Αρχή της ομιλίας του Μητροπολιτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιωτου. Εγινε στις 31.1.1966.
Ἔρχονται ἡμέραι φοβεραί, κατὰ τὶς ὁποῖες... ὅσοι πιστεύουν εἰς τὸν Κύριο, δὲν θὰ μεταβαίνουν σὲ μεγάλους ναούς, μὲ χρυσοστολίστους ἀρχιερεῖς, ἀλλὰ θὰ φεύγουν μακριά εἰς τὰς ἐρήμους καὶ εἰς τὰ σπήλαια, γιὰ νὰ εορτάσουν τὸν Κύριο.ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021
La teología blasfema sobre la infección en y del templo.Yérontas y médico Sabas el Hagiorita, monte Athos
La teología blasfema sobre la infección en y del templo.
Ἡ βλάσφημη θεολογία περί μολυσμοῦ στό ναό.
Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Yérontas y médico Sabas el Hagiorita, monte Athos
La nueva Torre de Babel: Globalización y Ecumenismo
Desde el principio, cuando empezó este problema con el Koronavirus o engaña-virus, digámoslo más correctamente, porque parece que todo este escenario mundial no es más que un escenario, un montaje o una comedia en la que tienen parte muy activa y responsabilidad los Medios de Información y Comunicación, los cuales se les pagó generosamente, como se ha conocido en todos, para hacernos un lavado del cerebro, aterrorizarnos y mantenernos encerrados en nuestras casas, efectivamente desde el principio… algunos diputados empezaron hablar contra la Divina Comunión o Efjaristía… y algunos sumos Sacerdotes fueron a decir que debemos tomar medidas, no besar la mano del sacerdote, no besar los iconos, seguir la ciencia etc… De este desarrollo que tuvo todo este escenario, farsa y comedia, todo este fiasco, como muy bien lo ha llamado un científico ilustre Griego que vive en América, “el fiasko del coronavirus”, entendemos que finalmente el blanco y objetivo no es que nos protejan de lo “precioso de nuestra salud”, como decimos también en la Santa Montaña, que en definitiva a algunos no los hemos pedido que nos protejan, pero es para que sea atacado el Cristo y la Iglesia Ortodoxa, es para que se abra a lo ancho el camino para la πανθρησκεία panzriskía-interreligión y así al anticristo.
Todas estas prácticas que intentan introducir, por ejemplo, nos dicen que no besemos las Iconas-Imágenes, que hagamos una reverencia, sabéis que esta práctica es papista, por la que los papistas saludan, no tocan por la boca, no besan ni las Reliquias Santas ni las Iconas-Imágenes Santas. Sin embargo, esto, como nos dice el Séptimo Sínodo Ecuménico, quien lo haga esto está ANATEMATIZADO, es decir, no puede sanarse y salvarse, está fuera de la Iglesia.
Pero el propósito y el objetivo final es el corazón de la Iglesia que es el Cristo, que es la Divina Comunión, la Divina Eucaristía y veréis, que van por aquí y por allí rodeando, ojalá que así no sea por supuesto, pero mucho me temo que esto al final lo dirán y ya en algunas Iglesias en Occidente utilizan modos y formas inadmisibles, cucharitas de plástico, antisépticos para limpiar Santa la Lavida-Cuchara, ¡!!oir, oir, escuchar, escuchar!!!... para que comulgue el próximo, TERRIBLES COSAS BLASFEMAS, TEOLOGÍA BLASFEMA Y PRÁCTICA BLASFEMA.
