Σελίδες

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Ὁ στύλος τοῦ Ἁγίου Συμεών τοῦ Στυλίτη

 Ο αγ. Συμεών ο Στυλίτης ασκητεψε για δεκαετίες πάνω σε έναν αρχαίο στύλο. Εκοιμήθη την 1η Σεπτεμβρίου του έτους 459 και γύρω από τον στύλο του χτίστηκαν 4 Ναοί, τεράστιες βασιλικές, σχηματίζοντας Σταυρό. Ο στύλος στο κέντρο περικλειόταν από οκτάγωνο κτίσμα. Ήταν πολύ μεγάλο προσκύνημα της Ανατολής με χιλιάδες ανθρώπους να φθάνουν καθημερινά για να προσκυνήσουν τον στύλο του ταλαιπωρημένου ασκητή. Δυστυχώς βομβαρδίστηκε πριν 4 χρόνια και καταστράφηκε.

Στην φωτογραφία η βάση του στύλου προ του βομβαρδισμού του μνημείου.

ΜΟΝΑΔΙΚΟ VIDEO-ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ, ΜΕ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΝ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗ!

 Ιδιαίτερη και μοναδική ευλογία η παρούσα βιντεοσκόπηση, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον αείμνηστο πλέον Γεώργιο Μπουτσουρή, ο οποίος εκοιμήθη πρόσφατα εις το Άγιον Όρος, ως μοναχός Εφραίμ!!

Ἡ νέα γενεά μπροστά στό φαινόμενο τοῦ Δαιμονισμοῦ. Δ΄ Νηστειῶν (Μάρκ. 9, 17-31)

Η νέα γενεά μπροστά στο φαινόμενο του Δαιμονισμού. Δ΄ Νηστειῶν (Μάρκ. 9, 17-31)

Ἡ παντοδυναμία τοῦ Θεοῦ καί ἡ τελειότητα τῆς δημιουργίας. Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων 8η κατήχηση_2ο μέρος & 9η κατήχηση_1ο μέρος Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 
Η παντοδυναμία του Θεού και η τελειότητα της δημιουργίας. Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων 8η κατήχηση_2ο μέρος & 9η κατήχηση_1ο μέρος 01-10-2011 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Γέροντα τί βοηθάει νά δεθοῦν πνευματικά οἱ ἄνθρωποι;

ΓΕΡΟΝΤΑ, ΤΙ ΒΟΗΘΑΕΙ ΝΑ ΔΕΘΟΥΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΆ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ; 

– Στις μέρες μας και να μη θέλουν να δεθούν οι πνευματικοί άνθρωποι, θα τους αναγκάση ο διάβολος να δεθούν. Ο διάβολος με την πολλή του κακία κάνει το μεγαλύτερο καλό σήμερα στον κόσμο. Γιατί, ας πούμε, ένας πατέρας που είναι πιστός και θέλει λ.χ. να κάνη φροντιστήριο στα παιδιά του, θα είναι αναγκασμένος να βρη έναν καλό και πιστό δάσκαλο , για να βάλη στο σπίτι του.
Ένας δάσκαλος πάλι που είναι πιστός και θέλει να κάνη φροντιστήριο σε παιδιά, γιατί δεν διορίσθηκε ακόμη, θα ζητά να βρη μια οικογένεια καλή, για να νιώθει ασφάλεια. Ή ένας τεχνίτης που ζει πνευματικά, είτε ελαιοχρωματιστής είναι είτε ηλεκτρολόγος κ.λ.π., θα ψάχνη να βρη να δουλέψει σε μια καλή οικογένεια, ώστε να νιώθη άνετα , γιατί σε ένα κοσμικό σπίτι θα βρίσκη τον μπελά του. Ένας χριστιανός νοικοκύρης πάλι θα ψάχνη να βάλη στο σπίτι του έναν καλό τεχνίτη , που να είναι και πιστός άνθρωπος.
Έτσι θα ψάχνη και ο ένας και ο άλλος να βρη έναν πνευματικό άνθρωπο , για να μπορή να συνεργασθή. Σιγά- σιγά λοιπόν θα γνωρισθούν μεταξύ τους οι πνευματικοί άνθρωποι από όλα τα επαγγέλματα και από όλες τις επιστήμες. Τελικά ο διάβολος με την κακία του, χωρίς να το θέλη, κάνει καλό: χωρίζει τα πρόβατα από τα γίδια.
Θα χωρίσουν λοιπόν τα πρόβατα από τα γίδια και θα ζουν ως « μία ποίμνη, εις ποιμήν » . Και βλέπεις, άλλοτε στα χωριά είχαν τσομπάνο και ο κάθε χωρικός έδινε τα πρόβατα ή τα γίδια που είχε, άλλος πέντε, άλλος δέκα, και βοσκούσαν πρόβατα και γίδια μαζί, γιατί τα γίδια τότε ήταν φρόνιμα και δεν χτυπούσαν με τα κέρατα τα πρόβατα.

