Ἡ σάρκωση τοῦ Λόγου_Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων_12η κατήχηση_2ο μέρος 10-12-2011 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020
So, do you want me to tell you how we, who are illiterate, read the Scriptures?
So, do you want me to tell you how we, who are illiterate, read the Scriptures? After I’ve prayed for five or six hours, I then read the Scriptures, and for preference the Gospels. I can assure you that my mind opens so much, I understand so clearly, that I’m overcome with emotion. I put aside the book and am moved to tears for a long period of time…
“Elder Charalambos of Dionysiou”
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2020/08/so-do-you-want-me-
Ὁ ἅγιος Πατήρ ἡμῶν Ἰωάννης Καλαΐδης καί τό μεγάλο διορατικό του χάρισμα!
Ο άγιος Πατήρ ημών Ιωάννης Καλαΐδης και το μεγάλο διορατικό του χάρισμα!
Πριν από αρκετά χρόνια επισκέφθηκε το Νεοχώρι Σιντικής του νομού Σερρών, η κα Μ..., η οποία ζει σε περιοχή κοντά στην Αθήνα, για να προσκυνήσει στον Ιερό Ναό του αγίου Ραφαήλ και να γνωρίσει τον π. Ιωάννη.
Είχε και ένα αφιέρωμα για τους τρεις νεοφανείς Αγίους, για κάποιο θαύμα που της έκαναν! Την συνόδευε δε ένα συγγενικό πρόσωπο του Παππούλη. Αφού προσκύνησε στον Ιερό Ναό, μίλησε και με τον άγιο Γέροντα. Το συγγενικό πρόσωπο του π. Ιωάννη, τον παρακάλεσε να διαβάσει μια ευχή στην Μ..., γιατί έπασχε από φοβία όταν οδηγούσε το αυτοκίνητό της! Τότε ο Παππούλης είπε:" Εγώ παιδί μου θα σου διαβάσω ευχή αλλά πρέπει να πας και να εξομολογηθείς ". Αυτή απάντησε ότι εξομολογείται και π. Ιωάννης της είπε:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ ΤΟΥ ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ. «Παιδί μου, μήν ἀνησυχεῖς, μαζί μας στό πίσω κάθισμα ἔρχεται ὁ ἴδιος ὁ Ὅσιος Ἀντώνιος τοῦ Μαρτκόπ, ἀλλά μή γυρίσεις τό κεφάλι»
Ο Οτάρ Νικολαϊσβίλι ήταν πνευματικό τέκνο του παππούλη και συχνά πήγαινε στο κελλί του. Μια φορά, ο πατήρ Γαβριήλ ξαφνικά του είπε ότι έπρεπε εκείνη τη στιγμή, επειγόντως, να πάνε στο μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου του Μαρτκόπ. Ο Οτάρ ταράχθηκε επειδή το αυτοκίνητό του δε λειτουργούσε καλά. Είχε σοβαρά προβλήματα. Ο παππούλης επέμεινε και έστω με δυσκολία ξεκίνησαν. Ο δρόμος είχε ανηφόρα, το αυτοκίνητο «άρχισε να βήχει και να φταρνίζεται», αλλά ο γέροντας του λέει:
Εἰπώθηκε τό 1992. Ἀπό τόν Ἅγιο Παΐσιο.
Πρίν ἀπὸ λίγα χρόνια (Εἰπώθηκε τὸ 1992) μαζεύτηκαν στὴν Γενεύη θεολόγοι, καθηγητές Πανεπιστημίου κ.λπ. καὶ ἔκαναν Προσύνοδο. Εἶπαν νὰ καταργήσουν τὴν νηστεία τῶν Χριστουγέννων καὶ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ ἀπὸ τὴν νηστεία τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς νὰ κόψουν κάνα-δυὸ ἑβδομάδες, ἀφοῦ ὁ κόσμος δὲν τὶς κρατάει. Πῆγαν καὶ καθηγητές ἀπὸ ’δω. Τόσο πολύ ἀγανάκτησα, ὅταν ἦρθαν καὶ μοῦ τὸ εἶπαν, ποῦ ἔβαλα τὶς φωνές: «Δὲν καταλαβαίνετε τί κάνετε; Ἄν ἕνας εἶναι ἄρρωστος, δικαιοῦται νὰ φάη· δὲν ἔχει κανόνα. Ἄν ἕνας δὲν εἶναι ἄρρωστος, ἀλλὰ ἀπὸ ἀδυναμία ἔφαγε, νὰ πῆ: «Θεέ μου, νὰ μὲ συγχωρέσης», νὰ ταπεινωθῆ, νὰ πῆ ἕνα «ἥμαρτον». Δὲν θὰ τὸν κρεμάση ὁ Χριστός. Ἄν ὅμως δὲν εἶναι ἄρρωστος, τότε νὰ κρατήση τὴν νηστεία. Ὁ ἀδιάφορος πάλι τρώει καὶ δὲν τὸν νοιάζει. Ὅποτε τὸ πράγμα πάει κανονικά. Ἄν οἱ περισσότεροι δὲν κρατοῦν τὶς νηστεῖες, καὶ μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, καὶ πᾶμε νὰ ἀναπαύσουμε τούς περισσότερους καὶ νὰ τὶς καταργήσουμε, ποῦ νὰ ξέρουμε πῶς θὰ εἶναι ἡ ἄλλη γενιά; Μπορεῖ νὰ εἶναι πιὸ καλή καὶ νὰ μπορῆ νὰ κρατήση τέτοια ἀκρίβεια! Μὲ ποιό δικαίωμα νὰ τὰ καταργήσουμε ὅλα αὐτά, ἀφοῦ τὸ πράγμα εἶναι ἁπλό;»Οἱ Δυτικοί ἔχουν μία ὥρα νηστεία πρίν ἀπὸ τὴν Θεία Κοινωνία.
