Σελίδες

Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020

Πῶς θά σωθοῦμε ζώντας στόν κόσμο , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πως Θα Σωθουμε ζώντας στον κοσμο , Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Συμπαράσταση στοῦς διωκόμενους ἱερείς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Συμπαράσταση στοῦς διωκόμενους ἱερείς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Προετοιμασία γιά τήν Θεία Μετάληψη Β μέρος, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Προετοιμασία για την Θεία ΜετάληψηΒ μέρος, 6-11-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Προετοιμασία για την Θεία Μετάληψη Α μέρος, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου Κήρυγμα

  Προετοιμασία για την Θεία Μετάληψη Α μέρος, 3-11-2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου Κήρυγμα

Κυριακή Ζ Λουκᾶ. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν Ἀνάσταση τῆς κόρης τοῦ Ἰαείρου καί τή θεραπεία τῆς αἱμορροούσης γυναικός


ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 8,41-56] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΟΥ ΙΑΕΙΡΟΥ 

ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΜΟΡΡΟΟΥΣΗΣ ΓΥΝΑΙΚΟΣ 

«Ταῦτα αὐτοῦ λαλοῦντος αὐτοῖς ἰδοὺ ἄρχων εἷς προσελθὼν προσεκύνει αὐτῷ λέγων ὅτι ἡ θυγάτηρ μου ἄρτι ἐτελεύτησεν· ἀλλὰ ἐλθὼν ἐπίθες τὴν χεῖρά σου ἐπ᾿ αὐτὴν καὶ ζήσεται(:Κι ενώ τους έλεγε αυτά ο Ιησούς, την ώρα εκείνη κάποιος άρχοντας της συναγωγής Τον πλησίασε και Τον προσκύνησε λέγοντας ότι “η κόρη μου πριν από λίγο πέθανε. Έλα όμως και βάλε το χέρι σου πάνω της και θα ζήσει”)»[Ματθ.9,18]. 

Τα λόγια τα πρόφτασαν τα έργα, ώστε ακόμη περισσότερο να αποστομωθούν οι Φαρισαίοι· διότι αυτός που ήρθε ήταν αρχισυνάγωγος και το πένθος του ήταν βαρύ· επειδή το είχε μονάκριβο το παιδί και είχε γίνει δώδεκα χρονών, δηλαδή αυτό βρισκόταν στο άνθος της ηλικίας του· αυτό λοιπόν το ανέστησε ευθέως ο Κύριος. Εάν όμως ο ευαγγελιστής Λουκάς λέει ότι απεσταλμένοι από την οικία του αρχισυνάγωγου ήλθαν λέγοντας «μὴ σκύλλε τὸν διδάσκαλον ὅτι τέθνηκεν ἡ θυγάτηρ σου (:Πέθανε η κόρη σου˙ μην κουράζεις άλλο και μην ενοχλείς πια τον διδάσκαλο)»[Λουκ.8,49], ερμηνεύουμε ως εξής, ότι η φράση «ἡ θυγάτηρ μου ἄρτι ἐτελεύτησεν (:η κόρη μου πριν λίγο πέθανε)»[Ματθ.9,18] που είπε ο Ιάειρος, όπως μας αναφέρει ο ευαγγελιστής Ματθαίος, προήλθε από τις σκέψεις που έκανε ο αρχισυνάγωγος, ενώ βάδιζε προς τον Ιησού ή ότι Του το είπε για να παρουσιάσει με δραματικότερο τρόπο την συμφορά του· διότι είναι συνήθεια σε εκείνους που παρακαλούν και ζητούν κάτι, να μεγαλοποιούν με τα λόγια τα βάσανά τους και να λένε κάτι παραπάνω από την πραγματική τους κατάσταση, με σκοπό να αποσπάσουν μεγαλύτερη την συμπάθεια από εκείνους που ικετεύουν. 

“Θά μᾶς εἰρωνευτοῦν, θά μᾶς ποῦνε βλαμμένους, θά μᾶς ποῦνε θρησκολήπτους…”

“Λέει η Σοφία Σειράχ: Σκέφτηκες να ευχαριστήσεις τον Θεό; Σκέφτηκες να κάνεις κάτι καλό, να πιστέψεις σωστά και να πράξεις σωστά; Ετοίμασε την ψυχή σου εις πειρασμόν. Θα σε σταυρώσουνε και εσένα, όπως Σταύρωσαν και Εκείνον που πιστεύεις. 
Τί υποφέρουμε από τους συγγενείς μας, τι υποφέρουμε από τους γνωστούς μας, από τη στιγμή που θα πούμε, να μπούμε στου Θεού το δρόμο. 
Θα μας ειρωνευτούν, θα μας πούνε βλαμμένους, θα μας πούνε θρησκολήπτους… και τι δεν θα μας πούνε… Έχεις το κουράγιο να κρατήσεις; Ή θα πας κοντά τους μη δυνάμενος να ομολογήσεις; 
Εμείς αποδεικνύεται δυστυχώς, δεν έχουμε την απόδειξη της πίστεως.
Βλέπεις πας σε ένα σπίτι επί παραδείγματι ημέρα Τετάρτη και σου σερβίρουν εκεί ένα αρτύσιμο γλυκό.

