Πῶς θά εἶναι ἡ ζωή μετά τόν Θάνατο, 7-5-2017, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020
Δέν πρέπει νά κρίνουμε τόν πλησίον μας-Ἀββᾶ Δωροθέου,14-8-2016, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)
Δέν πρέπει νά κρίνουμε τόν πλησίον μας Ἀββᾶ Δωροθέου,14-8-2016, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (ἀπόσπασμα)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
«Μία ὑπῆρχεν, ἡ ἐν τῷ Ἅδῃ ἀχώριστος...» Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
«Μία ὑπῆρχεν, ἡ ἐν τῷ Ἅδῃ ἀχώριστος...» Ἐορτοδρόμιο, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 1-5-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
«Νόμῳ θανόντων, τήν ἐν τῷ τάφῳ κατάθεσιν...»,Ἁγ. Νικοδήμου,30-4-20, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
«Νόμῳ θανόντων, τήν ἐν τῷ τάφῳ κατάθεσιν...», Ἐορτοδρόμιο, Ἁγ. Νικοδήμου, 30-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
Κυριακή Ε Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ρωμ. 10,1-10]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Ἀδελφοί, ἡ μὲν εὐδοκία τῆς ἐμῆς καρδίας καὶ ἡ δέησις πρὸς τὸν Θεὸν ὑπὲρ αὐτῶν εἰς σωτηρίαν(:ενώ όμως αδελφοί, οι Ισραηλίτες απίστησαν και αποξενώθηκαν από τη σωτηρία του Μεσσία, η σφοδρή επιθυμία και ευαρέσκεια της καρδιάς μου και η δέηση που απευθύνω στον Θεό είναι για χάρη των Ισραηλιτών, για να πετύχουν τη σωτηρία)»[Ρωμ.10,1].
Πρόκειται πάλι να ασχοληθεί με αυτούς σφοδρότερα από ό,τι προηγουμένως. Γι' αυτό πάλι αναιρεί την υποψία κάθε αποστροφής και χρησιμοποιεί πολύ την εκ των προτέρων διόρθωση. «Να μην προσέχετε λοιπόν», λέγει, «στα λόγια, ούτε στις κατηγορίες μου, αλλά ότι λέγω αυτά όχι από εχθρική διάθεση». Γιατί δεν είναι γνώρισμα του ίδιου ατόμου και να επιθυμεί να σωθούν αυτοί, και όχι μόνο να επιθυμεί, αλλά και να προσεύχεται, και πάλι να τους μισεί και να τους αποστρέφεται· καθόσον με τη λέξη «εὐδοκία» εδώ εννοεί τη σφοδρή επιθυμία και την προσευχή που κάνει. Όχι μόνο λοιπόν για να απαλλαγούν από την κόλαση, αλλά και για να σωθούν αυτοί, και φροντίζει και προσεύχεται πολύ. Όχι όμως μόνο από εδώ, αλλά και από τα επόμενα δείχνει την αγάπη που έχει προς αυτούς· γιατί από τα ίδια τα πράγματα, όσο μπορούσε, αγωνίζεται και μάχεται ζητώντας να βρει γι΄αυτούς έστω και κάποια ασήμαντη απολογία· και δεν μπορεί, γιατί νικιέται από τη φύση των πραγμάτων.
«Μαρτυρῶ γὰρ αὐτοῖς ὅτι ζῆλον Θεοῦ ἔχουσιν, ἀλλ΄ οὐ κατ΄ ἐπίγνωσιν(:και επιθυμώ να σωθούν, διότι δίνω γι΄αυτούς μαρτυρία ότι έχουν ζήλο για τον Θεό· αλλά ο ζήλος τους αυτός δεν διευθύνεται από ορθή και πλήρη γνώση σχετικά με τον Θεό και για τα καθήκοντα προς Αυτόν)»[Ρωμ.10,2], λέγει. Ασφαλώς αυτά είναι άξια για συγνώμη, όχι για κατηγορία. Εάν λοιπόν είναι αποχωρισμένοι όχι για άνθρωπο, αλλά για ζήλο, είναι δίκαιο να ελεούνται αυτοί μάλλον, παρά να τιμωρούνται.
«Νά μέ συγχωρέσετε, δέν ἤξερα νά σᾶς τό πῶ, καί ζήτησα ἀπό τό Θεό νά σᾶς τό δείξει…»
Κάποτε, επισκεπτόμενος το Άγιον Όρος, βρέθηκα στα Κατουνάκια.
