Για να σκεφτούμε λίγο και να δούμε… τι Τροφή είναι που παίρνουμε… οσάκις παίρνουμε την Αγία Κοινωνία… εάν δεν πάρουμε υλική τροφή… αρχίζει ο οργανισμός μας να πέφτει… να χάνει δυνάμεις…να παθαίνει καθίζηση… και να γίνεται ένα πρόσφορο έδαφος μικροβίων και ασθενείας… ο άνθρωπος, ο Χριστιανός Ορθόδοξος… που δεν παίρνει την Αγίαν Τροφήν… από τον Άγιον Ποτήριο… εάν δεν τρέφεται κανονικά… αρχίζει ο ψυχικός οργανισμός… να καταπίπτει και έτσι τα μικρόβια… της αμαρτίας να ισχύουν… και να απειλούν την πνευματική υγεία… της ψυχής που συνεχίζεται μετά θάνατον… αιώνια εις την δόξαν του Θεού.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 9 Μαΐου 2020
θαυμαστό γεγονός στή Ρουμανία - Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Αποσπασμα απο το κήρυγμα της αγρυπνίας «Γῆ με καλύπτει ἑκόντα...»-Δόξα τοῦ Κυρίου τό πάθος, Ἁγ. Νικοδήμου, 8-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Δέν μεταδίδεται νόσος μέ τήν Θεία Κοινωνία οὔτε με τόν ἀσπασμό ἱερέως-θαυμαστό γεγονός στή Ρουμανία
Κήρυγμα από αγρυπνία «Γῆ με καλύπτει ἑκόντα...»-Δόξα τοῦ Κυρίου τό πάθος, Ἁγ. Νικοδήμου, 8-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
https://www.youtube.com/watch?v=uKjlSejOq0A&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=uKjlSejOq0A&feature=youtu.be
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ -ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.00-00.30
https://youtu.be/blhP41PuPuc
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.00-00.30
https://youtu.be/blhP41PuPuc
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.00-00.30
Τίτλος κηρύγματος :
Κυριακή τοῦ Παραλύτου-Συναξάριον, Ἑρμηνεία εὐαγγ. περικοπῆς Α΄, Ἐπ. Νικηφόρου Θεοτόκη, 9-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κυριακή τοῦ Παραλύτου-Συναξάριον, Ἑρμηνεία εὐαγγ. περικοπῆς Α΄, Ἐπ. Νικηφόρου Θεοτόκη, 9-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)
Κυριακή τοῦ Παραλύτου. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή θεραπεία τοῦ Παραλύτου τῆς Βηθεσδᾶ. Μέρος Τέταρτο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ[:Ιω.5,1-16]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ ΤΗΣ ΒΗΘΕΣΔΑ
[Μέρος τέταρτο: υπομνηματισμός των χωρίων Ιω.5,15-17]
«Ἀπῆλθεν ὁ ἄνθρωπος καὶ ἀνήγγειλε τοῖς Ἰουδαίοις ὅτι Ἰησοῦς ἐστιν ὁ ποιήσας αὐτὸν ὑγιῆ(:έφυγε τότε ο άνθρωπος από το ιερό και, αφού συνάντησε τους Ιουδαίους, τους ανήγγειλε ότι ο Ιησούς ήταν αυτός που τον γιάτρεψε)»[Ιω.5,15].Πρόσεξε ότι ο παραλυτικός εξακολουθεί να παραμένει στην ίδια εκδήλωση ευγνωμοσύνης· διότι δεν είπε ότι ο Χριστός ήταν αυτός που του είπε να σηκώσει το κρεβάτι του· επειδή δηλαδή εκείνοι προέβαλλαν συνεχώς το θεωρούμενο αμάρτημα της καταλύσεως της αργίας του Σαββάτου, αυτός πάντοτε προβάλλει διαρκώς την απολογία και έτσι αποκαλύπτει τον Ιατρό και προσπαθεί να προσελκύσει και τους άλλους και να τους κάνει φιλικά προσκείμενους προς τον Ιησού· διότι δεν ήταν τόσο αναίσθητος, ώστε ύστερα από τόσο μεγάλη ευεργεσία και σπουδαία συμβουλή για την υπόλοιπη ζωή του, να προδώσει τον ευεργέτη του και να πει αυτά τα λόγια με κακοπροαίρετη διάθεση.
