Σελίδες

Σάββατο 11 Απριλίου 2020

Πῶς γινόμαστε παιδιά τοῦ Θεοῦ Α΄ Ἰωαν Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτη


Πῶς γινόμαστε παιδιά τοῦ Θεοῦ Α΄ Ἰωαν 2 28 29 Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτη 23 12 2018

https://www.youtube.com/watch?v=nbB3Hu3oOrw

Ἡ ἀλληλεπίδραση ψυχῆς καί σώματος.Ἀνθρωπολογία γέροντος Πορφυρίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Π Σάββας 2011 02 26 Η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΓΕΡ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
https://www.youtube.com/watch?v=bw40SoikhsE

Ὁ προφήτης Μωϋσῆς Β΄, Ὁμιλία σέ παιδιά,Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Ὁ προφήτης Μωϋσῆς Β΄, Ὁμιλία σέ παιδιά, 17-2-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Εἰς τήν τετραήμερον ἔγερσιν τοῦ Λαζάρου Γ΄, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Εἰς τήν τετραήμερον ἔγερσιν τοῦ Λαζάρου Γ΄, Ἁγ. Δαμασκηνοῦ Στουδίτου, 11-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Κυριακή τῶν Βαΐων. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή θριαμβευτική εἴσοσο τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ στά Ἱεροσόλυμα. Μέρος Πρῶτο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ [:Ιω. 12,1-18] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ 

ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 

ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ 

[Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ιω.12,1-11] 

«Ὁ οὖν Ἰησοῦς πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει· ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ(:ο Ιησούς λοιπόν, χωρίς να εμποδιστεί από την επιβουλή των εχθρών Του, έξι ημέρες πριν από την εορτή του Πάσχα ήλθε στη Βηθανία, όπου έμενε ο Λάζαρος που είχε πεθάνει και ο Κύριος τον είχε αναστήσει από τους νεκρούς. Οι συγγενείς λοιπόν του Λαζάρου, επειδή αισθάνονταν μεγάλο σεβασμό και ευγνωμοσύνη προς τον Ιησού για το θαύμα που είχε επιτελέσει, Του έκαναν δείπνο εκεί, και η Μάρθα υπηρετούσε. Ο Λάζαρος μάλιστα ήταν ένας από εκείνους που κάθονταν και έτρωγαν στο τραπέζι μαζί Του)»[Ιω.12,1-2]. 
Αυτό κυριότατα ήταν σημείο της πραγματικής του αναστάσεως, το ότι δηλαδή ο Λάζαρος μετά από πολλές ημέρες και ζει και τρώει. Εκ τούτου είναι φανερό ότι στην οικία της Μάρθας παρατέθηκε το γεύμα· διότι επειδή ήσαν φίλοι και αγαπητοί, υποδέχονται τον Ιησού. Μερικοί όμως υποστηρίζουν ότι σε ξένη οικία έλαβε χώρα αυτό το γεύμα. 
Η Μαρία όμως δεν διακονούσε· διότι ήταν μαθήτρια. Πάλι εδώ αυτή ενεργεί κατά τρόπο πνευματικότερο· δηλαδή δεν διακονούσε ως προσκεκλημένη, ούτε παρέχει την υπηρεσία προς όλους, αλλά σε Αυτόν μόνον αποδίδει την τιμή, και δεν προσέρχεται σε Αυτόν ως σε άνθρωπο αλλά ως σε Θεό· διότι το μύρο γι’ αυτόν τον λόγο το έχυσε στα πόδια Του και το σφούγγισε με τις τρίχες της κεφαλής της, πράγματα τα οποία είναι χαρακτηριστικά μιας γυναίκας η οποία δεν είχε περί Αυτού την ίδια γνώμη που είχαν οι πολλοί. 

«ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ»



«ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ» 

(Θεολογικό σχόλιο στο Σάββατο του Λαζάρου) 