Πρίγκηψ καί Βασιλόπουλο τοῦ Θεοῦ.!

Υπήρξαν ερημίται εις το Άγιον όρος, οι οποίοι είχαν εις την εν τω κόσμω βιοτήν , μεγάλες κοινωνικάς ή επιστημονικάς θέσεις.Ένας τοιούτος ήτο και ο Καρουλιώτης ιερομόναχος Παρθένιος , Ρώσος πρίγκηπας , ο οποίος κατ' αρχήν έζησε εις το Κελλίον Άγιος Νικόλαος Μπουραζέρι, όπου και εκάρη μοναχός. Ήτο γραμματεύς του Κελλίου. Κατά την ανοικοδόμηση της εκκλησίας του, έλαβε μιαν επιστολήν από χωρικήν Ρωσίδα γυναίκα,η οποία τον ώθησε να ασκήτευση με σκληροτέραν διαμονήν και άσκησιν, εις τα φρικαλέα Καρούλια.Ιδού τι έλεγε η επιστολή:
"Δέχθητε, άγιοι πατέρες, και από μένα την πτωχην αυτά τα ολίγα χρήματα.Άκουσα πως κτίζετε εκκλησία στο Κελλί και ζητάτε βοήθεια.Στενοχωρήθηκα που δεν έχω να σας στείλω κι εγώ κάτι,δι' αυτό έκοψα τις κοτσίδες των μαλλιών μου, τις επωλησα στις μεγάλες αρχόντισσες, που τα μαλλιά τους τα έχουν κομμένα και βάζουν ξένα στις δεξιώσεις.Δεχθητε, λοιπόν, και από μένα τον μικρό οβολον μου.."
Το γεγονός αυτό συνεκλονισε τον πρίγκιπα π.Παρθενιον. Επήρε την ηρωικήν απόφασιν να γινη ένας άσαρκος σχεδόν κάτοικος των βράχων των Καρουλίων..

Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας Ἁμαρτωλῶν σωτηρίαΔ , Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου Κήρυγμα

  Θαύματα τῆς Θείας Κοινωνίας Ἁμαρτωλῶν σωτηρίαΔ , 5-11-2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου Κήρυγμα

Τὸ Facebook ἀπαγορεύει διαφημίσεις ποὺ στρέφονται κατὰ τοῦ ἐμβολιασμοῦ

Τό Facebook ἀπαγόρευσε διαφημίσεις ποὺ ἀποθαρρύνουν τοὺς χρῆστες ἀπὸ τὸν ἐμβολιασμό, ἐνῶ ἀνακοίνωσε μία ξεχωριστὴ καμπάνια γιὰ τὴν ἐποχικὴ γρίπη ὥστε νὰ μετριαστεῖ ἡ ἀπειλὴ ἀπὸ τὴν COVID-19, ἀνέφερε ἡ ἑταιρεία σὲ δελτίο τύπου τὴν Τρίτη. 
«Σήμερα, ξεκινᾶμε μία νέα παγκόσμια πολιτικὴ ποὺ ἀπαγορεύει τὶς διαφημίσεις ποὺ ἀποθαρρύνουν τοὺς ἀνθρώπους νὰ ἐμβολιαστοῦν» ἀνέφερε ἡ ἀνακοίνωση. 
«Στόχος μας εἶναι νὰ βοηθήσουμε τὰ μηνύματα σχετικὰ μὲ τὴν ἀσφάλεια καὶ τὴν ἀποτελεσματικότητα τῶν ἐμβολίων νὰ... φτάσουν σὲ μία εὐρεία ὁμάδα ἀνθρώπων, ἀπαγορεύοντας ταυτόχρονα διαφημίσεις μὲ παραπληροφόρηση ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ βλάψουν τὶς προσπάθειες τῆς δημόσιας ὑγείας». 

