Σελίδες

Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Περί θυμοῦ καί ἀοργησίας Δ' - Ἁγίου Παϊσίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Περί θυμοῦ καί ἀοργησίας Δ' - Ἁγίου Παϊσίου «Πάθη καί αρετές» καί Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, 20-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Ἠ πίστη καί τά ἔργα τῶν Ἁγίων, Νικηφ. Θεοτόκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Κήρυγμα_

Η πίστη και τα έργα των Αγίων (Εβρ.11, 24-26 και 32-40), Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφ. Θεοτόκη, Ἑρμ. ἀποστολικῆς περικοπῆς Κυριακῆς Α' Νηστειών Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com​, http://hristospanagia.gr​ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Αὐτός πού νομίζει ὅτι στέκεται σωστά ἄς προσέχει μήν πέσει,Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Αυτός που νομίζει ότι στέκεται σωστά ας προσέχει μην πέσει,21-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Για την ψυχοφθορο λύπη, Αγίου Παϊσίου «Πάθη καί αρετές», 21-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Συν Θεώ
Διαδικτυακή ὁμιλία στίς 21:30 σήμερα 21-3-2021 με θέμα:
Για την ψυχοφθορο λύπη, Αγίου Παϊσίου «Πάθη καί αρετές», 21-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
https://youtu.be/DJihF3n7eO8
Συναξη is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Διαδικτυακή ὁμιλία στίς 21:30 σήμερα 21-3-2021 με θέμα: Για την ψυχοφθορο λύπη, Αγίου Παϊσίου «Πάθη καί αρετές», 21-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Time: Mar 21, 2021 21:30 Athens

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/81540627151

Meeting ID: 815 4062 7151
One tap mobile
+302311180599,,81540627151# Greece
+302111984488,,81540627151# Greece

Dial by your location
        +30 231 118 0599 Greece
        +30 211 198 4488 Greece
Meeting ID: 815 4062 7151
Find your local number: https://us02web.zoom.us/u/ktf85F32E

Τά θαυμαστά ἔργα της πίστεως, Νικηφ. Θεοτόκη,Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Κήρυγμα_

Τίτλος κηρύγματος: Τα θαυμαστά έργα της πίστεως (Εβρ.11, 24-26 και 32-40), Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφ. Θεοτόκη, Ἑρμ. ἀποστολικῆς περικοπῆς Κυριακῆς Α' Νηστειών, 20-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com​, http://hristospanagia.gr​ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Λόγος ἀπολογητικός πρός ὅσους διαβάλλουν τίς ἅγιες εἰκόνες.Μέρος Πρῶτο


Του αγίου Πατρός και Διδασκάλου της Εκκλησίας μας, Ιωάννη του Δαμασκηνού 

ΛΟΓΟΣ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟΣ 

ΠΡΟΣ OΣΟΥΣ ΔΙΑΒΑΛΛΟΥΝ ΤΙΣ ΑΓΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ 

Mέρος πρώτο: &&1-8 

1. Θα έπρεπε βέβαια εμείς, συναισθανόμενοι πάντοτε την αναξιότητά μας, να σιωπούμε και να εξομολογούμαστε στον Θεό τις αμαρτίες μας, αλλά όταν όλα στον καιρό τους είναι καλά· επειδή όμως βλέπω την Εκκλησία, την οποία ο Θεός έκτισε πάνω στο θεμέλιο των αποστόλων και των προφητών με ακρογωνιαίο λίθο τον Χριστό τον Υιό Του, να βάλλεται, σαν σε θαλάσσια φουρτούνα που υψώνεται με αλλεπάλληλα κύματα, και να ανακατώνεται και να αναταράσσεται από τη βίαιη πνοή των πονηρών πνευμάτων, και τον χιτώνα του Χριστού, τον υφασμένο με τη χάρη του Θεού, Αυτόν που οι απόγονοι των ασεβών θέλουν με αυθάδεια να κομματιάσουν, τον βλέπω να σχίζεται, και το σώμα Του, δηλαδή τον λαό του Θεού και τη θεοπαράδοτη από παλιά διδασκαλία της Εκκλησίας να κατακερματίζεται σε διάφορες δοξασίες, γι' αυτό θεώρησα πως δεν είναι σωστό να σιωπώ και να δέσω τη γλώσσα μου, φέροντας στη σκέψη μου την απόφαση που απειλεί λέγοντας: «ἐὰν ὑποστείληται, οὐκ εὐδοκεῖ ἡ ψυχή μου ἐν αὐτῷ· ὁ δὲ δίκαιος ἐκ πίστεώς μου ζήσεται(:εάν κανείς κρύψει κάτι από φόβο και το συγκαλύψει, δεν επαναπαύεται η ψυχή μου σε αυτόν)»[Αββακ.2,4] και «ἐάν ἴδης τήν ῥομφαίαν ἐρχομένην και μή ἀναγγείλῃς τῷ ἀδελφῷ σου, ἐκ σοῦ ἐκζητήσω τὸ αἷμα αὐτοῦ (:αν δεις το φονικό μαχαίρι να πλησιάζει και δεν ειδοποιήσεις τον αδελφό σου, θα ζητήσω το αίμα του από σένα)»[Ιεζ. 33,8]. 

