Σελίδες

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

Θρηνεῖς στόν θάνατο τῶν οἰκείων σου; Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Θρηνεῖς στόν θάνατο τῶν οἰκείων σου; Ἁγ. Ἰωάννου Χρυσοστόμου, 8-11-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

Ἀπαντήσεις γιά τήν Παρθενία καί τόν γάμο, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἀπαντήσεις γιά τήν Παρθενία καί τόν γάμο, Ἀρχιμ  Σάββα Ἁγιορείτου

Διαμαρτυρία γιά τό κλείσιμο τῶν Ἐκκλησιῶν, «σκληρόν σοι πρός κέντρα λακτίζειν»

 Διαμαρτυρία για το κλείσιμο των Εκκλησιών, «σκληρόν σοι πρός κέντρα λακτίζειν»

Ἀπό τό Συναξάρι – Ὁ ἅγιος νεομάρτυρας Νικόλαος ὁ Χιοπολίτης

31 Οκτωβρίου

Ο άγιος Νικόλαος ήταν γόνος ευλαβούς οικογενείας της νήσου Χίου και από μικρό παιδί είχε επιδείξει διαγωγή υποδειγματική και πλήρη όλων των ευαγγελικών αρετών. Έμεινε ορφανός και σε ηλικία είκοσι ετών έφυγε μαζί μ’ έναν σύντροφό του για να κερδίσει το ψωμί του ως κτίστης στη Μαγνησία της Μικράς Ασίας. Εκεί όμως, μετά από ένα δυστύχημα έχασε τελείως τα λογικά του· η απλότητα και η εκ φύσεως πραότητά του μετετράπησαν σε ευήθεια, καθιστώντας τον ανίκανο να καταλάβει τι έκανε.

Οι Τούρκοι του τόπου εκείνου θέλησαν να εκμεταλλευθούν την άθλια κατάσταση του νέου και τον πήγαν στις αρχές ελπίζοντας να τον κάνουν να αλλαξοπιστήσει. Καθώς ο Νικόλαος ήταν ανίκανος να αρθρώσει λέξη τον έστειλαν πίσω στην πατρίδα του χωρίς να του κάνουν περιτομή.

Στη Χίο τον περιέθαλψε η αδελφή του. Οι φήμες που κυκλοφορούσαν δημόσια στο χωριό μετέφεραν διαστρεβλωμένα τα γεγονότα της Μαγνησίας· ο κόσμος πίστευε ότι ο Νικόλαος είχε αρνηθεί την πίστη του και τον υποχρέωσαν να αλλάξει το όνομά του και να ζει ως μουσουλμάνος.

Μία ημέρα εκεί που έβγαλε τα κοπάδια του να βοσκήσουν, συνάντησε τον Κύριλλο, έναν ιερομόναχο ο οποίος σπλαχνίσθηκε τον νέο και αποφάσισε να κάνει ό, τι μπορούσε για να τον ξαναφέρει στα λογικά του. Μετά από αρκετό καιρό, την ώρα που κοιμόταν σ’ ένα ερημοκλήσι, ο Νικόλαος είδε σε ενύπνιο μια πανέμορφη κόρη η οποία του ανήγγειλε την ίασή του.

Ὅταν τό περιεχόμενο τῆς καρδιάς τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἄδειο καί ὁ ἐσωτερικός κόσμος του κενός...

Όταν το περιεχόμενο της καρδιάς του ανθρώπου είναι άδειο και ο εσωτερικός κόσμος του κενός, τότε ο άνθρωπος φροντίζει να εξωραϊζει τον εξωτερικό του κόσμο (ακριβή ενδυμασία - καλλωπισμός σώματος, στόλισμα σπιτιού κ.ά.)
Όσο όμως ο άνθρωπος προχωράει στον Χριστιανισμό και βάζει το Χριστό στην καρδιά του, τόσο απαλάσσεται από αυτά τα πράγματα.

❈ Ο δαιμονισμένος που αναφέρει το Ευαγγέλιο στα Γάδαρα ήταν γυμνός. Ποιός τον έγδυσε; Ο διάβολος! Όταν όμως ήρθε σε επαφή με τον Χριστό και θεραπεύτηκε, τον βρήκαν οι συγχωριανοί ενδεδυμένο και σωφρονών στα πόδια του Χριστού. 

