ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019
7. Διάβολος, ὁ διαχρονικός ἐχθρός τῆς Ρωμιοσύνης Ζ΄, 3-9-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
7. Διάβολος, ὁ διαχρονικός ἐχθρός τῆς Ρωμιοσύνης Ζ΄, 3-9-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Για Ἐγγραφή στό νέο κανάλι μας: Ὀρθόδοξη Θεραπευτική👍https://www.brighteon.com/channel/orthodoxtherapy Κάνετε κλίκ πάνω δεξιά στό κανάλι brighteon στό GREATE NEW ACCOUNT. Στό νέο παράθυρο συμπληρώνετε τό ἰμέιλ σας καί ὅλα τά ἀπαραίτητα στοιχεία πού σᾶς ζητάει. Μήν ξεχάσετε νά κάνετε κλίκ στό SAVE. Στή συνέχεια κάνετε κλίκ πάνω δεξιά στό LOG IN . Ἀφοῦ δώσετε τό ἰμέιλ μέ τό ὁποῖο ξεκινήσατε θά συμπληρώσετε τό Passwort. Μετά κάνετε κλίκ στό βίντεο τῆς ἐπιλογῆς σας ἀπό τό κανάλι Ὀρθόδοξη Θεραπευτική καί κάνετε κλίκ κάτω ἀπό τό βίντεο δεξιά στό κόκκινο ὀρθογώνιο πού γράφει SUBSCRIBE
Ἡ ὑπεράσπιση τῆς Ὀρθοδοξίας ὑπό τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος, 12-12-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ ὑπεράσπιση τῆς Ὀρθοδοξίας ὑπό τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος, 12-12-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Ἅγιος Ἠσύχιος πρός τό Θεόδουλο, λόγος περί νήψεως καί ἀρετῆς χωρισμένος σέ 203 κεφάλαια (τά λεγόμενα ἀντιρρητικά καί εὐκτικά).
Πρός τό Θεόδουλο, λόγος περί νήψεως καί ἀρετῆς χωρισμένος σέ 203 κεφάλαια (τά λεγόμενα ἀντιρρητικά καί εὐκτικά).
Σελ. 209 - 211
168. Όπως το πλοίο δεν μπορεί να ταξιδέψει χωρίς νερό, έτσι και η φύλαξη του νού δεν προχωρεί διόλου χωρίς νήψη και ταπείνωση και ευχή του Ιησού.
169. Θεμέλια του σπιτιού είναι οι πέτρες. Θεμέλιο και οροφή της αρετής της νήψεως είναι το προσκυνητό και άγιο όνομά του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Ένας ανόητος κυβερνήτης πλοίου, άν στην τρικυμία διώξει τους ναύτες και ρίξει στη θάλασσα τα κουπιά και τα πανιά και κοιμηθεί, εύκολα θα ναυαγήσει. Και η ψυχή ευκολότερα θα καταποντιστεί από τους δαίμονες, άν αμελήσει την ψυχή και δεν επικαλείται, μόλις φανεί η δαιμονική προσβολή, το όνομα του Ιησού Χριστού.
170. Ό,τι γνωρίζομαι, αυτό λέμε στο γραπτό μας' και ό,τι είδαμε στο δρόμο που περνούμε, εκείνο μαρτυρούσε σ' όποιον θέλει, άν βέβαια θελήσετε να δεχτείτε τους λόγους μας. Αυτός ο Κύριος είπε: 《Άν κάποιος δε μείνει σ' Εμένα, θα πεταχτεί έξω όπως το κλήμα, καί κάποιοι το μαζεύουν, το ρίχνουν στη φωτιά και καίγεται' ενώ όποιος μείνει σ' Εμένα, μένω κι εγώ σ' αυτόν》Ιω. 15, 5-6. Όπως είναι αδύνατο να λάμψει ο ήλιος χωρίς φως, έτσι είναι αδύνατο να καθαριστεί η καρδιά από την ακαθαρσία των λογισμών της απώλειας, χωρίς την ευχή του ονόματος του Ιησού. Κι άν αυτό είναι όπως βλέπω, αληθινό, να το μεταχειριζόμαστε όπως και την αναπνοή μας. Γιατί το όνομα του Ιησού είναι φώς, ενώ οι πονηροί λογισμοί, σκοτάδι. Και ο Ιησούς είναι Θεός και Κύριος των όλων, ενώ οι πονηροί λογισμοί είναι δούλοι δαιμόνων.
