Σελίδες

Τρίτη 25 Ιουνίου 2019

36. Πῶς εἴμαστε βέβαιοι ὅτι εἶναι ὁ Θεός μέσα μας, 16-6-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

36. Πῶς εἴμαστε βέβαιοι ὅτι εἶναι ὁ Θεός μέσα μας, 16-6-2019, (Α΄ Ἰωαν. 4, 13), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου καί Ἁγ. Ἰουστίνου Πόποβιτς, 16-6-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Our Guardian Angel: An Encounter With St. Iakοvos Of Evia by Dr. George Papazahos


Our Guardian Angel: An Encounter With St. Iakοvos Of Evia by Dr. George Papazahos

"Fr. Iakovos was admitted to the Government Hospital of Athens for the problems he was having with his heart. My first impression when I first saw him was something that cannot be described. He literally was filled with light. As soon as the Elder saw me, he made the following observation about me which literally made my hair stand on end. As a Christian I had never thought about this before."

He said to me: “I do not know you. This is the first time that I meet you.  But I can see your guardian angel standing behind you. All human beings have guardian angels and I now see your guardian angel. Be very careful that you never act in such a way that you chase away your guardian angel from your presence.” The Elder Iakovos finished his statement by saying: “That angel has been assigned to you from the day of your baptism.  From the day of your baptism he accompanies you and he should never leave your side.

Ὅσιος Παΐσιος ὁ Μέγας καὶ Θεοφόρος (19 Ἰουνίου †)


Ὁ ὅσιος Παΐσιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Αἴγυπτο καὶ γεννήθηκε τὸ ἔτος 300 μ.Χ. ἀπὸ γονεῖς πολὺ πλούσιους, ἀλλὰ καὶ εὐσεβεῖς. Ἦταν ἑπτὰ ἀδέλφια καὶ ὁ μικρότερος ἦταν ὁ Παΐσιος. Σὲ μικρὴ ἡλικία ἔμεινε ὀρφανὸς ἀπὸ πατέρα καὶ ἡ στοργικὴ μητέρα τοῦ τὸν ἀνέθρεψε σύμφωνα μὲ τὶς ἐπιταγὲς τοῦ Εὐαγγελίου. Σὲ νεαρὴ ἡλικία ὁ Παΐσιος, πῆγε στὴν ἔρημο κοντὰ στὸν διάσημο, γιὰ τὴν ἀρετὴ τοῦ ἀββᾶ Παμβῶ. Μὲ ὁδηγὸ αὐτὸν τὸν ἔμπειρο πνευματικὸ πατέρα, ὁ Παΐσιος ἀπέκτησε πολλὲς θεῖες ἀρετές. Ὅταν πέθανε ὁ Παμβῶ, ὁ Παΐσιος ἀναχώρησε στὸ δυτικὸ μέρος τῆς ἐρήμου καὶ ἐκεῖ ἔστησε τὴ διαμονή του, ὅπου πλῆθος ἀνθρώπων πήγαιναν πρὸς αὐτόν, γιὰ νὰ ζητήσουν τὸ δρόμο τῆς σωτηρίας καὶ ν' ἀκούσουν ἀπὸ τὸ στόμα τοῦ λόγια πνευματικὰ καὶ ψυχωφελῆ. Ὅταν ὁ Παΐσιος ἔφτασε σὲ βαθιὰ γεράματα, τὸν παρεκάλεσαν πολλοὶ ἀδελφοί, ν' ἀφήσει τὴν ἔρημο καὶ νὰ κατεβεῖ στὴν κοντινότερη πόλη, γιὰ νὰ μπορέσουν πολλοὶ ἄνθρωποι νὰ ὠφεληθοῦν ἀπὸ τοὺς ἅγιους λόγους του. Πράγμα ποὺ ἔγινε καὶ ἔτσι δόθηκε σὲ πολλοὺς ἡ εὐκαιρία νὰ γνωρίσουν τὸν δρόμο τῆς...σωτηρίας, ἀπὸ τὰ θεόπνευστα λόγια του Παϊσίου. Μαθητὴς τοῦ Ὁσίου, ὑπῆρξε καὶ ὁ Ὅσιος Παῦλος. Ἀφοῦ ὠφέλησε πολλοὺς συνανθρώπους του, πέθανε σὲ πολὺ προχωρημένη ἡλικία καὶ τὸν ἔθαψαν στὴν ἔρημο ὅπου ἀσκήτευε. Μετὰ ἀπὸ χρόνια, ὁ πατὴρ Ἰσίδωρος, ἀνακόμισε τὰ ἅγια λείψανά του καὶ τὰ μετέφερε στὴν Πισιδία, ὅπου τὰ ἐναπόθεσε στὸ ἐκεῖ Μοναστήρι του.