Μεγάλο μάθημα αυτό, κατεξοχήν για τις μέρες μας, διότι είμαστε σε εποχή Σοδόμων και Γομόρων.
Σήμερα ποιός έγδυσε τον άνθρωπο; Ποιός τον έκανε κινητό διαφθορείο και κινητό κρεοπωλείο; Είναι πάλι ο ίδιος, ο σατανάς! Ό,τι υπάρχει γυμνό στο σώμα του ανθρώπου, είναι οικόπεδο του σατανά.
Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται, ότι μία γυναίκα δεν πρόσεξε και φάνηκε η φτέρνα της και αυτό έγινε αιτία και σκανδαλίστηκε κάποιος και ασφαλώς αυτό είναι κρεμασμένο μενταγιόν στο λαιμό της.
Όταν ο άνθρωπος είναι υπό την επήρρεια του σατανά, είνα φυσικό να κυκλοφορεί γυμνός και να μην κοκκινιζει..
❈ Δεν είπε ο Χριστός, 1500 χρόνια προ Χριστού, στην Παλαιά Διαθήκη, ότι αν η γυναίκα βάλει ανδρικά ρούχα και ο άνδρας γυναικεία, τότε θα είναι βδέλυγμα στα μάτια μου; (Δευτερονόμιον 22,5)

Ἡ εὐθύνη καί τό χρέος τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους στό σύγχρονο ἐκκλησιαστικό γίγνεσθαι


Η ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ

Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος
05-11-2020

Ὡς ἀνήκοντες εἰς τήν χορείαν τῶν ἐκ νεότητος φιλαγιορειτῶν, ἀναπολοῦμε τό παλαιό, φωτεινό, λαμπρό κάστρο τῆς Ὀρθοδοξίας, τό Ἁγιώνυμον Ὄρος τοῦ Ἄθω, τό ὁποῖο ὡς φοιτητές στήν Θεσσαλονίκη μᾶς ἠξίωσε ὁ Θεός νά ἐπισκεπτόμαστε ἀπό τότε πολύ συχνά.

Ἀναπολοῦμε ἰδιαιτέρως τόν μακαριστό Προηγούμενο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους, Πανοσιολογιώτατο Ἀρχιμανδρίτη κυρό Γεώργιο Γρηγοριάτη-Καψάνη, τόν μεγάλο αὐτόν ἀντιρρητικό, ἀντιαιρετικό καί ἀντιοικουμενιστή δογματικό θεολόγο, τόν ὑψιπέτη τῆς θεολογίας, τόν ἐξαίρετο κανονολόγο, τόν καλόν ποιμένα, τόν στοργικό πατέρα, πού ἡ ὀρθόδοξη ἀκτινοβολία του δέν περιορίστηκε μόνο μέσα στά στεγανά τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀλλά ἐξεχύθη στά πέρατα τῆς οἰκουμένης, στήν σύμπασα, παγκόσμια καί οἰκουμενική Ὀρθοδοξία. Δοξάζουμε καί εὐγνωμονοῦμε πάλιν καί πολλάκις τόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό, πού ἀξίωσε τήν ἐλαχιστότητά μας τῆς συναναστροφῆς, τῆς πνευματικῆς, λειτουργικῆς καί θεολογικῆς συνεργασίας μέ τοιούτον ἐκκλησιαστικόν ἄνδρα. Τά ποικίλης φύσεως καί θεματολογίας κείμενα καί βιβλία του ἀποτελοῦσαν τόν ἀσφαλέστερο ὀδηγό καί ἔδιδαν τήν πρέπουσα καί ἀπαραίτητη παρηγορία καί ἀνάπαυση στόν δεινῶς βασανιζόμενο ἀπό τίς σκοτεινές καί ἀντίχριστες δυνάμεις ὀρθόδοξο κλήρο καί λαό. Πολλά ἀπό αὐτά υἱοθετοῦνταν ἀπό τήν Ἰερά Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους καί ἐκδίδονταν ὡς Ἱεροκοινοτικά κείμενα, εὐωδιάζοντα ἀπό τήν αὔρα τοῦ Πνεύματος καί τῆς Ὀρθοδοξίας. Μετά τήν ἐν Κυρίῳ κοίμησή του, ὅλα τά τοῦ Γέροντος λείπουν καί στό Ἅγιον Ὄρος καί σ’ἐμᾶς.

Ἡ Δύση γύρισε τήν πλάτη στόν Θεό (Ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος)

