ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Κυριακή 4 Αυγούστου 2019
Πῶς γινόμαστε μαθητές τοῦ Χριστοῦ, Μ. Βασιλείου, 22-2-2009, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης
Πῶς γινόμαστε μαθητές τοῦ Χριστοῦ, Μ. Βασιλείου, 22-2-2009, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης,
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν ἔνδοξη Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου. Μέρος Πρῶτο
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[Ματθ. 17,1-13]
[Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των εδαφίων
Ματθ.17,1-3]
«Καὶ μεθ᾿ ἡμέρας ἓξ
παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τὸν Πέτρον
καὶ Ἰάκωβον καὶ Ἰωάννην(:ύστερα από έξι ημέρες ο Ιησούς πήρε μαζί Του τον
Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη τον αδελφό του)».[Ματθ.17,1]. Άλλος όμως ευαγγελιστής, ο Λουκάς,
λέγει ότι τους παρέλαβε μετά από οκτώ ημέρες, χωρίς αυτό να έρχεται σε αντίθεση
προς αυτά που λέγει ο Ματθαίος, αλλά αντιθέτως μάλιστα και συμφωνεί πάρα πολύ[βλ.
Λουκά 9,28: «Ἐγένετο δὲ μετὰ τοὺς λόγους
τούτους ὡσεὶ ἡμέραι ὀκτὼ καὶ παραλαβὼν τὸν Πέτρον
καὶ Ἰωάννην καὶ Ἰάκωβον ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος
προσεύξασθαι(:οκτώ περίπου
ημέρες από τότε που είπε τα λόγια αυτά ο Ιησούς, πήρε μαζί Του τον Πέτρο, τον
Ιωάννη και τον Ιάκωβο και ανέβηκε στο όρος για να προσευχηθεί)»· διότι ο μεν Λουκάς συμπεριέλαβε και την ημέρα που
τους είπε τα παραπάνω λόγια και την ημέρα που τους ανέβασε στο όρος, ενώ ο
Ματθαίος ανέφερε μόνο τις ενδιάμεσες ημέρες.
Αλλά εσύ, σε παρακαλώ, πρόσεξε πώς ο
Ματθαίος αντιμετωπίζει πνευματικά το ζήτημα, χωρίς να αποκρύπτει εκείνους που προτιμήθηκαν αντί για αυτόν. Το ίδιο
πράγμα το κάνει και ο Ιωάννης σε πολλές περιπτώσεις, περιγράφοντας με πολλή
αλήθεια τους όλως ιδιαιτέρους επαίνους του Κυρίου προς τον Πέτρο· διότι η ομάδα
αυτή αυτών των αγίων ανδρών ήταν απαλλαγμένη
εξ ολοκλήρου από τη μοχθηρία και την κενοδοξία.
Αφού λοιπόν πήρε μαζί Του τους κορυφαίους, «ἀναφέρει αὐτοὺς εἰς ὄρος ὑψηλὸν κατ᾿ ἰδίαν·καὶ μετεμορφώθη
ἔμπροσθεν
αὐτῶν, καὶ ἔλαμψε τὸ πρόσωπον
αὐτοῦ ὡς ὁ ἥλιος, τὰ δὲ ἱμάτια αὐτοῦ ἐγένετο
λευκὰ ὡς τὸ φῶς καὶ ἰδοὺ ὤφθησαν αὐτοῖς Μωσῆς καὶ Ἠλίας μετ᾿ αὐτοῦ συλλαλοῦντες(:και τους ανέβασε σε ένα ψηλό βουνό, ιδιαιτέρως
μόνον αυτούς, και εκεί μεταμορφώθηκε μπροστά τους˙ και έγινε το πρόσωπό Του
λαμπρό σαν τον ήλιο, και τα ενδύματά Του λευκά σαν το φως· και τότε
εμφανίστηκαν σε αυτούς ο Μωυσής και ο Ηλίας, οι οποίοι συνομιλούσαν μαζί Του)»[Ματθ.17,1-3].
Ἡ σημερινή ζωή μέ τό συνεχές κυνηγητό εἶναι κόλαση
Άγιος Παΐσιος
Οι άνθρωποι συνέχεια βιάζονται, τρέχουν. Αυτήν την ώρα πρέπει να βρίσκωνται εδώ, την άλλη εκεί, την άλλη πιο πέρα, αφού, για να μην ξεχνούν τί έχουν να κάνουν, χρειάζεται να τα γράφουν.
Μέσα σε τόσο τρέξιμο πάλι καλά που θυμούνται τα ονόματά τους!… Ούτε τον εαυτό τους γνωρίζουν. Αλλά πώς να τον γνωρίσουν; Γίνεται να καθρεφτισθής σε θολά νερά; Ο Θεός να με συγχωρέση, αλλά ο κόσμος κατήντησε σωστό τρελλοκομείο. Δεν σκέφτονται οι άνθρωποι την άλλη ζωή, μόνο ζητάνε όλο και περισσότερα υλικά αγαθά. Γι’ αυτό και δεν βρίσκουν ησυχία και τρέχουν συνέχεια.
