Σελίδες

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020

Ἐρωτήματα πιστῶν πρός τόν π. Σάββα Ἁγιορείτη, (E')

 Ερωτήματα πιστών προς τον π. Σάββα Αγιορείτη, (E'), 8-10-2020

ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ) 20.30-12.30 ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ

https://youtu.be/hlBCZgLbJ1M

ΤΡΙΤΗ 27-10-2020

ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ)  20.30-12.30  

Η ΠΥΛΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΗ ΑΠΟ 20.30- 22.00. 
Τίτλος κηρύγματος:
3. Θαύματα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, Ἀγαπίου Λάνδου μοναχοῦ, 28-10-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ:https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις)

Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν λογισμῶν, Ἁγ. Παϊσίου, Ἀρχιμ. Σάββα Σάββα Ἁγιορείτου

  Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν λογισμῶν, Ἁγ. Παϊσίου, 14-2-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Σάββα Ἁγιορείτου

Ποιά εἶναι ἡ Ἐκκλησία & ποιοί τήν ἀποτελοῦν, π. Σάββα Ἁγιορείτου. Συνέντευξη στόν Ὀρθόδοξο Τύπο

 Ποιά εἶναι ἡ Ἐκκλησία & ποιοί τήν ἀποτελοῦν, 24-9-2020,π. Σάββα Ἁγιορείτου Συνέντευξη στόν Ὀρθόδοξο Τύπο

Ἑρμηνεία ἀποστολικῆς περικοπῆς τῆς ἑορτῆς τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων ἀπό τόν Ἅγιο Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο. Μέρος Πρῶτο


ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

[:Α΄ Κορ. 12, 27- 31 και 13,1-8] 

Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των χωρίων Α΄ Κορ. 12,27-31 

«Ὑμεῖς δέ ἐστε σῶμα Χριστοῦ καὶ μέλη ἐκ μέρους(:εσείς λοιπόν οι χριστιανοί είστε σώμα Χριστού και μέλη, που ο καθένας σας ανάλογα με το χάρισμά του έχει κάποια θέση και κάποιο μέλος στη ζωή του συνόλου)»[Α΄Κορ.12,27]. 

Για να μη λέγει λοιπόν κανείς: «και τι μας ενδιαφέρει το παράδειγμα του σώματος; Διότι εκείνο μεν εκ φύσεως υπηρετεί, ενώ τα δικά μας είναι κατορθώματα ελεύθερης προαιρέσεως». Αφού πλησιάζει αυτό στα δικά μας πράγματα ο απόστολος Παύλος και δείχνει ότι τόση ομόνοια οφείλουμε να έχουμε από δική μας προαίρεση, όση εκείνα εκ φύσεως, λέγει: «Ὑμεῖς δέ ἐστε σῶμα Χριστοῦ (:εσείς είστε σώμα του Χριστού)». Εφόσον λοιπόν το δικό μας σώμα δεν πρέπει να στασιάζει, πολύ περισσότερο το σώμα του Χριστού, και τόσο περισσότερο, όσο δυνατότερη από τη φύση είναι η χάρη. «Και ο καθένας σας είναι επί μέρους μέλος, που κατέχει την ταιριαστή θέση γι’ αυτόν και για όλο το σώμα». Δηλαδή λέγει «όχι μόνο σώμα, αλλά και μέλη είμαστε»· διότι και για τα δύο αυτά μίλησε προηγουμένως, όταν συνένωσε τους πολλούς σε ένα και δείχνει ότι όλοι γίνονται ένα σύμφωνα προς την εικόνα του σώματος, και αυτό το ένα συνίσταται από τα πολλά, και ενώ είναι στα πολλά και τα πολλά από αυτό συνέχονται και μπορούν να είναι πολλά. 