Πραγματικά, και αν ακόμη ήταν θηρίο ή αν ήταν απάνθρωπος και σκληρός σαν την πέτρα, η ευεργεσία και ο φόβος θα ήταν αρκετά για να τον συγκρατήσουν· διότι στα αυτιά του θα ηχούσε ακόμη η απειλή και θα φοβόταν μήπως πάθαινε τίποτε χειρότερο, επειδή είχε λάβει πολύ μεγάλες αποδείξεις για τη δύναμη του Ιατρού· άλλωστε, αν ήθελε να Τον διαβάλλει, θα μπορούσε να αποσιωπήσει τη θεραπεία και να αναφέρει την παράβαση του νόμου και έτσι θα διατύπωνε την κατηγορία. Δεν συνέβη όμως αυτό, οπωσδήποτε δεν συνέβη. Αντίθετα, οι λόγοι του φανερώνουν μεγάλη παρρησία και ευγνωμοσύνη και επαινεί τον ευεργέτη του όχι λιγότερο από τον τυφλό. Διότι τι είπε εκείνος; «Ἂνθρωπος λεγόμενος Ἰησοῦς πηλὸν ἐποίησε καὶ ἐπέχρισέ μου τοὺς ὀφθαλμοὺς καὶ εἶπέ μοι· ὕπαγε εἰς τὴν κολυμβήθραν τοῦ Σιλωὰμ καὶ νίψαι· ἀπελθὼν δὲ καὶ νιψάμενος ἀνέβλεψα(:ένας άνθρωπος που ονομάζεται Ιησούς έκανε πηλό και μου άλειψε μ’ αυτόν τα μάτια και μου είπε: Πήγαινε στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ και νίψου. Πήγα λοιπόν εκεί και νίφτηκα, και βρήκα το φως μου)» [Ιω.9,11]. Το ίδιο είπε και ο παράλυτος: «Αυτός που με έκανε υγιή είναι ο Ιησούς».
Δεκαετία τοῦ 2000 σέ μία Ἁγία γερόντισσα ἐμφανίστηκε ἡ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ καί εἶπε: « Ἄν ὑπῆρχαν πέντε Δεσποτάδες , θά σᾶς ἔδινα τήν ΠΟΛΗ»
Το ακούσαμε ιδίοις και σήμερα με όσα πρωτόγνωρα συμβαίνουν, αλλά και έχουν συμβεί από τότε, ο λόγος αυτός συνεχίζει να έρχεται έμπροσθεν μας.
" το αν υπήρχαν πέντε Δεσποτάδες " δεν μπορούσαμε να το εξηγήσουμε γιατί η αγία γερόντισσα δεν μας είπε τίποτε άλλο, καθότι το μείζον για αυτήν δεν είναι ο κατασκανδαλισμός και ο διχασμός των πιστών, αλλά η ενότητα με καπετάνιο του σκάφους της Εκκλησίας, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό που κρατά γερά το τιμόνι εν μέσω δαιμονικών καταιγίδων.
Ενώ ομίλησαν μεγάλοι ΑΓΙΟΙ για την ΕΛΛΛΗΝΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ που θα δει η γενιά μας κανείς ταγός δεν μιλάει για να μην τον πούνε γραφικό με περικεφαλαία πιθανώς για να τα έχει καλά με το σύστημα και να μην θιγούν οι τούρκοι και οι πολιτικές φιλίας και ανοικτών συνόρων.
Τώρα που οι τούρκοι άρχισαν να δείχνουν τα δόντια τους άρχισαν κάποιοι να προβληματίζονται και να διαβάζουν τα λεγόμενα του ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ και άλλων Πάτερων μας, που προείπαν για αυτά.
