Πότε καί πῶς πρέπει νά διορθώνουμε τούς ἄλλους, Εὐεργετινός Γ΄, (Β΄ τόμος, Ὑπόθεσις Ν΄), 5-9-2020, Ἀρχιμ. Σάββα ἉγιορείτουἹ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020
Ὅσοι δέν κοινωνοῦν συνεχῶς δέν ἔχουν ζωή μέσα τους Γ΄ - Περί Συνεχοῦς Μεταλήψεως, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ὅσοι δέν κοινωνοῦν συνεχῶς δέν ἔχουν ζωή μέσα τους Γ΄ - Περί Συνεχοῦς Μεταλήψεως, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 4-9-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ_ΑΓ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ_11η κατήχηση_1ο μέρος Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ_ΑΓ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ_11η κατήχηση_1ο μέρος 12-11-2011 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κυριακή ΙΓ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Α΄Κορ.16,13-24]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
Στη συνέχεια ο απόστολος Παύλος, για να δείξει ότι όχι στους διδασκάλους, αλλά και στους εαυτούς τους πρέπει να έχουν τις ελπίδες της σωτηρίας τους, λέγει: «Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει (:Προσέχετε σαν άγρυπνοι φρουροί. Μένετε σταθεροί και όρθιοι στην πίστη)»· στην πίστη, όχι στην κοσμική σοφία· διότι δεν είναι δυνατόν στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοσμική σοφία να μένει σταθερός κανείς, αλλά διαρκώς περιφέρεται· όπως ακριβώς βέβαια, αντιθέτως, στην πίστη μπορεί να μένει σταθερός. «Ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε. πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω (:Να αγωνίζεστε σαν άντρες γενναίοι. Πάρτε δύναμη και θάρρος. Όλα όσα κάνετε, ας γίνονται με αγάπη)»[Α΄Κορ.16,13-14].
Με το να λέγει λοιπόν αυτά φαίνεται μεν ότι παροτρύνει, αλλά όμως στην πραγματικότητα κατηγορεί τους Κορινθίους ως ράθυμους. Γι’ αυτό λέγει: «Μένετε άγρυπνοι και προσεκτικοί», σαν να κοιμούνται· «σταθείτε στερεοί και ακλόνητοι στην πίστη», σαν να κλονίζονται· «Να είστε ανδρείοι και δυνατοί», σαν να έχουν χαυνωθεί· «όλα όσα λέτε και κάνετε ας γίνονται με αγάπη», σαν να βρίσκονταν σε έχθρα. Και την μεν προτροπή «Γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει (:Μένετε άγρυπνοι και προσεκτικοί. Σταθείτε στερεοί και ακλόνητοι στην πίστη)» τη λέγει σχετικά με αυτούς που τους εξαπατούν, ενώ την προτροπή «ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε (:να είστε ανδρείοι και δυνατοί)» τη λέγει σχετικά με εκείνους που τους επιβουλεύονται, την δε «πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω(: ό,τι λέτε και κάνετε να γίνεται με αγάπη)», πράγμα που είναι σύνδεσμος τελειότητας και ρίζα και πηγή των αγαθών, σχετικά με εκείνους που προκαλούσαν ταραχές και προσπαθούσαν να τους διασπάσουν.
