Ο ΣΙΩΝΙΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΒΑΣΙΚΟ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΥΘΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ,5 5 2019, Ἀρχιμ Σάββας Ἁγιορείτης
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τρίτη 21 Ιουλίου 2020
Εἶναι σκάνδαλο καί μωρία τά λαμπρά καί χρυσά ἄμφια τῶν Ἱερέων καί Ἀρχιερέων
Εἶναι σκάνδαλο καί μωρία τά λαμπρά καί χρυσά ἄμφια τῶν Ἱερέων καί Ἀρχιερέων 15 12 2019
Γαστριμαργία, πορνεία, φιλαργυρία, ὀργή Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης
Γαστριμαργία, πορνεία, φιλαργυρία, ὀργή Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης 03-08-2006
Ψαλμός 44, 7.«Ὁ θρόνος σου, ὁ Θεός, εἰς τόν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Ψαλμός 44, 7.«Ὁ θρόνος σου, ὁ Θεός, εἰς τόν αἰῶνα τοῦ αἰῶνος». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης 22-12-2016
Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης – Συμπαράσταση στούς διωκόμενους πιστούς τοῦ Καναδᾶ.
Πριν πούμε το δι’ ευχών, θέλω να εκφράσω την συμπαράσταση απέναντι στους Χριστιανούς του Καναδά, οι οποίοι διώκονται ουσιαστικά διότι αποφάσισε εκεί η Αρχιεπισκοπή να αλλάξει τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας και να υιοθετήσει αυτήν την βλάσφημη πρακτική των πολλών λαβίδων. Και βεβαίως όλο αυτό είναι μία βλάσφημη θεολογία και δεν πρέπει σε καμμιά περίπτωση η αγία μας Εκκλησία να το δεχθεί αυτό.
Δυστυχώς όμως αυτό το κακό, αυτή η βλασφημία, η βλάσφημη θεολογία ότι μπορεί κανείς να κολλήσει μικρόβια από την αγία λαβίδα -λες και υπάρχει καλύτερο αντισηπτικό από το Πνεύμα το Άγιο και χρειαζόμαστε τα οινοπνεύματα για να καθαρίσουμε τα άγια σκεύη- αυτή η βλάσφημη θεολογία δυστυχώς προχωράει και πρέπει να αντισταθούμε. Και πολύ καλά κάνουνε οι ευσεβείς κάτοικοι του Τορόντο και του Καναδά, οι οποίοι σήμερα θα κάνουν συλλαλητήριο μπροστά στην Αρχιεπισκοπή διαμαρτυρόμενοι για αυτήν την βλάσφημη εισαγωγή των πολλαπλών λαβίδων στη Θεία Κοινωνία. Ευτυχώς και κάποιοι ιερείς αντέδρασαν και απ’ ότι έμαθα διώκονται, αλλά αυτό δεν έχει σημασία, είναι μεγάλη τους τιμή γιατί διώκονται για χάρη του Χριστού.
Η Ιερά μας Παράδοσις πρέπει να διαφυλαχθεί ακεραία και δεν επιτρέπεται για κανέναν λόγο να αλλάζει. Ο Χριστός μας μας έδωσε την Θεία Λειτουργία και η αγία μας Εκκλησία κράτησε αυτήν την Λειτουργία όλα αυτά τα χρόνια. Βεβαίως, κάποιοι ισχυρίζονται ότι μπορεί η Εκκλησία να αλλάξει τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας. Μπορεί να το κάνει αυτό όπως το έκανε στο παρελθόν για λόγους όμως ποιμαντικούς και όχι για λόγους απιστίας και βλασφημίας, όπως το κάνει ενδεχομένως κάποια Τοπική Εκκλησία τώρα.
Ἀσκητὲς μέσα στὸν κόσμο Γ’ – γ΄. Σπυρίδων Μηνέττος, ὁ κοσμοκαλόγηρος
Σπυρίδων Μηνέττος[1] γεννήθηκε στό χωριό Γεννάδι Ρόδου στίς 12 Δεκεμβρίου 1898, ἡμέρα ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Σπυρίδωνος, τοῦ ὁποίου καί ἔλαβε τό ὄνομα.
