Σελίδες

Τετάρτη 12 Αυγούστου 2020

Πρίν τήν ἀθεϊστική καταιγίδα-Τό ὁδοιπορικό ραβδί, Β. Νικηφόρωφ,Ἁρχ.Σάββας Ἁγιορείτης

 Πρίν τήν ἀθεϊστική καταιγίδα- Τό ὁδοιπορικό ραβδί, Β. Νικηφόρωφ, ἐκδ. Ι.Μ. Παρακλήτου, 11-8-2020, Ἁρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ λαϊκοί ὡς συνεργάτες τῶν εὐλαβῶν κληρικῶν-Οἱ Χριστιανοί στούς ἐσχάτους καιρούς Γ/Ἐπ.Αὐγουστίνου

  Οἱ λαϊκοί ὡς συνεργάτες τῶν εὐλαβῶν κληρικῶν - Οἱ Χριστιανοί στούς ἐσχάτους καιρούς Γ΄, Ἐπ. Αὐγουστίνου Καντιώτου, 9-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ βάδισις τοῦ Κυρίου ἐπί τῶν κυμάτων, Νικηφόρου Θεοτόκη, 8-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἡ βάδισις τοῦ Κυρίου ἐπί τῶν κυμάτων, Νικηφόρου Θεοτόκη, 8-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Κυριακή Ι Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Πρῶτο

ΚΥΡΙΑΚΗ Ι΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Α΄ Κορ. 4,9-16] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

[Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των χωρίων Α΄Κορ.4,9-12] 

Είδες πώς φανερώνει συγχρόνως και τη σοβαρότητα και την πατρική φροντίδα του και τον φιλόσοφο νου του; Είδες πώς αφαιρεί την αλαζονεία; «Δοκῶ γάρ ὅτι ὁ Θεὸς ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους ἐσχάτους ἀπέδειξεν, ὡς ἐπιθανατίους, ὅτι θέατρον ἐγενήθημεν τῷ κόσμῳ, καὶ ἀγγέλοις καὶ ἀνθρώποις (:κάθε άλλο όμως παρά βασιλεία απολαμβάνουμε εμείς οι απόστολοι· διότι νομίζω ότι ο Θεός εμάς τους απόστολους μας παρουσίασε δημόσια και στα μάτια όλων ως τελευταίους, ως καταδίκους που πρόκειται να θανατωθούν· διότι γίναμε θέαμα σε όλο τον κόσμο, και στους αγγέλους και στους ανθρώπους. Και από τη μια μας θαυμάζουν οι ενάρετοι άνθρωποι ενώ, από την άλλη, μας περιφρονούν και μας χλευάζουν οι άλλοι)» [Α΄Κορ.4,9], δείχνει πάλι πολλή έμφαση και βαρύτητα με το να πει «ἡμᾶς». Και δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, αλλά προσθέτει και το αξίωμα, ελέγχοντας έντονα τους Κορίνθιους προς τους οποίους απευθυνόταν η επιστολή: «ἡμᾶς τοὺς ἀποστόλους(:εμάς τους αποστόλους)», δηλαδή εμάς οι οποίοι υπομένουμε μύρια κακά, που σπείρουμε το κήρυγμα της ευσεβείας, που σας οδηγούμε σε αυτήν την φιλοσοφία[:ως φιλοσοφία για τους εκκλησιαστικούς συγγραφείς νοείται γενικά η χριστιανική θεολογία και η κατά Χριστό άσκηση και ζωή], σε αυτήν τη φιλοσοφημένη χριστιανική ζωή που θα σας χαρίσει τα αιώνια ουράνια αγαθά· αυτούς, τους Αποστόλους δηλαδή, τους παρουσίασε δημοσίως ως τελευταίους στη σειρά ανθρώπους, ως μελλοθάνατους, δηλαδή ως καταδίκους. 