Επειδή λοιπόν με τάρασσε αφόρητος φόβος, αποφάσισα να μιλήσω, χωρίς να υπολογίσω μπροστά στην αλήθεια το μεγαλείο των βασιλέων· γιατί άκουσα τον θεοπάτορα Δαβίδ να λέει: «Καὶ ἐλάλουν ἐν τοῖς μαρτυρίοις σου ἐναντίον βασιλέων καὶ οὐκ ᾐσχυνόμην» (: και μιλούσα για τις μαρτυρίες και τις εντολές Σου μπροστά σε βασιλιάδες και δεν ντρεπόμουνα αλλά με κάθε παρρησία μιλούσα μπροστά σε αυτούς)» [Ψαλμ.118,46] και μάλιστα κεντριζόμουνα από αυτό ακόμα πιο πολύ να μιλήσω. Γιατί είναι φοβερό πράγμα ο λόγος του βασιλιά που καταδυναστεύει τους υπηκόους, και είναι ανέκαθεν λίγοι εκείνοι που περιφρόνησαν τα βασιλικά διατάγματα, όσοι δηλαδή γνωρίζουν ότι ο επίγειος βασιλιάς εξουσιάζεται από τον Θεό και ότι οι νόμοι είναι ισχυρότεροι των βασιλέων. 

Συνοδικόν Ὀρθοδοξίας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Συνοδικόν Ὀρθοδοξίας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 21-03-2021

«Ποιός ἀπό ἐσᾶς ἔχει ἀγάπη;».


Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ερώτησε κάποτε το ακροατήριό του:

«Ποιός από εσάς έχει αγάπη;».

«Εγώ, Άγιε του Θεού…, νομίζω ότι έχω αγάπη», του είπε κάποιος απλοϊκός βοσκός.

«Πώς σε λένε και τι δουλειά κάνεις;», τον ερώτησε ο Άγιος.

«Κώστα με λένε και πρόβατα φυλάγω».

«Εσύ Κώστα φυλάγεις πρόβατα και εγώ ζυγίζω την αγάπη. Δεν μου λες: Όταν έχω ένα ποτήρι κρασί και το πιώ όλο μόνος μου και σε σένα δεν δώσω καθόλου, έχω τότε αγάπη;».

«Όχι! Άγιε του Θεού», απάντησε ο τσοπάνος.

«Και όταν έχω ένα καρβέλι ψωμί και το φάω όλο μόνος μου και δεν σου δώσω εσένα που πεινάς, έχω αγάπη;», τον ξαναρώτησε ο Άγιος Κοσμάς.

Δέν ἀσπάζεσαι τήν εἰκόνα; Ἀνάθεμα!


Τῇ καθολικῇ ἐκκλησίᾳ οὔτε, προσθήκην, οὔτε μείωσιν ἐπιδέχεται· μεγίστη γὰρ τὸν προστιθέντα καὶ τὸν ἀφαιροῦντα τιμωρία δεσμεῖ. «Ἐπικατάρατος γὰρ ,φησὶν, ὅς μετατίθησιν ὅρια πατέρων αὐτοῦ»

Γράφει ο Χρήστος Βλαμάκης για το orthopraxia.gr

Ένας χρόνος μετά το ξεκίνημα της “πανδημίας” και τα πράγματα συνεχίζουν και προχωράνε. Ειδικά στα εκκλησιαστικά, σε λίγο, αν τα πράγματα συνεχίσουν έτσι, θα φτάσουμε να παίρνουμε και την Θεία Κοινωνία από …το περίπτερο. Μάσκες, αντισηπτικά, γάντια, κορδέλες στα καθίσματα είναι λίγα από τα πολλά της “νέας κανονικότητας”.


