Σελίδες

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021

Τά σαρκικά ἁμαρτήματα. Ἡ πορνεία. Ἡ Ἁγία Γραφή ἐξηγεῖ τήν βαρύτητα τῆς ἁμαρτίας αὐτῆς.Π. Άθανασιος Μυτιληναῖος

 Τά σαρκικά ἁμαρτήματα. Ἡ πορνεία. Ἡ Ἁγία Γραφή ἐξηγεῖ τήν βαρύτητα τῆς ἁμαρτίας αὐτῆς.

«Τό σῶμα μας εἶναι ναός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος» (Α΄ Κορ. 6) Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Κήρυγμα_

(Α΄ Κορ. 6, 12-20), Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφ. Θεοτόκη, Ἑρμ. ἀποστολικῆς περικοπῆς Κυριακῆς ΙΖ΄ Λουκᾶ (Ἀσώτου) Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com​, http://hristospanagia.gr​ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Τά πάθη καί ἡ ἀντιμετώπισή τους ΙΑ', Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Συν Θεώ διαδικτυακή ὁμιλία με θέμα:

«Τά πάθη καί ἡ ἀντιμετώπισή τους» κατά τους Ἁγίους Πατέρες ΙΑ', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

«Κάνε κι ἐσὺ τὸ ἴδιο καὶ θὰ σωθεῖς».


Γιὰ τὸ ὅτι πρέπει νὰ ἐπιδιώκουμε τὴν «ἡσυχία» μὲ κάθε δυνατὸ τρόπο

1. Ὅταν ὁ ἀββᾶς Ἀντώνιος ἀσκήτευε στὴν ἔρημο, ἔπεσε κάποτε σὲ ἀκηδία καὶ σὲ μεγάλη σύγχυση τῶν λογισμῶν του καὶ ἔλεγε στὸν Θεό:

«Κύριε, θέλω νὰ σωθῶ ἀλλὰ δὲν μ᾿ ἀφήνουν οἱ λογισμοί μου. Τί νὰ κάνω μὲ τὴ θλίψη μου αὐτή; Πῶς νὰ σωθῶ;»

Κάποια φορὰ λοιπὸν βγῆκε λίγο πρὸς τὰ ἔξω καὶ βλέπει κάποιον σὰν τὸν ἑαυτό του νὰ κάθεται καὶ νὰ κάνει ἐργόχειρο.

Μετὰ ἀπὸ λίγο ἄφηνε τὸ ἐργόχειρο, σηκωνόταν καὶ προσευχόταν, καὶ ξανὰ καθόταν καὶ συνέχιζε νὰ πλέκει τὸ σχοινί του.

Ὕστερα πάλι σηκωνόταν γιὰ προσευχή.

Ἦταν ἄγγελος Κυρίου ποὺ εἶχε σταλεῖ γιὰ νὰ διορθώσει τὸν Ἀντώνιο καὶ νὰ τοῦ δώσει σιγουριὰ καὶ ἄκουσε τὸν ἄγγελο νὰ τοῦ λέει:

Ὁ ἅγιος Πατήρ ἡμῶν Ἰωάννης Καλαΐδης - Ὁ εὐσεβής εἶναι καί εὐγενής!



Ο άγιος Πατήρ ημών Ιωάννης Καλαΐδης - Ο ευσεβής είναι και ευγενής!

Μεγάλη σημασία έδινε ο άγιος Πατέρας Ιωάννης στην ευγένεια που πρέπει να χαρακτηρίζει τον κάθε άνθρωπο και ιδιαίτερα τους Χριστιανούς! Και επειδή έδινε πολύ μεγάλη βαρύτητα στην ευλάβεια, την οποία θεωρούσε θεμέλιο της πνευματικής ζωής, συνέδεε τα δύο αυτά χαρίσματα άρρηκτα μεταξύ τους! 

Πολλές φορές που πηγαίναμε να τον συναντήσουμε μας μιλούσε για την ευλάβεια και την ευγένεια, λέγοντας:

" Ο ευσεβής άνθρωπος είναι και ευγενής "! Και είχε δίκιο, γιατί δεν μπορούμε να λέμε ότι έχουμε ευλάβεια προς τον Θεό και την ίδια στιγμή να μην είμαστε ευγενείς προς τον κάθε συνάνθρωπό μας, που είναι η εικόνα Του! Δυστυχώς αρκετές φορές, όσοι θέλουμε να ονομαζόμαστε Χριστιανοί δεν έχουμε την ευγένεια που θα έπρεπε σε ανθρώπους που θεωρούμε ότι δεν έχουν την δική μας "αξία" και "πνευματικότητα".

