Σελίδες

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2019

Ἡ ἐκκοσμίκευση τῆς Χριστιανικῆς πίστης,8-2-2009, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἐκκοσμίκευση τῆς Χριστιανικῆς πίστης,8-2-2009, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος – Οἱ διῶκτες τῆς Ἐκκλησίας καί τό θανάσιμο ἁμάρτημα τῆς ἀκηδίας.



Μακαριστός Γέροντας π. Αθανάσιος Μυτιληναίος (1927 – 2006)


σ.σ. Σε αυτό το τελευταίο απόσπασμα μιας ομιλίας που παραθέτω σε τρία μέρη, ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος αναφέρεται στους διώκτες της Παραδόσεως της Εκκλησίας.

Απόσπασμα ομιλίας που εκφωνήθηκε στις 22/03 του 1981

– Είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί αυτός ο θησαυρός;
– Δεύτερον. Είναι δυνατόν αυτός ο θησαυρός που αναφέραμε να θεωρηθεί πολύς και βαρύς και συνεπώς να περικοπεί;
– Τρίτον. Είναι δυνατόν ο θησαυρός αυτός να θεωρηθεί πεπαλαιωμένος και συνεπώς να χρήζει αναθεωρήσεως, ανανεώσεως και αναπροσαρμογής;
Κι όμως αγαπητοί μου, και τα τρία ερωτήματα δυστυχώς έχουν θέση εις την εποχή μας.
Ως προς το πρώτο, ‘είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί ο θησαυρός αυτός;’
Μάλιστα.
Και ποιοι είναι εκείνοι οι οποίοι αμφισβητούν τον θησαυρόν αυτόν;
Είναι οι υλισταί, οι άθεοι και οι εχθροί, συνειδητοί και ασυνείδητοι, της Εκκλησίας. Αυτοί αμφισβητούν αυτόν τον θησαυρόν. Είναι όλοι εκείνοι που δεν θέλουν να βλέπουν ή να ακούουν ούτε Χριστόν, ούτε Χριστιανός. Είναι εκείνοι που είναι έτοιμοι, αρκεί να τους δοθεί η ευκαιρία, να ασκήσουν διωγμόν εναντίον της Εκκλησίας του Χριστού. Και είναι κάτι που γινόταν πάντοτε, γίνεται και θα γίνεται μέχρι που να τελειώσει ο κόσμος αυτός. Το γιατί; Απλούστατα, γιατί πίσω από αυτούς τους διώκτας του Χριστιανισμού βρίσκεται ο μισόκαλος διάβολος, αυτός που μισεί την Εκκλησία και ζητά να Την ξεθεμελιώσει.
Ποιοι είναι εκείνοι, ως προς το δεύτερο ερώτημα, ‘αν ο θησαυρός δύναται να θεωρηθεί πολύς και βαρύς και συνεπώς να τον κόψουμε’; Να κόψομε από την Θεία Λειτουργία γιατί είναι μεγάλη. Να κόψομε από την ηθική του Ευαγγελίου γιατί πάλιωσε. Να κόψομε από τις Εντολές. Μάλιστα εκείνο το ου μοιχεύσεις! Εν τη ευρεία του εννοία εννοείται γιατί περιλαμβάνονται μέσα όχι η μοιχεία εν τη στενή εννοία, αλλά παν σαρκικόν αμάρτημα. Η πορνεία, οι εξωγαμικές σχέσεις να το πω με έναν σύγχρονον τρόπο, η ακόμα οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις και όλα εκείνα τα κατασκευάσματα της εποχής μας.

π. Ραφαήλ Boljevic, Ἱερά Μονή Podmaine, Montenegro (Μαυροβούνιο) ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ὁμιλίας

Μέσα από αυτήν τη γιορτή, η Μητέρα μας Εκκλησία και ο Αγ. Ιωάννης ο Βαπτιστής, μάς αναπαύουν, καθώς μάς λένε : "Μην φοβάστε, μην τρομάζετε". 
Ο Άγιος Ιωάννης τώρα λέει : "Ξέρω ότι αμφιβάλλετε, ότι μπήκατε σε αυτό το μονοπάτι και όλοι είναι εναντίον σας".
"Γιατί νηστεύεις" ρωτούν. Φανταστείτε αυτήν την ερώτηση! "Γιατί νηστεύω";
Αν κάποιος σας ρωτήσει κάτι τέτοιο, πρέπει να χτυπήσετε το κεφάλι του με ένα ραβδί!
Τέτοιο θράσος! Γιατί νηστεύω! Ρωτάει αυτό, τη στιγμή που όλα γύρω μου πεθαίνουν...
...Όλα είναι νεκρά.
Δες όλες αυτές τις αρρώστιες και όλη αυτήν την τρέλα!
Δες τα ναρκωτικά, τον αλκοολισμό, τις αιρέσεις, τις μαύρες, λευκές, κίτρινες και κόκκινες μαγείες!
Πήγαινε και κοίταξε στο δωμάτιο των παιδιών σου. Μπες μέσα και δείξε λίγο ενδιαφέρον! Πότε ήταν η τελευταία φορά που ήσουν εκεί;
Πήγαινε να δεις τι περιμένει, τι καπνίζει... Πήγαινε να δεις τι ενέσεις κάνει στις φλέβες του... Πήγαινε να δεις τους φίλους του...
Δες στην τηλεόραση, διάβασε τα νέα. Δες τον εαυτό σου.
Και μετά τολμάς να με ρωτάς γιατί νηστεύω;

