Τηλεόραση, διαδίκτυο, κινητό καί πνευματική ζωή Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης 28 11 2015
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Κυριακή 24 Μαΐου 2020
ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.00-00.30
https://youtu.be/9nG7xeYWRKs
Τά ἱερά Μυστήρια-Τό Ἅγιο Χρῖσμα, Ἀρχιμ. Γρηγορίου, 25-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
https://www.youtube.com/
Ἀόρατος πόλεμος. Πόλεμος τῶν παθῶν μέ ἀνδρεία. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Π Σάββας 2008 01 24 ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΜΕ ΑΝΔΡΕΙΑ
Τά ἱερά Μυστήρια- Τό Ἅγιο Βάπτισμα, Ἀρχιμ Γρηγορίου, 18-5- 2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου
Τά ἱερά Μυστήρια-Τό Ἅγιο Βάπτισμα, Ἀρχιμ. Γρηγορίου, 18-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
1. Ἀχαριστία, Ἁγίου Λουκᾶ Συμφερουπόλεως 2. Ὄχι μάσκες - ἡ βλάσφημη θεολογία περί μολυσμοῦ στό ναό.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Σήμερα, μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, γιορτάζουμε τό θαῦμα τό μέγιστο τοῦ Κυρίου στόν παράλυτο. Νά μελετήσουμε ἕνα κήρυγμα ἑνός συγχρόνου ἁγίου, τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ ἐπισκόπου Συμφερουπόλεως, ὁ ὁποῖος τό ἐξεφώνησε τήν Κυριακή τοῦ Παραλύτου στίς 27 Μαΐου τό 1945, ἀλλά ὁ λόγος τῶν Ἁγίων εἶναι διαχρονικός.
Λέει λοιπόν ὁ Ἅγιος, τήν τετάρτη Κυριακή τοῦ Πάσχα, ἡ ἁγία Ἐκκλησία μνημονεύει τό μεγάλο θαῦμα τῆς Κυριακῆς τοῦ Παραλύτου. Ἡ ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει βάλει αὐτό τό θαῦμα, ὅπως καί τίς ἑπόμενες Κυριακές μέ τήν Σαμαρείτιδα καί τό θαῦμα τοῦ τυφλοῦ, γιατί αὐτά ἔγιναν κοντά στόν καιρό τῆς ἑβραϊκῆς Πεντηκοστῆς. Kαί ἐπειδή πλησιάζει καί ἡ Πεντηκοστή πλέον ἡ ὀρθόδοξη, ἡ ἀληθινή Πεντηκοστή, ἡ ἔλευση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, γι’ αὐτό καί ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία ἔχει ὁρίσει νά μελετοῦμε σήμερα, νά θυμόμαστε αὐτό τό θαῦμα.
Ὀνομάζεται Κυριακή τοῦ Παραλύτου, λέει ὁ Ἅγιος Λουκᾶς. Ἀκούσατε τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα γιά αὐτό τό θαῦμα. Δώσατε μήπως προσοχή στό πῶς ὁ θεραπευμένος ἀπό τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό ἀντιμετώπισε τήν θεραπεία του καί τί στάση κράτησε πρός τόν θεῖο εὐεργέτη του; Δέν ἤξερε ποιός τόν θεράπευσε καί στήν ἐρώτηση τῶν ἐχθρῶν τοῦ Χριστοῦ, γραμματέων καί Φαρισαίων, «Τίς ἐστιν ὁ ἄνθρωπος ὁ εἰπών σοι, ἆρον τόν κράββατόν σου καί περιπάτει;»[1], ἀπάντησε, «δέν γνωρίζω». Ἀλλά «μετά ταῦτα εὑρίσκει αὐτόν ὁ Ἰησοῦς ἐν τῷ ἱερῷ καί εἶπεν αὐτῷ· ἴδε ὑγιής γέγονας· μηκέτι ἁμάρτανε, ἵνα μή χεῖρόν σοί τι γένηται»[2]. Τί λοιπόν ἔκανε ὁ θεραπευμένος; Ἀμέσως πῆγε πρός τούς Ἀρχιερεῖς καί ἀνέφερε ὅτι ὁ θεραπευτής του ἦταν ὁ Ἰησοῦς. Ἡ θεραπεία του ἔγινε ἡμέρα Σάββατο. Καί γιά ὅλες τίς πράξεις τοῦ Ἰησοῦ, οἱ ὁποῖες πραγματοποιοῦνταν ἡμέρα Σάββατο οἱ γραμματεῖς καί οἱ Φαρισαῖοι φλέγονταν ἀπό σφοδρή κακία ἐναντίον Του καί ἐπεδίωκαν νά Τόν ἀφανίσουν ὡς δῆθεν παραβάτη τοῦ νόμου τοῦ Μωϋσέως. Καί νά, αὐτός πού ὁ Κύριος ἤγειρε ἀπό τήν κλίνη τῆς βαριᾶς ἀσθένειας συνήργησε μετά τῶν Ἀρχιερέων ἐκδηλώνοντας μεγάλη ἀχαριστία πρός τόν μεγάλο Εὐεργέτη.