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού 

Το Σάββατο της ΣΤ΄ Εβδομάδος των Νηστειών η Αγία μας Εκκλησία όρισε να εορτάζουμε την θαυμαστή ανάσταση του Λαζάρου. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Διότι, πρώτον το μεγάλο και θαυμαστό αυτό γεγονός συμπίπτει χρονικά με την είσοδο του Κυρίου μας στην αγία πόλη της Ιερουσαλήμ. Και δεύτερον, ότι το γεγονός της εκ νεκρών αναστάσεως του φίλου του Κυρίου είναι μια τρανή απόδειξη ότι ο Χριστός μας είναι ο κύριος της ζωής και του θανάτου, ότι αυτός που ανάστησε από τους νεκρούς το Λάζαρο θα αναστήσει και τον Εαυτό του, αφού θα σκυλέψει τον Άδη και θα νικήσει τον θάνατο! 
Σύμφωνα με το ευαγγελικό ανάγνωσμα ο Λάζαρος με τις αδελφές του Μάρθα και Μαρία, που κατοικούσαν στην κώμη Βηθανία, είχαν εγκάρδιες φιλικές σχέσεις με τον Κύριο. Φαίνεται ότι πολλές φορές είχαν την ύψιστη τιμή και χαρά να δεχτούν και να φιλοξενήσουν το Χριστό στον ευλογημένο οίκο τους (Λουκ.10,38-42). 
Ξαφνικά ο Λάζαρος ασθένησε βαριά. Οι δυο αδερφές έστειλαν μήνυμα στον Ιησού ότι ο αγαπημένος Του φίλος ο Λάζαρος αρρώστησε. Ο Χριστός διαβεβαίωσε τους απεσταλμένους πως «αύτη η ασθένεια ούκ έστι προς θάνατον, αλλ’ υπέρ της δόξης του Θεού, ίνα δοξασθή ο υιός του Θεού δι΄ αυτής» (Ιωάν.11,4). Όμως ο Λάζαρος πέθανε και ετάφη σε σπηλώδες μνημείο, σύμφωνα με τις ιουδαϊκές συνήθειες. Ο Χριστός αφού έμεινε δύο ημέρες στον τόπο που βρισκόταν πήρε τους μαθητές του και γύρισε στην Ιουδαία κατευθύνθηκε στη Βηθανία, παρ’ όλο ότι οι μαθητές Του τον προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο να τον λιθοβολήσουν οι Ιουδαίοι. Καθ΄ οδόν τους διαβεβαίωνε πως «Λάζαρος ο φίλος ημών κεκοίμηται΄ αλλά πορεύομαι ίνα εξυπνίσω αυτόν. Είπον ουν οι μαθηταί αυτού΄ Κύριε, ει κεκοίμηται, σωθήσεται. Ειρήκει δε ο Ιησούς περί του θανάτου αυτού΄ εκείνοι δε έδοξαν ότι περί της κοιμήσεως του ύπνου λέγει. Τότε ουν είπεν αυτοίς ο Ιησούς παρρησία΄ Λάζαρος απέθανε, και χαίρω δι’ ημάς, ίνα πιστεύητε, ότι ουκ ήμην εκεί» (Ιωάν.11,12-15). 

Ἅγιος Λάζαρος ὁ φίλος τοῦ Κυρίου



ΑΓΙΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ Ο ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ 

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού 

Τα βιβλικά πρόσωπα κατέχουν σημαντική θέση στα αγιολόγια της Εκκλησίας μας, διότι η μαρτυρία τους για το Χριστό έχει βαρύνουσα σημασία, επειδή, έζησαν στην εποχή Του και πολλοί από αυτούς Τον γνώρισαν προσωπικά. Ένα από αυτούς υπήρξε και ο άγιος Λάζαρος, ο τετραήμερος και προσωπικός φίλος του Κυρίου. 
Καταγόταν από την κωμόπολη Βηθανία, η οποία βρισκόταν κοντά στην Ιερουσαλήμ και σημαίνει «Οίκος Φοινίκων». Ηλικιακά ήταν περίπου όσο και ο Χριστός. Είχε, σύμφωνα με τα ιερά Ευαγγέλια δύο αδελφές, τη Μάρθα και τη Μαρία, με τις οποίες συγκατοικούσε. Προφανώς οι γονείς τους είχαν πεθάνει, επειδή δεν αναφέρονται από τους ευαγγελιστές. Ανήκαν προφανώς στους ευσεβείς Ιουδαίους, οι οποίοι είχαν έντονη την προσδοκία του Μεσσία και ζούσαν με προσευχή, ελεημοσύνη και δικαιοσύνη. 
Φαίνεται πως ο Χριστός είχε περάσει αρκετές φορές από τη Βηθανία και είχε καταλύσει στο φιλόξενο σπίτι του Λαζάρου και των δύο αδελφών του. Η ευσεβής αυτή οικογένεια είχε συγκλονισθεί από το κήρυγμα του Χριστού, διότι διέκριναν στο πρόσωπό Του τον τέλειο δάσκαλο και γι’ αυτό συνδέθηκαν μαζί Του με φιλία. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς διέσωσε ένα χαρακτηριστικό περιστατικό από μια από τις πολλές επισκέψεις του Κυρίου στο σπίτι του Λαζάρου (Λουκ.10,38-42). Ο Χριστός δίδασκε στις δύο αδελφές. Η μεν Μάρθα «περιεσπάτο περί πολλήν διακονίαν», η δε Μαρία παρακάθισε «παρὰ τους πόδας του Ιησού και ήκουε τον λόγον αυτού» (Λουκ.10,38-42). 
Λίγο πριν την είσοδό Του στην Ιερουσαλήμ ο Κύριος, για να υποστεί το εκούσιο Πάθος Του, έλαβε μήνυμα από τη Μάρθα και τη Μαρία ότι ο Λάζαρος ήταν βαριά άρρωστος και Τον παρακαλούσαν να πάει να τον γιατρέψει, όπως είχε γιατρέψει τόσους άλλους. Ο Χριστός όμως δεν έσπευσε αμέσως, αλλά καθυστέρησε σκοπίμως, διαβεβαιώνοντας τους απεσταλμένους πως «αύτη η ασθένεια ούκ έστι προς θάνατον, αλλ’ υπέρ της δόξης του Θεού, ίνα δοξασθή ο υιός του Θεού δι΄ αυτής» (Ιωάν.11,4). Αλλά ο Λάζαρος πέθανε και θάφτηκε σε σπηλαιώδες μνημείο. 