Επειδή δηλαδή παραπάνω ο Παύλος τούς είχε πει ελέγχοντάς τους για την αλαζονεία καθώς και για τη λανθασμένη συμπεριφορά τους, τη φράση: «ἵνα καὶ ἡμεῖς ὑμῖν συμβασιλεύσωμεν (:για να είμαστε και εμείς βασιλείς μαζί σας)» [βλ. Α΄Κορ.4,8: «ἤδη κεκορεσμένοι ἐστέ, ἤδη ἐπλουτήσατε, χωρὶς ἡμῶν ἐβασιλεύσατε· καὶ ὄφελόν γε ἐβασιλεύσατε, ἵνα καὶ ἡμεῖς ὑμῖν συμβασιλεύσωμεν(:και εσείς οι Κορίνθιοι έχετε αυτήν την ιδέα, ότι είστε μεγάλοι και επίσημοι.

Ἡ (πλήρης) ἐκκοσμίκευσις τῆς Ἐκκλησίας.


Πορφυρίτης

«Αν οι ειδικοί μας το συνιστούν πρέπει να κάνουμε υπακοή. Χρειάζεται όμως εδώ μία εξήγηση η οποία έχει ένα κοινωνικό αντίκτυπο. Αυτό θα γίνει μόνο στην Εκκλησία; Αυτό θα γίνει στα γήπεδα; Αυτό θα γίνει όπου υπάρχουνε συνάξεις; Διότι η μέχρι τώρα εμπειρία απέδειξε ότι δεν είμαστε ειλικρινείς και τίμιοι σ’ αυτό το θέμα. Δεν είναι δυνατόν στα κομμωτήρια, στις πλαζ, όπου γίνονται συναθροίσεις να μην επιβάλλονται τέτοια μέτρα και να επιβάλλονται στον χώρο της Εκκλησίας. Εμείς λοιπόν θα υπακούσουμε σ’ αυτό πού θα μας πούνε οι ειδικοί...»[1]. (Δήλωση Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου γιά τή χρήση μάσκας ἐντός τῶν Ἱερῶν Ναῶν)
Πρωτίστως, θά ἤθελα νά ὑπογραμμίσω, ὅτι ὑπάρχουν Ἱερές Μονές, ἀκόμη καί ἐνοριακοί Ἱεροί Ναοί, πού ἀντιστέκονται στήν λαίλαπα τῆς ἐκκοσμίκευσης καί τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ἀποτελώντας φωτεινές ἐξαιρέσεις στό σκότος πού ἐπιβάλλεται καί ἀπό τήν διοικοῦσα ἐκκλησία μας, τό ὁποῖο ἤδη, ἀρχίζει νά ψηλαφεῖται. Ὁ λόγος ὕπαρξης αὐτῶν τῶν φωτεινῶν λυχνιῶν, πού συνεχίζουν νά διασκορποῦν Φῶς Χριστοῦ καί νά ἀναπαύουν ψυχές, εἶναι, κατά τή γνώμη μου, οἱ εὐλαβεῖς Ἱερεῖς τους, οἱ ὁποίοι εἶναι διάκονοι τῆς Ἀλήθειας, καί ἐν τέλει, ἡ ἀψευδῆς ρήση τοῦ Κυρίου μας γιά τήν Ἐκκλησία Του, «καὶ πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς»[2]!
Εἰσερχόμενοι ὅμως, στή θλιβερή πραγματικότητα τῆς πλειοψηφίας, τῆς μάζας, καί συνειδητοποιώντας τό μέγεθος τῆς ἐκκοσμίκευσης τῆς Ἐκκλησίας μας, τρομάζουμε μέ τά γεγονότα πού λαμβάνουν χώρα, διαρκῶς κλιμακούμενα. Μή σᾶς περάσει ἀπό τό μυαλό ὅτι τρομάζουμε μέ τόν κορονοϊό, ὄχι. Ὁ θάνατος, ἀργά ἤ γρήγορα, θά μᾶς ἐπισκεφτεῖ. Ἄλλωστε, ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι, εἴμαστε γαλουχημένοι μέ τήν ἁγιοπατερική διδασκαλία, μέρος τῆς ὁποίας ἀποτελεῖ καί ἡ μνήμη θανάτου.

''Ὁ Κύριος νά σέ φυλάει ἀπό τήν ἐπήρρεια καί τίς παγίδες τοῦ σατανᾶ!''