Ο πιστός λαός ο πάντα αδικημένος και γραφικός για τους περισπούδαστους των ημερών μας έχει ήδη προετοιμαστεί για όλα αυτά, γιατί έχει ενσκύψει σεβαστικά πάνω στα νάματα των Θεοπνεύστων λόγων των Αγίων μας και από αυτά αντλεί δύναμη και κουράγιο.
Ἅγιος Ἀρσένιος ὁ Μέγας
ΑΓΙΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητού
Λίγοι ασκητές της Εκκλησίας μας έχουν τον τίτλο του Μεγάλου. Η Εκκλησία μας υπήρξε φειδωλή στην απόδοση τίτλων, διότι αυτό απαιτεί μεγάλους αγώνες για την υπερνίκηση των παθών και της αμαρτίας. Ένας από αυτούς υπήρξε ο άγιος Αρσένιος ο Μέγας, μια κορυφαία πνευματική και ασκητική μορφή.
Γεννήθηκε στη Ρώμη περί το 354 στη Ρώμη από ευσεβείς, ευγενείς και ευκατάστατους γονείς, οι οποίοι τον μεγάλωσαν με ευσέβεια και του πρόσφεραν μεγάλη μόρφωση. Διακρίνονταν για την ακεραιότητα του χαρακτήρα του, το ήθος του και τις αρετές του. Έφηβος ακόμη χειροτονήθηκε διάκονος της Ρωμαϊκής Εκκλησίας. Μελετούσε με πάθος την Αγία Γραφή και τα συγγράμματα των Πατέρων της Εκκλησίας, ώστε αποκόμισε την κατά Θεόν γνώση, η οποία υπερτερεί της κοσμικής γνώσης. Ως κάτοχος της θήραθεν και της κατά Θεόν γνώσεως κατέστη ένας από τους σπουδαιότερους δασκάλους και παιδαγωγούς της εποχής του.
Στα χρόνια του Θεοδόσιου Α΄ (379-395), ο αυτοκράτορας αναζητούσε έναν καλό παιδαγωγό για τα παιδιά του Αρκάδιο και Ονώριο. Ο πάπας Ιννοκέντιος μαζί με τον βασιλιά του δυτικού κράτους Γρατιανό (375-383), του υπέδειξαν τον Αρσένιο ως τον μόνο κατάλληλο, τον οποίο ο Θεοδόσιος κάλεσε στην Κωνσταντινούπολη, όπου έγινε δεκτός με μεγάλες τιμές και του επιδόθηκε ο τίτλος του πατρικίου. Τίμονταν ως βασιλοπάτωρ και όλοι τον θαύμαζαν και τον επαινούσαν για την πολυμάθειά του και τις αρετές του.
Στο παλάτι ανάλαβε με ευθύνη και σεβασμό προς την υψηλή του αποστολή, την διαπαιδαγώγηση των βασιλοπαίδων, το οποία καθοδηγούσε στην ευσέβεια και την αρετή και τα μυούσε στην θήραθεν και στην κατά Θεόν σοφία. Όμως ο ίδιος δυσφορούσε από την χλιδή, τις πολυτέλειες, τα πλούσια δείπνα και τις ευωχίες του παλατιού. Επίσης τον ενοχλούσε ο θόρυβος της πόλεως και τα άτοπα που έβλεπε. Γι’ αυτό παρακαλούσε το Θεό να τον απαλλάξει από όλα αυτά και να τον οδηγήσει στην ησυχία και την καθαρότητα της ερήμου. Να βρεθεί τρόπος να απαλλαγεί από τα υψηλά του καθήκοντα και να οδηγηθεί σε δρόμο σωτηρίας.
Ἕνας ἄθεος χωρίς φανατισμό καί διάθεση πολεμικῆς
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 4η Μαΐου 2020
ΕΝΑΣ ΑΘΕΟΣ ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές σε ανακοινώσεις μας στην αθεΐα, αποδεικνύοντας ότι δεν πρόκειται απλά για σύστημα ιδεολογικών και φιλοσοφικών πεποιθήσεων, αλλά για δυναμική έκφραση πολεμικής εναντίον όσων πιστεύουν στο Θεό και έχουν μεταφυσικές ανησυχίες. Πρόκειται αναμφίβολα για μια δαιμονική κατάσταση, πίσω από την οποία κρύβεται ο προαιώνιος εχθρός του Θεού και του ανθρώπου, ο διάβολος.