Τὴν ὥρα ποὺ ἔχουμε γονατίσει ὅλοι καὶ οἱ ψάλτες ψάλλουν «Σὲ ὑμνοῦμεν…», τὴν ὥρα ἐκείνη γίνεται θαῦμα, τὸ μεγαλύτερο θαῦμα στὸν κόσμο

 
Τὸ μυστήριο αὐτὸ εἶναι τὸ μυστήριο τῶν μυ­στηρίων. Ο Χριστὸς μᾶς εἶπε· «Ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζωὴν αἰ­ώνιον», ὅτι ὅποιος τρώει τὸ σῶμα καὶ πίνει τὸ αἷμα τοῦ Κυρίου ἔχει ζωὴν αἰώνιον (Ἰω. 6,54). Ὁ Χριστὸς μᾶς εἶπε ὅτι αὐτὸ εἶναι ἀπαραίτητο· «Ἐὰν μὴ φάγητε τὴν σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀν­θρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα, οὐκ ἔχετε ζωὴν ἐν ἑαυτοῖς»· ὅτι δὲν ἔχει ζωὴ ὁ ἄνθρωπος, ἐὰν δὲν κοινωνῇ τὸ Χριστό (ἔ.ἀ. 6,53).
Ὁ πιστὸς στὴν ἐκκλησία, αἰσθάνεται ἕνα ῥῖγος πνευματικό. Αἰσθάνεται, ὅτι τὴν ὥρα τῆς θείας λειτουργίας, τὴν ὥρα ποὺ ἐπάνω στὴν ἁγία τράπεζα ὁ ἱερεὺς ἔχει τὸν ἄρτο καὶ τὸν οἶνο καὶ λέει «Τὰ σὰ ἐκ τῶν σῶν…», τὴν ὥρα ποὺ ἔχουμε γονατίσει ὅλοι καὶ οἱ ψάλτες ψάλλουν «Σὲ ὑμνοῦμεν…», τὴν ὥρα ἐκείνη γίνεται θαῦμα, τὸ μεγαλύτερο θαῦμα στὸν κόσμο. Τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιο κατέρχεται, καὶ τὸ ψωμὶ γίνεται σῶμα τοῦ Χριστοῦ μας καὶ τὸ κρασὶ γίνεται αἷμα του, αἷμα ποὺ ἀχνίζει ἐπάνω στὸ φρικτὸ Γολγοθᾶ. Ὤ τί μυστήρια, ἀ­δελ­φοί μου! Ὅποιος δὲν πιστεύει, προτιμότερο νὰ μὴ μπαίνῃ στὴν ἐκκλησία· ἂς κάθεται ἔξω. Μπῆκε στὴν ἐκκλησία; πάει πλέον· ὁ ἄν­θρωπος δὲν πατάει στὴ γῆ, ἐπάνω στὶς πέτρες· εἶναι ψηλά, σὲ φτεροῦγες ἀγγέλων καὶ ἀρχαγγέλων· εἶναι ἐπάνω. «Ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἰεροσόλυμα». Αὐτά πιστεύει, καὶ ἔτσι εἶναι.
Οἱ ἄπιστοι ὅμως καὶ οἱ αἱρετικοί, ὁ χιλιαστὴς ἢ ὁ προτεστάντης, τοὺς ἀκοῦτε καὶ λένε· Μὰ εἶναι δυνατόν, τὸ ψωμὶ καὶ τὸ κρασὶ νὰ γίνωνται σῶμα καὶ αἷμα τοῦ Χριστοῦ;… Δὲν τὸ καταλαβαίνω, δὲν τὸ νιώθω… Τί νὰ τοὺς ἀ­παντήσουμε;

Ἐκείνη ἔχει τή δύναμη νά σβήσει τή φωτιά πού ἀπειλεῖ τήν ψυχή μας...