Οἱ γραμματεῖς καί οἱ Φαρισαῖοι φθονοῦσαν τόν Κύριο, γιατί ὁ κόσμος πήγαινε πίσω του, Τόν ἀκολουθοῦσε, καί ὁ ἴδιος ὁ Κύριος πολλές φορές εἶχε καταδικάσει τήν ὑποκριτική τους συμπεριφορά. Καί ἐδῶ λέει ὁ Ἅγιος Λουκᾶς, ὅτι καί ὁ παράλυτος πηγαίνει μετά καί κατά κάποιο τρόπο φανερώνει - προδίδει ποιός εἶναι αὐτός ὁ ὁποῖος τόν ἐθεράπευσε στούς ἐχθρούς Του, στούς γραμματεῖς καί τούς Φαρισαίους.
Γέρων Ἰουστίνος: «Ἡ Θεία Λειτουργία καί τά Τίμια Δῶρα θά δίνουν στούς χριστιανούς τή δύναμη γιά νά ὑπομείνουν τήν πείνα καί θά τούς διαφυλάσσουν ἀπό κάθε κακό»
Αναφερόμενος ο Γέροντας στη σύγχρονη ζωή είπε: «Σήμερα, οι άνθρωποι ζουν για το φαίνεσθαι και είναι τόσο δειλοί, ώστε δεν θέλουν ούτε καν ν΄ αναζητήσουν την Αλήθεια, πόσο δε μάλλον να υπερασπιστούν το Όνομά Του. Είμαστε αποδυναμωμένοι, εξουθενωμένοι και σκανδαλισμένοι απ’ αυτόν τον κόσμο, που ενδιαφέρεται για το πώς να κομματιάσει τις ζωές μας και τα έθνη μας. Υπάρχει μια συνεχής τάση για θρυμματισμό και διάβρωση του πνευματικού, του Ορθόδοξου ‘είναι’ μας. Το κλειδί είναι η διατήρηση της πίστης μας, παρ’ όλες τις κακουχίες και τα δεινά».
Πρόσθεσε ακόμη: «Δεν είναι εύκολο να ζεις στις μέρες μας. Αν όμως ο Κύριος επέτρεψε να υποφέρουμε στην εποχή μας, οφείλουμε να υπακούσουμε και να δεχθούμε ευχαρίστως όλα όσα μας συμβαίνουν, ως προερχόμενα από το χέρι του θεού κι όχι του εχθρού. Είναι πιο δύσκολα τώρα, διότι συνηθίσαμε στις ανέσεις, στην τηλεόραση, την τρυφηλή ζωή και τις διάφορες ελευθερίες. Λοιπόν, αγαπημένοι μου, το επιζήμιο αποτέλεσμα αυτών των ελευθεριών μόλις τώρα φαίνεται: οι δυνάμεις της ψυχής μας έχουν ατονήσει. Ο νους είναι βεβαρημένος και το σώμα εξασθενημένο απ’ τις δηλητηριώδεις τροφές, που μας ταΐζουν αυτοί που μας κυβερνούν· και δεν είμαστε συνηθισμένοι στο να διεξάγουμε οποιονδήποτε πόλεμο, είτε πνευματικός είτε σωματικός είναι αυτός. Γι’ αυτό, σας παρακαλώ, μην ψάχνετε για λύσεις! Αγαπητοί μου, δεν υπάρχουν ανθρώπινες λύσεις. Η λύση είναι να πεθαίνεις για τον Χριστό».
