ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019
63. Ἡ σιωπηλή προσευχή καί ἡ ἀληθινή χαρά, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
63. Ἡ σιωπηλή προσευχή καί ἡ ἀληθινή χαρά, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, 13-2-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ζωντανή μετάδοση_ Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης_http://hristospanagia3.blogspot.gr_ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
62. Ὁ ρόλος τοῦ πνευματικοῦ ὁδηγοῦ στήν νοερά προσευχή, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
62. Ὁ ρόλος τοῦ πνευματικοῦ ὁδηγοῦ στήν νοερά προσευχή, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, 12-2-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ζωντανή μετάδοση_ Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης_http://hristospanagia3.blogspot.gr_ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
61. Νοερά προσευχή μέ τήν διάνοια καί τήν καρδιά, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου_Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
61. Νοερά προσευχή μέ τήν διάνοια καί τήν καρδιά, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου_11-2-2019_Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ζωντανή μετάδοση_ Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης_http://hristospanagia3.blogspot.gr_ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
Ὁ Ὁσιομάρτυρας Δαμιανός ὁ Νέος [μάρτυρας τῆς κυριακάτικης ἀργίας]
Βελτιωμένη έκδοση του άρθρου - Ο Οσιομάρτυρας Δαμιανός ο Νέος [μάρτυρας της κυριακάτικης αργίας]
Ο Οσιομάρτυρας Δαμιανός ο Νέος (14/2/1568)
[μάρτυρας της κυριακάτικης αργίας]
του Κωνσταντίνου Αθ. Οικονόμου, δασκάλου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: ΤΟ 1423 η Λάρισα και όλη η Θεσσαλία, επί σουλτάνου Μουράτ του Β’, με τον Οθωμανό στρατηγό Τουραχάν υπέκυψε οριστικά στο Τουρκικό ζυγό. Έτσι, για τους Έλληνες άρχισαν στερήσεις, ταπεινώσεις, απειλές, αρπαγές. Ο λαός, ταπεινωμένος, πονεμένος, ταλαίπωρος, ραγιάς λαός! Χωρίς τα κοσμικά του στηρίγματα. Μόνο με αναμνήσεις και ελπίδες. Εν τούτοις, κάτι είχε να τον στηρίζει.
Ταπεινό, ίσως, και ασήμαντο στην εκτίμηση πολλών. Και όμως αποφασιστικό για την επιβίωση του. Βάλσαμον δια τους πόνους του. Πνοή ζωής για τα όνειρα και τις προσδοκίες του. Ήταν η Ορθόδοξη Εκκλησία! Οι κληρικοί και οι μοναχοί της Εκκλησίας του. Ανέτειλαν και οι μάρτυρες της Πίστεως του. Αυτοί τονπαρηγορούσαν, τον φώτιζαν, τον συγκινούσαν, τον κρατούσαν στη ζωή, και, όταν ήλθε το πλήρωμα των καιρών, τού έδωσαν και την ελευθερίαν του. Οι όσιοι, οι άγιοι, οι μάρτυρες ήταν οι μεγάλοι ευεργέτες του δούλου Γένους! Ο άγιος οσιομάρτυς Δαμιανός ήταν ένας από αυτούς.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ: Ο Δαμιανός γεννήθηκε γύρω στο 1500 από γονείς ραγιάδες! Είχαν περάσει περίπου εκατόν χρόνια δουλείας του Γένους στους Τούρκους. Το χωριό του, το Μυρίχοβο, της επαρχίας Καρδίτσας, Φαναρίου τότε, κατοικούνταν από λίγους αγρότες. Το μόνο πλούσιο που διέθεταν οι γονείς του Δαμιανού ήταν η ευσέβεια τους. Και από αυτήν κάθε στιγμή προσέφεραν στον μικρό γιο τους, τον Δαμιανό. Η ψυχή του παιδιού δέχτηκε την καλλιέργεια της θεοσέβειας, στην οποίαν ήταν, παρά την αγραμματοσύνην τους, επιδέξιοι οι ταπεινοί γονείς του. Το παιδί προόδευε, προέκοπτε στη σοφία και την ηλικία με τη Χάρη του Θεού. Μπορούσε να το διακρίνει ο καθένας ότι θα αυτός θα γινόταν κάτι παραπάνω από το συνηθισμένο. Στο Μυρίχοβον ήταν υπόδειγμα δια τους νέους.