Τι σημαίνει όμως το «ἐκ μέρους»; Αυτό που ανήκει σε εσάς και όσο είναι δυνατόν να οικοδομηθεί από εσάς. Επειδή δηλαδή είπε, «σώμα», αλλά «σώμα» είναι ολόκληρη, όχι μόνο η εκκλησία των Κορινθίων, αλλά αυτή που είναι εξαπλωμένη σε όλη την οικουμένη, γι' αυτό είπε ««ἐκ μέρους»· δηλαδή, ότι η δική σας εκκλησία είναι μέρος της εκκλησίας που βρίσκεται παντού και του σώματος που συνίσταται από όλες τις εκκλησίες, ώστε όχι μόνο μεταξύ σας, αλλά και προς όλη την εκκλησία της οικουμένης θα ειρηνεύετε εάν είστε ενάρετοι, αφού βεβαίως είστε μέλη όλου του σώματος. 

Ἡ πίστη φαίνεται στίς θλίψεις (Δημήτριος Παναγόπουλος)

Η πίστη δοκιμάζεται, σαν σε λυδία λίθο, επάνω στις θλίψεις. Στις θλίψεις η πίστη φαίνεται αν είναι αληθινή ή ψεύτικη.
Πολλοί, όταν όλα έρχονται καλά, όπως τα θέλουν, είναι πιστοί.
Πηγαίνουν στην Εκκλησία, ανάβουν κεριά, παρακολουθούν κηρύγματα, προσεύχονται, μελετούν θρησκευτικά βιβλία, συζητούν ωφέλιμα, παίρνουν ενεργό μέρος σε Χριστιανικές Κινήσεις, ενθουσιάζονται για κάθε ευγενικό, υψηλό και ωραίο. Είναι εύθυμοι, είναι γελαστοί, ψάλλουν, τραγουδούν, χαίρονται. Νομίζει κανείς ότι δεν υπάρχουν άλλοι πιο αφοσιωμένοι στον Θεό.
Η σύζυγος δεν βρίσκει λόγους να ευχαριστεί τον Κύριο, διότι ο σύζυγος έρχεται με χέρια γεμάτα. Ο σύζυγος το ίδιο χαίρεται διότι η σύζυγός του είναι καλά στην υγεία, τα παιδιά είναι γερά, η δουλειά πηγαίνει εμπρός.
Μα αν η θάλασσα είναι δυνατόν να μείνει χωρίς κύματα, άλλο τόσο είναι δυνατόν να μείνει ο άνθρωπος, η οικογένεια, χωρίς θλίψη και δοκιμασία.
Ή η μητέρα θ’ αρρωστήσει, ή το παιδί θα πάθει κάτι, ή κάποια ζημιά θα τους επισκεφθεί, ή ο σύζυγος θα μείνει χωρίς εργασία, ή κάποιος θάνατος θα τους επισκεφθεί, ουδέποτε παραμένουν οι άνθρωποι πάντα χαρούμενοι και γελαστοί.
Αλλά, αν συμβεί κάτι από αυτά, τι γίνεται τότε;
Απλούστατα, αν δεν υπάρχει ισχυρή πίστη, τα χάνουν αμέσως.

Τούς Ἁγίους στό σπίτι τούς ἔχουμε γιά τήν ὥρα αὐτή, τή δύσκολη....

Κάποτε ήτανε ένας άπιστος που είχε μία γυναίκα πιστή. 
Η γυναίκα του μιλούσε για την πίστη, αλλά αυτός δεν την άκουγε. 
Μια μέρα κάνανε μερικές ελιές και δεν προλάβανε να τις μεταφέρουνε από το λιοστάσι στο σπίτι και τις άφησαν εκεί έξω. 
Είπε ο σύζυγος:
- Μην τις αφήνουμε εδώ, θα μας τις κλέψουν.
- Θα τις φυλάξει ο Θεός, του είπε η γυναίκα του
- Ποιός Θεός, εάν δεν τις φυλάξουμε εμείς; Ακούς εκεί... πιστεύεις σε Θεό.
- Θα μας τις φυλάξει ο Θεός, εφόσον δεν έχουμε να τις μεταφέρουμε...
Εν πάση περιπτώσει έμειναν οι ελιές εκεί και πάνε κάποιοι τη νύχτα και τις κλέβουνε τις ελιές. 
Που να σταθεί η κακομοίρα, η γυναικούλα αυτή, μπροστά στο θηρίο αυτό!. Αυτός ήταν ένας αγροίκος και καταλαβαίνετε τι έγινε...
Στο σπίτι είχανε την εικόνα της Παναγίας μας, είχανε τον Άγιο Δημήτριο και τον Άγιο Νικόλαο.
Σηκώνεται αυτός και πάει εκεί μπροστά στις εικόνες και λέει στον Άγιο Δημήτριο που ήταν καβάλα στο άλογο:

Ἡ πέμπτη ἱστορική προειδοποίησις ἀναφέρετα εἰς τά ἔσχατα π.ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ

 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ (1927- 2006) π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ Προφήτης Ἡσαΐας 26,20 58,

1 ἡμερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 04-03-96

Ποιός εἶναι ὁ πραγματικός λόγος πού ἡ Σύνοδος εὐθυγραμμίστηκε πλήρως μέ τήν Κυβέρνηση στό θέμα τῶν «μέτρων προστασίας ἀπό τόν κορωνοιό»;

Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που η Σύνοδος ευθυγραμμίστηκε πλήρως με την Κυβέρνηση στο θέμα των «μέτρων προστασίας από τον κορωνοιό»;

Του Βασίλη Κερμενιώτη

Στο προηγούμενο άρθρο μας διαπιστώσαμε ότι η θέση που υιοθετήθηκε από την διοικούσα Εκκλησία, ότι δηλαδή “μπορεί να κολλήσει κάποιος ασθένεια μέσα στο Ναό”, αγγίζει τα όρια της βλασφημίας κατά του Αγίου Πνεύματος και αναβιώνει τις αιρέσεις του Βαρλααμισμού και της Εικονομαχίας. Η διαχρονική δογματική διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι ότι ο ιερός Ναός, ως Οίκος του Θεού, δεν είναι το ίδιο με έναν οποιοδήποτε χώρο, διότι επισκιάζεται και προστατεύεται από την Άκτιστη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Και αυτήν την αλήθεια όφειλαν να την γνωρίζουν οι επίσκοποί μας, γιατί σπούδασαν θεολογία και μελέτησαν πατερικά κείμενα.

Ἑορτή τῆς Ἁγίας Σκέπης τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο


ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΚΕΠΗΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ [:Εβρ.9,1-7] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

[:Υπομνηματισμός των εδαφίων Εβρ.9,1-14] 

«Εἶχε μὲν οὖν καὶ ἡ πρώτη σκηνὴ δικαιώματα λατρείας τό τε Ἅγιον κοσμικόν· σκηνὴ γὰρ κατεσκευάσθη ἡ πρώτη, ἐν ᾗ ἥ τε λυχνία καὶ ἡ τράπεζα καὶ ἡ πρόθεσις τῶν ἄρτων, ἥτις λέγεται Ἅγια. μετὰ δὲ τὸ δεύτερον καταπέτασμα σκηνὴ ἡ λεγομένη Ἅγια Ἁγίων, χρυσοῦν ἔχουσα θυμιατήριον καὶ τὴν κιβωτὸν τῆς διαθήκης περικεκαλυμμένην πάντοθεν χρυσίῳ, ἐν ᾗ στάμνος χρυσῆ ἔχουσα τὸ μάννα καὶ ἡ ῥάβδος Ἀαρὼν ἡ βλαστήσασα καὶ αἱ πλάκες τῆς διαθήκης, ὑπεράνω δὲ αὐτῆς Χερουβὶμ δόξης κατασκιάζοντα τὸ ἱλαστήριον· περὶ ὧν οὐκ ἔστι νῦν λέγειν κατὰ μέρος(:Ας βγάλουμε τώρα κάποιο συμπέρασμα για όσα είπαμε σχετικά με την ιεροσύνη της Παλαιάς Διαθήκης και ας τα διασαφηνίσουμε περισσότερο. Είχε βέβαια και η πρώτη Διαθήκη νόμους και λατρευτικές διατάξεις, καθώς κι ένα επίγειο θυσιαστήριο. Κατασκευάστηκε δηλαδή το πρώτο διαμέρισμα της σκηνής, μέσα στο οποίο υπήρχε η λυχνία και η τράπεζα της προθέσεως και οι άρτοι που τοποθετούνταν πάνω σ’ αυτήν ως προσφορά στον Θεό. Και το πρώτο αυτό διαμέρισμα της σκηνής λεγόταν Άγια. Έπειτα, πίσω από το δεύτερο καταπέτασμα ήταν το μέρος της σκηνής που λεγόταν Άγια Αγίων. Στα Άγια των Αγίων υπήρχε ένα χρυσό θυμιατήριο και η Κιβωτός της Διαθήκης, που ήταν γύρω –γύρω καλυμμένη με χρυσάφι απ’ όλες τις πλευρές της. Μέσα στην κιβωτό αυτή υπήρχε μια χρυσή στάμνα που περιείχε από το περίφημο μάννα, καθώς επίσης και η ράβδος του Ααρών που είχε βλαστήσει θαυματουργικά, και οι θεοχάρακτες πλάκες της Διαθήκης. Πάνω από την κιβωτό υπήρχαν δύο χρυσά Χερουβίμ ένδοξα, που ανάμεσά τους εμφανιζόταν και μιλούσε ο Θεός. Αυτά σκέπαζαν με τα φτερά τους και σκίαζαν το χρυσό κάλυμμα της κιβωτού που ονομαζόταν “ιλαστήριο”. Αλλά για όλα αυτά δεν είναι τώρα καιρός να μιλήσουμε με λεπτομέρειες)»[Εβρ.9,1-5]·[ερμηνευτική απόδοση Παναγιώτου Τρεμπέλα]. 

