Σελίδες

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019

Κυριακή πρό τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως.Ἑρμηνεία Ἱεροῦ Χρυσοστόμου στό ἐδάφιο 17 τοῦ κεφαλαίου 1 τοῦ κατά Ματθαίου εὐαγγελίου [ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ]


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ[:Ματθ. 1,1-25]

     Ερμηνεία Ιερού Χρυσοστόμου στο εδάφιο 17 του κεφαλαίου 1
               του κατά Ματθαίον ευαγγελίου 
[ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ]                                    
  «Πσαι ον α γενεα π βραάμ ως Δαυΐδ γενεα δεκατέσσαρες, κα π Δαυΐδ ως τς μετοικεσίας Βαβυλνος γενεα δεκατέσσαρες, κα π τς μετοικεσίας Βαβυλνος ως το Χριστο γενεα δεκατέσσαρες(:Σύμφωνα λοιπόν με τον παραπάνω κατάλογο, όλες οι γενιές που έζησαν από τον Αβραάμ μέχρι τον Δαβίδ, όπως αριθμούνται από τους συντάκτες του καταλόγου, είναι γενιές δεκατέσσερις· και οι γενιές από τον Δαβίδ μέχρι την εποχή που οι Ιουδαίοι μεταφέρθηκαν ως αιχμάλωτοι στη Βαβυλώνα είναι γενιές δεκατέσσερις· και οι γενιές που έζησαν από την εποχή που οι Ιουδαίοι μεταφέρθηκαν στη Βαβυλώνα μέχρι τα χρόνια του Χριστού είναι γενιές δεκατέσσερις)»[Ματθ.1,17].
    Σε τρεις ομάδες διέκρινε ο Ευαγγελιστής όλες τις γενιές, διότι ήθελε να δείξει ότι δεν βελτιώθηκαν ούτε με τις αλλαγές της πολιτειακής τους καταστάσεως, αλλά διατήρησαν τα ίδια ελαττώματα και με το αριστοκρατικό πολίτευμα και με τη βασιλεία και με το ολιγαρχικό. Και ότι δεν έγιναν περισσότερο ενάρετοι ούτε υπό την ηγεσία μεγάλων αρχηγών ούτε ιερέων ούτε βασιλέων.
       Αλλά γιατί παρέλειψε τρεις βασιλείς στη μεσαία ομάδα και γιατί είπε ότι είναι δεκατέσσερις οι γενιές της τελευταίας αφού αναφέρει δώδεκα;
    Το πρώτο ζήτημα αφήνω να το ερευνήσετε εσείς·διότι δεν είναι σκόπιμο να σας ερμηνεύονται τα πάντα, για να μη γίνετε αδιάφοροι για την προσωπική έρευνα. Μάλλον όμως θα σας δώσω την απάντηση και στο πρώτο πρόβλημα, ώστε να μη συναντάτε δυσκολίες κατά την έρευνα, διότι η έρευνα έχει να μας αποδείξει κάτι βαθύ. Για ποιο λόγο, λοιπόν, αφού από την εποχή του Δαβίδ μέχρι τους χρόνους του Ιεχονίου και της βαβυλώνιας αιχμαλωσίας βασίλευσαν δεκαεπτά βασιλιάδες, αναφέρει ο ευαγγελιστής ότι είναι δεκατέσσερις γενεές;

Μητροπολίτης Σιατίστης Ἀντώνιος († 17 Δεκεμβρίου 2005) – Ἕνα παράδειγμα σύγχρονης ἁγιότητος



*Ο ασκητής Ιεράρχης που δίδαξε ταπείνωση και αγάπη. Να έχουμε την ευχή του. Αιωνία η μνήμη του.

