ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020
Ἡ ψυχή πρέπει νά ἀποφεύγει τήν τιμή καί νά ἀγαπᾶ τήν ταπείνωση, Ἀρχιμ Σάββας Ἁγιορείτης
Ἡ ψυχή πρέπει νά ἀποφεύγει τήν τιμή καί νά ἀγαπᾶ τήν ταπείνωση, Ἀρχιμ Σάββας Ἁγιορείτης,25-10-2009
Πῶς ἐξαγοράζουμε τόν καιρό-Ἀμμᾶς Θεοδώρας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
Πῶς ἐξαγοράζουμε τόν καιρό-Ἀμμᾶς Θεοδώρας, 14-12-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
Ἀπαγορεύεται ὁ ἁγιασμός τῶν ὑδάτων! Γιατί; Ἐπειδή ἐκείνη τήν περίοδο λύνονται τά μάγια! (Δεῖτε τήν μαρτυρία ἑνός πρώην μάγου)
Ανάμεσα στα όσα κωμικοτραγικά ανακοίνωσε η κυβέρνηση της Νέας Τάξης Πραγμάτων (η “Ελληνική” κυβέρνηση, ντε), αποφασίστηκε και να απαγορευτεί ο αγιασμός των υδάτων. Γιατί άραγε;
Επειδή σύμφωνα με ένα πρώην μέντιουμ, συμβαίνουν τα εξής:
(Απομαγνητοφώνηση για το orthopraxia.gr)
«….Πήγαινα να τρελαθώ. Ήταν η περίοδος από την ημέρα των Θεοφανίων και 40 ημέρες μετά, λόγω του μεγάλου γεγονότος της βαπτίσεως του Ιησού και τον αγιασμό των υδάτων, αυτά όλα τα έλεγε ο μάγος, προφυλαγόμασταν και συνδεόμασταν με χάπια, με ηρεμιστικά και παυσίπονα γιατί είχαμε φοβερούς πόνους, πονοκέφαλους και μια κατάσταση τρέλας. Την περίοδο των Θεοφανίων και 40 μέρες μετά.
-Πως εξηγείται αυτό;
-Αυτό σας είπα, μπορεί να το εξηγήσει καλύτερα και η Εκκλησία. Είναι το μεγάλο γεγονός και το μεγάλο δώρο που κάνει ο Θεός στους Χριστιανούς και ειδικά τους ορθοδόξους, να κάνει αυτόν τον καθαγιασμό κάθε χώρας που είναι ορθόδοξη και να λύνονται ταυτόχρονα όλα τα μάγια σαν ένδειξη δώρου για τον Υιόν του που βαπτίζεται, πρός τους Ορθοδόξους.
-Δηλαδή ακόμη και να είχατε κάνει μάγια σε κάποιους…
Καί τότε τό βαρέλι, θαυματουργικῶς γέμισε!!!
Δεν υπάρχουν σήμερα δάκρυα μετανοίας. Και να μας χτυπάνε, δεν κλαίμε εμείς, με τέτοια κακία που έχουμε...
Αν χάσουμε το φίλο μας ή τη φιλενάδα μας, μπορεί να κλάψουμε.
Αν χάσουμε το δικαστήριο ή δεν πετύχαμε την έξωση μπορεί να κλάψουμε.
Αμαρτίες δικές μας δύσκολα κλαίμε. Γιατί πρέπει η Χάρις να μας επισκιάσει για να κλάψουμε. Τα δάκρυα τα δικά μας, δεν είναι δάκρυα μετανοίας που φτάνουν στον Ουρανό και να αντικαταπέμπουν τη Θεία Χάρη.
Γι' αυτό και οι Πατέρες λένε, ότι όσοι έχουν δάκρυα στην προσευχή τους, να προσέχουνε μη τους γελάσει ο σατανάς και πιστέψουν, ότι αυτοί έχουνε δάκρυα και άλλοι δεν έχουνε και πέσουνε εκ των δεξιών και χάσουνε τα δάκρυα.
Είναι μεγάλο πράγμα να έχει ο άνθρωπος δάκρυα, αλλά να προέρχονται από ταπεινό φρόνημα και από αναγνώριση της αμαρτωλότητάς του και ότι είναι έλεος όλο αυτό που του κάνει ο Θεός...
Κάποτε κάποιος μεγάλος εγκληματίας, αποφάσισε να εξομολογηθεί. Και τι δεν του είπε του εξομολόγου! Φοβερά αμαρτήματα! Στην διάρκεια της εξομολόγησης, ο πνευματικός προσεύχονταν μέσα του:
- Θεέ μου, έλεγε φώτισέ με! Πώς να του συμπεριφερθώ και τι κανόνα να τον βάλω;...
