Σελίδες

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

Τί εἶναι τύχη καί ἄν πρέπει νά πιστεύει ὁ χριστιανός στήν τύχη, Ἁγ. Ἀναστασίου Σιναΐτου-Ἐρωταποκρίσεις (19η), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Τί εἶναι τύχη καί ἄν πρέπει νά πιστεύει ὁ χριστιανός στήν τύχη, Ἁγ. Ἀναστασίου Σιναΐτου-Ἐρωταποκρίσεις (19η), 16-12-2020, Ἀρχιμ. Σάββα ἉγιορείτουἹ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Πῶς ἀποκτιοῦνται οἱ ἀρετές, Ἀόρατος πόλεμος, Ἀρχιμ Σάββας Ἁγιορείτης

 Πῶς ἀποκτιοῦνται οἱ ἀρετές, Ἀόρατος πόλεμος, Ἀρχιμ Σάββας Ἁγιορείτης, 25-10-2009

Ἡ αὐτοδικαίωση εἶναι τό βαρύ φορτίο-Ἀββᾶ Ἰωάννου Κολοβοῦ,Σάββα Ἁγιορείτου


Ἡ αὐτοδικαίωση εἶναι τό βαρύ φορτίο-Ἀββᾶ Ἰωάννου Κολοβοῦ,16-12-2020, Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

Κυριακή πρό τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Τρίτο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ [:Εβρ.11,8-10 και 32-40] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

[Μέρος τρίτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Εβρ.11,37-40] 

«Περιῆλθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς(:φορούσαν για ρούχα προβιές και γιδοδέρματα, ζώντας μέσα σε στερήσεις, θλίψεις και κακοπάθειες. Ολόκληρος ο κόσμος δεν άξιζε όσο οι άγιοι αυτοί άνδρες, και ούτε μπορούσε να συγκριθεί με αυτούς. Περιπλανιόνταν σε ερημιές και σε βουνά, σε σπηλιές και σε τρύπες της γης)»[Εβρ.11,37]. 

Πάντοτε βέβαια, κυρίως όμως όταν σκέπτομαι τα κατορθώματα των αγίων, τότε μου έρχεται να ξεχνώ όλα τα δικά μου, διότι ούτε στο όνειρό μας δεν γνωρίσαμε αυτά που εκείνοι οι άνδρες πέρασαν σε όλη τους τη ζωή, και αυτά δεν ήταν τιμωρία για τα αμαρτήματά τους, αλλά, αν και σημείωναν πάντοτε κατορθώματα, όμως πάντοτε αντιμετώπιζαν θλίψεις. Πράγματι, σκέψου τον Ηλία, στον οποίο αναφέρεται ο λόγος σήμερα· διότι γι’ αυτόν το λέγει αυτό εδώ, το «φορούσαν προβιές» και τελειώνει σε αυτόν τα παραδείγματα χωρίς να αφήσει ούτε αυτό που τους ήταν γνωστό. Και αφού αναφέρθηκε στους αποστόλους, ότι υπέστησαν τον θάνατο με μάχαιρα, ότι λιθοβολήθηκαν, επανέρχεται πάλι στον Ηλία, που έπαθε τα ίδια με αυτούς. Επειδή δηλαδή ήταν φυσικό να μην έχουν ακόμη αυτοί τόση μεγάλη ιδέα για τους αποστόλους, από αυτόν που αναλήφθηκε και υπερβολικά θαυμάστηκε, δηλαδή τον προφήτη Ηλία, φέρνει την παρηγοριά και την παράκληση. 

Λογική ἤ Εὐαγγέλιο;


Λογική ή Ευαγγέλιο;


Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που ανακοίνωση της ΔΙΣ απογοητεύει τους πιστούς. Πλέον ο προφανής διωγμός της Εκκλησίας, (που μόνο η ηγεσία της δεν αντιλαμβάνεται), έχει την επαινετική υποστήριξη του διοικητικού οργάνου της.