Κατανοούσε ότι όλη η ζωή μας, ως χριστιανών, χρειάζεται να είναι ένα συνεχές μαρτύριο του αμαρτωλού εαυτού μας και μια προετοιμασία για μαρτυρικό θάνατο – χρειάζεται ν’ αποκτήσουμε την αγνότητα της καρδιάς ενός παιδιού και να έχουμε μεγάλη ανδρεία σε καιρούς διωγμού.
Τό ὅραμα τοῦ π.Σεραφείμ Ρόουζ γιά τόν γέροντά του, ἀρχιεπίσκοπο Ἀβέρκιο
Ο π. Σεραφείμ είχε επίγνωση του γεγονότος πως, με την κοίμηση του αρχιεπισκόπου Αβερκίου, η αδελφότητα είχε κερδίσει άλλον έναν επουράνιο μεσίτη. Μόλις δύο μέρες μετά το πέρασμα του δίκαιου αρχιεπισκόπου στον άλλο κόσμο, ο π. Σεραφείμ έγραψε σε ένα γράμμα:
Ελπίζουμε στις προσευχές του Βλαντίκα Ιωάννη (Μαξίμοβιτς), και τώρα του Βλαντίκα Αβερκίου στον Ουρανό. Ο π. Σεραφείμ φύλασσε τώρα μία φωτογραφία του αρχιεπισκόπου Αβερκίου στο εικονοστάσι του κελιού του.
Τον Νοέμβριο του 1976, ο π. Σεραφείμ έλαβε μια διαβεβαίωση από τον Θεό πως ο αρχιεπίσκοπος Αβέρκιος ήταν πράγματι στον Ουρανό με τον Χριστό και τους Αγίους του.
Όπως θυμάται ο π. Γερμανός: «Ο π. Σεραφείμ ήρθε στην εκκλησία κατά την πρωινή ακολουθία και μου είπε για ένα όμορφο όνειρο που είδε την προηγούμενη νύχτα. Είδε τον αγαπημένο του αρχιεπίσκοπο Αβέρκιο να βρίσκεται πάνω σε καταπράσινες πεδιάδες οι οποίες οδηγούσαν προς τα πάνω. Υπήρχε εκεί τεράστιος αριθμός ανθρώπων σαν να ήταν μία υπαίθρια συγκέντρωση και ο π. Σεραφείμ ήταν μαζί τους. Ο αρχιεπίσκοπος Αβέρκιος ακτινοβολούσε. Ήταν ντυμένος όπως όλοι με εκθαμβωτικό λευκό χιτώνα, συμπεριλαμβανομένου και του διακόνου δίπλα του και του ίδιου του π. Σεραφείμ, ο οποίος καθόταν λίγο πιο χαμηλά αλλά μπροστά δεξιά από τον αρχιεπίσκοπο Αβέρκιο. Κάποια χαρμόσυνη εορταστική εκδήλωση λάμβανε χώρα. Ο διάκονος θα βοηθούσε τον αρχιεπίσκοπο να λειτουργήσει, αλλά δεν γνώριζε τι λόγια να ψάλει. Ο π. Σεραφείμ, πάντως, γνώριζε τα λόγια και κοίταξε προς τον αρχιεπίσκοπο Αβέρκιο - κάνοντας τον να καταλάβει ότι ήξερε τα σωστά λόγια. Τότε ο αρχιεπίσκοπος τον παρότρυνε να τα πει εκφώνως.
«Αναστήτω ο Θεός»! έψαλε ο π. Σεραφείμ δυνατά, προσθέτοντας μια ειδική μελωδία του ψαλμικού στίχου που χρησιμοποιείται κατά την ακολουθία του Πάσχα, της Αναστάσεως του Κυρίου.
Αἰτωλίας Κοσμᾶς: «Ἀποποινικοποιήσαμε τὴν κάθε βλασφημία τοῦ Κυρίου μας καὶ ποινικοποιήσαμε τὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας, τὰ ἱερὰ Μυστήρια, τὴ θεία Χάρι.»
Ἐν Ἱερᾷ Πόλει Μεσολογγίου τῇ 20ῃ Μαΐου 2020
Ἀριθ. Πρωτ.: 373
Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ
( ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 131)
Πρός τόν Ἱερὸ Κλῆρο καὶ τὸ Χριστεπώνυμον Πλήρωμα
τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.
Ἀγαπητοὶ πατέρες καὶ ἀδελφοί, Χριστὸς Ἄνέστη!