Οἱ γονεῖς του Κωνσταντῖνος καί Χριστίνα ἦταν πτωχοί βιοπαλαιστές, ἀλλά πολύ εὐσεβεῖς. Ἀνέθρεψαν τόν πρωτότοκο Σπῦρο καί τά μικρότερα ἀδέλφια του Μανώλη, Μηνᾶ, Εἰρήνη, Ἐλευθερία καί Ἰωάννη χριστιανικά καί μέ πολλή ἀγάπη.
Φοίτησε στό Δημοτικό σχολεῖο τοῦ χωριοῦ. Οἱ γονεῖς του ἐκκλησιάζονταν τακτικά καί ὁ μικρός Σπῦρος ὑπεραγαποῦσε τήν Ἐκκλησία, τήν ὁποία ἔβλεπε σάν δεύτερο σπίτι του.
Ἀπό μικρό παιδί στεκόταν ὄρθιος σέ ὅλη τήν διάρκεια τῆς θείας Λειτουργίας καί, ὅπως ἔλεγε ἡ μητέρα του, καταλάβαινε τούς Ψαλμούς, χωρίς νά ἔχη διδαχθεῖ ἀπό κανέναν. Συχνά ἐπαναλάμβανε τά λόγια τοῦ ψάλτη ἤ τοῦ ἱερέα.
Ἡ ἴδια ἡ μητέρα του Χριστίνα, διηγήθηκε τό ἑξῆς περιστατικό: «Βρισκόμασταν στήν Ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στό Γεννάδι. Παρακολουθούσαμε σκυφτοί τόν ἱερέα πού στήν μεγάλη εἴσοδο κρατοῦσε τά θεῖα Δῶρα καί κατευθυνόταν πρός τό Ἱερό. Σήκωσε τό κεφάλι του ὁ πεντάχρονος τότε Σπῦρος καί ἀνεφώνησε: “Μαμά, ἕνα ἄσπρο περιστέρι κάθεται πάνω στό Δισκοπότηρο!”. Κοίταξα καί δέν εἶδα τίποτε! Τρόμαξα! “Τί βλέπει τό παιδί;”, ἀναρωτήθηκα. Ὁ μικρός Σπῦρος τό κοίταζε συνεπαρμένος μέχρι πού ὁ ἱερέας μπῆκε στό Ἱερό. “Σκύψε, τοῦ λέω, μήν κοιτᾶς!”. Ἔσκυψε τό κεφάλι ὁ Σπῦρος ἐπιμένοντας. “Μά τό εἶδα, μαμά! Ἦταν ἕνα ἄσπρο περιστέρι καί καθόταν ἐπάνω στό Δισκοπότηρο!”». Αὐτή τήν ἐμπειρία δέν τήν ξέχασε ποτέ, ἀλλά καί ποτέ δέν ἤθελε νά τήν συζητήση.
Στήν ἡλικία τῶν 10‒12 ἐτῶν δέν ἦταν σάν τά ἄλλα παιδιά. Τά τραγούδια καί οἱ χαρές δέν τόν τραβοῦσαν. Διάβαζε τήν Ἁγία Γραφή, τό Ψαλτήρι, τούς βίους τῶν Ἁγίων, διάφορες προσευχές καί ἔμαθε πάρα πολλά ἀπό μνήμης. Ἦταν πολύ σοβαρός γιά τήν ἡλικία του, πολύ ἀπόμακρος, χαμένος στούς δικούς του λογισμούς.
Ὁ ἅγιος Πατήρ ἡμῶν Ἰωάννης Καλαΐδης - Θαῦμα μετά τήν κοίμησή του !
Την Λαμπροτρίτη του 2010 πήγα αρκετά πρωί στην Θεσσαλονίκη, για να εξυπηρετήσω κάποιο συγγενικό μου πρόσωπο, το οποίο έπρεπε να πάει, πολύ νωρίς τις πρωινές ώρες, στην εργασία του. Στην επιστροφή, εξαιτίας της αϋπνίας και της κόπωσης που είχα και από τις προηγούμενες ημέρες, για δευτερόλεπτα έκλεισα τα μάτια μου και το αυτοκίνητο έπεσε, με το πλαϊνό μέρος του, επάνω στο προστατευτικό τοιχίο που υπήρχε ! Η σύγκρουση ήταν σφοδρή γιατί έτρεχα με ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα!
