Σελίδες

Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Ὁ Θεός δέν εἶναι αἴτιος τῆς κακίας, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

  Ὁ Θεός δέν εἶναι αἴτιος τῆς κακίας, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος Α΄, 31-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Σημεῖο σωζόμενης ψυχῆς εἶναι η μή κατηγόρια κανενός, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου (Κήρυγμα)

 Σημεῖο σωζόμενης ψυχῆς εἶναι τό νά μήν κατηγορεῖ [αὐτός ὁ ἄνθρωπος] κανέναν ἄλλο γιά ὅσα ἐκεῖνος ἁμαρτάνει [παρά μόνον τόν ἑαυτό του, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος Α΄, 30-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 31-7-2021

https://youtu.be/thfuGXPIL-g
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 31-7-2021

Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς σωματικῆς ἀσθένειας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

  Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς σωματικῆς ἀσθένειας-Ἡ ἐλπίδα τῆς θεραπείας πρέπει νά εἶναι στόν Θεό καί ὄχι στόν ἰατρό Γ΄, Εὐεργετινός Γ΄ τόμος- Ὑπόθεσις ΙΔ΄, 31-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO

Κυριακή ΣΤ Ματθαίου:Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τή θεραπεία τοῦ παραλυτικοῦ τῆς Καπερναούμ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ.9,1-8]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ

«Καὶ ἐμβὰς εἰς πλοῖον διεπέρασε καὶ ἦλθεν εἰς τὴν ἰδίαν πόλιν. Καὶ ἰδοὺ προσέφερον αὐτῷ παραλυτικὸν ἐπὶ κλίνης βεβλημένον· καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν εἶπε τῷ παραλυτικῷ· θάρσει, τέκνον· ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου(:και αφού μπήκε σε ένα πλοίο, πέρασε στην απέναντι όχθη της λίμνης, και ήλθε στη δική Του πόλη, την Καπερναούμ. Τότε Του έφεραν έναν παράλυτο, που τον είχαν βάλει πάνω σε ένα κρεβάτι. Και καθώς ο Ιησούς είδε την πίστη που είχε και ο παράλυτος κι εκείνοι που τον μετέφεραν, είπε στον παράλυτο, ο οποίος ανησυχούσε και φοβόταν μήπως οι αμαρτίες του γίνουν εμπόδιο στη θεραπεία του: “Έχε θάρρος, παιδί μου˙ έχουν συγχωρηθεί οι αμαρτίες σου”)» [Ματθ. 9,1-2].

«Δική Του πόλη» ονομάζει εδώ την Καπερναούμ· διότι άλλη μεν Τον έφερε στον κόσμο, η Βηθλεέμ, άλλη Τον ανέθρεψε, η Ναζαρέτ και άλλη Τον είχε διαρκώς κάτοικό της, η Καπερναούμ [πρβλ. Ματθ. 4,12-16: «Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν. καὶ καταλιπὼν τὴν Ναζαρὲτ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς Καπερναοὺμ τὴν παραθαλασσίαν ἐν ὁρίοις Ζαβουλὼν καὶ Νεφθαλείμ, ἵνα πληρωθῇ τὸ ῥηθὲν διὰ Ἡσαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· γῆ Ζαβουλὼν καὶ γῆ Νεφθαλείμ, ὁδὸν θαλάσσης, πέραν τοῦ Ἰορδάνου, Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν, ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει εἶδε φῶς μέγα καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς (:όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης παραδόθηκε στη φυλακή απ’ τον βασιλιά Αντίπα, αναχώρησε και πήγε στη Γαλιλαία. Κaι αφού άφησε τη Ναζαρέτ, πήγε και κατοίκησε στην Καπερναούμ, η οποία ήταν κτισμένη κοντά στη λίμνη της Γαλιλαίας, στα σύνορα των φυλών Ζαβουλών και Νεφθαλείμ. Έτσι επαληθεύθηκε και πραγματοποιήθηκε εκείνο που είπε ο Θεός μέσω του προφήτου Ησαΐα: “Η χώρα της φυλής Ζαβουλών και η χώρα της φυλής Νεφθαλείμ, που εκτείνονται κοντά στη θάλασσα και πέρα από τον Ιορδάνη ποταμό, στα ανατολικά του, η Γαλιλαία, στην οποία κατοικούν πολλοί εθνικοί. Ο λαός που κάθεται καθηλωμένος κι ακίνητος στο πνευματικό σκοτάδι της ειδωλολατρικής πλάνης και της ασεβείας είδε μεγάλο πνευματικό φως, τον Χριστό˙ κι έλαμψε φως από τον ουρανό σε εκείνους που κάθονται στη χώρα που σκιάζεται από το πυκνότατο σκοτάδι της αμαρτίας και του θανάτου”)».

«Ἐμεῖς γέροντα σέ θεραπεύουμε, ἐἀν τό θέλεις!»


«ΕΜΕΙΣ, ΓΕΡΟΝΤΑ,

ΣΕ ΘΕΡΑΠΕΥΟΥΜΕ, ΕΑΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ!»


Αυτό που χαρακτήριζε ιδιαίτερα τον όσιο Γέροντα Θεοφύλακτο τον Νεοσκητιώτη ήταν η πολλή του υπομονή. Γιατί εκτός από τις ποικίλες περιπέτειες του μοναχικού του βίου, σήκωνε και το σταυρό μιας ισόβιας ασθένειας που τον ταλαιπωρούσε μόνιμα. Πολλές φορές ο πόνος δυνάμωνε πολύ. Απ’ ό,τι έλεγε κι ο ίδιος ο Γέροντας Θεοφύλακτος πήγαινε συχνά στους φίλους του, τους αγίους Αναργύρους, και τους παραπονιόταν γιατί δεν τον θεραπεύουν και μετά τους έβλεπε στον ύπνο τους να του λένε:
- Εμείς, Γέροντα, σε θεραπεύουμε, εάν το θέλεις! Αλλά αυτό εσένα δεν σε συμφέρει!...
Αυτή η «πληροφορία» που έπαιρνε, τον ανέπαυε και τον παρηγορούσε γι’ αρκετό καιρό. Και μετά πάλι συνέχιζε ο σταυρός του…

Ἀνοιχτή Ἐπιστολή Ὑγειονομικῶν! Διαδώστε το σέ ὅλους τούς συναδέλφους!


Αγαπητοί συνάδελφοι υγειονομικοί,

η παρακάτω επιστολή συντάχθηκε από μία ομάδα μας με σκοπό να απαντήσει στο αίτημα πολλών συνανθρώπων μας, οι οποίοι δημοσίως έχουν ζητήσει να πάρουμε θέση και να εκφράσουμε την άποψή μας σχετικά με τα τεράστια και πρωτόγνωρα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΣΑΣ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ, που σήμερα αγωνίζονται ενάντια στην κατάργηση κάθε έννοιας της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας. Είμαστε η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού και, αν μείνουμε σταθεροί, όλοι οι αντισυνταγματικοί νόμοι θα αποδειχθούν ανεφάρμοστοι. Αν υποχωρήσουμε και δεχθούμε τα δέλεαρ και τις εναλλακτικές λύσεις που θα μας προσφέρουν, τότε θα είμαστε άξιοι όσων θα ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας στο πολύ άμεσο μέλλον. Οι υπογραφές όλων μας είναι άκρως απαραίτητες. ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Ομάδα υγειονομικών

Καλούνται να υπογράψουν όλοι οι ιδιώτες και όλοι οι εργαζόμενοι σε νοσηλευτικά ιδρύματα, κρατικά και ιδιωτικά.

