Σελίδες

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020

8. Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν λογισμῶν, Ἁγ. Παϊσίου, 14-2-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Σάββα Ἁγιορείτου


8. Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν λογισμῶν, Ἁγίου Παϊσίου-Πνευματικός ἀγώνας, 14-2-2020,
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, Λευκάδια Ναούσης. http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Δέν ἀρκεῖ ἡ νηστεία γιά νά μπορεῖ κάποιος νά μεταλάβῃ, Γ΄ Μέρος, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου




Ὅτι δέν ἀρκεῖ ἡ νηστεία γιά νά μπορεῖ κάποιος νά μεταλάβῃ, ἡ συγχωρητικότητα, Γ΄ Μέρος, Ἰωάννου Χρυσοστόμου, 3-3-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἅγιος Παΐσιος: «Ὅταν ἀκούσετε ὅτι ἔφθασαν σέ μεγάλη κρίση οἱ διπλωματικές σχέσεις Ἑλλάδας - Τουρκίας..»



Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης: «Όταν ακούσετε ότι έφθασαν σε τόσο μεγάλη κρίση οι διπλωματικές σχέσεις των Ελλήνων με τους γείτονές τους(Τουρκία), εσείς ένα πράγμα θα κάνετε. Θα πείτε: «Ταῖς πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, Σῶτερ, σῶσον ἡμᾶς».»
Απόσπασμα από το κήρυγμα του Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου στὴν ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία τῆς ἑορτῆς τῆς Συνάξεως τῆς Θεοτόκου, ποὺ τελέσθηκε στὸν ἱερὸ ναὸ Παναγίας Χρυσελεούσης στὴν κατεχόμενη κοινότητα Κατωκοπιᾶς, τῆς μητροπολιτικῆς περιφέρειας Μόρφου (26.12.2019).
Πηγή αναδημοσίευσης: ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΟΡΦΟΥ
Επιλογή - Επεξεργασία ηχητικού: ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝ ΟΨΕΙ

Εἰς τὴν παραβολὴν τοῦ ἀσώτου υἱοῦ. Ἡ ἀγάπη τοῦ Οὐράνιου Πατέρα!