~ Στις 17 Δεκεμβρίου του 2005 «μεταβέβηκεν εκ του θανάτου εις την ζωήν» ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης Αντώνιος, ένα παράδειγμα σύγχρονης αγιότητος, ο ταπεινός και αφιλοχρήματος.
Καταθέτω ένα περιστατικό, όπως μου το διηγήθηκε ο Γέροντας Στέφανος και τούτο προς δόξαν Θεού και παραδειγματισμό όλων μας.
Ένα απόγευμα ο φιλάγιος και φιλακόλουθος Μητροπολίτης Αντώνιος έψαλλε τον Εσπερινό μόνος του με ψάλτη τον νυν Ηγούμενο της Μονής του Δρυοβούνου, πατέρα Στέφανο. Στο τέλος του Εσπερινού τον πλησίασε μία γυναίκα και ζήτησε να εξομολογηθεί. Ο π. Στέφανος τον αποχαιρέτισε και ο Δεσπότης έμεινε για να εξομολογήσει την ψυχή που του έστειλε ο Κύριος.
Την επομένη ημέρα το πρωϊ, όρθρου βαθέος, ο Δεσπότης πήρε τηλέφωνο τον πατέρα Στέφανο. Εκείνος τα έχασε. Τόσο πρωϊ τηλέφωνο καλό δεν προμηνύει. Το σήκωσε και άκουσε τον Δεσπότη να του λέει.
-Δεν είμαι καθόλου καλά. Δεν κοιμήθηκα όλο το βράδυ!

Ὁ Ὅσιος πατήρ ἡμῶν Λουκᾶς τοῦ Γραμματικοῦ, ἐπίσκοπος Ἀσύλων. Καταγγέλοντας τίς παπικές καινοτομίες θέλησαν νά τόν κάψουν (+10 Δεκεμβρίου 1114)

Ὁ Ὅσιος πατήρ ἡμῶν Λουκᾶς τοῦ Γραμματικοῦ, ἐπίσκοπος Ἀσύλων. Καταγγέλοντας τίς παπικές καινοτομίες θέλησαν νά τόν κάψουν (+10 Δεκεμβρίου 1114)

Σύμφωνα με το βίο του, γεννήθηκε στο Μελικουκκά από τον Ουρσίνο και τη Μαρία μεταξύ του 1035 – 1040. Έγινε μοναχός αρκετά νέος – ίσως στην κοντινή μονή του Οσίου Ηλία του Σπηλαιώτου – και έλαβε αρκετά καλή μόρφωση.
Λόγω της μεγάλης του αρετής, χειροτονείται επίσκοπος Ασύλων γύρω στα 1092. Ανέπτυξε μεγάλη ιεραποστολική δραστηριότητα τα δύσκολα εκείνα χρόνια της λατινικής κατοχής, όχι μόνο σε ολόκληρη την Καλαβρία, αλλά και στη Σικελία, η οποία τότε βρισκόταν υπό αραβική κατοχή.
Κήρυττε το Λόγο του Θεού, χειροτονούσε ιερείς και ιερουργούσε παντού, επιτελώντας αρκετά θαύματα. Ήθελε να πάει και στην Κωνσταντινούπολη – ίσως για να ζητήσει βοήθεια – όμως, δεν τα κατάφερε.
Κατά τη διάρκεια μιας διαμάχης του με τους Λατίνους περί των αζύμων, ο άγιος κατήγγειλε τις παπικές καινοτομίες και εκείνοι θέλησαν να τον κάψουν, μέσα στην καλύβα που ο άγιος λειτουργούσε με ένα παιδί. Ενώ η καλύβα κάηκε, ο άγιος και το παιδί θαυματουργικά βγήκαν σώοι και αβλαβείς, καταισχύνοντας έτσι τους Φράγκους.

