Σελίδες

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Πρέπει νά στεκόμαστε στό Θεό χωρίς κανένα θέλημα Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης

Πρέπει νά στεκόμαστε στό Θεό χωρίς κανένα θέλημα Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης, 15-11-2009

Ἡ ἀπαλλαγή ἀπό τόν σαρκικό πόλεμο, Εὐεργετινός, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἡ ἀπαλλαγή ἀπό τόν σαρκικό πόλεμο, Εὐεργετινός, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου 07-03-2009

Τά τέσσερα ὅπλα τοῦ χριστιανοῦ Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης

 Τά τέσσερα ὅπλα τοῦ χριστιανοῦ Ἀρχ Σάββας Ἁγιορείτης, 10-8-2007

Αὐτή εἶναι ἡ τακτική τοῦ διαβόλου!

Ένας πλούσιος άρχοντας, είχε πολλούς υπηρέτες και ανάμεσα σε αυτούς, υπήρχε και ένας νέος, που δίαγε πνευματική ζωή. Όλοι οι υπηρέτες τον κορόϊδευαν, γιατί ενώ αυτοί έτρωγαν από τα πλούσια εδέσματα του άρχοντα, αυτός σε περίοδο και ημέρα νηστείας δεν έτρωγε, αλλά νήστευε. Το αντιλήφτηκε αυτό ο άρχοντας και μια μέρα τον πλησίασε και τον ρώτησε: 
- Για ποιό λόγο νηστεύεις; 
- Είμαι ακόμα ζωντανός και νηστεύω, για να αντιμετωπίζω τα πυρά του διαβόλου... 
- Και εμένα γιατί δεν με πειράζει ο διάβολος, ρώτησε με απορία ο άρχοντας. 
- Γιατί άρχοντά μου, είσαι νεκρός! 
Ο άρχοντας δεν κατάλαβε την απάντηση του νέου, αλλά δεν έδωσε συνέχεια στην συζήτηση. 
Μια μέρα, πήγαν οι 2 τους για κυνήγι και φτάνοντας σε μια λίμνη, που είχε πάπιες, ο άρχοντας άρχισε να ρίχνει με το όπλο του, εναντίον των παπιών και ταυτόχρονα λέει στον νέο, να τρέξει και να μαζέψεις τις πάπιες.

Ἐκεῖ πού ἡ ἐπιστήμη σας σταματᾶ, ἀρχίζει ἡ δική μας...

Μια φορά άκουσα την πιό κάτω ιστορία ενός καθηγητή της αστρονομίας που μιλούσε με ενθουσιασμό για τά νεφελωματα σ' ένα πλανητάριο και τα θεωρούσε σαν θαύματα. 
Παρατηρώντας έναν άπλό Ιερέα πού συνόδευε μιά ομάδα μαθητών τόν ρωτησε:
--Τι λένε οι Γραφές σας για το κοσμικό διάστημα και τις μυριάδες των αστέρων;
Αντί να του δώσει αμέσως απάντηση ο ιερέας αντερώτησε:
--Πέστε μου, κύριε καθηγητά, νομίζετε ότι ή επιστήμη είναι δυνατόν ν' ανακαλύψει πιο δυνατά τηλεσκόπια για να δει ακόμα πιο βαθιά στό στερέωμα; 

Ἡ ἁγία Λαβίς στή θεία Μετάληψη

Η αγία Λαβίς στη θεία Μετάληψη

Σάββας Ηλιάδης, Δάσκαλος- Κιλκίς

Η απαξίωση των ιερών, η ασέβεια προς τα παρακατατεθέντα υπό των αγίων και ευσεβώς φυλασσόμενα από την Εκκλησία, τα οποία άρχισαν ήδη να επιβάλλονται εδώ και καιρό στον πιστό λαό από τους κοσμικούς άρχοντες αλλά και από τους ποιμένες και λειτουργούς του Υψίστου, είτε από τον φόβο του Καίσαρος είτε εξαιτίας της οιστρηλάτου ορμής του οικουμενιστικού ρεύματος, το οποίο τους κατέλαβε, αποτελούν προδοσία της πίστεως. Το παρακάτω κείμενο προσπαθεί να κάνει γνωστή αγιογραφικώς και αγιοπατερικώς, κυρίως την σημασία της χρήσεως της αγίας λαβίδος στο Μυστήριο της θείας Κοινωνίας.