Γέροντος Ἐφραὶμ Φιλοθεΐτου

Ὁ Θεὸς μᾶς εἶναι ἀγάπη καὶ «ὁ μένων ἐν τὴ ἀγάπη ἐν τῷ Θεῶ μένει καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῶ». Ὅποιος Χριστιανὸς δὲν ἔχει τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ μέσα στὴν καρδιά του, δὲν ἔχει ζωὴ Χριστοῦ στὴν ψυχή του. Αὐτὸ τὸ μεγάλο ἔργο τῆς φιλανθρωπίας τοῦ Θεοῦ, τὸ νὰ κατέβει ὁ Θεός, ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ νὰ γίνει ἄνθρωπος, νὰ λάβει σάρκα, νὰ κατοικήσει ἀνάμεσά μας, νὰ μᾶς πλησιάσει, δὲν ἦταν τίποτε ἄλλο, παρὰ ἡ ἀπέραντη φιλανθρωπιά της θείας ἀγάπης. Ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ εἶναι αὐτὴ ποὺ μᾶς προστατεύει καὶ μᾶς φροντίζει γιὰ ὅλα. Ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι ἁμαρτάνουμε καὶ λυποῦμε τὸν Θεό. Ἀσεβοῦμε πολλάκις, ἀλλὰ ἡ φιλανθρωπία Τοῦ εἶναι ἀπέραντη καὶ ὅλα τὰ συγχωρεῖ. Ὅλοι μας, καὶ πρῶτος ἐγώ, ἔχουμε λυπήσει αὐτὴ τὴν μεγάλη καρδιὰ τοῦ Θεοῦ, ποὺ λέγεται ἀγάπη πρὸς τὸν ἄνθρωπο. Γι’ αὐτὸ θὰ πρέπει νὰ προσέξουμε στὴν ζωή μας, στὸν βίο μας, καὶ στὴ συνέχεια νὰ μὴν Τοῦ δώσουμε ξανὰ τὴν πίκρα τῆς ἁμαρτίας. 
Ἡ παραβολὴ τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου, ἡ παραβολὴ τοῦ ἀσώτου υἱοῦ, εἶναι μία ὅσο γίνεται ἀκριβέστερη ἔκφραση τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ Πατέρα πρὸς τὸν ἁμαρτωλὸ ἄνθρωπο. Ἐκεῖ βλέπουμε ὅτι ὁ ἄσωτος υἱός, ποὺ ἀπεικονίζει κάθε... ἁμαρτωλὸ ἄνθρωπο πάνω στὴ γῆ, ζήτησε ἀπὸ τὸν πατέρα του νὰ τοῦ δώσει τὸ μέρος ποὺ τοῦ ἀνήκει ἀπὸ τὴν πατρικὴ περιουσία ὡς υἱός. Βέβαια πάρα πολὺ ἄφρονα, ἄμυαλα ζήτησε νὰ πάρει τὸ μερίδιό του καὶ ν’ ἀποσπαστεῖ ἀπὸ τὴν πατρικὴ στέγη, ἀπὸ τὴν πατρικὴ ἀγάπη, ἀπὸ τὴν πατρικὴ φροντίδα. Καὶ νομίζοντας ὅτι εἶναι ἱκανὸς μόνος του νὰ φροντίσει περὶ τῆς ζωῆς του, ἔφυγε καὶ ἡ ἀμυαλοσύνη πληρώθηκε πάρα πολὺ ἀκριβά. Ὅπως διαλαμβάνει τὸ ἅγιο Εὐαγγέλιό μας, ὁ ἄσωτος αὐτὸς υἱὸς κατασπατάλησε ὅλη αὐτὴ τὴν περιουσία ζώντας μία ἁμαρτωλὴ ζωή. 
Ἡ ἁμαρτωλὴ ζωὴ γεννᾶ θάνατο. Ὁ μισθὸς τῆς ἁμαρτίας εἶναι ὁ ψυχικὸς θάνατος καὶ πολλάκις γίνεται αἰτία νὰ πεθάνει κανεὶς καὶ σωματικά. Ὁ ἄσωτος υἱὸς ἀφοῦ σπατάλησε ὅ,τι εἶχε πάρει σὰν περιουσία, κατήντησε νὰ βόσκει χοίρους καὶ νὰ ζεῖ μὲ τὰ ξυλοκέρατα τῶν χοίρων. Δηλαδὴ ὅταν ὁ ἄνθρωπος πάρει τὴν περιουσία τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ, ὅταν ἀξιωθεῖ τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος, μετά, ὅταν ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ αὐτὴ τὴ Χάρη, διότι διέκοψε αὐτὴ τὴν ἐπαφὴ μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα, καταντᾶ νὰ γίνει σκεῦος τοῦ διαβόλου, σκεῦος τῆς ἁμαρτίας, «ζῶν ἀσώτως» μακράν του Θεοῦ, κυλιόμενος συνεχῶς ἀπὸ ἁμαρτία σὲ ἁμαρτία. 

ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΙΜΗΘΕΙΣ- ΕΛΛΑΔΑ ΞΥΠΝΑ


Αυτό που γίνεται στον Έβρο δεν έχει ιστορικό προηγούμενο.
Η τουρκία με την ανοχή των δυτικών μας εκβιάζει να ρίξουμε μόνοι μας τα σύνορα για να εισέλθουν αυτοί που τους μετέφεραν τα πούλμαν του σουλτάνου στον Έβρο.
ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ… πληροφορίες
« Σύμφωνα με τα τελευταία νέα του BBC NEWS 24..
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει μια κατάσταση όπου δεν θα μπορέσει να ελέγξει την πληθώρα των προσφύγων από την Τουρκία.
Ήδη έχει αναφερθεί απόψε στο BBC NEWS 24 ότι παρόλο που έχουν κλείσει τα σύνορα, ο ανταποκριτής που βρισκότανε στα σύνορα της Ελλάδας στον Έβρο συνάντησε αρκετούς Αφγανούς πρόσφυγες που έχουν ήδη περάσει στην Ελλάδα.Ο Ερντογαν απειλεί ότι θα στείλει και τα 4 εκατομμύρια προσφύγων που υπάρχουν στην Τουρκία, στην Ευρώπη.
Η κρίση αυτή εισέρχεται σε μια πολύ επικίνδυνη φάση.»
« Greece faces a situation where they will not be able to control the inflax of refugees from Turkey.
Already it was reported tonight in the BBC NEWS 24 that although they have closed the boarders, the reporter met a number of Afghan refugees who have already crossed over to Greece.