Ποια ομολόγησε ως προτεραιότητά της η ΔΙΣ κατά τη χθεσινή της συνεδρία; http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/holysynod.asp?id=2808&what_sub=d_typou

- "Τήν διαφύλαξη τῆς ἀνθρώπινης ὑγείας καί ζωῆς". Σε προηγούμενη ανακοίνωση είχε διακηρύξει την υγεία, όλως αντιπατερικώς ως το "υπέρτατο αγαθό" (βλ. http://aktines.blogspot.com/2020/05/blog-post_620.html) .

Ποιά είναι όμως η μέριμνά της βάσει του Καταστατικού της Χάρτου;

- Να "μεριμνᾷ περὶ τοῦ κατὰ Χριστὸν βίου τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος" (αρθ.9,ζ) και να "μελετᾷ καὶ ἀποφασίζει περὶ τῶν ληπτέων μέτρων διὰ τὴν πραγμάτωσιν τῆς κατὰ Χριστὸν ζωῆς τοῦ ἱεροῦ Κλήρου καὶ τοῦ Χριστεπωνύμου λαοῦ" (αρθ.4,β).

Τι αντιλαμβανόμεθα εξ΄αυτών; Ότι χάθηκε ο προσανατολισμός της.

Από την αρχή της παρουσίας του ιού έχει υιοθετηθεί η πλάνη ότι προάγεται και πραγματώνεται ο κατά Χριστόν βίος του ορθοδόξου πληρώματος, με το να εντέλλεται όχι η εντολή του Χριστού "ἔρχεσθε, ὅτι ἤδη ἕτοιμά ἐστι πάντα" (Λκ.14,17) που ακούστηκε την προηγούμενη μόλις Κυριακή, αλλά η ακριβώς αντίθετη : "Μην έρχεσθε" στο Δείπνο, για να προστατευθείτε!

Τι αντελήφθη η ΔΙΣ;

- "Ἀντελήφθη ἐξ ἀρχῆς τό διακύβευμα τῆς προστασίας τῆς δημόσιας ὑγείας καί γι᾿ αὐτό ὑπέμεινε καρτερικά τήν ἀπαγόρευση προσελεύσεως πιστῶν στούς Ἱερούς Ναούς".

Απορούμε και εξιστάμεθα: Ομολογεί ότι διακυβεύεται η δημόσια υγεία από την μυστηριακή σύναξη και δεν ερυθριούν τα μέλη της; Είναι κίνδυνος ο εκκλησιασμός για τους αρχιερείς μας!

Από ποιόν Πατέρα το είδαν αυτό; Ποια διδαχή τους δικαιώνει; Ποιο παράδειγμα;

Φτάνει πιά! Ὅλο θά κοιμᾶσαι;

Ο αμελής ιερέας.

Ένας ιερεύς ηλικίας περίπου 35 με 40 ετών, ήταν αμελής στα καθήκοντά του και στα πρωινά και στα βραδυνά και προπαντώς στην Θεία Λειτουργία. 
Άρχισε έτσι σιγά σιγά να ξεπέφτει ψυχικά. Μια φορά στην Θεία Λειτουργία, στον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων, άρχισε να χασμουριέται. Σταμάτησε τις ευχές και χασμουριόταν. Τότε δέστηκε ένα ράπισμα δυνατό στο πρόσωπο, ο θόρυβος όμως ακούστηκε και μια φωνή αυστηρή να του λέει:

Οἱ συμπληγάδες τῆς ἐπικαιρότητας

ΟΙ ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΟΣ

Ὁ κυβερνητικὸς ἐκπρόσωπος κ.Πέτσας μιλῶντας σήμερα 15/12 στὸν Realfm 97,8 ἀναφερόμενος στὴν ἐπικοινωνία Πρωθυπουργοῦ καὶ Ἀρχιεπισκόπου εἶπε:

«Ήταν σε πολύ καλό κλίμα η επικοινωνία Πρωθυπουργού και Αρχιεπισκόπου, τέθηκε το ζήτημα στην επιτροπή λοιμωξιολόγων για να δουν τι περιθώρια υπάρχουν για το άνοιγμα των εκκλησιών μας κατά τις ημέρες των εορτών και αντιλαμβάνομαι ότι η επιτροπή κινείται στην κατεύθυνση να έχουμε τρεις ημέρες αντί για δύο ανοιχτές τις εκκλησίες, δηλαδή Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα. Με τη δυνατότητα εφόσον το επιθυμούν οι εκκλησίες να έχουν διπλή λειτουργία, κάτι που γινόταν και στο παρελθόν».