Πριν από μερικά χρόνια, κάποιοι ρώτησαν τον π. Παΐσιο:
- Γέροντα σε αυτή την κοινωνία που ζούμε, το κακό, σαν τεράστια φωτιά, έρχεται πάνω μας και μας απειλεί κι εμάς και τα παιδιά μας. Τι πρέπει να κάνουμε, για να σωθούμε;
Τότε ο Γέροντας τους διηγήθηκε το εξής περιστατικό:
- Ακούστε, παιδιά μου, στην αρχή του αιώνα μας, στο Άγιο Όρος φούντωσε μια τεράστια φωτιά και απείλησε το Ρωσικό μοναστήρι. Τότε 2000 καλόγεροι και 3000 εργάτες που δούλευαν εκεί, πήραν ό,τι βρήκαν μπροστά τους και βγήκαν να αντιμετωπίσουν τη φωτιά. Όμως δεν μπόρεσαν. Μετά η φωτιά πετάχτηκε στο Βατοπέδι. Εκατοντάδες μοναχοί και εργάτες που βρέθηκαν κι εκεί δε μπόρεσαν να την σταματήσουν. Η φωτιά κατέστρεψε τα πάντα.
Στη συνέχεια προχώρησε κι ήρθε στη Φιλοθέου. Εκεί τότε ζούσαν μόνο 15 μοναχοί κι άλλοι τόσοι εργάτες. Έντρομοι πήραν τα φτυάρια και έτρεξαν έξω να αντιμετωπίσουν την πύρινη λαίλαπα που έτρωγε τα πάντα. 
Όμως ένα σεβάσμιο γεροντάκι τους σταμάτησε και τους είπε:

Τό ἀσυμβίβαστο τῶν «κεκλεισμένων θυρῶν» μέ τήν πίστη καί πράξη τῆς Ἐκκλησίας



Το ασυμβίβαστο των «κεκλεισμένων θυρών» με την πίστη και πράξη της Εκκλησίας

Ιωάννης Λίτινας

Η αμάρτυρη στην εκκλησιαστική ιστορία κοινή απόφαση κράτους και ηγεσίας της Εκκλησίας για απαγόρευση συμμετοχής του λαού του Θεού στη θεία Λατρεία, εν όψει μάλιστα της Μεγάλης Εβδομάδας, προσκρούει στη ορθόδοξη δογματική συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας και αποδεικνύεται ως ασυμβίβαστη με την πίστη και πράξη του, διότι:

1) Εμποδίζεται στην πράξη το κυριότερο χαρακτηριστικό, από το οποίο σημαίνεται ετυμολογικώς η Εκκλησία: η συνάθροιση των ορθοδόξων για τη λατρεία του Τριαδικού Θεού.
2) Δεν είναι ακόλουθη των Αγίων Πατέρων.
Καμία Αγία Σύνοδος και κανείς Άγιος Πατήρ δεν αποφάσισε, κανόνισε, κήρυξε, δίδαξε, ή έστω νουθέτησε ποτέ τέτοια απαγόρευση εν μέσω πανδημίας. Αντιθέτως η Εκκλησία, σε όμοιες και πολύ χειρότερες περιπτώσεις επιδημιών, ηύξανε τις ιεροπραξίες της με λιτανείες, με παρακλήσεις, με αγρυπνίες, με ευχέλαια, με εκκλήσεις για μετάνοια στο μυστήριο της εξομολογήσεως, ώστε να καμφθεί το έλεος του Θεού στον κόσμο.
Δι’ αυτών επιχειρείτο να ειπωθεί εντονότερα από σύσσωμο το ποίμνιο στις εκκλησιές η ευχή του ιερέως :
«ὑπὲρ τοῦ διαφυλαχθῆναι τὴν ἁγίαν Ἐκκλησίαν καὶ τὴν πόλιν ταύτην, καὶ πᾶσαν πόλιν καὶ χώραν ἀπὸ ὀργῆς, λοιμοῦ, λιμοῦ, σεισμοῦ,καταποντισμοῦ, πυρός, μαχαίρας, ἐπιδρομῆς ἀλλοφύλων, ἐμφυλίου πολέμου, καὶ αἰφνιδίου θανάτου, ὑπὲρ τὸν ἵλεων, εὐμενῆ καὶ εὐδιάλακτον, γενέσθαι τὸν ἀγαθὸν καὶ φιλάνθρωπον Θεὸν ἡμῶν, τοῦ ἀποστρέψαι καί, διασκεδάσαι πᾶσαν ὀργὴν καὶ νόσον, τὴν καθ' ἡμῶν κινουμένην, καὶ ῥύσασθαι ἡμᾶς ἐκ τῆς ἐπικειμένης δικαίας αὐτοῦ
ἀπειλῆς, καὶ ἐλεῆσαι ἡμᾶς», στρέφοντας έτσι το φόβο -κατά την εντολή του Χριστού- απέναντι στον Ίδιο : «Λέγω δὲ ὑμῖν τοῖς φίλοις μου· μὴ φοβηθῆτε ἀπὸ τῶν ἀποκτεννόντων τὸ σῶμα, καὶ μετὰ ταῦτα μὴ ἐχόντων περισσότερόν τι ποιῆσαι. ὑποδείξω δὲ ὑμῖν τίνα φοβηθῆτε· φοβήθητε τὸν μετὰ τὸ ἀποκτεῖναι ἔχοντα ἐξουσίαν ἐμβαλεῖν εἰς τὴν γέενναν· ναί, λέγω ὑμῖν, τοῦτον φοβήθητε». (Λουκ.12,4-5)
Τα θαύματα που έχουν καταγραφεί, με κατάπαυση των θανάτων εκ του λοιμού είναι πολλά.
3) Έρχεται σε σύγκρουση με την πίστη και το λατρευτικό βίωμα της Εκκλησίας, όπως αυτά εκφράζονται μέσα από την αθάνατη υμνολογία της Μεγάλης Εβδομάδας:
Την Κυριακή των Βαΐων η Εκκλησία ψάλλει τρείς (3) φορές στον εσπερινό και μία (1) στον όρθρο το ακόλουθο τροπάριο, ώστε να εμπεδωθεί στους πιστούς και να ομολογήσουν : «Σήμερον ἡ χάρις τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ἡμᾶς συνήγαγε, καὶ πάντες αἴροντες, τὸν Σταυρόν σου λέγομεν, Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος, ἐν ὀνόματι Κυρίου, Ὡσαννὰ ἐν τοῖς ὑψίστοις.»
Είναι τόσο σπουδαία η ημέρα αυτή, ώστε και οι αρχαίοι μοναστές της Παλαιστίνης, κατ' εκείνο το εσπέρας, συνήγοντο στο μοναστήρι ύστερα από την τεσσαρακονθήμερη διαμονή κατά μόνας στην έρημο, προς εορτασμό από κοινού των Παθών και της Ανάστασης στο ναό.

Τάσεις σχιζοφρένειας ἤ ἴωση τοῦ οἰκουμενισμοῦ;




Τάσεις σχιζοφρένειας ἤ ἴωση τοῦ οἰκουμενισμοῦ;