 Ο διάβολος έχει εμπειρία ζωής 7500 χρόνια και είναι τόσο πανούργος, που οι περισσότεροι άνθρωποι δουλεύουν γι' αυτόν, χωρίς να το ξέρουν. 
Σου λέει ο άλλος: ''Τον έξω από εδώ λέω''. Ποιόν έξω από εδώ, αφού είναι μέσα από εδώ; Μας δουλεύει με τον τρόπο του και δεν το καταλαβαίνουμε...
Ο διάβολος έχει ''φάει'' σοφούς, έχει ''φάει'' ασκητές και Πατριάρχες, έχει ''φάει'' αγίους... Είναι δύσκολο (αν όχι αδύνατον), να γλυτώσει ο άνθρωπος από τον σατανά, εάν δεν κάνει ακριβώς αυτό που του λέει ο Χριστός.
Πρόκειται για ένα πρόσωπο με κακία και μίσος εναντίον του Θεού. Και μη μπορώντας να τα βάλει με τον Θεό, τα βάζει με την περιουσία Του, τα βάζει με τους ανθρώπους. Και έχει για κάθε άνθρωπο, διαφορετική παγίδα να τον ρίξει στην αμαρτία.

Ἡ προώθηση τῆς ἰδέας τῆς Εὐγονικῆς καί τῆς Φαρμακευτικῆς ἄμβλωσης ἀπό τήν Ἀμερική

(The History of Eugenics In America)
Δεν παρέχεται όμως βοήθεια μετά από μια φυσική καταστροφή εάν οι χώρες δεν αποδεχθούν την Αμερικανική αντίληψη για τον έλεγχο των γεννήσεων. Αυτό έχει συμβεί πολλές φορές σε όλο τον κόσμο. Ένα παράδειγμα είναι μια χώρα της Νότιας Αμερικής, η Γουιάνα, η οποία χτυπήθηκε από έναν τυφώνα το 1997. Είχε καταφέρει να απορρίψει την άμβλωση και την αντισύλληψη για 12 συνεχή χρόνια, αλλά όταν ο τυφώνας τη χτύπησε το 1997, η Παγκόσμια Τράπεζα είπε, πως εμείς δεν θα σας δώσουμε καμιά βοήθεια εκτός και αν νομιμοποιήσετε τις  αμβλώσεις και την αντισύλληψη, και αυτό είναι ακριβώς που έκαναν.
Έχω δει το ίδιο πράγμα πολλές φορές. Στην Αφρική όταν χτύπησε ο Τζόζεφ, τα Ηνωμένα Έθνη και η USAID, τα Ηνωμένα Έθνη και η USAID (United States Agency for International Development ), δήλωσαν πως δεν θα βοηθήσουν εκτός και εάν αποδεχθούν την αντισύλληψη. Έχω επισκεφθεί όλη την Αφρική μόνος μου και έχω δει ιατρικές κλινικές που ήταν γεμάτες από εργαλεία για αντισύλληψη, αλλά κανένα σετ εργαλείων για να γεννήσει μια μητέρα με ασφάλεια. Δεν υπάρχει αναισθησία, δεν υπάρχουν καθόλου επίδεσμοι και γάζες, υπάρχουν όμως κιβώτια επί κιβωτίων με αντισυλληπτικά χάπια και προφυλακτικά.
Η αφοσίωσή μας στην αντισύλληψη όλο και αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, ενώ  η αφοσίωσή μας στη γνήσια οικονομική ανάπτυξη υποχωρεί. Για το λόγο αυτό βλέπουμε λιγότερη χρηματοδότηση για καθαρό νερό, λιγότερη για σχολεία, λιγότερη για κλινικές υγείας.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η Αϊτή. Η Αϊτή χτυπήθηκε πολλές φορές από τυφώνες και οι ΗΠΑ, όπως και άλλες Χώρες, τη γέμισαν με αντισυλληπτικά. Στην Αϊτή τώρα κάθε γυναίκα, τουλάχιστον το 90%, έχει  πρόσβαση σε οποιοδήποτε αντισυλληπτικό μέσο επιθυμεί, με τη χρηματοδότηση της κυβέρνησης, αλλά λιγότερο από το 20% του πληθυσμού της Χώρας έχει πρόσβαση σε καθαρό πόσιμο νερό.
Προσπαθήστε τώρα να φανταστείτε, πως συμβαίνει μια φυσική καταστροφή σε μια Χώρα όπως ο Καναδάς ή η Αυστραλία ή η Γαλλία ή η Αγγλία και εμείς πηγαίνουμε εκεί και τους δηλώνουμε, πως δεν θα τους προσφέρουμε καμία βοήθεια, εκτός και εάν αποδεχθούν τη δική μας αντίληψη για τον έλεγχο των γεννήσεων και τον έλεγχο του πληθυσμού. Αυτό ακούγεται εξωφρενικό, αλλά αυτός είναι ο πάγιος τρόπος χειρισμού όταν προσεγγίζουμε μια Χώρα με μαύρο πληθυσμό μετά από μία τέτοιου είδους καταστροφή.