Πειραιῶς Σεραφείμ: Ἡ ἀλήθεια γιά τήν λεγόμενη καύση τῶν νεκρῶν



ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 9ῃ Δεκεμβρίου 2019
Ἐπειδή γράφησαν κακεντρεχή σχόλια γιά τό «ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ» διδακτικό κείμενο τῆς Ἁγιωτάτης μας Ἐκκλησίας μέ θέμα τήν καύση τῶν νεκρῶν, διευκρινίζομε τήν ἰσχύουσα πραγματικότητα γι’ αὐτό τό πολύ εὐαίσθητο θέμα.
 ‘‘ Σήμερα πλανᾶται ἀπό κερδοσκόπους ἡ ψευδής εἰκόνα, ὅτι δῆθεν ἡ ἀποτέφρωση γίνεται μέ ἁπλή καύση τοῦ σώματος στήν πυρά. Ὅπως σέ ὁρισμένες πε­ριπτώσεις γινόταν στήν ἀρχαιότητα. Αὐτό εἶναι ἀναληθές.
Κατά τήν σύγχρονη διαδικασία τῆς - κατ’ εὐφημισμόν - «ἀποτέφρωσης», μετά ἀπό τήν καύση τοῦ νεκροῦ σέ κλίβανο ὁ ἀνθρώπινος σκελετός ρίχνεται σέ ἠλεκτρικό σπαστήρα (μίξερ, cremulator). θρυμματίζεται καί μετατρέπεται σέ σκόνη. Εἰδικότερα ἡ ἀποτέφρωση διεξάγεται σέ δύο φάσεις:
α) Στήν πρώτη φάση ὁ νεκρός εἰσέρχεται σέ κλίβανο καί μετά τήν καύση τοῦ σώματος του δέν ἀπομένει ἡ τέφρα, ἀλλά ὁ ἀνθρώπινος  σκελετός. Ὅ,τι δη­λαδή θα ἀπέμενε καί μετά την ταφή στό κοιμητήριο. Ἐνίοτε, κατά τήν διάρκεια τῆς καύσης, ὁ ὑπάλληλος τοῦ ἀποτεφρωτηρίου ἀνοίγει τόν κλίβανο καί μέ σιδερένια ἐργαλεῖα σπάει τά ὀστά τοῦ νεκροῦ σέ μικρότερα τμήματα.
β) Στήν δεύτερη φάση συλλέγονται τά ὀστά ἀπό τόν κλίβανο καί ρίχνονται σέ μίξερ (σπαστήρα ὀστῶν, cremulator). Τό μίξερ κονιορτοποιεῖ τόν σκελετό καί τόν μετατρέπει σέ σκόνη. Ἡ σκόνη συλλέγεται σέ δοχείο («τεφροδόχο») καί παραδίδεται στούς οἰκείους τοῦ νεκροῦ.
Ἐπομένως, ὅταν σήμερα γίνεται λόγος γιά «ἀποτέφρωση», δέν κυριολεκτεῖται ὁ ὅρος. Οὔτε οἱ συγγενεῖς παραλαμβάνουν τήν «τέφρα» του νεκροῦ ἀπό τό ἀποτεφρωτήριο. Αὐτό πού παραλαμβάνουν δέν εἶναι τό προϊόν τῆς καύσης (τέφρα, στάχτη), ἀλλά ἡ σκόνη (τρίμματα) ἀπό τά ὀστά τά ὁποῖα ρίχθηκαν σέ σπαστήρα ὀστῶν (μίξερ) μετά τήν καύση.

Νά θυμᾶσαι καί νά φοβᾶσαι δύο λογισμούς...