Εκεί υπήρχε ένας άνθρωπος, ο οποίος είχε φτάσει σε μεγάλο ύψος αγιότητος. Ομοίαζε περισσότερο με άγγελο…
Το πρόσωπό του έλαμπε από τη Χάρη του Θεού. Στην πορεία μου αυτή για τα Κατουνάκια είχα μαζί μου δύο καθηγητές θεολόγους και ένα φοιτητή του Πολυτεχνείου. Φτάσαμε στο γέροντα μετά από μεγάλη ανάβαση…
Μας υποδέχτηκε με απέραντη χαρά κι αγάπη.
«Έχω μεγάλη χαρά» έλεγε:¨»Παπάς ήρθε στο κελί μου».
Καθίσαμε και ένας από τους καθηγητές ρώτησε:
«Γέροντα μπορείτε να μας πείτε κάτι για την ευωδία του Αγίου Πνεύματος;»
Ὅταν θέλει ὁ Θεός καί ὁ διάβολος τόν ὑπηρετεῖ»!
Υπήρχε μια φτωχή γυναίκα, η οποία όλη την ώρα, ό,τι καλό και να συνέβαινε, κοίταζε τον ουρανό και έλεγε: «δόξα τω Θεώ». Αισθανόταν πολύ ευγνώμων για το οτιδήποτε.
Κάπου εκεί κοντά έμενε ένας πλούσιος άνθρωπος. Κάθε φορά, λοιπόν, που περνούσε μπροστά από το σπίτι της γυναίκας, την άκουγε να λέει «δόξα τω Θεώ. Ευχαριστώ, Κύριε». Στην αρχή δεν έδινε σημασία, αλλά κάποια στιγμή αυτό άρχισε να τον εκνευρίζει.
«Πώς μπορεί αυτή η γυναίκα, τόσο φτωχή, να ευχαριστεί συνέχεια το Θεό;» σκεφτόταν.
Μια μέρα, λοιπόν, όταν ξαναπέρασε μπροστά από το σπίτι της και την άκουσε να λέει πάλι «δόξα τω Θεώ», νευρίασε τόσο πολύ, που είπε στον υπηρέτη του: «Πήγαινε στο παντοπωλείο και γέμισε δυό τσάντες τρόφιμα. Πήγαινέ τα σ’ αυτή τη γυναίκα και όταν σε ρωτήσει ποιος τα στέλνει, να της πεις ότι ο διάβολος τα στέλνει».
5G: Ἡ μεγάλη ἀπειλή γιὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ τόν πλανήτη
Ἕνα στρατιωτικὸ Ο.Μ.Κ. (ὅπλο μαζικῆς καταστροφῆς) στὴν ὑπηρεσία τῆς Νέας Τάξεως
Τὰ σχέδια τῆς 5G ἀπειλοῦν νὰ προκαλέσουν μὴ ἀναστρέψιμες ἐπιπτώσεις στὸν ἄνθρωπο, καθὼς καὶ μία μόνιμη ζημία σὲ ὅλα τὰ οἰκοσυστήματα τοῦ πλανήτη. Πρέπει νὰ ληφθοῦν ἀμέσως μέτρα γιὰ τὴν προστασία τῆς ἀνθρωπότητος καὶ τοῦ περιβάλλοντος, συμφώνως μὲ τὶς ἠθικὲς δομὲς καὶ τὶς διεθνεῖς συμφωνίες.