Δηλαδὴ παρεχωρήθη νὰ «ἀνοίξουν» οἱ ἐκκλησίες καὶ τοῦ Ἁγίου Βασιλείου!!!

«Όσον αφορά τον αριθμό των πιστών εντός των ναών αντί των εννέα ατόμων να πάμε στους 25 κατά μέγιστο, ένα άτομο ανά 15 τ.μ. στους μη μητροπολιτικούς ναούς, ενώ για τους μητροπολιτικούς ναούς να πάμε στους 50 πιστούς το μέγιστο για αυτές τις τρεις ημέρες».

Ἀντὶ γιὰ 9 πιστοὶ θὰ μποροῦν νὰ μποῦν 25 σὲ κάθε ναό.!!!

«Είναι θέμα της επιτροπής, δεν είναι θέμα της κυβέρνησης οι κανόνες λειτουργίας. Η επιτροπή δεν κάνει διαπραγμάτευση. Λαμβάνει τις αποφάσεις με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα, αυτό έκανε και τώρα. Εμείς θα ακολουθήσουμε τη συμβουλή των ειδικών, όπως έχουμε κάνει στο παρελθόν».

Γιὰ νὰ καταλήξει:

«Αν αυτή η ευελιξία δώσει τη δυνατότητα στην Ιερά Σύνοδο να έχει μια εποικοδομητική στάση και σήμερα, μένει να το δούμε Πιστεύω ότι η Εκκλησία όπως και στο παρελθόν θα δείξει υπεύθυνη στάση και δεν θα έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα καθώς πηγαίνουμε προς αυτές τις δύσκολες και ιδιαίτερες γιορτές».

Ὅπως βλέπετε γιὰ ὅλα ἀποφασίζει ἡ ἐπιτροπὴ τῶν λοιμοξιολόγων κατὰ τὸν κ.Πέτσα. Καὶ ἡ κυβέρνησις ἀπλῶς ἐφασρμόζει, ὅσα τῆς λένε οἱ λοιμοξιολόγοι, μὲ θρησκευτικὴ εὐλάβεια. (Ἴσως ἄδικα ἀφόρισαν κάποιους ἀπ᾿ αὐτοὺς, μὲ τόση εὐλάβεια ποὺ ἔχουν…) 

Βέβαια, ἄλλα λένε οἱ εἰδικοί:

Ἀγανάκτηση γιά τήν ἄθεη καί ἀντίχριστη κυβέρνηση, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)

 Ἀγανάκτηση γιά τήν ἄθεη καί ἀντίχριστη κυβέρνηση,16-12-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ἀπόσπασμα)

Αὐτή εἶναι ἠ ἀξιοπιστία τῶν Τέστ: Θετική στόν Κορωνοϊό βγῆκε Κόκα Κόλα στήν Αὐστριακή Βουλή


Ο βουλευτής του Κόμματος Ελευθερίας της Αυστρίας (FPÖ) Michael Schnedlitz δείχνει στο αυστριακό κοινοβούλιο πόσο «άχρηστα» και «παραπλανητικά» είναι τα rapid τεστ αντιγόνων που αγόρασε η αυστριακή κυβέρνηση για μαζική χρήση. Έτσι, έκανε τεστ σε ένα ποτήρι κόκα κόλας για την ύπαρξη του ιού SARS-CoV-2 και το αποτέλεσμα ήταν πράγματι θετικό.