Ο πολιτισμός δεν θεραπεύει μήτε και μειώνει την ωμότητα και τον εγωισμό των ανθρώπων, ενώ συχνά τα αυξάνει.
Στη Δύση κυριαρχεί η ταραχή. Η αιτία της ταραχής στη Δύση είναι που γύρισαν την πλάτη τους στον Θεό και έστρεψαν το πρόσωπό τους προς τον Σατανά. Πάντα η ίδια αιτία, η έκπτωση δηλαδή από τον Θεό και η συμπόρευση με τον σατανά. Ο Θεός προειδοποιεί σοβαρά και πατρικά, ενώ ο σατανάς προβάλλει ψεύτικες εικόνες, προσελκύοντας κοντά του τους άφρονες και ελαφρόμυαλους. Με τα φαρμακερά του γλυκίσματα ψαρεύει και έλκει τους ηδυπαθείς και κοντόφθαλμους.
Στη Δύση όλα κατάντησαν ερώτημα και όλα τέθηκαν σε αμφισβήτηση: ο Θεός, η ψυχή, η ηθική, ο γάμος, η οικογένεια, η κοινωνία, το κράτος, αυτός ο κόσμος μα και ο άλλος κόσμος. Όλα έγιναν ερωτήματα πάνω στα ερωτήματα… Η δυτική επιστήμη είναι το ατσάλινο χτένι στα χέρια του αντιχρίστου, ένα χτένι που ξύνει παλιές πληγές και ανοίγει καινούριες… Και, πραγματικά, ο άρχοντας του Άδου, με τη συνδρομή της ψευδο-επιστήμης, γέννησε στη Δύση μια ταραχή ανήκουστη στην ανθρώπινη ιστορία. Με την ταραχή είναι εξέλιξη, πολιτισμός, πρόοδος, η ταραχή είναι ζωή!

Ὅραμα εὐλαβοῦς Γερόντισσας γιά τίς μάσκες, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ_Ὁραμα εὐλαβοῦς Γερόντισσας γιά τίς μάσκες, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἀπάντηση τῶν τεσσάρων Ἀρχιερέων τῆς Κύπρου στόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαῖο

 

Μητροπολίτες-Λεμεσού-Κύκκου-Ταμασο΄και-Αμαθούντος.jpg

Στις πρόσφατες δηλώσεις της Α.Θ.Π του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου αναφορικά με την ουκρανική αυτοκεφαλία,  απαντούν  με ανακοίνωσή τους οι Αρχιερείς της Κύπρου, οι οποίοι αντέδρασαν στην πράξη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου να μνημονεύσει τον Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο.

Ο Παναγιώτατος έκανε ιδιαίτερη  αναφορά στους Κύπριους Ιεράρχες μιλώντας την περασμένη Δευτέρα στην τηλεοπτική εκπομπή «Εμείς κι ο Κόσμος Μας» του Ραδιοφωνικού Ιδρύματος Κύπρου (ΡΙΚ), με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 29 ετών από την Ενθρόνισή του.

«Με πολύ σεβασμό σας εκφράζομεν την θλίψιν μας διά την αναφοράν σας σε μας, ότι η διαφωνία μας με την απόφασιν του Μακαριωτάτου Προκαθημένου της αγιωτάτης Εκκλησίας της Κύπρου, σχετικά με το Αυτοκέφαλον της Εκκλησίας της Ουκρανίας, «αποκαλύπτουν όχι την ευαισθησίαν μας διά την εκκλησιολογίαν, την κανονικήν τάξιν και την ενότητα της Ορθοδοξίας, αλλά μάλλον την αδιαφορίαν μας δι’ αυτήν, χάριν αλλοτρίων σκοπιμοτήτων»» τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι Μητροπολίτες Λεμεσού κ. Αθανάσιος, Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρος, Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐας και ο Επίσκοπος Αμαθούντος κ. Νικόλαος

Απεθυνόμενοι προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη τονίζουν: Η αναφορά σας, ότι: «Το Ουκρανικόν αυτοκέφαλον αποτελεί τετελεσμένον εκκλησιαστικόν γεγονός και η μόνη εκκλησιολογικώς συνεπής στάσις είναι η αναγνώρισίς του εκ μέρους και των λοιπών αδελφών Ορθοδόξων Προκαθημένων, όπως συνέβη με τα αυτοκέφαλα όλων των νεωτέρων αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών, από εκείνου της Εκκλησίας της Ρωσίας και εφεξής», δεν μας ευρίσκει σύμφωνους, αφού ουδείς εκ των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών παρέστη εις την ενθρόνισιν του Επιφανίου, αλλά και μέχρι σήμερα μόνον δύο τοπικαί Εκκλησίαι τον αναγνώρισαν. Ωστόσο και η εκ μέρους του Αρχιεπισκόπου Κύπρου αναγνώρισίς του αποτελεί πράξιν αυθαίρετον και αντικανονικήν».

