς μεγάλης φωτιᾶς. Ἀλλὰ οἱ θερμὲς δεήσεις τους πρὸς τὸν Θεὸ προκάλεσαν φοβερὴ θύελλα μὲ βροχή, ποὺ ἔσβησε τὴν φωτιά.
Αὐτὸ προκάλεσε φόβο στοὺς Πέρσες , καὶ τὸν ἴδιο τὸ Σαπώρ, μὲ ἀποτέλεσμα να’ ἀναβάλει, τὸν θάνατο τῶν γενναίων χριστιανῶν.
Ἀλλὰ μετὰ μερικὲς μέρες, τοὺς ἔφερε καὶ πάλι στὸ κριτήριο. Ἀφοῦ εἶδε ὅτι δὲν μποροῦσε νὰ ἀλλάξει τὸ χριστιανικό τους φρόνημα, ἀποκεφάλισε πρῶτο τὸν Ἀφθόνιο.
Ἔπειτα, ἀπευθυνόμενος στὸν Ἐλπιδοφόρο, τοῦ εἶπε νὰ φανεῖ λογικός, σὰν ἐγγράμματος ποὺ ἦταν καὶ μποροῦσε νὰ διακρίνει τὸ ψέμα ἀπὸ τὴν ἀλήθεια. Ὁ Ἐλπιδοφόρος του ἀποκρίθηκε ὅτι γι’ αὐτὸ ἀκριβῶς πιστεύει στὸν Χριστό, διότι Αὐτὸς εἶναι «ἡ ὁδὸς καὶ ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ζωή».
The need for guidance by an experienced spiritual fatherMarried or unmarried spiritual father?
ΤΗΕ ROLE OF THE ORTHODOX CHURCH
The
need for guidance by an experienced spiritual father
Whatever
we do, we must never
do it based on ourselves. We have to ask, we must have a spiritual
leader. He is the one who will show us how to make progress in
prayer. Not to mention, this spiritual father is the first one to be
cured in advance. Beware! He cannot be just anyone.
We
must find a spiritual leader, who is (spiritually) cured, one who
knows the healing method of the Church by experience and not only by
the books. Generally, those who have lived in the monasteries and
practiced honest obedience to an Elder know this particular healing
method. And I say this not because I lived in a monastery (and still
do), but because this healing method is especially and almost
exclusively preserved in the monasteries and not out there in the
world!
Married
or unmarried spiritual father?
It
is totally wrong to think “I
am a married person, and I should and will go for guidance to a
married spiritual father, who lives in the world, because he should
know better.”
What
is it that he
should have known better? Do you imply that the unmarried ones have
not been raised in a family, and do not know what’s going on there?
2 Νοεμβρίου. Ἀκινδύνου, Πηγασίου, Ἀφθονίου, Ἐλπιδοφόρου καί Ἀνεμποδίστου τῶν μαρτύρων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Παρ. κγ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Θεσ. β΄ 14-20).
Α Θεσ. 2,14 ὑμεῖς γὰρ
μιμηταὶ ἐγενήθητε, ἀδελφοί, τῶν ἐκκλησιῶν
τοῦ Θεοῦ τῶν οὐσῶν ἐν τῇ Ἰουδαίᾳ
ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, ὅτι τὰ αὐτὰ ἐπάθετε
καὶ ὑμεῖς ὑπὸ τῶν ἰδίων συμφυλετῶν
καθὼς καὶ αὐτοὶ ὑπὸ τῶν Ἰουδαίων,
Α Θεσ. 2,14 Διότι σεις, αδελφοί, εγίνατε μιμηταί των Εκκλησιών του
Θεού, που ευρίσκονται εις την Ιουδαίαν και είναι θεμελιωμέναι εν τω ονόματι του
Χριστού· επειδή και σεις επάθατε από τους ομοεθνείς σας τα ίδια, τα οποία
έπαθαν και αυτοί από τους απίστους Ιουδαίους.