Σελίδες

Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Συντριβή καί κατάνυξη



(Επιλογή και διασκευή ψυχωφελών κειμένων από το βιβλίο “ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑ” του μοναχού Αγαπίου Λάνδου του Κρητός)


ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΘΟΥΜΕ

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ


“Συντριβή και κατάνυξη”


Αυτός που ποθεί μ΄όλη του την καρδιά να επιστρέψει από την αμαρτία στον Κύριο, όπως ο άσωτος γιός στο πατρικό σπίτι, ας ξέρει πώς η πρώτη θύρα πού θα περάσει, είναι η συντριβή. Αυτή είναι η πιο ευπρόσδεκτη θυσία που μπορούμε να προσφέρουμε στο Θεό. “Ευάρεστη θυσία στο Θεό είναι η ψυχή που έχει συντριβεί από τη μετάνοια, ο Θεός δεν θ΄απορρίψει ποτέ μια καρδιά που έχει συντριβεί και ταπεινωθεί” (Ψαλμ. 50:19).

Η συντριβή έχει δύο όψεις, από το ένα μέρος τη μετάνοια για τα περασμένα αμαρτήματα, κι από το άλλο τη στέρεη απόφαση για τη μη επανάληψή τους. Αν, λοιποόν, μετανόησες αληθινά, πρώτα-πρώτα θα μισήσεις ολόψυχα τον προηγούμενο τρόπο της ζωής σου, όχι τόσο γιατί σε κρατούσε έξω από τη βασιλεία του Θεού ή γιατί φοβάσαι την κόλαση, αλλά γιατί πίκρανες τον πανάγαθο και αναμάρτητο Κύριο, που ενανθρώπησε και σταυρώθηκε για να σε λυτρώσει ακριβώς από την αμαρτία και τις ολέθριες συνέπειές της.

Η συντριβή, βέβαια, πού από το θάνατο ξαναφέρνει στη ζωή τον μετανοημένο αμαρτωλό, είναι θείο δώρο. Είναι χάρισμα του Αγίου Πνεύματος, που προσφέρεται μόνο στις καλοπροαίρετες και ταπεινές ψυχές. Για να το καταλάβεις, πρέπει να κάνεις κι εσύ κάτι, να φανερώσεις δηλαδή τη γνησιότητα και την ειλικρίνεια της μετάνοιάς σου. Μάζεψε το νου σου και συλλογίσου όλα όσα μπορούν να σου εμπνεύσουν μίσος για την αμαρτία και να φέρουν στην καρδιά σου κατάνυξη. Ποια είν΄αυτά; Εκείνα που αναφέρονται συνοπτικά στη συνέχεια.


α΄. Ο αναλογισμός των σφαλμάτων σου

Κάθε ώρα και στιγμή ν΄αναλογίζεσαι τις αμαρτίες και τα σφάλματά σου απέναντι στον πανάγαθο Θεό, που τόσο πλούσια σ΄έχει ευεργετήσει, χαρίζοντάς σου πρωταρχικά το ύψιστο αγαθό της ζωής.

Γιατί όμως σου χάρισε τη ζωή; Όχι, βέβαια, για να εργάζεσαι, να τρως, να χτίζεις σπίτια, να κάνεις δοσοληψίες, να μαζεύεις πλούτη, κι έπειτα να τ΄αφήνεις όλα με το θάνατο και να θάβεσαι για πάντα στο χώμα. Τι νόημα θα είχε κάτι τέτοιο;

Φοβερό ! Οἱ ἁμαρτίες κολλημένες στήν πλάτη μας…

 

π. Σάββας Αγιορείτης:

"Οι δαίμονες έφυγαν γρυλίζοντας αγριεμένοι γιατί είπα την αμαρτία και ήρθαν μέσα οι άγγελοι..."