Οι συνάδελφοι που συμφωνούν με την παρακάτω επιστολή παρακαλούνται να αποστείλουν άμεσα στο

e-mail: ypografi.dilosis@gmail.com τις παρακάτω πληροφορίες:

Ονοματεπώνυμο, ειδικότητα, πιθανοί τίτλοι, χώρος εργασίας, email, τηλέφωνο επικοινωνίας

Π.χ.

Α——- Β——-, Παθολόγος, Διδάκτωρ —–, Πανεπιστημιακός (βαθμός) ή Βαθμός στο ΕΣΥ ή ιδιώτης, Γ. Νοσοκομείο ——– (ή ό,τι άλλο), email:———-, τηλ.———-

Αν χρειαστεί, θα δημοσιευθούν μόνο ονοματεπώνυμα, ειδικότητα και τίτλοι. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία χρειάζονται για τον έλεγχο της αξιοπιστίας.

Κυριακή Στ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ [: Ρωμ. 12,6-14]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Καθάπερ γὰρ ἐν ἑνὶ σώματι μέλη πολλὰ ἔχομεν, τὰ δὲ μέλη πάντα οὐ τὴν αὐτὴν ἔχει πρᾶξιν, οὕτως οἱ πολλοὶ ἓν σῶμά ἐσμεν ἐν Χριστῷ, ὁ δὲ καθ᾿ εἷς ἀλλήλων μέλη(: διότι όπως σε ένα σώμα έχουμε πολλά μέλη και όλα τα μέλη δεν έχουν το ίδιο έργο, έτσι οι πολλοί πιστοί στην Εκκλησία είμαστε ένα σώμα εξαιτίας της ενώσεώς μας με τον Χριστό, και ο καθένας μας είμαστε μέλη ο ένας του άλλου. Συνεπώς οφείλουμε να συνεργαζόμαστε με ταπείνωση και ο καθενός να υπηρετεί όλο το σώμα της Εκκλησίας)»[ Ρωμ.12,4-5]

Πάλι χρησιμοποιεί το ίδιο παράδειγμα, που χρησιμοποίησε και στην επιστολή προς τους Κορινθίους, για να καταπολεμήσει το ίδιο ακριβώς πάθος· καθόσον είναι μεγάλη η δύναμη του φαρμάκου και η επίδραση του παραδείγματος αυτού προς διόρθωση της αρρώστιας της αλαζονείας. «Για ποιον λόγο, λοιπόν», λέγει, «υπερηφανεύεσαι εσύ; Ή γιατί πάλι άλλος εξευτελίζει τον εαυτό του; Δεν είμαστε ένα σώμα όλοι, και μεγάλοι και μικροί; Όταν λοιπόν κατά το σπουδαιότερο είμαστε ένα και μέλη ο ένας του άλλου, γιατί με την αλαζονεία ξεχωρίζεις τον εαυτό σου; Γιατί περιφρονείς τον αδελφό σου; Εφόσον, όπως ακριβώς εκείνος είναι μέλος σου, έτσι και εσύ είσαι μέλος εκείνου· και είναι μεγάλη και ως προς αυτό η ισοτιμία σας».

Αναφέρει λοιπόν δύο πράγματα που είναι ικανά να εξαλείψουν την αλαζονεία τους· και ότι είμαστε μέλη ο ένας του άλλου, όχι ο μικρός του μεγάλου μόνο, αλλά και ο μεγάλος του μικρότερου, και ότι όλοι αποτελούμε ένα σώμα· ή καλύτερα και τρία· καθόσον έδειξε πως είναι χάρισμα αυτό που μας δόθηκε. Μην υπερηφανεύεσαι λοιπόν· γιατί το χάρισμα σου δόθηκε από τον Θεό, δεν το έλαβες εσύ, ούτε το βρήκες. Γι’ αυτό και μιλώντας για τα χαρίσματα, δεν είπε ότι «ο ένας έλαβε μεγαλύτερο και ο άλλος μικρότερο», αλλά τι; Είπε ότι ο καθένας έλαβε «διαφορετικό» χάρισμα. «Έχοντας λοιπόν», λέγει, «χαρίσματα», όχι μεγαλύτερα και μικρότερα, αλλά «διαφορετικά».

204. Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς σωματικῆς ἀσθένειας-Ἡ ἐλπίδα τῆς θεραπείας πρέπει νά εἶναι στόν Θεό καί ὄχι στόν ἰατρό Γ΄, Εὐεργετινός Γ΄ τόμος- Ὑπόθεσις ΙΔ΄, 31-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://youtu.be/OLn_gT0eNyg
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση σε λίγο Διαδικτυακής ομιλίας με τίτλο: 
 204. Ἡ ἀντιμετώπιση τῆς σωματικῆς ἀσθένειας-Ἡ ἐλπίδα τῆς θεραπείας πρέπει νά εἶναι στόν Θεό καί ὄχι στόν ἰατρό Γ΄, Εὐεργετινός Γ΄ τόμος- Ὑπόθεσις ΙΔ΄, 31-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

«Θεραπευτική» διακοπή κυήσεως… Μπορεῖ ἄραγε ποτέ νά «θεραπεύσει» μία ἔκτρωση;

Τις τελευταίες ημέρες γίναμε μάρτυρες του φυλλαδίου της Ιεράς Συνόδου που σχετίζεται με την παρότρυνση των πιστών για εμβολιασμό. Ανεξαρτήτως ιδεολογίας υπέρ ή κατά του εμβολιασμού, μας προκάλεσε βαθύτατη θλίψη και ιερή αγανάκτηση η αναφορά και μάλιστα η απενοχοποίηση της διακοπής κύησης, δηλαδή της έκτρωσης, με το προσωνύμιο «θεραπευτική», κατά τα λεγόμενα του φυλλαδίου.

Πολλοί που προβληματίζονται πάνω στα θέματα της έκτρωσης και μάλιστα στη χρήση των εκτρωθέντων παιδιών για λήψη κυττάρων για την φαρμακευτική έρευνα [1], θα μπορούσαν να αναρωτηθούν: Μήπως αλήθεια υπάρχει κάποιου τύπου «θεραπευτική» διακοπή κυήσεως; Εάν ναι, αυτό σημαίνει πως η έκτρωση μπορεί να αποβεί «ευεργετική», αλλά συγκεκριμένα τί θεραπεύει; Και ακόμη: είναι εμβρυικός ιστός τα καλούμενα «εμβρυικά κύτταρα» που χρησιμοποιούνται στις κυτταρικές σειρές της βιολογίας; Οι χρησιμοποιούμενες εμβρυικές κυτταρικές σειρές προέρχονται μόνο από τις μεμονωμένες παλαιότερες αμβλώσεις ή και από αμβλώσεις που πραγματοποιούνται και σήμερα;

Είναι γνωστό πως η λεγόμενη «διακοπή μιας κύησης» είναι ευφημισμός για την έκτρωση, δηλαδή την αφαίρεση της ζωής ενός αγέννητου παιδιού, που είναι ζωντανό ως τη στιγμή της θανάτωσής του. Δεν διακόπτεται δηλαδή απλά μια «κύηση», διακόπτεται η ζωή ενός ανθρώπου.

