Σελίδες

Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

Τό προπατορικό ἁμάρτημα- οἱ συνέπειες, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Το προπατορικο αμαρτημα και οι συνέπειες -Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, 31-3-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Ὁ αὐτοευτελισμός, Γεροντικό-Ἀββᾶ Σίμωνος, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ο αυτοευτελισμος χάριν του Κυρίου, Γεροντικο-Αββα Σιμωνος, 1-4-2021, Αρχ. Σάββα Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Κι ἐδῶ ὁ Χριστός!...

Μ᾿ ἔκλεισαν στὴ φυλακή, μαζὶ μὲ κοινοὺς ἐγκληματίες. Μὲ ὑποδέχθηκαν βίαια: Ξέσκισαν τὰ ἱερατικά μου ἄμφια. Μὲ βρίζανε. Μὲ φτύνανε… Βαρέθηκαν καὶ σταμάτησαν.
Μοῦ ἔδωσαν λίγο χῶρο στὸ πέτρινο, βρώμικο δάπεδο— στὸ πιὸ σκοτεινὸ σημεῖο, δίπλα στὸ ἀποχωρητήριο.
Σβήσανε τὸ φῶς καὶ πέσανε γιὰ ὕπνο. Τότε ἐγὼ ἄρχισα νὰ προσεύχομαι...
Εἶχα μόλις σταματήσει τὴν προσευχή μου, ὅταν, μέσα στὸ σκοτάδι, μὲ πλησίασε κάποιος ἄγνωστος καὶ μοῦ ψιθύρισε:
— Ξάπλωσε στὸ στρατιωτικὸ κρεβάτι μου. Εἶναι πιὸ ζεστὰ ἐκεῖ... Ἐγὼ θὰ μείνω στὴ θέση σου!..

Ἕνας ἅγιος στήν μπυραρία – Οἱ νέες ἀναμνήσεις γιά τόν ὅσιο γέροντα Γαβριήλ (Urgebadze)


22 Φεβρουαρίου – ημέρα ανακομιδής του ιερου λειψάνου του οσίου ομολογητού και του διά Χριστόν σαλού αρχιμανδρίτου Γαβριήλ (Urgebadze). Παρουσιάζουμε στους αναγνώστες τις άγνωστες ιστορίες από τη ζωή του «μαμά Γκαμπριέλι»

Γιατί έβριζε

Πρωθιερέας Αρτσίλ Μιντιασβίλι:

Μια μέρα, πολύ νωρίς το πρωί, στον Ιερό Ναό των Πρωτοκορυφαίων αποστόλων Πέτρου και Παύλου της Τιφλίδας, στον οποίον λειτουργούσα, μπήκε ο γέροντας Γαβριήλ, συνοδεία μερικών ενοριτών. Εκείνη την ώρα εξομολογούσα. «Πάτερ Αρτσίλ, θα υποδεχθείς τους καλεσμένους μας;», απευθύνθηκε σ’ εμένα με γλυκιά φωνή ο γέροντας. «Ο κάθε προσκεκλημένος είναι δώρο σταλμένο από τον Θεό», του απάντησα και κάλεσα τον γενικό αρχιερατικό προϊστάμενο να στρώσουμε το τραπέζι. Όταν όλα ήταν έτοιμα, καθίσαμε να φάμε.
Ο γέροντας Γαβριήλ φαινόταν να έχει πιει αρκετά, σε σημείο να μπερδεύει τα λόγια του. Κάποια στιγμή απευθύνθηκε σε μια γυναίκα με ακατάλληλη και άσεμνη φρασεολογία. Τα λόγια αυτά ενόχλησαν τόσο πολύ το αφτί μου, που σηκώθηκα και του είπα με θυμό: «Πάτερ Γαβριήλ, αυτό που κάνετε ξεπερνά τη σαλότητα και αγγίζει την αθυροστομία…» «Ναι, ναι, πάτερ Αρτσίλ, συγχώρησέ με», απάντησε ο γέροντας, ενώ συνέχισε να εξυβρίζει τη γυναίκα.