"...Τρίτος ἐχθρός τού ανθρώπου είναι ὁ διάβολος, ὁ ὁποῖος μᾶς δεσμεύει λόγω τῶν ἁμαρτιῶν μας ἔχοντας καί διεκδικώντας ἀπό τόν Χριστό τά "δικαιώματά" του. Ἔστω καί μία ἁμαρτία ἄν ἔχουμε ἀμετανόητη, ἀνεξομολόγητη, εἶναι ἀρκετή γιά νά μᾶς Κολάσει. Εδώ θά σᾶς πῶ ἕνα περιστατικό πάνω σ΄αυτό μιά καί τά περιστατικά μένουν στην θύμησή μας. 
Τό ἄκουσα καί ἐγώ ἀπό ἕναν ἀγαπητό φίλο ἱερομόναχο, ὁ ὁποῖος τό ἔζησε ὁ ἴδιος, ὁπότε εἶναι ἐγγυημένο καί πραγματικό καί εἶναι τῆς ἐποχῆς μας. Εἶχε πάει σέ ἕνα Νοσοκομεῖο καί ἐκεῖ συνάντησε ἕναν φίλο του ἱερέα πολύ λυπημένο. Τοῦ λέει:
–Πάτερ τί συμβαίνει;
–Νά, λέει, ἔχω ἐδῶ τόν νεωκόρο πού εἶχα στήν ἐκκλησία μου πάρα πολλά χρόνια, πνευματικό μου παιδί, ὁ ὁποῖος εἶναι στά τελευταῖα του -αὐτό βέβαια δέν εἶναι λυπηρό, εἶναι ἀναμενόμενο, ὅλοι θά ἔρθουμε κάποια στιγμή σ’ αὐτή τήν κατάσταση- αλλά τό πραγματικά λυπηρό εἶναι ὅτι σ’ αὐτή τήν τελική φάση τῆς ζωῆς του βλέπει δαίμονες...
++++++++++++++++++++++

Ὅταν κανείς φτάνει στό τέλος τῆς ζωῆς του, ἐπειδή πέφτει τό καταπέτασμα, θά λέγαμε, βλέπει τόν πνευματικό κόσμο καί βλέπει, ἀνάλογα μέ τήν ζωή πού ἔχει κάνει, εἴτε τούς ἀγγέλους πού ἔρχονται νά παραλάβουν τήν ψυχή του, εἴτε τούς δαίμονες. 
Τό ὅτι λοιπόν ἔβλεπε τούς δαίμονες δέν ἦταν καθόλου καλό πράγμα.
Πῆγαν μαζί νά τόν δοῦνε καί τοῦ λένε:
–Τί βλέπεις;

Τετραήμερη προσκυνηματική ἐκδρομή σέ Τῆνο καί Ἄνδρο

                                                 
   
  ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ  EΔΕΣΣΗΣ  , ΠΕΛΛΗΣ   &   ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ερ  Γυναικεία  Mον   γίας  Τριάδος,  δέσσης

                                              š˜˜š
1η ἡμέρα 22/06/2019 Σάββατο: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ- ΚΑΤΕΡΙΝΗ - ΡΑΦΗΝΑ - ΑΝΔΡΟΣ
Ἀναχώρηση ἀπὸ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ στὶς 06:00 τὸ πρωὶ καὶ μέσω Κατερίνης ἄφιξη στὴν Ραφήνα. Ἐπιβίβαση στὸ πλοῖο στὶς 17:30  καὶ  ἀπόπλους γιὰ τὴν  Ἄνδρο. Ἄφιξη στὴν Ἄνδρο. Τακτοποίηση στὸ ξενοδοχεῖο καὶ ἐλεύθερος χρόνος.
1η διανυκτέρευση στὴν Ἄνδρο.
2η ἡμέρα 23/06/2019 Κυριακή: ΑΝΔΡΟΣ
Θεία λειτουργία. Ἡ ἡμέρα εἶναι ἀφιερωμένη στὰ Ἱερὰ προσκυνήματα τοῦ  νησιοῦ, στὴν Ἱερὰ Μονὴ τοῦ  Ἁγίου Νικολάου καὶ στὴν Ἱερὰ Μονὴ τῆς Ἁγίας Μαρίνας.
2η διανυκτέρευση στὴν Ἄνδρο.

Τί ἔλεγε ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιά τό Ἰσραήλ καί τόν τρίτο Ναό τοῦ Σολομώντα

 Η αναγνώριση της Ιερουσαλήμ από τις ΗΠΑ και τον Ντόναλτ Τράμπ χθές πάγωσε τον πλανήτη, 

Ο Άγιος Παΐσιος όμως είχε μιλήσει πολλά χρόνια πριν για τα σχέδια των Σιωνιστών να γκρεμίσουν το τεμένος του Όμάρ στην Άγια Πόλη και στη θέση του να ανοικοδομήσουν τον Τρίτο Ναό του Σολομώντα όπου ο Αντίχριστος θα στεφθεί Βασιλιάς του κόσμου.

‘Ελεγε ο Άγιος Παΐσιος:

Τελικά οί Σιωνιστές θά εγκαταστήσουν τόν Αντίχριστο εκεί ως Μεσσία. Άκουσα ότι οί Εβραίοι ήδη ετοιμάζονται νά χτίσουν τόν Ναό τού Σολομώντος.