Γράφει ὁ Ἄγγελος Κ. Βασιλειάδης, χημικὸς μηχανικὸς
ΜΕΡΟΣ Α*
Οἱ ἑταιρεῖες τηλεπικοινωνιῶν ἑτοιμάζονται μὲ τὴν ὑποστήριξι τῶν Κυβερνήσεών τους νὰ ἐγκαταστήσουν μέσα στὰ ἑπόμενα δύο χρόνια τὰ ἀσύρματα δίκτυα 5ης γενεᾶς (5G) σὲ ὅλον τὸν κόσμο. Εἶναι ἤδη γνωστό ὅτι ἡ κίνησις αὐτὴ θὰ ἐπιφέρη πρωτοφανεῖς κοινωνικὲς ἀλλαγὲς σὲ παγκόσμια κλίμακα. Θὰ ἔχουμε «ἔξυπνα» σπίτια, «ἔξυπνες» ἐπιχειρήσεις, «ἔξυπνους» αὐτοκινητοδρόμους, «ἔξυπνες» πόλεις καὶ αὐτόνομα αὐτοκίνητα. Σχεδὸν ὅ,τι ἔχουμε καὶ ὅ,τι θὰ ἀγοράζουμε, ἀπὸ ψυγεῖα, πλυντήρια, μέχρι συσκευασίες γάλακτος, βοῦρτσες μαλλιῶν καὶ παιδικὲς πάνες, θὰ εἶναι ἐξωπλισμένο μὲ κεραία καὶ μικροκύκλωμα, γιὰ νὰ συνδέεται ἀσύρματα μὲ τὸ διαδίκτυο. Κάθε ἄνθρωπος πάνω στὴν γῆ θὰ ἔχη ἄμεση πρόσβασι σὲ ἀσύρματη ἐπικοινωνία ὑψηλῶν ταχυτήτων ἀπὸ κάθε σημεῖο τοῦ πλανήτη, ἀκόμη καὶ σὲ τροπικὰ δάση, στὴ μέση τῶν ὠκεανῶν καὶ στὴν Ἀνταρκτική.
Αὐτό, ποὺ δὲν γίνεται εὐρέως γνωστό, εἶναι ὅτι ἡ συγκεκριμένη κατάστασις θὰ ἐπιφέρη μία μὴ ἀναμενομένη περιβαλλοντικὴ ἀλλαγὴ σὲ παγκόσμια κλίμακα. Εἶναι ἀδύνατον νὰ προβλέψουμε τὸ ἀναμενόμενο πλῆθος τῶν σημείων, ποὺ θὰ ἐκπέμπουν αὐτὲς τὶς ραδιοσυχνότητες,. Πλέον τῶν νέων, ἑκατομμυρίων σταθμῶν-κεραιῶν 5G πάνω στὴν γῆ καὶ τῶν 20.000 δορυφορικῶν πομπῶν στὸ διάστημα, 200 δισεκατομμύρια ἀντικείμενα θὰ ἐκπέμπουν σῆμα καὶ συμφώνως μὲ τοὺς ὑπολογισμοὺς θὰ περιλαμβάνωνται στὸ διαδίκτυο τῶν Πραγμάτων (Internet of Things) μέχρι τὸ 2020 καὶ ἴσως ἕως ἕνα τρισεκατομμύριο ἀντικειμένων μερικὰ χρόνια ἀργότερα. Ἐμπορικὲς συχνότητες 5G σὲ χαμηλότερες ταχύτητες ἔχουν ἤδη χρησιμοποιηθῆ στὸ Qatar, στὴν Φιλανδία καὶ στὴν Ἐσθονία στὰ μέσα τοῦ 2018.
Οἱ πολὺ ὑψηλὲς συχνότητες (μῆκος κύματος χιλιοστοῦ) εἶχαν προγραμματισθῆ νὰ ξεκινήσουν στὸ τέλος τοῦ 2018.
Παρὰ τὴν γενικώτερη ἀπόρριψι, ἡ παραδοχὴ ὅτι ἡ ἀκτινοβολία τῶν ραδιοσυχνοτήτων βλάπτει τὴν ὑγεία, εἶναι ἤδη ἀποδεκτή. Οἱ συσσωρευμένες κλινικὲς ἀναφορὲς σὲ ἀνθρώπους, ποὺ ἔχουν ὑποστῆ ἐπιπτώσεις στὴν ὑγεία τους, τὰ πειραματικὰ ἀποτελέσματα γιὰ βλάβες τοῦ DNA, τῶν κυττάρων καὶ τῶν ὀργάνων σὲ ἕνα μεγάλο δεῖγμα ζώων καὶ φυτῶν καὶ οἱ ἐπιδημιολογικὲς ἀποκαλύψεις ὅτι πολλὲς σοβαρὲς ἀσθένειες τοῦ συγχρόνου πολιτισμοῦ μας, ὅπως ὁ καρκῖνος, οἱ καρδιοπάθειες καὶ ὁ σακχαρώδης διαβήτης, προκαλοῦνται κατὰ κύριον λόγον ἐξ αἰτίας τῆς ἠλεκτρομαγνητικῆς ρυπάνσεως, ἀποτελοῦν μέρος μιᾶς σοβαρῆς βιβλιογραφίας μὲ περισσότερες ἀπὸ 10.000 ἠλεγμένες μελέτες-δημοσιεύσεις.