ΔΕΗΣΙΣ ὑπὲρ τοῦ δοκιμαζομένου λαοῦ τῆς Πατρίδος ἡμῶν

Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ὁ Θεὸςἡμῶν, ὁ Θεὸς τῶν Δυνάμεων, ὁ πάσης κτίσεως δημιουργός, ὁ διακυβερνῶν τὰ σύμπαντα ἐν ἀπείρῳ καὶ ἀκαταλήπτῳ σοφίᾳ· ὁ διακρατῶν τὰς λυχνίας τῶν ὀρθόδοξων ἐκκλησιῶν ἐν τῇ χειρί Σου· ὁ ἀρχηγὸς τῆς πίστεως ἡμῶν, ἔπιδε εὐσπλάγχνῳ ὄμματι ἐπὶ τῷ ἐξουθενημένῳ καὶ τεταπεινωμένῳ ἐν Ἑλλάδι ποιμνίῳ Σου, ὅτι λύκοι βαρεῖς ἐπέπεσαν ἐπὶ τῷ ἔθνει ἡμῶν.

Πανάγαθε Δέσποτα, κλυδωνιζόμενοι ἐν τοῖς κύμασι τῶν ἀντιθέων δυνάμεων, κραυγάζομεν ὡς ὁ Ἅγιός Σου Ἀπόστολος Πέτρος: Ἐπιστάτα, σῶσον ἡμᾶς ἀπολλύμεθα. Μὴ παρίδης, Πολυεύσπλαγχνε Δέσποτα, τὰς ἱκεσίας ἡμῶν, μηδὲ καταισχύνῃς τὴν εἰς Σὲ προσδοκίαν ἡμῶν.

Ὑπεραγαθὲ Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ὁ ἀνιστῶν ἀπὸ γῆς πένητα καὶ ἀπὸ κοπρίας ἐγείρων πτωχόν, ὕψωσον τὸ κέρας τοῦ ὀρθόδοξου λαοῦ Σου· Εὔσπλαγχνε Κύριε, μὴ ἐγκαταλίπῃς ἡμᾶς εἰς τέλος καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμὸν ὑπὲρ δύναμιν, ἀλλὰ ρῦσαι ἡμᾶς ἐκ τῆς λαίλαπος τοῦ ἀθεϊσμοῦ, τῶν αἱρέσεων, τῆς πλάνης τοῦ οἰκουμενισμοῦ, τοῦ ὀλεθρίου συγκρητισμοῦ καὶ τῆς ἑσχάτης ἐκλύσεως τῶν ἠθῶν, ὁδηγῶν ἡμᾶς εἰς τρίβους σωτηρίας καὶ ἐπισκιάζων ἡμᾶς τῷ Πνεύματί Σου τῷ Ἁγίῳ.

Σῶσον ἡμᾶς, Παντοδύναμε, ὁ δυνάμενος ἐν ἐνὶ νεύματι συντρίψαι τοὺς ἐχθρούς Σου, ὡς σκεύη κεραμέως. Κατάπαυσον τὸν κλύδωνα τῶν πειρασμῶν, κατεύθυνον τοὺς ταγοὺς τῆς ἁγιώτατης Ἐκκλησίας καὶ τοὺς ἄρχοντας τῆς φιλτάτης πατρίδος ἡμῶν, στήριξον τὸν στρατὸν καὶ τοὺς ἡγήτορας αὐτοῦ κραταίωσον, παραμύθησον τὸν τεθλιμμένον καὶ ἀπεγνωσμένον λαόν Σου, ὅτι κύνες πολλοὶ εἰσήλθοσαν ἐν τῇ ἁγίᾳ Σου Μάνδρα.

