Σελίδες

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019

40. Ἀγαπᾶμε τόν Θεό, διότι πρῶτος Αὐτός μᾶς ἀγάπησε, 14-7-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

40. Ἀγαπᾶμε τόν Θεό, διότι πρῶτος Αὐτός μᾶς ἀγάπησε, (Α΄ Ἰωαν. 4, 19), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου καί Ἁγ. Ἰουστίνου Πόποβιτς, 14-7-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν ἔνδοξη Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου. Μέρος Δεύτερο

                                     

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
       ΓΙΑ ΤΗΝ  ΕΝΔΟΞΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ[Ματθ. 17,1-13]

[Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.17,4-9]

     Με σκοπό λοιπόν ο Κύριος να τους προετοιμάσει για όλα αυτά, τους παρουσίασε εκείνους που διέπρεψαν κατά την εποχή της Παλαιάς Διαθήκης, τον Μωυσή και τον Ηλία. Τι λέγει λοιπόν ο ενθουσιώδης Πέτρος; «Κύριε, καλόν στιν μς δε εναι(:Κύριε, είναι ωραία εμείς να μείνουμε εδώ)»[Ματθ.17,4]· διότι, επειδή άκουσε ότι είναι ανάγκη ο Ιησούς να επιστρέψει στα Ιεροσόλυμα και να υποστεί τα πάθη Του, φοβούμενος ακόμη και τρέμοντας γι΄Αυτόν, δεν τολμά και μετά την επιτίμηση να Τον πλησιάσει και να Του πει τα ίδια λόγια, δηλαδή να προσπαθήσει να αποτρέψει τον Διδάσκαλό του από τη μετάβαση στην Ιερουσαλήμ και το Πάθος, αλλά όμως τελικά εξαιτίας εκείνου του φόβου υπαινίσσεται τα ίδια με άλλα λόγια[Ματθ.16,22: «κα προσλαβόμενος ατν Πέτρος ρξατο πιτιμν ατ λέγων· λεώς σοι, Κύριε· ο μ σται σοι τοτο (:τότε ο Πέτρος, αφού Τον πήρε ιδιαιτέρως, άρχισε ζωηρά να Τον προτρέπει και να Του λέει: “Ο Θεός να σε φυλάξει απ’ αυτό, Κύριε. Δεν πρέπει να συμβεί αυτό που είπες σε Σένα τον Μεσσία”)»].
    Επειδή δηλαδή είδε όρος και μεγάλη την απόσταση από τις κατοικημένες περιοχές και μεγάλη ερημία, σκέφτηκε ότι ήταν πολύ ασφαλής ο Διδάσκαλός Του εξαιτίας του τόπου· και όχι μόνο εξαιτίας του τόπου, αλλά και με το να μην επιστρέψει ποτέ πλέον στα Ιεροσόλυμα. Θέλει δηλαδή ο Πέτρος να μείνει για πάντα εκεί και για τούτο φέρνει στη θύμησή του τις σκηνές. «Διότι», λέγει μέσα του, «εάν επρόκειτο να συμβεί αυτό, δηλαδή να μέναμε πλέον μόνιμα όλοι μας εδώ στις σκηνές αυτές, δεν θα επιστρέφαμε στα Ιεροσόλυμα· και εάν δεν επιστρέψουμε εκεί, δεν θα πεθάνει ο Διδάσκαλος· διότι εκεί είπε ότι θα Του επιτεθούν οι γραμματείς».

Ποιά εἶναι ἡ συνετή ἄσκηση καί ἐγκράτεια


Από το βίο της Αγίας Συγκλητικής

Η μακαρία Συγκλητική έλεγε: Κάθε άσκηση δεν είναι γνήσια. Γιατί υπάρχει και άσκηση πού την αυξάνει ο εχθρός της ψυχής μας. Και οι μαθητές του, άλλωστε, αυτό κάνουν.

Πώς όμως θα ξεχωρίσουμε τη θεία και βασιλική άσκηση από την τυραννική και δαιμονική;
Ασφαλώς από το μέτρο. Γιατί παντού βλάπτει ή έλλειψη του μέτρου.
Μη χρησιμοποιήσεις λοιπόν από την πρώτη στιγμή όλο τον οπλισμό σου, για να μη μείνεις άοπλος στον πόλεμο και πιαστείς εύκολα αιχμάλωτος (από τον εχθρό).
Οπλισμός μας είναι το σώμα και στρατιώτης ή ψυχή. Να φροντίζεις και για τα δύο όσο χρειάζεται.