Ἡ παράβαση τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου ἀπενεργοποιεῖ τήν Θεία Χάρη καί φέρνει τούς βαρβάρους στόν τόπο μας
Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης
Ὁμότιμος Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
Η ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ
ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ
ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ
1. Ὅπως ζοῦμε, θά κληρονομήσουμε τήν αἰώνια ζωή;
Ἀκούσαμε στήν Εὐαγγελική περικοπή πρόσφατης Κυριακῆς[1] τό περιστατικό γιά ἕνα ἄρχοντα πλούσιο, νέο ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος, ἐνάρετος ὤν καί ἔχων ἀμφιβολία περί τοῦ ἄν οἱ ἀρετές τίς ὁποῖες εἶχε ἐκ τῆς νεότητός του θά τόν ὁδηγοῦσαν στή βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί στήν αἰώνια ζωή, προσῆλθε πρός τόν Χριστό, ὁ Ὁποῖος ἐδίδασκε, καί τόν ἐρώτησε: «Διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ποιήσας ζωήν αἰώνιον κληρονομήσω»; Τί πρέπει νά κάνω γιά νά κληρονομήσω τήν αἰώνιο ζωή;
Εἶναι ἕνα ἐρώτημα τό ὁποῖο πρέπει ὅλους νά μᾶς ἀπασχολεῖ, ἀφοῦ γνωρίζουμε ὅτι αὐτή ἐδῶ ἡ ζωή εἶναι προσωρινή, εἶναι τίποτε, φεύγει πολύ γρήγορα· ἑπομένως ἡ σκέψη μας, ἡ καρδιά μας καί οἱ ἐπιθυμίες μας πρέπει νά εἶναι στραμμένες πρός τήν αἰώνια ζωή. Τό ἐρώτημα λοιπόν αὐτό ἑνός νέου ἀνθρώπου «τί ποιήσας ζωήν αἰώνιον κληρονομήσω», τί πρέπει νά κάνω γιά νά κληρονομήσω τήν αἰώνια ζωή, εἶναι ἕνα ἐρώτημα τό ὁποῖο θά πρέπει διαρκῶς νά εἶναι μέσα στό νοῦ καί μέσα στήν καρδιά μας καί νά φροντίζουμε νά βροῦμε τρόπο νά κληρονομήσουμε κι ἐμεῖς τήν αἰώνια ζωή.
Ὅπως, λοιπόν, ἀκούσαμε ἀπό τό Εὐαγγέλιο, αὐτός ὁ νεαρός ἄρχοντας εἶχε τηρήσει τίς ἐντολές τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τόν Δεκάλογο, διότι ὁ Χριστός τοῦ εἶπε: ἄν θέλεις νά κερδίσεις τήν αἰώνια ζωή, «τάς ἐντολάς οἶδας», τίς ἐντολές τίς ξέρεις· «μή μοιχεύσῃς, μή κλέψῃς, μή φονεύσῃς, μή ψευδομαρτυρήσῃς, τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου». Κι ὁ νεαρός, εὐχαριστημένος ἀπό αὐτά πού ἄκουσε, ὅτι ἄν τηρήσει αὐτές τίς ἐντολές, θά κερδίσει τήν αἰώνια ζωή, εἶπε: Ἐγώ αὐτά τά ἐτήρησα, ἐγώ αὐτές τίς ἐντολές τίς ἐφήρμοσα, ἀπό τό νά νιᾶτα μου ἀκόμη.
Φάνηκε ὅμως, ὅτι δέν εἶναι μόνο οἱ ἐντολές τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, διότι ὁ Χριστός ἦρθε νά συμπληρώσει, νά ὁλοκληρώσει καί νά τελειοποιήσει τόν νόμο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης: πολλά ἀπό τήν Παλαιά Διαθήκη τά κατήργησε, πολλά τά συμπλήρωσε καί τά ὁλοκλήρωσε καί κοντά σ᾽ αὐτές τίς ἐντολές τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ὑπάρχουν πολλές ἄλλες ἐντολές μέσα στό Εὐαγγέλιο, μέσα στήν Καινή Διαθήκη, πού κι αὐτές πρέπει νά τίς ἐφαρμόζουμε.