ΗΜΕΡΑ ΙΕ΄. Περὶ τῆς φανερώσεως τῆς συνειδήσεως ἐν τῇ μελλούσῃ κρίσει.


ΗΜΕΡΑ ΙΕ΄. Περὶ τῆς φανερώσεως τῆς συνειδήσεως ἐν τῇ μελλούσῃ κρίσει.

Α΄. Ἀπὸ ὅλας τὰς ἁμαρτίας μου οὐδεμίᾳ θέλει κρυφθῆ τότε, ἢ νὰ σιωπηθῇ· ἀλλὰ ὄλαι θέλουν φανερωθῆ· ὅλαι θέλουν ἀναγνωσθῆ· ὅλοι θέλουν τὰς ἀκούσουν· καὶ τί λογῆς σύγχυσις καὶ καταισχύνη θέλει εἶναι τότε ἡ ἰδική μου;
Β΄. Πόσαι ἁμαρτίαι κρυφαὶ ἔχουν τότε νὰ φανερωθοῦν, τὰς ὁποίας οὐδὲ ἐγὼ ὁ ἴδιος ἤξευρα; Πόσαι κακίαι ἐσωτερικαὶ ὅπου δὲν τὰς ἐστοχάσθηκα; Καὶ ποίαν πρόφασιν ἔχω νὰ εἰπῶ τότε δι’ αὐτάς;
Γ΄. Ὁ Θεὸς θέλει βάλει τότε ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος τὰς εὐεργεσίας καὶ χάριτας ὅπου μοῦ ἔκαμνε καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος τὰς ἁμαρτίας μου καὶ τὴν κακὴν μεταχείρισιν ὅπου ἔκαμνα εἰς τὰ μυστήρια, εἰς τὸ Ἅγιόν Του σῶμα καὶ αἷμα, εἰς τὰς ἐμπνεύσεις καὶ τοὺς φωτισμοὺς ὅπου μοῦ ἔστειλε καὶ εἰς ὅλας τὰς ἄλλας Του χάριτας· καὶ λοιπὸν ποῖος φόβος καὶ ποία ἀπελπισία ἔχουν νὰ μὲ περιβάλουν τότε;

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 31-7-2021

https://youtu.be/Ql-aaqBDAJ4
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 31-7-2021

Μόνον πνευματικά μπο­ρεῖ νά ἀντιμετωπισθεῖ ἡ σημερινή κατάσταση, ὄχι κοσμι­κά...Τελικά ὁ Θεός θά βάλει τά πράγματα στήν θέση τους

Ο διάβολος τώρα οργώνει, ο Χριστός όμως θα σπείρη τελικά. Θα αμει­φθούν αυτοί πού θα βοηθήσουν μία κατάσταση και θα τιμωρηθεί αυτός πού κάνει το κακό. Τελικά ο Θεός θα βάλει τα πράγματα στην θέση τους, αλλά ο καθένας μας θα δώσει λόγο για το τι έκανε σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια με την προσευχή, με την καλωσύνη. Μόνον Πνευματικά μπο­ρεί να αντιμετωπισθεί η σημερινή κατάσταση, όχι κοσμι­κά.

Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης

31 Ἰουλίου. Εὐδοκίμου δικαίου (θ΄ αἱ), προεόρτια τῆς προόδου τοῦ τιμίου Σταυροῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Σαβ. ς΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ῥωμ. θ΄ 1-6).

Ρωμ. 9,1            Ἀλήθειαν λέγω ἐν Χριστῷ, οὐ ψεύδομαι, συμμαρτυρούσης μοι τῆς συνειδήσεώς μου ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ,

Ρωμ. 9,1                    Αλήθειαν σας λέγω, ως άνθρωπος που ομιλεί ενώπιον του Χριστού, δεν ψεύδομαι και έχω μαρτυρούσαν και επιβεβαιώνουσαν την αλήθειαν αυτήν ταύτην την συνείδησίν μου, η οποία φωτίζεται από το Αγιον Πνεύμα.

Παρασκευή 30 Ιουλίου 2021

Ἡ κύρια αἰτία τῶν λογισμῶν εἶναι ὁ διάβολος. Ἐλαχιστότατοι εἶναι δικοί μας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Απόσπασμα απο την ομιλία Ἡ δύναμη τοῦ καλοῦ λογισμοῦ (Ἁγ. Παϊσίου), 11-10-2019, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Γιατί ΔΕΝ κινδυνεύουμε ἀπό τήν προσκύνηση τῶν Ἀγίων εἰκόνων καί τήν παραμονή μας στό ναό (Απόσπασμα)

 Απόσπασμα_Γιατί ΔΕΝ κινδυνεύουμε ἀπό τήν προσκύνηση τῶν Ἀγίων εἰκόνων καί τήν παραμονή μας στό ναό, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Τά γνωρίσματα τοῦ εὐσεβοῦς, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 ΚΗΡΥΓΜΑ_86. Τα γνωρίσματα του ευσεβούς, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος Α΄, 30-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com,

ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 30-7-2021

https://youtu.be/QIMX1Rjp7_Y
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 30-7-2021

Ἡ ψυχή συμπάσχει μέ τό σῶμα, ἀλλά όχι το αντίθετο, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου (Κήρυγμα)

 ΚΗΡΥΓΜΑ_85. Ἡ ψυχή συμπάσχει μέ τό σῶμα, ἀλλά τό σῶμα δέν συμπάσχει μέ τήν ψυχή , ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος Α΄, 29-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἡ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς ΣΤ Ματθαίου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ

Κατά Ματθαίον, κεφ. Θ΄, εδάφια 1-8

1 Καί ἐμβὰς εἰς πλοῖον διεπέρασε καὶ ἦλθεν εἰς τὴν ἰδίαν πόλιν. 2 Καὶ ἰδοὺ προσέφερον αὐτῷ παραλυτικὸν ἐπὶ κλίνης βεβλημένον· καὶ ἰδὼν ὁ ᾿Ιησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν εἶπε τῷ παραλυτικῷ· θάρσει, τέκνον· ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου. 3 καὶ ἰδού τινες τῶν γραμματέων εἶπον ἐν ἑαυτοῖς· οὗτος βλασφημεῖ. 4 καὶ ἰδὼν ὁ ᾿Ιησοῦς τὰς ἐνθυμήσεις αὐτῶν εἶπεν· ἵνα τί ὑμεῖς ἐνθυμεῖσθε πονηρὰ ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; 5 τί γάρ ἐστιν εὐκοπώτερον, εἰπεῖν, ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι, ἢ εἰπεῖν, ἔγειρε καὶ περιπάτει; 6 ἵνα δὲ εἰδῆτε ὅτι ἐξουσίαν ἔχει ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ τῆς γῆς ἀφιέναι ἁμαρτίας – τότε λέγει τῷ παραλυτικῷ· ἐγερθεὶς ἆρόν σου τὴν κλίνην καὶ ὕπαγε εἰς τὸν οἶκόν σου. 7 καὶ ἐγερθεὶς ἀπῆλθεν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ. 8 ἰδόντες δὲ οἱ ὄχλοι ἐθαύμασαν καὶ ἐδόξασαν τὸν Θεὸν τὸν δόντα ἐξουσίαν τοιαύτην τοῖς ἀνθρώποις.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν.Τρεμπέλα