Και τι σημαίνει η φράση: «Όλα ας γίνονται με αγάπη»; «Είτε επιπλήττει κανείς», λέγει, «είτε εξουσιάζει, είτε εξουσιάζεται, είτε είναι μαθητής, είτε ο ίδιος διδάσκει, όλα να γίνονται με αγάπη· επειδή και όλα όσα αναφέρθηκαν, όλα προήλθαν από το ότι παραμελήθηκε η αγάπη»· διότι εάν δεν είχε παραμεληθεί αυτή, δεν θα έπεφταν σε υπερηφάνεια, δεν θα έλεγαν: «ἐγὼ μέν εἰμι Παύλου, ἐγὼ δὲ Ἀπολλώ(:Εγώ μεν είμαι του Παύλου, εγώ δε του Απολλώ)»[Α΄Κορ.1,12]· εάν η αγάπη υπήρχε, δεν θα δικάζονταν σε κοσμικά δικαστήρια, ή μάλλον ούτε καν θα δικάζονταν [Α΄Κορ.6,1-11]· εάν υπήρχε η αγάπη, ούτε εκείνος ο Κορίνθιος θα συζούσε αναιδώς με τη γυναίκα του πατέρα του[βλ. Α΄Κορ.5,1-13], δεν θα καταφρονούσαν τους πτωχούς αδελφούς, δεν θα είχαν διαιρεθεί μεταξύ τους, δεν θα είχαν πέσει σε ματαιοδοξία για τα χαρίσματα. Γι' αυτό λέγει : «Όλα να γίνονται με αγάπη».
«Παπάς ἀράσοτος, ἄρα ἄσωτος» (Ἐκκοσμίκευση τοῦ κλήρου)
– Γέροντα, είναι απαραίτητο ο Εκκλησιαστικός* να διακονή με μανδύα και το καλοκαίρι με την ζέστη; Εγώ δυσκολεύομαι με την ζέστη.
– Αυτή η καλογερική σήμερα..., τι να πω! Ο Άγιος Αθανάσιος φορούσε ένα χονδρό ρούχο και έναν σταυρό πολύ βαρύ για άσκηση, και σήμερα που φθάσαμε! Εκεί στην Αυστραλία που είχα πάει, ήταν με σορτσάκι ένας νεωκόρος. «Για την θάλασσα, του λέω, για ́κει είναι αυτό». «Κινούμαι έτσι πιο άνετα», μου λέει. Έτσι ξεκινούν σιγά‐σιγά και μετά φθάνουν: «Να πετάξουμε τα ράσα, για να μη μας καίη ο ήλιος». Εμποδίζει ο μανδύας; Πέταξε τον. Το μανδήλι εμποδίζει, γιατί ιδρώνεις; Πέταξε το. Εκεί πάμε. Να ρυθμίση καθένας τον εαυτό του, βρε παιδάκι μου! Να βάλη λιγώτερα ρούχα από μέσα.
– Γέροντα, μπορεί κανείς να βγάζη το ράσο και να φοράη μόνον τον μανδύα;
– Και οι ιερείς να βγάλουν το αντερί και να είναι με το παντελόνι; Εμ, τι να πω; Ο μανδύας είναι ένδυμα του μοναχού. Δίνεται στον σταυροφόρο και στον μεγαλόσχημο. Στην διάρκεια της κουράς τον φοράει ο ανάδοχος και, όταν βάλη το ράσο στον νεοκούρο, τον βγάζει και του τον φοράει. Μου έκανε εντύπωση στην Αλεξάνδρεια που έχει και πολλή ζέστη πώς μερικές γυναίκες φορούσαν όλο μαύρα, επειδή το έχουν από την παράδοσή τους. Και εμείς δεν αντέχουμε το ράσο που το έχουμε από τους Πατέρες μας;
– Γέροντα, λένε: «Μήπως το ράσο κάνει τον παπά;»
"Πάμε λίγο στό τεστ πού κάνουν;;;;;
Τα τεστ αυτά τα έχει δώσει ο Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας). Αυτός διαχειρίζεται την ....πανδημία!!!
Όλοι ακολουθούν τις εντολές του. Όλο το χρήμα εκεί πάει. Λοιπόν τα τεστ RCA που κάνουν για ανίχνευση κορονοϊού κόβιντ19 είναι του...1984 !!! Δεν υπάρχει τεστ μόνο για κορονοϊό. Κορονοϊός λέγεται η γρίπη !!! Όλες οι γρίπες έχουν στέλεχος κορονοϊου! Υπάρχουν 500 είδη κορονοϊών. Η απάτη η τωρινή ονομάστηκε κόβιντ19. Μα αφού ακόμα δεν ξέρουν την λειτουργία του ιού πως έχουν τεστ? Δεν πήγε το μυαλό σας?