Όλα αυτά, κάπως, δυστυχώς, πάμε να τα συνηθίσουμε. Κάτι όμως που δεν αντέχεται, και ποτέ δεν πρέπει να συνηθίσουμε, είναι το να βλέπεις ανθρώπους να υποκλίνονται μπροστά στις εικόνες χωρίς να τις ασπάζονται! Τους οδήγησαν, βλέπετε, οι ίδιοι οι Ιεράρχες προς το ανάθεμα! 

Οι ίδιοι (οι ιεράρχες) που κοινοποιούν προς τα ΜΜΕ ότι θα λειτουργήσουν αύριο τηρώντας ΟΛΑ τα υγειονομικά μέτρα (ΦΕΚ Β’ 5509/15-12-2020) και θα διαβάσουν και τμήμα από το Συνοδικό της Ορθοδοξίας.

Αναρωτιέμαι, θα ξεκινήσουν τα αναθέματα από τους εαυτούς τους; Διότι είναι ξεκάθαρο ότι προσκύνηση και ασπασμός είναι το ίδιο πράγμα.
Το παραπάνω δεν είναι δική μου γνώμη, αλλά των πατέρων της 7ης οικουμενικής Συνόδου. 
Κατά τους πατέρες, λοιπόν (της 7ης οικουμενικής Συνόδου), προσκυνώ και ασπάζομαι είναι ένα και το αυτό. Και όχι απλώς ασπάζομαι, αλλά ασπάζομαι με επίταση, με πόθο.

Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν κλήση τοῦ Φιλίππου καί τοῦ Ναθαναήλ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ[:Ιω. 1,44-52] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ 

«Τῇ ἐπαύριον ἠθέλησεν ὁ Ἰησοῦς ἐξελθεῖν εἰς τὴν Γαλιλαίαν· καὶ εὑρίσκει Φίλιππον καὶ λέγει αὐτῷ· ἀκολούθει μοι. ἦν δὲ ὁ Φίλιππος ἀπὸ Βηθσαϊδά, ἐκ τῆς πόλεως Ἀνδρέου καὶ Πέτρου(:την άλλη μέρα αποφάσισε ο Ιησούς να αναχωρήσει για τη Γαλιλαία. Βρίσκει τότε τον Φίλιππο και του λέει: “Ακολούθησέ με στο ταξίδι που πρόκειται να κάνω”. Ο Φίλιππος μάλιστα καταγόταν από τη Βηθσαϊδά, την πατρίδα του Ανδρέα και του Πέτρου)»[Ιω.1,44-45]. 

«Εκείνος που φροντίζει επιμελώς για κάτι, το λαμβάνει με περίσσεια», λέγει κάποια παροιμία. Ο Χριστός υπαινίχθηκε ωστόσο και κάτι επιπλέον, όταν είπε: «Ὁ ζητῶν εὑρίσκει(:όποιος αναζητεί, βρίσκει)»[Ματθ.7,8]. Από αυτό λοιπόν γεννιέται η απορία μου από ποια αιτία παρακινούμενος ο Φίλιππος ακολούθησε τον Χριστό· διότι ο μεν Ανδρέας ακολούθησε τον Χριστό, αφού πληροφορήθηκε γι’ Αυτόν από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και ο Πέτρος αφού παρακινήθηκε από τα λόγια του Ανδρέα, ενώ ο Φίλιππος πείστηκε αμέσως και Τον ακολούθησε· και όχι μόνο δεν έφυγε, αλλά και κήρυξε γι’ Αυτόν και σε άλλους, χωρίς να ακούσει και να μάθει τίποτε από κανένα, παρά μόνο τον λόγο «Ακολούθησέ με», που του είπε ο Χριστός· διότι έτρεξε αμέσως στον Ναθαναήλ και του είπε: «ὃν ἔγραψε Μωϋσῆς ἐν τῷ νόμῳ καὶ οἱ προφῆται, εὑρήκαμεν(:εκείνον για τον Οποίο έγραψε ο Μωυσής στο νόμο και προανήγγειλαν οι προφήτες, Τον βρήκαμε. Είναι ο Ιησούς, ο γιος του Ιωσήφ, και κατάγεται από τη Ναζαρέτ)»[Ιω.1,46]. Βλέπεις πόσο καλά πληροφορημένος και κατατοπισμένος ήταν και συνεχώς μελετούσε όσα έγραψε ο Μωυσής και προσδοκούσε την έλευσή Του; Διότι το «εὑρήκαμεν» φανερώνει ότι πάντοτε Τον αναζητούσαν. 

Τό Χριστιανικό Ὀρθόδοξο Σύνταγμα


Το Χριστιανικό Ορθόδοξο Σύνταγμα

Χαράλαμπος Β. Κατσιβαρδάς, Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω.