Όμως αντί να βγει από την πορεία του, συνέχισε να χτυπάει στο προστατευτικό τοιχίο παράλληλα και συνήλθα από τα δυνατά τραντάγματα! Με δυσκολία έφερα το αυτοκίνητο στο δεξιό μέρος του δρόμου και σταμάτησα. Δεν είχα πάθει απολύτως τίποτα και είδα έκπληκτος ότι ούτε το αμάξωμα του αυτοκινήτου είχε πάθει ζημιά! Αυτό συνέβη γιατί οι τροχοί χτυπούσαν απολύτως παράλληλα με το κάτω μέρος του τοιχίου, το οποίο ήταν εξογκωμένο! Αν χτυπούσα έστω και με γωνία 10 μοιρών, το αυτοκίνητο θα είχε ανατραπεί!
SOS γιὰ δεκάδες χιλιάδες κατεψυγμένα ἔμβρυα
Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Δεκάδες χιλιάδες κατεψυγμένα ἔμβρυα εἶναι μπρὸς στὸν κίνδυνο νὰ θανατωθοῦν καὶ νὰ πεταχτοῦν στὰ σκουπίδια. Τὸ συγκλονιστικὸ γεγονὸς ἔφερε στὸ φῶς τῆς δημοσιότητας ὁ δρ. Κωνσταντῖνος Πάντος, Γενικὸς Γραμματέας τῆς Ἑλληνικῆς Ἀναπαραγωγικῆς Ἑταιρείας (ΕΑΕ) καὶ ἰδιοκτήτης μεγάλης κλινικῆς ἐξωσωματικῆς γονιμοποίησης στὴν Ἀθήνα. Πρόκειται γιὰ 17.650 κατεψυγμένα ἔμβρυα, ποὺ βρίσκονται μόνο στὴ δική του κλινικὴ (Σήμ. Ὑπάρχουν πολλὲς ἄλλες ἀκόμη) καὶ ἔχουν ξεπεράσει τό, κατὰ τὴν ἰσχύουσα Νομοθεσία, ὅριο φύλαξης τῶν δέκα ἐτῶν. Μόνον αὐτὰ ἐν δυνάμει ἀποτελοῦν τὸν πληθυσμὸ τῆς Φλώρινας (17.686 κάτοικοι, σύμφωνα μὲ τὴν ἀπογραφὴ τοῦ 2011) ἢ τῆς Ἀμαλιάδας (16.763 κάτοικοι). Σημειώνεται ὅτι σύμφωνα μὲ τὰ στοιχεῖα τῆς ΕΛΣΤΑΤ τὸ 2018 στὴν Ἑλλάδα γεννήθηκαν 86.440 παιδιά, ὁ χαμηλότερος ποὺ ἔχει καταγραφεῖ ἀπὸ τὸ 1932, ὅταν στὴν Ἑλλάδα εἶχαν γεννηθεῖ 185.523 παιδιά.
Όπως ὁ κ. Πάντος δήλωσε στὴν «Καθημερινὴ» κατέθεσε αἴτημα στὴν Ἐθνικὴ Ἀρχὴ Ὑποβοηθούμενης Ἀναπαραγωγῆς (Ε.Α.Υ.Ά), ὥστε ἐκείνη νὰ γνωμοδοτήσει γιὰ τὴν τύχη τους, προσθέτοντας ὅτι ὁ ἴδιος εἶναι ἀντίθετος μὲ τὴν καταστροφή τους. Ἡ ἰσχύουσα Νομοθεσία προβλέπει ὅτι στὸ διάστημα τῶν δέκα ἐτῶν τῆς φύλαξης στὴν κατάψυξη τῶν ἐμβρύων οἱ γονεῖς ὀφείλουν ἐγγράφως νὰ ἐκφράσουν τὴν ἐπιθυμία τους γιὰ τὴν τύχη τους: Νὰ προχωρήσουν στὴν τεκνογονία, νὰ τὰ δωρίσουν σὲ ἄτεκνα ζευγάρια πρὸς υἱοθεσία, νὰ τὰ παραχωρήσουν στὴν ἐπιστημονικὴ κοινότητα γιὰ ἐρευνητικοὺς σκοπούς, νὰ δώσουν ἐντολὴ νὰ θανατωθοῦν.