Μία φορά, ἐνῶ ὁ Ὅσιος Παίσιος προσευχόνταν στὸ κελὶ του πῆγαν σ΄αὐτὸν ὁ Χριστὸς και δύο ἄγγελοι,ὅπως εἶχαν κάποτε πάει στὸν πατριάρχη Ἀβραὰμ καὶ τοῦ εἶπαν: «Χαῖρε Παίσιε,σήμερα πρέπει νὰ μᾶς φιλοξενήσεις!» 

Ὁ Παίσιος τοὺς δέχθηκε μὲ χαρά,δὲν ἑτοίμασε ὅμως φαγητὰ ὅπως ὁ Ἀβραάμ,ἀλλὰ ἔφερε νερὸ γιὰ νὰ πλύνει τὰ πόδια Του. Καὶ ἐπειδὴ ὄταν φιλοξενεις κάποιον δὲν ὑπάρχει πιὸ σημαντικὸ πράγμα ἀπὸ τὸ νὰ τοῦ πλύνεις τὰ πόδια,ὁ Παίσιος αὐτὸ ἔκανε.Ὁ Χριστὸς τοῦ εἶπε: «Εἰρήνη Σοὶ δοῦλε Μου»! καὶ ἔφυγε. 

Ὁ Ἅγιος Παίσιος καιομενος απο τὴ θεικὴ ἀγάπη ἔτρεξε καὶ ἤπιε τὸ νερὸ μὲ τὸ ὁποῖο εἶχε πλύνει τὰ πόδια τοῦ Ἰησοῦ καὶ ἄφησε καὶ λίγο γιὰ τὸν ὑποτακτικό του ὁ ὁποῖος ἔλειπε στὴν Αἴγυπτο. 

Ὁ Ὅσιος Χριστόφορος Παπουλάκος γιά τά ἄθεα γράμματα

ΟΣΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Ο ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΘΕΑ ΓΡΆΜΜΑΤΑ.

http://apantaortodoxias.blogspot.com/2019/06/blog-post_360.html

Ἀποστολή τοῦ ARÈS. Μία ψευδοχριστιανική καί συγκρητιστική κίνηση


Αποστολή του ARÈS. Μια ψευδοχριστιανική και συγκρητιστική κίνηση
Πρωτοπρ. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Επίκ. Καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ

Μεταξύ των διαφόρων ψευδοχριστιανικών κινήσεων που υπάρχουν συγκαταλέγεται και η «Αποστολή του Arès», η οποία δημιουργήθηκε το τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα στη Γαλλία. Ιδρυτής υπήρξε ο Michel Potay, μηχανικός αρχικά στο επάγγελμα, ο οποίος στη συνέχεια αφού υιοθέτησε το ψευδώνυμο Michael Berkelay άρχισε να εργάζεται ως ψυχοθεραπευτής με έκδηλες όμως τις αποκρυφιστικές πρακτικές. Αυτές τις πρακτικές θα προσπαθήσει να τις αποκρύψει χρησιμοποιώντας χριστιανικό προσωπείο και μάλιστα θα φθάσει στο σημείο να ισχυρίζεται κατά τρόπο αναληθή ότι υπήρξε και ορθόδοξος κληρικός, ο οποίος δήθεν είχε χειροτονηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1970 στη Δράμα, ως Επίσκοπος, υποστηρίζοντας ότι το εκκλησιαστικό του όνομα ήταν πατήρ Μιχαήλ.

Λόγος εἰς τὴν ἡμέραν τῆς ἑορτῆς τῶν Ἁγίων Πάντων


Ἁγίου Λουκᾶ Ἀρχιεπίσκοπου Συμφερουπόλεως τῆς Κριμαίας

Κάθε ἡμέρα τοῦ ἔτους ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τὴν ἀφιερώνει στὴν μνήμη κάποιου Ἁγίου ἢ καὶ μερικῶν ἁγίων μαζί. Σ’ αὐτοὺς συγκαταλέγονται οἱ ἅγιοι ποὺ εἶναι γνωστοὶ καὶ ἔκαναν θαύματα ὅταν ζοῦσαν ἢ ἀπὸ τὰ λείψανα τῶν ὁποίων γίνονταν θαύματα. Ὁ ἀριθμός τους δὲν εἶναι καὶ τόσο μεγάλος, ὅμως εἶναι σίγουρο ὅτι ὑπάρχουν πολὺ περισσότεροι ἅγιοι ἐνώπιόν τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος μόνος «γινώσκει τὰ κρύφια τῆς καρδίας» (Ψάλ. 43, 22). Στὴν μνήμη αὐτῶν των αγίων που τοὺς γνωρίζει μόνο ὁ Θεὸς ἀφιερώνει ἡ Ἐκκλησία την πρώτη Κυριακὴ μετὰ τὴν Πεντηκοστή. 