Πρέπει να αναφέρουμε, ότι υπάρχουν πολλά είδη αθεϊσμού, όπως ο Συνειδητός - Ασυνείδητος Αθεϊσμός, ο Θετικός – Αρνητικός αθεϊσμός, ο Νέος Αθεϊσμός, κλπ. Ανάμεσα στις μορφές αυτές υπάρχουν σημαντικές διαφορές όσον αφορά την έκφραση άρνησης της υπάρξεως του Θεού. Ενώ οι δύο πρώτες αναφερόμενες μορφές αθεΐας περιορίζονται σε ένα σύνολο ατομικών πεποιθήσεων άρνησης του υπερβατικού και αποδοχής ως μοναδικής πραγματικότητας του αισθητού κόσμου, αδιαφορώντας για τη διάδοσή τους, η τρίτη μορφή, ο Νέος Αθεϊσμός, δεν αρκείται στις ατομικές πεποιθήσεις, αλλά καλλιεργεί μια μαχητική και εχθρική στάση απέναντι σε όσους δεν τις ασπάζονται, η οποία υπερβαίνει κατά πολύ τον θρησκευτικό φανατισμό.
Αυτή η μορφή είναι σχετικά νέο φαινόμενο, δημιούργημα του λεγομένου «Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού». Η εμφάνισή του υπήρξε αποτέλεσμα συγκεκριμένων ιστορικών συγκυριών. Ήταν ένα κίνημα που είχε σαν πρωταρχικό στόχο να επιφέρει καίριο πλήγμα στη χριστιανική πίστη, έτσι όπως αυτή εμφανιζόταν μέσα στους κόλπους του χρεωκοπημένου και με δεκάδες κακοδοξίες αλλοτριωμένου Παπισμού. Στόχευε να απελευθερώσει τον ευρωπαίο άνθρωπο από τις αθλιότητες, την υποκρισία και τις αυθαιρεσίες του πλήρως εκκοσμικευμένου παπικού «ιερατείου», από τις κτηνωδίες και τις βαρβαρότητες των σταυροφοριών, από τις μαζικές δολοφονίες των «αιρετικών» και «απολίτιστων ειδωλολατρών» εκ μέρους των αδίστακτων ιεροεξεταστών της περιβόητης ιεράς Εξετάσεως και τέλος από τον εκφυλισμό και τον κατακερματισμό της Μεταρρύθμισης.
Κυριακή τοῦ Παραλύτου. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή θεραπεία τοῦ Παραλύτου τῆς Βηθεσδᾶ. Μέρος Τρίτο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ[:Ιω.5,1-16]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ ΤΗΣ ΒΗΘΕΣΔΑ
[Μέρος τρίτο: υπομνηματισμός των χωρίων Ιω.5,14-17]
«Μετὰ ταῦτα εὑρίσκει αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς ἐν τῷ ἱερῷ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἴδε ὑγιὴς γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μὴ χεῖρόν σοί τι γένηται(:ύστερα από αρκετό καιρό τον βρήκε ο Ιησούς στο ιερό και του είπε: Βλέπεις, τώρα έχεις γίνει υγιής. Πρόσεξε λοιπόν από δω και πέρα να μην αμαρτάνεις πια, για να μη πάθεις τίποτε χειρότερο από την ασθένεια που είχες, και η οποία σου συνέβη από τις αμαρτίες σου. Πρόσεξε μην πάθεις χειρότερη συμφορά στο σώμα σου, και χάσεις μαζί με την υγεία του σώματος σου και την ψυχή σου)»[Ιω.5,14].