Ἡ ζωή στήν Ἐκκλησία ἔχει ὡς κέντρο τόν Χριστό, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου .Μέρος Τρίτο
ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
Ὁ σκοπός τῆς πνευματικῆς ζωῆς, τῆς ἄσκησης καί τῆς μετοχῆς στά μυστήρια εἶναι κατά τούς φιλοκαλικούς Πατέρες ἡ ἐπίτευξη τῆς ἀγάπης πρός τόν Χριστό καί ὄχι ἡ ὅραση φωτός, τό ὁποῖο μπορεῖ νά εἶναι καί φῶς δαιμονικό.
«Ὁ νοῦς, ὅταν ἀρχίσῃ», διδάσκει ὁ ἅγιος Διάδοχος Φωτικῆς, «νά δέχεται συχνά τήν ἐνέργεια τοῦ θείου φωτός, γίνεται ὁλόκληρος κάπως διαφανής, ὥστε ὁ ἴδιος νά βλέπῃ πλούσια τό φῶς τοῦ ἑαυτοῦ του. Αὐτό βέβαια καθ’ ὁλοκληρίαν γίνεται, ὅταν ἡ δύναμη τῆς ψυχῆς ἐξουσιάσῃ πλήρως τά πάθη. Ὅτι ἐξάλλου, κάθε τι τό ὁποῖο παρουσιάζεται σ’ αὐτόν [στό νοῦ] μέ σχῆμα, εἴτε σάν φῶς, εἴτε σάν φωτιά, προξενεῖται ἀπό τήν πανουργία τοῦ ἐχθροῦ [τοῦ διαβόλου], μᾶς [τό] διδάσκει μέ σαφήνεια ὁ θεσπέσιος [Ἀπόστολος] Παῦλος, λέγοντας ὅτι αὐτός [ὁ διάβολος] μετασχηματίζεται σέ ἄγγελο φωτός[20]. Δέν πρέπει λοιπόν κανείς νά μετέρχεται τόν ἀσκητικό βίο [στηριγμένος] σ’ αὐτήν τήν ἐλπίδα, [ὅτι δηλαδή θά βλέπῃ ὁράματα], γιά νά μήν εὕρῃ ὁ σατανᾶς εἰς τό ἑξῆς ἀπό αὐτό τήν ψυχή πρόσφορη γιά τήν συναρπαγή. Ἀλλά νά φθάσωμε [νά ἐπιθυμοῦμε], μόνον νά ἀγαπήσωμε τόν Θεό μέ κάθε [ἐσωτερική] αἴσθησι καί πληροφορία τῆς καρδίας, τό ὁποῖο ἀκριβῶς εἶναι [αὐτό τό ὁποῖο λέγει ἡ Ἁγία Γραφή]: «μέ ὁλόκληρη τήν ψυχή καί μέ ὁλόκληρη τήν καρδία καί μέ ὁλόκληρη τήν διάνοια»[21]. Διότι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος σ’ αὐτό δέχεται τήν θεία ἐνέργεια ἀπό τήν Χάρι τοῦ Θεοῦ, ἀποδημεῖ ἀπό τόν κόσμο, ἀκόμα κι ἄν διαμένῃ μέσα στόν κόσμο»[22].
Δέν πρέπει ἑπομένως νά ἀσκοῦμε τήν πνευματική ζωή μέ σκοπό τήν ὅραση φωτός ἤ τήν ὁποιαδήποτε «μεταφυσική» ἐμπειρία, ἀλλά γιά νά ἀγαπήσουμε τόν Θεό μέ κάθε αἴσθηση καί πληροφορία τῆς καρδίας. Αὐτός, πού ζεῖ διά τῆς χάριτος αὐτήν τήν κατάσταση, ἀποδημεῖ ἀπό τόν κόσμο ἀκόμη καί ἄν εἶναι παρών στόν κόσμο.
Ἀκοίμητο λυχνάρι
Η προσευχή να είναι αδιάλειπτη, σαν ακοίμητο λυχνάρι μέσα στην καρδιά. Να φροντίζουμε να υπάρχει πάντοτε λάδι για να το κρατάμε αναμμένο. Ακόμη και τις στιγμές που μας είναι πάρα πολύ δύσκολο να προσευχηθούμε, να προσευχόμαστε έστω και ελάχιστα, ώστε να μη σβήσει το λυχνάρι μας. Για. να μην αιφνιδιασθούμε τη στιγμή του θανάτου, οφείλουμε να είμαστε σαν τις φρόνιμες και όχι σαν τις μωρές παρθένες.