Λοιπόν θετικό βγαίνει οποιοδήποτε τεστ γίνει σε κάποιον που έχει περάσει κοινή γρίπη εποχική τους τελευταίους 6 μήνες!!!! Το τεστ ανιχνεύει αντίσωμα κορονοϊού μόνο!!! Και συνάχι να έχει κάποιος είναι στέλεχος ενός από τους 500 κορονοϊούς που υπάρχουν από ανέκαθεν. Θα βγει θετικό!!! Με απλό συνάχι!!!
Λίγα Λόγια γιά τίς Μάσκες
Γράφει ο Βαγγέλης Κουρούκλης
Σαν γιατρός γνωρίζω μερικά πράγματα και θέλω να τα μοιραστώ μαζί σας.
1) Στην ιατρική σχολή μας έμαθαν ότι η ιατρική μάσκα προφυλάσσει τον υγιή από τον ασθενή και όχι το αντίθετο. Έτσι ο γιατρός και το νοσηλευτικό προσωπικό την φοράει στο χειρουργείο συνήθως (για αυτό λέγεται και χειρουργική μάσκα) για να μην επιμολύνει κατά το χειρουργείο το τραύμα του χειρουργούμενου.
Η χειρουργική μάσκα σε αυτή την περίπτωση εμποδίζει τα μικρόβια και τα βακτηρίδια κατά βάση (και όχι τους ιούς) για να αποφευχθεί η επιμόλυνση και κατ’ επέκταση η σήψη. Δεν έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει το χρήστη από την εισπνοή αερομεταφερόμενων βακτηρίων ή ιογενών σωματιδίων.
Η σωστή χρήση της χειρουργικής μάσκας επιβάλλει να αντικαθίσταται τακτικά δηλαδή κάθε μία ώρα περίπου.
2) Είναι γνωστό στην ιατρική ότι τα μικρόβια και τα βακτήρια είναι κύτταρα και έχουν διάμετρο από 2 έως 50μm (μικρόμετρα) ενώ οι ιοί δεν είναι κύτταρα αλλά ένα σφαιρικό μόριο DNA, ή RNA με πρωτεϊνικό περίβλημα και έχει διάμετρο 60 έως 140 nm (νανόμετρα) δηλαδή 0,06 έως 0,140 μm.
Ο ιός δηλαδή είναι περίπου 200 φορές μικρότερος από τα κύτταρα, τα μικρόβια και τα βακτηρίδια. Για αυτό και όπως είπα νωρίτερα δεν κατακρατάται από τις μάσκες.
Ἀρχή τῆς Ἰνδίκτου. Ἑρμηνεία τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ[:Ματθ. 13, 53-58]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Καὶ ἐγένετο ὅτε ἐτέλεσεν ὁ ᾿Ιησοῦς τὰς παραβολὰς ταύτας μετῆρεν ἐκεῖθεν (:και όταν ο Ιησούς τελείωσε τις παραβολές αυτές, αναχώρησε από εκεί)»[Ματθ.13,53].Γιατί είπε ο Κύριος τις παραβολές αυτές; Επειδή επρόκειτο και άλλες να πει. Και για ποιο λόγο μεταβαίνει από εκεί; Επειδή ήθελε να σπείρει παντού τον λόγο.
