ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2022
Εἰς τήν προσκύνηση καί ὁδοιπορία τῶν τριῶν μάγων Γ1' μέρος- Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κηρυγμα εις τήν προσκύνηση καί ὁδοιπορία τῶν τριῶν μάγων Γ1' μέρος- Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορειτου, 30-12-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ ΠΕΡΙΤΟΜΗΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, 31-12-2022
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας γιά τή περιτομή τοῦ Κυρίου
Ἐπί τῷ νέῳ ἔτει:«Ἡ θεολογία τῆς Ἱστορίας», π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
Ὁ Μεσσίας δὲν ἦρθε ; Θὰ ἔρθει ;
ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΚΕΛΛΙΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ
Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 9//22.12.2022
Σύλληψις Ἁγίας Ἄννης,
Μητρός Υπεραγίας Θεοτόκου.
Ὁ Μεσσίας δὲν ἦρθε ; Θὰ ἔρθει ;
«Κοντὰ στὸν πατέρα τοῦ ψεύδους,(τὸν διάβολο),
τὸ μὲν σκοτάδι γιὰ ἐξαπάτηση δεικνύεται φῶς,
ἀντιστρέφονται δὲ ψευδῶς μεταξύ τους μαζί μέ
τὰ πράγματα τὰ ὀνόματα, τὸ λοξὸ καὶ τὸ ὀρθό».
( Ἅγ.Γρηγόριος Παλαμᾶς)1
Τὴν ἐναλλαγὴ τοῦ ὀρθοῦ σὲ λοξοῦ, ἐξυπηρετεῖ τὸ περιοδικό του Μητροπ.Ναοῦ τῆς Μητροπ. Ἀλεξανδρουπόλεως ; Δημοσίευσε ἐσχάτως δυὸ «δίδυμα» ὡς πρὸς κάποιες ἀπὸ τίς θέσεις τους ἄρθρα, τὸ ἕνα μετὰ τὸ ἄλλο, τὰ ὁποῖα ἀνήκουν σὲ ἀλλότριους χώρους. Τὸ πρῶτο, στὴν πλειονότητά του (κατὰ τὰ 3/4 τῆς ἔκτασής του) συκοφαντεῖ, ὑβρίζει τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς τοῦ Ἑλλαδικοῦ χώρου, διακατέχεται ἀπὸ πολὺ ἐμπάθεια, καὶ προβάλλει πλανεμένες ἀντιχριστιανικὲς ἰδέες2, ἐνῶ τὸ δεύτερο εἶναι ἀνυπόγραφο, ἀγνώστου «πατρότητος» 3 μὲ τὸν ...πομπώδη τίτλο : «Ποιός ἀπὸ ἐμᾶς εἶναι ὁ Μεσσίας;».4 Τὸ τελευταῖο εἶναι ἕνα κείμενο ἀντιχριστιανικό, νεοεποχίτικο, μὲ προβαλλόμενο μήνυμά του : «Ὁ Μεσσίας δὲν ἦρθε, ἀλλὰ θὰ ἔρθει».
Πῶς Ὀρθόδοξο ( ; ) Χριστιανικό ( ; ) περιοδικὸ διαφημίζει τὴν ἀντιχριστιανικὴ βλασφημία, ὅτι ὁ Ἰησοῦς δὲν εἶναι ὁ Μεσσίας, ὁ Χριστός, ποὺ ἦρθε πρίν δύο χιλιάδες χρόνια, ἀλλὰ θριαμβολογεῖ τὸ σιωνιστικὸ ὅραμα ὅτι ὁ Μεσσίας θὰ ἔρθει ; Ὁ ἀναμενόμενός τους ὅμως θὰ εἶναι ὁ Ἀντίχριστος. Συμφωνοῦν οἱ ὑπεύθυνοι τοῦ περιοδικοῦ ; Ἄν ναί, τότε «τώρα εἶναι γεμάτη ἡ Ἐκκλησία ἀπὸ κρυφοὺς αἱρετικοὺς»5 σύμφωνα μὲ τὸν Ἅγιο Κύριλλο Ἰεροσολύμων. Τί θὰ ἀπαντήσουμε λοιπὸν σὲ αὐτὰ καὶ σὲ τέτοιου εἴδους κείμενα ; «'Ὅτι εἶναι μακάρια τὰ αὐτιὰ ποὺ δὲν σᾶς ἄκουσαν καὶ οἱ καρδιὲς ποὺ διαφυλάχθηκαν ἄτρωτες ἀπὸ τὰ λόγια σας»6, ὅπως λέγει ὁ Μέγας Βασίλειος.
