«Οἱ δὲ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ πρεσβύτεροι ἔπεισαν τοὺς ὄχλους ἵνα αἰτήσωνται τὸν Βαραββᾶν» (Ματθ. 27, 20)
Χριστός ἀνέστη!
Γιά ἄλλη μιά φορά, ἔγινε φανερό τό μῖσος τῶν δυστυχισμένων ἀνθρώπων ἐναντίον τοῦ Κυρίου μας καί Θεοῦ μας, Ἰησοῦ Χριστοῦ, καί φυσικά πρός τούς μαθητές Του. Ἔχοντας τήν ἐξουσία τοῦ ἄρχοντος τοῦ αἰῶνα τούτου, τούς ἐπέτρεψε ὁ Θεός Πατέρας καί παιδαγωγός μας, νά μᾶς ἐπιβάλλουν τήν παύση τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν καί κυρίως τῆς Θείας Λειτουργίας, στήν ὁποία τελεῖται τό Φρικτό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, μέ πρόσχημα τόν κορωνοϊό.
Κάνουμε λόγο γιά πρόσχημα, διότι ὅπως ἀποδείχτηκε δέν τούς ἐνοχλοῦν οἱ συνωστισμοί (ὅταν δέ γίνονται στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ), οἱ ἑορτές (ὅταν αὐτές εἶναι τῶν μωαμεθανῶν), τά γλέντια (ἐάν αὐτά γίνονται μέ κοσμικά τραγούδια καί ὄχι ψαλμωδίες), διαδηλώσεις (ὅταν ἀφοροῦν σέ πολιτικά θέματα)... Αὐτό πῶς ἀλλιῶς μποροῦμε νά τό ἐκλάβουμε· δέν εἶναι ἄμεσος διωγμός; Πετροβολοῦν τήν Ἄμπελο γιά νά ἀποκόψουν τίς κληματόβεργες καί τά λιμπιστερά σταφύλια. Πετροβολοῦν τήν Ἀλήθεια, γιατί ζοῦν στό Ψεῦδος. Μέ τή στάση τους αὐτή, ἐπιβεβαιώνουν αἰώνιες ἀλήθειες, ἐνισχύοντάς μας ἔτι περισσότερο στήν πίστη. Ταυτόχρονα, μᾶς προκαλοῦν λύπη γιά τίς ψυχές τους καί εὐχόμαστε νά γλυτώσουν ἀπό τά δεσμά τοῦ Πονηροῦ, νά μετανοήσουν!
Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἡ Καθολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, πολεμεῖται ἀνά τούς αἰῶνες. Ὁ ὁσιακῆς μνήμης ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος, ἔλεγε πρίν 30 χρόνια: «Ἡ Ἐκκλησία μας σήμερον πολεμεῖται ἐμμέσως. Πολεμεῖται ἐσωτερικῶς καί ἐξωτερικῶς. Πολεμεῖται ἀπό ἀθέους καί ἀπίστους, πού ἔχουν κυριολεκτικῶς λύσσα. Δέν τό πίστευα· στήν Ἱεραρχία κάποιος δεσπότης, πού εἶνε πολύ μπασμένος σ’ αὐτά τά θέματα καί σχετίζεται μέ διάφορα στρώματα τῆς κοινωνίας, μᾶς ἔλεγε πρό ἐτῶν, πρό πέντε ἐτῶν νομίζω· ‘‘Ἔχουν συνεδριάσει οἱ κεφαλές τῶν ἀθέων καί ἀπίστων καί ἔχουν ἕνα σύνθημα· «Γκρεμίστε τήν Ἐκκλησία». Θέλουν νά γκρεμίσουν τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καί χρησιμοποιοῦνε ὅλα τά μέσα»[1].
Ὁ ἅγιος γέροντας Αὐγουστῖνος εἶχε προφητεύσει: «Ἔ, φεύγουμε κ’ ἐμεῖς ἀπό τό σχῆμα αὐτό τῆς Ἐκκλησίας, πού ἀπελαμβάναμε ὡρισμένα προνόμια σέ ὡρισμένας ἐποχάς καί εἶχε μερική ἐλευθερία. Φεύγουμε πλέον ἀπό τό σχῆμα αὐτό τῆς Ἐκκλησίας, καί μπαίνομε στό σχῆμα τῶν κατακομβῶν. Τότε πλέον, ὄχι μόνο τροπικῶς, ἀλλά καί τοπικῶς θά χωριστοῦμε. Καί ἡ Ἐκκλησία θά διωχθῇ· καί οἱ ναοί θά κλείσουν, ὅν τρόπον ἔχουν κλείσει στήν Ἀλβανία καί σέ ἄλλα μέρη.