«Καὶ ἐλθὼν εἰς τὴν πατρίδα αὐτοῦ ἐδίδασκεν αὐτοὺς ἐν τῇ συναγωγῇ αὐτῶν (:και αφού ήλθε στην πατρίδα Του, δίδασκε τους κατοίκους της στη συναγωγή τους)». Και ποια πόλη ονομάζει τώρα πατρίδα Του; Εγώ νομίζω τη Ναζαρέτ· διότι λέγει: «καὶ οὐκ ἐποίησεν ἐκεῖ δυνάμεις πολλὰς(:και δεν έκανε εκεί πολλά θαύματα)»[Ματθ.13,58]· ενώ στην Καπερναούμ έκανε θαύματα. Για τον λόγο αυτόν και έλεγε: «καὶ σὺ Καπερναούμ, ἡ ἕως τοῦ οὐρανοῦ ὑψωθεῖσα, ἕως ᾅδου καταβιβασθήση· ὅτι εἰ ἐν Σοδόμοις ἐγενήθησαν αἱ δυνάμεις αἱ γενόμεναι ἐν σοί, ἔμειναν ἂν μέχρι τῆς σήμερον(:και εσύ, Καπερναούμ, που έγινες κατοικία του ενανθρωπήσαντος Κυρίου και γι’ αυτό υψώθηκες δοξασμένη μέχρι τον ουρανό, θα κατεβείς ντροπιασμένη μέχρι τον Άδη· διότι εάν είχαν γίνει στα Σόδομα τα μεγάλα θαύματα που έγιναν σε σένα, δεν θα καταστρέφονταν, αλλά οι κάτοικοί τους θα μετανοούσαν, και τα Σόδομα θα έμεναν μέχρι τη σημερινή ημέρα)»[Ματθ.11,23].
Όταν λοιπόν ήλθε εκεί, τα μεν θαύματα τα άφησε, για να μην ανάψει περισσότερο τον φθόνο τους, ούτε να είναι μεγαλύτερη η καταδίκη τους· αντιθέτως προτιμά τη διδασκαλία που δεν περιέχει μικρότερο θαύμα έναντι των θαυμάτων· διότι και οι πλέον ανόητοι έπρεπε να θαυμάσουν και να εκπλαγούν από τη δύναμη των λόγων Του, αυτοί όμως όλως αντιθέτως Τον ταπεινώνουν από τον νομιζόμενο ως πατέρα Του, Ιωσήφ[«οὐχ οὗτός ἐστιν ὁ τοῦ τέκτονος υἱός;(: δεν είναι αυτός ο γιος του μαραγκού;)»[Ματθ.13,55]· μολονότι βέβαια πολλά παρόμοια παραδείγματα από την παλαιά εποχή και είχαν δει γενναία παιδιά από άσημους πατέρες.
Καθόσον και ο Δαβίδ ήταν υιός κάποιου άσημου γεωργού, του Ιεσσαί· και ο Αμμώς ήταν υιός αιγοβοσκού και ο ίδιος επίσης ήταν αιγοβοσκός· αλλά και ο Μωυσής ο νομοθέτης είχε πατέρα, που απείχε πάρα πολύ από αυτόν. Και ακριβώς για τον λόγο αυτόν έπρεπε κατεξοχήν να προσκυνούν και να καταλαμβάνονται από θαυμασμό, επειδή μολονότι προερχόταν από ταπεινούς γονείς, τους δίδασκε τόσο υψηλά νοήματα· διότι ήταν ολοφάνερο ότι αυτά δεν προέρχονταν από ανθρώπινη φροντίδα, αλλά ήταν αποτέλεσμα της θείας χάριτος. Αυτοί όμως από αυτά που έπρεπε να Τον θαυμάζουν, από αυτά ορμώμενοι Τον περιφρονούν. Συνεχώς μάλιστα συχνάζει στις συναγωγές για να μην Τον κατηγορήσουν ακόμη περισσότερο, ότι, δαπανώντας τον χρόνο Του στην έρημο, δημιουργεί σχίσμα και κάνει πόλεμο ενάντια στην πολιτεία.
Ἐδέσσης Ἰωήλ: ''Νά μήν ἔχετε τήν ἀντίληψη πῶς μέσα στήν Ἐκκλησία μεταδίδονται ἀσθένειες''
Μήνυμα πίστης αλλά και ελπίδας προς τους απανταχού Ορθόδοξους έστειλε για άλλη μια φορά ο Σεβ. Μητροπολίτης Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ.