Εἶναι γεγονός, ὅτι τά τελευταῖα χρόνια παρατηρεῖται ἕνα ἀνησυχητικό φαινόμενο, τό ὁποῖο καί καταγράφεται στόν τίτλο μας· θά προσπαθήσουμε νά τό ἐρευνήσουμε τεκμηριώνοντάς το μέ τά ἴδια τά λόγια καί τίς πράξεις τῶν Πατριαρχῶν μας ἀλλά καί λοιπῶν Ἀρχιερέων ἤ καί λαϊκῶν θεολόγων. Ἄς ξεκινήσουμε τήν ἐνδεικτική παράθεση τῶν προσώπων καί τῶν στοιχείων:
Ἡ «κορωνίδα καί κεφαλή», σύμφωνα μέ τόν Ἡγούμενο τῆς Ἱ.Μ. Βατοπαιδίου Ἐφραίμ, «τῆς ἐπιγείου στρατευομένης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας»[1], ὁ «Παναγιώτατος καί Θειώτατος Οἰκουμενικός» Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, ἐνῷ διακηρύττει μέ παρρησία ὅτι «Τό Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον ἀγωνίζεται σήμερα, ἐνώπιον τῶν πολλῶν συγχύσεων καί ἀξιολογικῶν ἀνατροπῶν, νά διαφυλάξη τήν πίστιν τῶν Πατέρων, τήν δοξολογικήν λατρείαν τοῦ Θεοῦ καί τό εκκλησιαστικόν ἦθος...»[2], πράττει ἀκριβῶς τό ἀντίθετο! Δωρίζει τό κοράνιο, πού βλασφημεῖ τόν Κύριο Ἰησοῦ, χαρακτηρίζοντάς το «ἱερό», κηρύττει ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες καί οἱ πίστεις εἶναι ὁδοί σωτηρίας, κοινωνεῖ οὐνῖτες, δημιουργεῖ σχίσματα, εἶναι ὑπεύθυνος γιά τούς διωγμούς τῶν ἀδελφῶν, τῶν ἐλαχίστων, Χριστιανῶν τῆς Οὐκρανίας καί ἄλλα πολλά ἀρνητικά ἤ καί ἀντίθετα διακείμενα πρός τήν Ὀρθοδοξία καί τήν πίστη τῶν Πατέρων, ὅλα καταγεγραμμένα, στήν πλούσια, νεώτερη καί σύγχρονη ἐκκλησιαστική ἱστορία.
Τό 1999, ὁ ἴδιος Πατριάρχης εἶχε στείλει ἐπιστολή στό Πατριαρχεῖο Μόσχας, συμφωνῶντας μέ τήν καθαίρεση τοῦ Φιλάρετου Ντενισένκο, ὁ ὁποῖος εἶχε ἀναθεματισθεῖ γιά πρόκληση σχίσματος καί γιά ἀντικανονικές ἐνέργειες, ἐνῶ τό 2018 ἀναγνώρισε ὡς κανονική Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας τό ἐκκλησιαστικό μόρφωμα πού καταδίκασε. Ἀναφέρει χαρακτηριστικά ὁ καθηγητής Δογματικῆς κ. Τσελεγγίδης: «Μιλάω γιά ἐκκλησιαστικό μόρφωμα γιατί ἔκαναν ἀντικανονικές ἐνέργειες ὅπως χειροτονήσεις ἤ αὐτοχειροτονήσεις καί τό Πατριαρχείο τῆς Μόσχας τούς καθαίρεσε.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ 11-4-2020 ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ 12-4-2020


ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ 11-4-2020

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ (ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ) (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.00-21.30
Τίτλος κηρύγματος :
Ἑρμηνεία εἰς τό Εὐαγγέλιον τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων Α΄, Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφόρου Θεοτόκη, 11-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)

Ἑκατό ψάλτες ἕνωσαν τίς φωνές τους γιά τήν Παναγία

Μια σπάνια συνεργασία ιεροψαλτών δημιουργησε η πανδημία του κορονοϊού. 100 ψάλτες απο διάφορες πόλεις της Ρουμανίας έψαλαν μέσω Skype τον ύμνο προς την Παναγία “Τη Υπερμάχω Στρατηγώ”.
Η πρωτοβουλία ανήκει στον αρχιδιάκονο Μιχαήλ Μπουκά, κατόρθωσε και συγκέντρωσε 100 ιεροψάλτες από όλη την Ρουμανία και έψαλαν ο καθένας μπροστά από τον υπολογιστή του το κοντάκιο του Ακαθίστου Ύμνου, πραγματοποιώντας ένα μοναδικό έργο στην ιστορία της Ρουμανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

https://orthodoxia.info/news/100-ψάλτες-ένωσαν-τις-φωνές-τους-για-την-π/

Σάββατο τοῦ Λαζάρου. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν ἀνάσταση τοῦ Λαζάρου.Μέρος Πέμτπτο


ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ[:Ιω.11,1-45] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ 

[Μέρος πέμπτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ιω.11,41-48] 

Όμως είναι ώρα πλέον να εξετάσουμε αυτό το χωρίο. «Ἦραν οὖν τὸν λίθον, οὗ ἦν ὁ τεθνηκὼς κείμενος. Ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς ἦρε τοὺς ὀφθαλμοὺς ἄνω, καὶ εἶπε(:μετά λοιπόν από την παρατήρηση αυτή του Κυρίου, έβγαλαν την πέτρα από την είσοδο του σπηλαίου, όπου βρισκόταν ο νεκρός. Ο Ιησούς τότε ύψωσε τα μάτια Του στον ουρανό και είπε:) «Πάτερ, εὐχαριστῶ σοι, ὅτι ἤκουσάς μου(:Πάτερ, είμαι βέβαιος ότι θα συντελεστεί αμέσως το θαύμα και Σε ευχαριστώ που με άκουσες). Ἐγὼ δὲ ᾔδειν, ὅτι πάντοτέ μου ἀκούεις, ἀλλὰ διὰ τὸν ὄχλον τὸν περιεστῶτα εἶπον, ἵνα πιστεύσωσιν ὅτι σύ με ἀπέστειλας(:Εγώ το ήξερα ότι πάντοτε με ακούς. Αλλά είπα μεγαλόφωνα το «ευχαριστώ», για να το ακούσει ο λαός που στέκεται γύρω μου. Κι έτσι αφού όλοι αυτοί δουν πόση βεβαιότητα έχω ότι θα εισακουστώ, να πιστέψουν ότι Εσύ με απέστειλες, όταν ακολουθήσει το θαύμα’’)»[Ιω.11,41-42]. 