Η προσευχή να μην εξαρτάται ούτε από την έμπνευση, ούτε από τη φαντασία μας. Είναι σκανδαλώδες να λέμε: «Δεν έχω διάθεση να προσευχηθώ». Είναι προσβολή προς τον Θεό, πραγματική βλασφημία. Η προσευχή πρέπει να αποτελεί για μας απόλυτο κανόνα.
Πού εἶναι ὁ Θεός; Πατήρ Εὐσέβιος Βίττης.
...Ἐμεῖς λοιπόν λέμε΄ ποῦ εἶναι ὁ Θεός; Δέν βλέπει ὁ Θεός τί γίνεται στόν κόσμο; Δέν βλέπει ὁ Θεός τούς τυράννους, τούς κακούργους, τούς ἐγκληματίες, τούς ἐκμεταλλευτές, τούς διαφθορεῖς, τούς ἀνατροπεῖς κάθε ἠθικῆς καί φυσικῆς ἀκόμη τάξεως; Δέν βλέπει τίς ἀδικίες καί τίς ὠμότητες πού διαπράττουν ἂνθρωποι μέ διεστραμμένα ἒνστικτα καί σατανική διάθεση καί πράξη;
Ὁ Θεός, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, τό ξαναλέω γιά πολλοστή φορά τά βλέπει ὃλα, τά ξέρει ὃλα, τά σημειώνει στή θεία του μνήμη ὃλα καί ἐπιφυλάσσεται νά ἀποκαταστήση τή δικαιοσύνη καί τό δίκαιο τοῦ κάθε ἀνθρώπου. Μέ τόν ἐρχομό τοῦ Χριστοῦ θά καταλυθῆ μιά γιά πάντα τό ἀρχαῖο καθεστώς τῆς ἁμαρτίας καί θά ἐγκατασταθῆ ἡ αἰώνια καί ἀκατάλυτη καί ἀδιάδοχη βασιλεία του, βασιλεία δικαιοσύνης, ἀγάπης, ἁγιότητος, εἰρήνης, ἀτέλειωτης μακαριότητος.
Ἂς μή χάνουμε λοιπόν, ἀδελφοί μου, τό θάρρος καί τήν αἰσιοδοξία μας καί ὃταν τά πάντα γύρω μας φαίνωνται κατάμαυρα καί ἀπελπιστικά. ἡ ζωή μας εἶναι πορεία πρός κάτι τό πολύ συγκεκριμένο.
Μήπως ὁ Ἀντίχριστος θά καθίσει σέ χριστιανικό ναό;π.Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
Κατηχήσεις Ἁγίου Κυρίλλου.
https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=dSIAfB4LMQ4&app=desktop
https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=dSIAfB4LMQ4&app=desktop
Νομίζω πώς τίποτα δέν εἶναι πιό δύσκολο ἀπό τήν προσευχή
Ἀββᾶς Ἀγάθων
ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑΝ πάλι οἱ ἀδελφοί
- Πατέρα, ποιά ἀρετὴ ἔχει τὸν περισσότερο κόπο;
Ἐκεῖνος τοὺς λέει:
- Συγχωρῆστε με, νομίζω πὼς τίποτα δὲν εἶναι πιὸ δύσκολο ἀπὸ τὴν προσευχή. Γιατὶ πάντοτε, ὅταν θέλει νὰ προσευχηθεῖ ὁ ἄνθρωπος, οἱ ἐχθροὶ θέλουν νὰ τὸν σταματήσουν· ἐπειδὴ ξέρουν πὼς τίποτα δὲν μπορεῖ νὰ τοὺς ἐμποδίσει, παρὰ μόνον ἡ προσευχὴ στὸν Θεό.
Ἄς προσέξουμε...
Σκοπός της ζωής μας είναι να γίνουμε τέλειοι και άγιοι. Να αναδειχθούμε παιδιά του Θεού και κληρονόμοι της βασιλείας των ουρανών. Ας προσέξουμε μήπως, για χάρη της παρούσας ζωής, στερηθούμε τη μέλλουσα, μήπως, από τις βιοτικές φροντίδες και μέριμνες, αμελήσουμε το σκοπό της ζωής μας.
