ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019
69. Ἡ ἐσωτερική πνευματική ἐργασία, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου
69. Ἡ ἐσωτερική πνευματική ἐργασία, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου,20-2-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
68. Ἁπλότης καί ἁπαλότης στόν πνευματικό ἀγῶνα, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
68. Ἁπλότης καί ἁπαλότης στόν πνευματικό ἀγῶνα, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,19-2-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
67. Ἡ ἐν Χριστῷ ἀνακαίνιση μας, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
67. Ἡ ἐν Χριστῷ ἀνακαίνιση μας, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 18-2-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσση, http://hristospanagia3.blogspot.gr , http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
Γιατί οἱ ἐκτός Γάμου σχέσεις (προγαμιαῖες σχέσεις, πολιτικός γάμος) εἶναι πορνεία;
Γιατί οἱ ἐκτός Γάμου σχέσεις (προγαμιαῖες σχέσεις,
πολιτικός γάμος) εἶναι πορνεία;
Παραθέτουμε ὡς ἀπάντηση στό ἀνωτέρω ἐρώτημα, ἄρθρο τοῦ μακαριστοῦ θεοφώτιστου καί ἐξαγιασμένου σοφοῦ Κανονολόγου τῆς Ἐκκλησίας μας, Γέροντος Ἐπιφάνιου Θεοδωρόπουλου. Τό ἄρθρο ἔχει τίτλο: Εἶναι οἱ προγαμιαῖες σχέσεις πορνεία;
Γράφει ὁ σοφός Πνευματικός ἀπαντώντας στίς ἀθεολόγητες θεωρήσεις τῶν νεοορθοδόξων-μεταπατερικῶν: «Ὑπάρχουν πολλοί, ἐνίοτε καί καθηγητές Θεολόγοι πού διδάσκουν μία πολύ “βολική” καί “ἔξυπνη” θεωρία: Ὅτι πορνεία εἶναι μόνο ἡ σαρκική ἱκανοποίηση πού γίνεται ἔξω ἀπό τό γάμο μέ πόρνες καί μέ χρήματα (δηλαδή μέ πληρωμή). Ἐνῶ, ὅπου ὑπάρχει ἀγάπη, ὅπου ὑπάρχει ψυχική ἐπαφή, ἐκεῖ δέν ἔχουμε πορνεία. Συνεπῶς, (κατ' αὐτούς) γιά ἕνα ζευγάρι νέων πού ἀγαπιοῦνται, ἡ σαρκική σχέση τους ἀποτελεῖ “ὁλοκλήρωση τῆς ἀγάπης των” καί δέν εἶναι πορνεία, ἄρα δέν κάνουν ἁμαρτία. Τό Εὐαγγέλιο μόνο τήν πορνεία καί τήν μοιχεία ἀπαγορεύει, λένε, δέν ἀπαγορεύει τήν “ὁλοκλήρωση τῆς ἀγάπης” ἑνός ζευγαριοῦ!
Βέβαια, ἡ λέξη “πορνεία”, στήν κυριολεξία, σημαίνει τήν ἱκανοποίηση τῶν σαρκικῶν ὀρέξεων μέ χρήματα, ἀφοῦ στήν ἀρχαιότητα ἀσκοῦσαν τό “ἐπάγγελμα” αὐτό γυναῖκες ἀγορασμένες, δηλαδή δοῦλες. Ὅμως, ἐκτός ἀπό τήν κύρια σημασία της, ἡ λέξη πορνεία εἶχε ἀνέκαθεν καί τήν σημασία τῆς σαρκικῆς σχέσεως δύο ἑτερόφυλων προσώπων, χωρίς νά ὑπάρχει χρηματική δοσοληψία. Μία εἶναι ἡ νόμιμη συζυγία ἀνδρός καί γυναικός, αὐτή πού γίνεται μέ τήν εὐλογία τοῦ Μυστηρίου τοῦ γάμου. Κάθε πράξη, πού γίνεται ἔξω ἀπό τό Μυστήριο τοῦ γάμου, χαρακτηρίζεται ὡς πορνεία ἤ μοιχεία καί καμία διάκριση δέν γίνεται, ἄν συμβαίνει μέ ἀμοιβή ἤ ἐξ ἀγάπης.
Πουθενά στήν Ἁγία Γραφή δέν δικαιώνονται οἱ προγαμιαῖες σχέσεις, ἐφ’ ὅσον γίνονται μεταξύ δύο προσώπων πού ἀγαπιοῦνται. Καί πουθενά στήν Ἁγία Γραφή δέν θά βροῦμε ἀμνήστευση τῶν σχέσεων αὐτῶν, ἐπειδή ἀπουσιάζει ἡ πληρωμή καί γίνεται ἐπίκληση τοῦ ἐρωτικοῦ αἰσθήματος. Ἄς ἀναφέρουμε μερικά παραδείγματα:
Προσοχή! Σχέδιο διαστρέβλωσης τῶν προφητειῶν.