«Ὁ ὑπομείνας εἰς τέλος σωθήσεται» Γέροντας Ἐφραίμ Φιλοθεΐτης)

Πατρικές νουθεσίες του έμπειρου πνευματικού Γέροντος Αρχιμανδρίτου Εφραίμ, προηγουμένου Ιεράς Μονής Φιλοθέου Αγίου Όρους, εις δόξαν Θεού και ωφέλειαν θλιβομένων ψυχών.
Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην δέχεται συνεχώς θλίψεις, στεναχώριες, βάσανα από τον εαυτό του τον ίδιο, από τον πλησίον του, από τον διάβολο. Πότε ο ένας τον πειράζει, πότε ο άλλος και συνεχώς βρίσκεται υπό το κράτος του πόνου και της θλίψεως…

Διαβάστε το κείμενο επιλέγοντας εδώ


(Πηγή: “Παραινέσεις Πατρικές” Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου, Εκδόσεις “Ορθόδοξος Κυψέλη”)

https://alopsis.gr/ο-υπομείνας-εις-τέλος-σωθήσεται-γέρ/

Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου, Χαιρετισμός στήν Ἡμερίδα μέ θέμα: «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στά Σχολεῖα: Ἀγωγή ἤ χειραγώγηση;»

Χαιρετισμός Ἀρχιμ. Ἀθανασίου Ἀναστασίου, Προηγουμένου Ἱ.Μ.Μ. Μετεώρου
Ἐκπροσώπου τῆς «Συνάξεως γιά τήν Ὀρθοδοξία»
Πολυσέβαστε Γέροντα καί Πρόεδρε τῆς ἡμερίδος, πατέρα Σαράντη, σεβαστοί πατέρες, ἐλλογιμώτατοι κ.κ. εἰσηγητές, ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί,
Ἡ Σύναξη γιά τήν Ὀρθοδοξία (τήν ὁποία ἐκπροσωποῦμε) ἀποτελεῖ τήν ὁμολογιακή μαρτυρία ὀρθοδόξων κληρικῶν, μοναχῶν, θεολόγων καί λαϊκῶν, πού ἀγωνιοῦν καί ἀγωνίζονται γιά τήν διαφύλαξη καί τήν ἀκεραιότητα τῆς ὀρθοδόξου πίστεώς μας, ἡ ὁποία βάλλεται μέ καταιγιστικό τρόπο, κυρίως ἀπό τήν ἐπίσημη πολιτεία, ἀλλά ἐνίοτε καί ἀπό αὐτούς ἀκόμη, πού θεσμικά ὀφείλουν νά τήν προστατεύουν καί νά τήν περιφρουροῦν.

Προετοιμασία γιά διωγμούς- Οἱ Χριστιανοί στούς ἐσχάτους καιρούς Β΄, Ἐπ. Αὐγουστίνου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

 Προετοιμασία γιά διωγμούς- Οἱ Χριστιανοί στούς ἐσχάτους καιρούς Β΄, Ἐπ. Αὐγουστίνου Καντιώτου, 2-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἅγιος Παΐσιος - Ἡ εὐλογία τῆς "εὐχῆς" !