«Ἀπέδωκάς μοι ἐβόα Συμεών...», τροπάριον Θ΄ᾠδῆς Κανόνος Ὑπαπαντῆς, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
Κήρυγμα_
«Ἀπέδωκάς μοι ἐβόα Συμεών...», τροπάριον Θ΄ᾠδῆς Κανόνος Ὑπαπαντῆς (Ἁγ. Κοσμᾶ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 4-2-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com«Ἱερῶς ἀνθομολογεῖτο, Ἄννα ὑποφητεύουσα...», Θ΄ᾠδῆ Ὑπαπαντῆς,Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)
«Ἱερῶς ἀνθομολογεῖτο, Ἄννα ὑποφητεύουσα...», τροπάριον Θ΄ᾠδῆς Κανόνος Ὑπαπαντῆς (Ἁγ. Κοσμᾶ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 5-2-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.comΚυριακή ΙΣΤ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Δεύτερο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Β΄Κορ. 6,1-10]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[Μέρος δεύτερο: Υπομνηματισμός των εδαφίων Β΄Κορ. 6,7-10]
Και το αξιοθαύμαστο βέβαια είναι, όχι το ότι, αν και ταξίδευε μέσα σε τέτοιαν τρικυμία, παρέμεινε άψογος, ούτε το ότι αντιμετώπισε τα πάντα με γενναιότητα, αλλά το ότι τα αντιμετώπισε όλα με χαρά, τα οποία κάνει φανερά με τα όσα λέγει στη συνέχεια· «διὰ τῶν ὅπλων τῆς δικαιοσύνης τῶν δεξιῶν καὶ ἀριστερῶν (:με τα όπλα τα επιθετικά, που είναι κατάλληλα για την επιβολή της δικαιοσύνης και μοιάζουν με αυτά που έχουν στο δεξί τους χέρι οι στρατιώτες που μάχονται, όπως και με τα όπλα τα αμυντικά, που μοιάζουν με αυτά που έχουν στο αριστερό τους χέρι. Είμαστε δηλαδή πάνοπλοι, και για να υπερασπιστούμε τη δικαιοσύνη και την αλήθεια, και για να δημιουργήσουμε τον θρίαμβό της)»[Β΄Κορ.6,7].
Είδες ψυχικό παράστημα και ρωμαλέο φρόνημα; Γιατί δείχνει ότι οι θλίψεις είναι όπλα, που όχι μόνο δεν καταβάλλονται, αλλά και μας περιφρουρούν και μας κάνουν ισχυρότερους. «Αριστερά όπλα» ονομάζει εκείνα που θεωρούνται λυπηρά· γιατί τέτοια είναι εκείνα που έχουν μισθό. Γιατί όμως τα ονομάζει έτσι; Ή σύμφωνα με τη γνώμη των πολλών ή γιατί πρόσταξε ο Θεός να προσευχόμαστε να μην υποπέσουμε σε πειρασμό. «Διὰ δόξης καὶ ἀτιμίας, διὰ δυσφημίας καὶ εὐφημίας (:Αποδεικνύουμε ποιοι είμαστε με τη δόξα που δεχόμαστε από αυτούς που πιστεύουν στο Ευαγγέλιο και με την ατιμία από τους απίστους, με τη δυσφήμηση από τους συκοφάντες μας και με τα εγκώμια και τους επαίνους από τους πιστούς)»[Β΄Κορ.6,8]. Τι λες; Πιστεύεις ότι είναι σπουδαίο να σε επαινούν; «Ναι», ίσως λέγει κάποιος. «Γιατί τέλος πάντων; Το να υποφέρεις περιφρόνηση είναι μεγάλο πράγμα, το να μετάσχεις όμως σε δόξα δε χρειάζεται νεανική ψυχή;». Και βέβαια χρειάζεται νεανική και μάλιστα πολύ μεγάλη, ώστε, απολαμβάνοντας αυτήν, να μη λοξοδρομήσει. Γι' αυτό εγκρίνει την ατίμωση όπως εγκρίνει και τον έπαινο· καθόσον και στα δύο ήταν το ίδιο λαμπρός. Μα πώς γίνεται ο έπαινος αιτία αρετής; Γιατί οδηγεί πολλούς σε ευσέβεια όταν τιμώνται οι δάσκαλοι. Αυτό είναι και δείγμα αγαθών έργων και δοξάζει τον Θεό. Είναι και αυτό γνώρισμα της σοφίας του Θεού, να βγαίνουν ηθικά διδάγματα από τα αντίθετα πράγματα.