171. Φωτογεννήτρα και αστραπογεννήτρα και ακτινοβόλος και πυρφόρος, η φύλαξη του νού από τους πονηρούς λογισμούς, μ' αυτά τα ονόματα όπως της ταιριάζουν καί δίνουν το περιεχόμενό της άς καλείται. Γιατί, για να πούμε την αλήθεια, είναι ανώτερη από άπειρες σωματικές ασκήσεις καί πολλές άλλες αρετές. Γι' αυτό πρέπει με αυτά τα τίμια ονόματα να ονομάζομε την αρετή, αυτή, εξαιτίας των ολόλαμπρων φώτων που γεννά.
Ἅγιος Σπυρίδων ὁ θαυματουργός
ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου –Καθηγητού
Ένας από τους πλέον δημοφιλείς αγίους της Εκκλησίας μας είναι και ο άγιος Σπυρίδων ο θαυματουργός, του οποίου το τίμιο λείψανο βρίσκεται στην Κέρκυρα, άφθαρτο εδώ και χίλια επτακόσια χρόνια.
Καταγόταν από την Κύπρο. Γεννήθηκε στο χωριό Άσσια περί το 270 από αγρότες απλοϊκούς και φτωχούς, αλλά ευσεβείς γονείς. Ο ίδιος δεν είχε την ευκαιρία να λάβει σπουδαία εκπαίδευση, παρά μόνο τη στοιχειώδη. Όμως ενστάλαξαν οι γονείς του στην ψυχή του την ευσέβεια. Τα λίγα γράμματα, που έμαθε, τα χρησιμοποιούσε για τη μελέτη της Αγίας Γραφής και άλλων ψυχωφελών αναγνωσμάτων. Ακολούθησε το επάγγελμα των γονέων του, του ποιμένα προβάτων. Εκεί στα λιβάδια και στα δάση μελετούσε με πάθος το λόγο του Θεού προσευχόμενος αδιάλειπτα. Μέσα στο ποιμενικό σακίδιό του, μαζί με το λιτό φαγητό του, έφερε μαζί του την Αγία Γραφή. Όταν δεν μελετούσε, έψελνε ύμνους δοξολογίας και ευχαριστίας στο Θεό για τις άπειρες δωρεές Του, που απολάμβανε στη ζωή του. Πολύ συχνά σύναζε και άλλους ποιμένες, στους οποίους δίδασκε την πίστη στον αληθινό Θεό και την χριστιανική ζωή. Μια άσβεστη φλόγα έτρεφε στην καρδιά του, να οδηγήσει και άλλους ανθρώπους στην αληθινή εν Χριστώ ζωή και σωτηρία.
Φρόντιζε να αποκτά αρετές και να μοιάζει όλο και περισσότερο στο Χριστό. Μέρα με τη μέρα αύξανε την πνευματική του καλλιέργεια και γινόταν όλο και πιο φωτεινός και ξεχωριστός στην ευρύτερη περιοχή του τόπου του. Ζούσε όμως σε εποχή που ο Χριστιανισμός ήταν ακόμη μειοψηφία και διωκόμενος από το ρωμαϊκό κράτος. Δεν καθόλου εύκολη υπόθεση να είναι κανείς Χριστιανός, διότι, αν εκδήλωνε την πίστη του στο Χριστό και δεν πειθαρχούσε να θυσιάσει στα είδωλα, συλλαμβάνονταν, βασανίζονταν και συχνά έχανε τη ζωή του.
«Ὅταν εἶστε ἀδύνατοι πνευματικά νά λέτε αὐτή τήν προσευχή...»
«Πώς να πολεμούμε εναντίον των κακών λογισμών»; δεν μου είναι δύσκολο να σας πω το πώς, διότι η απάντηση βρίσκεται στα γραπτά του Γέροντος Σιλουανού.
Εξαρτάται από εμάς να αλλάξουμε μια σκέψη, αν συγκεντρώσουμε το νου μας σε κάτι άλλο.
Αν σκέφτομαι ότι κάποιος από τους αδελφούς μου με πλήγωσε με τον λόγο του, αντί να ζήσω οδυνηρά αυτή την πληγή, σκέφτομαι κάτι άλλο και δεν επιτρέπω στον νου μου να «κολλήσει» σε αυτό που συνέβη.
Αν είμαστε πραγματικά ενωμένοι εδώ στο μοναστήρι μας, αυτό που γράφει ο Σιλουανός είναι πολύ απλό:
«Σκέφτομαι κάτι άλλο».