Γιὰ τὸ ὅτι εἶναι πάρα πολλοὶ αὐτοὶ οἱ Ἅγιοι, μαρτυρεῖ ὁ ἅγιος Ἀπόστολος καὶ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης στὴν Ἀποκάλυψή του. «Μετὰ ταῦτα εἶδον, καὶ ἰδοὺ ὄχλος πολύς, ὂν ἀριθμῆσαι αὐτὸν οὐδεὶς...
ἐδύνατο, ἐκ παντὸς ἔθνους καὶ φυλῶν καὶ λαῶν καὶ γλωσσῶν, ἐστῶτες ἐνώπιόν τοῦ Θρόνου καὶ ἐνώπιόν τοῦ Ἀρνίου, περιβεβλημένους στολᾶς λευκᾶς, καὶ φοίνικες ἐν ταῖς χερσὶν αὐτῶν… Οὗτοι εἰσὶν οἱ ἐρχόμενοι ἐκ τῆς θλίψεως τῆς μεγάλης, καὶ ἔπλυναν τὰς στολᾶς αὐτῶν καὶ ἐλεύκαναν αὐτᾶς ἐν τῷ Αἵματι τοῦ Ἀρνίου» (Ἄπ. Ζ, 9-14). 

Ὁ Μόνος Καρδιογνώστης Θεὸς γνωρίζει τοὺς ἀγνώστους στὸν κόσμο πτωχοὺς τῷ πνεύματι, οἱ ὁποῖοι δὲν ὑψώνουν τὸν ἑαυτὸ τοὺς πάνω ἀπὸ τοὺς ἄλλους καὶ εἰλικρινὰ θεωροῦν τοὺς ἑαυτοὺς τοὺς πιὸ ἁμαρτωλοὺς καὶ χειρότερους ἀπὸ τοὺς ἄλλους, οἱ ὁποῖοι κλαῖνε ἥσυχα γιὰ τὶς ἁμαρτίες τους καὶ γιὰ τὶς βαθιὲς θλίψεις καὶ τὶς ἀδικίες ποὺ ὑπάρχουν στὸν κόσμο. Αὐτοὶ πεινοῦν καὶ διψοῦν τὴν ἀλήθεια στὶς σχέσεις μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων καὶ τῶν λαῶν, ἀλλὰ ἡ πραότητά τους καὶ ἡ ἀγάπη δὲν τοὺς ἐπιτρέπει νὰ πολεμοῦν γι’ αὐτὴ τὴν ἀλήθεια, συμμετέχοντας στὶς ἐπαναστάσεις. 

Ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας – Ὁ συμβολισμός τῆς Θείας Λειτουργίας

ST. PETER OF DAMASCUS - How to Acquire True Faith ( Extrait)

ST. PETER OF DAMASCUS - How to Acquire True Faith 
( Extrait)

 HOW TO ACQUIRE TRUE FAITH 

If we desire to acquire faith -- the foundation of all blessings, the door to God's mysteries, unflagging defeat of our enemies, the most necessary of all the virtues, the wings of prayer and the dwelling of God within our soul -- we must endure every trial imposed by our enemies and by our many and various thoughts. Only the inventor of evil, the devil, can perceive these thoughts or uncover and describe them. But we should take courage; because if we forcibly triumph over the trials and temptations that befall us, and keep control over our intellect so that it does not give in to the thoughts that spring up in our heart, we will once and for all overcome all the passions; for it will not be we who are victorious, but Christ, who is present in us through faith.

Ὁ ὑπερήφανος δέν ἀναζητεῖ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ

Ἅγιος Σιλουανός Ἀθωνίτης 


Ὁ ὑπερήφανος δέν ἀναζητεῖ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ ἀλλά προτιμᾶ νά κατευθύνει ὁ ἴδιος τή ζωή του. Καί δέν καταλαβαίνει πως, χωρίς τόν Θεό, δέν ἐπαρκεῖ τό λογικό τοῦ ἀνθρώπου γιά νά τόν καθοδηγεῖ. Κι ἐγώ , ὅταν ἐζοῦσα στόν κόσμο προτοῦ νά γνωρίσω τόν Κύριο καί τό Ἅγιο Πνεῦμα, ἐστηριζόμουν στό λογικό μου. 


Ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ

Ο ΦΌΒΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΎ.

Οι άνθρωποι που έχουν το φόβο του Θεού είναι πιο λαμπροί από όλους, ακόμα κι αν έφτασαν σε ακραία φτώχεια. 

Ο φόβος του Θεού αποτελεί πραγματική ευδαιμονία. 

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

http://apantaortodoxias.blogspot.com/2019/06/blog-post_72.html

25 Ιουνίου. Φεβρωνίας ὁσιομάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Ἡμέρας. Τρ. β´ ἑβδ. ἐπιστ. (Ῥωμ. δ´ 4-12)
Ρωμ. 4,4            τῷ δὲ ἐργαζομένῳ ὁ μισθὸς οὐ λογίζεται κατὰ χάριν, ἀλλὰ κατὰ ὀφείλημα· 
Ρωμ. 4,4                   Εις κάθε ένα δε που εργάζεται, η αμοιβή δια την εργασίαν του δεν θεωρείται ως χάρις και δωρεά, αλλ' ως χρέος, που πρέπει να καταβληθή.