1 Και αφού μπήκε σε ένα πλοίο, πέρασε στην απέναντι όχθη της λίμνης, και ήλθε στη δική του πόλη, την Καπερναούμ. 2 Τότε Του έφεραν έναν παράλυτο, που τον είχαν βάλει πάνω σε ένα κρεβάτι. Και καθώς ο Ιησούς είδε την πίστη που είχε και ο παράλυτος κaι εκείνοι που τον μετέφεραν, είπε στον παράλυτο, ο οποίος ανησυχούσε και φοβόταν μήπως οι αμαρτίες του γίνουν εμπόδιο στη θεραπεία του: «Έχε θάρρος, παιδί μου˙ σου έχουν συγχωρηθεί οι αμαρτίες σου».

Ἡ Ὁσία Σάρρα, ἡ ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς Αἰγύπτου ἀσκήσασα.


Ἡ Ὁσία Σάρρα, ἡ ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς Αἰγύπτου ἀσκήσασα.

Παρακλητικός Κανών εις την Οσία Σάρρα εδώ

† 13η Ἰουλίου

1.Ἀφηγοῦνται, ὅτι δεκατρία ὁλόκληρα χρόνια τὴν Ἀμμᾶ Σάρρα τὴν πολεμοῦσε ὁ δαίμονας τῆς πορνείας καὶ ἐκείνη οὔτε μία φορὰ δὲν ἐζήτησε απὸ τὸν Θεὸ νὰ τὴν ἀπαλλάξη ἀπὸ αὐτὸν τὸν πόλεμο, ἀλλὰ μόνον ἔλεγε· «Θεέ μου, δός μου δύναμι».
2. Κάποτε τῆς εἶχε ἐπιτεθῆ μὲ πολλὴ σφοδρότητα αὐτὸ τὸ πνεῦμα τῆς πορνείας, δείχνοντάς της τὴν γοητεία τῆς κοσμικῆς ματαιότητας· καὶ αὐτή, ἀφοῦ στάθηκε ἀνένδοτη, ἐπειδὴ σεβόταν τὸν Θεὸ καὶ ἦταν ἀνυποχώρητη στὴν ἄσκησί της, ἀμέσως ἀνέβηκε στὸ δωμάτιό της γιὰ νὰ προσευχηθῆ. Τότε φανερώθηκε σωματικὰ τὸ κακὸ αὐτὸ πνεῦμα ἐνώπιόν της καὶ τῆς εἶπε· «Μὲ νίκησες, Σάρρα». Ἡ δὲ εἶπεν· «Δὲν σὲ νίκησα ἐγώ, ἀλλ᾿ ὁ Δεσπότης μου Χριστός».
3. Ἔλεγαν γι᾿ αὐτήν, ὅτι παρέμεινε ἑξήντα χρόνια ἐπάνω ἀπὸ τὸν ποταμὸ καὶ οὐδέποτε ἔσκυψε νὰ τὸν ἰδῆ.
4. Κάποτε ἄλλοτε ἦλθαν νὰ τὴν ἐπισκεφθοῦν δύο μεγάλοι Γέροντες Ἀναχωρητές, ἀπὸ τὰ μέρη τοῦ Πηλουσίου. Καὶ καθὼς ἐπήγαιναν, συζητοῦσαν μεταξύ τους καὶ ἔλεγαν· «Νὰ τὴν ταπεινώσουμε τούτη τὴν γερόντισσα». Καὶ τῆς λένε· «Πρόσεξε μήπως ὑπερηφανευθῆς καὶ πῆς· “Νά, ἀκόμη καὶ Ἀναχωρητὲς ἔρχονται νὰ μὲ ἐπισκεφθοῦν, ἐνῶ εἶμαι γυναίκα”». Ἡ Ἀμμᾶς Σάρρα ὅμως τοὺς ἀπαντᾶ· «Ὡς πρὸς τὴν φύσι εἶμαι πράγματι γυναίκα, ἀλλ᾿ ὄχι ὅμως καὶ στὸ φρόνημα».

«Βόμβα» ἀπό Ἄρτα: Λήγουν τά ἐμβόλια καί θέλουν νά «ἐξαντλήσουν τό ἀπόθεμα» – Μηνύσεις κατά τοῦ ὑποχρεωτικού ἐμβολιασμοῦ

Να μας πει το Κράτος αν όλα αυτά ισχύουν!!! Αυξάνονται οι κινητοποιήσεις υγειονομικών.
Μετά την Θεσσαλονίκη και την Θεσσαλία, στην ΄Ήπειρο, ο παιδίατρος του Γ.Ν. Άρτας, Γιάννης Πασιάς, μαζί με άλλους εργαζόμενους του Γ.Ν. Άρτας ξεκίνησαν μια πρωτοβουλία συγκέντρωσης υπογραφών για να κινηθούν νομικά, μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό όλων των υγειονομικών.
Ο κ. Πασιάς μίλησε σε τοπικό μέσο ενημέρωσης για την πρωτοβουλία αυτή, κεντρικό σύνθημα της οποίας αποτελεί η φράση “οι υγειονομικοί που δεν επιθυμούν να εμβολιαστούν δεν είναι ούτε αρνητές ούτε ψεκασμένοι, αλλά ελεύθεροι Έλληνες κι όχι υποταγμένοι!” Ο κ. Πασιάς μίλησε “έξω από τα δόντια” για τις αποφάσεις της κυβέρνησης, οι οποίες είναι κατευθυνόμενες κατά τη γνώμη του από άλλες παγκόσμιες δυνάμεις, πίσω από τις οποίες κρύβονται κίνητρα και στόχοι που δεν χωράει ο ανθρώπινος νους. Ο ίδιος ως γιατρός κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα εμβόλια, επισημαίνοντας ότι το εμβόλιο κατά του κορονοϊού δεν είναι καν εμβόλιο!
Αναλυτικά, αμέσως μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των υγειονομικών, εργαζόμενοι του Γ.Ν. Άρτας αποφάσισαν να κινηθούν νομικά εναντίον της συγκεκριμένης απόφασης της κυβέρνησης επικοινωνώντας με γνωστούς δικηγόρους των Τρικάλων και της Αθήνας, οι οποίοι τους προέτρεψαν να περιμένουν να βγει η ΚΥΑ και να είναι σε ετοιμότητα συγκεντρώνοντας όσο πιο πολλές υπογραφές γίνεται.
“Ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι στις 14 Αυγούστου λήγουν τα εμβόλια της Pfizer ενώ των άλλων εταιρειών λήγουν τον Οκτώβριο, γιαυτό η κυβέρνηση με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό θέλει να εξαντλήσει το απόθεμα.