Πῶς θά γίνω ἅγιος

Η ιστορία του πατρός Virgil Georgiou ιερέως Μολδαβικής καταγωγής.
Γράφει στο ημερολόγιό του ότι 15 ετών παραπονέθηκε στον πατέρα του ιερέα γιατί έχει το όνομα Βιργίλιος, χωρίς να υπάρχει προστάτης Άγιός του. Ο πατέρας του εξήγησε ότι ο Βιργίλιος ήταν σπουδαίος ποιητής και εάν ήθελε, μπορούσε να γίνει ο ίδιος Άγιος ώστε οι επόμενες γενιές να έχουν Άγιο Βιργίλιο.
Εκείνος με χαρά πάει στο δωμάτιο του, έχοντας στόχο ζωής την Αγιότητα. Το βράδυ όμως δε μπορεί να κοιμηθεί από την αγωνία να μάθει πώς γίνεται κάποιος Άγιος. Ξυπνά τον πατέρα του και τον ρωτά. Εκείνος μάλλον βιαστικά του απαντά:
- "Να αγαπάς τους εχθρούς σου".
Φεύγει πάλι για το κρεβάτι του αλλά μετά από λίγο τον επισκέπτεται ο πατέρας του γιατί ακούει αναφιλητά.

Δέν μολυνόμαστε στήν ἐκκλησία!Ἡ μάσκα εἶναι περιττή στόν Ἱ. Ναό!π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος

ΔΕΝ ΜΟΛΥΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ! 

Η ΜΑΣΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΤΗ ΣΤΟΝ Ι. ΝΑΟ ! 

Ἐπιτέλους, τέλος στὰ κρατικὰ καὶ παρακρατικὰ fake news. 