Ο Προφήτης Ησαΐας στο πέμπτο κεφάλαιο, προφητεύει, συνταυτίζοντας το θέλημά του με το θέλημα του Θεού, ψάλλει το άσμα του Θεού για τον αγαπημένο λαό του, τον Ισραήλ. Η Ιουδαία και η Ιερουσαλήμ παρομοιάζονται εδώ με αμπελώνα εκλεκτό, που τον φύτεψε ο Θεός και ο οποίος όμως τιμωρήθηκε πολλές φορές από τον Κύριο για την διαγωγή που έδειξε διά της ανυπακοής και την καταφυγή σε ειδωλολατρικές θεότητες και τέλος εγκαταλείφθηκε από τον Θεό στους εχθρούς του, τους Ασσυρίους. Τελειώνει χωρίς καμία παρηγορητική ελπίδα. «Έρημοι και της άνω συμμαχίας και της κάτωθεν βοηθείας εκδοθήσονται τοις πολεμίοις» (Άγ. Ι. Χρυσόστομος).

Τί λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες γιὰ ὅσους βλέπουν ὀράματα.

Η οίηση οδηγεί στην πλάνη -Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ

Η οίηση (κενοδοξία) είναι η βάση όπου στηρίζονται η πλάνη και η απώλεια. Αυτή ήταν η αιτία για την οποία έπαθαν μεγάλη συμφορά οι δύο έγκλειστοι όσιοι Ισαάκιος και Νικήτας της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου. Ο δαίμονας εμφανίστηκε στον πρώτο με τη μορφή του Χριστού και στον δεύτερο με τη μορφή αγγέλου.
Πόσο αληθινά είναι τα λόγια του αποστόλου Πέτρου, «Ο αντίπαλός σας ο διάβολος περιφέρεται σαν λιοντάρι που βρυχάται, ζητώντας κάποιον να καταβροχθίσει» (Α’ Πέτρ. 5:8)! Καταπίνει τους αδύναμους και τους πνευματικά νήπιους ανθρώπους. Δεν διστάζει να επιτεθεί ακόμα και σε μεγάλους αγωνιστές του Θεού, με την ελπίδα ότι θα τους πλανήσει και θα τους υποτάξει σε στιγμές ψυχικού νυσταγμού ή ελαττωμένης νήψεως.

***

Ο διάβολος θέλησε να πλανήσει και τον όσιο Συμεών τον Στυλίτη. Αυτόν τον όσιο επιχείρησε να τον αιχμαλωτίσει αιφνιδιαστικά και να τον κολάσει, στερώντας του τον χρόνο και τη δυνατότητα να αντιληφθεί την καλοσχεδιασμένη απάτη. Πήρε, λοιπόν, τη μορφή φωτεινού αγγέλου και εμφανίστηκε μ’ ένα άρμα και πύρινα άλογα στον Συμεών, που στεκόταν πάνω στον ψηλό στύλο του.
– Άκου, Συμεών, του είπε. Ο Θεός του ουρανού και της γης μ’ έστειλε σ’ εσένα, όπως βλέπεις, με το άρμα τούτο και τα άλογα, για να σε οδηγήσω στον ουρανό, όπως τον προφήτη Ηλία. Την αξίζεις αυτή την τιμή για την άγια ζωή σου. Ήρθε η ώρα να θερίσεις τους καρπούς των αγώνων σου και να δεχθείς το στεφάνι της δικαιοσύνης από τα χέρια του Κυρίου. Έλα χωρίς χρονοτριβή, δούλε του Κυρίου, να δεις και να προσκυνήσεις τον Πλάστη σου, που σ’ έφτιαξε σύμφωνα με την εικόνα Του. Σε περιμένουν άγγελοι, αρχάγγελοι, προφήτες, απόστολοι και μάρτυρες, που θέλουν να σε δουν.

Ὁ χρόνος τῆς ζωῆς μας μᾶς ἔχει δοθεῖ γιὰ νὰ κερδίσουμε τὴν ἀθανασία καὶ τὴν αἰώνια ζωή...

Ὁλόκληρον τὸ Εὐαγγέλιον συνοψίζεται εἰς μίαν παραγγελίαν τοῦ Θεοῦ πρὸς ὅλους ἡμᾶς: «Ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγώ ἅγιος εἰμί» (Α’ Πετρ. 1,16). Ἡ ὁδὸς τῶν χριστιανῶν εἶναι: «ἡ τῶν ἁγίων ὁδός» (Ἑβρ. 9,8).
Μόνον ὁ ἅγιος εἶναι ὁ ἀληθινὸς διδάσκαλος καὶ παιδαγωγός, ἀληθινὸς «διαφωτιστής», καὶ μόνον ἡ ἁγιότης εἶναι ὁ ἀληθινὸς φωτισμός.
Μόνο ὁ ἁγιασθεὶς ἄνθρωπος δύναται νὰ ἁγιάζῃ καὶ ἄλλους, μόνον γενόμενος αὐτὸς φῶς δύναται νὰ φωτίζῃ τοὺς ἄλλους. Ναί, ἡ προσευχὴ ἁγιάζῃ καὶ φωτίζῃ.
Ὁ ἄνθρωπος ὁ ὁποῖος ἔχει τὴν διαρκὴ προσευχητικὴν διάθεσιν συμπεριφέρεται πάντοτε κατὰ τρόπο εὐαγγελικὸν πρὸς τοὺς ἀδερφούς του, πρὸς ὅλους τοὺς ἀνθρώπους, πρὸς ὅλην τὴν κτίσιν.
Ἡ καρδιὰ ἀποκτᾶ τὴν καθαρότητα μὲ πολλὲς θλίψεις καὶ στερήσεις καὶ δάκρυα καὶ μὲ τὴν ἀπονέκρωση ὅλων τῶν «κατὰ κόσμον κοσμικῶν». Τὸ σημεῖο τῆς καθαρότητας εἶναι:

Σέ αὐτούς ἀνήκει ἀκόμα καί ἡ παράταση τῆς ζωῆς του κόσμου...Ἄν αὐτοί ἐκλείψουν, τότε θά ἔρθει τό τέλος τοῦ κόσμου αὐτοῦ

Ο Γέροντας [μοναχός Ιωσήφ ο Ησυχαστής]μάς έλεγε ότι σε όποιον προσεύχεται αληθινά αποκαλύπτεται η αίσθηση της αγάπης προς τον πλησίον· και πιο συγκεκριμένα:
“Όταν η χάρις ενεργήσει στην ψυχή του ευχομένου, τότε τον πλημμυρίζει η αγάπη του Θεού, ώστε να μην μπορεί άλλο να αντέξει αυτό που αισθάνεται.
Στην συνέχεια, στρέφεται η αγάπη αυτή προς τον κόσμο και τον άνθρωπο, τον οποίο αγαπά τόσο, ώστε θέλει να πάρει επάνω του όλο τον ανθρώπινο πόνο και την δυστυχία για να απαλλαγούν οι άλλοι·

ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 06.00-10.00

https://youtu.be/7wUKt5YDHhk

ΤΡΙΤΗ 24-11-2020 

ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 06.00-10.00 

Τίτλος κηρύγματος: 14. Ἄσκηση καί ἐργατικότης, Γεροντικό-Ἀββᾶ Ἀχιλλᾶ, ἀποφθέγματα, 24-11-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις) 

Ἡ Ἐκκλησία οὐδέποτε ναυαγεῖ

Η Εκκλησία ιδρύθηκε από τον Χριστό και στερεώθηκε με το αίμα των Μαρτύρων Της. Πολλοί Την πολεμούν και Την συκοφαντούν χωρίς να διδάσκονται από την Ιστορία ότι όσοι Την πολέμησαν χάθηκαν, ενώ αντιθέτως Εκείνη έχει ανυψωθεί μέχρι τον Ουρανό.

24 Νοεμβρίου. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Κλήμεντος, Ἐπισκόπου Ρώμης καί τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Πέτρου, Ἀρχιεπισκόπου Ἀλεξανδρείας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἱερομαρτύρων. 24 Νοεμ. (Φιλιπ. γ΄ 20 - δ΄ 3).


ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ Γ´ 20 - 21
20 ἡμῶν γὰρ τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει, ἐξ οὗ καὶ σωτῆρα ἀπεκδεχόμεθα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, 21 ὃς μετασχηματίσει τὸ σῶμα τῆς ταπεινώσεως ἡμῶν εἰς τὸ γενέσθαι αὐτὸ σύμμορφον τῷ σώματι τῆς δόξης αὐτοῦ κατὰ τὴν ἐνέργειαν τοῦ δύνασθαι αὐτὸν καὶ ὑποτάξαι αὑτῷ τὰ πάντα.

ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ Δ´ 1 - 3
1 Ὥστε, ἀδελφοί μου ἀγαπητοὶ καὶ ἐπιπόθητοι, χαρὰ καὶ στέφανός μου, οὕτω στήκετε ἐν Κυρίῳ, ἀγαπητοί. 2 Εὐοδίαν παρακαλῶ καὶ Συντύχην παρακαλῶ τὸ αὐτὸ φρονεῖν ἐν Κυρίῳ· 3 ναὶ ἐρωτῶ καὶ σέ, Σύζυγε γνήσιε, συλλαμβάνου αὐταῖς, αἵτινες ἐν τῷ εὐαγγελίῳ συνήθλησάν μοι μετὰ καὶ Κλήμεντος καὶ τῶν λοιπῶν συνεργῶν μου, ὧν τὰ ὀνόματα ἐν βίβλῳ ζωῆς.