Ἡ πρόταση τοῦ κ. Παντοῦ εἶναι ἡ Ε.Α.Υ.Α. νὰ προτείνει στὴν Κυβέρνηση νὰ προωθήσει τροποποίηση τῆς ἰσχύουσας νομοθεσίας, ὥστε νὰ παραταθεῖ ἡ διατήρηση τῶν κατεψυγμένων ἐμβρύων πάνω ἀπὸ τὰ δέκα χρόνια, ἀφοῦ ἡ τεχνολογία ἔχει προχωρήσει τὰ δεκαπέντε χρόνια ἀπὸ τότε ποὺ ψηφίστηκε ὁ Νόμος. Ἡ προεδρος τῆς Ε.Α.Υ.Α. καθηγήτρια κὰ Σοφία Καλανταρίδου τάχθηκε ὑπὲρ τῆς αὐξήσεως τοῦ χρονικοῦ ὁρίου τῶν δέκα ἐτῶν στὴν διὰ καταψύξεως διατήρησης τῶν ἐμβρύων. Ὅπως εἶπε ὑπάρχουν δημοσιεύσεις γιὰ ἐπιτυχημένες κυήσεις στὴ Μεγάλη Βρεταννία μὲ ἔμβρυα ποὺ ἔμειναν στὴν κρυοσυντήρηση γιὰ 20 καὶ 24 χρόνια.
Ὁ κ. Πάντος προτείνει ἐπίσης γιὰ τὰ παρατημένα κατεψυγμένα ἔμβρυα νομοθετικὰ νὰ δημιουργηθεῖ «Τράπεζα Υἱοθεσίας», η/καὶ νὰ ἐνταχθοῦν στὴ ἤδη λειτουργοῦσα «Τράπεζα Βλαστοκυττάρων». Ὅπως εἶπε ὁ κ. Πάντος στὴν «Καθημερινή», ἀπὸ τὴν ἔνταξη τῶν ἐμβρύων στὴν Τράπεζα μετατροπῆς τους σὲ βλαστοκύτταρα «τὰ ὀφέλη θὰ εἶναι πολλαπλά: τὰ ἔμβρυα ὑπὸ κατάλληλες συνθῆκες μποροῦν νὰ μετατραποῦν σὲ βλαστοκύτταρα καὶ νὰ σώσουν ἔτσι χιλιάδες ζωές». Σημειώνεται ὅτι στὴν περίπτωση τῆς μετατροπῆς τῶν ἐμβρύων σὲ βλαστοκύτταρα αὐτὰ ὑποβαθμίζονται σὲ γενετικὸ θεραπευτικὸ ὑλικό.
Π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος: Ὁ Χριστιανισμός δέν εἶναι θρησκεία, εἶναι Ἀποκάλυψις.
Θα πω ξανά αυτό που είπε ο Απόστολος Παύλος στου Αθηναίους: « ζητεῖν τὸν θεὸν εἰ ἄρα γε ψηλαφήσειαν αὐτὸν καὶ εὕροιεν ».
Κοιτάξτε τα ρήματα. Το ρήμα ζητεῖν, να ζητώ. Ψηλαφήσειαν, το ρήμα ψηλαφίζω. Και εὕροιεν, και το ρήμα ευρίσκω. Αυτά τα ρήματα σημαίνει ότι ο άνθρωπος κινείται να βρει τον Θεό.
Αλλά η θρησκεία συνεπώς όπως τίθεται, στην αναζήτηση του Θεού από τον άνθρωπο, είναι ένα άνοιγμα του ανθρώπου προς τον Θεόν.
Δηλαδή προσπαθεί ο άνθρωπος να βρει τον Θεό, έστω κι αν αυτό το άνοιγμα του ανθρώπου προς τον Θεό είναι μειοδοτημένο, είναι θολερό, είναι ακαθόριστο. Γι’ αυτό γράφει ο Απόστολος Παύλος, ψηλαφήσειαν. Προσέξτε είναι χαρακτηριστικό το ρήμα του Αποστόλου Παύλου. Τι θα πει ψηλαφώ; Σημαίνει δεν έχω μάτια ή έχω αλλά είναι σκοτάδι και με το χέρι μου προσπαθώ να ψαχουλέψω να βρω ένα αντικείμενο και στο ψαχούλεμα που θα κάνω να ιδώ το σχήμα του αντικειμένου και ούτω καθεξής. Γι’ αυτό σας είπα προηγουμένως ο άνθρωπος ψάχνει να βρει τον Θεό, ψαχουλεύει.