Κυριακή πρό τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Δεύτερο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ [:Εβρ.11,8-10 και 32-40] 

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ 

[Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός των εδαφίων Εβρ.11,32-37] 

«Καὶ τί ἔτι λέγω; ἐπιλείψει γάρ με διηγούμενον ὁ χρόνος περὶ Γεδεών, Βαράκ τε καὶ Σαμψὼν καὶ Ἰεφθάε, Δαυΐδ τε καὶ Σαμουὴλ καὶ τῶν προφητῶν (:και τι ακόμη να λέω και να διηγούμαι; Πρέπει να σταματήσω, διότι δεν θα μου φτάσει ο χρόνος να διηγούμαι για τον Γεδεών και τον Βαράκ, τον Σαμψών και τον Ιεφθάε, για τον Δαβίδ και τον Σαμουήλ και τους προφήτες)»[Εβρ.11,32]. 

Κατηγορούν μερικοί τον Παύλο, γιατί αναφέρει σε αυτό το σημείο τον Βαράκ και τον Σαμψών και τον Ιεφθάε. Τι λες; Αυτός που ανέφερε την πόρνη Ραάβ, δεν θα αναφέρει αυτούς; Μη μου αναφέρεις την άλλη ζωή τους, παρά μόνο το αν πίστεψαν ή έλαμψαν ως προς την πίστη. 

«τῶν προφητῶν, οἳ διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας(:και τους προφήτες οι οποίοι, επειδή είχαν πίστη, καταπολέμησαν και υπέταξαν βασίλεια)». Βλέπεις ότι εδώ δεν παρουσιάζει τη λαμπρή ζωή τους· διότι δεν ήταν αυτό προηγουμένως το ζητούμενο· αλλά η εξέταση προηγουμένως ήταν για την πίστη. Διότι, πες μου, δεν τα κατόρθωσαν όλα με την πίστη; Πώς; «Με την πίστη», λέγει, «καταπολέμησαν βασίλεια οι όμοιοι με τον Γεδεών. Άσκησαν δικαιοσύνη». Ποιοι; Αυτοί οι ίδιοι οι παραπάνω. Τη φιλανθρωπία εδώ την ονόμασε ‘’δικαιοσύνη’’. 

17 Δεκεμβρίου. Τῶν Ἁγίων Προπατόρων. Τοῦ Ἁγίου Προφήτου Δανιήλ, τῶν Ἁγίων Τριῶν Παίδων Ἀνανίου, Ἀζαρίου καί Μισαήλ. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Διονυσίου, Ἐπισκόπου Αἰγίνης, τοῦ Θαυματουργοῦ, οὗ τό ἱερόν Λείψανον τεθησαύρισται ἐν Ζακύνθῳ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Προφήτου. Κυρ. ἁγ. Πάντων (Ἑβρ. ια΄ 33 - ιβ΄ 2).


ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΙΑ´ 33 - 40
33 οἳ διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, εἰργάσαντο δικαιοσύνην, ἐπέτυχον ἐπαγγελιῶν, ἔφραξαν στόματα λεόντων, 34 ἔσβεσαν δύναμιν πυρός, ἔφυγον στόματα μαχαίρας, ἐνεδυναμώθησαν ἀπὸ ἀσθενείας, ἐγενήθησαν ἰσχυροὶ ἐν πολέμῳ, παρεμβολὰς ἔκλιναν ἀλλοτρίων· 35 ἔλαβον γυναῖκες ἐξ ἀναστάσεως τοὺς νεκροὺς αὐτῶν· ἄλλοι δὲ ἐτυμπανίσθησαν, οὐ προσδεξάμενοι τὴν ἀπολύτρωσιν, ἵνα κρείττονος ἀναστάσεως τύχωσιν· 36 ἕτεροι δὲ ἐμπαιγμῶν καὶ μαστίγων πεῖραν ἔλαβον, ἔτι δὲ δεσμῶν καὶ φυλακῆς· 37 ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον, περιῆλθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, 38 ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐπὶ ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς. 39 Καὶ οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως οὐκ ἐκομίσαντο τὴν ἐπαγγελίαν, 40 τοῦ Θεοῦ περὶ ἡμῶν κρεῖττόν τι προβλεψαμένου, ἵνα μὴ χωρὶς ἡμῶν τελειωθῶσι.

ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΙΒ´ 1 - 2
1 Τοιγαροῦν καὶ ἡμεῖς, τοσοῦτον ἔχοντες περικείμενον ἡμῖν νέφος μαρτύρων, ὄγκον ἀποθέμενοι πάντα καὶ τὴν εὐπερίστατον ἁμαρτίαν, δι’ ὑπομονῆς τρέχωμεν τὸν προκείμενον ἡμῖν ἀγῶνα, 2 ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν, ὃς ἀντὶ τῆς προκειμένης αὐτῷ χαρᾶς ὑπέμεινε σταυρὸν, αἰσχύνης καταφρονήσας, ἐν δεξιᾷ τε τοῦ θρόνου τοῦ Θεοῦ κεκάθικεν.

Γιατί σιωποῦν τά μοναστήρια; Μέ τόν πνευματικό νόμο ἤ μέ τόν κοσμικό;

Στις κωμικοτραγικές καταστάσεις που ζούμε και στον καταιγισμό των εξελίξεων που προκύπτουν, στις τόσες καινοτομίες πάνω στα θέματα της Θείας Λατρείας, αλλά πολύ περισσότερο στον αποκλεισμό των πιστών από τους ναούς, πέρασε στα ψιλά η στάση των μοναστηριών. Πολλά εξ αυτών όχι μόνο σιωπούν, αλλά κλείνουν και τις πόρτες στους πιστούς!

Τα μοναστήρια και τον μοναχισμό, που προφανώς, και ο πιο απλός Χριστιανός τα αγαπάει και τα στηρίζει (εμπράκτως). Με χρήματα, με φαγητά, με εργασίες και με κάθε τρόπο που μπορεί.

Γιατί το κάνει αυτό; Επειδή τα αγαπάει και παίρνει πνευματική τροφή από αυτά.
Σήμερα όμως, φτάσαμε στο σημείο πολλά μοναστήρια να κλείνουν τον κόσμο έξω και να στερούν αυτή τη τροφή (την πνευματική)! Να μην μιλάνε για τα όσα αντίχριστα μέτρα εφαρμόζονται σήμερα.

Ἡ ὁμιλία εἶναι ἄργυρος, ἡ σιωπή εἶναι χρυσός.

Tην σιωπή αγαπούσαν όλα τα μεγάλα πνεύματα, διότι βαθέως αισθάνονταν την αλήθεια της λαϊκής παροιμίας: η ομιλία είναι άργυρος, η σιωπή είναι χρυσός.
Έκαστος σκεπτόμενος άνθρωπος, εξ ιδίας του εμπειρίας γνωρίζει, ότι ο εαυτός του δεν είναι εκείνος περί του οποίου ομιλεί, παρά ο εαυτός τον οποίο αποσιωπά.
Όχι εκείνο το οποίο αποσιωπά εκουσίως, αλλά εκείνο το οποίο αποσιωπά αναγκαίως, διότι αδυνατεί να το εκφράσει. 

Ὅσο εὔκολα ἀλλάζουν καί ξεπέφτουν οἱ εὐθεῖς, τόσο δύσκολα μποροῦν νά μεταβληθοῦν οἱ ἀντίθετοι, οἱ πονηροί.

Είδα ανθρώπους ευθείς πού έμαθαν από τους πονηρούς να πονηρεύωνται, και εθαύμασα πώς τόσο γρήγορα κατώρθωσαν να χάσουν το φυσικό τους ιδίωμα και προτέρημα.
Όσο εύκολα αλλάζουν και ξεπέφτουν οι ευθείς, τόσο δύσκολα μπορούν να μεταβληθούν οι αντίθετοι, οι πονηροί. Πολλές φορές η πραγματική ξενιτεία και η υποταγή και η προφύλαξις του στόματος κατώρθωσαν πολλά και επέτυχαν παραδόξως να μεταβάλουν καταστάσεις αθεράπευτες.


Άγιος Ιωάννης της κλίμακος
Λόγος περί πραότητας και απλότητας