Α. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης Εἰρηναῖος, ἐπίσκοπος ἐγνωσμένου ἤθους καὶ κύρους, ποὺ ἀπολαμβάνει μεγάλου σεβασμοῦ καὶ τιμῆς στὶς συνειδήσεις τῶν πιστῶν, σὲ ὁμιλία του στὸν πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικὸ Ναὸ Ἀποστ. Τίτου Ἡρακλείου στὶς 25.8.20 προέτρεψε τοὺς πιστοὺς νὰ μὴ χρησιμοποιοῦν τὴ μάσκα μέσα στοὺς Ἱ. Ναοὺς διότι, δὲν εἶναι δυνατὸν κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας νὰ ὑπάρξει διασπορὰ τοῦ ἰοῦ, διότι δὲν εἶναι οἱ Ναοὶ μας ἑστίες μολύνσεως καὶ μεταδόσεως τοῦ κορωνοϊοῦ. Μάλιστα σὲ δήλωσή του σὲ τοπικὸ τηλεοπτικὸ σταθμὸ μετὰ τὴ Θ. Λ. ἐπέμεινε στὴν προτροπὴ του δηλώνοντας: «εἴμαστε ἐλεύθεροι στὴν Ἐκκλησία, δὲν εἴμαστε σκλαβωμένοι. Τουλάχιστον μέσα στὸ ναὸ νὰ μὴ φοροῦμε. Ἔξω ἀπὸ τὸ ναό, ἐντάξει»[1]
Ὅπως ἦταν ἀναμενόμενο, τά κρατικά καὶ παρακρατικά στελέχη καὶ ἡ μισθωμένη ἀργυρώνητη δημοσιογραφία ὅρμησαν ἐναντίον του[2], διότι τόλμησε νὰ διαφοροποιηθεῖ καὶ νὰ χαρακτηρίσει οὐσιαστικὰ ὡς fake news τὸν ἰσχυρισμὸ ὅτι μολυνόμαστε μέσα στὴν Ἐκκλησία κατὰ τὴ διάρκεια τῶν ἱ. Ἀκολουθιῶν. 
Ἄς προσπαθήσουμε λοιπὸν νὰ συμβάλουμε καὶ ἐμεῖς στὸ δημόσιο προβληματισμό, ἂν πράγματι ὑπάρχει κίνδυνος μολύνσεως τῶν πιστῶν κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Θ. Λειτουργίας, ὁπότε ἡ χρήση μάσκας εἶναι ἀπαραίτητη ἢ ἂν ὁ ἰσχυρισμὸς αὐτὸς εἶναι ἐπιστημονικὰ ἀναπόδεικτος καὶ ὡς ἐκ τούτου ψευδὴς. 
Ὅπως εἶναι γνωστὸ, ἡ βάση κάθε ἐπιστημονικῆς ἔρευνας καὶ ἐργασίας συνίσταται στὸ τρίπτυχο παρατήρηση - ὑπόθεση - πείραμα. Στὴν προκειμένη περίπτωση: i) παρατηρήθηκε καὶ καταγράφηκε ὅτι ἡ ὕπαρξις τῆς νόσου τοῦ κορωνοϊοῦ καὶ τῆς διασπορᾶς της στὴν κοινότητα εἶναι γεγονὸς, ii) γιὰ νὰ κατανοηθεῖ δε ὁ μηχανισμὸς τῆς διασπορᾶς καὶ οἱ ἑστίες μεταδόσεως διατυπώνεται μία θεωρία (ὑπόθεση) ἡ ὁποία βασίζεται στὰ μέχρι τώρα δεδομένα καὶ τέλος, iii) γιὰ νὰ ἐπιβεβαιωθεῖ ἡ θεωρία ὡς πρὸς τὶς ἑστίες μετάδοσης διεξάγεται ἀνάλογο πείραμα. Ἂν ἡ διατυπωθεῖσα ὑπόθεση εὐσταθεῖ θὰ τὴν ἐπιβεβαιώσουν τὰ ἀποτελέσματα τοῦ πειραματικοῦ ἐλέγχου. Ἂν τὸ πείραμα δὲν ἐπιβεβαιώσει τὴ θεωρία, ἡ θεωρία αὐτομάτως καταπίπτει καὶ –ἂν εἴμαστε σοβαροὶ– δὲν δικαιολογούμαστε πλέον νὰ τὴν ὑποστηρίζουμε. Ὀφείλουμε, τότε, νὰ ἀναζητήσουμε ποιὲς παράμετροι δὲν ἀξιολογήθηκαν σωστὰ ἢ δὲν ἐλήφθησαν ὑπ’ ὄψιν κατὰ τὴ διατύπωση τῆς ὑποθέσεως-θεωρίας. 

Ἡ μεγάλη ἀσθένεια πού λέγεται ἐγωισμός

Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ: ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΙΦΡΑΙΜ ΠΡΩΗΝ ΦΙΛΟΘΕΟΥ, ΑΡΙΖΟΝΑΣ.

Η Μεγάλη Ασθενεία Που Λέγεται Εγωισμός.