Ευτυχώς που υπάρχει η άλλη ζωή. Αν οι άνθρωποι ζούσαν αιώνια σ’ αυτήν την ζωή, μεγαλύτερη κόλαση δεν θα υπήρχε, έτσι όπως έχουν κάνει την ζωή τους. Με αυτό το άγχος, αν ζούσαν οκτακόσια, εννιακόσια χρόνια, όπως στην εποχή του Νώε, θα ζούσαν μία μεγάλη κόλαση. Τότε ζούσαν απλά και ζούσαν και πολλά χρόνια, για να διατηρήται η Παράδοση. Τώρα γίνεται αυτό που λέει ο Ψαλμός: «Αι ημέραι των ετών ημών εν αυτοίς εβδομήκοντα έτη, εάν δε εν δυναστείαις, ογδοήκοντα έτη, και το πλείον αυτών κόπος και πόνος» . Εβδομήντα χρόνια είναι ίσα-ίσα για να τακτοποιήσουν τα παιδιά τους οι άνθρωποι.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος "συνωμότης" ἤ μέγιστος εὐεργέτης τῆς ἀνθρωπότητας; (Ἱερά Μητρόπολη Πειραιῶς)
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 15η Ιουλίου 2019
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ «ΣΥΝΩΜΟΤΗΣ» Ή ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΕΥΕΡΓΕΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ;
Η αντιχριστιανική φιλολογία και παραφιλολογία έχει έναν και μοναδικό σκοπό, να πλήξει την Εκκλησία, να γκρεμίσει το χριστιανικό οικοδόμημα, διότι το θεωρεί ως επιζήμιο σύμπτωμα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Απίθανοι αφανείς συγγραφείς, εμφανίζονται ξαφνικά ως «ειδικοί», για να «ξεθεμελιώσουν» το «σαθρό» χριστιανικό οικοδόμημα, να «αποκαλύψουν» την «αλήθεια», που την κρατούσαν «κρυφή» οι δήθεν πλαστογράφοι της ιστορίας χριστιανοί. Τρέφουν την ψευδαίσθηση ότι είναι οι «σωτήρες της ανθρωπότητας», οι οποίοι θα την «απαλλάξουν από τα χριστιανικά δεσμά» και θα την οδηγήσουν στην«αλήθεια» και την «ευημερία», την οποία της στέρησε ο «κακός» Χριστιανισμός!
Μόνο που αυτή η τιτάνια προσπάθεια «εκθεμελίωσης» του χριστιανικού οικοδομήματος δεν είναι «προνόμιο» της εποχής μας, αλλά έχει μια θλιβερή ιστορία δύο χιλιάδων χρόνων. Μεγαλορρήμονες, «ειδικούς» στο γκρέμισμα της Εκκλησίας, έχει να παρουσιάσει μυριάδες η ιστορία. Πρώτοι οι ιουδαίοι «σοφοί» προσπάθησαν να«διαφωτίσουν» τους ομοφύλους τους για την νέα «πνευματική πανώλη», που εμφανίστηκε στους κόλπους του Ιουδαϊσμού, με φρικτές και συχνά γελοίες συκοφαντίες νόμισαν ότι θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την φρικτή θεοκτονία τους, φονεύοντας δήθεν έναν «απατεώνα», ένα «επικίνδυνο επαναστάτη», έναν «αιρετικό» και «ασεβή», ο οποίος «εαυτόν υιόν Θεού εποίησεν» (Ιωάν.19,7). Όλη αυτή η παραφιλολογία τους είναι αποτυπωμένη στα ερεβώδη ραβινικά βιβλία του «Ταλμούδ». Φυσικά δεν κατάφεραν να πλήξουν καίρια την Εκκλησία και γι’ αυτό προέβηκαν σε σκληρούς διωγμούς (Πράξ.6,54). Αλλά εις μάτην, η Εκκλησία «ηύξανε και επληθύνετο» (Πραξ.6,7). Κατόπιν πήραν τη σκυτάλη της αντιχριστιανικής προπαγάνδας οι εθνικοί. Τα δεισιδαίμονα, αδίστακτα και σκοταδιστικά ειδωλολατρικά ιερατεία, τα οποία απομυζούσαν οικονομικά τις ειδωλολατρικές δεισιδαίμονες μάζες, έβλεπαν με τρόμο ότι η νέα πίστη, πάρα τα μεγάλα εμπόδια και τις δυσκολίες, διαδίδονταν αστραπιαία.