Μακρόθυμε καὶ ἀνεξίκακε Κύριε, ὁ Σταυρὸν καὶ θάνατον δὶ΄ἡμᾶς ὑπομείνας, μὴ καταλίπης ἡμᾶς. 
Γινώσκομεν τὴν ἀσθένειαν καὶ τὴν εὐτέλειαν ἡμῶν. 
Σοὶ μόνῳ ἁμαρτάνομεν, ἀλλὰ καὶ Σοὶ μόνῳ λατρεύομεν· οὐκ οἴδαμεν προσκυνεῖν Θεῷ ἀλλοτρίῳ, οὐδὲ διαπετάζειν πρὸς ἕτερον Θεὸν τὰς ἑαυτῶν, Δέσποτα, χεῖρας. Ἠνομήσαμεν, ἠδικήσαμεν ἐνώπιόν Σου, οὐδὲ συνετηρήσαμεν, οὐδὲ ἐποιήσαμεν καθὼς ἐνετείλῳἡμίν. Ὅθεν μὴ τῷ θυμῷ Σου ἐλέγξῃς ἡμᾶς, μηδὲ τῇ ὀργῇ Σου παιδεύσῃς ἡμᾶς, μηδὲ διὰ τὰς πολλὰς ἡμῶν ἁμαρτίας ἀπωλέσῃς ἡμᾶς.

Ὁ διάβολος μετασχηματισμένος σέ μοναχό

Απο τὴν Ἀσκητικὴ καὶ Ἡσυχαστικὴ Ἁγιορείτικη Παράδοση

Κα­τά τόν Β΄ Παγ­κό­σμιο Πό­λε­μο ἕ­νας στρα­τι­ώ­της βλέ­πον­τας τόν κίν­δυ­νο ἔ­τα­ξε, ἄν δι­α­σω­θῆ, νά γί­νη μο­να­χός στό Ἅ­γιον Ὄ­ρος μα­ζί μέ τά δύο του παι­διά. Πράγ­μα­τι, τε­λεί­ω­σε ὁ πό­λε­μος καί ὁ στρα­τι­ώ­της πού δι­ε­φυ­λά­χθηκε σῶ­ος, δέν λη­σμό­νη­σε τό τά­μα του.
Πῆ­ρε τά δύ­ο του παι­διά καί ξε­κί­νη­σε γιά τό Ἅ­γιον Ὄ­ρος. Ἀλ­λά ἔ­γι­νε με­γά­λη τρι­κυ­μί­α καί δέν κα­τώρ­θω­σε νά φθά­ση στό Ὄ­ρος, γι᾽ αὐ­τό γύ­ρι­σε στό σπί­τι του. Τό ἴ­διο συ­νέ­βη καί τήν δεύ­τε­ρη φο­ρά. Ἐπε­χεί­ρη­σε πά­λι γιά τρί­τη φο­ρά καί κα­τώρ­θω­σε νά φθά­ση μέ­χρι τήν Δάφ­νη. Ξε­κί­νη­σαν μέ τά πό­δια νά ἀ­νε­βοῦν στίς Κα­ρυ­ές.
Ξαφ­νι­κά βλέ­πουν ἀ­πέ­ναν­τι στήν πλα­γιά νά κα­τε­βαί­νη ἕ­νας μο­να­χός τρέ­χον­τας πρός τό μέ­ρος τους. Στα­μά­τη­σε μπρο­στά τους καί ἄρ­χι­σε νά λέ­η στόν πα­τέ­ρα:

Ἀποκρυφισμός στά σχολεῖα (Κωνσταντίνα Ἀλεβίζου, ἰατρός Βιοπαθολόγος)


ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ “ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: O ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑI” (11/1/2020)

Στήν εἰσήγηση αὐτή θά δοῦμε ἐνημερωτικά πῶς εἰσάγεται ὁ ἀποκρυφισμός στά σχολεῖα· πρός τό παρόν μέ δυό κυρίως τρόπους, μέσῳ τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν καί μέσῳ τῶν προγραμμάτων ἀγωγῆς ὑγείας.

Ἀποκρυφισμός ὅπως δηλώνει καί ἡ ἴδια ἡ ἐτυμολογία τοῦ ὅρου, εἶναι ἡ μελέτη τοῦ «κεκρυμμένου», τοῦ ἀποκρύφου, τῆς ἀπόκρυφης γνώσης καί συγκεκριμένα τῶν θεωρουμένων ἀποκρύφων δυνάμεων τῆς φύσεως πού δέν μποροῦν νά ἐξηγηθοῦν πλήρως ἐπιστημονικά (1).