Διαμαρτυρία γιά τό κλείσιμο τῶν Ἐκκλησιῶν, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

 Διαμαρτυρία για το κλείσιμο των Εκκλησιών,Αρχιμ Σάββα Αγιορειτου

Τί θέλετε ἐπιτέλους ;


Τι θέλετε επιτέλους ;

Παναγιώτη Τσαγκάρη

Καθηγητή Θεολόγου, Υπ. Δρ. Θεολογίας,

Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων

Αγωνιζόμενοι με συνέπεια και συνέχεια εδώ και μια δεκαετία για τα δίκαια της ελληνορθόδοξης χριστιανικής παιδείας του τόπου μας σκεφτόμαστε ότι πολλοί συμπολίτες μας, ενδεχομένως, να έχουν κουραστεί, παρακολουθώντας όλον αυτόν τον μακροχρόνιο αγώνα για το μάθημα των Θρησκευτικών και τις αντιθέσεις μεταξύ των αντιμαχόμενων μερών. Πολλοί μάλιστα, εχθροί και φίλοι, πολλές φορές ίσως αναρωτιούνται: Δεν σας αρκεί το γεγονός ότι το 2020 επιτεύχθηκε η απόσυρση των Προγραμμάτων Σπουδών και των βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών των Υπουργών κ. Διαμαντοπούλου, κ. Φίλη και κ. Γαβρόγλου και η έστω και ελάχιστες αλλαγές, που έκανε η κ. Κεραμέως με την έκδοση των νέων μεταβατικών Προγραμμάτων και βιβλίων; Τι άλλο θέλετε επιτέλους; 

Η απάντηση στο ερώτημα «τι θέλετε επιτέλους;», είναι απλή και ξεκάθαρη:

1. Θέλουμε η υπεύθυνη πολιτεία και οι πολιτικοί μας να υπηρετούν αταλάντευτα μια Χριστοκεντρική και συνταγματική πολιτική παρέχοντας τοιουτοτρόπως στους ορθόδοξους μαθητές της χώρας αυτό που δικαιούνται, δηλαδή μια ελληνορθόδοξη θρησκευτική παιδεία στα σχολεία της πατρίδας μας.

2. Θέλουμε σύνολη η Ποιμαίνουσα Εκκλησία μας, ακολουθώντας το αγιοπνευματικό πνεύμα της Εκκλησίας μας, να θεωρήσει πρωτεύον καθήκον της, την προστασία με κάθε θυσία, της σχολικής χριστιανικής αγωγής 1.000.000 ελληνοπαίδων.

Σεισμός μεγάλος θά σείση τήν ἀνθρωπότητα ...Καί σπίτια θά χαθοῦν, καί ἄνθρωποι, καί ψυχές...

'Εμείς μένουμε στις αμαρτίες αμετανόητοι, ασεβείς και άπιστοι. Δυστυχώς φύγαμε από το Θεό. Και γι’ αυτό σεισμός μεγάλος θα σείση την ανθρωπότητα και δε θα μείνει σπίτι όρθιο – διότι τα σπίτια αυτά είναι χτισμένα με κλοπές, αδικίες, κομπίνες, διάφορα αμαρτωλά τεχνάσματα. 
Με πόνο και δάκρυα λέω σε όλους – Να ξυπνήσουμε από τον ύπνο της αμαρτίας.

9 Νοεμβρίου. Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Ὀνησιφόρου καί Πορφυρίου, τῆς Ὁσίας Μητρός ἡμῶν Ματρώνης. Τῆς Ὁσίας Μητρός ἡμῶν Θεοκτίστης τῆς Λεσβίας καί τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Νεκταρίου, Ἐπισκόπου Πενταπόλεως τοῦ Θαυματουργοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Δευτ. κγ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Θεσ. α΄ 1-5).


ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Α' Α´ 1 - 5
1 Παῦλος καὶ Σιλουανὸς καὶ Τιμόθεος τῇ ἐκκλησίᾳ Θεσσαλονικέων ἐν Θεῷ πατρὶ καὶ Κυρίῳ Ἰησοῦ Χριστῷ· χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ Θεοῦ καὶ πατρὸς ἡμῶν καὶ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ. 2 Εὐχαριστοῦμεν τῷ Θεῷ πάντοτε περὶ πάντων ὑμῶν μνείαν ὑμῶν ποιούμενοι ἐπὶ τῶν προσευχῶν ἡμῶν, 3 ἀδιαλείπτως μνημονεύοντες ὑμῶν τοῦ ἔργου τῆς πίστεως καὶ τοῦ κόπου τῆς ἀγάπης καὶ τῆς ὑπομονῆς τῆς ἐλπίδος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἔμπροσθεν τοῦ Θεοῦ καὶ πατρὸς ἡμῶν, 4 εἰδότες, ἀδελφοὶ ἠγαπημένοι ὑπὸ Θεοῦ, τὴν ἐκλογὴν ὑμῶν, 5 ὅτι τὸ εὐαγγέλιον ἡμῶν οὐκ ἐγενήθη εἰς ὑμᾶς ἐν λόγῳ μόνον, ἀλλὰ καὶ ἐν δυνάμει καὶ ἐν Πνεύματι ἁγίῳ καὶ ἐν πληροφορίᾳ πολλῇ, καθὼς οἴδατε οἷοι ἐγενήθημεν ἐν ὑμῖν δι’ ὑμᾶς·