Με την συγκεκριμένη απόφαση καταλύεται το Δίκαιο, ενώ απολύσεις δεν μπορούν να γίνουν, παρόλο που η κυβέρνηση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο απόλυσης όσων δεν εμβολιαστούν”, δήλωσε ο κ. Πασιάς και συνέχισε “Η συγκεκριμένη απόφαση για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των υγειονομικών είναι αντίθετη με τις Διεθνείς Συνθήκες κατά του υποχρεωτικού εμβολιασμού:

Ἡ εἰκόνα τῆς ἠθικῆς ἀνδρείας

Ἁγίου Νεκταρίου
(Ἀπὸ τὸ βιβλίο «Γνώθι σαυτόν», Ἐκδόσεις «ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ»)

Μεταφορὰ στὴν Νεοελληνικὴ, Σάββας Ἠλιάδης - Δάσκαλος

"Στὶς ἡμέρες ποὺ ζοῦμε μία εἶναι ἡ ἀρετὴ ποὺ θὰ μᾶς ἀνοίξει τὰ μάτια τῆς ψυχῆς, γιὰ νὰ δοῦμε, ὅσο μποροῦμε δὶ` αὐτῆς τὴν ἀλήθεια καὶ νὰ ξεχωρίσουμε τὸ ψέμα. Ἡ ἠθικὴ ἀνδρεία! Εἶναι μεγάλη ἡ ἀνάγκη ἠθικῆς στήριξης καὶ θὰ τὴν βροῦμε μὲ ἀπόλυτη ἀσφάλεια στὰ λόγια τῶν ἁγίων μας. Σήμερα, τὸ ψέμα, μαζὶ μὲ τὴν ἐπιβληθεῖσα τρομοκρατία, τὴν διασπορὰ καὶ ἐπιβολὴ τοῦ φόβου στὶς ψυχὲς τῶν ἀνθρώπων, παρέλυσε τὶς... ἔσω δυνάμεις καὶ ἀφόπλισε τὶς καρδιές. "Φόβος καὶ τρόμος ἐπέπεσε τὴ κτίσει", κατὰ τὸ τροπάριο τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος,ἀλλὰ ἀπὸ τοὺς διακόνους τοῦ ψεύδους καὶ τῆς ἀπάτης. Γιὰ τὴν ἀρετὴ αὐτή, τὴν τόσο ἀναγκαία, μᾶς διδάσκει ὁ ἅγιος Νεκτάριος. Προσπαθήσαμε νὰ κάνουμε τὸν μικρὸ αὐτὸ κόπο, νὰ τὴν προσφέρουμε σὲ ὅλες τὶς καλοπροαίρετες καρδιές"

Ἡ ἠθικὴ ἀνδρεία εἶναι ἀρετή, ἡ ὁποία ἐμφανίζεται ὡς ἠθικὸ σθένος, τὸ ὁποῖο ἀναδεικνύει αὐτὸν ποὺ τὴν ἔχει, πάνω ἀπὸ ὅλες τὶς ἀντίξοες περιστάσεις καὶ περιπέτειες τοῦ βίου καὶ τὸν καθιστὰ ἱκανὸ νὰ μένει ἄκαμπτος, χωρὶς νὰ ἐνδίδει στὶς πιέσεις τῶν συμφορῶν, ποὺ ἐπιπίπτουν ὁρμητικὲς καὶ σταθερὸς στὶς ἠθικὲς καὶ θρησκευτικὲς πεποιθήσεις του.

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς ΣΤ Ματθαίου. Παναγιώτης Τρεμπέλας


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ

Προς Ρωμαίους, κεφ. ΙΒ΄, εδάφια 6-14

6Ἒχοντες δὲ χαρίσματα κατὰ τὴν χάριν τὴν δοθεῖσαν ἡμῖν διάφορα, εἴτε προφητείαν, κατὰ τὴν ἀναλογίαν τῆς πίστεως, 7 εἴτε διακονίαν, ἐν τῇ διακονίᾳ, εἴτε ὁ διδάσκων, ἐν τῇ διδασκαλίᾳ, 8 εἴτε ὁ παρακαλῶν, ἐν τῇ παρακλήσει, ὁ μεταδιδούς, ἐν ἁπλότητι, ὁ προϊστάμενος, ἐν σπουδῇ, ὁ ἐλεῶν, ἐν ἱλαρότητι.

9 ῾Η ἀγάπη ἀνυπόκριτος. ἀποστυγοῦντες τὸ πονηρόν, κολλώμενοι τῷ ἀγαθῷ, 10 τῇ φιλαδελφίᾳ εἰς ἀλλήλους φιλόστοργοι, τῇ τιμῇ ἀλλήλους προηγούμενοι, 11 τῇ σπουδῇ μὴ ὀκνηροί, τῷ πνεύματι ζέοντες, τῷ Κυρίῳ δουλεύοντες, 12 τῇ ἐλπίδι χαίροντες, τῇ θλίψει ὑπομένοντες, τῇ προσευχῇ προσκαρτεροῦντες, 13 ταῖς χρείαις τῶν ἁγίων κοινωνοῦντες, τὴν φιλοξενίαν διώκοντες. 14 εὐλογεῖτε τοὺς διώκοντας ὑμᾶς, εὐλογεῖτε καὶ μὴ καταρᾶσθε.

Ερμηνευτική απόδοση από τον μακαριστό Παν.Τρεμπέλα

6 Και έχοντας διάφορα χαρίσματα και ικανότητες, ανάλογα με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος που μας δόθηκε, ας αρκούμαστε σε αυτές κι ας μη ζητούμε εγωιστικά εκείνα που δεν μας έδωσε το Άγιο Πνεύμα. Είτε δηλαδή έχουμε το χάρισμα της προφητείας, ας προφητεύουμε ανάλογα με το χάρισμα που δόθηκε στον καθένα σύμφωνα με τον βαθμό της πίστεώς του. 7 Είτε έχουμε χάρισμα εκκλησιαστικής διακονίας, ας μένουμε στο χάρισμα αυτό της διακονίας.

30 Ἰουλίου. Σιλουανοῦ τοῦ καὶ Σίλα καλουμένου, Κρήσκεντος, ᾿Επαινετοῦ καὶ Ἀνδρονίκου ἀποστόλων (α' αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλου Σίλα. Σαβ. ε΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ιε΄ 35-41).

Πραξ. 15,35       Παῦλος δὲ καὶ Βαρνάβας διέτριβον ἐν Ἀντιοχείᾳ διδάσκοντες καὶ εὐαγγελιζόμενοι μετὰ καὶ ἑτέρων πολλῶν τὸν λόγον τοῦ Κυρίου.