του Ρακοβαλή Αθανάσιου
Αφελείς συμπεριφορές και διαδόσεις φημών.
Κοντά στο 1992 κυκλοφόρησε η φήμη ότι θα ξεκινήσει ένας μεγάλος πόλεμος, στον οποίο θα μπλεχτεί και η Ελλάδα, γιατί τότε έπεφταν δύο πασχαλιές μαζί, όπως είχε προφητέψει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Πράγματι τότε συνέπιπταν ημερολογιακά δύο μεγάλες γιορτές μαζί, το Πάσχα και ο Ευαγγελισμός και αυτό θεωρήθηκε από κάποιους σαν ερμηνεία της προφητείας του αγίου. Η φήμη διανθιζόταν και με άλλες λεπτομέρειες… Στο Άγιον Όρος Χριστιανοί (μοναχοί και λαϊκοί) αναμετέδιδαν την φήμη με κάποιο δισταγμό και επιφύλαξη, άλλοι βρίσκονταν σε μια κατάσταση διέγερσης και αναμετέδιδαν την φήμη σαν σίγουρο γεγονός και κάποιοι άλλοι δεν ήθελαν να ακούσουν τίποτα και τα θεωρούσαν όλα αυτά ανοησίες. Τα πράγματα δικαίωσαν τους τελευταίους.
Λίγο πριν το 2004 κυκλοφορούσε η φήμη ότι δεν θα γίνουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα, γιατί θα ξεσπάσει πόλεμος. Πάλι εμφανίσθηκαν οι τρεις παρά πάνω κατηγορίες ανθρώπων. Μερικοί μάλιστα αγόραζαν και τρόφιμα…Πάλι τα πράγματα απέδειξαν ότι η φήμη ήταν μία σαπουνόφουσκα. Αυτές είναι δύο από αρκετές άλλες φήμες μικρότερης έκτασης που έφτασαν στα αυτιά μου.
Τι συμβαίνει;…Υπάρχουν κάποιοι χριστιανοί (μοναχοί, ιερείς και λαϊκοί) που έχουν ευλάβεια ανακατεμένη με βλάβη, όπως έλεγε χαριτολογώντας ο όσιος Παΐσιος, που παριστάνουν τους χαρισματικούς, ενώ δεν είναι. Επιθυμούν τον θαυμασμό και τον σεβασμό του πλήθους, γι’ αυτό αναμεταδίδουν αυτές τις φήμες σαν βεβαιότητες, έστω και αν γνωρίζουν υποσυνείδητα ότι αυτό το παιχνίδι έχει ημερομηνία λήξης. Περιπαίζονται από την ματαιοδοξία. Δεν μπορούν να αντιληφθούν τη ζημιά που προκαλούν στο κύρος της Εκκλησίας και στους αδύναμους στην πίστη.
Μία ἱστορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου
Μια ιστορία του Αγίου Νικολάου
Η μητέρα Χριστοφόρου είπε την ιστορία από την καθιερωμένη Μητέρα Abbess Benedicta, από τη Ρουμανία, της Ορθόδοξης Μονής Μεταμόρφωσης, Ellwood City, PA. Αυτή η ιστορία του Αγίου Νικολάου του είχε πει ως παιδί:
Υπήρχε κάποτε ένα νεαρό ζευγάρι που ήταν τόσο φτωχό που έπρεπε να πουλήσει τα οικιακά του αγαθά για να επιβιώσει. Τέλος, έπρεπε να πουλήσουν τις εικόνες τους. Μια ειδική εικόνα ήταν του Αγίου Νικολάου. Αυτός που το αγόρασε ήταν ένας μεγάλος Τούρκος, του οποίο είπαν ότι στο εικονίδιο αυτό που χρειάζονται ήταν κεριά και λάδι για να ικανοποιηθει ο Άγιος . Ο μεγάλος Τούρκος σκέφτηκε ότι θα ήταν καλό να έχει μια εικόνα για να προστατεύσει το σπίτι του, ενώ βγήκε για να μεθυσει (του άρεσε να πίνει).