Φοβερό πράγμα η αμαρτία, φοβερό και ολέθριο για την ψυχή. Πολλές φορές μάλιστα το κακό υπερπλεονάζει και βλάπτει και τα σώματα. Επειδή δηλαδή ως επί το πλείστον, όταν ασθενεί η ψυχή μας, δεν συναισθανόμαστε τον πόνο ενώ, όταν το σώμα μας πάθει έστω και την παραμικρή βλάβη, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για να το απαλλάξουμε από την ασθένεια, για τον λόγο αυτό πολλές φορές ο Θεός τιμωρεί το σώμα για τα αμαρτήματα της ψυχής, ώστε με τη δοκιμασία του μικρότερου να θεραπευτεί το μεγαλύτερο.
Με αυτόν τον τρόπο και ο απόστολος Παύλος θεράπευσε τον άνθρωπο που πόρνευε στην Κόρινθο, αφού συγκράτησε την ασθένεια της ψυχής με την φθορά του σώματος· διότι κατέστειλε το κακό, κάνοντας εγχειρητική τομή στο σώμα, σαν να ήταν ένας άριστος γιατρός, ο οποίος, όταν δεν υποχωρεί η υδρωπικία ή η ασθένεια της σπλήνας, με την χρησιμοποίηση εσωτερικών φαρμάκων, τα καυτηριάζει εξωτερικώς[βλ.Α΄Κορ.5,1-5: «Ὄλως ἀκούεται ἐν ὑμῖν πορνεία, καὶ τοιαύτη πορνεία, ἥτις οὐδὲ ἐν τοῖς ἔθνεσιν ὀνομάζεται, ὥστε γυναῖκά τινα τοῦ πατρὸς ἔχειν. καὶ ὑμεῖς πεφυσιωμένοι ἐστέ, καὶ οὐχὶ μᾶλλον ἐπενθήσατε, ἵνα ἐξαρθῇ ἐκ μέσου ὑμῶν ὁ τὸ ἔργον τοῦτο ποιήσας! ἐγὼ μὲν γὰρ ὡς ἀπὼν τῷ σώματι, παρὼν δὲ τῷ πνεύματι, ἤδη κέκρικα ὡς παρὼν τὸν οὕτω τοῦτο κατεργασάμενον,ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ συναχθέντων ὑμῶν καὶ τοῦ ἐμοῦ πνεύματος σὺν τῇ δυνάμει τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, παραδοῦναι τὸν τοιοῦτον τῷ σατανᾷ εἰς ὄλεθρον τῆς σαρκός, ἵνα τὸ πνεῦμα σωθῇ ἐν τῇ ἡμέρᾳ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ(:είναι σε όλους γνωστό και διαδεδομένο ότι επικρατεί ανάμεσά σας μια περίπτωση πορνείας και μάλιστα τέτοιου είδους πορνεία που ούτε μεταξύ των ειδωλολατρών δεν αναφέρεται, ώστε κάποιος από εσάς να έχει τη γυναίκα του πατέρα του, τη μητριά του δηλαδή. Και εσείς, αντί να ντρέπεστε γι' αυτό, εξακολουθείτε να είστε φαντασμένοι και φουσκωμένοι για τη σοφία σας, και δεν κηρύξατε μάλλον πένθος επίσημο και γενικό, για να εκδιώξει ο Θεός από την εκκλησιαστική σας κοινότητα εκείνον που έκανε την πράξη αυτή! Η ευθύνη πέφτει ολόκληρη επάνω σας. Διότι εγώ, καθώς απουσιάζω βέβαια σωματικά, είμαι όμως παρών στην Κόρινθο με τον νου και την καρδιά μου, έχω πλέον κρίνει και καταδικάσει σαν να ήμουν παρών τον αναίσχυντο αυτόν που έκανε τη μισητή αυτή πράξη. Και τώρα, αφού συναχθούμε στο όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, εσείς και εγώ παρών ανάμεσά σας πνευματικά μαζί με τη δύναμη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, ας παραδώσουμε τον άνθρωπο αυτόν στον σατανά, αποκόπτοντάς τον από την Εκκλησία, για να τιμωρηθεί και να κολαστεί σκληρά το σώμα του και να συνετιστεί με την παιδαγωγία αυτή, ώστε να σωθεί έτσι η ψυχή του την ημέρα της δευτέρας παρουσίας του Κυρίου Ιησού)».