Οἱ ἀποκρυφιστικές τεχνικές ἔχουν σκοπό νά ἐνεργοποιήσουν ἀπόκρυφες δυνάμεις, πού κατά τούς ὀπαδούς τους, βρίσκονται μέσα στόν ἄνθρωπο. Τέτοιες τεχνικές εἶναι αὐτές τῶν ἀνατολικῶν θρησκειῶν, ὅπως ἡ γιόγκα, ὁ διαλογισμός, διάφορες τεχνικές αὐτοεμπειρίας καί ἀναγέννησης καί πνευματιστικές τεχνικές (2). Στίς ἐν λόγῳ πρακτικές συγκαταλέγονται ἡ μαγγανεία, ἡ μαγεία, ἡ ἐβραϊκή καμπάλα κ.ἄ.

Στά σχολεῖα παρουσιάζονται μέσα ἀπό τό ΜτΘ οἱ τεχνικές τῶν ἀνατολικῶν θρησκειῶν γιόγκα, διαλογισμός, ἐνῶ μέ προγράμματα ἀγωγῆς ὑγείας ὑλοποιοῦνται καί τίθενται σέ ἐφαρμογή.

Ἄς δοῦμε πῶς τά παιδιά γνωρίζουν τόν ἀποκρυφισμό μέσα ἀπό τό ΜτΘ ὄχι ὡς κάτι ἐπικίνδυνο ἀλλά ὡς κάτι διαφορετικό, θελκτικό καί ἐνδιαφέρον.

Ἀπό τό Συναξάρι – Ἁγία Γοργονία: Ἕνας πρότυπος βίος γιά ὅλες τίς γυναῖκες

ΠΗΓΗ: Η ΑΛΛΗ ΟΨΙC

Η μακαρία Γοργονία [23 Φεβ.] ήταν αδελφή του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου (*) [25 Ιαν.] και θυγατέρα του Γρηγορίου Ναζιανζηνου του Πρεσβυτέρου [1η Ιαν.] και της αγίας Νόννας [5 Αυγ.]. Από το υποδειγμα­τικό αυτό ζευγάρι δεν έλαβε μόνο την ύπαρξη, άλλα και τον ζήλο για την πίστη. Μεγάλωσε στην Ναζιανζό, αλλά πάντα θεωρούσε ως αληθινή πατρίδα της την ουράνια Ιερουσαλήμ και ότι η πραγματική ευγένειά της ήταν εκείνη της εικόνος του Θεού που από νεαρή ηλικία προσπαθούσε να καλλύνει με τα στολίδια των αρετών, ιδιαιτέρως δε την αγνεία στην οποία διέπρεπε. Νυμφευμένη με έναν κάτοικο του Ικονίου, τον Αλύπιο, με τον οποίο έκανε τρεις κόρες, επεδείκνυε στον γάμο την διάθεση των παρθένων αποκλειστικά προς τον Θεό και συμπαρέσυρε πίσω της τον σύ­ζυγό της ως συναθλητή στους αγώνες της αρετής. Διαφυλάσσοντας το βλέμμα της από κάθε άσεμνο θέαμα, κλείνοντας τα αυτιά της στις μάταιες συζητήσεις ώστε να ακούν μονάχα τα θεία και σωτήρια λόγια, έλεγχε τα ανάρμοστα γέλια μεταμορφώνοντάς τα σε ένα χαμόγελο που φώτιζε ειρηνικά την όψη της και γνώριζε, όπως κανείς άλλος, να συγκρατεί την γλώσσα της και να νοστιμεύει με άλας τα λόγια της ώστε να αποτελούν αίνους στον Κύριο. Αντίθετα με τόσες άλλες γυναίκες, δεν έχανε τον καιρό της σε επιπολαιότητες, ούτε αντενεργούσε στην φυσική τάξη των πραγμάτων που θέλησε ο Θεός, φροντί­ζοντας για ενδύματα και στολίδια και παραμορφώνοντας το πρόσωπο της, εικόνα του Θεού, με πούδρες και ψιμύθια. Ένα καλλώπισμα μόνο γνώριζε, εκείνο της ψυχής από τις άγιες αρετές και το μόνο κοκκινάδι που έβαζε στο ωχρό από την νηστεία πρόσωπο της ήταν το ερυθρίασμα της αιδημοσύνης. Πρότυπο χριστιανής συζύγου, με την σοφία και την ευλάβειά της, ήταν για τους συγγενείς της, τους συμπολίτες αλλά και πολλούς ξένους, σύμβουλος εμβριθής σε πολλά λεπτά ζητήματα που αφορούν την συμ­περιφορά των χριστιανών στον κόσμο.