Διάλεξε καί πάρε...

Θυμάμαι,ήμουνα πολύ μικρό παιδάκι, κάτω των 10 ετών.Είχαμε κάποιον γείτονα, ο οποίος έφτιαχνε, ένα παιχνιδάκι.Δηλαδή, μία έλικα, επάνω σε ένα στριμμένο σύρμα, και έκανε μία έτσι και έφευγε ο έλικας αυτός, και πετούσε.Ένα παιχνιδάκι, που νομίζω ότι τα προσελκύει τα παιδιά, τα εντυπωσιάζει.Του λέω, κάνε μου και 'μένα ένα, και μου λέει, φέρε μου σύρμα να σου το φτιάξω.Λέω στη μητέρα μου, βρήκα αυτό το σύρμα, να το δώσω να μου το φτιάξουνε;
Και τι μου είπε η ευλογημένη..
" ξέρεις όμως ότι πρέπει, να χρησιμοποιήσουμε σύρμα, για να το περάσουμε σαν γαντζάκι, σε μία εικόνα - χάρτινη - του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, διάλεξε και πάρε.."

Γέροντας Γαβριήλ, ἀπαντᾶ σέ 2 ἐρωτήσεις γιά τά Ἑλληνοτουρκικά


Γέροντας Γαβριήλ, ἀπαντᾶ σέ 2 ἐρωτήσεις γιά τά Ἑλληνοτουρκικά, 

https://youtu.be/Apwd0dbT524


https://topothoumeno.blogspot.com/2020/10/2-2-202.html

Γιατί δέν ἰσχύει ἡ ἀστρολογία;

 

Ισχύουν οι αστρολογικές προβλέψεις; Στο βίντεο αυτό μαθαίνουμε αστρονομία καταρρίπτοντας την αστρολογία. Παρουσιάζονται τα βασικά επιχειρήματα που δείχνουν ότι η αστρολογία δεν είναι δυνατόν να ισχύει και ότι δίκαια θεωρείται ψευδοεπιστήμη από την επιστημονική κοινότητα.

Ὁ Παντελεήμων Φωστίνης εἶναι αὐτός πού μέ τόν ἅγιο Σάββα τῆς Καλύμνου ἐκήδευσαν τόν ἅγιο Νεκτάριο

Την εποχή που ο Παντελεήμων Φωστίνης, Μητροπολίτης Χίου, εκτελούσε χρέη Ιεροκήρυκα Αττικής πήγε μια ημέρα να τελέσει την Λειτουργιά στο Ιατρείο της ''Σωτηρίας''. Τότε σε κάποια στιγμή του έφεραν οι νοσοκόμες ένα πιάτο μεγάλο με πολλά κουτάλια.
- Τι τα φέρατε αυτά; τους ρώτησε.
- Μας ενημέρωσαν οι αρχιγιατροί να τελέσετε την Θεία Κοινωνία με αυτά τα κουταλάκια για τους ασθενείς, ξεκινώντας από τους πιο ελαφριά αρρώστους και στην συνέχεια στους ασθενείς με τα πιο σοβαρά περιστατικά.