«Βγάλτε τὶς μάσκες»...«Δὲν εἶστε δοῦλοι»...


Θρασύτατη καὶ βλάσφημη ἡ ἀλλοίωση τῆς εἰκόνας τοῦ Ἁγίου Γεωργίου 

Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου ( ἀπόσπασμα ) 28/02/2021 

Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστὸς μᾶς δίδαξε νὰ κρατᾶμε ἀνόθευτη τὴν πίστη μας καὶ τὴν ὁμολογία μας καὶ τὴν ἀγάπη μας στὸν Θεὸ, ἡ ὁποία ἐκφράζεται μὲ τὴν τήρηση τῶν ἐντολῶν Του. Κορυφὴ εἶναι ἡ Πίστις, κεφαλὴ μας εἶναι ἡ Πίστις, καὶ ἡ τιμὴ στὸν Θεὸ, καὶ ἡ τιμὴ στοὺς Ἁγίους, οἱ ὁποῖοι ἀκριβῶς ὁμοίωσαν μὲ τὸν Θεὸ γιατὶ ἀκριβῶς ἐκλάμπρυναν τὸ κατ’εἰκόνα καὶ ἐπέτυχαν τὸ καθ’ὁμοίωσιν. Καθάρισαν τὸ ἀμαυρωμένο κατ’εἰκόνα, ὅπως λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες, τὸ μουτζουρωμένο ἀπὸ τὴν ἁμαρτία καὶ τὰ πάθη, καὶ τὸ φανέρωσαν λαμπρὸ μπροστὰ στὸν Θεὸ καὶ σὲ ἐμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ φωτίστηκαν, γι’αὐτὸ καὶ θεώθηκαν. Γι’αὐτὸ καὶ τοὺς εἰκονίζουμε στὶς ἅγιες εἰκόνες μὲ τὸ φωτοστέφανο, καὶ πάντοτε τοὺς εἰκονίζουμε en face, δηλαδὴ τοὺς βλέπουμε κατὰ πρόσωπο καὶ μᾶς βλέπουν κατὰ πρόσωπο. 

Ἀντίθετα, στὸν εἰκονισμὸ τῶν ληστῶν, τῶν δημίων, τῶν ἀνθρώπων ποὺ πρόδωσαν τὸν Χριστὸ, ὅταν τοὺς εἰκονίζουμε, τοὺς εἰκονίζουμε εἴτε χωρὶς νὰ φαίνεται τὸ πρόσωπό τους, μὲ γυρισμένη τὴν πλάτη δηλαδὴ, ἤ μισὸ πρόσωπο, τοὺς βλέπουμε δηλαδὴ προφὶλ. Γιὰ παράδειγμα, δεῖτε τὴν εἰκόνα τῆς Σταυρώσεως, θὰ δεῖτε πὼς ὁ ἐκ δεξιῶν ληστὴς μᾶς βλέπει κατὰ πρόσωπο, γιατὶ εἶναι ὁ μετανοημένος καὶ ὁ θεολογῶν. Ἐνῷ ὁ ἐξ ἀριστερῶν ληστὴς εἶναι προφὶλ στραμμένος γιατὶ ἀκριβῶς δὲν μετανόησε ἀλλὰ ἐβλασφήμησε τὸν Θεὸ. 

Ἀνόσιοι μεθοδεύουν τόν ἐγκλωβισμό τῶν πιστῶν μέ ἀποκορύφωμα τόν οἰκονομικό ἀποκλεισμό τοῦ Ἀντιχρίστου



Απόσπασμα ομιλίας του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου.Μηνύματα ἀπό τον Ἱερόν Ψαλτήρα ΨΑΛΜΟΣ 11ος ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 03-09-88







Κυριακή τοῦ Ἀσώτου. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΑΣΩΤΟΥ [:Λουκ.15,11 – 32] 

Ομιλία αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου, 

«Εἰς τὴν παραβολὴν περὶ τοῦ ἀσώτου» 