Ἡμερίδα: «Σύγχρονη Παιδεία καί Ἑλληνορθόδοξη Παράδοση» (ΒΙΝΤΕΟ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ- ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

sygronh paideia afisa 01
Τὴν Κυριακὴ 9 Φεβρουαρίου 2020 διοργανώθηκε ἐπιτυ­χῶς ἡμερίδα ἀπὸ τὰ Ὀρθόδοξα Χριστιανικὰ Σωματεῖα Ἀθηνῶν μὲ τίτλο «Σύγχρονη Παιδεία καί Ἑλληνορθόδοξη Παράδοση» στὸ ξενοδοχεῖο τῶν Ἀθηνῶν Caravel. Μιὰ ἡμερίδα ποὺ κυριολεκτικὰ συν­τάραξε καὶ ἀφύπνισε συνειδήσεις ὡς πρὸς τὸ ἐπιχειρούμενο στὶς ἡμέρες μας ἔγκλημα ἀπὸ τοὺς ἐπιτελεῖς τῆς διεθνοῦς «Νέας Τάξης Πραγμάτων» κατὰ τῆς νεολαίας αὐτοῦ τοῦ τόπου, καθὼς καὶ αὐτῆς τῆς ὑποστάσεως τοῦ ἔθνους μας, μὲ τὴν ὅλως ἰδιαίτερη φυσιογνωμία του, τὶς ἄσειστες κληρονομικές του καταβολὲς καὶ τὴν ἑλληνορθόδοξη ταυτότητά του. (συνέχεια...)

Ἀκολουθοῦν πορίσματα, βίντεο, φωτογραφίες καὶ πρόγραμμα ἀπὸ τὴ ἐκδήλωση.


ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ
Στίς μέρες μας ἐπιχειρεῖται μία ἄνευ προηγουμένου ἀποδόμηση ὅλων ἐκείνων τῶν παραδοσιακῶν θεσμῶν καί ἀξιῶν πού συνιστοῦν τήν πολιτισμική φυσιογνωμία μας ὡς ἔθνους καί μᾶς ταυτοποιοῦν ἱστορικά καί ἐθνικά. Ἡ ἐπίθεση εἶναι ἐνορχηστρωμένη καί προέρχεται ἀπό ὅλες τίς κατευθύνσεις. Χτυπιοῦνται σύρριζα τά ὅσια καί ἱερά τῆς φυλῆς μας: ἡ γλώσσα, ἡ ἱστορία, ἡ πίστη, τά ἰδανικά, ἡ ἠθική, αὐτή ἡ ἴδια ἡ οἰκογένεια. Ἐπιπλέον ἡ ἀθρόα εἰσροή μεταναστῶν στή χώρα μας, μουσουλμάνων στή συντριπτική τους πλειοψηφία, μέ τήν πολυτεκνία πού τούς χαρακτηρίζει, παράλληλα καί μέ τή δική μας ὑπογεννητικότητα καί τό δημογραφικό πρόβλημα, σείουν τά θεμέλια τῆς ἱστορικῆς συνέχειας καί ὕπαρξης αὐτοῦ τοῦ τόπου.
Τόν τελευταῖο καιρό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας μαζί καί μέ τό Ἰνστιτοῦτο Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς προσπαθεῖ νά ἀλλοιώσει τόν ὀρθόδοξο χριστιανικό χαρακτήρα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά σχολεῖα. Οἱ πρόσφατες ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, πού κρίνουν ἀκατάλληλα καί ἐπικίνδυνα τά νέα προγράμματα σπουδῶν, συνιστοῦν φρένο στίς ἐπιδιώξεις τῶν συντελεστῶν τῆς Νέας Παγκόσμιας Τάξης Πραγμάτων, πού ἀπεργάζονται καί τή μετατροπή τῆς χώρας μας σέ ἀνοιχτό πολυπολιτισμικό κράτος. Δυστυχῶς ὅμως δέν διαφαίνεται πλήρης συμμόρφωση ἐκ μέρους τοῦ Ὑπουργείου μέ τίς ἀποφάσεις αὐτές, ὁπότε καί χρειάζεται συνεχής ἐπαγρύπνηση καί ἀγώνας διαρκείας, προκειμένου νά ἀποτραποῦν τά σχέδια ὅλων αὐτῶν τῶν ἀποδομητῶν τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς ἀγωγῆς στό σχολεῖο. Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν βρίσκεται σήμερα στίς ≪Θερμοπύλες≫ τῆς δικῆς του ἱστορίας.