Πραξ. 15,35              Ο δε Παύλος και ο Βαρνάβας παρέμειναν εις την Αντιόχειαν διδάσκοντες και κηρύττοντες το Ευαγγέλιον του Κυρίου μαζή και με πολλούς άλλους κήρυκας.

ΗΜΕΡΑ ΙΔ΄. Περὶ τῆς ἐλεύσεως τοῦ Χριστοῦ.


ΗΜΕΡΑ ΙΔ΄. Περὶ τῆς ἐλεύσεως τοῦ Χριστοῦ.


Α΄. Θέλει ἔλθη ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς θριαμβευτὴς μὲ τὸν Σταυρόν Του, συντροφευμένος ἀπὸ μυριάδας Ἀγγέλων, ἔχων κοντὰ Του τὴν Ὑπεραγίαν Μητέρα Του, περικυκλωμένος ἀπὸ τοὺς Ἀποστόλους καὶ ὅλους τοὺς Ἁγίους· φοβερός, ἔνδοξος, καθήμενος ἐπάνω τῶν νεφελῶν. Καὶ ὡς Πλάστης θέλει μοῦ ζητήσει λογαριασμὸν διὰ τόσας χάριτας καὶ μέσα, τὰ ὁποῖα μοῦ ἔδωκεν διὰ νὰ σωθῶ καὶ ἐγὼ ὁ ἀχάριστος τὰ ἐμεταχειρίσθηκα κακῶς.
Β΄. Ὡς δὲ πατὴρ θέλει μοῦ ζητήσει λογαριασμὸν διὰ τὴν τόσην ἀγάπην ὅπου μοῦ ἔδειξε καὶ ἐγὼ τόσον ἀχαρίστως Τοῦ ἀνταπεκρίθηκα.
Γ΄. Ὡς Σωτὴρ δὲ θέλει μοῦ ζητήσει λογαριασμὸν διὰ τόσον αἷμα ὅπου δι’ ἐμὲ ἔχυσε καὶ ἐγὼ ὡσὰν νὰ ἤμουν ἕνα ζῶον ἄλογον τόσας φοράς τὸ ἐκαταπάτησα.

Μετὰ τὴν μελέτην τούτων τῶν τριῶν ἀληθειῶν εἰπὲ μὲ πόνον τῆς καρδίας σου τὸν ς΄. Ψαλμὸν τοῦ Δαβίδ, ἢ καμμίαν ἄλλην κατανυκτικὴν εὐχήν.

ς΄. Ψαλμὸς τοῦ Δαβίδ:

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 30-7-2021

https://youtu.be/QIMX1Rjp7_Y
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 30-7-2021

Νά παρακαλεῖς τό Θεό νά ἀνοίξει τά μάτια τῆς ψυχῆς σου

Να παρακαλείς το Θεό να ανοίξει τα μάτια της ψυχής σου, για να δεις την ωφέλεια της προσευχής και της μελέτης εκείνης που εφαρμόζεται στην πράξη.

Άγιος Μάρκος ο Ασκητής

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

.Ὄχι ὁμιλία στούς μη έχοντας καλή διάθεση περί εὐσεβείας, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

 Ὄχι ὁμιλία στούς πολλούς καί μη έχοντας καλή διάθεση περί εὐσεβείας καί ἐναρέτου ζωῆς , ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος Α΄, 28-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 29-7-2021

https://youtu.be/va1eg0B_PRc
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 29-7-2021

Δέν πρέπει νά μισοῦμε όσους ἔχουν λησμονήσει τήν χρηστή πολιτεία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Δέν πρέπει νά μισοῦμε αὐτούς πού ἔχουν λησμονήσει τήν χρηστή πολιτεία καί δέν φρονοῦν τά ὀρθά δόγματα, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος, 28-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO

Ἕνας λεβέντης Πατρινός παπάς πού τό λέει ἡ ψυχή του


ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟN ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ. ΚΥΡΙΑΚΟΝ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΝ



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΝ!


Γράφει ὁ Ἀρχιμ. Τιμόθεος Γ. Παπασταύρου, Ἱεροκήρυξ Ἱ. Μ. Πατρῶν


Ἐξοχώτατε κ. Πρωθυπουργέ,

Πρώτην φορὰν καὶ μάλιστα δημοσίως, ἔρχομαι νὰ ἐπικοινωνήσω μαζί σας. Δὲν σᾶς γνωρίζω προσωπικῶς, ἀλλὰ ὡς ὁ κυβερνήτης τῆς χώρας μου, θέλω νὰ καταθέσω ὑπ’ ὄψιν σας, ἀφ’ ἑνὸς τὰς ἐπιφυλάξεις μου διὰ τὸ ἐμβόλιον, τὸ ὁποῖον παρουσιάζετε ὡς «πανάκειαν» διὰ τὴν πανδημίαν τοῦ covid-19, ἀλλὰ καὶ τὴν δυσφορίαν καὶ δυσαρέσκειάν μου διὰ τὰς ἀπειλὰς τὰς ὁποίας μὲ περισσὴν εὐκολίαν ἐκτοξεύσατε εἰς τὸ πρωθυπουργικόν σας μήνυμα εἰς τὰς 13 Ἰουλίου 2021, ἐὰν ἐνθυμοῦ­μαι καλῶς! Θεωρῶ ὅτι ὡς πολίτης αὐτῆς τῆς χώρας, δύναμαι νὰ ἔχω ἄποψιν, ἔστω καὶ ἂν αὕτη εἶναι ἀντίθετος πρὸς τὴν ἰδικήν σας. Ἐπὶ πλέον, ὡς κληρικός, – καὶ ἐπειδὴ καὶ δὴ δημοσίως καλεῖτε τὴν Ἐκκλησίαν νὰ συμβάλῃ εἰς τὴν προσπάθειάν σας, νὰ πεισθῇ ἐν προκειμένῳ ὁ λαὸς καὶ νὰ σπεύσῃ διὰ νὰ ἐμβολιασθῇ, – θὰ ἀπαιτοῦσα νὰ γνωρίζω κάποια στοιχεῖα διὰ τὴν ἀσφάλειαν τῶν συγκεκριμένων ἐμβολίων. Ἀπὸ τὸ γραφεῖον σας καὶ μὴ ὑπαρχόντων ἀντιρρήσεων, εὐκόλως δύνασθε νὰ λέγετε … πολλά! Δεχθῆτε, ὅμως, τὰς ἀντιρρήσεις ἐμοῦ τοῦ εὐτελοῦς καὶ ταπεινοῦ, ποὺ ὅμως, ὡς προεῖπον, εἶμαι πολίτης αὐτῆς τῆς χώρας καὶ πέραν τῶν ὑποχρεώσεών μου, ἔχω καί… δικαιώματα!