ΣΑΒΒΑΤΟ 9-5-2020 ΚΥΡΙΑΚΗ 10-5-2020
ΣΑΒΒΑΤΟ 9-5-2020
ΑΓΡΥΠΝΙΑ: ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 06.00-00.30
Τίτλος κηρύγματος :
«Ἀγαλλιάσθω ἡ κτίσις εὐφραινέσθωσαν πάντες...» Κανόνας Μ. Σαββάτου, Ἑορτοδρόμιο Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 9-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΟΜΙΛΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 12.00-13.00
Τίτλος Ὁμιλίας :
159. Δέν ἐπιτρέπεται νά καταρώμεθα κανένα, ἀλλά νά εὐλογοῦμε τούς ὑβριστές μας, Εὐεργετινός, (Β΄ τόμος, Ὑπόθεσις ΜΓ΄-ΜΔ΄), 9-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ὅταν οἱ μπολσεβίκοι κατηγόρησαν τίς εἰκόνες ὡς «ἐστίες μετάδοσης ἐπιδημίας».
Οι εικόνες έπαιζαν έναν ιδιαίτερο ρόλο στην ζωή των Ορθοδόξων Ρώσων και ως εκ τούτου αποτέλεσαν στόχο της εκτεταμένης «αντιθρησκευτικής» προπαγάνδας των μπολσεβίκων.
Το 1924 το περιοδικό “Bezbozhnik” («Άθεος») ισχυρίστηκε ότι μια επιδημία σύφιλης στην ύπαιθρο διαδόθηκε μέσω της πρακτικής του φιλήματος των εικόνων. Πέντε χρόνια αργότερα, κατά την «κολεκτιβοποίηση», ισχυρίστηκαν ότι έβρισκαν κρυμμένους κόκκους σιταριού κάτω από εικόνες. Η επίλυση του «προβλήματος των εικόνων» ήταν απλή: οι εικόνες έπρεπε να αφαιρεθούν και να καταστραφούν.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, τα αντιθρησκευτικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο πληθυσμός απομακρύνθηκε από τις εικόνες. Τυπώθηκε μάλιστα από το “Bezbozhnik u stanka” μια δέσμευση υπογεγραμμένη από τριάντα οκτώ εργάτες στο εργοστάσιο Krasnaia Zvezda στη Μόσχα, ότι κανένας δεν είχε εικόνες και κανένας δεν ακολουθούσε «λατρεία εικόνων».
Ὅσιος Πορφύριος “Τὸ καινούργιο πλήρωμα τοῦ σκάφους τοῦ Χριστοῦ”… (4.5.2020)
Κήρυγμα Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου στὸν πανηγυρικὸ Ἑσπερινὸ τῆς ἑορτῆς τῆς Ἁγίας Εἰρήνης τῆς Μεγαλομάρτυρος καὶ τοῦ Ἁγίου ἱερομάρτυρος Ἐφραὶμ τοῦ ἐν τῇ Νέᾳ Μάκρῃ Ἀττικῆς, ποὺ τελέσθηκε στὸν ἱερὸ ναὸ Ἁγίας Εἰρήνης τῆς κοινότητος Ἁγίας Εἰρήνης (Κανναβιῶν), τῆς μητροπολιτικῆς περιφέρειας Μόρφου (4.5.2020).
https://www.youtube.com/watch?v=p_euaJCihak&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=p_euaJCihak&feature=youtu.be
Οὐκρανία: Ἐπίθεση σέ πιστούς μέ ρόπαλα καί μαχαίρια καί ἀπόπειρα κατάληψης Ναοῦ
Γραφεί ρεπορτάζ: Romfea.gr
Σύμφωνα με στοιχεία της επίσημης ιστοσελίδας της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Γραφείου Τύπου της Επισκοπής Τσέρνοβιτς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, την Τρίτη 5 Μαΐου 2020 στο χωριό Ζαντουμπρόφκα (περιφέρεια Τσέρνοβιτς) επιχειρήθηκε απόπειρα κατάληψης της εκκλησίας του Αρχαγγέλου Μιχαήλ της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας, η οποία έγινε με αφορμή την κοίμηση του προϊσταμένου της εκκλησίας πρωθιερέα Λεωνίδα Ντελικάντι.