Όταν ο άγιος Παΐσιος αποφάσισε να εγκατασταθεί στην Παναγούδα, το κελί είχε αρκετά προβλήματα και χρειαζόταν επισκευές! Ένας μοναχός τότε του πρότεινε να ρθει για να τον βοηθήσει ένα συγγενικό του πρόσωπο, που και ο άγιος Παΐσιος το εκτιμούσε! Κατά την διάρκεια των επισκευών, ο Άγιος παρακάλεσε τον άνθρωπο αυτόν να σκάψει κοντά στο κελί, σε μια πλαγιά για να βρουν νερό, γιατί στην Παναγούδα νερό δεν υπήρχε και το κατέβαζαν με λάστιχο από τις Καρυές!

Ὁ σατανᾶς βοηθεῖ εἰς τήν προσευχήν καί στά καλά ἔργα ὡρισμένων…

Νομίζω ὅτι θά λυπηθῆ ὁ διάβολος, πού δέν μᾶς ἀρέσει ὁ χριστιανισμός πού προωθεῖ, ἀλλά τί νά γίνῃ; Δέν μπορεῖ κανείς νά ἀρέσῃ εἰς αὐτόν, ὅταν θέλῃ νά ἀρέσῃ στόν Θεόν…Ὡραῖα περιγράφει ὁ ἅγιος Συμεών ὁ νέος Θεολόγος πῶς ὁ σατανᾶς βοηθεῖ εἰς τήν προσευχήν καί στά καλά ἔργα ὡρισμένων…»

~ π. Ἰωάννης Ρωμανίδης

12 Αὐγούστου. Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Φωτίου καί Ἀνικήτου. Τῶν Ὁσίων Πατέρων ἡμῶν Σεργίου, Στεφάνου, Κάστορος καί Παλάμωνος. Τῶν Ἁγίων ΙΒ΄ Μαρτύρων Στρατιωτῶν, τῶν ἐκ Κρήτης. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

 Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Τετ. ι´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ις´ 4-12).


ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' ΙϚ´ 4 - 12
4 ἐὰν δὲ ἄξιον ᾖ τοῦ κἀμὲ πορεύεσθαι, σὺν ἐμοὶ πορεύσονται. 5 Ἐλεύσομαι δὲ πρὸς ὑμᾶς ὅταν Μακεδονίαν διέλθω· Μακεδονίαν γὰρ διέρχομαι· 6 πρὸς ὑμᾶς δὲ τυχὸν παραμενῶ ἢ καὶ παραχειμάσω, ἵνα ὑμεῖς με προπέμψητε οὗ ἐὰν πορεύωμαι. 7 οὐ θέλω γὰρ ὑμᾶς ἄρτι ἐν παρόδῳ ἰδεῖν, ἐλπίζω δὲ χρόνον τινὰ ἐπιμεῖναι πρὸς ὑμᾶς, ἐὰν ὁ Κύριος ἐπιτρέψῃ. 8 ἐπιμενῶ δὲ ἐν Ἐφέσῳ ἕως τῆς πεντηκοστῆς· 9 θύρα γάρ μοι ἀνέῳγε μεγάλη καὶ ἐνεργής, καὶ ἀντικείμενοι πολλοί. 10 Ἐὰν δὲ ἔλθῃ Τιμόθεος, βλέπετε ἵνα ἀφόβως γένηται πρὸς ὑμᾶς· τὸ γὰρ ἔργον Κυρίου ἐργάζεται ὡς κἀγώ· μή τις οὖν αὐτὸν ἐξουθενήσῃ. 11 προπέμψατε δὲ αὐτὸν ἐν εἰρήνῃ, ἵνα ἔλθῃ πρός με· ἐκδέχομαι γὰρ αὐτὸν μετὰ τῶν ἀδελφῶν. 12 Περὶ δὲ Ἀπολλῶ τοῦ ἀδελφοῦ πολλὰ παρεκάλεσα αὐτὸν ἵνα ἔλθῃ πρὸς ὑμᾶς μετὰ τῶν ἀδελφῶν· καὶ πάντως οὐκ ἦν θέλημα ἵνα νῦν ἔλθῃ, ἐλεύσεται δὲ ὅταν εὐκαιρήσῃ.