ΜΟΝΑΧΙΚΗ ΖΩΗ: Ο ευλαβής νέος ήταν ένας από εκείνους στους οποίους ο Θεός έδωκε το χάρισμα της αγάπης της μοναχικής ζωής. Ήρθε λοιπόν κάποτε στο Άγιο Όρος ο Δαμιανός, άγνωστο ακριβώς σε ποια ηλικία. Πάντως νέος. Παρουσιάστηκε στην ιερά Μονήν Φιλόθεου, δήλωσεν υποταγή, εκάρη και ενεδύθη το μοναχικόν σχήμα. Ο περίφημος και θαυματουργός όσιος Διονύσιος, ο εν Ολύμπω, διέπρεψεν ως ασκητής στη Μονήν αυτή και ήταν ηγούμενος της περί το 1520 μ.Χ. Αν σκεφτούμε, ότι ο Διονύσιος καταγόταν από την περιοχή του Δαμιανού, δεν αποκλείεται η φήμη της αγιότητας του και το παράδειγμα του να τον ήλκυσαν στην Μονή αυτήν. Ύστερα από ένα χρονικό διάστημα, η εσωτερική ορμή για μεγαλύτερη άσκηση, έφερε τον Δαμιανόν κοντά σ΄έναν ερημίτη του Όρους, που ωνομοζόταν Δομέτιος. Πολύπειρος ο Δομέτιος στην άσκηση, δέχθηκε να χειραγώγησει και τον ενθουσιώδη Δαμιανό στην σκληρή και για τους λίγους προορισμένη αυστηρή ασκητική ζωή. Φαίνεται πως ήταν στο σχέδιον του Θεού αυτό. Ο άνδρας, που επρόκειτο να αναλάβει ένα σκληρό και επίπονο έργο, του του οποίου επισφράγισμα θα ήταν το μαρτύριο, έπρεπε προηγουμένως να ασκηθεί σε κάθε είδος σκληραγωγίας, την πείνα, τη δίψα, τις αγρυπνίες, τις στερήσεις και την κακοπέραση.
Τρία έτη αργότερα, μέσα στο ερημητήριό του, ακούει ο όσιος Δαμιανός μία μυστηριώδη και θεία φωνήν να του λέει: “Δαμιανέ, ου μόνον το εαυτού δει σε ζητείν,
αλλά και το των ετέρων, κατά τον θείον Απόστολον”. Η φωνή αυτή υπενθύμιζεν στον ασκητήν την προτροπήν του απ. Παύλου προς τους Κορινθίους (Α’ ι’ 24), που είναι οδηγία προς κάθε χριστιανόν “μηδείς το εαυτού ζητείτω, αλλά το του ετέρου έκαστος”. Και αυτό σημαίνε: «Δεν πρέπει να αναζητάς μόνο το συμφέρον σου αλλά και των άλλων».
Ὁ γερο-Μιχαήλ ὁ Καυσοκαλυβίτης, χαριτόβρυτος γέροντας, στόν τάφο τοῦ ὁποίου ζήτησε καί τάφηκε ὁ ἅγ. Πορφύριος.
Ο Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου το 1906 στο χωριό Άγιος Ιωάννης Καρυστίας Ευβοίας και βαπτίσθηκε Ευάγγελος.
Ο Καυσοκαλυβίτης Γέρων Μιχαήλ µε το αειθαλές του χαµόγελο συνοµιλούσε µε τους αγίους.
Ο γερο-Μιχαήλ, γεννήθηκε στην Σύμη το 1906 και εκάρη μοναχός στην Καλύβη του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου από τον μοναχό Αρσένιο.
Σε όσους τον ρωτούσαν τους έλεγε για τη νοερά προσευχή. Αυτός βοηθήθηκε εκτός από το γερω-Θεόπεμπτο και από ένα γέροντα που ασκήτευε στο ξερονήσι του Αγίου Χριστοφόρου, απέναντι από τα Καυσοκαλύβια.
Συνδέθηκε με αγάπη αδελφική με τον τότε μονάζοντα στα Καυσοκαλύβια γερω-Πορφύριο. Αγωνίζονταν μαζί από δόκιμοι. Δεν ήταν απλή συμπάθεια η φιλία τους, αλλά με το χάρισμά του ο γερω-Πορφύριος έβλεπε εμφανώς τη χάρη που είχε…. έλεγε ότι ο Γέροντας Μιχαήλ είχε πλούσια τη χάρη του Θεού από μικρό παιδί. Τον θαύμαζε, γιατί ήταν αρκετά χαριτωμένος. Γι’ αυτό και όταν εκοιμήθη είπε να τον θάψουν στον τάφο του π Μιχαήλ, όπως και έγινε.
Ο γερω-Μιχαήλ εγνώριζε που βρίσκεται θαμμένο το λείψανο του αγίου Μαξίμου του Καυσοκαλυβίτη και το φανέρωσε και στο φίλο του γερω-Πορφύριο.
Ἅγιος Παϊσιος ὁ Ἁγιορείτης:«Οἱ κανόνες, ὅταν ἐφαρμόζονται χωρίς διάκριση...
Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης: «Οι κανόνες, όταν εφαρμόζονται χωρίς διάκριση, γίνονται κανόνια»
https://paraklisi.blogspot.com/2019/02/blog-post_48.html
Ἐδέσσης, Πέλλης καί Ἀλμωπίας Ἰωήλ: «Οἰκογένεια, ἱερός θεσμός»
Η ομιλία που πραγματοποίησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ, με θέμα: «Οικογένεια, ιερός θεσμός» στην Ημερίδα που οργάνωσε ο Ορθόδόξος Χριστιανικός Σύλλόγος «Ιωάννης ο Βαπτιστής» το Σάββατο 10 Μαΐου 2014 με γενικό τίτλο: «Οικογένεια και μέλλον»
https://paraklisi.blogspot.com/2019/02/blog-post_34.html
Κάποια συμπεράσματα γιά τήν διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου σχετικά μέ τά σαρκικά ἁμαρτήματα
Κάποια συμπεράσματα γιά τήν διδασκαλία
τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου
σχετικά μέ τά σαρκικά ἁμαρτήματα
Μέ βάση ὅλα τά ἀνωτέρω, μποροῦμε νά διατυπώσουμε κάποια ἀρχικά συμπεράσματα γιά τήν διδασκαλία τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου σχετικά μέ τά σαρκικά ἁμαρτήματα.
Ὁ Ἅγιος Πορφύριος ἦταν τελείως ἀντίθετος μέ τίς νεοορθόδοξες καί μεταπατερικές θέσεις περί προγαμιαίων σχέσεων, ἀποφυγῆς τεκνογονίας, αὐτονόμησης τῆς ἡδονῆς καί πλήρους ἐλευθερίας στίς σχέσεις πρίν ἤ καί μέσα στόν γάμο. Ἀκολουθοῦσε σέ ὅλα πιστά τήν ὀρθόδοξη πατερική γραμμή. Ἀπαγόρευε τίς προγαμιαῖες σχέσεις καί καταδίκαζε ἀπερίφραστα ὡς μέγα ἁμάρτημα τήν ἀποφυγή τῆς τεκνογονίας. Στόν γάμο ἐπέτρεπε μόνον τήν φυσιολογική σχέση πού ἀποσκοπεῖ στήν τεκνοποιΐα καί τίποτε ἄλλο, δέν ἐπέτρεπε κανενός εἴδους διαστροφή. Συνιστοῦσε τήν χαλιναγώγηση τῆς σάρκας, τήν καταπολέμηση τῆς φιληδονίας, τήν νηστεία, τήν σωματική κακοπάθεια, τήν ἄσκηση καί τήν συνεχή ἐπιμελημένη μετάνοια.
Ἄνδρος, Παναγία Τρομαρχιανή
Άνδρος, Παναγία Τρομαρχιανή
Μικρές σαν ήμασταν με την αδερφή μου, μας έλεγε η γιαγιά Σοφία την ιστορία απ΄το νησί της που αγαπούσε να διηγείται κι ο πατέρας της…
Σαν τέλειωνε τις εργασίες στα κτήματά του στα Τρομάρχια, στην περιοχή όπου είναι χτισμένο το μοναστήρι, άφηνε το κονάκι του και περνώντας μπροστά από την εκκλησία, ευχαριστούσε την Παναγιά κι έφευγε για το σπίτι.
Ένα απόβραδο αποκαμωμένος πήρε το δρόμο του γυρισμού, μα καθώς έκανε να φύγει ένιωσε κάτι να τον καλεί επίμονα πίσω.
Καθώς στράφηκε να δει αντίκρισε ψηλά πάνω στο δώμα της μονής μία γυναίκα γλυκειά να σκύβει προς το μέρος του κοιτώντας τον αμίλητη. Τα ΄χασε ο παππούς Λεωνίδας.
Ὁ Χριστός γεννᾶται στήν καρδιά ἐκείνου ὅπου ἔχουν πεθάνει ὅλοι οἱ ἄλλοι θεοί μέσα του...
«Αν δεν αραίωσες τις φιλίες σου, αν δεν σε εγκατέλειψαν οι φίλοι σου, αν δεν άρχισαν οι άλλοι να σε ειρωνεύονται, τότε να ξέρεις ότι δεν έκανες βήμα στον Χριστιανισμό.
Γιατί ο Χριστός γεννάται στην καρδιά εκείνου του ανθρώπου, όπου έχουν πεθάνει όλοι οι άλλοι θεοί μέσα του (ο θεός της μόδας, ο θεός της σαρκός, ο θεός του εγωισμού).
14 Φεβρουαρίου. Αὐξεντίου ὁσίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Πέμ. λγ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Πέτρ. δ΄ 12 - ε΄ 5).
Α Πε. 4,12 Ἀγαπητοί, μὴ
ξενίζεσθε τῇ ἐν ὑμῖν πυρώσει πρὸς πειρασμὸν
ὑμῖν γινομένῃ, ὡς ξένου ὑμῖν συμβαίνοντος
Α Πε. 4,12 Αγαπητοί, ας μη παραξενεύεσθε δια την φλόγα και το
κάψιμο, που σας προκαλούν αι διάφοραι θλίψεις και αι δυσκολίαι, ως εάν κάτι το
παράξενον σας συμβαίνη.