Πάντοτε μεν, αδελφοί, οφείλουμε να διακηρύττουμε τη φιλανθρωπία του Θεού (διότι μέσω αυτής «ζῶμεν καὶ κινούμεθα καὶ ἐσμέν(:ζούμε και κινούμαστε και υπάρχουμε)»[Πράξ.17,28])· και μάλιστα σε τούτον τον καιρό έχουμε χρέος να το κάνουμε αυτό, για να υπάρξει κοινή ωφέλεια και για να ευεργετηθούν οι αστέρες που πρόκειται να ανατείλουν από την κολυμβήθρα[: όσοι κατηχούμενοι επρόκειτο σε λίγο να βαπτιστούν]. Καθώς και αυτοί μέσω αυτής θα λάμψουν και εμείς μέσω αυτής σωθήκαμε και σωζόμαστε· αυτή δόθηκε από τον Δημιουργό Θεό και Πατέρα μας σε μας αντί κληρονομίας. 

Ας πούμε, λοιπόν, περί της μετανοίας, αυτά ακριβώς που είπε ο Χριστός, ο Δεσπότης και φιλάνθρωπος Υιός του φιλάνθρωπου Πατρός, ο μόνος γνήσιος ερμηνευτής της πατρικής Ουσίας. Ας αναπτύξουμε όλη την παραβολή για τον Άσωτο, για να μάθουμε από αυτήν πώς πρέπει να προσεγγίζουμε τον Απροσπέλαστο και πώς να ζητούμε συγχώρηση των αμαρτιών μας. 

«Ἄνθρωπός τις(:ένας άνθρωπος)», λέγει , «εἶχε δύο υἱούς(:είχε δύο γιους)». Ο Σωτήρας εδώ ομιλεί όχι με τρόπο που να παρουσιάζει ευδιάκριτα τα δόγματα της χριστιανικής πίστης, αλλά με παραβολές. Γι’ αυτό και για τον Πατέρα Του ομιλεί σαν για κάποιον άνθρωπο, όπως και για τους δούλους, ομιλεί σαν να είναι τέκνα, για να δείξει την στοργή του Θεού προς τους ανθρώπους. «Κάποιος άνθρωπος», λέγει, «είχε δύο υιούς». Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος; Είναι ο Πατήρ των οικτιρμών και Θεός κάθε παρηγοριάς. Ποιοι γνωρίσματα είχαν αυτοί οι δύο υιοί; Αντιπροσωπεύουν ο ένας τους δικαίους και ο άλλος τους αμαρτωλούς. Ο ένας γιος αντιπροσωπεύει αυτούς που τηρούσαν τα θεία προστάγματα και ο άλλος γιος, ο άσωτος, αυτούς που παρέβαιναν τις δεσποτικές εντολές. 

Ἀπό τό Συναξάρι – Ἅγιος Εὐχέριος ἐπίσκοπος Ὀρλεάνης


20 Φεβρουαρίου

Αφιερωμένος από νεαρή ηλικία στην μελέτη της Αγίας Γραφής, ο άγιος Ευχέριος κατάλαβε ότι παράγει το σχήμα του κόσμου τούτου και ότι κάθε ανθρώπινο εγχείρημα στην γη είναι μονάχα ματαιοδοξία. Απαρνήθηκε, έτσι, κάθε γήινη προσκόλληση, με σκοπό να αναχωρήσει στην περίφημη μονή του Ζυμιέζ, στην επισκοπή της Ρουέν. Έφθασε δε σε τέτοιο σημείο αγιότητας που μετά τον θάνατο του επισκόπου Ορλεάνης, οι κάτοικοι της πόλεως έπεισαν τον Κάρολο Μαρτέλο να αναγκάσει τον άγιο να δεχθεί την διαδοχή (717). Εγκαταλείποντας παρά την θέλησή του και με δάκρυα τις αναπαύσεις του θεωρητικού βίου, ο άγιος Ευχέριος κυβέρνησε με σοφία την επισκοπή του, διορθώνοντας τις παρεκτροπές και διαδίδοντας με τον λόγο του τον ζήλο για τα έργα της αρετής.