Ὁ γερο-Γιάννης ὁ λαϊκός ἀπό τή Λῆμνο καί ἡ Παναγία


Ο γερο-Γιάννης ερχόταν στο Άγιον Όρος από τη Λήμνο μ’ έναν γάιδαρο. Τον έβαζε και στο καράβι μέσα.
Στον γερο-Γιάννη μάς έκανε εντύπωση η απλότητα και η ευλάβειά του. Αυτός δούλευε χρόνια πολλά εδώ στο Άγιο Όρος και στο τέλος ήρθε να πάρει ένα χαρτί από την Ιερά Κοινότητα, για να εισαχθεί στο γηροκομείο Μυτιλήνης.Πριν από καιρό με είχε ανταμώσει και μου λέει: «Πάτερ, θα μου κάνεις μια κονίτσα;». 
Του λέω: «Μπαρμπα-Γιάννη, εσύ δεν έχεις χρήματα να πληρώσεις. Είναι ακριβές οι εικόνες».
Λέει: «Αμ συ πολλά θα μου ζητάς, εγώ λίγα θα σου δώκω». 
«Ποια εικονίτσα θέλεις;» 
«Να! Είδα την Παναγία μια μέρα ξεκινώντας από το Ιβήρων να πάω στο Καρακάλου και μου λέει· «Γύρνα πίσω και να πας αύριο, διότι θα πάθεις απόψε κακό». 
Εγώ έκανα υπακοή και γύρισα, αλλά είχα τόση χαρά». 
«Πώς την είδες την Παναγία;» 

π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος - Οὐκρανική αὐτοκεφαλία: «Ἀδιανότητο, προκαθήμενος ἐκκλησίας νά ζητᾶ ἀμερικανική στήριξη»

Ο Î Î±Ï„Ï Î¹Î¬Ï Ï‡Î·Ï‚ Î’Î±Ï Î¸Î¿Î»Î¿Î¼Î±Î¯Î¿Ï‚ και ο Επιφάνιος της ÎŸÏ…ÎºÏ Î±Î½Î¯Î±Ï‚
Το εκκλησιολογικό και το πολιτικό σκέλος του προβλήματος, που προέκυψε από την αναγνώριση της αυτοκεφαλίας της εκκλησίας της Ουκρανίας, εξηγεί στο Sputnik, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος.

Να συμβάλλει στο διάλογο του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τη Ρωσική Εκκλησία,αλλά και των υπόλοιπων Εκκλησιών φιλοδοξεί Έλληνας ιερέας, ώστε να λυθεί το ζήτημα που προέκυψε μετά την απόδοση του τόμου Αυτοκεφαλίας από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στον Επιφάνιο, τον προκαθήμενο της σχισματικής εκκλησίας της Ουκρανίας.

Για το λόγο αυτό, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, εφημέριος του Ιερού Ναού του Αγίου Ανδρέα στην Πάτρα, συνέγραψε το βιβλίο με τίτλο «Ουκρανικό Αυτοκέφαλο: Συμβολή στο Διάλογο».
Από τον πρόλογο του βιβλίου του, καλεί τους Έλληνες να σταθούν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα ενώπιον της εκκλησιαστικής πίστης.
Το Sputnik συνομίλησε μαζί του γύρω από τις εκκλησιαστικές και πολιτικές πτυχές του ζητήματος.
Ειδικότερα στη συζήτησή μας, βρέθηκαν οι εκκλησιαστικοί κανόνες που παραβιάζονται και η αμερικανική υποστήριξη του αυτοκεφάλου.
Ερωτηθείς για ποιο διάλεξε να γράψει το βιβλίο για το ουκρανικό ζήτημα, απαντά:
«Πιστεύω ότι πέρα από τις διαφωνίες των δύο εκκλησιών είναι ένα ζήτημα που αφορά την εκκλησιαστική τάξη και την ανά την οικουμένη ορθόδοξη εκκλησία. Αυτά τα θέματα πρέπει να αντιμετωπίζονται με υπευθυνότητα από την ηγεσία αλλά και τα απλά μέλη της εκκλησίας.

Ἡ γαστριμαργία γεννᾶ τή φιληδονία, τήν φιλοχρηματία, τόν θυμό, τήν λύπη


Άγιος Νείλος ο Ασκητής 

Και τη φιληδονία, όταν μιλάει για εκείνους που επιθύμησαν την Αίγυπτο και έλεγαν μεταξύ τους: «Θυμηθήκαμε που καθόμαστε δίπλα στα καζάνια με τα κρέατα και χορταίναμε κρέατα»(Εξ. 16, 3)· και πράγματι, δίπλα στα καζάνια κάθονται οι φιλήδονοι, καθώς ερεθίζονται με υγρή και 
ακατάπαυστη θέρμη, γιατί μητέρα της φιληδονίας είναι η γαστριμαργία. Η γαστριμαργία γεννά τη φιληδονία, αλλά και πολλά άλλα πάθη. Από αυτή, σαν από ρίζα, βγαίνουν θαλερά τα λοιπά πάθη και σιγά-σιγά ανεβαίνουν από αυτή σαν δένδρα, σχηματίζοντας ουρανομήκεις κακίες.