Ο Εγωισμός είναι ένα παράλογο πάθος που μαστίζει κυριολεκτικά όλο το ανθρώπινο γένος όλοι οι άνθρωποι πάσχουμε από αυτή τη μεγάλη ασθένεια. Τον εγωιστή άνθρωπο ο εγωισμός τον ρεζιλεύει και τον θεατρίζει.
Αυτόν τον εγωισμό καλούμεθα από το Θεό να αγωνιστούμε α τον καταπολεμήσουμε, για να απαλλαγούμε απ' αυτόν.
Ο παλαιός άνθρωπος είναι η εμπαθής κατάσταση της ψυχής και στην κυριολεξία είναι εγωισμός.
Όλα τα πάθη, όλα τα αμαρτήματα, όλες οι πτώσεις, έχουν την αρχή τους, την αφετηρία τους στον εγωισμό. Μεγάλο κακό. Δεν αφήνει τον άνθρωπο ήσυχο τον τυραννά νύχτα -μέρα. Όλοι γενικά οι άνθρωποι πάσχουν από αυτό το κακό, και περισσότερο από όλους εγώ ο αμαρτωλός.
Στον πρώτο καιρό που ήμουνα κοντά στον άγιο Γέροντά μου, όταν πρωτοπήγα κοντά του εκεί σ' εκείνον τον απαράκλητο τόπο της ερήμου, εκεί κοντά σ' αυτόν τον άνθρωπο, γνώρισα και είδα στην πράξη τον εγωισμό μου.
Όταν ήμουν στον κόσμο, οι άνθρωποι της Εκκλησίας με νόμιζαν ότι ήμουν ένα αγιασμένο παιδί. Εγώ αντιδρούσα σ' αυτούς τους χαρακτηρισμούς, πλην όμως σιγά-σιγά οι έπαινοι μου κάνανε κακό. Και το κακό, αυτό το είδα στη πράξη, όταν έβαλα την κατά Θεόν αρχή να θεραπευθώ ψυχικά από όλα μου τα πάθη.
Όταν πρωτοπήγα στο Γέροντα Ιωσήφ, από την πρώτη μέρα αμέσως άρχισε την επίβλεψή του, άρχισε τη θεραπεία του. Και με μεταχειριζόταν αυστηρά με ήλεγχε συνέχεια, με μάλωνε, και με κούραζε αρκετά, διότι ήμουν αδύνατος ψυχικά.
Είναι αλήθεια ότι, όταν μου έκανε τους ελέγχους, δηλαδή όταν έβαζε το φάρμακο πάνω στην πληγή μου, εγώ πονούσα. Ο εγωισμός μου κλωτσούσε μέσα μου και μου έλεγε γιατί μόνο σε μένα ο Γέροντας εξασκεί αυτή την αυστηρή παιδεία, γιατί να με μαλώνει, γιατί και γιατί ...;; Εγώ με την ευχή του Γέροντά μου αντιδρούσα, αντέλεγα, άνοιγα μαζί του πόλεμο. Και πολλές φορές, μετά από έναν κραταιό αγώνα, πήγαινα μέσα στο κελάκι μου και έπαιρνα τον Εσταυρωμένο και έκλαιγα επάνω του και του έλεγα:

Ὑπάρχει ἕνας γίγας, καί ὁ γίγας αὐτός εἶναι ὁ εὐσεβής ἑλληνικός λαός. Θά ξυπνήσει ὁ γίγας αὐτός καί θά σαρώσει ὁλόκληρον αὐτή τή σαπίλα καί διαφθορά...

«Υπάρχει ένας γίγας, και ο γίγας αυτός είναι ο ευσεβής ελληνικός λαός. Θα ξυπνήσει ο γίγας αυτός και θα σαρώσει ολόκληρον αυτή τη σαπίλα και διαφθορά... Κινδυνεύουμε ως άτομα, κινδυνεύουμε ως οικογένειες, κινδυνεύουμε ακόμη ως έθνος αγαπητοί μου... Εχθροί του Βορρά, εχθροί του Νότου, εχθροί της Ανατολής, βάρβαροι και Αττίλαι είναι άτιμοι... Φοβούμαι μήπως πάλι η Ελλάς σταυρωθεί... Ω Ελλάς, ω γλυκυτάτη πατρίς, πόσο κινδυνεύεις... Τι ποιήσωμε αδελφοί, τι ποιήσωμε; Προσευχή!... Πού είναι οι αγρυπνίες μας, πού είναι οι προσευχές μας; Έχουμε εγκαταλείψει το άρμα αυτό, το ισχυρό αυτό άρμα το οποίο μας έδωσε ο Θεός, μας χαρίζει ο Θεός για τη σωτηρία μας!...