Προσωπικῶς, … δὲν ἔχω ἐμβολιασθεῖ, πρῶτον μέν, κατὰ συμβουλὴν τοῦ θεράποντος προσωπικοῦ ἰατροῦ μου καὶ δεύτερον διότι, – δὲν θέλω νὰ κρύπτωμαι! – δὲν μὲ ἔχετε πείσει περὶ τῆς … ἀσφαλείας τῶν ἐμβολίων! Μοῦ δίνετε τὴν αἴσθησιν, ὅτι ὀφείλομεν νὰ ἐμβολιασθῶμεν ὄχι τόσον, διότι κινδυνεύομεν ἀπὸ τὸν ὄντως φονικὸν ἰόν, ἀλλὰ διότι ὑπάρχει κάποια ἔξωθεν ἐντολή, ἡ ὁποία καὶ σᾶς ὑποχρεώνει εἰς τὴν συγκεκριμένην τακτικήν! Σὲ κάθε σας μήνυμα καὶ σὲ κάθε παρέμβασή σας, τὸ μόνιμο … ρεφραὶν εἶναι, τὸ νὰ μᾶς ὑποδεικνύετε τί πράττουν κάποια κράτη κυρίως τῆς Ε.Ο.Κ., καὶ ὅταν … κάποια ἄλλα κράτη – καὶ αὐτὰ τῆς Ε.Ο.Κ. – δὲν συμφωνοῦν μὲ τὴν ἀκολουθουμένην καὶ ὑποδεικνυομένην τακτικήν, … σιωπᾶτε καὶ «σφυρίζετε ἀδιάφορα»! Ἄλλως τε, διατὶ νὰ πιστεύσω ὅτι κινδυνεύω εἴτε ἐγὼ ὁ ἀνεμβολίαστος, εἴτε οἱ ἄλλοι οἱ ἐμβολιασμένοι ἀπὸ ἐμένα; Δὲν σᾶς φαίνεται τοῦτο … ἀφύσικον καὶ ἀδύνατον; Διότι, διατί νὰ κινδυνεύουν οἱ ἐμβολιασμένοι ἐφ’ ὅσον εἶναι … ἐμβολιασμένοι; Διὰ ποῖον λόγον ἐμβολιάσθηκαν; Νομίζω, διὰ νὰ εἶναι ἀσφαλεῖς καὶ διὰ νὰ … χτίσουν τὸ τεῖχος ἀνοσίας, ὡς σᾶς ἤκουσα νὰ λέτε καὶ νὰ ἐπαναλαμβάνετε!

Γι' αὐτό μένει ὁ Χριστός ἀπ' ἔξω...ὁ Χριστός δέν παραβιάζει τό αὐτεξούσιο τοῦ ἀνθρώπου.

Κάποιος πατέρας πήρε τον μικρό γιό του και πήγαιναν στην αγορά. Και πέρασαν από ένα μέρος που υπήρχαν εικόνες, μεταξύ των οποίων υπήρχε και μία, που παρουσίαζε τον Χριστό να βρίσκεται έξω από ένα σπίτι και να κρούει την πόρτα...

Ρώτησε ο μικρός

- Μπαμπά, ποιός είναι Αυτός που χτυπάει την πόρτα;

- Είναι ο Χριστός παιδί μου, που χτυπάει την πόρτα...

Πήγαν στην αγορά και μετά από μία ώρα, ξαναπέρασαν από εκεί.

- Κοίτα μπαμπά, ακόμα να Του ανοίξουν του Χριστού...

- Θα έχουν δουλειά μέσα στο σπίτι παιδί μου και δεν ακούνε που τους χτυπάει ο Χριστός απ' έξω...

Πράγματι, ο Θεός χτυπά τη θύρα της καρδιάς κάθε ανθρώπου με διάφορα περιστατικά (αρρώστιες, θλίψεις, πολέμους κ.ά).

Είναι στο χέρι του ανθρώπου, να Του ανοίξει, να Τον ρωτήσει και να Τον ζητήσει βοήθεια..

Ο Θεός κανέναν δεν εκβιάζει και εάν εμείς δεν θέλουμε, δεν εισέρχεται στην καρδιά μας, γιατί ο Χριστός δεν παραβιάζει το αυτεξούσιο του ανθρώπου.

Τό ἐμβόλιο εἶναι θέμα Πίστεως καί Βιοηθικῆς

Ὁ Δρ. Στάνλεϊ Πλότκιν, «πατριάρχης» τῶν ἐμβολίων καί «σφαγέας» τῶν ἐμβρύων, δίνει ἠχηρή ἀπάντηση στόν Μητροπολίτη Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς κ. Νικόλαο, τόν Ἀρχιμανδρίτη Νεκτάριο Μουλατσιώτη, τόν Καθηγητή Λοιμωξιολογίας κ. Σωτήρη Τσιόδρα καί τόν Καθηγητή Γενετικῆς κ. Κων/νο Τριανταφυλλίδη, γιά τά ἐμβόλια.

Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ

Ἱεροκήρυκος

Ἀγρίνιο, 17/07/2021


Στίς 11 Ἰανουαρίου 2018, ὁ Dr. Stanley Plotkin, σύμβουλος τῆς φαρμακευτικῆς ἑταιρείας Moderna, καί «πατριάρχης» τῆς βιομηχανίας τῶν ἐμβολίων, κατά τή διάρκεια μιᾶς ἀστικῆς διαμάχης ἑνός ζευγαριοῦ στήν Πενσυλβάνια τῶν ΗΠΑ – ἐξαιτίας τῆς διαφωνίας τους γιά τόν ἐμβολιασμό ἤ μή τοῦ τέκνου τους – κλήθηκε ὡς μάρτυρας ὑπεράσπισης τῆς μιᾶς πλευρᾶς.

Ἀκολούθησε ὀκτάωρη προδιαδικαστική ἔνορκη ἐξέτασή του ἀπό δικηγόρο καί, ἄν καί ὁ ἴδιος δήλωσε μετά τό πέρας τῆς διαδικασίας ὅτι δέν ἐπιθυμεῖ νά παραστεῖ στή δίκη, ἡ κατάθεσή του εἶναι συγκλονιστική. Ὁ ἴδιος παραδέχεται τήν χρήση ὀργάνων καί ἱστῶν ἀπό ἐκτρωθέντα ἔμβρυα γιά τήν παραγωγή ἐμβολίων, ἀλλά καί τήν πειραματική χρήση τους σέ μικρά ὀρφανά παιδιά ἤ παιδιά χαμηλῆς νοητικῆς ἀντίληψης, χαρακτηρίζοντας μάλιστα τήν πράξη αὐτή «συνηθισμένη τῆς δεκαετίας τοῦ 1960…».

Ἀκολουθεῖ ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα 9 λεπτῶν τῆς φρικτῆς κατάθεσής του:

Δικηγόρος: Αὐτή ἡ μελέτη περιλαμβάνει 74 ἔμβρυα, σωστά;

Plotkin: Δέν θυμᾶμαι ἀκριβῶς πόσα.

Δικηγόρος: Πηγαίνετε στήν σελίδα 12 τῆς μελέτης.

Plotkin: Ναί, 76.