Ἡ αὐτοκατηγορία-αὐτομεμψια, Αββᾶ Θεόφιλου Θεοδώρου τοῦ Ἐνάτου καί ἀββᾶ Θεωνᾶ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ αὐτοκατηγορία-αὐτομεμψια, Αββᾶ Θεόφιλου Θεοδώρου τοῦ Ἐνάτου καί ἀββᾶ Θεωνᾶ, 14-12-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κυριακή τῶν Ἁγίων τοῦ Χριστοῦ Προπατόρων (Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς)
Όταν ο μονογενής Υιός του Θεού εσαρκώθη προς χάριν μας από την Παρθένον, δια της μετά σαρκός πολιτείας του, ετελειοποίησε τον νόμον, ο οποίος είχε δοθή δια του Μωυσέως. Τον ολοκλήρωσε δίδοντας τον νόμο της χάριτος, και μεταποίησε έτσι τον παλαιόν εκείνο νόμο στην ιδική μας Εκκλησία. Εκβάλλεται τότε το γένος των Εβραίων από την ιεράν Εκκλησία, και αντί αυτών εισαγόμεθα εμείς, οι οποίοι έχουμε εκλεγεί από τα έθνη. Και μας συνήνωσε ο Κύριος με τον εαυτόν του και με τον Πατέρα, μας παραλαμβάνει δηλαδή ως γνησίους νέους και αδελφούς, ακόμη δε, ω της ανεκφράστου φιλανθρωπίας, και γονείς ιδικούς του. Πράγματι, λέγει «ο ποιών το θέλημα του Πατρός μου του εν ουρανοίς, ούτος και αδελφός μου και αδελφή μου και μήτηρ εστί».
Σήμερα όμως, εορτάζουμε στην ‘Εκκλησία τους προπάτορες, οι περισσότεροι από τους οποίους ανήκαν στο γένος των Εβραίων. Για ποιον λόγο; Για να μάθουν όλοι ότι οι Ιουδαίοι, δεν απεκηρύχθησαν και οι εθνικοί δεν υιοθετήθησαν αδίκως, ούτε παραλόγως ούτε αναξίως από τον Θεόν, ο οποίος τα πραγματοποιεί αυτά και τα ρυθμίζει. Αλλά όπως ακριβώς από τους προσκεκλημένους εθνικούς συγκαταλέγονται στους συγγενείς του Θεού μόνον όσοι υπακούουν, έτσι και το γένος του Ισραήλ και όλοι όσοι προήλθαν από τον ‘Αδάμ μέχρι αυτήν την γενεάν, είναι πλήθος πολύ, αληθείς όμως Ισραηλίτες είναι όσοι από αυτούς έζησαν σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Αυτοί μόνον είναι αληθινοί πατέρες και προπάτορες, πρώτον μεν εκείνης που εγέννησε παρθενικώς κατά σάρκα τον Θεόν των όλων Χριστόν, έπειτα δε δι’ αυτού και ιδικοί μας.
15 Δεκεμβρίου. Τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Ἐλευθερίου καί τῆς μητρός αὐτοῦ Ἀνθίας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ἱερομάρτυρος. 15 Δεκ. (Β΄ Τιμ. α΄ 8-18).
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β' Α´ 8 - 18
8
μὴ οὖν ἐπαισχυνθῇς τὸ μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν μηδὲ ἐμὲ τὸν δέσμιον
αὐτοῦ, ἀλλὰ συγκακοπάθησον τῷ εὐαγγελίῳ κατὰ δύναμιν Θεοῦ, 9
τοῦ σώσαντος ἡμᾶς καὶ καλέσαντος κλήσει ἁγίᾳ, οὐ κατὰ τὰ ἔργα ἡμῶν,
ἀλλὰ κατ’ ἰδίαν πρόθεσιν καὶ χάριν, τὴν δοθεῖσαν ἡμῖν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ
πρὸ χρόνων αἰωνίων, 10 φανερωθεῖσαν δὲ νῦν
διὰ τῆς ἐπιφανείας τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καταργήσαντος μὲν τὸν
θάνατον, φωτίσαντος δὲ ζωὴν καὶ ἀφθαρσίαν διὰ τοῦ εὐαγγελίου, 11 εἰς ὃ ἐτέθην ἐγὼ κήρυξ καὶ ἀπόστολος καὶ διδάσκαλος ἐθνῶν. 12
δι’ ἣν αἰτίαν καὶ ταῦτα πάσχω, ἀλλ’ οὐκ ἐπαισχύνομαι· οἶδα γὰρ ᾧ
πεπίστευκα, καὶ πέπεισμαι ὅτι δυνατός ἐστι τὴν παραθήκην μου φυλάξαι εἰς
ἐκείνην τὴν ἡμέραν. 13 ὑποτύπωσιν ἔχε ὑγιαινόντων λόγων ὧν παρ’ ἐμοῦ ἤκουσας, ἐν πίστει καὶ ἀγάπῃ τῇ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ· 14 τὴν καλὴν παραθήκην φύλαξον διὰ Πνεύματος ἁγίου τοῦ ἐνοικοῦντος ἐν ἡμῖν. 15 Οἶδας τοῦτο, ὅτι ἀπεστράφησάν με πάντες οἱ ἐν τῇ Ἀσίᾳ, ὧν ἐστι Φύγελος καὶ Ἑρμογένης. 16 δῴη ἔλεος ὁ Κύριος τῷ Ὀνησιφόρου οἴκῳ, ὅτι πολλάκις με ἀνέψυξε καὶ τὴν ἅλυσίν μου οὐκ ἐπαισχύνθη, 17 ἀλλὰ γενόμενος ἐν Ρώμῃ σπουδαιότερον ἐζήτησέ με καὶ εὗρε· 18 δῴη αὐτῷ ὁ Κύριος εὑρεῖν ἔλεος παρὰ Κυρίου ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ· καὶ ὅσα ἐν Ἐφέσῳ διηκόνησε, βέλτιον σὺ γινώσκεις. Μητροπολίτης Λουκᾶς (Ζαπορίζιε): ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος πρέπει νά συμπεριληφθεῖ στούς ἀναθεματισμένους τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας.