Ἡ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος βρίσκεται κυρίως στό κείμενο τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί ὄχι στήν μετάφραση
Από όλα τα ''Ιερά'' που προσκυνούμε εμείς οι Ορθόδοξοι, αυτό που προηγείται είναι το Ευαγγέλιο. Το Ευαγγέλιο είναι ο γραπτός Χριστός, είναι ο ίδιος ο Χριστός ''τυπωμένος'' σε χαρτί!!!
Το Ευαγγέλιο δεν είναι εγκυκλοπαίδεια, δεν είναι είναι ένα φιλοσοφικό βιβλίο, που μεταδίδει γνώσεις, αλλά είναι ένα βιβλίο που μεταδίδει Φως. Καθετί που διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο εκπέμπει Άκτιστο Φωτισμό που θεώνει και χαριτώνει την καρδία, τις αισθήσεις και όλο τον άνθρωπο ψυχοσωματικά και καταστεί τον νου του ανθρώπου πάνσοφο!
Επομένως μελετάμε τα Ιερά κείμενα του Ευαγγελίου, όχι για να αυξήσουμε τη γνώση μας και να κάνουμε τους δασκάλους στους άλλους, αλλά για να: α) αυξηθεί η Χάρη στην ψυχή μας, ώστε με αυτήν να εξοπλιζόμαστε στον πόλεμο κατά του διαβόλου και β) να εφαρμόσουμε αυτά που διαβάσαμε.
Η Χάρη του Αγίου Πνεύματος βρίσκεται κυρίως στο κείμενο της Αγίας Γραφής και όχι στην μετάφραση (έχει και αυτή κάποια Χάρη, λόγω του κειμένου).
«Πᾶμε νὰ φύγουμε γρήγορα, γιατί ὁ Ἅγιος Χρυσόστομος δὲν μᾶς ἀφήνει νὰ περάσουμε».
Ὁ Ἄγ.Παΐσιος διηγεῖται γιὰ τὰ θαύματα ποὺ εἶχε κάνει ὁ Ἄγ.Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος στὸν Ὅσιο Ἀρσένιο τὸν Καππαδόκη
Ἕνας Τοῦρκος ἀπὸ τὸ χωριὸ Τελέληδες εἶχε μολύνει τὸ Ἁγίασμα τοῦ Ἁγίου Χρυσοστόμου, καὶ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, γιὰ νὰ τὸν παιδαγωγήσει, τὸν τιμώρησε καὶ γύρισε τὸ πρόσωπο τοῦ πίσω στὶς πλάτες του. Τὸν ἔφεραν καὶ αὐτὸν στὸν Χατζεφεντή, γιὰ νὰ τὸν διαβάσει νὰ γίνει καλά. Ὁ Πατὴρ ὅμως τὸν κράτησε μία ἑβδομάδα, χωρὶς νὰ τὸν διαβάσει.
Ὁ Ψάλτης του, ποὺ ἔβλεπε νὰ κρατεῖ τὸν Τοῦρκο μία ἑβδομάδα, παραξενεύθηκε καὶ εἶπε στὸν Πατέρα Ἀρσένιο:
– Νὰ ΄χῶ τὴν εὐχή σου, τί τὸν κρατᾶς μία ἑβδομάδα αὐτὸν τὸν Τοῦρκο, ἐνῶ ἄλλους ἀρρώστους πιὸ βαριὰ τοὺς διαβάζεις καὶ γίνονται ἀμέσως καλά;
– Τὸν κρατῶ γιὰ νὰ κάνη κανόνα, γιατί αὐτὸς ἔχει χοντρὸ κεφάλι καὶ δὲν τὸ'χεῖ σὲ τίποτε, μόλις τὸν κάνω καλά, νὰ πάη ἀμέσως νὰ ξαναβουτήξη τὸ κασσιδιάρικο τοῦ κεφάλι στὸν Ἁγιασμό.