– Γέροντα, οί Εβραίοι, ενώ διαβάζουν τήν Παλαιά Διαθήκη, πώς δέν πιστεύουν στον Χριστό;

– Δεν πας να τό πής αυτό στους Εβραίους; Οι Εβραίοι είχαν ανέκαθεν φανατισμό. Καταλαβαίνουν, αλλά είναι ό εγωισμός πού τους τυφλώνει. Αν πρόσεχαν λίγο, δεν θα παρέμενε κανένας Εβραίος.

– Αυτά πού διάβαζαν, πώς τά ερμήνευαν;

Tί εἶναι ἐκκλησία;


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Γράφει ὁ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ:

... τήν Ἐκκλησία τήν ἀποτελοῦν ἡ κεφαλή της, ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός καί ὅλοι οἱ χριστιανοί, ὅσοι ὀρθοδόξως βαπτίστηκαν στό ὄνομα τῆς Ἁγίας καί Ὁμοουσίου Τριάδος.

Ὅταν ἀναφέρουμε τόν ὅρο Ἐκκλησία, ὀφείλουμε νά ὁμολογήσουμε ὅτι ἐννοοῦμε μόνο τήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία μας. Καί τοῦτο διότι μόνον ἡ Ὀρθοδοξία ἀποτελεῖ τήν Ἐκκλησία.
Αὐτή κρατεῖ τήν ἀλήθεια γνησία, ἀκεραία, ὅπως τήν ἐφανέρωσε ὁ ἐνανθρωπήσας Θεός στόν κόσμο, ὅπως τήν διεφύλαξαν καί τήν ἐστερέωσαν οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, οἱ θεοφόροι Πατέρες, ὅπως τήν ἐπίστευσαν, τήν ἐκήρυξαν καί τήν ἔζησαν ὅλοι οἱ Ἅγιοί μας.
Πόσο ὡραία μᾶς διδάσκει ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός: «Ἐγώ ἐδιάβασα καί περί ἀσεβῶν, αἱρετικῶν καί ἀθέων, τά βάθη τῆς σοφίας ἠρεύνησα∙ ὅλες αἱ πίστεις εἶναι ψεύτικες, τοῦτο ἐκατάλαβα ἀληθινόν, ὅτι μόνον ἡ πίστις τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν εἶναι καλή καί ἁγία».

Ἄρα, ὅσοι ἀνήκουν σέ ἄλλα ἐκτός Ὀρθοδοξίας δόγματα, δέν μποροῦν νά συμμετέχουν στά ὀρθόδοξα Μυστήρια, οὔτε νά συμπροσεύχονται μέ τούς ὀρθοδόξους.
Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας, ὅσο ἐπιεικής εἶναι στούς ἀνθρώπους, πού ἐν μετανοίᾳ ζητοῦν νά ἐνταχθοῦν στή ζωή της καί νά ἐπιμεληθοῦν τή σωτηρία τους, τόσο αὐστηρή καί ἀνυποχώρητη εἶναι στούς συμβιβασμούς, στίς ἀλλοιώσεις τῆς ἀληθείας, στίς ὑποκριτικές φιλοφρονήσεις, στά ψεύδη τῶν ἐχθρῶν τῆς ἀληθείας.
Ποιοί εἶναι, ὅμως, οἱ ἐχθροί τῆς ἀληθείας;
Ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι γίνονται ὄργανα τοῦ μισόκαλλου ἑωσφόρου, ἀλλοιώνουν τήν θεία ἀλήθεια καί ματαιώνουν τήν σωτηρία μας.

Παράδειγμα, ἡ εἰδωλολατρία, ἡ ὁποία μᾶς προσφέρει, μέ τίς ἐπιταγές τῆς νέας ἐποχῆς, τήν νεοειδωλολατρία καί τόν ἀποκρυφισμό, ἡ φιλοσοφία πού χωρίς Χριστό, θέλει νά ἀντικαταστήσῃ τόν θεῖο λόγο μέ τόν ἀνθρώπινο, ἀλλά καί οἱ αἱρέσεις πού μέ μανία πολεμοῦν καί θέλουν νά διαστρέψουν τήν ἀλήθεια, νά δώσουν πίστι στόν ἄνθρωπο καί ὄχι στόν Θεό.