Ὁ τελωνισμός τῶν ψυχῶν.
Ὁ τελωνισμός τῶν ψυχῶν συνδέεται μέ τό φοβερό μυστήριο τοῦ θανάτου. Τελώνια ὀνομάζονται οἱ δαίμονες πού ἐμφανίζονται κατά καί κυρίως μετά τόν θάνατο τοῦ ἀνθρώπου καί ζητοῦν λογαριασμό γιά τίς ἁμαρτίες πού διέπραξε ὁ ἄνθρωπος καθ̉ ὅλη τή διάρκεια τῆς ἐπίγειας ζωῆς του. Ὅπως ἔχει γραφεῖ «ἴσως καμιά ἄποψη τῆς Ὀρθόδοξης ἐσχατολογίας δέν ἔχει παρανοηθεῖ τόσο, ὅσο ἡ σχετική μέ τό φαινόμενο τῶν ἐναερίων τελωνίων»[1].
Ἡ ὀνομασία τελώνια εἶναι εἰλημμένη ἀπό τούς τελῶνες τῆς ἀρχαιότητος. Οἱ τελῶνες ἦσαν πλούσια τάξη ἀδίστακτων ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι προπλήρωναν τούς φόρους στό κράτος τῆς τότε ἐποχῆς‒καί συγκεκριμένα τό ρωμαϊκό κράτος‒ ,ἐξαγόραζαν ἔτσι τούς φόρους καί τούς εἰσέπρατταν στό πολλαπλάσιο ἀπό τόν ὑποκείμενο σέ φορολογία λαό. Ἡ σκληρότητά τους ἦταν παροιμιώδης: δέν ὀρρωδοῦσαν καί δέν δίσταζαν πρό οὐδενός προκειμένου νά εἰσπράξουν διπλό, τριπλό, τετραπλό τόν ἀναλογοῦντα σέ κάθε ἄνθρωπο φόρο. Οἱ τελῶνες χωρίζονταν σέ δύο τάξεις, τούς «δημοσιώνας» ἤ «δεκατευτάς» καί τούς λεγόμενους δασμολόγους.Οἱ πρῶτοι, ἡ πλουσιώτερη τάξη, ἦσαν οἱ δημόσιοι εἰσπράκτορες, οἱ ὁποῖοι εἶχαν ἀγοράσει τούς φόρους καί οἱ δεύτεροι ἦσαν ἔμμισθοι ὑπάλληλοι τῶν πρώτων καί ἦσαν ἐξουσιοδοτημένοι νά εἰσπράττουν τούς φόρους ἀπό τόν λαό καί τούς ἀπέδιδαν στούς δημοσιῶνες.Οἱ δασμολόγοι ἦσαν ἄδικοι καί ἅρπαγες, ἀφοῦ εἰσέπρατταν πολύ περισσότερους φόρους ἀπό ὅσους ἔπρεπε νά δώσουν στούς δημοσιῶνες καί ἐπινοοῦσαν διάφορους τρόπους γιά νά μή ξεφύγει κανείς ἀπό τήν ἄδικη καί βαρύτατη φορολογία[2].Ὅθεν ἦσαν μισητοί στόν λαό καί περιβόητοι γιά τήν εἰσπρατική βουλιμία τους.
Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας χρησιμοποίησαν τούς τελῶνες τῆς ἐποχῆς τους γιά νά σημάνουν τούς δαίμονες πού ζητοῦσαν τήν κυριότητα ἐπί τῆς ψυχῆς τοῦ θανόντος. Ἑρμηνεύοντας τό Κυριακόν λόγιον λίγο πρό τοῦ πάθους, «ἔρχεται γάρ ὁ τοῦ κόσμου ἄρχων καί ἐν ἐμοί οὐκ ἔχει οὐδέν» (Ἰωαν. 14, 30) λέγουν ὅτι ὁ τοῦ κόσμου ἄρχων εἶναι ὁ διάβολος, ἐπειδή ἐξουσιάζει τόν κόσμο τῆς ἀδικίας, καί ὅτι στόν Χριστό δέν ἔχει καμμία ἐξουσία λόγῳ τοῦ ὅτι ἦταν ἀναμάρτητος.