Μὲ τὴν ὑπ’ ἀριθμ. 130/06-05-2020 Ἐγκύκλιο ποὺ ἀπέστειλα πρὸς τοὺς Ἱερεῖς, ἀνέφερα ὅτι μετὰ ἀπὸ τὶς ἐργασίες τὶς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τοῦ μηνὸς Μαΐου, θὰ σᾶς ἐνημερώσω γιὰ τὶς ἀποφάσεις της καὶ θὰ σᾶς δώσω ὁρισμένες ὁδηγίες.
Μὲ τὴν παροῦσα Ἐγκύκλιο, ἀνταποκρινόμενος στὴν ὑπόσχεσί μου, σᾶς ἀποστέλλω τὶς Συνοδικὲς ὁδηγίες γιὰ τὶς ὁποῖες θὰ σᾶς ἐνημερώσουν οἱ σεβαστοὶ ἐφημέριοί σας, σᾶς ὑπογραμμίζω δὲ καὶ μερικὲς ἀλήθειες τὶς ὁποῖες παρακαλῶ νὰ δεχθοῦμε μὲ πνεῦμα ἐμπιστοσύνης, εὐθύνης, ὑπακοῆς καὶ ἐφαρμογῆς, αὐτὲς τὶς κρίσιμες στιγμὲς γιὰ τὴν Ἐκκλησία μας, τὴν πίστι μας, τὴν εὐσέβειά μας, τὴν μυστηριακὴ ζωή μας καὶ τὴ σωτηρία μας.
Κανεὶς, ἀδελφοί μου, δὲν ἀρνεῖται καὶ δὲν πρέπει νὰ ἀρνηθῆ τὶς ὑποδείξεις τῆς εἰλικρινοῦς ἰατρικῆς ἐπιστήμης γιὰ τὴν ὑγεία μας. Τακτικὰ τονίζουμε τὸ γραφικὸ: «Κύριος ἔδωκεν ἐπιστήμην ἐνδοξάζεσθαι ἐν τοῖς θαυμασίοις αὐτοῦ» (Σοφ. Σειρὰχ 38, 6).
Μὲ πόνο πατρικὸ, ὅμως, ἐδῶ, θέλω νὰ ἐπιστήσω τὴν προσοχὴ ὅλων.
Ἄλλο ἰατρικὲς ὁδηγίες καὶ ἄλλο πόλεμος κατὰ τῆς Πίστεως τοῦ Χριστοῦ, κατὰ τῆς Ἐκκλησίας, κατὰ τῶν Μυστηρίων. Ἄλλο νὰ μιλᾶνε οἱ ἰατροὶ μὲ εὐθύνη καὶ διάκρισι καὶ ἄλλο ὁποιοσδήποτε καὶ οἱαδήποτε, ἐκμεταλλευόμενοι τὴν ἰατρική ἐπιστήμη, νὰ παίρνουν ἕνα μικρόφωνο καὶ νὰ ἐξαπολύουν ὕβρεις, ἀμφισβητήσεις, συκοφαντίες κατὰ τῶν ἱερῶν καὶ τῶν ὁσίων τῆς μητέρας μας Ἐκκλησίας, τῶν ἱερῶν μυστηρίων, τῶν ἱερῶν ναῶν, τῶν ἱερῶν συμβόλων καὶ προσκυνημάτων τῆς ὀρθοδοξίας μας. Θὰ μιλήσω πιὸ συγκεκριμένα.