Και έτσι απομακρύνουμε αυτό τον πόνο που συνδέεται με τον λόγο του αδελφού, και ζούμε μια άλλη πραγματικότητα. Αυτό εξαρτάται από μας.
Αν δεν θέλουμε να αλλάξουμε τη σκέψη μας και αν δεν θέλουμε να προσευχηθούμε για τον αδελφό μας, κανένας δεν μπορεί να μας πιέσει να το κάνουμε. Ακόμη και ο Θεός δεν θα το κάνει.
Ὁ ἅγιος Ἀμφιλόχιος καὶ ἡ καταστροφὴ τῆς Σμύρνης
Ἀπὸ τὸν Βίο τοῦ Ἁγίου Ἀμφιλοχίου ἐν Πάτμω
Στὰ νεανικά του χρόνια, ὁ Ἅγιος Ἀμφιλόχιος Μακρής, (1889-1970), ἀπὸ τὴν πολλὴ ἄσκηση ἀρρώστησε. Τοῦ συνιστοῦν νὰ ἐπισκεφτεῖ τὴν Σμύρνη γιὰ καλύτερες ἐξετάσεις (αὐτὸ ἦταν τὸ κέντρο τῆς ἐποχῆς του, ἀφοῦ ἦταν ἀκόμη τουρκοκρατούμενα τὰ Δωδεκάνησα).
Διηγεῖται ὁ Ἅγιος Ἀμφιλόχιος:
"Τὸ πλοῖο ἔφτασε στὴν Σμύρνη σούρουπο. Ἡ ψυχή μου ἦταν γεμάτη χαρὰ καὶ νοσταλγία ποὺ θὰ ἔβλεπα ἀπὸ κοντὰ μία ἀπὸ τὶς Ἐκκλησίες τῆς Ἀποκαλύψεως. Δυστυχῶς, οἱ παραλίες ἦταν γεμάτες ἀνθρώπους ἄσεμνα ἐνδεδυμένους, ποὺ ἀπροκάλυπτα ἀσελγοῦσαν. Ρώτησα ἂν εἶναι Τοῦρκοι ἢ Ρωμιοὶ καὶ μοῦ ἀπάντησαν: «Ἕλληνες καὶ μάλιστα Χριστιανοί!»...
Ἅγιος Πορφύριος ὁ Καυσοκαλυβίτης: ἕνας διαπρύσιος πoλέμιος τοῦ οἰκουμενισμοῦ
Ἱερὰ Μητρόπολις Πειραιῶς, γραφεῖο ἐπὶ τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν παραθρησκειῶν
Ὅπως εἶναι σὲ ὅλους γνωστό, οἱ θιασῶτες τοῦ οἰκουμενισμοῦ ἐδῶ καὶ πολλὲς δεκαετίες ἐργάσθηκαν καὶ ἐργάζονται γιὰ τὴν καθιέρωση καὶ ἐμπέδωση τῆς παναιρέσεως αὐτῆς μὲ πολλοὺς τρόπους καὶ σὲ πολλὰ ἐπίπεδα ταυτοχρόνως. Ἀφοῦ κατόρθωσαν μέσω τῆς «Συνόδου» τῆς Κρήτης νὰ δώσουν δογματικὴ καὶ συνοδικὴ νομιμοποίηση στὴν παναίρεση, προσπάθησαν παράλληλα νὰ τὴν θεμελιώσουν καὶ νὰ τὴν κατοχυρώσουν σὲ λόγους τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας. Γιὰ νὰ ἐπιτύχουν τὸ στόχο τους ἐπεχείρησαν νὰ διαστρεβλώσουν λόγους νεοφανῶν ἁγίων, οἱ ὁποῖοι πρόσφατα ἔχουν ἁγιοκαταταχθεῖ καὶ νὰ τοὺς παρουσιάσουν ὡς ἔχοντες δῆθεν οἰκουμενιστικὲς ἰδέες καὶ ἀντιλήψεις καὶ προωθοῦντες τὸν Οἰκουμενισμό.
Ὡστόσο ὅλοι οἱ νεοφανεῖς ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, ὑπῆρξαν φανερὰ καὶ ξεκάθαρα ἀντίθετοι μὲ τὶς γνωστὲς οἰκουμενιστικὲς θεωρίες, ἰδιαιτέρως μὲ τὴν ἀναγνώριση καὶ ἀποδοχὴ τῶν...