Ἅγιος Παΐσιος - Οἱ παλάμες τῶν χεριῶν γύρισαν ἀνάποδα!
Ήταν ένα παλληκάρι από την Πάτρα, Αθανάσιος το όνομα του. Το παιδί αυτό ζούσε αμαρτωλή ζωή και ήταν μακριά από την Εκκλησία. Κάποια στιγμή, όλως ξαφνικά, οι παλάμες των χεριών του γύρισαν ανάποδα και δεν μπορούσε να τις επαναφέρει! Έμειναν ακίνητες! Οι ιατροί ούτε ήξεραν να πουν για την αιτία που προκάλεσε το πάθος αυτό, αλλ' ούτε και να το θεραπεύσουν ήσαν ικανοί! Το παιδί κατέφυγε στον άγιο Γέροντα, ο οποίος του είπε αμέσως:
Νὰ ἀποτινάξουμε τίς συνήθειες τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου, Άρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Νὰ ἀποτινάξουμε τίς συνήθειες τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου, Άρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 06-09-2020 (Ἀπόσπασμα)
Σύμφωνα μέ αὐτήν τή σύντομη προσευχή του στάρετς Ἀντωνίου τῆς Ὄπτινα ...
Σύμφωνα με αυτήν τη σύντομη προσευχή του στάρετς Αντωνίου της Οπτινα , τα προβλήματα υποχωρούν, οι δαίμονες εξαφανίζονται, η ενόχληση σας υποχωρεί, η δειλία σας υποχωρεί όταν το επαναλαμβάνετε.
Μή φοβᾶσθε τίποτε....
Πάτερ Σεραφείμ Δημόπουλος (1937-2008) :
<<Nα προσεύχεσθε αδιάκοπα. Να ευχαριστείτε το Θεό για τα πάντα. Να είσθε χαρούμενοι. Μην αφήστε να κυριευτείτε από το πνεύμα απογοητεύσεως. Σας εμπιστεύομαι στο Θεό και στην Υπεραγία Μητέρα του. Μη φοβάσθε τίποτε.....>>
<<Nα προσεύχεσθε αδιάκοπα. Να ευχαριστείτε το Θεό για τα πάντα. Να είσθε χαρούμενοι. Μην αφήστε να κυριευτείτε από το πνεύμα απογοητεύσεως. Σας εμπιστεύομαι στο Θεό και στην Υπεραγία Μητέρα του. Μη φοβάσθε τίποτε.....>>
9 Σεπτεμβρίου. Ἡ Σύναξις τῶν Ἁγίων καί Δικαίων Θεοπατόρων Ἰωακείμ καί Ἄννης. Τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Σεβηριανοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνἀγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῶν ἁγίων. Σεπτ. 23 (Γαλ. δ´ 22-27).
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Δ´ 22 - 27
22 γέγραπται γὰρ ὅτι Ἀβραὰμ δύο υἱοὺς ἔσχεν, ἕνα ἐκ τῆς παιδίσκης καὶ ἕνα ἐκ τῆς ἐλευθέρας. 23 ἀλλ’ ὁ μὲν ἐκ τῆς παιδίσκης κατὰ σάρκα γεγέννηται, ὁ δὲ ἐκ τῆς ἐλευθέρας δι’ ἐπαγγελίας. 24 ἅτινά ἐστιν ἀλληγορούμενα. αὗται γάρ εἰσι δύο διαθῆκαι, μία μὲν ἀπὸ ὄρους Σινᾶ, εἰς δουλείαν γεννῶσα, ἥτις ἐστὶν Ἄγαρ· 25 τὸ γὰρ Ἄγαρ Σινᾶ ὄρος ἐστὶν ἐν τῇ Ἀραβίᾳ, συστοιχεῖ δὲ τῇ νῦν Ἰερουσαλήμ, δουλεύει δὲ μετὰ τῶν τέκνων αὐτῆς· 26 ἡ δὲ ἄνω Ἰερουσαλὴμ ἐλευθέρα ἐστίν, ἥτις ἐστὶ μήτηρ πάντων ἡμῶν. 27
γέγραπται γάρ· εὐφράνθητι στεῖρα ἡ οὐ τίκτουσα, ῥῆξον καὶ βόησον ἡ οὐκ
ὠδίνουσα· ὅτι πολλὰ τὰ τέκνα τῆς ἐρήμου μᾶλλον ἢ τῆς ἐχούσης τὸν ἄνδρα.