Μάλιστα μερικοί ενώ είναι Χριστιανοί και αφήνουν το φως το πλήρες της αληθείας, σου λέει, ψάχνω να βρω τον Θεό. Αυτό είναι κατάντημα. Πολλές φορές το θεωρούμε ότι είναι σπουδαίο πράγμα. Ψάχνει λέει. Γιατί ψάχνεις; Δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεις. Θα το δούμε λίγο πιο κάτω. Το να ψάχνεις είναι επαινετόν εφόσον δεν θα σου απεκαλύπτετο ο Θεός. Τη στιγμή όμως που γνωρίζεις τον Θεό γιατί να ψάχνεις να τον βρεις; Με την έννοια να τον ψηλαφάς. Αλλά καταλαβαίνετε όμως, σκοτάδι υπάρχει στον χώρο και από τον τρόπο με τον οποίον ψηλαφώ ένα αντικείμενο βγάζω διαφορετικά συμπεράσματα διότι δεν έχω πλήρη εικόνα του αντικειμένου.
Γι’ αυτόν τον λόγο παιδιά μέσα στον χώρο της θρησκείας υπάρχει διαφορετική αντίληψις περί Θεού. Αυτό είναι. Άλλος σου λέει είναι υπερβατικός ο Θεός, όπως έλεγε ο Πλάτων. Άλλος σου λέγει ότι ο Θεός είναι αυτή η ίδια η φύσις, όπως λέγει ο πανθεϊσμός.
Σταυροδρόμι παίρνεις, ζυγό βάζεις!
❈ Εάν η αγάπη του ανδρογύνου δεν έχει ως βάση της σωτηρία της ψυχής, αλλά μόνο την ικανοποίηση του σώματος και πως θα απολαύσει ο ένας τον άλλον, δεν έχει καμμία επιτυχία ο γάμος.
❈ Έχεις τον άλλον να βρίζει την γυναίκα του ή την άλλη να βρίζει τον άνδρα της. Ποιόν βρίζεις; Το πρόσωπό σου βρίζεις! Τον εαυτόν σου βρίζεις! Τον άλλο σου μισό βρίζεις! Σε ποιόν ανήκεις; Δεν ανήκεις σ' αυτόν; Δεν σας ένωσε ο Χριστός και σας έκανε σάρκα μία; Και έλεγε ο παλαιός λαός που δεν ήξερε γράμματα, αλλά είχε φόβο Θεού: - Αν φτύσω πάνω, φτύνω το πρόσωπό μου. Αν φτύσω κάτω, φτύνω τα γένεια μου...
❈ Βάζει ο άλλος το χέρι του και παίρνει μία κοπέλα, που του αρέσει, βλέπει ότι του βγαίνει στο ανάστημα, του βγαίνει στην ομορφιά, του βγαίνει στα λεφτά. Σε 10 μέρες μετά το γάμο, διαζύγιο... Ασυμφωνία χαρακτήρος, λέει. Γιατί; - Ρώτησες τον Θεό, αν αυτή είναι για σένα; Προσευχήθηκες; Νήστεψες; Εγκρατεύτηκες; Αγρύπνησες; Σταυροδρόμι παίρνεις, ζυγό βάζεις!
Ἀπαθῶς λέγων ἁμάρτημα ἀδελφοῦ, κατά δύο αἰτίας Ἅγιος Μάξιμος, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου
Ἀπαθῶς λέγων ἁμάρτημα ἀδελφοῦ, κατά δύο αἰτίας Ἅγιος Μάξιμος, 5 7 2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου
Νά πῶς τό Κράτος βουλώνει τό στόμα τῆς Ἐκκλησίας.