Έτσι την αγόρασε και πήγε στο μπαρ το βράδυ και είπε στους φίλους του ότι το σπίτι του το παρακολουθεί μια εικόνα και ότι δεν έπρεπε πλέον να κλειδώνει τις πόρτες του. Οι φίλοι του χαμογέλασαν ο ένας στον άλλον, και αποφάσισαν να τον διδάξουν ότι οι εικόνες δεν έχουν δύναμη και ενώ πίνοντας, πήγαν στο σπίτι του έκλεψαν κάποια πολύτιμα πράγματα από αυτό. Επιστρέφοντας εκείνο το βράδυ στο σπίτι του, ο άνθρωπος είδε ότι τον είχαν ληστέψει. Πήγε στην εικόνα και είπε: "Άγιε Νικόλαε , πληρώσα καλά χρήματα για σένα και δεν προστατέψες το σπίτι μου, θα σου βάλω αρκετό λάδι στη λάμπα σου, θα σου δώσω ένα άλλο κερί". Άναψε λοιπόν ένα άλλο κερί και έριξε περισσότερο λάδι.
Την επόμενη νύχτα βγήκε και πάλι να πιει (του άρεσε να είναι μεθυσμένος). Οι φίλοι τον είδαν και ρώτησαν πώς ο Άγιος Νικόλαος δεν είχε προστατεύσει το σπίτι του. Απάντησε ότι δεν είχε δώσει στην εικόνα αρκετά κεριά και λάδι από την αρχή και τώρα που είχε, όλα θα ήταν "εντάξει". Έτσι, οι φίλοι, ενώ ο Τούρκος πίνοντας έκλεψαν ξανά το σπίτι του.
Ποιμαντορική Ἐγκύκλιος Τριωδίου Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ’ ἀριθ. 175/2019)
«Τὰς φωνὰς τοῦ Τελώνου, πιστοὶ φθεγξώμεθα, Ἱερῷ ἐν ἁγίῳ·
Ὁ Θεὸς ἵλαθι, ἵνα σὺν αὐτῷ, τύχωμεν συγχωρήσεως,
λύμης μεγαλαύχου ῥυσθέντες Φαρισαίου»
(Ἐκ τοῦ Κανόνος τοῦ Τριῳδίου)
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Εὐλογημένη, εἰρηνική καί καρποφόρα εἴθε νά εἶναι ἡ ἀρχομένη σήμερα Ἱερά καί κατανυκτική περίοδος τοῦ Τριῳδίου.
Τριῴδιο γιά μιά μερίδα λαοῦ σημαίνει διασκεδάσεις, εὐκαιρίες γιά κραιπάλη καί μέθη καί ξέφρενη κοσμική ζωή, μακρυά ἀπό τόν δρόμο τῆς ἠθικῆς καί τῆς ἀρετῆς. Γιά ἄλλους εἶναι ἡ περίοδος ἀναβιώσεως εἰδωλολατρικῶν ἑορτῶν, ἠθῶν καί ἐθίμων τῆς προχριστιανικῆς ἐποχῆς μέ τά καρναβαλικά συμβάντα. Ἀλλάζουν οἱ ἄνθρωποι προσωπεῖο καί φορώντας τίς μάσκες ἐπιδιώκουν νά προκαλοῦν τήν προσοχή τοῦ κόσμου, ἀλλά ταυτόχρονα παραβιάζουν τό πανάγιο θέλημα τοῦ Θεοῦ.
Γιά τούς πιστούς, ὅμως, καί συνειδητούς χριστιανούς δέν εἶναι αὐτό τό Τριῴδιο. Δέν εἶναι τριόδιο μέ ο, δηλ.περιφορά στίς τριόδους καί τά σοκάκια μέ μεταμφίεσι, καί μάλιστα σέ νυκτερινές ὧρες, ἀλλά Ἱερό Τριῴδιο, μέ ω, ἱερή καί εὐλογημένη περίοδος νηστείας, ἀγρυπνίας, προσευχῆς, ἡμερονυκτίου πνευματικοῦ ἀγῶνος καθάρσεως ἀπό τά πάθη μας καί θείου φωτισμοῦ.Ἑβδομήντα ἡμέρες καθιέρωσε ἡ Ἀγία μας Ἐκκλησία πρίν ἀπό τήν Ἁγία καί Μεγάλη Ἑορτή τοῦ Πάσχα διά νά καλέσῃ τά παιδιά της σέ μιά ἐθελοντική ἐπιστράτευσι.