Έμεινα με την απορία, για την αλλόκοτη συμπεριφορά του γέροντα. Πέρασε καιρός από τότε κι έμαθα ότι η γυναίκα εκείνη, την οποία έβρισε ο γέροντας, εισέβαλε ολόγυμνη στο κελλί ενός καλόγηρου, με πρόθεση να τον αποπλανήσει. Τότε κατάλαβα για ποιο λόγο ειπώθηκαν αυτά τα πράγματα από τον γέροντα. Αυτός, ως διά Χριστόν σαλός, φανέρωσε τη βδελυρή πρόθεση και τον ακάθαρτο λογισμό της γυναίκας.

Ἡ Ἱερά Μητρόπολη Πειραιῶς γιά τήν Ἁγία Θ’(9η) Οἰκουμενική Σύνοδο.


Πανηγυρικά τίμησε η Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς την Αγία Θ’ Οικουμενική Σύνοδο.

Ἡ Θ΄ (9η) Οἰκουμενική Σύνοδος συνεκλήθη στίς 28 Μαΐου 1351 ἀπό τόν αὐτοκράτορα Ἰωάννη Καντακουζηνό καί τόν πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Κάλλιστο στά ἀνάκτορα τῶν Βλαχερνῶν, στό Ἀλεξιανό τρίκλινο. Ἔλαβαν μέρος ὁ αὐτοκράτορας Ἰωάννης Καντακουζηνός, ὡς πρόεδρος, ὁ πατριάρχης Κωνσταν/πόλεως Κάλλιστος, εἰκοσιπέντε μητροπολίτες, πού εἶχαν τή σύμφωνη γνώμη ἄλλων τριῶν, ἑπτά ἐπίσκοποι, ὁ σεβαστοκράτορας Μανουήλ Ἀσάνης, ὁ Ἀνδρόνικος Ἀσάνης, τά μέλη τῆς Συγκλήτου, πολλοί ἄρχοντες, ἡγούμενοι, ἀρχιμανδρίτες, ἱερεῖς, μοναχοί καί πολλοί λαϊκοί. Κλήθηκε, ἐπίσης, νά πάρει μέρος καί ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ὄχι βέβαια μέ τήν ἰδιότητα τοῦ κατηγορουμένου, ἀλλά τά βέλη ὅλων τῶν ἀντιπάλων στρέφονταν κυρίως ἐναντίον του, γι’αὐτόν τόν λόγο ἀνέλαβε μέ προτροπή τοῦ Αὐτοκράτορα καί τῆς Συνόδου τό βάρος τοῦ ἀγῶνος ἐναντίον τῶν αἱρετικῶν Ἀκινδυνιστῶν.

Ἡ Σύνοδος, ὕστερα ἀπό σοβαρή, προσεκτική, ψύχραιμη καί σέ βάθος μελέτη, κατεδίκασε καί ἀναθεμάτισε τούς αἱρετικούς Βαρλαάμ Καλαβρό καί Γρηγόριο Ἀκίνδυνο, ἀναγνώρισε τήν διδασκαλία τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ ὡς διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, καί ἐξέδωσε τήν ἀπόφασή Της, τεκμηριώνοντάς την μέ πλῆθος Πατερικῶν μαρτυριῶν, σύμφωνα μέ τήν ὁποία: α) ὑπάρχει διάκριση ἀνάμεσα στήν θεία οὐσία καί τήν θεία ἐνέργεια, β) ἡ θεία ἐνέργεια εἶναι ἄκτιστη, γ) δέν προκύπτει καμμιά σύνθεση στόν Θεό ἀπό αὐτό, δ) ἡ θεία καί ἄκτιστη ἐνέργεια προσαγορεύεται ἀπό τούς ἁγίους Θεότης, ε) ὁ Θεός ὑπέρκειται κατ’ οὐσίαν τῆς θείας ἐνεργείας καί στ) κάθε δημιούργημα μετέχει στήν ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ καί ὄχι στήν οὐσία Του .