Την ταραγμένη εκείνη περίοδο, δεν δίσταζε να επιτιμά με σταθερότητα όλους εκείνους που σφετερίζονταν τα αγαθά της Εκκλησίας. Οι εχθροί του, βρίσκοντας την ευκαιρία, τον κατήγγειλαν τότε ως στασιαστή στον Κάρολο Μαρτέλο, ο οποίος μετά την νίκη του επί των Σαρακηνών στο Πουατιέ (732), είχε ανταμείψει τους αξιωματικούς του δημεύοντας προς όφελός τους την εκκλησιαστική περιουσία. Περνώντας από την Ορλεάνη, ο πρίγκιπας διέταξε να συλληφθεί ο άγιος ιεράρχης και τον εξόρισε στην Κολονία. Η χάρις, όμως, του Θεού που ακτινοβολούσε η προσωπικότητά του επέβαλλε εκεί τον σεβασμό και την αφοσίωση του χριστιανικού πληρώματος που τον θεωρούσε ως δικό του ποιμενάρχη.

Θρασύτατη καί βλάσφημη ἡ ἀλλοίωση τῆς εἰκόνας τοῦ Ἁγίου Γεωργίου, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Θρασύτατη και βλάσφημη η αλλοίωση της εικόνας του Αγίου Γεωργίου, 28-2-2021, (Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου)

Τήν κάθε ἡμέρα του τή θεωροῦσε ἀρχή ἀσκήσεως...

Παράξενος ήταν πράγματι και τούτος ο συλλογισμός του μεγάλου Αντωνίου: δεν θεωρούσε πρέπον να μετράει της αρετής το δρόμο, με το χρόνο, ούτε με τη διάρκεια της αναχωρήσεως από τον κόσμο για την εξάσκηση της, αλλά τον μετρούσε με το μέγεθος του πόθου και με τη φλόγα της προαιρέσεως. Γι αυτό και δεν ανέφερε τα χρόνια που περνούσαν, αλλά την κάθε ημέρα τη θεωρούσε για αρχή ασκήσεως, κοπιάζωντας πιο πολύ για προκοπή και φέρνοντας συνέχεια στη μνήμη του, του Παύλου το ρητό «ξέχασε τα περασμένα και προχώρει εμπρός, αυξάνοντας την πρόοδό σου» (Φίλιπ.Γ,13-14). Θυμόταν ακόμα και του Προφήτη Ηλία τη φωνή που έλεγε «ζει Κύριος, που του παρουσιάστηκα ενώπιον Του σήμερα».

Μόνον αὐτόν τόν κόσμο ἔφτιαξε ὁ Θεός γιά τούς ἀνθρώπους...Κάθε σκέψη γιά ἐξωγήινους ἀπό Χριστιανούς Ὀρθόδοξους εἶναι ἀπαράδεκτη.

Άγιος Γαβριήλ ό διά Χριστόν Σαλός και Ομολογητης: Πόσοι ουρανοί υπάρχουν; Εννέα! Εμείς βλέπουμε το κομμάτι τού σύμπαντος πού είναι ορατό. Είναι τό μέρος όπου έπεσαν τά πονηρά πνεύματα καί τά οποία δέν μπορούν ν' ανέβουν πιό επάνω από τ' αστέρια.

1 Μαρτίου. Τῆς Ἁγίας Ὁσιομάρτυρος Εὐδοκίας τῆς ἀπό Σαμαρειτῶν. Μαρκέλλου καὶ Ἀντωνίνης μαρτύρων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Δευτ. λε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Ἰω. β΄ 18 - γ΄ 8).

Α Ιω. 2,18          Παιδία, ἐσχάτη ὥρα ἐστί, καὶ καθὼς ἠκούσατε ὅτι ὁ ἀντίχριστος ἔρχεται, καὶ νῦν ἀντίχριστοι πολλοὶ γεγόνασιν· ὅθεν γινώσκομεν ὅτι ἐσχάτη ὥρα ἐστίν.

Α Ιω. 2,18                 Παιδιά μου, τελευταία και κρίσιμος είναι η σημερινή εποχή. Και καθώς έχετε ακούσει από την διδασκαλίαν των Αποστόλων, ότι ο αντίχριστος έρχεται· και τώρα πολλοί αντίχριστοι, πλανεμένοι και αιρετικοί, όργανα του αντιχρίστου έχουν έλθει. Από αυτό, λοιπόν, μανθάνομεν, ότι είναι κρίσιμος η εποχή μας.