Διδαχή γιά τήν ἔπαρση καί τήν ταπεινοφροσύνη, Ἁγ. Ἰγνατίου , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Διδαχή γιά τήν ἔπαρση καί τήν ταπεινοφροσύνη, Ἁγ. Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ, 24-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ζωντανή μετάδοσηἹ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
Κυριακή τοῦ τυφλοῦ. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή θεραπεία τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ. Μέρος Ἕβδομο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ[:Ιω.19,1-38]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ ΤΥΦΛΟΥ
[Μέρος έβδομο: υπομνηματισμός των χωρίων Ιω.9,35-38]
Επειδή λοιπόν δεν μπόρεσαν ούτε να ανατρέψουν ούτε να εξαλείψουν το γεγονός αυτό, πάλι επανέρχονται στα προηγούμενα λόγια, ασχολούμενοι με τον τρόπο της θεραπείας του τυφλού, όπως ακριβώς μερικοί, οι οποίοι ανιχνεύουν παντού για ένα βέβαιο θήραμα και τρέχουν άλλοτε προς ένα, άλλοτε προς άλλο μέρος. Και επανέρχονται στα προηγούμενα λόγια, για να εξασθενήσουν πάλι αυτούς με τις συνεχείς ερωτήσεις, και λένε: «τί ἐποίησέ σοι; πῶς ἤνοιξέ σου τοὺς ὀφθαλμούς(:Τι σου έκανε; Πώς σε θεράπευσε και πώς σου άνοιξε τα μάτια;)»[Ιω.9,26].Τι κάνει λοιπόν εκείνος; Αφού νίκησε και αποστόμωσε αυτούς, στη συνέχεια δεν συζητεί πλέον συνεσταλμένα και συγκρατημένα· διότι, εφόσον το πράγμα είχε ανάγκη εξετάσεως και αποδείξεων, παρείχε την απόδειξη μιλώντας με κάποια συστολή, όταν όμως τους αποστόμωσε και κατάφερε λαμπρή νίκη απέναντί τους, λαμβάνοντας θάρρος στο εξής, επωφελείται της ευκαιρίας και στέκεται με παρρησία ενώπιόν τους.
Και τι λέγει; «εἶπον ὑμῖν ἤδη, καὶ οὐκ ἠκούσατε· τί πάλιν θέλετε ἀκούειν;(:Μόλις πριν από λίγο σας το είπα, τους απάντησε, και δεν θελήσατε να προσέξετε και να παραδεχθείτε ό,τι σας είπα. Γιατί τώρα θέλετε να ακούσετε πάλι τα ίδια; Μήπως θέλετε κι εσείς να γίνετε μαθητές του;)»[Ιω.9,27].Είδες παρρησία επαίτου απέναντι σε άντρες γραμματείς και Φαρισαίους; Τόσο ισχυρή είναι η αλήθεια, τόσο ασθενές το ψεύδος· διότι εκείνη μεν, και αν ακόμη στηρίζεται σε απλούς και τυχαίους ανθρώπους, ενδόξους τους αναδεικνύει, το ψεύδος όμως, αν και παρουσιάζεται με το μέρος των ισχυρών, τους αποδεικνύει ασθενείς. Και εκείνο το οποίο λέγει, σημαίνει το εξής περίπου: «Δεν προσέχετε στα λεγόμενά μου· για τον λόγο αυτό δε θα μιλήσω πλέον, ούτε συνεχώς θα απαντώ σε εσάς, εφόσον ρωτάτε ασκόπως, και θέλετε να ακούσετε όχι για να μάθετε, αλλά για να διαβάλλετε και να κατηγορήσετε αυτά που λέγονται».
Ἀναφέρει προσκυνητής γιά τήν πρώτη μέρα στήν Θεία Λειτουργία
Δόξα τω Θεώ, σήμερα που πήγα να εκκλησιαστώ, δεν ήταν κανείς στην είσοδο να μου πει για αντισηπτικό και μάσκα, και ενώ είχε καθίσματα έξω στο προαύλιο και καθόταν κόσμος, μπήκα μέσα στον Ιερό Ναό και κάθισα σε καρέκλα και όταν κοινωνούσαμε δεν κρατούσαμε τις αποστάσεις και κανείς δεν είχε μάσκα.
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2020/05/blog-post_288.html
"...Ὁ ἄνθρωπος χωρίς τήν Θεία Κοινωνία, χωρίς το Χριστό εἶναι ἕνα θηρίο, ἕνας ἀγριάνθρωπος..." ~
Δημήτριος Παναγόπουλος Ἱεροκήρυκας †
Ο άνθρωπος που μεταλαμβάνει των Αχράντων Μυστηρίων, κοινωνεί όλο το σώμα του Χριστού και όλο το Αίμα Του.
Ξέρετε γιατί;
Για να κάνει ο άνθρωπος τον νου του Χριστό, για να κάνει σπλάχνα Χριστού, για να κάνει πόδια Χριστού, για να κάνει μάτια Χριστού, να είναι όλο το είναι του Χριστός! Έτσι αλλάζει η φύση του ανθρώπου, χωρίς να το καταλάβει και δημιουργεί συγγένεια ο άνθρωπος με το Χριστό, γίνεται κατά Χάρη αδερφός του Χριστού.
Όσοι όμως δεν Κοινωνούν [από αδιαφορία και όχι εξαιτίας κανόνος], δεν μπορούν να έχουν γνωρίσματα του Χριστού και ούτε το «Πάτερ ημών» δεν πρέπει να λένε!