Να θυμάσαι και να φοβάσαι δύο λογισμούς. Ο ένας λέει: «Είσαι άγιος»· και ο άλλος: «Δεν θα σωθείς». Κι οι δύο αυτοί λογισμοί προέρχονται από τον εχθρό, και δεν έχουν αλήθεια μέσα τους. Εσύ, όμως, να σκέφτεσαι: «Εγώ είμαι μεγάλος αμαρτωλός, αλλά ο Ελεήμων Κύριος αγαπά πολύ τους ανθρώπους και θα συγχωρέσει και σ΄ εμένα τις αμαρτίες μου».
Πίστευε έτσι, και θα γίνει σύμφωνα με τήν πίστη σου: Θα σε συγχωρήσει ο Κύριος. Μη βασίζεσαι, όμως, στους προσωπικούς σου αγώνες, έστω και αν είσαι μεγάλος ασκητής. Ένας ασκητής μου έλεγε: «Βεβαίως θα ελεηθώ, γιατί κάνω τόσες μετάνοιες τήν ημέρα». Όταν, όμως, ήρθε ο θάνατος,
«διέρρηξε τα ιμάτιά του». 
Όχι, λοιπόν, για τις ασκήσεις μας, αλλά δωρεάν, κατά τη χάρη Του ελεεί ο Κύριος. Ο Κύριος θέλει τήν ψυχή να είναι ταπεινή, άκακη, και να συγχωρεί τους πάντες με αγάπη· τότε και ο Κύριος συγχωρεί με χαρά.
Ο Κύριος τους αγαπά όλους, και εμείς οφείλουμε να Τον μιμούμαστε και να αγαπούμε τους πάντες, και αν δεν μπορούμε, τότε πρέπει να Τον παρακαλούμε, και ο Κύριος δεν θα αρνηθεί, αλλά θα βοηθήσει με τη χάρη Του.
* * *
Όταν ήμουν ακόμα αρχάριος, γνώρισα τήν αγάπη του Θεού, που είναι απερίγραπτη. Η ψυχή αισθάνεται σύν Θεώ και έν Θεώ, και το πνεύμα χαίρεται για τον Κύριο, έστω και αν το σώμα αποκάμνει από τήν αγαθότητα του Θεού. Μπορείς, όμως, να χάσεις αυτήν τήν χάρη και με έναν κακό
λογισμό.
Με τον κακό λογισμό εισέρχεται μέσα μας μια εχθρική δύναμη, και τότε σκοτίζεται η ψυχή και τη βασανίζουν κακές σκέψεις. Τότε ο άνθρωπος αισθάνεται τήν απώλειά του και καταλαβαίνει ότι ο ίδιος, χωρίς τη χάρη του Θεού, είναι μόνο «γη και σποδός».

Ἀφρικανοί ἱερεῖς δημοσιεύουν ἀνοιχτή ἐπιστολή γιά τήν ἀναγνώριση τῆς σχισματικῆς OCU ἀπό τόν Πατριάρχη.




17 Δεκεμβρίου 2019, Κένυα, Τανζανία, Ουγκάντα, Ζάμπια.

Αρκετοί Αφρικανοί ιερείς του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας δημοσίευσαν ανοιχτή επιστολή σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του Πατριάρχη τους, Αλεξάνδρειας Θεοδώρου Β’, να αναγνωρίσει την σχισματική «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» και να μνημονεύει τον προκαθήμενό της Επιφάνιο Ντουμένκο στις Θείες Λειτουργίες.
Οι ιερείς σημειώνουν ότι ενώ η πλειονότητα των κληρικών και λαϊκών του Πατριαρχείου είναι Αφρικανοί, η δική τους γνώμη για το θέμα δεν ελήφθη υπόψη διότι δεν ζητήθηκε ποτέ.
Η επιστολή υπογράφεται από 27 ιερείς από την Κένυα, την Τανζανία, την Ουγκάντα και τη Ζάμπια, οι οποίοι θλίβονται από την απόφαση του Πατριάρχη τους και προσεύχονται να την αναθεωρήσει.
Το OrthoChristian έλαβε την ανοικτή επιστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με το μήνυμα, «Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί και αδελφές, με σεβασμό και ταπείνωση είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να σας γράψουμε για να εξηγήσουμε την άποψή μας και την απόφασή μας ως κανονική Εκκλησία και ιερείς στην Αφρική.»

Ολόκληρη η επιστολή:

Χριστούγεννα χωρίς Χριστό;