ἑτεροδόξων αἱρετικῶν ὡς «Ἐκκλησιῶν», καὶ κατ’ ἐπέκταση μὲ τὶς κακόδοξες ἀποφάσεις τῆς «Συνόδου» τῆς Κρήτης. Αὐτὸ τουλάχιστον συνάγεται ξεκάθαρα ἀπὸ γραπτὰ κείμενά τους, εἴτε ἀπὸ σωζόμενες μαγνητοφωνημένες ὁμιλίες τους, εἴτε ἀπὸ προφορικὲς μαρτυρίες πνευματικῶν τέκνων τους, ποὺ ἐπιζοῦν μέχρι σήμερα, εἴτε τέλος ἀπὸ βιογραφίες ποὺ συνέταξαν ἀξιόπιστα καὶ ὑπεύθυνα πρόσωπα, τὰ ὁποῖα ἀπέδωσαν, (κατὰ τὸ δυνατόν), μὲ πιστότητα καὶ συνέπεια, τὴν στάση ποὺ κράτησαν οἱ ἐν λόγω ἅγιοι ἀπέναντι στοὺς ἑτεροδόξους αἱρετικούς, τοὺς ἀλλοθρήσκους, καὶ σὲ ὅσους προωθοῦν τὸν Οἰκουμενισμό.
Γιὰ παράδειγμα οἱ ἅγιοι Νεκτάριος Πενταπόλεως, Ἰουστίνος Πόποβιτς, Νικόλαος Ἀχρίδος, Ἰωάννης Μαξίμοβιτς, Παΐσιος Ἁγιορείτης, Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, Ἰάκωβος Τσαλίκης, κ.ἂ., ἐξέφρασαν μὲ τὸν δικό τους ὁ καθένας τρόπο, ἀνάλογα μὲ τὸ μορφωτικὸ ἐπίπεδο ποὺ εἶχαν, τὴν ἴδια ἀλήθεια. Ὅτι δηλαδὴ μόνον ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία καὶ ὅτι ἐκτὸς Αὐτῆς δὲν ὑπάρχουν ἄλλες «Ἐκκλησίες», παρὰ μόνον αἱρέσεις. Ἐπίσης, ὅτι σὲ καμιὰ ἀπὸ τὶς θρησκεῖες τοῦ κόσμου δὲν ὑπάρχει σωτηρία, ἀλλὰ ὅλες ὁδηγοῦν στὴν ἀπώλεια.
Γέροντας Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης: «Τά δεινά χρόνια πλησιάζουν… ἐμεῖς σάν στρατιῶτες τοῦ Χριστοῦ μας, ὀφείλουμε νά προετοιμασθοῦμε…»
*Από το βιβλίο: «Η τέχνη της σωτηρίας – Τόμος Β’ (Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεϊτου)»
~ …Εμείς οι Χριστιανοί, οι οποίοι γνωρίζουμε την αγάπη του Θεού, θα πρέπει να προσευχώμεθα για κάθε πλάσμα επάνω στη γη, για κάθε χαμένο, για κάθε πονεμένο άνθρωπο, για κάθε πονεμένη ψυχή, διότι τότε θα εκπληρώσουμε το χρέος μας απέναντι στον Θεό και τότε θα είμεθα πραγματικά παιδιά του Θεού. Και ο Θεός έτσι κάνει. Είναι απλωμένος σε όλο τον κόσμο, άσχετα αν οι άνθρωποι Τον βλασφημούν, αν ασεβούν, αν Τον έχουν ξεχάσει ή κι αν δεν Τον γνωρίζουν καθόλου. Η αγάπη μας πρέπει να απλωθεί, να μην περιορίζεται μόνο στην δική μας οικογένεια ή στην διπλανή μας, αλλά σε όλο τον κόσμο. Οι άγιοι Πατέρες και για τα κτήνη ακόμη είχαν ευσπλαχνία και οικτιρμούς. Τα ελυπούντο και τα αγαπούσαν από την αγιότητα της ψυχής τους.
Τα δεινά χρόνια πλησιάζουν. Όταν δούμε πολέμους και σεισμούς και διάφορα γεγονότα, εγγύς το τέλος. Περιμένουμε πολλά να μας συμβούν – σύμφωνα με τις προφητείες των αγίων, εις τους έσχατους χρόνους θα συμβούν μεγάλα γεγονότα. Και ο λόγος του Θεού και των αγίων είναι αλήθεια.