Η φιλοχρηματία, ο θυμός, η λύπη, είναι παιδιά και βλαστάρια της γαστριμαργίας. Γιατί πρώτα-πρώτα χρειάζεται χρήματα ο γαστρίμαργος για να μπορεί να εκπληρώνει πάντοτε την επιθυμία του, αν και αυτή ποτέ δεν γεμίζει. εναντίον εκείνων που εμποδίζουν την απόκτηση χρημάτων είναι ανάγκη να κινείται ο θυμός.

Γιά τήν καλλιέργεια τῆς ψυχῆς μας


Για να προκόψεις στην αρετή χρειάζεται να γνωρίσεις τον Θεό και να Τον αγαπήσεις. Και θα Τον γνωρίζεις καλύτερα όσο περισσότερο τον αγαπάς. Πρέπει να σταυρώσεις τα πάθη σου και τις κακές σου επιθυμίες, για να έρθει μέσα στη ψυχή σου η χάρη Του.

Η βάση των αρετών είναι η ταπείνωση. Και για να αποκτήσουμε αρετές πρέπει πρώτα να βάλουμε το θεμέλιο των αρετών που είναι η ταπείνωση.

Πρέπει ν’ απαλλαγείς από τα σαρκικά πάθη, για να μπορέσεις να προκόψεις στην αρετή.

Η πρόοδος στην αρετή δεν είναι εύκολο πράγμα. Χρειάζεται αγώνας σκληρός για πολλά χρόνια. Πρώτα θα γνωρίσουμε την αρρώστια μας, θα πιστέψουμε ότι είμαστε άρρωστοι πνευματικά, και μετά θα προχωρήσουμε στη θεραπεία. 

π.Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος, Ποιός ὑπηρετεῖ τό σχέδιο τοῦ Οἰκουμενισμοῦ

Αποτέλεσμα εικόνας για π. Αθανάσιος Μυτιληναίος
Απόσπασμα ορθόδοξης χριστιανικής ομιλίας από τον μακαριστό (1927- 2006) π. Αθανάσιο Μυτιληναίο.

Ἐκεῖ ἔχουμε Θεία Κοινωνία, ἐδῶ θεία ἐπικοινωνία!


-Γέροντα, ποιά προετοιμασία χρειάζεται να κάνουμε για την προσευχή;

– Ανάλογη με την προετοιμασία που κάνουμε για την Θεία Κοινωνία.Εκεί έχουμε Θεία Κοινωνία, εδώ θεία επικοινωνία. 

 Όταν κοινωνούμε, παίρνουμε μέσα μας τον Χριστό και έρχεται η θεία Χάρις. Με την προσευχή έχουμε συνέχεια επικοινωνία με τον Χριστό και δεχόμαστε με άλλον τρόπο την θεία Χάρη. Δεν είναι μικρό πράγμα αυτό! 
 Τότε κοινωνούμε Σώμα και Αίμα Χριστού, τώρα επικοινωνούμε με τον Θεό. Όπως λοιπόν για την Θεία Κοινωνία επιβάλλεται να εξομολογηθή κανείς στον Πνευματικό, έτσι και για την προσευχή, που είναι θεία επικοινωνία, πρέπει να κάνη μια ταπεινή εξομολόγηση στον Χριστό.

Ὅλες σχεδόν οἱ ἀρρώστιες προέρχονται ἀπό τήν ἔλλειψη ἐμπιστοσύνης στόν Θεό καί αὐτό δημιουργεῖ τό ἄγχος.


"Είναι ωραίο να περπατάς, να εργάζεσαι, να κινείσαι και να έχεις υγεία. Αλλά πρώτα να έχεις ψυχική υγεία.

5 Αὐγούστου. Προεόρτια τῆς Μεταμορφώσεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Προεόρτιος. Παρ. λβ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Πέτρου α΄ 1 - β΄ 10).
Α Πε. 1,1           Πέτρος, ἀπόστολος Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἐκλεκτοῖς παρεπιδήμοις διασπορᾶς Πόντου, Γαλατίας, Καππαδοκίας, Ἀσίας καὶ Βιθυνίας,
Α Πε. 1,1                    Ο Πετρος, απόστολος του Ιησού Χριστού, εις σας τους εκλεκτούς του Θεού, οι οποίοι είσθε τώρα προσωρινοί κάτοικοι, διασκορπισμένοι εις τας χώρας του Ποντου, της Γαλατίας, της Καππαδοκίας, της Ασίας και της Βιθυνίας,