Άγιος Νεκτάριος επίσκοπος Πενταπόλεως
10 Ἰουλίου. Τῶν Ἁγίων ΜΕ΄ Μαρτύρων τῶν ἐν Νικοπόλει τῆς Ἀρμενίας καί τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Γρηγορίου, Ἐπισκόπου Ἄσσου. Τῶν Ὁσίων Πατέρων Παρθενίου καί Εὐμενίου, τῶν ἐν Κουδουμᾷ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Παρ. ε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ῥωμ. ις΄ 1-16).
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΙϚ´ 1 - 16
1 Συνίστημι δὲ ὑμῖν Φοίβην τὴν ἀδελφὴν ἡμῶν, οὖσαν διάκονον τῆς ἐκκλησίας τῆς ἐν Κεγχρεαῖς, 2
ἵνα αὐτὴν προσδέξησθε ἐν Κυρίῳ ἀξίως τῶν ἁγίων καὶ παραστῆτε αὐτῇ ἐν ᾧ
ἂν ὑμῶν χρῄζῃ πράγματι· καὶ γὰρ αὐτὴ προστάτις πολλῶν ἐγενήθη καὶ αὐτοῦ
ἐμοῦ. 3 Ἀσπάσασθε Πρίσκιλλαν καὶ Ἀκύλαν τοὺς συνεργούς μου ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, 4
οἵτινες ὑπὲρ τῆς ψυχῆς μου τὸν ἑαυτῶν τράχηλον ὑπέθηκαν, οἷς οὐκ ἐγὼ
μόνος εὐχαριστῶ, ἀλλὰ καὶ πᾶσαι αἱ ἐκκλησίαι τῶν ἐθνῶν, καὶ τὴν κατ’
οἶκον αὐτῶν ἐκκλησίαν. 5 ἀσπάσασθε Ἐπαίνετον τὸν ἀγαπητόν μου, ὅς ἐστιν ἀπαρχὴ τῆς Ἀχαΐας εἰς Χριστόν. 6 ἀσπάσασθε Μαριάμ, ἥτις πολλὰ ἐκοπίασεν εἰς ὑμᾶς. 7
ἀσπάσασθε Ἀνδρόνικον καὶ Ἰουνίαν τοὺς συγγενεῖς μου καὶ συναιχμαλώτους
μου, οἵτινές εἰσιν ἐπίσημοι ἐν τοῖς ἀποστόλοις, οἳ καὶ πρὸ ἐμοῦ
γεγόνασιν ἐν Χριστῷ, 8 ἀσπάσασθε Ἀμπλίαν τὸν ἀγαπητόν μου ἐν Κυρίῳ. 9 ἀσπάσασθε Οὐρβανὸν τὸν συνεργὸν ἡμῶν ἐν Χριστῷ καὶ Στάχυν τὸν ἀγαπητόν μου. 10 ἀσπάσασθε Ἀπελλῆν τὸν δόκιμον ἐν Χριστῷ. ἀσπάσασθε τοὺς ἐκ τῶν Ἀριστοβούλου. 11 ἀσπάσασθε Ἡρῳδίωνα τὸν συγγενῆ μου. ἀσπάσασθε τοὺς ἐκ τῶν Ναρκίσσου τοὺς ὄντας ἐν Κυρίῳ. 12 ἀσπάσασθε Τρύφαιναν καὶ Τρυφῶσαν τὰς κοπιώσας ἐν Κυρίῳ. ἀσπάσασθε Περσίδα τὴν ἀγαπητήν, ἥτις πολλὰ ἐκοπίασεν ἐν Κυρίῳ. 13 ἀσπάσασθε Ροῦφον τὸν ἐκλεκτὸν ἐν Κυρίῳ καὶ τὴν μητέρα αὐτοῦ καὶ ἐμοῦ. 14 ἀσπάσασθε Ἀσύγκριτον, Φλέγοντα, Ἑρμᾶν, Πατρόβαν, Ἑρμῆν καὶ τοὺς σὺν αὐτοῖς ἀδελφούς. 15 ἀσπάσασθε Φιλόλογον καὶ Ἰουλίαν, Νηρέα καὶ τὴν ἀδελφὴν αὐτοῦ, καὶ Ὀλυμπᾶν καὶ τοὺς σὺν αὐτοῖς πάντας ἁγίους. 16 ἀσπάσασθε ἀλλήλους ἐν φιλήματι ἁγίῳ. ἀσπάζονται ὑμᾶς αἱ ἐκκλησίαι τοῦ Χριστοῦ.