Κυριακή Ζ Ματθαίου. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή θεραπεία τῶν δύο τυφλῶν καί τοῦ κωφάλαλου
ΚΥΡΙΑΚΗ
Ζ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ματθ.9,27-35]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΥΦΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΩΦΑΛΑΛΟΥ
«Καὶ
παράγοντι ἐκεῖθεν τῷ Ἰησοῦ ἠκολούθησαν
αὐτῷ δύο
τυφλοὶ κράζοντες καὶ
λέγοντες· ἐλέησον ἡμᾶς, υἱὲ Δαυΐδ(:και ενώ έφευγε από εκεί ο Ιησούς, Τον ακολούθησαν
δύο τυφλοί, οι οποίοι φώναζαν δυνατά και έλεγαν: “Σπλαχνίσου μας και θεράπευσέ
μας, ένδοξε απόγονε του Δαβίδ”).ἐλθόντι δὲ εἰς τὴν οἰκίαν προσῆλθον αὐτῷ οἱ τυφλοί,
καὶ λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς·
πιστεύετε ὅτι
δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι;
λέγουσιν αὐτῷ· ναί,
Κύριε(:και όταν έφθασε
στο σπίτι, ήλθαν κοντά Του οι τυφλοί, και ο Ιησούς τους λέει: “Πιστεύετε ότι
έχω τη δύναμη να κάνω αυτό που μου ζητάτε;” Και εκείνοι του απαντούν: “Ναι,
Κύριε”).τότε
ἥψατο τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν λέγων·
κατὰ τὴν πίστιν ὑμῶν
γενηθήτω ὑμῖν(:τότε άγγιξε με τα δάκτυλά Του τα μάτια τους και
τους είπε: “Ας γίνει αυτό που ζητάτε σύμφωνα με την πίστη σας”). καὶ ἀνεῴχθησαν αὐτῶν οἱ ὀφθαλμοί (:και άνοιξαν τα μάτια τους)»[Ματθ.9, 27-30].
Τι τέλος πάντων ήταν εκείνο που ωθούσε
εκείνους τους δύο τυφλούς ώστε να φωνάζουν δυνατά; Με σκοπό πάλι να μας διδάξει
ότι πρέπει να αποφεύγουμε την δόξα εκ
μέρους των πολλών· διότι επειδή βρισκόταν η οικία κοντά, τους οδηγεί εκεί
για να τους θεραπεύσει κατ’ ιδίαν. Και αυτό επίσης καθίσταται φανερό και από το
ότι τους έδωσε εντολή να μην αναφέρουν το συμβάν σε κανένα. Και δεν είναι μικρή
αυτή η κατηγορία για τους Ιουδαίους, κατά τη στιγμή που αυτοί οι οποίοι είχαν
τυφλά τα μάτια τους, πιστεύουν στον Ιησού μόνο από όσα ακούνε, ενώ οι Ιουδαίοι εμπόδιζαν και τους
οφθαλμούς τους να βλέπουν όσα γίνονταν από Αυτόν, και μολονότι έβλεπαν τα
θαύματα και είχαν ως μάρτυρα των όσων συνέβαιναν τους οφθαλμούς τους,
προέβαιναν σε τελείως αντίθετες ενέργειες.
Τό Νινί , Τό Νινί ... θέλω Τό Νινί "...
Ο παπά -Γιάννης είναι συγγενής της κουμπάρας μου της Μαρίας .
'Οταν ο μικρός του γιος ήταν σε μικρή ηλικία , και έβγαινε στην Ωραία Πύλη να κοινωνήσει τον κόσμο , ο μικρός φώναζε : " Το Νινί , Το Νινί ... θέλω Το Νινί "...
'Οταν τον έβαζαν στο ιερό κοιτούσε στο σκεύος που φυλάγεται το Σώμα και το Αίμα του Χριστού , πάνω στην Αγία Τράπεζα , και φώναζε ..."Το Νινί , Το Νινί "....
Κάποτε για να τον τσεκάρουν , πήραν το σκεύος από την Αγία Τράπεζα και το έκρυψαν πίσω από τον Εσταυρωμένο...
Ἄν ἕνας πατριάρχης εἶναι αἱρετικός. Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
Οἱ εὐθῦνες τῶν ποιμένων καί τό χρέος τοῦ ποιμνίου σέ καιρούς αἱρέσεων.
ΛΟΓΟΣ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ
https://www.youtube.com/watch?v=xCQ9e62aRjU
4 Αὐγούστου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ. Τῶν ἑπτά παίδων τῶν ἐν Ἐφέσῳ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Κυρ. ζ΄ ἐπιστ. (Ῥωμ. ιε΄ 1 - 7).
Ρωμ. 15,1 Ὀφείλομεν δὲ
ἡμεῖς οἱ δυνατοὶ τὰ ἀσθενήματα τῶν ἀδυνάτων
βαστάζειν, καὶ μὴ ἑαυτοῖς ἀρέσκειν.
Ρωμ. 15,1 Ημείς δε, οι προωδευμένοι και φωτισμένοι εις την
πίστιν και την αρετήν, έχομεν υποχρέωσιν να ανεχώμεθα και να υπομένωμεν τας
πνευματικάς ασθενείας των αδυνάτων αδελφών, να μη φερώμεθα δε με αυταρέσκειαν
και να μη επιζητούμεν ο,τι ευχαριστεί τον ευατόν μας.