Ζήλειες καί Μαλώματα - π.ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (Τῆς Τυρινῆς)


ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ: "Ζήλειες καί Μαλώματα". ΕΚΦΩΝΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 8-3-1992

https://www.youtube.com/watch?v=FYAmlQxBsN4&feature=youtu.be

Ἡ θαυματουργή εἰκόνα τῆς Παναγίας τῆς Ἐλαιοβρύτισσας

Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Ελαιοβρύτισσας, όπου και η φωτογραφία και βρίσκεται στο “δοχείο” (αποθήκη λαδιού) της Μονής Βατοπαιδίου στο Άγιο Όρος και συνδέεται με το εξής θαύμα:
Όταν κάποτε ο μοναχός Γεννάδιος ο Βατοπαιδινός έχοντας το διακόνημα του “δοχειάρη” γνωστοποίησε στον Ηγούμενο ότι το λάδι είχε τελειώσει και θα έπρεπε να περικοπεί η χρήση του από τους αδελφούς,για να μείνει το τελευταίο αγγείο για τις ανάγκες της εκκλησίας, εκείνος του απάντησε να μην μεριμνά αυτός, αλλά να συνεχίσει να το παρέχει ελεύθερα όπως πρώτα.

Τί εἶναι ἡ ἁγιότητα

Τί είναι η αγιότητα; Ελευθερία από κάθε αμαρτία και πληρότητα κάθε αρετής. 
Η φύση της μοιάζει με το φως του ήλιου και με τη λευκότητα του χιονιού, ενώ η φύση της αμαρτίας μοιάζει με το σκοτάδι, με την έλλειψη του φωτός, με τη βρωμιά και τη σκουριά.

Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης


https://epanosifi.blogspot.com/2020/01/blog-post_70.htm

4 Μαρτίου. Καθαρά Τετάρτη. Τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Γερασίμου τοῦ ἐν Ἰορδάνῃ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΡΙΘΕΚΤΗΣ. Ἡσαΐου Β΄ 3-17.
Ησ. 2,3              καὶ πορεύσονται ἔθνη πολλὰ καὶ ἐροῦσι· δεῦτε καὶ ἀναβῶμεν εἰς τὸ ὄρος Κυρίου καὶ εἰς τὸν οἶκον τοῦ Θεοῦ Ἰακώβ, καὶ ἀναγγελεῖ ἡμῖν τὴν ὁδὸν αὐτοῦ, καὶ πορευσόμεθα ἐν αὐτῇ· ἐκ γὰρ Σιὼν ἐξελεύσεται νόμος καὶ λόγος Κυρίου ἐξ Ἱερουσαλήμ.
Ησ. 2,3                      Πολλά έθνη θα προστρέξουν εκεί και θα λέγουν το ένα στο άλλο. “εμπρός, ας αναβώμεν στο όρος του Κυρίου, στον ναόν του Θεού του Ιακώβ. Εκεί ο Θεός θα αναγγείλη και θα καταστήση γνωστήν εις ημάς την οδόν αυτού, εις την οποίαν πρέπει να πορευθώμεν. Διότι από το όρος Σιών θα εξέλθη ο νέος Νομος και από την Ιερουσαλήμ θα κηρυχθή ο λόγος του Κυρίου.