Μεγάλη στρατιά τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ Μία Ἁγία Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία μας. Καί ὅπως ὁ στρατός τῆς Ἑλληνικῆς μας πατρίδος κάνει κατά καιρούς καί διαστήματα ἀσκήσεις ἑτοιμότητος, καλώντας καί ἐφεδρικές δυνάμεις γιά νά ἀσκηθοῦν στά νέα ὁπλικά συστήματα, ἔτσι καί ἡ Ἁγία μας Μητέρα Ἐκκλησία μᾶς προσκαλεῖ, κατά τήν ἁγία καί κατανυκτική περίοδο τοῦ Ἱεροῦ Τριῳδίου, σέ μιά ἐθελοντική ἐπιστράτευσι, σέ ἐγρήγορσι, σέ ἄσκησι ἑτοιμότητος, σέ μιά πνευματική ἀνάβασι, σέ περισυλλογή, σέ αὐτοσυγκέντρωσι, σέ μιά συνεχῆ καί ἀδιάκοπη ἐπαγρύπνησι, γιά νά ὑποδεχθοῦμε μέ τήν ἀνάλογη ψυχοσωματική προετοιμασία τά Ἅγια καί Σεπτά Πάθη τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τήν ἔνδοξη καί λαμπροφόρο Ἁγία Του Ἀνάστασι.
Τά δημιουργήματα χειραγωγοῦν στήν εὐσέβεια.
Αγ. Γρηγορίου Νύσσης
«Εάν κάποιος, κυριευθεί από την πλεονεξία, και σαν άλλη θάλασσα, επεκτείνει την υπερβολική επιθυμία για τα κέρδη, που τρέχουν μέσα σε αυτήν από παντού με τρόπο άπληστο, αυτός, βλέποντας προς την πραγματική θάλασσα, ας θεραπεύσει το πάθος του.
Γιατί, όπως εκείνη δεν ξεπερνάει το όριό της, μολονότι δέχεται αμέτρητες ποσότητες υδάτων, που εισρέουν σε αυτήν, αλλά παραμένει στο ίδιο σημείο, σαν να μην έχει προστεθεί σε αυτήν καμία νέα ποσότητα νερού, κατά τον ίδιο τρόπο και ο άνθρωπος, όταν παραμένει στα όριά του, απολαμβάνοντας τα αγαθά, τα οποία αποκτά, δεν μπορεί να συναυξάνει μαζί με τον πλούτο των αγαθών και τη λαιμαργία της απόλαυσης.
Αλλά, ενώ δεν σταματά η εισροή των αγαθών μέσα του, διατηρεί στα μέτρα της την επιθυμία της απόλαυσης. Εφόσον, λοιπόν, δεν μπορεί η απόλαυση να ξεπεράσει τα φυσικά της όρια, για ποιο λόγο να επιδιώκουμε τις πλέον αυξήσεις των εσόδων, τη στιγμή που ποτέ δεν προσφέρουμε από το πλεόνασμα, το οποίο προκύπτει από τα νεότερα κέρδη, προκειμένου να ελεήσουμε τους άλλους; Επειδή όμως, όπως ερμηνεύσαμε την έννοια της ματαιότητας, ματαιότητα είναι ή λόγος ανόητος, ή πράγμα ανώφελο, νομίζω ότι καλά αρχίζει ο Εκκλησιαστής από αυτό το σημείο το λόγο.
Λάμπρος Σκόντζος, Ὁ ὄλεθρος τῆς ἐγωπάθειας καί ἡ εὐλογία ταπεινώσεως. (Θεολογικό σχόλιο στήν Κυριακή τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου)
Ο ΟΛΕΘΡΟΣ ΤΗΣ ΕΓΩΠΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΕΩΣ
(Θεολογικό σχόλιο στην Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου)
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού
Με τη χάρη και την ευσπλαχνία του Αγίου Θεού φθάσαμε για μια ακόμα φορά στο άγιο Τριώδιο, στην ιερότερη και κατανυκτικότερη εορτολογική περίοδο του εκκλησιαστικού έτους. Η μακρά αυτή περίοδος, η οποία αρχίζει την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο, είναι η πιο σημαντική χρονική περίοδος της Εκκλησίας μας, διότι δίνει την ευκαιρία σε μας τους πιστούς να συναισθανθούμε τη λαθεμένη πορεία της ζωής μας, να τη διορθώσουμε και να επανακαθορίσουμε τη στάση μας απέναντι στο Θεό και τους συνανθρώπους μας. Αυτή η προσωπική κάθαρση και διόρθωση της γήινης πορείας μας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουμε, κεκαθαρμένοι και αλλαγμένοι, να εορτάσουμε το άγιο Πάσχα, σύμφωνα με την παύλειο προτροπή, όχι όπως οι Ιουδαίοι, τυπικά, «άλλ' εν αζύμοις ειλικρινείας και αληθείας», αποβάλλοντας την παλαιά ζύμη της κακίας και της πονηρίας μας (Α΄ Κορ.5,8).