Ἐμεῖς θὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ τὸ δεύτερο κείμενο. Εἶναι μυθοπλαστικὸ καὶ περιστρέφεται γύρω ἀπὸ ἕνα μοναστήρι ποὺ καταρρέει. Ἔχουν ἀπομείνει μόνο τέσσερις μοναχοὶ μὲ τὸν ἡγούμενό τους. Ἅπαντες ἄνω τῶν ἑβδομήκοντα ἐτῶν. Ὁ τελευταῖος (ὁ ἡγούμενος) δὲν συμβουλεύεται τὸν ἐπίσκοπό του ἢ κάποιον συναγωνιστή του, ἀλλὰ ἕνα ραβίνο, ὁ ὁποῖος χρησιμοποιοῦσε πότε-πότε μιὰ καλύβα στὴν ἄκρη τοῦ δάσους.
Τὸ πρῶτο μήνυμα ποὺ ἀναδύεται εἶναι ὅτι καλῶς ἔπραξε ὁ ἡγούμενος. Ἄν δεχθοῦμε ὅμως αὐτό τότε σὲ ἀνάλογες περιπτώσεις, ἱερεῖς καὶ λαϊκοὶ, θὰ ἀγνοοῦν τοὺς ἐπισκόπους καὶ τοὺς ἱερεῖς τίς ὧρες τῶν προβλημάτων καὶ θὰ ἀνατρέχουν στῶν «ἀλλοτρίων τὴν φωνήν»,7 σὲ μάγους, γκουροῦ, ἢ σὲ κάποια καφετζοῦ…. Ἀλλὰ ἄς ἐπανέλθουμε στὸ δημοσίευμα. Ὁ ραβίνος τοῦ πρότεινε ἕνα ἀπὸ τὰ κύρια ποὺ περιέχει ἡ καρδιά του, γιατί «ἐκ τοῦ περισσεύματος τῆς καρδίας τὸ στόμα λαλεῖ»8. «Ἕνας ἀπὸ ἐσᾶς εἶναι ὁ Μεσσίας», εἶπε. Ἄς σημειωθεῖ ὅτι ἡ λέξη Μεσσίας, στό κείμενο, εἶναι μὲ κεφαλαῖο τὸ πρῶτο γράμμα, καταδεικνύει δηλαδή πρόσωπο, καί ἀκολουθεῖται, πάντα ἀπὸ τὸ ἄρθρο «ὁ» ποὺ καταδεικνύει ΕΝΑ συγκεκριμένο πρόσωπο, ἐνῶ ἀναφέρεται στὸ κείμενο ἑπτὰ φορὲς, σὲ αὐτὴ τὴ μορφὴ καὶ γραφή : «ὁ Μεσσίας». Στὸ ἄκουσμα «τῆς ἀθέσμου συμβουλῆς», οἱ ….«μοναχοί», «εἶδαν τὸν καρπὸ ὅτι ἦταν καλὸς εἰς βρῶσιν»9. Ἄκριτα καὶ ἀβασάνιστα, κατάπιαν ὅ,τι τοὺς σέρβιρε ὁ καλὸς ραβίνος. Τὸ δηλητήριο ἔφθασε στὸ νοῦ καὶ στὴν καρδιά τους. Στὸν προβληματισμό τους ποιός ἀπ' αὐτούς νὰ εἶναι ὁ Μεσσίας, δὲν δίστασαν νὰ συμπεριλάβουν καὶ τὸν ἑαυτό τους στὸ παιχνίδι τῆς ἀναζήτησης, γι' αὐτὸ, σύμφωνα μέ τό ἄρθρο, ἔλεγαν : «Ἀναμφίβολα ὁ ραβίνος δὲν ἐννοοῦσε ἐμένα..