Ὅταν τελείωσε ἡ ἑβδομάδα, τότε τὸν διάβασε καὶ ἐπανῆλθε τὸ πρόσωπό του στὴν θέση του καὶ τοῦ ἔκανε παρατήρηση τοῦ Τούρκου:
– Ἄλλη φορᾶ, ὅταν βλέπης τὰ βακούφια τῶν Χριστιανῶν, νὰ τὰ προσκυνᾶς ἀπὸ μακριὰ καὶ νὰ παίρνης δρόμο.
Ἄλλη φορᾶ, διηγήθηκαν οἱ ἴδιοι, στὴν μνήμη τοῦ Ἁγίου Χρυσοστόμου, εἶχαν καθίσει οἱ πανηγυριῶτες μετὰ τὴν Θεία Λειτουργία ἔξω ἀπὸ τὸν Ναὸ καὶ ἔτρωγαν. Ἐκεῖ στὸν Ἅγιο Χρυσόστομο ἦταν ἕνα Ἁγίασμα τὸ ὁποῖο ἔβγαινε ἄφθονο ἀπὸ μία τρύπα ἑνὸς βράχου καὶ ἔπεφτε σὰν καταρράκτης ἀπὸ ψηλὰ κάτω στὸν Ζεμαντὴ ποταμό. Ἄλλοτε πάλι τραβιόταν πίσω τελείως καὶ χανόταν.
Κυριακή ΙΣΤ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Πρῶτο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Β΄Κορ. 6,1-10]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[Μέρος πρώτο: Υπομνηματισμός των εδαφίων Β΄Κορ. 6,1-7]
«Συνεργοῦντες παρακαλοῦμεν, μὴ εἰς κενὸν τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ δέξασθαι ὑμᾶς. Λέγει γάρ· Καιρῷ δεκτῷ ἐπήκουσά σου καὶ ἐν ἡμέρᾳ σωτηρίας ἐβοήθησά σοι ἰδοὺ νῦν καιρὸς εὐπρόσδεκτος· ἰδοὺ νῦν ἡμέρα σωτηρίας (:Συνεργαζόμενοι λοιπόν με τον Θεό στο έργο αυτό της συμφιλιώσεως και της καταλλαγής των ανθρώπων, σας παρακαλούμε να δείξετε με τη διαγωγή σας ότι δεν δεχτήκατε μάταια και ανώφελα τη χάρη του Θεού. Και μη νομίσετε ότι πάντοτε ο Θεός θα σας στέλνει τους αντιπροσώπους Του να σας παρακαλούν. Όχι. Διότι λέει η Αγία Γραφή: ‘’Στον κατάλληλο καιρό, όταν ο Θεός δείχνει το έλεός Του και την αγάπη Του, σε άκουσα με προσοχή, και την ημέρα που δίνεται η σωτηρία σε βοήθησα. Να λοιπόν τώρα είναι καιρός κατάλληλος να, τώρα είναι ημέρα σωτηρίας’’)»[Β΄Κορ., 6, 1-2].