ΚΥΡΙΑΚΗ 24-5-2020
ΚΥΡΙΑΚΗ 24-5-2020
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟ- ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 06.00-10.30
Τίτλος κηρύγματος :
Κυριακή τοῦ τυφλοῦ- Συναξάριον, Ἑρμηνεία εὐαγγ. περικοπῆς, Ἐπ. Νικηφόρου Θεοτόκη, 24-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΟΜΙΛΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 12.00-13.00
Τίτλος Ὁμιλίας : Διδαχή γιά τήν ἔπαρση καί τήν ταπεινοφροσύνη, Ἁγ. Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ, 24-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Τίτλος Ὁμιλίας : Διδαχή γιά τήν ἔπαρση καί τήν ταπεινοφροσύνη, Ἁγ. Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ, 24-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 20.00-00.30
Τίτλος κηρύγματος :
Τίτλος κηρύγματος :
Τά ἱερά Μυστήρια-Τό Ἅγιο Χρῖσμα, Ἀρχιμ. Γρηγορίου, 25-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
«Πάντες»!
- Γέροντα, πρέπει νὰ κοινωνοῦν ὅλοι στὴν Θεία Λειτουργία;
- Βρέ, δὲν τὸ λέω ἐγώ. Τὸ λέει ὁ Κύριος. «Πάντες»! Μήπως ἔχει καμιὰ ἄλλην ἔννοια ἡ λέξη καὶ δὲν τὴν ξέρω; Καὶ παρακάτω ἡ εὐχὴ λέει: «καὶ δι’ ἡμῶν παντὶ τῷ λαῷ». Φυσικά, ὅσοι δὲν ἔχουν κωλύματα. Οἱ ἄλλοι πρέπει νὰ πάρουν προηγουμένως ἄφεση πνευματικοῦ. Ἀλλιῶς, χωρὶς Θεία Κοινωνία, χωρὶς Χριστό, πῶς θὰ βγεῖς μέσα στὴν καθημερινότητα; Ἦρθες στὴν Ἐκκλησία καὶ ἔχασες τὸ σπουδαιότερο, τὸ Δῶρο, τὸ πᾶν: ἔμεινες μὲ τὸ ἀντίδωρο.
π.Σεραφείμ Ρόουζ: Στά χρόνια πού ἔρχονται, ὁ διάβολος θά χρησιμοποιεῖ κάθε εὐκαιρία νά συγχύσει τούς ἀληθινούς Ὀρθόδοξους Χριστιανούς.......
π.Σεραφείμ Ρόουζ:
Στα χρόνια που έρχονται, ο διάβολος θα χρησιμοποιεί κάθε ευκαιρία να συγχύσει τους αληθινούς Ορθόδοξους Χριστιανούς, τον έναν ενάντια στον άλλο, άλλοτε για θέματα μεγάλα και άλλοτε (συνήθως) για μικρά. Πρέπει να προσπαθήσουμε με σταθερότητα να μην πιαστούμε από το δόλωμα. ο διάβολος περπατά γυμνός ανάμεσά μας…
http://apantaortodoxias.blogspot.com/2020/05/blog-
24 Μαΐου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ ς΄ ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ. "Ἡ θεραπεία τοῦ ἐκ γενετῆς τυφλοῦ". Τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Συμεών τοῦ ἐν τῷ Θαυμαστῷ ὄρει. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. ς΄ Πράξ. (Πρξ. ις΄ 16-34).
Πραξ. 16,16 Ἐγένετο δὲ
πορευομένων ἡμῶν εἰς προσευχὴν παιδίσκην τινὰ ἔχουσαν
πνεῦμα πύθωνος ἀπαντῆσαι ἡμῖν, ἥτις ἐργασίαν
πολλὴν παρεῖχε τοῖς κυρίοις αὐτῆς μαντευομένη.
Πραξ. 16,16 Καποτε δε, όταν ημείς επηγαίναμε στον τόπον της
προσευχής, μας συνήντησε στον δρόμον μια νεαρά δούλη, που είχε πονηρόν,
μαντικόν πνεύμα μέσα της και έδιδε διαφόρους μαντείας επί μέσα της και έδιδε
διαφόρους μαντείας επί πληρωμή. Αυτή με τας μαντείας που έδινε, απέδιδε πολλά
κέρδη στους κυρίους της.