Καί ἂν ὑποθέσουμε ὅτι ἐννοοῦσε ἐμένα ; Ἄν ὑποθέσουμε πὼς εἶμαι ὁ Μεσσίας ; Ὦ Θεέ μου, ὄχι ἐγώ. Δὲν ἀξίζω καὶ τόσο πολὺ γιὰ Σένα ! Ἢ μήπως ἀξίζω ἄραγε;».10 Ποιός σώφρων διερωτᾷται, καὶ μάλιστα πάνω ἀπὸ τὰ ἑβδομήντα του χρόνια, μήπως αὐτὸς εἶναι ὁ Μεσσίας ; Στ' ἀλήθεια, ποιός εἶναι ὁ Μεσσίας ; Εἶναι ἀνάγκη νὰ ἀποδείξουμε ποιός εἶναι ὁ πραγματικὸς Μεσσίας, τί σημαίνει Χριστός, ἀπὸ πότε εἶναι Χριστός, ὅτι ὁ Χριστὸς θὰ ξαναέλθη, ὄχι ἀπὸ τὴ γῆ ποὺ θὰ ἔλθῃ ὁ Ἀντίχριστος, ἀλλὰ ἀπὸ τὸν οὐρανὸ καὶ ποιός στὰ ἔσχατα θὰ συστηθεῖ ὅτι εἶναι ὁ Μεσσίας. Μὲ τὴ γνώση ὅλων αὐτῶν θὰ κατανοήσουμε ὅτι τὸ πονηρότατο δημοσίευμα ἐξυπηρετεῖ ἀντιχριστιανικὲς σκοπιμότητες.
Ποιός εἶναι ὁ ἀληθής Μεσσίας ;
Ἡ κατά σάρκα περιτομή τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
Πανεπιστήμια τῆς Δύσης ἀπαγορεύουν τήν λέξη «Χριστούγεννα» - Ἀφρίζουν μέ τόν χριστιανισμό οἱ «politically correct» νεοφασίστες!
Ἑρμηνεία στὸν Χριστουγεννιάτικο Ἰαμβικὸ Κανόνα Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 31-12-2022
Εἶναι ἀδύνατον ἕνας ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ, γονατισμένος μπροστά στό Χριστό καί στό Σταυρό του κλαίγοντας καί παρακαλῶντας Τον, νά μή δεχθεῖ βοήθεια.΄Γέροντος Ἐφραίμ Ἀριζόνας
31 Δεκεμβρίου. Ἀπόδοσις τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων. Μελάνης ὁσίας τῆς ̔Ρωμαίας (†449), Ζωτικοῦ ὀρφανοτρόφου (δ ́ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό
ἀνάγνωσμα. Σαβ. πρό τῶν Φώτων (Α΄ Τιμ. γ΄ 13 - δ΄ 5).
Α Τιμ. 3,13 οἱ γὰρ καλῶς διακονήσαντες βαθμὸν ἑαυτοῖς καλὸν περιποιοῦνται καὶ πολλὴν παῤῥησίαν ἐν πίστει τῇ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.
Α Τιμ. 3,13 Διότι εκείνοι, οι οποίοι με σύνεσιν και φόβον Θεού διηκόνησαν καλώς και διακονούν, αποκτούν καλόν βαθμόν, προάγονται δηλαδή στο αξίωμα του ιερέως και του αρχιερέως· επί πλέον δε αποκτούν τόλμην και θάρρος να ομολογούν και να κηρύττουν την πίστιν στον Ιησούν Χριστόν.
Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022
Εἰς τήν προσκύνηση καί ὁδοιπορία τῶν τριῶν μάγων Β1', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου (κήρυγμα)
Εἰς τήν προσκύνηση καί ὁδοιπορία τῶν τριῶν μάγων Β1', 28-12-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου (κήρυγμα)
Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Ἡ ἄσκηση στό νά παραδίνεσαι στή βούληση τοῦ Θεοῦ εἶναι τό πιό σημαντικό∙ πιό πολύ ἀπ' ὅλες τίς ἀσκήσεις στήν πίστη
Πρόγραμμα Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
Ὑψηλόβαθμος Ἰσραηλινός ἐρευνητής: «Ἦταν λάθος μου πού ἔκανα τό ἐμβόλιο κατά τοῦ κορωνοϊοῦ»
Χριστούγεννα. Πῶς καί πότε γεννιέται ὁ Χριστός, χαρισματικῶς, μέσα μας
Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος Λόγος εἰς τήν Γέννηση τοῦ Κυρίου Ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Χριστουγεννιάτικη Ποιμαντορική Ἐγκύκλιος, Μητροπολίτου Κυθήρων Σεραφείμ
Γιά τόν Χριστό ξέραμε ποῦ, πῶς καί πότε θά γεννηθεῖ ἀπό τούς Προφῆτες, αἰῶνες πρίν γεννηθεῖ
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 3Ο-12-2022
Σέ κάθε βῆμα μας, καραδοκεῖ καί ἕνα πρόσχημα γιά νά ἐμπνεύσει ἔχθρα πρός τόν ἀδελφό μας
30 Δεκεμβρίου. Ἀνυσίας ὁσιομάρτυρος τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ (†285-305). Φιλεταίρου μάρτυρος (†351), Λέοντος ὁσίου ἀρχιμανδρίτου, Γεδεὼν ὁσιομάρτυρος τοῦ ἐν Τυρνάβῳ (†1812). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό
ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρ. κθ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἑβρ. ζ΄ 18-25).
Εβρ. 7,18 ἀθέτησις μὲν γὰρ γίνεται προαγούσης ἐντολῆς διὰ τὸ αὐτῆς ἀσθενὲς καὶ ἀνωφελές·
Εβρ. 7,18 Διότι τώρα, εις την εποχήν της χάριτος, γίνεται ακύρωσις και αντικατάστασις του προγενεστέρου Νομου, δηλαδή του μωσαϊκού, διότι ο Νομος αυτός δεν είχε την δύναμιν να σώση τον άνθρωπον και δι' αυτό είναι άχρηστος και ανωφελής.
Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2022
Ὁ ἱερός Χρυσόστομος γιά τή σφαγή τῶν Νηπίων
Χριστούγεννα στό μέτωπο τοῦ ’40
Ἡ Ὀρθόδοξη ἀπάντηση στήν σύγχρονη παγκόσμια οἰκονομική κρίση (Ἀναφορά στήν «αἵρεση» τοῦ κοινωνικοῦ προβλήματος)
Πῶς πρέπει νά ἀγαπᾶμε τόν πλησίον μας, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
Τί ἦταν τό ἀστέρι τῆς Βηθλεέμ; Ἁγ.Ἰωάννου Χρυσοστόμου, Ὁμιλία
Πλούτη, τιμές καί δόξες τοῦ κόσμου τοῦτου, προσκυνῆστε ταπεινά τόν Σωτῆρα τῶν ἀνθρώπων
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ 14.000 ΝΗΠΙΩΝ
''Ἐγώ εἶμαι ἅγιος ἤ ἐσύ πού τά εἶδες αὐτά; ''
29 Δεκεμβρίου. Τῶν ἁγίων νηπίων τῶν ὑπὸ τοῦ Ἡρῴδου ἀναιρεθέντων· Μαρκέλλου ὁσίου. Γεωργίου Νικομηδείας, ποιητοῦ τῶν κανόνων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό
ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. κθ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἑβρ. ζ΄ 1-6).