Ας ρωτήσουμε λοιπόν τον όποιον αιρετικό: «Από την προσευχή έλαβε τη δύναμη και ανέστησε τον νεκρό; Πώς λοιπόν έκανε τα άλλα θαύματα χωρίς προσευχή, λέγοντας: « τὸ πνεῦμα τὸ ἄλαλον καὶ κωφόν, ἐγώ σοι ἐπιτάσσω, ἔξελθε ἐξ αὐτοῦ καὶ μηκέτι εἰσέλθῃς εἰς αὐτόν(:Πνεύμα άλαλο και κουφό, εγώ σε διατάζω, βγες απ’ αυτόν και μην ξαναμπείς ποτέ πια μέσα του)»[Μάρκ.9,25] και «θέλω, καθαρίσθητι (:θέλω, καθαρίσου από τη λέπρα)» [Μάρκ.1,41] και «ἐγερθεὶς ἆρόν σου τὴν κλίνην(:Σήκω επάνω, πάρε το κρεβάτι σου στον ώμο σου και περπάτα)»[Ιω.5,8] και «ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου(:έχουν συγχωρηθεί οι αμαρτίες σου)»[Ματθ.9,2] και στη θάλασσα: «Σιώπα, πεφίμωσο(:Σώπα, φιμώσου)»[Μάρκ.4,39]; 

11 Ἀπριλίου. ♰ Σάββατον τοῦ Λαζάρου. Τοῦ ἁγίου ἱερομάρτυρος Ἀντύπα ἐπισκόπου Περγάμου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Σαββάτου τοῦ Λαζάρου. (Ἑβρ. ιβ΄ 28 - ιγ΄ 8).
Εβρ. 12,28         Διὸ βασιλείαν ἀσάλευτον παραλαμβάνοντες ἔχωμεν χάριν, δι᾿ ἧς λατρεύωμεν εὐαρέστως τῷ Θεῷ μετὰ αἰδοῦς καὶ εὐλαβείας·
Εβρ. 12,28                Δι' αυτό, αφού επήραμεν ως ανεκτίμητον κληρονομίαν μας βασιλείαν ακλόνητον και αιωνίαν, την βασιλείαν που μας προσφέρει ο Χριστός, ας αισθανώμεθα συνεχώς και ας εκφράζωμεν προς τον Θεόν ευχαριστίαν. Και με την ευχαριστίαν αυτήν, ας λατρεύωμεν τον Θεόν κατά τρόπον ευάρεστον εις αυτόν, με σεμνότητα και ευλάβειαν·

ΣΑΒΒΑΤΟ (ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ) 11-4-2020


ΟΡΘΡΟΣ-Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)

Ὄρθρος- Θ. Λειτουργία 06.00-10.30
Τίτλος κηρύγματος :

Εἰς τήν τετραήμερον ἔγερσιν τοῦ Λαζάρου Β΄, Ἁγ. Δαμασκηνοῦ Στουδίτου, 10-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΟΜΙΛΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 12.00-13.00
Τίτλος ὁμιλίας:

Εἰς τήν τετραήμερον ἔγερσιν τοῦ Λαζάρου Γ΄, Ἁγ. Δαμασκηνοῦ Στουδίτου, 10-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πρός ὅλους τούς ἀγαπητούς χριστιανομάχους