Το άθλημα, το οποίον περιμένουμε να δώσουμε είναι για την πίστη στην Θεανθρωπία του Ιησού, αφού βέβαια πιστεύουμε ότι ο Χριστός ήτο Θεός κι έγινε άνθρωπος κι ότι κατέβηκε στη γη, να δώσει τη λύτρωση και να διώξει το σκοτάδι της απιστίας και της αθεϊας. Κι εμείς σαν στρατιώτες του Χριστού μας, αφού αποτελούμε το στράτευμα του Χριστού, οφείλουμε να προετοιμασθούμε, να οπλισθούμε.
Ένα κράτος, όταν αντιληφθεί ότι κάποιο άλλο κράτος ετοιμάζει επίθεση αρχίζει την προετοιμασία της άμυνας και της αντεπιθέσεως. Ούτω πως και εμείς. Και η προετοιμασία είναι γνωστή.
Να πιστεύουμε κατά πρώτον, ότι εάν έχουμε πίστη και ταπείνωση θα ελκύσουμε την Χάρη κι αυτή τη μεγάλη δύναμη του Χριστού, για να μαρτυρήσουμε.
Π.Αὐγουστῖνος Καντιώτης: «Ὅταν πλησιάζει τό κέρατον τό ἐσταφανωμένον, τό κακό θά βραβεύεται μέ Νόμπελ»
Π.ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ
…Η εξέλιξη και η ανάπτυξη του κακού παρουσιάζεται εις τρεις διαδοχικούς κύκλους…
Εις τον πρώτο κύκλο το κακό συνοδεύεται υπό του αισθήματος της εντροπής…
Εις τον δεύτερο κύκλο το κακό εξέρχεται από την μυστικότητα εις την δημοσιότητα και εμφανίζεται αναιδώς…Λέγεται ότι ερωτηθείς ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, πότε θα έλθει το τέλος του κόσμου, περίλυπος απήντησε: «Όταν θα ιδήτε τας γυναίκας γυμνάς να περιφέρονται εις τους δρόμους!» Και ιδού το θλιβερό τούτο φαινόμενο της γυναικίας αναισχυντίας ευρύτατα παρατηρείται εις τας αποκαλυπτικάς ημέρας μας.
Δέν ξέρω ἐσεῖς πῶς ἑτοιμάζεστε γιά τά Χριστούγεννα.
Αν ετοιμάζεστε μόνο υλικώς, με όλο το φορτίο των αμαρτιών σας δηλ. ανεξομολόγητοι, κάνετε πολύ λάθος.
Ο άνθρωπος πρέπει να προετοιμάζεται για τα Χριστούγεννα και πνευματικώς, να εξομολογείται δηλ. και να βρίσκεται εν μετανοία... Διότι ο Χριστός ήρθε στον κόσμο, να "μαζέψει" τις αμαρτίες των ανθρώπων και να καταργήσει τον θάνατο, που προκαλεί η αμαρτία.
Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 12 Δεκεμβρίου
Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 12 Δεκεμβρίου
Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)
Ἡ πρώτη τῶν ἀρετῶν
Η υπομονή είναι αρετή αφού υπάρχει ως καρπός της ελπίδας προς τον Θεό. Η θλίψη οδηγεί στην υπομονή, η υπομονή στον δοκιμασμένο χαρακτήρα, ο δε δοκιμασμένος χαρακτήρας στην ελπίδα.
Και η ελπίδα τελικά δεν απογοητεύει. Η υπομονή είναι η πρώτη των αρετών διότι μ’ αυτήν επιβραβεύεται η σωτηρία.
Άγιος Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως
https://epanosifi.blogspot.com/2019/12/blog-post_61.html
12 Δεκεμβρίου. ♰ Σπυρίδωνος Τριμυθοῦντος τοῦ θαυματουργοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Τοῦ ἱεράρχου. Κυρ. κς´ ἐπιστ. (Ἐφεσ. ε´ 8 - 19).
Εφ. 5,8 ἦτε γάρ ποτε σκότος, νῦν δὲ φῶς ἐν Κυρίῳ· ὡς τέκνα φωτὸς περιπατεῖτε· -
Εφ. 5,8 Διότι άλλοτε ήσασθε σκοτάδι εξ αιτίας της πλάνης και της αμαρτίας, που κυριαρχούσε μέσα σας. Τωρα όμως δια του Κυρίου έχετε φωτισθή και είσθε φως. Να ζήτε, λοιπόν, και να συμπεριφέρεσθε σαν άνθρωποι, που τα πάντα εις αυτούς είναι φως αληθείας και αρετής.