Εβρ. 7,1 Οὗτος γὰρ ὁ Μελχισεδέκ, βασιλεὺς Σαλήμ, ἱερεὺς τοῦ Θεοῦ τοῦ ὑψίστου, ὁ συναντήσας Ἀβραὰμ ὑποστρέφοντι ἀπὸ τῆς κοπῆς τῶν βασιλέων καὶ εὐλογήσας αὐτόν,
Εβρ. 7,1 Πράγματι ο Μελχιζεδέκ προεικόνιζε τον Χριστόν, διότι αυτός ο Μελχισεδέκ ήτο βασιλεύς της πόλεως Σαλήμ, της Ιερουσαλήμ, του Θεού του Υψίστου ιερεύς, ο οποίος και είχε συναντήσει τον Αβραάμ, όταν επέστρεφεν ούτος από τον όλεθρον των βασιλέων, τους οποίους είχε κατανικήσει, και τον ευλόγησεν.
Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022
Περί ἐξετάσεως τῆς συνειδήσεως, Ἀόρατος Πόλεμος, Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου
Περί ἐξετάσεως τῆς συνειδήσεως, Ἀόρατος Πόλεμος, Ἁγ. Νικοδημου, 9-7-2009, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου
Ὁμιλια κατανίκηση τοῦ ἔρωτα τῆς δόξας δια τοῦ γεννηθέντος Χριστοῦ-Ἁγιου Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ὁμιλια κατανίκηση τοῦ ἔρωτα τῆς δόξας δια τοῦ γεννηθέντος Χριστοῦ-Ἁγιου Νικοδήμου Ἁγιορειτου, 27-12-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου
Ὁμιλία κατανίκηση τοῦ ἔρωτα τῶν ἡδονῶν διά τοῦ γεννηθέντος Χριστοῦ (Γ' μέρος)-Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορειτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ὀμιλια κατανίκηση τοῦ ἔρωτα τῶν ἡδονῶν δια τοῦ γεννηθέντος Χριστοῦ (Γ' μέρος)-Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορειτου, 27-12-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου
Ἀποφθέγματα ἀπό τήν Ἀσκητική καί Ἡσυχαστική Ἁγιορείτικη Παράδοση
«Ἐπεθύμησε πόρνη…»
Στό δια ταῦτα: Οἱ ἐγκλεισμοί γιά τόν κορωνοϊό ἦταν μάταιοι!
Ἡ ἀγάπη στόν πλησίον ὁδηγεῖ στήν ἀγάπη πρός τόν Θεό, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
ΜΕΛΕΤΗ: Οἱ ἐγκέφαλοι τῶν ἐφήβων μετά τούς ἐγκλεισμούς δείχνουν σημάδια ταχύτερης γήρανσης
Νά μήν νομίσουμε μικρή ἀρρώστια τή φλυαρία...
Ἕνας γέροντας μοῦ εἶπε νά σᾶς πῶ:
28 Δεκεμβρίου. Τῶν ἁγίων Δισμυρίων τῶν ἐν Νικομηδείᾳ καέντων μαρτύρων (†302). Γλυκερίου μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό
ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετ. κθ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἑβρ. ε΄ 11 - ς΄ 8).
Εβρ. 5,11 Περὶ οὗ πολὺς ἡμῖν ὁ λόγος καὶ δυσερμήνευτος λέγειν, ἐπεὶ νωθροὶ γεγόνατε ταῖς ἀκοαῖς.
Εβρ. 5,11 Δι' αυτόν δε τον Μελχισεδέκ, τον τύπον και το προεικόνισμα της αρχιερωσύνης του Χριστού, πολλά ημπορούμεν να είπωμεν, τα οποία όμως δύσκολα ερμηνεύονται, μάλιστα δε εις σαν, επειδή έχετε γίνει βραδείς και δυσκίνητοι στο να ακούετε και να εννοήτε τας μεγάλας αληθείας της πίστεως.
Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022
Χριστουγεννιάτικη συνέντευξη τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ. Σεραφείμ
Χριστουγεννιάτικη συνέντευξη
τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ. Σεραφείμ
στόν ραδιοφωνικό σταθμό Prime News Radio στήν ἐκπομπή "Ἀπόσταση Βολῆς"
μέ τόν δημοσιογράφο κ. Κωνσταντῖνο Χριστόπουλο
imkythiron
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/12/blog-post_66.html#more