Δικηγόρος: …76… Καί αὐτά τά ἔμβρυα ἦταν ὅλα τριῶν (3) μηνῶν ἤ μεγαλύτερα, ὅταν ἔγινε ἡ ἔκτρωση, σωστά;

Οἱ καλοί λογισμοί (Ἅγιος Παΐσιος)

Γέροντα, ποια είναι τά χαρακτηριστικά τού αδύνατου λογισμού;
- Τί εννοείς; Πρώτη φορά το ακούω αυτό.
- Είχατε πει, το να βάλη κανείς αριστερό λογισμό, να παρεξήγηση μια συμπεριφορά...
- Καί το είπα αδύνατο λογισμό αυτό;
- Θυμήθηκα εκείνον πού ήθελε να μείνη κοντά σας ως υποτακτικός καί του είπατε: "Δέν σέ κρατώ, γιατί έχεις αδύνατο λογισμό".
- Όχι, δέν το είπα έτσι. "Δέν σέ παίρνω, του είπα, για υποτακτικό, γιατί δέν έχεις υγεία πνευματική". "Τί θά πή υγεία πνευματική;", μέ ρωτάει. "Δέν έχεις καλούς λογισμούς, του λέω. Σάν άνθρωπος θά έχω τά κουσούρια μου, καί σάν καλόγερος τόσα χρόνια θά έχω καί μερικές αρετές. Αν δέν έχης καλό λογισμό, θά βλάπτεσαι καί από τά κουσούρια μου καί από τις αρετές μου". Γιά ένα μικρό παιδί μπορεί νά πή κανείς ότι έχει αδύνατο λογισμό, γιατί είναι ακόμη ανώριμο, όχι όμως γιά έναν μεγάλο.
- Όλοι οί μεγάλοι, Γέροντα, είναι ώριμοι;
- Μερικοί από το κεφάλι τους δέν ωριμάζουν. Άλλο, αν δέν τους κόβη. Όταν κάποιος δέν κινήται απλά, ό λογισμός του πηγαίνει στο κακό καί όλα τά παίρνει στραβά. Αυτός δέν έχει υγεία πνευματική καί δέν βοηθιέται ούτε άπό το καλό, βασανίζεται καί μέ το καλό.
- Αν δούμε, Γέροντα, μιά αταξία, συμφέρει νά ψάξουμε νά βροϋμε ποιος την έκανε;
- Ψάξε πρώτα νά δής μήπως την έκανες εσύ. Αυτό είναι πιο καλό!
- Όταν όμως, Γέροντα, μοϋ δίνουν αφορμές οί άλλοι;

Συνέντευξη Τύπου στό Caravel κατά τῆς ἐλεύσεως τοῦ Πάπα

 

σ.σ. Ενόψει της επικείμενης επίσκεψης του αιρετικού πάπα στην Ελλάδα θα προσπαθήσω να παρουσιάσω κάποιες εκδηλώσεις που είχαν γίνει το 2001 ενάντια στην θεσμική υποδοχή του πάπα -που θα ερχόταν τότε- εκ μέρους της Ελλαδικής Εκκλησίας. Ας δούμε πώς προσέγγισαν οι πατέρες το θέμα. Καθώς παρακολουθεί κανείς το βίντεο 20 χρόνια αργότερα, και ενώ κάποιοι πατέρες έχουν ήδη περάσει στην αιωνιότητα, πλημμυρίζει από μελαγχολικά συναισθήματα και σκέψεις για την σημερινή κατάσταση στην Εκκλησία. Ο Θεός να βάλει το χέρι Του.

Συνέντευξη τύπου των Κληρικών καί Μοναχών που συντόνισαν τις πανελλήνιες αντιδράσεις κατά της θεσμικής και επίσημης εκκλησιαστικής υποδοχής του Πάπα εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος, την Παρασκευή 27 Απριλίου 2001.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 29-7-2021

https://youtu.be/PJt9KCFQeD4
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 29-7-2021

«Ἡ Διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας..ἐπροδόθη καὶ προδίδει...»

π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου: «Ἡ Διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας. Χμ. Ἐπροδόθη καὶ προδίδει. Ναί. Ἐπροδόθη καὶ προδίδει. Βλέπει κανεὶς μία κατάσταση, ποὺ λυπᾶται κατάβαθα. Ἐκεῖνοι ποὺ θὰ ἦσαν φύσει-θέσει οἱ ἁρμόδιοι νὰ βοηθήσουν τὸν σύγχρονον κόσμο καὶ τὴ νέα γενεά, δὲν κάνουν τίποτα, ἔξω ἀπὸ κάποιες, ἴσως, ἐξαιρέσεις. Γιατί; Ὅταν ἀκοῦτε ἐπὶ παραδείγματι τὸ τάδε στέλεχος τῆς Ἐκκλησίας..., ὅτι εἶναι μασῶνος, ὅτι εἶναι ἄνθρωπος τῆς «ντόλτσε βίτα», τῆς γλυκειᾶς ζωῆς...

29 Ἰουλίου. Καλλινίκου καὶ Θεοδότης μαρτύρων (γ΄- δ΄ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Πέμ. ς΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. γ΄ 18-23).

Α Κορ. 3,18        Μηδεὶς ἑαυτὸν ἐξαπατάτω· εἴ τις δοκεῖ σοφὸς εἶναι ἐν ὑμῖν ἐν τῷ αἰῶνι τούτῳ, μωρὸς γενέσθω, ἵνα γένηται σοφός.

Α Κορ. 3,18               Κανένας ας μη ξεγελάη τον ευατόν του· εάν κανείς νομίζη ότι είναι σοφός μεταξύ σας, επειδή έχει την σοφίαν του αιώνος τούτου, και κυριευμένος από υψηλόν φρόνημα θέλη να δημιουργή κόμμα μέσα εις την Εκκλησίαν, ας έχη υπ' όψιν του, ότι το καλύτερον που έχει να κάμη είναι να γίνη δια τους ανθρώπους του κόσμου μωρός, δια να αναδειχθή πραγματικά σοφός εκ μέρους του Θεού.

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

Ὅποιος δέν εὐσπλαχνίζεται δέν ἔχει ἀρετή μέσα του, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)



ΚΗΡΥΓΜΑ_82. Όποιος δεν ευσπλαχνίζεται δεν έχει αρετή μέσα του, ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος Α΄, 27-7-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

28 Ἰουλίου. Προχόρου, Νικάνορος, Τίμωνος καὶ Παρμενᾶ τῶν ἀποστόλων. Εἰρήνης ὁσίας Χρυσοβαλἁντου, Παύλου ὁσίου τοῦ Ξηροποταμηνοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἁγίων, Κυρ. μυροφόρων (Πρξ. ς΄ 1-7).

Πραξ. 6,1           Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν.

Πραξ. 6,1                  Κατά τας ημέρας δε αυτάς, καθώς ηύξανε ο αριθμός των πιστών, οι Εβραίοι Χριστιανοί, οι οποίοι κατήγοντο από ξένας περιοχάς και ωμιλούσαν την ελληνικήν γλώσσαν και ελέγοντο Ελληνισταί, ήρχισαν να γογγύζουν και να παραπονούνται εναντίον των Εβραίων Χριστιανών της Ιουδαίας, διότι αι χήραι αυτών παρεμερίζοντο και παρημελούντο εις την καθημερινήν υπηρεσίαν της διανομής τροφών και βοηθημάτων.