Αποτέλεσμα εικόνας για Βασιλίσσης Σοφίας ΑΘΗΝΑ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ
Η περίπτωση του στολισμού ενός από τους κεντρικότερους δρόμους της Αθήνας, της Βασιλίσσης Σοφίας, εξακολουθεί να προκαλεί αντιδράσεις και δικαίως. Τέτοιο έκτρωμα είχαμε χρόνια να δούμε. Το Ιδρυμα Ωνάση που ανέλαβε τον στολισμό, αλλά και ο Δήμος Αθηναίων, που έχει το γενικό πρόσταγμα, εκτέθηκαν ανεπανόρθωτα και προσπαθούν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα. Στον πανικό τους έβαλαν διάφορα φερέφωνα να υποστηρίξουν την απίστευτη άποψη ότι επελέγη ο συγκεκριμένος φωτισμός ως μήνυμα για την κλιματική αλλαγή! Λένε ότι αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν λάμπες LED για να καταδείξουν το πρόβλημα και να θυμίσουν ότι πρέπει να κάνουμε οικονομία στο ρεύμα! Απίθανες ανοησίες...
Αντί να ζητήσουν συγγνώμη για την αστοχία, που θα ήταν το πιο έντιμο, δίνουν ιδεολογική κάλυψη στην κακογουστιά! Ακόμα κι έτσι όμως τα έκαναν χειρότερα. Τα Χριστούγεννα δεν είναι φεστιβάλ οικολογίας, αλλά η μεγάλη γιορτή του χριστιανισμού. Τιμάμε την ενσάρκωση του Θεανθρώπου, που έρχεται για να μας σώσει από τη φθαρτή ζωή και την αμαρτία. Τι σχέση έχει το μήνυμα των Χριστουγέννων με τις... λάμπες LED;

Ἡ ψευδώνυμος γνώση καί ἡ πίστη, 19-12-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΝΕΤΕ ΕΓΓΡΑΦΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΣΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ : Ὀρθόδοξη Θεραπευτική👍 Κάνετε κλίκ πάνω δεξιά στό κανάλι brighteon στό GREATE NEW ACCOUNT. Στό νέο παράθυρο συμπληρώνετε τό ἰμέιλ σας καί ὅλα τά ἀπαραίτητα στοιχεία πού σᾶς ζητάει. Μήν ξεχάσετε νά κάνετε κλίκ στό SAVE. Στή συνέχεια κάνετε κλίκ πάνω δεξιά στό LOG IN . Ἀφοῦ δώσετε τό ἰμέιλ μέ τό ὁποῖο ξεκινήσατε θά συμπληρώσετε τό Passwort. Μετά κάνετε κλίκ στό βίντεο τῆς ἐπιλογῆς σας ἀπό τό κανάλι Ὀρθόδοξη Θεραπευτική καί στή συνέχεια κάνετε κλίκ κάτω ἀπό τό βίντεο δεξιά στό κόκκινο ὀρθογώνιο πού γράφει SUBSCRIBE. Εὐχαριστοῦμε!👍 http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ἠχητικό Ἁγιολόγιο 19 Δεκεμβρίου


Ἀκοῦστε τό βίο τῶν Ἁγίων της Ὀρθοδοξίας πού ἑορτάζουν σήμερα 19 Δεκεμβρίου


Για να κατεβάσετε και να αποθηκεύσετε την ομιλία σε mp3 πατήστε ΕΔΩ (δεξί κλίκ αποθήκευση ως, ή αποθήκευση δεσμού ως)

19 Δεκεμβρίου. Βονιφατίου μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Ἡμέρας. Πέμ. κζ´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α´ Τιμ. ς´ 17 - 21).
Α Τιμ. 6,17         Τοῖς πλουσίοις ἐν τῷ νῦν αἰῶνι παράγγελλε μὴ ὑψηλοφρονεῖν, μηδὲ ἠλπικέναι ἐπὶ πλούτου ἀδηλότητι, ἀλλ᾿ ἐν τῷ Θεῷ τῷ ζῶντι, τῷ παρέχοντι ἡμῖν πάντα πλουσίως εἰς ἀπόλαυσιν, 
Α Τιμ. 6,17                Εις τους πλουσίους της παρούσης ζωής παραγγέλλε να μη αλαζονεύωνται και υπερηφανεύωνται ούτε να θεμελιώνουν τας ελπίδας των εις την αβεβαιότητα του πλούτου, αλλά να ελπίζουν στον ζώντα Θεόν, ο οποίος παρέχει τα πάντα εις ημάς πλουσίως, δια να τα απολαμβάνωμεν·