Τό βιβλίον τῆς ζωῆς


ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΝ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.

Ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδος, Ιωάννης Καποδίστριας, επισκέφθηκε κάποτε ένα Σχολείο.
Μίλησε με τα παιδιά και τον Δάσκαλο, και τέλος ζήτησε να δει και την βιβλιοθήκη του Σχολείου. 
Ο δάσκαλος είχε πολλά βιβλία…, αλλά δεν είχε Ένα!
Ο Καποδίστριας το διεπίστωσε και πικράθηκε πολύ διότι από την πλούσια βιβλιοθήκη του Σχολείου, έλειπε ο βασιλιάς των βιβλίων, η Αγία Γραφή!

Ὁ ὑπομονετικός σχετίζέται μέ ὅλες τίς ἀρετές...

''Ὁ ὑπομονετικός σχετίζέται μέ ὅλες τίς ἀρετές. Χαίρεται μέσα στίς θλίψεις καί προοδεύει μέσα στίς ταλαιπωρίες· ἀγάλλεται μέσα στούς πειρασμούς καί εἶναι πρόθυμος στήν ἐργασία τῆς ὑπακοῆς· στή μακροθυμία εἶναι ὥριμος, στήν ἀγάπη εἶναι τέλειος..''


~ Ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σῦρος
(Τόμος Α΄ σελ, 46. Λόγος περί ὑπομονῆς)

1 Σεπτεμβρίου. ♰ Ἀρχή τῆς Ἰνδίκτου, ἤτοι τοῦ νέου ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους. Ἡ σύναξις τῆς ἐν τῷ Πανσέπτῳ Πατριαρχικῷ Ναῷ κατατεθειμένης εἰκόνος τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, τῆς ἐπιλεγομένης· «τῆς Παμμακαρίστου». Τοῦ Ὁσίου Συμεών τοῦ Στυλίτου· καί ἡ σύναξις τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, τῶν Μιασηνῶν. Τῶν Ἁγίων Μ΄ Μαρτύρων παρθένων ἀσκητριῶν καί Ἀμμοῦν Διακόνου καί διδασκάλου αὐτῶν. Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Καλλίστης, Εὐόδου καί Ἑρμογένους τῶν αὐταδέλφων. Μελετίου Ὁσίου τοῦ ἐν τῷ ὄρει τῆς Μυϊουπόλεως ἀσκήσαντος· καί Ἰησοῦ τοῦ Ναυῆ. Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Νικολάου του Κουρταλιώτου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῆς Ἰνδίκτου. 1 Σεπτ. (Α´ Τιμ. β´ 1-7).


ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Α' Β´ 1 - 7
1 Παρακαλῶ οὖν πρῶτον πάντων ποιεῖσθαι δεήσεις, προσευχάς, ἐντεύξεις, εὐχαριστίας, ὑπὲρ πάντων ἀνθρώπων, 2 ὑπὲρ βασιλέων καὶ πάντων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων, ἵνα ἤρεμον καὶ ἡσύχιον βίον διάγωμεν ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι. 3 τοῦτο γὰρ καλὸν καὶ ἀπόδεκτον ἐνώπιον τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ, 4 ὃς πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν. 5 εἷς γὰρ Θεός, εἷς καὶ μεσίτης Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, ἄνθρωπος Χριστὸς Ἰησοῦς, 6 ὁ δοὺς ἑαυτὸν ἀντίλυτρον ὑπὲρ πάντων, τὸ μαρτύριον καιροῖς ἰδίοις, 7 εἰς ὃ ἐτέθην ἐγὼ κῆρυξ καὶ ἀπόστολος, - ἀλήθειαν λέγω ἐν Χριστῷ, οὐ ψεύδομαι, - διδάσκαλος ἐθνῶν ἐν πίστει καὶ ἀληθείᾳ.