Με αφορμή τον εορτασμό της ανακομιδής των Λειψάνων του Αγίου Νεκτάριου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ μίλησε στους πιστούς.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης αφού αναφέρθηκε στην ιστορία της ανακομιδής των Λειψάνων του Αγίου, τόνισε πως τόσο τα λείψανα όσο και οι Ιερές εικόνες αλλά και τα άμφια των Αγίων έχουν την Χάρη του Θεού, ως εκ τούτου δεν μεταδίδουν καμία ασθένεια.
Μάλιστα ο Σεβασμιώτατος έφερε και παραδείγματα μέσα από την παράδοση της Εκκλησίας, όπου δαιμόνια τράπηκαν σε φυγή.
Παράλληλα ο Μητροπολίτης Εδέσσης έκανε αναφορά στο ιερότατο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας εξηγώντας πως μετατρέπετε ο οίνος σε αίμα Χριστού και ο άρτος στο Σώμα του Κυρίου.
"Απ' έξω μπορείτε να κολλήσετε ιό, μέσα στην εκκλησία όχι" τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωήλ.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο την ομιλία του Σεβασμιωτάτου:
Με αφορμή τον εορτασμό της ανακομιδής των Λειψάνων του Αγίου Νεκτάριου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ μίλησε στους πιστούς.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης αφού αναφέρθηκε στην ιστορία της ανακομιδής των Λειψάνων του Αγίου, τόνισε πως τόσο τα λείψανα όσο και οι Ιερές εικόνες αλλά και τα άμφια των Αγίων έχουν την Χάρη του Θεού, ως εκ τούτου δεν μεταδίδουν καμία ασθένεια.
Μάλιστα ο Σεβασμιώτατος έφερε και παραδείγματα μέσα από την παράδοση της Εκκλησίας, όπου δαιμόνια τράπηκαν σε φυγή.
Παράλληλα ο Μητροπολίτης Εδέσσης έκανε αναφορά στο ιερότατο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας εξηγώντας πως μετατρέπετε ο οίνος σε αίμα Χριστού και ο άρτος στο Σώμα του Κυρίου.
"Απ' έξω μπορείτε να κολλήσετε ιό, μέσα στην εκκλησία όχι" τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ιωήλ.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο την ομιλία του Σεβασμιωτάτου:
Οἱ ὑπεροπτικοί ἄνθρωποι συνεχῶς ἐλπίζουν νά τά μάθουν ὅλα μέ τό νοῦ τους, ἀλλά...
5 Σεπτεμβρίου. Τοῦ Ἁγίου Προφήτου Ζαχαρίου, πατρός Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Σαβ. ιγ´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α´ Κορ. β´ 6-9).
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' Β´ 6 - 9
6 Σοφίαν δὲ λαλοῦμεν ἐν τοῖς τελείοις, σοφίαν δὲ οὐ τοῦ αἰῶνος τούτου, οὐδὲ τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου τῶν καταργουμένων· 7 ἀλλὰ λαλοῦμεν σοφίαν Θεοῦ ἐν μυστηρίῳ, τὴν ἀποκεκρυμμένην, ἣν προώρισεν ὁ Θεὸς πρὸ τῶν αἰώνων εἰς δόξαν ἡμῶν, 8 ἣν οὐδεὶς τῶν ἀρχόντων τοῦ αἰῶνος τούτου ἔγνωκεν· εἰ γὰρ ἔγνωσαν, οὐκ ἂν τὸν Κύριον τῆς δόξης ἐσταύρωσαν· 9
ἀλλὰ καθὼς γέγραπται, ἃ ὀφθαλμὸς οὐκ εἶδε καὶ οὖς οὐκ ἤκουσε καὶ ἐπὶ
καρδίαν ἀνθρώπου οὐκ ἀνέβη, ἃ ἡτοίμασεν ὁ Θεὸς τοῖς ἀγαπῶσιν αὐτόν.