Στην απόπειρα κατάληψης συμμετείχαν περίπου 40 κουκουλοφόροι υποστηρικτές της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας οπλισμένοι με μεταλλικές ράβδους, ρόπαλα, μαχαίρια και φιάλες δακρυγόνου.
Οι καταληψίες αφού διέρρηξαν τις εξωτερικές πύλες του Ναού, ξυλοκόπησαν μέχρι λιποθυμίας τρεις ενορίτες, μέλη της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, που βρίσκονταν στην αυλή.
Επίσης, οι προσπάθειες να παραβιάσουν τις πόρτες της εκκλησίας και να εισβάλουν στον Ναό απέβησαν άκαρπες.
Χαρακτηριστική ήταν η στιγμή όταν οι υποστηρικτές της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, αρνήθηκαν να συνεργαστούν με το κλιμάκιο της Αστυνομίας που έφτασε στο σημείο της κατάληψης.
Λίγη ώρα μετά στον Ιερό Ναό έφτασε πλήθος πιστών και μελών της Εκκλησίας της Ουκρανίας του Πατριαρχείου Μόσχας, κάτι που ανάγκασε τους καταληψίες να τραπούν σε φυγή.
Σύμφωνα με την Επισκοή, την εν λόγω κατάληψη διηύθυνε κληρικός της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ιερέας Ναζάριος Γκαγκαλιούκ, ο οποίος φρόντισε προσωπικά να κλείσει τον δρόμο προς το χωριό και παρεμπόδισε το ασθενοφόρο να πλησιάσει στα τραυματισμένα μέλη της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
ΣΑΒΒΑΤΟ 9-5-2020 ΑΓΡΥΠΝΙΑ: ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)
https://youtu.be/xyoLkrPinbM
https://www.youtube.com/
ΣΑΒΒΑΤΟ 9-5-2020
ΑΓΡΥΠΝΙΑ: ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 06.00-00.30
ΣΑΒΒΑΤΟ 9-5-2020
ΑΓΡΥΠΝΙΑ: ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 06.00-00.30
Τίτλος κηρύγματος :
«Ἀγαλλιάσθω ἡ κτίσις εὐφραινέσθωσαν πάντες...» Κανόνας Μ. Σαββάτου, Ἑορτοδρόμιο Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 9-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
«Ἀγαλλιάσθω ἡ κτίσις εὐφραινέσθωσαν πάντες...» Κανόνας Μ. Σαββάτου, Ἑορτοδρόμιο Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 9-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)
Ὁ Θεός δέν θά τό ἐπιτρέψει. Θά κανονίσει ὁ Θεός τίς ὑποθέσεις τοῦ Ἔθνους (Ἅγ.Παΐσιος)
Το Γένος μας θα μεγαλώσει, αν και οι υποτιθέμενοι φίλοι μας θα ήθελαν να το τσαλακώσουν και θα ήταν γι αυτούς πολύ ευχάριστο. Αλλά ο Θεός δεν θα το επιτρέψει. Θα κανονίσει ο Θεός τις υποθέσεις του Έθνους.
https://proskynitis.blogspot.com/2020/04/blog-post_88.html
9 Μαΐου. "Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῶν μυροφόρων". Τοῦ ἁγίου προφήτου Ἠσαΐου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Σαβ. γ΄ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. θ΄ 19-31).
Πραξ. 9,19 Ἐγένετο δὲ ὁ
Σαῦλος μετὰ τῶν ὄντων ἐν Δαμασκῷ μαθητῶν
ἡμέρας τινάς,
Πραξ. 9,19 Εμεινε δε ο Σαύλος ολίγας ημέρας μαζή με τους μαθητάς,
που ήσαν εις την Δαμασκόν.