Επειδή δηλαδή είπε ότι «Ὑπὲρ Χριστοῦ οὖν πρεσβεύομεν ὡς τοῦ Θεοῦ παρακαλοῦντος δι᾿ ἡμῶν· δεόμεθα ὑπὲρ Χριστοῦ, καταλλάγητε τῷ Θεῷ(:ο Θεός παρακαλεί και εμείς οι Απόστολοι πρεσβεύουμε και σας ικετεύουμε να συμφιλιωθείτε με τον Θεό)»[Β΄Κορ.5,20], για να μην πέσουν σε αδιαφορία, τους φοβίζει πάλι και τους καθιστά προσεκτικούς, λέγοντας: «παρακαλοῦμεν, μὴ εἰς κενὸν τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ δέξασθαι ὑμᾶς (:σας παρακαλούμε να δείξετε με τη διαγωγή σας ότι δε δεχθήκατε μάταια και ανώφελα τη χάρη του Θεού)»[Β΄Κορ.6,1]. «Μη λοιπόν», λέγει, «επειδή παρακαλεί και έστειλε ο Θεός πρεσβευτές, γι' αυτό μείνουμε αδιάφοροι, αλλά γι' αυτό ακριβώς πρέπει να φροντίζουμε να γίνουμε αρεστοί στον Θεό και να αποκομίσουμε πνευματικό κέρδος( πράγμα που έλεγε και παραπάνω, ότι δηλαδή η αγάπη του Θεού μάς συνέχει, που σημαίνει ότι μας θλίβει, μας παρακινεί, μας κάνει να αγρυπνούμε), για να μη συμβεί, μετά την τόση φροντίδα Του, δείχνοντας αδιαφορία και μην εκδηλώνοντας καμία αρετή, να χάσουμε τα τόσα αγαθά. Μη νομίσετε λοιπόν πως, επειδή μας έστειλε να σας παρακαλέσουμε, θα γίνεται πάντοτε το ίδιο. Αυτό θα γίνεται μέχρι τη δευτέρα παρουσία Του, μέχρι τότε θα παρακαλεί, όσον καιρό θα βρισκόμαστε στην εδώ ζωή· μετά από αυτά θα ακολουθήσει η δίκη και η τιμωρία)».
Ἡ ἐπιθυμία τῆς σωτηρίας καί τά ἄτακτα πάθη Πνευματικά Γυμνάσματα, Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου .Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Βρισκόμενοι στήν ἀρχή τοῦ νέου ἔτους, μελετᾶμε τά Πνευματικά Γυμνάσματα τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, τά ὁποῖα ἔχουν μεταξύ τῶν ἄλλων καί κάποιες μελέτες πού βοηθᾶνε στήν αὐτοεξέταση, ἡ ὁποία πρέπει νά γίνεται συνεχῶς ἀπό τόν πιστό, ἔτσι ὥστε νά διαπιστώνει ἄν βαδίζει σωστά, σέ τί ὑστερεῖ, ἄν μετανοεῖ καί ἄν ὄντως κάνει σωστή ἐξομολόγηση. Πολλές φορές χρειάζεται ὁ χριστιανός νά κάνει, ὅπως ἔλεγε ὁ Ἅγιος Πορφύριος, ἀπό καιροῦ εἰς καιρόν μία καλή γενική ἐξομολόγηση, γιατί πολλές φορές ξεφεύγουν πράγματα. Ἀλλά καί μέ τή βοήθεια αὐτῆς τῆς ἐξομολόγησης, πού ὁ Ἅγιος Πορφύριος τήν ὀνόμαζε «θεία ψυχανάλυση», βαθαίνει πιό πολύ τό αἴσθημα τῆς μετανοίας, τό ὁποῖο πρέπει νά ἔχουμε συνεχῶς.
Σήμερα, λοιπόν, θά δοῦμε μία ἐξέταση, πού ἔχει ὁ Ἅγιος στά Πνευματικά Γυμνάσματα, ἐπάνω εἰς τήν «ἐπιθυμία πού ἔχεις γιά νά σώσεις τήν ψυχή σου»[1], ὅπως τό ἐπιγράφει. Δηλαδή, κατά πόσο ὄντως θέλουμε νά σωθοῦμε. Θά πεῖ κανείς, «Αὐτό δέν θέλουμε; Τί ἄλλο θέλουμε;..». Ἀλλά λέει ὁ Ἅγιος, νά τό ἐξετάσεις αὐτό, εἶναι ὄντως ἐπιθυμία μεγάλη, ἔντονη, ὁλοκληρωμένη, ἀληθινή μέσα σου αὐτή ἡ ἐπιθυμία νά σωθεῖς; Ἤ μήπως ἁπλῶς τό λές «μακάρι νά σωθοῦμε!».
Τά ἀνδρόγυνα σήμερα βρίσκονται ἐν διαστάσει ἐπειδή δέν ὑπάρχει εὐλογία Θεοῦ.