Κυριακή Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Δεύτερο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ[: Εβρ.2,1-10] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός των χωρίων Εβρ.2,5-10 

«Οὐ γὰρ ἀγγέλοις ὑπέταξε τὴν οἰκουμένην τὴν μέλλουσαν, περὶ ἧς λαλοῦμεν, διεμαρτύρατο δέ πού τις λέγων· τί ἐστιν ἄνθρωπος ὅτι μιμνήσκῃ αὐτοῦ, ἢ υἱὸς ἀνθρώπου ὅτι ἐπισκέπτῃ αὐτόν; (:Πρέπει λοιπόν να προσέξουμε πολύ Ποιος είναι αυτός που μας κήρυξε τη σωτηρία αυτή· διότι ο Θεός δεν υπέταξε σε αγγέλους τον νέο κόσμο που θα εγκαθίδρυε ο Μεσσίας, και για τον οποίο μιλούμε, αλλά τον υπέταξε στον ίδιο τον Μεσσία. Έδωσε μάλιστα τη μαρτυρία του κάποιος σε ένα σημείο της Αγίας Γραφής και είπε: «Κύριε, ποια αξία έχει ο άνθρωπος ώστε να τον θυμάσαι, ή ο απόγονος του ανθρώπου, ώστε να τον επισκέπτεσαι και να φροντίζεις γι’ αυτόν;”)» [Εβρ. 9,5-6] 

Θα ήθελα να ξέρω καλά, αν μερικοί ακούνε με την ανάλογη προσοχή τα λεγόμενα, ή μήπως ρίχνω τα σπέρματα στον δρόμο· θα μιλήσω έστω και αν δεν ακούει κανείς εξαιτίας του φόβου που απειλείται από τον Σωτήρα. «Διακήρυξε», λέγει, «στον λαό αυτόν, και αν δεν ακούσουν, εσύ θα είσαι ανεύθυνος». Αν όμως ήμουν βέβαιος για το δικό σας ενδιαφέρον, δεν θα ομιλούσα μόνο από φόβο, αλλά θα το έκανα και με ευχαρίστηση. Τώρα όμως, αν και δεν ακούει κανείς και το πράγμα για μένα είναι ακίνδυνο, αφού κάνω με το παραπάνω ό,τι εξαρτάται από μένα, ο κόπος δεν γίνεται με ευχαρίστηση. Γιατί ποιο το όφελος, όταν δεν κατηγορούμαι βέβαια εγώ, αλλά δεν ωφελείται κανείς; 

Πόλεμος κατά τῆς Θείας Κοινωνίας: Τά «ραντάρ» τῆς Δημοσιογραφικῆς ἀλητείας βρῆκαν νέο στόχο!

Ελευθέριος Ανδρώνης

Για όσο ακόμα τα τρωκτικά της δημοσιογραφίας θα συνεχίζουν τις στοχευμένες επιθέσεις στο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, με βίντεο ειδήσεων που δίνουν ρεσιτάλ κοπτοραπτικής τέχνης και άρθρα – τερατουργήματα, θα βρισκόμαστε εδώ για να υπερασπιστούμε όλες αυτές τις φωνές που αντιστέκονται στον φασισμό εναντίον της Εκκλησίας.

Επεισόδιο δημοσιογραφικής προπαγάνδας νούμερο… άγνωστο! Έχουμε χάσει το μέτρημα πλέον!
Στο στόχαστρο αυτή τη φορά, ο Μητροπολίτης Ιερισσού Θεόκλητος.
Για ποιον λόγο; Επειδή βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό. Και διότι – όπως λένε τα σαΐνια της δημοσιογραφίας – σε κάποιο του κήρυγμα είπε πως καταλύει την Θεία Κοινωνία και δεν έχει κολλήσει τον ιό, και να που τον κόλλησε! Αφήστε που συμμετείχε και στη δοξολογία του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη!
Προσέξτε τώρα στήσιμο προπαγάνδας που θα ζήλευε ακόμα και ο Γκέμπελς:
Κατασκευάζουν την δομή της είδησης με τέτοιον τρόπο, ώστε να συνδέονται όλα αυτά στο μυαλό του τηλεθεατή/αναγνώστη, σαν ένα ενιαίο γεγονός σε τρεις φάσεις! Οπότε παρουσιάζεται κάπως έτσι:

Ὁ Ἅγ. Ἰωάννης Μαξίμοβιτς διὰ τὴν δαιμονικὴν «ἑορτὴν» Halloween

ΜΑΣ ΗΡΘΕ καὶ ἐτοῦτο τὸ «φροῦτο» ἀπὸ τὴν «πολιτισμένη» Ἑσπερία: ἡ «ἑορτὴ» τοῦ Halloween (Χαλογουὶν) (31 Ὀκτωβρίου). Πρόκειται γιὰ αἰσχρὲς καρναβαλικὲς ἐκδηλώσεις, ἀναβίωση τοῦ Κέλτικου παγανισμοῦ, ἀναμιγμένες μὲ τὸν σύγχρονο ἀποκρυφισμὸ καὶ ἐν πολλοῖς μὲ τὸν σατανισμό. Οἱ εἰδήσεις ἀπὸ τὴν Εὐρώπη καὶ τὴν Ἀμερικὴ εἶναι λίαν ἀνησυχητικὲς γιὰ τὰ φρικτὰ δρώμενά της, ὅπου οἱ συμμετέχοντες δαιμονίζονται κυριολεκτικά. Δυσ­τυχῶς ὅλο καὶ πιὸ πολλοὶ συμπατριῶτες μας θέλγονται ἀπὸ τὰ φρικώδη αὐτὰ δρώμενα καὶ τὰ τελοῦν καὶ στὴ Χώρα μας. Τὸ καλὸ ἱστολόγιο: synaxipalaiochoriou.blogspot.com, δημοσίευσε ἕνα χαρακτηριστικὸ περιστατικὸ ἀπὸ τὴ ζωή τοῦ μεγάλου νεοφανοῦς ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς. Κάποιοι Ρῶσοι, στὸ Σὰν Φραντσίσκο, εἶχαν πάρτι Halloween, σὲ αἴθουσα πλησίον του Ἱεροῦ Ναοῦ, ὅπου λειτουργοῦσε ὁ ἅγιος ἐπίσκοπος. «Μετὰ ἀπὸ τὴν ἀκολουθία πῆγε στὸν χῶρο, ὅπου ἤξερε ὅτι θὰ γινόταν ἡ χοροεσπερίδα, μπῆκε στὴν αἴθουσα ἀφήνοντας ἔκπληκτους τοὺς παρευρισκομένους μὲ τὴν παρουσία του ἐκεῖ!

Ἔρχεται μία τρομερή ἐποχή πού...


Μετανοείτε, μετανοείτε! Έρχεται μια τρομερή εποχή, τόσο τρομερή, που ούτε και να φανταστείτε δεν μπορείτε...


~ Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης


7 Νοεμβρίου. Τῶν Ἁγίων ΛΓ΄ Μαρτύρων τῶν ἐν Μελιτινῇ. Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν καί θαυματουργοῦ Λαζάρου, τοῦ ἐν τῷ Γαλησίῳ ὄρει ἀσκήσαντος. Ἀθηνοδώρου Μάρτυρος. Ἀλεξάνδρου Μάρτυρος τοῦ ἐκ Θεσσαλονίκης. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Σαβ. κβ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Κορ. ε΄ 1-10).


ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Β' Ε´ 1 - 10
1 Οἴδαμεν γὰρ ὅτι ἐὰν ἡ ἐπίγειος ἡμῶν οἰκία τοῦ σκήνους καταλυθῇ, οἰκοδομὴν ἐκ Θεοῦ ἔχομεν, οἰκίαν ἀχειροποίητον αἰώνιον ἐν τοῖς οὐρανοῖς. 2 καὶ γὰρ ἐν τούτῳ στενάζομεν, τὸ οἰκητήριον ἡμῶν τὸ ἐξ οὐρανοῦ ἐπενδύσασθαι ἐπιποθοῦντες, 3 εἴ γε καὶ ἐνδυσάμενοι οὐ γυμνοὶ εὑρεθησόμεθα. 4 καὶ γὰρ οἱ ὄντες ἐν τῷ σκήνει στενάζομεν, βαρούμενοι ἐφ’ ᾧ οὐ θέλομεν ἐκδύσασθαι, ἀλλ’ ἐπενδύσασθαι, ἵνα καταποθῇ τὸ θνητὸν ὑπὸ τῆς ζωῆς. 5 ὁ δὲ κατεργασάμενος ἡμᾶς εἰς αὐτὸ τοῦτο Θεός, ὁ καὶ δοὺς ἡμῖν τὸν ἀρραβῶνα τοῦ Πνεύματος. 6 Θαρροῦντες οὖν πάντοτε καὶ εἰδότες ὅτι ἐνδημοῦντες ἐν τῷ σώματι ἐκδημοῦμεν ἀπὸ τοῦ Κυρίου· 7 διὰ πίστεως γὰρ περιπατοῦμεν, οὐ διὰ εἴδους· 8 θαρροῦμεν δὲ καὶ εὐδοκοῦμεν μᾶλλον ἐκδημῆσαι ἐκ τοῦ σώματος καὶ ἐνδημῆσαι πρὸς τὸν Κύριον. 9 διὸ καὶ φιλοτιμούμεθα, εἴτε ἐνδημοῦντες εἴτε ἐκδημοῦντες, εὐάρεστοι αὐτῷ εἶναι. 10 τοὺς γὰρ πάντας ἡμᾶς φανερωθῆναι δεῖ ἔμπροσθεν τοῦ βήματος τοῦ Χριστοῦ, ἵνα κομίσηται ἕκαστος τὰ διὰ τοῦ σώματος πρὸς ἃ ἔπραξεν, εἴτε ἀγαθὸν εἴτε κακὸν.