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τόν ἔλεγχο τοῦ Κυρίου πρός τούς Γραμματεῖς καί τούς Φαρισαίους, Μέρος τέταρτο


Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
               ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ

[ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ: Υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.23,29-36]

   «Οα μν, γραμματες κα Φαρισαοι ποκριταί, τι οκοδομετε τος τάφους τν προφητν κα κοσμετε τ μνημεα τν δικαίων(:Αλίμονό σας, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές, διότι κτίζετε τους τάφους των προφητών και στολίζετε τα μνήματα των δικαίων) «κα λέγετε· ε μεν ν τας μέραις τν πατέρων μν, οκ ν μεν κοινωνο ατν ν τ αματι τν προφητν(:και λέτε: ‘’εάν ζούσαμε εμείς στις ημέρες των πατέρων μας, δεν θα γινόμασταν συνεργοί και συνένοχοί τους στο φόνο των προφητών’’) «στε μαρτυρετε αυτος τι υοί στε τν φονευσάντων τος προφήτας(:Άρα λοιπόν εσείς οι ίδιοι ομολογείτε για τον εαυτό σας ότι είστε απόγονοι εκείνων που σκότωσαν τους προφήτες και έχετε κακή κληρονομικότητα, από την οποία όμως δεν φροντίσατε να απαλλαγείτε) «κα μες πληρώσατε τ μέτρον τν πατέρων μν(:Συμπληρώστε λοιπόν κι εσείς εκείνα που λείπουν ακόμη απ’ όσα άρχισαν να κάνουν οι πρόγονοί σας, ώστε να φθάσετε στο ακρότατο όριο της κακίας)».
      Δεν λέει ο Χριστός το «αλίμονο» εναντίον τους, διότι χτίζουν τους τάφους, ούτε επειδή κατηγορούν τους προγόνους τους που φόνευσαν τους προφήτες, αλλά διότι και με τον τρόπο αυτό και με όλα όσα λέγουν, προσποιούμενοι ότι κατηγορούν τους πατέρες τους, πράττουν χειρότερα. Το ότι λοιπόν ήταν προσποιητή η κατηγορία ενάντια στους πατέρες τους το λέγει ο ευαγγελιστής Λουκάς με τις λέξεις «κα συνευδοκετε(:και επιδοκιμάζετε)» και «κοσμετε(:και διακοσμείτε)», διότι λέγει: «οα μν, τι οκοδομετε τ μνημεα τν προφητν, ο δ πατέρες μν πέκτειναν ατούς. ρα μαρτυρετε κα συνευδοκετε τος ργοις τν πατέρων μν, τι ατο μν πέκτειναν ατούς, μες δ οκοδομετε ατν τ μνημεα(:Αλίμονό σας, διότι κτίζετε τα μνημεία των προφητών και φαίνεστε έτσι ότι το κάνετε αυτό από σεβασμό προς τους προφήτες. Έχετε όμως κι εσείς τις ίδιες διαθέσεις με τους προγόνους σας. Διότι οι πατέρες σας και οι πρόγονοί σας όχι μόνο δεν έδειξαν κανένα σεβασμό σε αυτούς, αλλά και τους σκότωσαν. Άρα λοιπόν, αφού δεν αποκηρύττετε τους πατέρες σας και δεν συμμορφώνετε τη ζωή σας με τη διδασκαλία των προφητών, γίνεστε μάρτυρες κατηγορίας εναντίον των απεσταλμένων του Θεού και επιδοκιμάζετε και εγκρίνετε τα έργα των πατέρων σας. Διότι εκείνοι τους σκότωσαν, κι εσείς θάβετε τους σκοτωμένους και τους κτίζετε τα μνημεία, συμπληρώνοντας έτσι το έργο των πατέρων σας)»[Λουκά 11, 47-48].

Ὁμιλία γιά τό ἕνα καί μοναδικό θεμέλιο τῆς σωτηρίας. Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ.

Θεμέλιον γάρ άλλον ουδείς δύναται θείναι παρά τον κείμενον, ος έστιν Ιησούς Χριστός (Α Κορινθ. 3,11)