Κυριακή Γ νηστειῶν:«Ὁ σταυρός, τό θεμέλιον τῆς σωτηρίας».π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος



ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ 

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου 

με θέμα: 

«Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ» 

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 10-3-1991] 

(Β243) 

Σήμερα η Εκκλησία μας σεβασμιώτατε, αγαπητοί μου αδελφοί, εορτάζει την προσκύνησιν του Τιμίου και ζωοποιού Σταυρού. Το Συναξάριον της ημέρας αναφέρει ότι ευρισκόμεθα εις το μέσον της πορείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και ο κόπος από την άσκησιν είναι αρκετός και φανερός, ώστε η Εκκλησία μας, τρίτη Κυριακή των Νηστειών σήμερα, προβάλλει, όπως λέγει το Συναξάριο, εις ημάς, ως βοήθημα κραταιότατον, τον Πανάγιον Σταυρόν, την χαράν του κόσμου, των πιστών την δύναμιν, των δικαίων το στήριγμα και των αμαρτωλών την ελπίδα, ίνα ευλαβώς Αυτόν κατασπαζόμενοι, λάβωμεν χάριν και δύναμιν προς τελείωσιν του θείου της νηστείας αγώνος. 

Αλλά γιατί ο Τίμιος Σταυρός του Χριστού είναι η χαρά, είναι η δύναμις, το στήριγμα και η ελπίδα πάντων; Διότι αποτελεί το θεμέλιον της σωτηρίας μας. Από τον Τίμιον Σταυρό του Χριστού πηγάζει η Εκκλησία· και όλα εκείνα τα μυστήρια τα οποία την συνιστούν: το Βάπτισμα, η Θεία Ευχαριστία και όλα τα άλλα μυστήρια. Συνεπώς ο Τίμιος Σταυρός είναι το θεμέλιον της Εκκλησίας. 

Ακόμη, ο Τίμιος Σταυρός είναι η ήττα του διαβόλου. Είναι η εξασθένησις της αμαρτίας, η κατάργησις του κέντρου του θανάτου, η ανάπλασις του ανθρώπου και η ανακεφαλαίωσις των πάντων, όπως λέγει ο Απόστολος Παύλος. Και δεν είναι τι άλλο η ανακεφαλαίωσις των πάντων, παρά η σύναψις, η ένωσις, σύναψις ουρανού και γης. Σε όλα αυτά θεμέλιον είναι ο Τίμιος Σταυρός. Γι’ αυτό λέγει ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων στην 13η του Κατήχηση: «Ὑπέμεινε δέ ταῦτα ὁ σωτήρ εἰρηνοποιήσας διά τοῦ αἴματος τοῦ σταυροῦ τά ἐν οὐρανοῖς καί τά ἐπί γῆς». Επέφερεν ειρήνην ανάμεσα στα ουράνια και στα επίγεια· τον Θεό και τον άνθρωπο. Αυτή ακριβώς, όπως σας είπα, είναι η ανακεφαλαίωσις, δηλαδή η σύναψις, η ένωσις ουρανού και γης. 

Ἰατροί πρώην ἐργαζόμενοι σέ κλινικές γιά διαφυλικά παιδιά ἀπαιτοῦν τό τέλος τοῦ «πειραματισμοῦ» σέ αὐτά

Dorothy Cummings McLean.

ΛΟΝΔΙΝΟ, Αγγλία (LifeSiteNews) - Οι πρώην υπάλληλοι μιας δημοσίως χρηματοδοτούμενης κλινικής για transgender παιδιά ζήτησαν να σταματήσουν οι πειραματικές διαδικασίες πάνω στα παιδιά.

Σε μια κορυφαία σημερινή ιστορία, οι The Times of London πήραν συνέντευξη από πέντε εμπειρογνώμονες ιατρούς που παραιτήθηκαν από την κλινική Tavistock, το μοναδικό Εθνικό Κέντρο Υγείας για τη θεραπεία παιδιών που πιστεύουν ότι είναι "transgender." Οι πέντε κλινικοί ομόφωνα υποστηρίζουν ότι το Κέντρο Tavistock, το οποίο διοικείται από μιά Υπηρεσία για την Ανάπτυξη της Ταυτότητας του Φύλου (GIDS), εγκρίνει την «Ιατρική παρέμβαση που αλλάζει τη ζωή» για παιδιά και εφήβους «χωρίς όμως επαρκείς αποδείξεις για τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματά της».

Σύμφωνα με τους Times, οι επαγγελματίες ιατροί εγκατέλειψαν το Κέντρο Tavistock εξαιτίας του τρόπου αντιμετώπισης των παιδιών με Δυσφορία φύλου. Πιστεύουν ότι μερικά παιδιά έχουν διαγνωσθεί και αντιμετωπισθεί εσφαλμένα ως «τρανσέξουαλ», απλώς επειδή βίωσαν σεξουαλική έλξη για άτομο του ίδιου φύλου.