…Σας εύχομαι εκ βάθους ψυχής να ζήσετε χρόνια πολλά, με αγάπη, ειρήνη και ομόνοια. Να είστε το παράδειγμα της σημερινής εποχής. Ως επί το πλείστον τα ανδρόγυνα ευρίσκονται εν διαστάσει διότι δεν υπάρχει ευλογία Θεού.
Όπου πηγαίνω και σταματώ, αυτά συναντώ. Ο άνδρας να κατηγορεί την γυναίκα και να μην έχει εμπιστοσύνη, ούτε και η γυναίκα από τον άνδρα. Μόνον ξέρουν να μου λέγουν ότι τους έχουν κάνει μάγια. Δεν έχουν αγάπη. Μεγάλο κατήφορο έχουν πάρει. Κατήντησαν το μυστήριο του γάμου ανθρωποεμπόριο! Κοιτάζουν τον χρυσόν και όχι τον Χριστόν, αφού ερωτούν, πόσα θα μου δώσει; Δεν ερωτούν για το άτομο, τι είναι; Λεπτά μόνον, και ας είναι σάρα-μάρα και το κοκορέτσι, που λέγει η παροιμία.
Τό Συμβούλιο τῆς Εὐρώπης ἐνημερώνει ὅτι ὁ ἐμβολιασμός ΔΕΝ εἶναι ὑποχρεωτικός
Το Συμβούλιο της Ευρώπης με το ψήφισμά του 2361/2021, πέραν των άλλων οδηγιών που δίνει σχετικά με τα εμβόλια και τους εμβολιασμούς, ζητά από τα Ευρωπαϊκά Κράτη:
7.3.1. – να διασφαλίσουν ότι οι πολίτες ενημερώνονται ότι ο εμβολιασμός ΔΕΝ είναι υποχρεωτικός και ότι κανείς δεν θα υποστεί πίεση με πολιτικά, κοινωνικά ή άλλα μέσα για να εμβολιαστεί, εάν δεν το επιθυμεί,
7.3.2. – να διασφαλίσουν ότι κανείς δεν θα υποστεί διακρίσεις για το ότι δεν έχει εμβολιαστεί, λόγω πιθανών κινδύνων για την υγεία του ή για το γεγονός ότι δεν θέλει να εμβολιαστεί,
Για το “Πιστοποιητικό Εμβολιασμού” αναφέρει:
Γιατί λοιπόν ὑπερηφανεύεσαι ἄνθρωπέ μου;Χῶμα καί στάχτη εἶσαι, καπνός καί σκιά, χορτάρι καί ἀγριολούλουδο.
«Κάθε άνθρωπος είναι σαν το χορτάρι και η δόξα του όλη φευγαλέα σαν το αγριολούλουδο»(Ησ. 40,6).
Γιατί λοιπόν υπερηφανεύεσαι άνθρωπέ μου; Κατέβα από τα ύψη της ανόητης αλαζονείας σου και εξέτασε την ευτέλειά σου. Χώμα και στάχτη είσαι, καπνός και σκιά, χορτάρι και αγριολούλουδο. Τι πιο γελοίο από το να καμαρώνεις; Εξουσιάζεις μήπως πολλούς ανθρώπους; Και τι ωφελείσαι, όταν εξουσιάζεις ανθρώπους και εξουσιάζεσαι από τα πάθη σου;
Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος.
5 Φεβρουαρίου. Τῆς Ἁγίας Μάρτυρος Ἀγάθης. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Πολυεύκτου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Παρ. ιε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Γαλ. δ΄ 8-21).
Γαλ. 4,8 Ἀλλὰ τότε μὲν οὐκ εἰδότες Θεὸν ἐδουλεύσατε τοῖς μὴ φύσει οὖσι θεοῖς·
Γαλ. 4,8 Αλλά τότε μεν, εις την εποχήν της αγνοίας και ειδωλολατρίας σας, που δεν είχατε γνωρίσει τον αληθινόν Θεόν, εδουλεύσατε εις θεούς, οι οποίοι εις την πραγματικότητα δεν είναι θεοί.