Πηγή κειμένου στα αγγλικά orthochristian.com
Βόμβες από τον Ουκρανό Ιεράρχη ο οποίος άστραψε και βρόντηξε! Ο Ουκρανός Μητροπολίτης αναφέρει:
Δεν μπορούμε πλέον να μιλάμε για ενότητα στην εκκλησία. Δημιουργήθηκε ένα σχίσμα στον Ορθόδοξο κόσμο. Αυτό είναι ήδη τετελεσμένο γεγονός. Οι δημιουργοί του σχίσματος είναι οι παγκόσμιοι ελίτ, οι οποίοι πλέον ανοιχτά δημιουργούν μια νέα τάξη πραγμάτων. Μια από τις μαριονέτες αυτής της αντίχριστης στρατηγικής είναι ο αιρετικός και βλάσφημος Δημήτριος Αρχοντώνης, ο οποίο θεωρεί τον εαυτό του Πατριάρχη Κων/πόλεως, μαζί με τους άλλους Ιούδες που τον ακολουθούν. Αυτούς που θυσίασαν την ενότητα της πίστεως και την ζωή στους ιερούς κανόνες, για χάρη της καλοπέρασης και της ανάπαυσης.
Στο βαθμό που οι εγκληματικές πράξεις αυτών των ατόμων έχουν ξεπεράσει όλες τις προηγούμενες αιρετικές φρικαλεότητες στην κλίμακα τους, πιστεύω ότι είναι απαραίτητο να συμπεριληφθεί ο πρώην Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης και τα πρωτοπαλίκαρα του με εκείνα τα άτομα στα οποία διακηρύσσεται το «ανάθεμα» κατά τη διάρκεια της Κυριακής της Ορθοδοξίας, την πρώτη εβδομάδα της Μεγάλης Σαρακοστής.
Τότε θά σέ ἔλεγα κοινωνικό ἄνθρωπο!
«Όχι,«είσαι κοσμικός άνθρωπος, δεν είσαι κοινωνικός...»
Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
«Συνάντησα τήν περασμένη ἑβδομάδα κάποιο νέο, φοιτητή, στό δρόμο, καί ὅταν τοῦ εἶπα νά ἔχει μιά πνευματικότερη ζωή, μοῦ λέγει ὅτι:
«Μά, ἐγώ θέλω νά εἶμαι κοινωνικός ἄνθρωπος»!
«Ὄχι», τοῦ λέγω, «εἶσαι κοσμικός ἄνθρωπος, δέν εἶσαι κοινωνικός. Πῆγες ποτέ σέ κανένα νοσοκομεῖο, νά δεῖς τούς ἀσθενεῖς; Πῆγες σέ κανένα φτωχό σπίτι, νά δεῖς τί κάνουν ἐκεῖνοι οἱ ἄνθρωποι; Τότε θά σέ ἔλεγα κοινωνικό ἄνθρωπο!». Εἶναι αὐτό πού λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος:
Ἂν δὲν ἀρχίσουν μερικοὶ νὰ κτυποῦν τὸ κακό,θὰ γίνη μεγαλύτερο κακό...
Aγίου Παϊσίου
"Ἡ παρουσία τῶν Χριστιανῶν εἶναι πλέον ὁμολογία πίστεως. Μπορεῖ κανεὶς μὲ τὴν προσευχὴ νὰ βοηθήση περισσότερο , ἀλλὰ τὴν σιωπή του θὰ τὴν ἐκμεταλλευτοῦν οἱ ἄλλοι καὶ θὰ ποῦν: «Ὁ τάδε καὶ ὁ τάδε δὲν διαμαρτυρήθηκαν, ἑπομένως εἶναι μὲ τὸ μέρος μας. Συμφωνοῦν μαζί μας.» . Ἂν δὲν ἀρχίσουν μερικοὶ νὰ κτυποῦν τὸ κακό, νὰ ἐλέγχουν δηλαδὴ αὐτοὺς ποὺ σκανδαλίζουν τοὺς πιστούς, θὰ γίνη μεγαλύτερο κακό..."