Ἐγώ δέν παρακαλῶ τόν Θεο νά πάω στόν Παράδεισο. Τόν παρακαλῶ νά μέ βοηθάη νά μήν Τόν στενοχωρῶ...(Ἅγ.Παΐσιος)

Ἐγώ δέν παρακαλώ τόν Θεο νά παω στον Παράδεισο. Τον παρακαλώ να με βοηθάη νά μην Τον στενοχωρώ με τήν συμπεριφορά μου. Όμως, ἂν πάω στην κόλαση, δεν θά λυπήσω τον Θεό; Επομένως, οὔτε αὐτό θά γινη, ἀφού Τόν παρακαλώ να με βοηθήση νά μην Τον στενοχωρῶ.

Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης
πηγηhttps://proskynitis.blogspot.com/2020/10/blog-post_82.html

27 Ὀκτωβρίου. Τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Νέστορος καί τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Κυριακοῦ, Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Τρ. κα΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Κλσ. α΄ 1-3, 6-11).


ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ Α´ 1 - 3
1 Παῦλος, ἀπόστολος Ἰησοῦ Χριστοῦ διὰ θελήματος Θεοῦ, καὶ Τιμόθεος ὁ ἀδελφός, 2 τοῖς ἐν Κολοσσαῖς ἁγίοις καὶ πιστοῖς ἀδελφοῖς ἐν Χριστῷ· χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ Θεοῦ πατρὸς ἡμῶν καὶ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ. 3 Εὐχαριστοῦμεν τῷ Θεῷ πατρὶ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ πάντοτε περὶ ὑμῶν προσευχόμενοι,

ΠΡΟΣ ΚΟΛΟΣΣΑΕΙΣ Α´ 6 - 11
6 τοῦ παρόντος εἰς ὑμᾶς, καθὼς καὶ ἐν παντὶ τῷ κόσμῳ, καὶ ἔστι καρποφορούμενον καὶ αὐξανόμενον καθὼς καὶ ἐν ὑμῖν, ἀφ’ ἧς ἡμέρας ἠκούσατε καὶ ἐπέγνωτε τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ ἐν ἀληθείᾳ, 7 καθὼς καὶ ἐμάθετε ἀπὸ Ἐπαφρᾶ τοῦ ἀγαπητοῦ συνδούλου ἡμῶν, ὅς ἐστι πιστὸς ὑπὲρ ἡμῶν διάκονος τοῦ Χριστοῦ, 8 ὁ καὶ δηλώσας ἡμῖν τὴν ὑμῶν ἀγάπην ἐν Πνεύματι. 9 Διὰ τοῦτο καὶ ἡμεῖς, ἀφ’ ἧς ἡμέρας ἠκούσαμεν, οὐ παυόμεθα ὑπὲρ ὑμῶν προσευχόμενοι καὶ αἰτούμενοι, ἵνα πληρωθῆτε τὴν ἐπίγνωσιν τοῦ θελήματος αὐτοῦ ἐν πάσῃ σοφίᾳ καὶ συνέσει πνευματικῇ, 10 περιπατῆσαι ὑμᾶς ἀξίως τοῦ Κυρίου εἰς πᾶσαν ἀρεσκείαν, ἐν παντὶ ἔργῳ ἀγαθῷ καρποφοροῦντες καὶ αὐξανόμενοι εἰς τὴν ἐπίγνωσιν τοῦ Θεοῦ, 11 ἐν πάσῃ δυνάμει δυναμούμενοι κατὰ τὸ κράτος τῆς δόξης αὐτοῦ εἰς πᾶσαν ὑπομονὴν καὶ μακροθυμίαν, μετὰ χαρᾶς