Κατά τόν φετινό ἑορτασμό τῆς ἀνακομιδῆς τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου Χατζή τοῦ Μυτιληναίου (4 Σεπτεμβρίου 2019) στό Ναό τῆς Βαρειάς, εὐωδίαζε ἀπότμημα τοῦ αἱματόβρεκτου ὑποκαμίσου τοῦ έταίρου Νεομάρτυρος Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Βυζαντίου πολιούχου τῆς Νήσου Λέσβου πού προσκομίσθηκε ἀπό τήν 98 ΑΔΤΕ.



Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Χατζής ο Μυτιληναίος 

Γεννήθηκε στους Πύργους Θερμής, ήταν έγγαμος με παιδιά. Κάποτε στη Μυτιλήνη βρέθηκε σε κατάσταση οργής και έγινε Μωαμεθανός. Όμως συνήλθε, συναισθάνθηκε το αμάρτημα του και πήγε στο Άγιον Όρος. Εκεί εξομολογήθηκε, κοινώνησε των αχράντων μυστηρίων και προετοιμάστηκε για το μαρτύριο. Επανήλθε λοιπόν στη Μυτιλήνη, παρουσιάστηκε στον κριτή, με τόλμη ομολόγησε τον Χριστό και δήλωσε ότι ή μουσουλμανική θρησκεία είναι ψεύτικη. Ο κριτής αμέσως εξέδωσε απόφαση, να θανατωθεί ο μάρτυρας με αγχόνη και κατόπιν τον παρέδωσε σ' άλλον άρχοντα, τον Ναζίρ Όμέρ αγά, πού προσπάθησε με κολακείες και υποσχέσεις να τον μεταπείσει.

Ο Άγιος όμως πρόβαλλε ακατάβλητο φρόνημα και μετά από φρικτά βασανιστήρια, οδηγήθηκε στον τόπο της εκτέλεσης (Παρμάκ καπί, σημερινή θέση Πλάτανος) όπου αφού πρώτα φίλησε το σχοινί της αγχόνης, προσευχήθηκε στον Θεό και έτσι δέχτηκε το στεφάνι της νίκης στις 30 Ιανουαρίου 1784.

π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος : Οἱ Ἱεροί Κανόνες ἀπαγορεύουν τούς μικτούς γάμους. Ἡ οἰκονομία ἔγινε παρανομία.



ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ MIKTΟΥΣ ΓAMΟΥΣ. Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΓΙΝΕ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ

Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος

1. Τί εἶναι οἱ μικτοί γάμοι

Μικτοί γάμοι καλοῦνται ἐκεῖνοι, πού τελοῦνται ἀνάμεσα σέ Ὀρθοδόξους καί αἱρετικούς (δηλ. Παπικούς, Προτεστάντες, Διαμαρτυρομένους, Λουθηρανούς, Καλβινιστές, Ἀγγλικανούς, Μεθοδιστές, Βαπτιστές, Εὐαγγελιστές, Πρεσβυτεριανούς, Μονοφυσίτες - Ἀντιχαλκηδονίους, Αἰθίοπες, Ἀρμενίους, Ἰακωβῖτες, Κόπτες κ.ἄ.) ἤ ἀλλοθρήσκους (δηλ. Μωαμεθανούς, Ἰουδαίους, Βουδιστές κ.ἄ.) ἤ ἀπίστους (ἀποκρυφιστές, νεοεποχίτες, μασόνους κ.ἄ.). Οἱ μικτοί γάμοι εἶναι ἕνα ἀπό τά μέσα, μέ τά ὁποῖα προσπαθεῖ ἡ ἀντίχριστη λεγομένη «Νέα Ἐποχή», ἡ «Νέα Τάξη Πραγμάτων» καί ἡ παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ νά νοθεύσει καί νά ἀλλοιώσει τήν πίστη τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν. Μέ τούς μικτούς γάμους προωθεῖται καί ἐφαρμόζεται ὁ λαϊκός Οἰκουμενισμός. 
Ἡ τέλεση μικτῶν γάμων σημαίνει ἀναγνώριση τοῦ ἐγκύρου καί ὑποστατοῦ τοῦ βαπτίσματος καί τῶν ἄλλων μυστηρίων τοῦ αἱρετικοῦ καί κατ’ἐπέκτασιν ἀναγνώριση ἀποστολικῆς διαδοχῆς, ἱερωσύνης, Χάριτος καί μυστηρίων στήν αἵρεση. Στούς αἱρετικούς, ὅμως, δέν ὑφίστανται τά ἀνωτέρω, καί ἄρα εἶναι ἀβάπτιστοι. Πῶς, λοιπόν, ἕνας ἀβάπτιστος καί μή μέλος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὄχι μόνο εἰσάγεται στόν Ὀρθόδοξο Ναό, ἀλλά καί ἱερολογεῖται ἐπ’αὐτοῦ ἕνα ἀπό τά ἱερά μυστήρια τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἐν προκειμένῳ τοῦ Γάμου, ἐφ’ὅσον αὐτός δέν ἀποτελεῖ μέλος Της καί ἐφ’ὅσον τά μυστήρια τελοῦνται ἀποκλειστικά καί μόνο γιά τά μέλη Της; Δέν εἰσάγονται ἔτσι στόν Ὀρθόδοξο χῶρο οἱ ἀντορθόδοξες καί κακόδοξες οἰκουμενιστικές ἀρχές τῆς λεγομένης βαπτισματικῆς «θεολογίας» καί τῆς ἐκκλησιαστικοποιήσεως τῶν αἱρέσεων; Καί ἐφ’ὅσον συμμετέχει σ’ἕνα ἀπό τά μυστήρια τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, γιατί νά μήν μπορεῖ νά συμμετέχει καί στά ὑπόλοιπα μυστήρια καί δή στό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί νά κοινωνήσει μάλιστα τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ;

Ἀποδείξεις ὅτι ὑπάρχει Θεός (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἱερεμία)

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΙΕΡΗ ΔΙΔΑΧΗ
Ἑβδομαδιαῖο  φυλλάδιο, Ἀριθμ. 2
ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Ἀποδείξεις ὅτι ὑπάρχει Θεός
1. Στά κηρύγματά μας, ἀδελφοί χριστιανοί, σᾶς παρουσιάζω μέ ἁπλότητα τό φημισμένο ἔργο τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, «ἔκδοσις ἀκριβής τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως». Στό προηγούμενο κήρυγμά μας λέγαμε ὅτι ὁ Θεός εἶναι ἀκατάληπτος. Δέν μᾶς ἄφησε ὅμως σέ πλήρη ἄγνοια ὁ Θεός, ἀλλά μᾶς ἐφανέρωσε τήν δόξα Του, στήν φύση πρῶτα, ἀλλά πληρέστερα μᾶς τήν ἐφανέρωσε στά ἱερά βιβλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τήν Παλαιά καί τήν Καινή Διαθήκη. Καί μέ βάση τήν ἀποκάλυψη αὐτή τῆς Ἁγίας Γραφῆς ἐμάθαμε ὅτι ὁ Θεός εἶναι τρία πρόσωπα, ἀλλά μία οὐσία. Εἶναι ὁ πατέρας, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιο Πνεῦμα. Καί ὅτι ὁ Πατέρας γεννᾶ τόν Υἱό καί ἐκπορεύει τό Ἅγιο Πνεῦμα.

Ἐπίσης, ἀδελφοί, λέγουμε σήμερα ὅτι ἀπό τά ἱερά Εὐαγγέλια γνωρίζουμε καί πιστεύουμε καί ὁμολογοῦμε ὅτι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ καί Θεός, ἀπό βαθειά ἀγάπη σέ ᾽μᾶς γιά τήν σωτηρία μας, συνελήφθηκε μέ τήν δύναμη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, χωρίς ἀνδρικό σπέρμα, στήν Κοιλία τῆς Θεοτόκου Μαρίας. Καί γεννήθηκε ἀπ᾽ Αὐτήν ἀφθόρως καί ἔγινε τέλειος ἄνθρωπος, ὅπως ἦταν καί παρέμεινε καί τέλειος Θεός, «θεάνθρωπος» μέ μία λέξη. Οἱ δύο φύσεις τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἡ θεία καί ἡ ἀνθρώπινη, ἑνώθηκαν, χωρίς καμία σύγχυση, στό ἕνα πρόσωπο καί στήν μία ὑπόστασή του, στήν ὑπόσταση καί τό πρόσωπο τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ. Ἀλλά σ᾽ αὐτό τό θέμα, στήν ἕνωση τῶν δύο φύσεων στό πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, θά ξαναμιλήσουμε σέ ἄλλο μας κήρυγμα τῆς σειρᾶς αὐτῆς. Ἔχετε ὅμως ὑπ᾽ ὄψιν, ἀδελφοί χριστιανοί, ὅτι αὐτές τίς ἀλήθειες τῆς πίστης μας, πού σᾶς εἶπα καί ἄλλες περισσότερες πού θά λέγουμε κάθε φορά, δέν μποροῦμε νά τίς κατανοήσουμε μέ τήν λογική. Δέν μποροῦμε, δηλαδή, νά νοήσουμε πῶς εἶναι ἡ θεία οὐσία, πῶς Θεός γεννήθηκε ἀπό Θεό ἤ ὁ μονογενής Υἱός τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄνθρωπος ἀπό παρθενική σάρκα καί πλαστουργήθηκε ἀπ᾽ αὐτήν μέ διαφορετικό νόμο ἀπό τήν δική μας γέννηση ἤ πῶς βάδισε στά νερά τῆς θάλασσας χωρίς νά βρέξει τά πόδια του κ.ἄ. κ.ἄ.