Αρχιεπισκοπή Αθηνών: Έπεσαν οι υπογραφές με το Υπουργείο Υποδομών
Προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπεγράφη σήμερα το πρωί στην Αρχιεπισκοπή από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου κ. Γιώργο Καραγιάννη.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά σε έργα της Εκκλησίας και συγκεκριμένα στην μελέτη και κατασκευή του εκκλησιαστικού μητροπολιτικού μουσείου και του κέντρου συντήρησης κειμηλίων, στην αποκατάσταση και συντήρηση ιστορικού κτηρίου πρώην Ιεράς Συνόδου της Αρχιεπισκοπής και στην μελέτη για την οικοδομική και καλλιτεχνική αποκατάσταση του Ιερού Ναού Αγ. Ανδρέα παρεκκλησίου της Αρχιεπισκοπής.
σ.σ. Ας φρεσκάρουμε λίγο την μνήμη μας.
21 Ἰουλίου. Τῶν Ὁσίων Πατέρων ἡμῶν Ἰωάννου καί Συμεών τοῦ διά Χριστόν Σαλοῦ. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Παρθενίου, Ἐπισκόπου Ραδοβυζίων Ἄρτης. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Τρ. ζ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ς΄ 20 - ζ΄ 12).
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' Ϛ´ 20 - 20
20 ἠγοράσθητε γὰρ τιμῆς· δοξάσατε δὴ τὸν Θεὸν ἐν τῷ σώματι ὑμῶν καὶ ἐν τῷ πνεύματι ὑμῶν ἅτινά ἐστι τοῦ Θεοῦ.
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' Ζ´ 1 - 12
1 Περὶ δὲ ὧν ἐγράψατέ μοι, καλὸν ἀνθρώπῳ γυναικὸς μὴ ἅπτεσθαι· 2 διὰ δὲ τὰς πορνείας ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἐχέτω, καὶ ἑκάστη τὸν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω. 3 τῇ γυναικὶ ὁ ἀνὴρ τὴν ὀφειλομένην εὔνοιαν ἀποδιδότω, ὁμοίως δὲ καὶ ἡ γυνὴ τῷ ἀνδρί. 4 ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ’ ὁ ἀνήρ· ὁμοίως δὲ καὶ ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ’ ἡ γυνή. 5
μὴ ἀποστερεῖτε ἀλλήλους, εἰ μή τι ἂν ἐκ συμφώνου πρὸς καιρὸν, ἵνα
σχολάζητε τῇ νηστείᾳ καὶ τῇ προσευχῇ καὶ πάλιν ἐπὶ τὸ αὐτὸ συνέρχησθε,
ἵνα μὴ πειράζῃ ὑμᾶς ὁ σατανᾶς διὰ τὴν ἀκρασίαν ὑμῶν. 6 τοῦτο δὲ λέγω κατὰ συγγνώμην, οὐ κατ’ ἐπιταγήν. 7 θέλω γὰρ πάντας ἀνθρώπους εἶναι ὡς καὶ ἐμαυτόν· ἀλλ’ ἕκαστος ἴδιον χάρισμα ἔχει ἐκ Θεοῦ, ὃς μὲν οὕτως, ὃς δὲ οὕτως. 8 Λέγω δὲ τοῖς ἀγάμοις καὶ ταῖς χήραις, καλὸν αὐτοῖς ἐστιν ἐὰν μείνωσιν ὡς κἀγώ. 9 εἰ δὲ οὐκ ἐγκρατεύονται, γαμησάτωσαν· κρεῖσσον γάρ ἐστι γαμῆσαι ἢ πυροῦσθαι. 10 τοῖς δὲ γεγαμηκόσι παραγγέλλω, οὐκ ἐγώ, ἀλλ’ ὁ Κύριος, γυναῖκα ἀπὸ ἀνδρὸς μὴ χωρισθῆναι· 11 ἐὰν δὲ καὶ χωρισθῇ, μενέτω ἄγαμος ἢ τῷ ἀνδρὶ καταλλαγήτω· καὶ ἄνδρα γυναῖκα μὴ ἀφιέναι. 12
τοῖς δὲ λοιποῖς ἐγὼ λέγω οὐχ ὁ Κύριος· εἴ τις ἀδελφὸς γυναῖκα ἔχει
ἄπιστον, καὶ αὐτὴ συνευδοκεῖ οἰκεῖν μετ’ αὐτοῦ, μὴ ἀφιέτω αὐτήν·