Η ζώσα Ορθόδοξη παράδοση αποτελεί συστατικό στοιχείο του Ελληνο-Ορθόδοξου πολιτισμού μας, γεγονός το οποίο βεβαιούται και από την μακράν Συνταγματική μας παράδοση αρχής γενομένης εκ της ιδρύσεως του Ελλαδικού Κράτους.

Ως εκ τούτου λοιπόν καθίσταται απολύτως αναγκαίο, οι επιγενόμενοι Έλληνες να λαμβάνουμε γνώση, περί των κατορθωμάτων των προγόνων μας, οι οποίοι με θυσιαστική αυταπάρνηση, της ιδίας της ζωής τους, δηλονότι επαναστάτησαν υπέρ Πίστεως και Πατρίδας, με γνώμονα την Ελευθερία και την ίδρυση ενός ανεξαρτήτου εθνικού Κράτους.

Εν προκειμένω, η έννοια της πίστεως, αντανακλάται εις την θυσιαστική αυταπάρνηση των προπατόρων οι οποίοι έθεσαν τα θεμέλια της ελευθερίας, εξ αυτού του λόγου, η ζώσα Ορθόδοξη παράδοσή μας αποτελεί την βασική κατευθυντήρια γραμμή εισέτι και εις την προμετωπίδα της Συνταγματικής εννόμου τάξεως, ανεξαρτήτως, του ότι οι σύγχρονοι πολιτικοί μας, καθίστανται φορείς άλλων «φιλοσοφικών θεωριών», καταφρονώντας την πίστη μας και μη διατηρώντας στοιχειωδώς τα προσχήματα.

Ἂν εἶσαι ἅγιος, πρέπει νὰ εἶσαι ἁμαρτωλός. Ἂν εἶσαι ὅμως σοφός, τρελός.

Τὸ κρασὶ εἶναι ἕνας προφέσορ, μεγαλογιατρός. Σοὺ ἀνοίγει τὴν καρδιὰ σὰν καλὸς χειρουργός, χωρὶς πόνο, κι ἐκεῖ μέσα μπαίνει ἡ ἀγάπη, ἔλεγε ὁ π. Γαβριήλ. Ἔπινε γιατί ἤθελε οἱ ἄλλοι νὰ τὸν βλέπουν ἀδύναμο:
«Στὴν ἀδυναμία μου θὰ φανεῖ ἡ δύναμή μου». Καὶ μὲ τὸ ἰδιαίτερο χιοῦμορ τοῦ πρόσθετε: Ὁ ἀπόστολος Παῦλος λέει νὰ μὴν πίνουμε μόνο νερό. Νὰ πίνουμε γιὰ τὸ στομάχι καὶ λίγο κρασί. Ἐγὼ μπορῶ νὰ μὴν τὸν ἀκούσω;

Ὁ ἀληθινά ἐλεήμων...


26. Αληθινός ελεήμων δεν είναι όποιος δίνει θέλοντας τα περιττά αλλ’ όποιος συγχωρεί εκείνους που του αρπάζουν τα απαραίτητα.

(κστ΄) Ἐλεήμων ἀληθής, οὐχ ὁ παρέχων ἑκουσίως τά περιττά, ἀλλ᾿ ὁ συγχωρῶν τά ἀναγκαῖα τοῖς ἀφαρπάζουσιν.

Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής [ΕΤΕΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ] 


https://wra9.blogspot.com/2021/02/blog-post_2.html

Η πίστη και τα έργα των Αγίων (Εβρ.11, 24-26 και 32-40), Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφ. Θεοτόκη, Ἑρμ. ἀποστολικῆς περικοπῆς Κυριακῆς Α' Νηστειών, 21-3-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://youtu.be/-9G2JTKPVds
Συν Θεω ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Μ. ΒΑΣΙΛΕΊΟΥ (ΚΥΡΙΑΚΉ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ):ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΏΡΑ

21 Μαρτίου. ♰ ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ (ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ). Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ἰακώβου, Ἐπισκόπου τοῦ Ὁμολογητοῦ καί τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Θωμᾶ Α΄, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Κυρ. α΄ νηστ. (Ἑβρ. ια΄ 24-26, 32-40).

Εβρ. 11,24         Πίστει Μωϋσῆς μέγας γενόμενος ἠρνήσατο λέγεσθαι υἱὸς θυγατρὸς Φαραώ,

Εβρ. 11,24                Ενεκα της πίστεως του ο Μωϋσής, όταν εμεγάλωσεν, ηρνήθη να ονομάζεται παιδί της θυγατρός του Φαραώ,