Ἀχρίδος Ἰωάννης: Τό πρωτεῖο ἐξουσίας εἶναι ἀπαράδεκτο στήν Ὀρθοδοξία



Στην μεγαλύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα του Βελιγραδίου «Politika» μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος κ. Ιωάννης, ο οποίος μιλά για πρώτη φορά σχετικά με το θέμα που αφορά την Εκκλησιαστική κατάσταση με την λεγόμενη «Μακεδονική Εκκλησία».
«Οι διαπραγματεύσεις σταμάτησαν μετά την άρνηση της συμφωνίας του Νις από την πλευρά της λεγόμενης «Μακεδονικής εκκλησίας». Την εποχή εκείνη, η «Μακεδονική εκκλησιά» έκανε τα πάντα για να εξουδετερώσει την ύπαρξη της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αχρίδος και μάλιστα διέκοψε οποιαδήποτε επικοινωνία με την Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία. Μετά, ανακατεύθηκε και το κράτος, τώρα Βόρεια Μακεδονία, το οποίο με το έτσι θέλω έκανε τα πάντα, έτσι ώστε να δυσχεραίνει οποιαδήποτε μορφή επικοινωνίας με την «Μακεδονική εκκλησία» – υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης.
Σε άλλο σημείο ο Ιεράρχης της Σερβικής Εκκλησίας πρόσθεσε ότι «όπως είναι γνωστό, φυλακίστηκα πολλές φορές και μετά την τελευταία αποφυλάκισή μου το 2015, οι δικαστικές διαδικασίες συνεχίστηκαν. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο ο διάλογος είχε διακοπεί.

Ἀλοίμονό μας, ἄν ὁ ἄγγελος φύλακάς μας, σταματήσει νά μᾶς φρουρεῖ!

'Αλοίμονὸ μας, αν ο ἅγγελος φύλακάς μας, σταματήσει να μας φρουρεί! Θα μας ξευτελίσει ο διάβολος σαν λιμὰρι μὲσα σε δευτερὸλεπτα...Την Προστασία που προσφὲρει ο Ἀγγελος φύλακας στον άνθρωπο, δεν μπορεί να του την προσφὲρουν, οὺτε οι καλὺτεροι στρατοὶ του κὸσμου!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ ἐν Εὐβοία ἐνώπιον τῆς Ἁγίας Τραπέζης

Ο Άγιος Ιάκωβος ενώπιον της Αγίας Τραπέζης, με ευλάβεια και την δέουσα απόσταση, όπως τόνιζε. Δίπλα του διακρίνεται ο Μητροπολίτης Σιάτιστας Κυρός Παύλος Ιωάννου.


https://paraklisi.blogspot.com/2019/08/blog-post_81.html

12 Σεπτεμβρίου. Ἀπόδοσις τοῦ γενεσίου τῆς Θεοτόκου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Ἡμέρας. Πέμ. ιγ´ ἑβδ. ἐπιστ. (Β´ Κορ. ι΄ 7 - 18).
Β Κορ. 10,7        Τὰ κατὰ πρόσωπον βλέπετε! εἴ τις πέποιθεν ἑαυτῷ Χριστοῦ εἶναι, τοῦτο λογιζέσθω πάλιν ἀφ᾿ ἑαυτοῦ, ὅτι καθὼς αὐτὸς Χριστοῦ, οὕτω καὶ ἡμεῖς Χριστοῦ.
Β Κορ. 10,7               Σεις όμως βλέπετε ακόμη την επιφάνειαν των πραγμάτων και όχι το βάθος. Εάν κανείς κολακεύεται να πιστεύη, ότι ανήκει στον Χριστόν, ας συλλογισθή πάλιν από τον εαυτόν του και τούτο, ότι, όπως αυτός είναι του Χριστού, έτσι και ημείς είμεθα του Χριστού.