Οί Εβραίοι λένε: «Τό θεμέλιο είναι ο Μωυσής». Οί μουσουλμάνοι λένε: Τό θεμέλιο είναι ο Μωάμεθ. Οι κοντόφθαλμοι φυσιολάτρες λένε «Το θεμέλιο είναι η φύση» «Εμείς ρωτούμε: Ό Μωυσής ανέστησε εκ νεκρών; Ό Μωάμεθ ανέβηκε στον ουρανό; Ή φύση χορηγεί τό Αγιον Πνεύμα, τον Παράκλητο; Όχι, ο Μωυσής δεν ανέστησε, ο Μωάμεθ δεν ανέβηκε στον ουρανό. Ή φύση όχι μόνον δεν χορηγεί στους άνθρώπους τό Πνεύμα τό  Άγιον-τόν Παράκλητο, αλλα απεναντίας αναδίδει μίσος εναντίον τού ανθρώπου, αλυχτά και τού δείχνει τα δόντια της.
Το θεμέλιο τού κόσμου δεν μπορεί να είναι κάποιος πού είναι αμαρτωλός, ήδη άπό την  σύλληψη  του κάποιος πού ο  ίδιος αμάρτησε  πού πλανήθηκε και ζήτησε συμβουλές από  γυναίκες πού, χάρις στη δύναμη κάποιου άλλου, έκανε μεγάλα έργα- πού θρυμματίστηκε στον τάφο  πού το όνομά του δημιουργεί σύγχυση ώς προς τό οποια είναι η οδός, η αλήθεια καί η ζωή! Ό Μωάμεθ και ο Μωυσής συνελήφθησαν εν αμαρτία καί διέπραξαν οί ίδιοι άμαρτίες αναζήτησαν συμβουλές από γυναίκες επιτέλεσαν τα έργα τους με τη δύναμη άλλων στον τάφο τους κείτονται αποσυντεθειμένοι τά ονόματά τους προκαλούν σύγχυση στους ανθρώπους σχετικά με την οδό, την αλήθεια καί τη ζωή.

Αὐτόν πού σέ λύπησε..!!!


Εάν θυμηθεί κανείς ποτέ αυτόν που τον ελύπησε ή τον προσέβαλε ή τον αδίκησε ή του έκανε ένα οποιοδή­ποτε άλλο κακό, οφείλει να τον θυμηθεί και να τον θεωρήσει ως ιατρόν της ψυχής του και εκ βάθους ψυχής να προσεύχεται γι' αυτόν.
Εάν δε κάνει σκέψεις εναντίον του, πρέπει να γνωρίζει ότι κάνει κακό εναντίον της ιδίας της ψυχής του, ό­πως οι δαίμονες.
Μάλλον δε, γίνεται ο ίδιος εις τον εαυτόν του Δαί­μων και εχθρός, διότι δεν επιθυμεί να απαλλαγή από την κακία, αλλά θέλει να υποφέρη από ασθένειαν αθεράπευτον.

Τόν Χριστό ὅμως ὁ κόσμος Τόν σταύρωσε ἐπειδή δέν ἔκανε πολιτική μέ τήν ἀλήθεια

Αποτέλεσμα εικόνας για l-au rastignit pe hristos

"Ο κόσμος δεν καρφώνει στον σταυρό εκείνον που συμφιλιώνει την αλήθεια με το ψέμα, το φως με το σκοτάδι και το καλό με το κακό. 

 Τον Χριστό όμως ο κόσμος Τον σταύρωσε επειδή δεν εξίσωσε, δεν ανακάτωσε, δεν έκανε πολιτική με την αλήθεια."

Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς

https://proskynitis.blogspot.com/2019/05/blog-post_91.html?m=1

8 Μαΐου. ♰ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου ἀποστόλου καί εὐαγγελιστοῦ. Ἀρσενίου ὁσίου τοῦ μεγάλου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Τοῦ εὐαγγελιστοῦ. Μαΐου 8. (Α´ Ἰω. α´ 1-7).
Α Ιω. 1,1           Ὅ ἧν ἀπ᾿ ἀρχῆς, ὃ ἀκηκόαμεν, ὃ ἑωράκαμεν τοῖς ὀφθαλμοῖς ἡμῶν, ὃ ἐθεασάμεθα καὶ αἱ χεῖρες ἡμῶν ἐψηλάφησαν, περὶ τοῦ λόγου τῆς ζωῆς· 
Α Ιω. 1,1                    Δια τον Υιόν και Λογον του Θεού, ο οποίος υπήρχε προαιωνίως, προ πάσης πνευματικής και υλικής δημιουργίας, τον οποίον ηκούσαμεν με τα αυτιά μας και τον είδαμεν καλά με τα ίδια μας τα μάτια, και είδαμε και ξαναείδαμε πολλές φορές, και αι χείρες μας εψηλάφησαν, δια τον ενυπόστατον Λογον, ο οποίος έχει προαιωνίως την ζωήν και μεταδίδει ζωήν.