Όλοι αυτοί οι κλινικοί ιατροί ήταν υπεύθυνοι για τον καθορισμό των παιδιών που θα έπρεπε ή δεν θα έπρεπε να λάβουν ορμονικούς αναστολείς της εφηβείας.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα παιδιά που λαμβάνουν αναστολείς της εφηβείας συνεχίζουν και λαμβάνουν και «διασταυρούμενες ορμόνες φύλου δηλ.ορμόνες του άλλου φύλου», όταν είναι 16 ετών. Οι επιδράσεις αυτών των ορμονών είναι «μη αναστρέψιμες».

Ἐπίκαιρο δίδαγμα ἀπό τόν βίο τῆς Ἁγίας Μάρτυρος Ματρώνης τῆς Θεσσαλονικιᾶς


ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΔΙΔΑΓΜΑ 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΤΥΡΟΣ ΜΑΤΡΩΝΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΑΣ, 

ΠΟΥ ΕΟΡΤΑΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ. 

Σήμερα, 27 Μαρτίου, ἑορτάζεται ἡ μνήμη τῆς Ἁγίας μάρτυρος Ματρώνης τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ. 

Ὁ βίος της εἶναι πολύ διδακτικός γιά ὅλους μας καί κυρίως γιά μερικούς ἀξιωματούχους τῆς Ἐκκλησίας μας, οἱ ὁποῖοι δυστυχῶς μπαινοβγαίνουν στίς συναγωγές τῶν Ἑβραίων σάν νά μήν συμβαίνει τίποτε. 

Ἡ μακαρία καί ἁγία Ματρῶνα ἦταν ὑπηρέτρια σέ μιά Ἑβραία, ὀνόματι Παντίλη, τῆς ὁποἰας ὁ σύζυγος ἦταν ἀρχιστράτηγος στήν πόλη τῆς Θεσσαλονίκης. Ὅταν ἡ Ἑβραία κυρία της πήγαινε στήν συναγωγή, ὑποχρέωνε τήν Ματρῶνα νά τήν ἀκολουθεῖ. Ἐκείνη, ὅμως, ποτέ δέν ἔμπαινε μέσα· γύριζε πίσω καί πήγαινε κατευθεῖαν στήν Ἐκκλησία τῶν Χριστιανῶν. 

Περί πραότητος καί ἁπλότητος Ἁγίου Ἰωάννου Κλίμακος

Καλή βέβαια και αξιομακάριστη είναι η απλότης πού έχουν μερικοί έκ φύσεως. Όχι όμως τόσο, όσο η απλότης πού αποκτήθηκε με κόπους και ιδρώτες και με μετεγκεντρισμό της πονηράς φύσεως. Διότι η μέν πρώτη είναι σκεπασμένη και προφυλαγμένη από πολυποίκιλες μεταβολές και πάθη ενώ η Δευτέρα γίνεται πρόξενος της τελείας ταπεινοφροσύνης και πραότητος. Και η μία δεν έχει πολύ μισθό, ενώ η άλλη έχει άπειρο και απροσμέτρητο. 


ΛΟΓΟΣ ΕΙΚΟΣΤΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΣ Περί πραότητος και απλότητος Αγίου Ιωάννου Κλίμακος

1 Ἀπριλίου. Τῆς Ὁσίας Μητρός ἡμῶν Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΗΣΑΪΑΣ ΙΑ΄ 10-16, ΙΒ΄ 1-2.

Ησ. 11,10          Καὶ ἔσται ἐν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἡ ῥίζα τοῦ Ἰεσσαὶ καὶ ὁ ἀνιστάμενος ἄρχειν ἐθνῶν, ἐπ᾿ αὐτῷ ἔθνη ἐλπιοῦσι, καὶ ἔσται ἡ ἀνάπαυσις αὐτοῦ τιμή.

Ησ. 11,10                   Κατά την ημέραν εκείνην ο ευλογημένος αυτός απόγονος του Ιεσσαί, ο Μεσσίας, θα εμφανισθή ως άρχων των εθνών, θα είναι μέγας κατά την αρετήν και την δύναμιν, ώστε τα έθνη θα στηρίξουν εις αυτόν τας ελπίδας των. Ο θρόνος του και η διαμονή του θα είναι ένδοξος και τιμημένη.