Η πρώτη Κυριακή του Τριωδίου είναι αφιερωμένη στην πολύ διδακτική παραβολή του Τελώνου και του Φαρισαίου, την οποία ο Κύριος διηγήθηκε, προκειμένου να διδάξει την θεοφιλή αρετή της ταπεινώσεως και να στηλιτεύσει την εωσφορική έπαρση. Δίδαξε την παραβολή αυτή «προς τινας τους πεποιθότας αφ’ εαυτοίς ότι εισί δίκαιοι, και εξουθενούντας τους λοιπούς» (Λουκ.18,9). Δηλαδή πήρε αφορμή ο Χριστός από την υποκριτική στάση των Φαρισαίων, οι οποίοι ήθελαν να φαίνονται ως εκλεκτοί και αγαπητοί του Θεού, περιφρονώντας όσους δεν ανήκαν στην τάξη τους, ως ελεεινούς και μισητούς του Θεού.
Ο ευαγγελιστής Λουκάς, με τρόπο λιτό, αλλά σαφέστατο, διέσωσε την παραβολή αυτή ως εξής: «Άνθρωποι δύο ανέβησαν εις το ιερόν προσεύξασθαι, ο εις Φαρισαίος και ο έτερος τελώνης. Ο Φαρισαίος σταθείς προς ευατόν ταύτα προσηύχετο΄ ο Θεός ευχαριστώ σοι ότι ουκ ειμί ώσπερ οι λοιποί των ανθρώπων, άρπαγες, άδικοι, μοιχοί, ή και ως ούτος ο τελώνης΄ νηστεύω δις του σαββάτου, αποδεκατώ πάντα όσα κτώμαι. Και ο τελώνης μακρόθεν εστώς ουκ ήθελεν ουδέ τους οφθαλμούς εις τον ουρανόν επάραι, αλλ’ έτυπτεν εις το στήθος αυτού λέγων΄ ο Θεός ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ. Λέγω υμίν, κατέβη ούτος δεδικαιωμένος εις τον οίκον αυτού ή γαρ εκείνος΄ ότι πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται» (Λουκ.18,10-14).
Ἐπανακαταμετρήσεις μέχρι τελικῆς ἀναθεώρησης…
Ομολογία μεθόδευσης από τον Πρόεδρο της Βουλής κύριο Νίκο Βούτση για την Αναθεώρηση του Άρθρου 3 του Συντάγματος που αφορά τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας.
Ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, ανακοίνωσε στις 19:00 το απόγευμα της Πέμπτης 14 Φεβρουαρίου ότι όλες οι προτάσεις του κυβερνώντος κόμματος τελικά υπερψηφίστηκαν. Όταν οι δημοσιογράφοι τον ρώτησαν αν υπήρξε επανακαταμέτρηση στο συγκεκριμένο άρθρο για το οποίο προτείνεται η κατοχύρωση του ουδετερόθρησκου Κράτους, παραδέχθηκε ότι σε μια σειρά άρθρων όπου το αποτέλεσμα ήταν οριακό, μπορεί να χρειάστηκαν ακόμη και τρεις ή και τέσσερις επανακαταμετρήσεις. Σχολιάζοντας δε το αποτέλεσμα 151 που πήρε το συγκεκριμένο άρθρο, είπε με νόημα πως «αυτή ήταν η καλύτερη δυνατή εκδοχή».
Ἡ ἐξίσωση τοῦ γέροντος Πορφυρίου α+α=Α ανέχομαι+ανακουφίζω το συναθρωπο=Αγάπη
Η ΕΞΊΣΩΣΗ ΤΟΥ ΓΈΡΟΝΤΟΣ ΠΟΡΦΥΡΊΟΥ α+α=Α ανέχομαι+ανακουφίζω το συναθρωπο=Αγάπη
http://apantaortodoxias.blogspot.com/2019/02/blog-post_263.html
21 Φεβρουαρίου. Τιμοθέου ὁσίου τοῦ ἐν Συμβόλοις. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Πέμ. λδ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Ἰωάν. α΄ 8 - β΄ 6).
Α Ιω. 1,8 ἐὰν εἴπωμεν
ὅτι ἁμαρτίαν οὐκ ἔχομεν, ἑαυτοὺς πλανῶμεν
καὶ ἡ ἀλήθεια οὐκ ἔστιν ἐν ἡμῖν.
Α Ιω. 1,8 Εάν είπωμεν, ότι δεν έχομεν αμαρτίαν, εξαπατώμεν
τους εαυτούς μας και η αλήθεια του Θεού δεν υπάρχει μέσα μας.