Πρός ὅλους τούς ἀγαπητούς χριστιανομάχους

Πορφυρίτης

Κατ' ἀρχάς, θά ἤθελα νά εὐχαριστήσουμε τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί εἰδικότερα τόν σεβασμιώτατο Ναυπάκτου, γιά τήν μεγάλη προσφορά του σέ μᾶς τούς ἁμαρτωλούς καί ἀναξίους χριστιανούς, τήν τηλε- Θεία Λειτουργία[1].
Κατά δεύτερον, θά ἤθελα νά ἀπευθυνθῶ σέ ὅλους τούς λυσσάξαντες[2] ἀδελφούς ἤ καί ἐχθρούς μας πού ἔχουν «πέσει μέ τά μοῦτρα» νά φᾶνε αὐτούς πού ὑποστηρίζουν τήν Θεία Κοινωνία, τουτέστιν τόν ἴδιο τόν Χριστό, ὅπως ἡ κ. Γιαμαρέλλου, καί γιά αὐτούς πού ἡδονίζονται μέ τίς ἐπιβληθεῖσες ἀπαγορεύσεις, ἀπό τό κράτος καί ἀπό τήν Διοικοῦσα Ἐκκλησία, τῆς Θείας Λειτουργίας καί γενικότερα τοῦ κλεισίματος τῶν ἐκκλησιῶν. Φάνηκαν κατά τή γνώμη μου τρία πράγματα: τό μῖσος, ἡ ἄγνοια καί τό κάθε εἴδους ἀτομικό συμφέρον.
Δέν θά ἤθελα νά κουράσω, θά ἤθελα νά πῶ μόνο τό ἐξῆς ἁπλό, γιά ὅλους αὐτούς τούς ὀρθολογιστές, τούς θεοποιήσαντες τήν λογική τους: γιατί ἀγαπητοί μου, λέτε, ἐμεῖς οἱ «σκοταδιστές» χριστιανοί, τά «ἄτακτα καί ἄνυπάκουα» πρόβατα, νά ποθοῦμε καί νά ἐπιμένουμε τόσο πολύ στήν τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας γιά νά κοινωνήσουμε τόν Χριστό καί Θεό μας; Ἡ μανία σας, δέν σᾶς ἀφήνει νά σκεφτεῖτε οὔτε τό ἐξῆς ἁπλό: Ἐάν ἡ Θεία Κοινωνία εἶναι ἁπλῶς ψωμί καί κρασί, γιατί νά μή μπορεῖ νά τή φτιάξει ὁ κάθε πιστός στό σπίτι του, καί χρειάζεται νά τελεστεῖ ἀπό Ἱερέα; Τί λογικότερο; Γιατί νά ἔχουμε τέτοια ἐπιμονή καί νά ἀγωνιζόμαστε; Μήπως εἶναι θέμα «φολκλόρ»; Καί πάλι, ἀγαπητοί μου, σέ τέτοιες ἔκτακτες περιπτώσεις, θά μπορούσαμε νά τήν κάνουμε στό σπίτι μας καί νά μήν εἴχαμε κανένα παράπονο· ἐκτός ἄν θεωρεῖτε ὅτι εἴμαστε τόσο χαϊβάνια.

Οἱ προφητεῑες τοῦ Πατέρα Ἀρσένιου Μπόκα πραγματοποιήθηκαν τώρα!!! " Μήν φοβάστε, φοβάστε ἀπό τόν διάβολο..."

Πατέρας Αρσένι Μπόκα

" Σε λυπάμαι που είσαι αδύναμος στην πίστη. Θα αποτύχεις εξαιτίας του φόβου. Ο φόβος είναι από τον Διάβολο Μην φοβάστε να σώσετε τις ψυχές σας. Θα έρθουν πολύ δύσκολοι καιροί, αλλά όλες επιτρέπονται από τον Θεό. Είναι ο σύντροφος του καθενός, από τη γέννηση μέχρι το θάνατο.
... Θα πέσουν και οι εκλεκτοί. Λυπάμαι που είστε οι τελευταίοι. Θα σε κοσκινίσουν. Θα βάλουν φόρους, φόρους και άλλους φράχτες. Θα τα πάρουν όλα! Ξέρεις, πολλοί θα φύγουν από τη χώρα, αλλά λίγοι θα επιστρέψουν. Θα έρθει η ώρα που θα ήθελαν να επιστρέψουν και δεν μπορούν άλλο, γιατί η Ρουμανία θα περιβάλλεται από φλόγες ".

ΣΑΒΒΑΤΟ (ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ) 11-4-2020ΟΡΘΡΟΣ-Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

https://youtu.be/I783b9J2KC0

ΣΑΒΒΑΤΟ (ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ) 11-4-2020

ΟΡΘΡΟΣ-Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ-ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)


Τό νά 'ἐνδιαφέρεται κανείς τώρα καί νά ἀνησυχή γιά τήν κατάσταση στήν ὁποία βρίσκεται τό ἔθνος μας εἶναι ὁμολογία

Είναι πολλοί τώρα εκείνοι πού επιδιώκουν νά τά διαλύσουν όλα, οικογένεια,νεολαία,Εκκλησία. Τό νά ενδιαφέρεται κανείς τώρα καί νά ανησυχή γιά τήν κατάσταση στήν οποία βρίσκεται τό έθνος μας είναι ομολογία,γιατί ή Πολιτεία τά βάζει μέ τόν Θείο νόμο.Ψηφίζει νόμους ενάντιους στόν νόμο τού Θεού.

Άγιος Παΐσιος